FOTO-VIDEO Primarul Daniel Băluță a prezentat cum va arăta pasarela pietonală de pe bd. Tineretului, nedorită de o parte din cetățenii din zonă: Opoziție, contre și piedici vor fi mereu

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 17 martie 2021, 11:07 Actualitate | Administratie Locala


Pasarela pietonala Tineretului 1
Foto: Primaria Sector 4
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a prezentat pe pagina de Facebook cum va arăta pasarela pietonală pe care dorește să o construiască pe bd. Tineretului, intersecție cu Șincai. Primarul a transmis și un mesaj cetățenilor din zonă care se opun proiectului: ”Opoziție, contre și piedici vor fi mereu. Noi, însă, vom trece peste ele și vom face din Sectorul 4 capitala Bucureștiului!”. Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul Local, costul estimat al pasarelei este de 23,8 milioane lei.





Sute de locuitori din cartierul Tineretului se opun construirii unei pasarele pietonale în zonă. O petiție online, inițiată în urmă cu câteva săptămâni în acest sens, a strâns circa 1500 de semnături.

”Noi, locuitorii cartierului Tineretului dorim să avem în continuare acces facil în parcul Tineretului. Ne opunem vehement construirii celor patru pasarele peste bd Tineretului. Astfel cerem abrogarea Hotărârii de Consiliu Local prin care au fost votate. De ce este important? Folosim zilnic trecerile de pietoni pentru a merge cu copii, cu cățeii, cu bicicletele sau cărucioarele în parc. Suntem tineri şi bătrâni, unii avem dificultăți în a ne deplasa, alții împingem cărucioarele bebeluşilor noştri, iar alții vrem să alergăm în parc. Nu vrem să urcăm şi coborâm pasarele pentru a face asta. Ne dorim că oraşul să fie unul pentru oameni. Cerem ca administrația locală să nu mai prioritizeze circulația maşinilor în detrimentul accesului nostru la singurul parc din zonă”, se arată în petiția online inițiată de un cetățean.

Duminica trecută, zeci de cetățeni au protestat în parc împotriva deciziei Primăriei Sectorului 4 de a construi pasarele pietonale în zonă.

"Fără pasarele care urâțesc orașul", "Nu vă bateți joc de noi", "Pasarelele fac viața oamenilor un chin", "Fără lifturi pentru a intra în parc!", "Jos mafia imobiliară și rechinii imobiliari", "Jandarmeria îi apară pe ei nu pe noi!", "Nu vrem pasarele pietonale!", "Fără investiții ascunse de cetățeni, întrebați oamenii întâi!", au strigat participanții.



Asociația Metrou Ușor cere Primăriei Sectorului 4 să renunțe imediat și definitiv la orice planuri de a construi pasarele pietonale în oraș, ”fiind niște măsuri incompetente, aflate în contradicție cu politicile europene ce pun pietonii pe primul loc”.

”În zonele centrale, precum și în cele cu un trafic pietonal intens, pasajele denivelate pentru pietoni sunt o greșeală urbanistică. Acestea împiedică mobilitatea pietonilor, în timp ce încurajează traficul auto personal, fiind o mentalitate falimentară eradicată de mult timp din țările civilizate. Dacă #PS4 a identificat probleme în siguranța pietonilor în trafic, atunci problema este, în mod evident, traficul, și nu „victima” (pietonii). Propunem primăriei să își asume soluțiile corecte în această situație și să aplice reguli de CALMARE, nu de ÎNCURAJARE a traficului auto. Soluțiile de calmare sunt monitorizarea atentă a traficului și aplicarea de amenzi celor care nu respectă semnele rutiere. Dacă PS4 a identificat probleme în fluența traficului, atunci să își asume măsurile care funcționează cu adevărat, și anume prioritizarea transportului public și încurajarea folosirii acestuia, pentru a elibera traficul. Mai mult, o ipotetică eliminare a trecerilor de pietoni din intersecția #Tineretului nu fluidizează în niciun fel traficul, întrucât semaforizarea rămâne neschimbată. Așadar, ne întrebăm cum a calculat PS4 beneficiile acestui proiect și ce studii de impact și de trafic demonstrează utilitatea proiectului. În oricare situație, PS4 are la îndemână soluții eficiente și dovedite. O pasarelă NU este una dintre ele, ci este o greșeală urbanistică ce distruge peisajul urban, încurcă pietonii și dă o falsă impresie de „drum liber” pentru automobiliști, ceea ce nu va conduce decât la și mai multe incidente în #trafic”, au scris reprezentanții Asociației pe pagina de Facebook, marți dimineață.

