Nicușor Dan anunță "cel mai mare proiect" pentru Capitală care va fi finanțat prin Planul pentru Reziliență

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 19 martie 2021, 19:18 Actualitate | Administratie Locala


trenul metropolitan in Bucuresti
Foto: Facebook Nicusor Dan
Trenul metropolitan va fi "cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei", care va fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, susține primarul general Nicușor Dan. Valoarea totală a proiectelor pentru trenul metropolitan este de circa 530 de milioane de euro.

Nicușor Dan spune că pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR a propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri.

Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport se are în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice, afirmă primarul Capitalei.

Potrivit lui Nicușor Dan, în final vor fi 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:
  • Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson),
  • Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson),
  • Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson),
  • Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson),
  • Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson),
  • Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson),
  • Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson)
  • Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).
Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan Primăria Capitalei va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei.

"E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului", adaugă Nicușor Dan.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8985 vizualizari

  • -7 (23 voturi)    
    impact (Vineri, 19 martie 2021, 19:38)

    mmmircea [utilizator]

    Garile de pe centura Bucurestiului sunt in camp la propriu, iar ca sa mergi de la Nord la Obor, iei linistit metroul, decat sa ocolesti jumatate de oras prin Pipera si Pantelimon. E o investitie buna insa pentru CF din Romania, in special pentru marfa, mai scapam de marfare din Baneasa.
    • +7 (9 voturi)    
      Garile de pe centura sunt in camp dar campul e (Sâmbătă, 20 martie 2021, 9:47)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Plin de depozite, fabrici/fabricute si chiar complexe rezidentiale.
      In al doilea rand e foarte bine ca sunt in camp fiindca in jurul lor pot fi construite parcari suficient de mari.
      In al treilea rand, trenul ala nu e facut sa ajungi neaparat de la Nord la Obor ci sa ajungi de pe centura la unul din cele doua puncte si invers.
    • +4 (8 voturi)    
      Impact 100% (Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Exact, garile sunt in camp si campul este gol sau folosit pentru depozitat gunoaie, pentru ca este inaccesibil pentru dezvoltatori.
      Dar in momentul in care vei avea un tren electric la dispozitie, sa te duca din mijlocul campului pana in centrul Bucurestiului in 20-30 de minute?.. O sa mai vrei sa locuiesti intr-un cartier de blocuri de unde nici nu poti sa treci cu masina de primul semafor in 20 de minute, la 8 dimineata?

      Practic, vor functiona ca niste linii de metrou si vor dubla capacitatea existenta.
  • -16 (24 voturi)    
    E vorba despre trenul metropolitan (Vineri, 19 martie 2021, 20:25)

    VOX. [utilizator]

    Credeam ca o sa avem panselute cuantice.
  • -5 (13 voturi)    
    Sectorul 3 - pauza (Sâmbătă, 20 martie 2021, 1:17)

    Migo [utilizator]

    Secrorul 3 e ignorat total de acest proiect
    • -3 (11 voturi)    
      Sectorul 3 (Sâmbătă, 20 martie 2021, 8:07)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Migo

      Nu are nevoie de nimic...are pe Negoita si e suficient :))))

      PS: cred ca pentru ND nu exista sectorul 3 :)))
    • +1 (5 voturi)    
      Sectorul 3 voteaza proxeneti la primarie (Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:54)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Migo

      In 2018, primarul Negoita a cerut CFR sa dezafecteze calea ferata dintre centura si Titan Sud. Anul urmator a fost votat din nou primar. Ghinion..

      Singura alternativa ar fi sa lege metroul de calea ferata. Dar garniturile Metrorex nu sunt echipate pentru a circula pe cale ferata. Au pantograf doar pentru viteze mici, in depou. Invers nici nu se pune problema - trenurile nu pot intra in tunelul metroului.
      • -1 (3 voturi)    
        CFR-Titan Sud (Sâmbătă, 20 martie 2021, 17:00)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Nu prea inteleg ce ai vrut sa spui in legatura cu desfiintarea caii ferate. Adica nu e bine ca a desfiintat macar o parte?

        Sau ca trebuia desfiintata macar pana in Drumul dintre Tarlale?

        Scuze, chiar ma intereseaza raspunsul tau.
        • +1 (3 voturi)    
          Este excelent, desfiintati tot (Sâmbătă, 20 martie 2021, 23:00)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

          Proiectul propus de Nicusor Dan merge pe infrastructura de cale ferata existenta si intra in oras ca sa faca legaturi cu magistralele de metrou. In S3 asta ar fi insemnat Titan Sud. Alte gari in S3 nu au fost si nici nu vor fi prea curand.
          Sunt sigur ca vor folosi statia Bucuresti Sud in noul proiect. Sa va plimbati pe jos pana la metrou, prin ghetto-ul pe care vi-l pregateste Negoita.
  • -4 (20 voturi)    
    hahaha (Sâmbătă, 20 martie 2021, 5:02)

    john70 [utilizator]

