Bucureștenii nu vor avea troleibuze noi în următorul an. Bozankaya nu vrea să renunțe la contractul cu Primăria Capitalei pentru furnizarea a 100 de troleibuze, reziliat anul trecut / Cum s-ar putea pierde 200 de milioane de lei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 martie 2021, 8:43 Actualitate | Administratie Locala


Troleibuz RATB
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Primăria Capitalei cere peste 30 milioane lei asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh după rezilierea contractului pentru furnizarea a 100 de troleibuze din cauza societăților comerciale. Acestea nu doresc însă să renunțe la contract, iar pe rol sunt trei litigii în acest sens, municipalitatea având până acum câștig de cauză. Dincolo de faptul că bucureștenii nu vor avea troleibuze noi în următorul an, principala problemă rămâne că troleibuzele erau achiziționate cu bani de la fondul de mediu, contractul de finanțare fiind valabil până la finalul acestui an, iar dacă până atunci nu se finalizează o nouă procedură de achiziție, s-ar putea pierde circa 200 de milioane lei.

Contractul pentru achiziția celor 100 de troleibuze a fost semnat de fostul primar Gabriela Firea în aprilie 2020, iar în octombrie municipalitatea anunța că îl reziliază pe motiv că producătorul nu a prezentat certificatul de omologare.

”Primăria Municipiului București a reziliat contractul pentru furnizare celor 100 de troleibuze pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale de către furnizor, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh, asociere care a contestat în instanță rezilierea. Primăria Municipiului București se află în litigiu în mai multe dosare cu Asocierea Turco Germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

În primul litigiu, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh a chemat in judecată Municipiul București solicitând instanței să dispună următoarele:

- Suspendarea executării de către Municipiul București, până la soluționarea pe fond a litigiului, a garanției de bună execuție constituită de către reclamantă prin polița de asigurare de garanție nr. 000070817 emisă de societatea de asigurare-reasigurare City Insurance SA la data de 22.04.2020 pentru garantarea obligațiilor asumate prin Contractul nr. 222/15.04.2020. Conform art. 10.2 (1) din contract „Cuantumul garanției de bună execuție exprimată procentual este de 10 % din preţul contractului.”, adica 20.764.630 lei.
- Pe fond, anularea notificării de reziliere a Contractului de furnizare nr. 222/15.04.2020 emisă de Municipiul București prin adresa nr. 1812/29.09.2020, cu consecința repunerii părților in situația anterioară.
- Anularea adresei nr. 1952/28.10.2020 privind pretenția formulată de Municipiul București de a fi compensat cu suma de 12.624.895 lei pentru intarzirea in furnizarea omologării de tip emisă de Registrul Auto Român;

În al doilea dosar, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh a cerut instanței să dispună suspendarea executării documentului constatator nr. 21941/11.11.2020.

”La termenul de judecată din 07.12.2020, Tribunalul București – Secția a II-a Contencios Administrativ şi Fiscal declină competența judecării cauzei în favoarea Secției a VI-a a Tribunalului București. Dosarul a fost reînregistrat rolul Secției a VI-a a Tribunalului București”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

HotNews.ro a întrebat ce prevede documentul constatator și ce daune mai cere Primăria Capitalei, dar ni s-a răspuns că deocamdată informațiile sunt secrete.

”Conform legislatiei achizitiilor publice „Autoritatea contractantă are obligaţia de a emite documente constatatoare care conţin informaţii referitoare la îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant”. Documentele constatatoare emise de către entitatea contractantă pot fi contestate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Întrucât pe rolul Tribunalului București se află un litigiu privind suspendarea executării documentului constatator, litigiu deschis de către contractant, nu putem răspunde până când instanța nu va finaliza procesul de judecată”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

În al treilea dosar,
Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S – Sileo Gmbh a chemat în judecată Municipiul București prin Primar General și a solicitat instanței să dispună următoarele:

- Anularea Documentului constatator nr. 21941/11.11.2020 emis de Municipiul București cu privire la obligațiile contractuale decurgând din Contractul de furnizare 100 troleibuze nr. 222/15.04.2020 şi
- Obligarea la achitarea cheltuielor de judecată ocazionate de soluționarea litigiului.

”La termenul de judecată din 25.02.2021, instanța dispune suspendarea judecății până la soluționarea definitivă a dosarului nr. 31036/3/2020 aflat pe rolul Tribunalului București – Secția a VI-a Civilă”, se mai răspuns Primăria Capitalei.

Primăria Capitalei ar putea pierde banii


Pe lângă faptul că bucureștenii nu vor beneficia în următorul an de troleibuze noi, principala problemă o reprezintă faptul că cele 100 de troleibuze erau achiziționate cu bani de la fondul de mediu, iar dacă o nouă procedură de licitație nu se finalizează la timp, s-ar putea pierde banii.