Reamintim că săptămâna trecută Primăria Sectorului 4 a scos la licitație acordul-cadru pentru proiectarea și execuția a două pasarele pietonale, o parcare park&ride în Berceni și mai multe parcări etajate, valoarea estimată fiind de peste 520 milioane lei.

”Valoarea estimată totală a acordului-cadru este 520,761,480.61 lei fără TVA pentru mai multe obiective de investiții, între care: două pasarele pietonale, una la intersecția bulevardelor Gh. Șincai/Șerban Vodă/ Tineretului/ Cantemir și una la intersecția bulevardelor C-țin Brâncoveanu/Șos. Olteniței, o parcare de tip PARK&RIDE pe Șoseaua Berceni – ce va deservi noua stație de metrou și nu numai, parcări supraetajate – în funcție de ce terenuri vor fi identificate la nivelul Sectorului 4”, se arată într-un răspuns transmis de Primăria Sectorului 4 la solicitarea HotNews.ro.

Acordul-cadru are o durată de 36 de luni, pot participa la licitație maxim 20 de firme, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 23 aprilie 2021. Acordul-cadru vizează proiectarea și execuția obiectivelor mai sus menționate, în funcție de bugetul primăriei.

În noiembrie 2020, Primăria Sectorului 4 a anunțat că va construi 4 pasarele pietonale. Reprezentanții instituției susțin că pasarelele vor fluidiza traficul și vor proteja pietonii.

”Fără stat la cozi, minute în șir, în trafic, fără poluare, fără accidente rutiere! Cu alte cuvinte, un trafic decent, mai sigur și un aer mai curat. De toate acestea beneficiază deja oamenii care locuiesc sau tranzitează Sectorul 4, datorită lărgirilor de bulevarde sau parcărilor de tip park&ride amenajate în ultimii 4 ani, de Primăria Sectorului 4. În perioada urmatoare, acestor investiții li se vor adăuga și alte soluții menite să vină în sprijinul oamenilor și să le facă viața mai ușoară. Mai exact, este vorba despre un proiect ce vizează realizarea a 4 pasaje pietonale în zone extrem de aglomerate din Sectorul 4”, se arată într-un comunicat emis de instituție.

Din cele 4 pasarele, 3 sunt în cartierul Tineretului. Cea mai mare, care face și obiectul licitației, va fi construită la intersecția bulevardelor Gheorghe Șincai cu Tineretului.

”Una dintre pasarele va fi construită într-una dintre cele mai aglomerate zone din Sectorul 4, la intersecția bulevardelor Gheorghe Șincai cu Tineretului. Aceasta va fi cea mai mare pasarelă, cu o lungime de aproximativ 165 de metri, care va permite, pe de o parte, traversarea în siguranță a pietonilor, ce nu vor mai fi nevoiți să aștepte la semafor, precum și fluidizarea circulației mașinilor din zonă și, implicit, reducerea poluării prin scurtarea timpilor petrecuți în trafic, pe de altă parte. Având o formă cilindrică, acoperită cu panouri de sticlă securizată, cu elemente decorative cu rol de umbrire și cu dotări moderne, pasarela va fi amenajată pe o structură metalică, cu fundații și elemente de susținere din beton armat, amplasate pe domeniul public, pe lateralele celor două bulevarde pe care le va traversa. Accesul pietonilor se va face de o parte și de alta a celor două artere mari de circulație, aceștia având la dispoziție lifturi, cu capacitatea de 13-15 persoane, inclusiv pentru cele cu dizabilități locomotorii și bicicliști, precum și scări rulante. Pasarela va fi astfel dimensionată încât să respecte gabaritul de trecere al autovehiculelor de 5.5 metri liber”, a comunicat instituția.