    Toti imbecilii care pun mana pe vreun ciolan al puterii in Romania au ambitia prosteasca a unor proiecte megalomanice ca si cretinul de Ceausescu.La final costa mult peste bugetul initial, intretinerea lor e nesustenabila si se dovedesc inutile, gauri negre de tocat bani ( vezi Casa Poporului).
  • -4 (16 voturi)    
    metropolitan/suspendat (Sâmbătă, 20 martie 2021, 8:29)

    Zagura [utilizator]

    Bucureștenii s-au entuziasmat de trenul suspendat a lui Oprescu, acum urmează metropolitanul lui Nicușor Dan.(nu sunt posibile emoticoane)
    • +1 (5 voturi)    
      Mai bine tramvaie pe traseu protejat (Sâmbătă, 20 martie 2021, 11:50)

      Propinatiu [utilizator] i-a raspuns lui Zagura

      Nu descongestionează mare lucru trenurile de Grădinari şi Islaz, iar la Scroviştea se merge cu BMW-ul. Soluţia corectă este privilegierea, ca la Londra, a transportului în comun, să fie atât de civilizat şi fără întârzieri încât să-l prefere şi păturile sociale mai înstărite.
  • -2 (16 voturi)    
    S-a p.rostit Nicusor Dan? Un proiect total inutil. (Sâmbătă, 20 martie 2021, 8:30)

    danduta [utilizator]

    Ca sa ajungi din pct A in pct B in Bucuresti:
    - dupa acest proiect este nevoie sa faci de zece ori mai multi km (cost calator/km) si sa schimbi cel putin un mijloc de transport in comun bucurestean.
    - acum, cu metroul, tramvaiul, autobuzul, etc, sau pe jos, ajungi de 5 ori mai repede, mai ieftin, mai comod si nici nu trebuie sa ne bulucim toti la Gara de Nord.
    - Gara de Nord va fi sufocata, ca si toate caile de acces la ea.
    - De fapt vom face un nod de ambuteiaj major in mijlocul Bucurestiului.
    - de la localitatile limitrofe in Bucuresti se ajunge usor prin linii directe UAT Ilfov-Bucuresti. fara a ocoli prin gari, pana la Gara de Nord si de aici inapoi (mai aproape de UAT), unde are nevoie omul si unde are serviciul. De exemplu un voluntar, care lucraza in Bucuresti, are serviciul pe axa Voluntari-Obor-Centru.
    - Nici pe departe nu va fi o rezolvare a transportului in Bucuresti, va fi numai o mare prostie!
    Sper ca oamenii cu scaun la cap sa-l opreasca pe primarul Nicusor Dan si sa-l canalizeze spre necesitatile orasului:
    - incalzirea centralizata;
    - transport in comun curat (autobuse electrice, tramvaie, etc) si civilizat;
    - parcarile.
    In rest mai bine ne punem zorzoane, ca tzatza Firea, ca este mai ieftin si da bine la manelisti.

    Hotarat lucre, Nicusor Dan s-a prostit de se gandeste la asa ceva!
    Nu mai vorbest de 1/2 miliard de euro!...
    • -4 (12 voturi)    
      N.D. (Sâmbătă, 20 martie 2021, 9:39)

      raduion5071580187716280 [utilizator] i-a raspuns lui danduta

      Nicușor Dan nu s-a prostit ! era prost demult! Nu schimbă nimeni obiceiul românului de a merge cu mașina . Din ușă în ușă....Uitați-vă acum în pandemie, s-au golit tramvaiele, asemenea și autobuzele... și pe stradă e omul și mașina...
      • +4 (8 voturi)    
        Mare ești, minte îți trebuie ! (Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:07)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui raduion5071580187716280

        Tăticul și bunicul tău , cu mașina mergeau. Deci este o veche tradiție care nu va putea fi schimbată de Nicușor.
  • 0 (10 voturi)    
    In mod normal (Sâmbătă, 20 martie 2021, 9:05)

    RoyPeters [utilizator]

    este necesara o prezentare detaliata a proiectului si o consultare publica reala si serioasa.

    Exista riscul ca trenul metropolitan sa fie un esec major, prin costuri excesive de executie si mentenanta, dublate de o subutilizare cronica, care au ca rezultat pierderi in crestere contunua si, in final, posibila abandonare a proiectului.