Actuala administrație dă asigurări că depune toate eforturile pentru a rezolva situația.

”În acest moment Primăria Municipiului București face toate demersurile conform legislației în vigoare pentru a relua licitația și pentru a respecta termenii contractului de finanțare încheiat cu Administrația Fondului de Mediu. În conformitate cu prevederile Contractului de Finanțare nr. 39/28.12.2018, încheiat între Administrația Fondului pentru Mediu și Municipiul București, Anexa -2 – Grafic de finanțare nerambursabilă – termenul pentru utilizarea finanțării primite din partea AFM este 31.12.2021. Acest termen poate fi modificat în conformitate cu art. 3 parag. 4 ”În caz justificat, pe baza solicitării motivate a Beneficiarului, durata de realizare a proiectului poate fi prelungită, dar numai cu acordul Comitetului director al Autorității””, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Pe 31 martie 2020, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunţa că a semnat contractul privind achiziţia a 100 de troleibuze noi, după ce licitaţia a fost câştigată de singurul ofertant înscris în acest proces, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh.

Potrivit contractului, livrarea urma să se facă începând cu luna noiembrie, pe parcusul a 16 luni. Valoarea contractului era de aproximativ 43 de milioane euro fără TVA, finanţarea provenind de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul "Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane".

Situația critică a flotei de troleibuze


Un troleibuz Irisbus Citelis, din 2007, a ars ca o torță în iunie 2020, în centrul Capitalei. Din fericire nu au fost victime, șoferul și singurul călător reușind să se salveze la timp, însă imaginile arată clar starea în care se află flota.

Ultimele troleibuze sunt cumpărate în urmă cu aproape 15 ani.

În 2006, Primăria Capitalei a achiziționat de firma Astra Bus 100 de troleibuze noi - Irisbus-Citelis. Valoarea contractului a fost de circa 92 milioane lei fără TVA, iar troleibuzele au fost livrate în perioada 2006-2008.

În august 2007 a fost semnat un nou contract pentru achiziționarea a încă 500 de autobuze Mercedes Citaro 2, care au fost livrate până în 2009. Acestea au fost dotate cu instalație de aer condiționat.

Alături de troleibuzele Irisbus - Citelis, pe străzile Capitalei mai circulă și cele Astra/Ikarus (model 415 T). Aceste troleibuze sunt în număr de 195 și au fost fabricate între anii 1997 și 2002 la uzinele Ikarus din Ungaria și echipate la Astra Arad.

Troleibuzul care a ars era din lotul cumpărat în 2006, deci mai nou.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28054 vizualizari

  • +18 (38 voturi)    
    deh, (Sâmbătă, 27 martie 2021, 8:51)

    nahir [utilizator]

    turcismele lui firea. Autobuze turcești, troleibuze turcești, tramvaie turcești. A știut fifi cum să facă caietele de sarcină pentru licitații.
    • -21 (43 voturi)    
      Autobuze care merg, tramvaie care merg, etc (Sâmbătă, 27 martie 2021, 9:47)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Autobuze care merg, tramvaie care merg, etc. Astea sunt ale lui Firea.

      "Realizarile" de pana acum ale lui Pungusor Ban si gastii #rezist sunt: blocare/anulare/suspendare. Ai caldura/apa calda? 50% si mai putin decat pe vremea lui Firea. Gunoiul se ridica cand si cand, nu constant ca pe vremea lui Firea.

      E bine asa. Pentru satisfactia ta marunta ii lasi miliarde de euro datorii copilului si te plimbi tot cu autobuzele lui Firea...tot pe strazi asfaltate de Firea. Bravo, ai infrant!
      • +8 (14 voturi)    
        Pantelică! Tu ești? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:15)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Strigă sârma! Din când în când și vezi ce se intâmplă.
    • +1 (13 voturi)    
      nu se pot proviziona altfel cele 30 milioane (Sâmbătă, 27 martie 2021, 9:51)

      Flo1 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      si practic sa se faca o licitatie diferita pe fondul de mediu iar contractul lui firea cu turcii sa influenteze doar cei 30 milioane in disputa fara nici o influenta asupra noilor achizitii?

      adica scoasa din schema smecheria pusa la cale de firea?
    • +2 (12 voturi)    
      mercedes (Sâmbătă, 27 martie 2021, 11:37)

      shurehand [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      autobuzul mercedes actual din capitala e produs in TR
    • -5 (9 voturi)    
      turcisme (Sâmbătă, 27 martie 2021, 16:14)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Ai perfecta dreptate! Se circula mult mai comod cu cele procurate de Neicusoru. Marca Peugeos!
  • +22 (34 voturi)    
    Iar altii vor fi huiduiti, nu sarma (Sâmbătă, 27 martie 2021, 8:58)

    Dogul [utilizator]