”Pasarela va fi completată de alte două pasaje pietonale, ce urmează a fi construite tot pe bulevardul Tineretului. Una, cu o lungime de 42 de metri, va fi amenajată în apropierea Palatului Național al Copiilor, iar cealaltă, cu o lungime de 34 de metri, la intersecția bulevardului cu strada Vișana. Ambele pasaje, cu o structură metalică, vor fi acoperite și vor fi dotate cu ascensoare și scări rulante pentru accesul pietonilor, care se va putea face de o parte și de alta a străzii principale. De asemenea, o construcție similară va fi ridicată și la intersecția bulevardului Constantin Brâncoveanu cu Șoseaua Olteniței, în dreptul stației de metrou, tot pentru fluidizarea traficului din zonă, reducerea poluării dar și pentru sporirea siguranței rutiere și pietonale”, se mai arată în comunicatul de presă.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul Local Sector 4, costul estimat pentru cele 4 pasarele este: cea de pe bd. Gheorghe Șincai -23,8 milioane lei, cea de pe bd. Tineretului, la Palatul Copiilor - 12,5 milioane lei, cea de pe bd. Tineretului - Strada Visana - 12,7 milioane lei; cea de pe Șoseaua Olteniței - Metrou Constantin Brâncoveanu - 13,5 milioane lei.

Un articol publicat de Institute for Transportation & Development Policy, o organizație mondială pe partea de mobilitate sustenabilă, intitulat ”Pasarelele pietonale fac orașele mai puțin prietenoase cu pietonii. De ce autoritățile continuă să le construiască”, explică foarte clar de ce nu sunt o soluție viabilă într-un oraș contemporan, orientat către oameni.

”Pasarelele pietonale nu încurajează mersul pe jos, nu îmbunătățesc situația pietonilor și nu fac drumurile mai sigure pentru șoferi și cicliști. Separarea pietonilor prioritizează de fapt mașinile personale, încurajează viteza excesivă, condusul neglijent și accidentele rutiere”, se precizează în articol.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25977 vizualizari

  • +26 (52 voturi)    
    . (Miercuri, 17 martie 2021, 11:18)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    Absout oribil. NU are ce căuta acolo.
    • -3 (45 voturi)    
      tare (Miercuri, 17 martie 2021, 11:54)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

      Mie acest baluta imi e antipatic, dar nu inteleg ce urtateste acea pasarela?
      Cred ca face viata mai usoara intr-un oras ORIBIL!
      E urat orasul asta, nu inteleg unde vedeti voi frumusete!

      Eu sunt deranjat de costul enorm, banuiesc ca un pasaj cu acces la metrou pe toate laturile intersectiei ar fi mai folositor, oamenii ies de la metrou si cauta pasarele sa ajunga in parc.
      Asta e problema mea nu ca e frumoasa hidosenia asta de oras. Ci faptul ca proiectele din el sunt facute fara cap si doar pentru a papa bani!
      • +11 (19 voturi)    
        nu se justifica pasarela acolo, (Miercuri, 17 martie 2021, 12:40)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Ea se face la intersectia bd Tineretului cu bd Sincai, adica unde se intalnesc 2 artere mari., Oricum o dai, daca o iei pe jos, ai nevoie de max 2 traversari sa ajungi in zona opusa (spre ex daca vrei sa pleci de la coltul parcului si sa ajungi la metrou). Pana urci pasarela, pana o traversezi, apoi iar cobori, se face verde la pietoni si traversezi de 2 ori pe la trecere. Mi se pare ca mai mult te lungesti pe pasarela, decat sa o scurtezi (mai ales daca trebuie sa cari si bicicleta in spate).
        • -1 (21 voturi)    
          mda (Miercuri, 17 martie 2021, 13:13)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Ciudat e ca te plangi de mers prea mult, in conditiile in care te duci in parc! :)
          Prefer pasarela in detrimetul traversarii, mai ales ca zona e foarte aglomerata si de multe ori se intampla accidente. Daca merg cu copilul mic prefer pasarela si nu traversatul junglei bucurestene!
          Dar am spus ca prima optiune ar fi un pasaj! E doar o parere, tii cont sau nu de ea.
          • +7 (11 voturi)    
            cu copilul mic pe pasarela ? (Miercuri, 17 martie 2021, 17:03)