    La scara mica, a se vedea esecul poiectului park&ride din Straulesti, care este gol si genereaza pierderi sau metroul Drumul Taberei.
    • -1 (1 vot)    
      Normal (Duminică, 21 martie 2021, 21:32)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui RoyPeters

      Normal ca acel park&ride e gol cat timp se poate parca moca pe trotuar in buricul targului. De ce ar lasa cineva bani sa parcheze la periferie in aceste conditii?
  • -1 (13 voturi)    
    Centura (Sâmbătă, 20 martie 2021, 9:22)

    Zazie [utilizator]

    Nu cred ca am avut in astia 30 de ani un primar care sa continue ce a inceput predecesorul lui. Asadar, ne apucam de un alt proiect, unul care nu are nicio noima si sens si nu terminam odata pentru totdeauna centura Bucurestiului ca sa putem muta traficul pe exterior.
    Centura asta trebuie sa fie o autostrada. Nu altceva.
    Dar, irosim banii si in acest mandat, pentru ca altul nu mai prinde.
    • +3 (3 voturi)    
      dar spitalele!?.. ;) (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:00)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Zazie

      Ce are sula cu prefectura, cum s-ar zice?

      Nicusor Dan face tren metropolitan. CNAIR face autostrada de centura - A0. 4 segmente sunt deja licitate si in faza executie. Celelalte 3 sunt inca in faza de licitatie.
  • +3 (11 voturi)    
    Un proiect care are sens pe termen lung (Sâmbătă, 20 martie 2021, 10:12)

    pustiul [utilizator]

    Daca te uiti la ROR in Paris, proiectul asta are sens pe termen lung. Iar *fondurile EU nerambursabile* cu care isi propune sa il faca sunt foarte bune de folosit la asa ceva.

    Mai bine incepe acum proiectul si se finalizeaza cu o schema semi functionala, si exista o baza pentru extindere / modernizare ulterioara. Mai ales ca nu costa nimic de la bugetul local si creaza multe locuri de munca.

    In timp, se va putea face o retea extinsa pe principalele directii din care vin oamenii in bucuresti.
    • +1 (9 voturi)    
      RER Paris (Sâmbătă, 20 martie 2021, 10:33)

      shurehand [utilizator] i-a raspuns lui pustiul

      Cand circula RER in Paris ai vazut vre-o bariera lasata ca trece acest tren? La Obor cat cat crezi ca vor sta masinile la bariera si de cate ori pe zi?
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:07)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui shurehand

        Va fi nasol la bariera la Baicului, daca vrei sa mergi cu masina in centru. Mai bine o lasi acasa.. ;)
  • -3 (11 voturi)    
    ilogic (Sâmbătă, 20 martie 2021, 10:43)

    Enofereus [utilizator]

    nu vad ce sens are sa inconjori bucurestiul cu linii de tren. Inca o carpeala cu bani aruncati aiurea!
    Mai degraba linii care sa sa traverseze orasul Nord-Sud, Est-Vest cu gari conectate la statii metrou si RATB si bilet unic!
    • -1 (9 voturi)    
      Pe unde tren de suprafata prin Bucuresti ? (Sâmbătă, 20 martie 2021, 12:41)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Enofereus

      Demolam niste cartiere ? Facem tren suspendat ca sa polueze fonic si sa nu mai poti dormi in apartament ca trece trenul din 15 in 15 minute ?

      Mai priviti filme americane sa vedeti ca zonele adiacente trenurilor au devenit ghetouri, nu mai vrea nimeni sa locuiasca acolo.
      • +1 (1 vot)    
        ??? (Sâmbătă, 20 martie 2021, 20:39)

        Enofereus [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        cine a zis tren de suprafata? exista si solutie subteran unde este aglomerare urbana si/sau izolare fonica unde e de suprafata. mai vezi cum este in capitale europene unde trenul trece prin centrul orasului fara sa deranjeze pe nimeni
  • +1 (5 voturi)    
    Dacă erai atent vedeai. (Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:09)

    asavreau [utilizator]

    Ai tren de la tine la tutungeria din colț și cârciuma de peste drum. Nu asta vrei ?
  • -1 (7 voturi)    
    metropolitanul (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:50)

    atc [utilizator]

    Exista vre-un studiu certificat care sa estimeze ce trafic de calatori ar urma sa fie preluat de metropolitanul Neicusorului, pe cele 8 trasee? Ca daca nu, e un mare bla...bla, pentru sifonarea fondurilor europene. Nu multe, peste juma' de mld Euro!
  • +2 (4 voturi)    
    OK, Otopeniul are deja (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:43)

    mescaline [utilizator]

    Fa un studiu pe linia aia si vezi cati din zona periurbana il folosesc daca n-au treaba cu aeroportul.
  • -2 (6 voturi)    
    Termina Centura ! (dubleaza benzile pe sens) (Sâmbătă, 20 martie 2021, 17:54)

    mike123 [utilizator]

    ...si mai termina (sfirseste) cu prostia de Metropolitan!
    Eventual rezolva si problema termificarii deficitare, daca iti mai ramane timp...ca bani te plaingi ca nu sint!
  • +1 (1 vot)    
    USR-istii la "lucru" = ONG-isti pina la capat! (Duminică, 21 martie 2021, 11:49)

    mike123 [utilizator]

    De abia s-a potolit frantuzoaica de la 1 si acu incepe Nicusor cu bazaconii megalomanice! Pui de ONG-ist !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by