    Toate vor fi in capul noului primar, in timp ce doamna sârmă, după ce a făcut toată mizeria, se odihnește bine-n parlament
    • +15 (25 voturi)    
      Poate incepe sa ruginească la Tirgsor (Sâmbătă, 27 martie 2021, 9:29)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

      Alături de Nuti Woodrea dacă Justiția Merge Mai Departe !
  • +18 (24 voturi)    
    cum o fi la altii? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 9:00)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    asa o fi si la polonezi? la unguri? la cehi? asa se blocheaza licitatiile si la aia? ca toata lumea a fost p-acolo si au vazut ce tramvaie si trolee au. de ce n-om putea sa le copiem legile? de ce facem noi scheme care duc nicaieri?
    • +5 (13 voturi)    
      vise (Sâmbătă, 27 martie 2021, 10:50)

      albastrele [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Nu duc nicaieri pentru noi.
      Se vrea o schimbare, dar romanul de rand nu vrea o schimbare adevarata, ce sa mai vorbim de politicieni. Vezi comentariile, Firea a luat si merg. Ce conteaza ca a fost spaga, ca sunt mai proaste decat alte marci.
      Ne dam patrioti ca ungurii si polonezii, aia fac prostii dar cand e vorba de infrastructura nu isi bat joc.
      Sa comparam cum arata capitalele?
      O sa ajungem noi la pensie si nu se va schimba nimic.
  • -16 (26 voturi)    
    termina cu prostii (Sâmbătă, 27 martie 2021, 9:18)

    Coresponedntu [utilizator]

    Nu se poate se rezyliyez kontrakt cu Bozonkaya Oomotiv . De ce ? Bukresht este kolonyia Türkce. Asha cum Kronstadt, Hermannstadt,Temeswar, Klausenburg este kolonyia aleman Austriak. Bukresht shi Kostance este kolonyia Türkce. Interes ekonomik in Romanyia este divizat intre Wiana ve Stambul. Tu articol HN nu stii istoria.
  • +14 (26 voturi)    
    Atât e șpaga primită de DUamna Gabi ? (Sâmbătă, 27 martie 2021, 9:28)

    un domn [utilizator]

    Altfel nu văd / interpretez îndărătnicia turcilor ! Înseamnă ca acea șpagă nu se poate ingegistra in contabilitatea lor fără un contract valabil !
    #curteadeconturidoarme
    • -2 (6 voturi)    
      spaga (Sâmbătă, 27 martie 2021, 16:05)

      shurehand [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      exista dovezi pentru spaga, crezi ca vor exista dovezi pentru spaga? o cercetare sau condamnare intr-o tara democrata se bazeazea pe dovezi
      • +6 (10 voturi)    
        Magistrații sunt psdiști (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:18)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui shurehand

        la noi e democrație? Chiar e o mare naivitate asta!
  • -2 (16 voturi)    
    cracovia (Sâmbătă, 27 martie 2021, 9:39)

    dmnt [utilizator]

    Prin Cracovia umbla tramvaie ALSTHOM inca de la inceputul secolului. Firmele occidentale se feresc de Romania pentru ca nu e piata (nu sunt bani).
    Poate si acesta e motivul ca Firea ne-a bagat pe gat turcisme ieftine.
    • 0 (14 voturi)    
      La licitatiile pentru autobuze au participat si... (Sâmbătă, 27 martie 2021, 12:51)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui dmnt

      ...Mercedes-Benz cu un model fabricat in Turcia, MAN si Volvo printr-o subsidiara insa preturile au fost cu 35-60% mai mari decat ale turcismelor.

      Acum parerea mea e ca Stirea chiar daca adjudeca oferta Mercedes (produs tot in Turcia)... tot nu era bine...cumpara un turcism cu 35%mai scump decat alt turcism :))))

      Nicusor poate cumpara el alte marci.
  • +4 (6 voturi)    
    Nu-i bai (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:21)

    VOX. [utilizator]

    Cocalarii vor avea gipane noi, Cu siguranta!
  • +6 (6 voturi)    
    cauzele incendiului (Duminică, 28 martie 2021, 0:21)

    TrueBlue [utilizator]

    Daca nici pana acum nu ati aflat, troleibuzul respectiv nu a ars pentru ca era vechi ci pentru ca agregatul de aer conditionat, instalat ca urmare a programului de modernizare, a fost montat pe acoperis intr-o pozitie care impiedica ventilarea instalatiei electrice pre-existente.
    • +5 (5 voturi)    
      "Noi muncim, nu gandim!" (Duminică, 28 martie 2021, 8:55)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      Cine sa se fi gandit ca nu trebuie blocata racirea instalateii existente?

      Pasagerii au cerut AC, li s-a montat AC,ce mai vroiau acu, sa fie si functional, sa nu ia foc troleibuzul??


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by