            MariusVasile_x [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

            Junga o sa fie pe pasarela care o sa fie ingusta , o sa ai si biciclisti, caini care isi fac nevoile. Compari asta cu una sau 2 treceri de pietoni ?:)) Abia astept sa imping carutul in timp ce tin celalalt copil de mana sau sa astept un lift care o sa fie mereu plin, asta daca va mai functiona dupa 3 luni
        • +6 (14 voturi)    
          Se vede ca nu sunteti bucurestean (Miercuri, 17 martie 2021, 13:50)

          kukiiiii [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Pentru ca omiteti urmatorul scenariu: pentru a ajunge din fata de la Sincai la intrarea in parc, sunt necesare trei traversari.
          • +4 (10 voturi)    
            E necesara o traversare! (Miercuri, 17 martie 2021, 16:03)

            john-doe [utilizator] i-a raspuns lui kukiiiii

            O trecere de pietori din fata liceului pana la intrarea in parc, sincronizata cu cea de la Megaimage la carrefour si cu traficul din directia bd. Tineretului - Magistrala costa vopseaua si 2 semafoare nu zeci de milioane de lei!
            • 0 (0 voturi)    
              am mai auzit o pe asta (Marţi, 23 martie 2021, 0:37)

              44ce [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

              daca niste dungi pe jos si 2 semafoare rezolva problema traficului din zona...nu inteleg de ce nu le face usr plus ca tot au majoritate in consiliu si astfel ne conving pe noi ca nu avem nevoi de mai mult.
          • +1 (3 voturi)    
            pasaj nu se poate ? (Miercuri, 17 martie 2021, 17:05)

            MariusVasile_x [utilizator] i-a raspuns lui kukiiiii

            Pentru asta faci un pasaj legat de metrou. Au inaugurat 2 guri noi de metrou din care una inutila. Mai trebuie sa faca una care iese in parc, legata de Sincai, si au rezolvat problema
          • 0 (0 voturi)    
            De acord (Joi, 18 martie 2021, 11:10)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui kukiiiii

            Avand in vedere noul mastodont care este aproape terminat in spatele liceului, cred ca cea mai buna solutie este sa se introduca un pasaj pietonal pe sub linia de tramvai, un pic mai sus de liceu.
        • 0 (0 voturi)    
          minti (Marţi, 23 martie 2021, 0:34)

          44ce [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          daca ai locui in zona ai stii ca de pe partea cu liceul sincai trebuie sa stai la 3 semafoare ca sa ajungi pe partea cu parcul....postac mincinos
      • +11 (21 voturi)    
        Cea (Miercuri, 17 martie 2021, 12:42)

        uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        mai mare tampenie.

        Pasaj cu lifturi !!??

        Ai vazut ce aglomeratie poate fii uneori acolo ?

        Lifturi ????
        • +4 (8 voturi)    
          pasajul subteran nu vine la pachet cu liftul! (Miercuri, 17 martie 2021, 13:17)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

          pasajul subteran nu vine la pachet cu liftul, iar daca este construit nu esti obligat sa il iei poti urca pe scari.
          • +4 (8 voturi)    
            obligat (Miercuri, 17 martie 2021, 13:48)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

            Realist vorbind, o buna parte din cei care merg in parcul ala vor fi nevoiti sa foloseasca liftul. Unii pentru ca sunt prea batrani sa urce scarile, altii pentru ca au copii in carucior sau biciclete.

            Pun pariu ca nu s-a facut nici un studiu de trafic pentru a evalua capacitatea pe care trebuie sa o sustina lifturile si pasarela.
            • +4 (6 voturi)    
              sa vezi (Miercuri, 17 martie 2021, 14:20)

              uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              cand se vor strica :))))
      • +11 (19 voturi)    
        Si (Miercuri, 17 martie 2021, 12:55)

        corsic [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        de ce crezi tu ca este oribil acest oras? Nu crezi ca traficul este unul din aceste motive? Si atunci de ce sa incurajezi si mai mult trafiicul auto in detrimentul mersului pe jos prin constructia de astfel de aberatii?
        • 0 (12 voturi)    
          lipsa unui pasaj (Miercuri, 17 martie 2021, 13:19)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui corsic

          Lipsa unui pasaj sau a unei pasarele crezi ca descurajaza traficul? Ideea era sa fim noi mai safe!


          Ce crezi ca zic soferii auto... "bai nu mai iau masina zilele astea ca am lovit vre-o doi saptamana trecuta, mi-am facut norma..."
          • +3 (5 voturi)    
            Nu (Miercuri, 17 martie 2021, 14:13)

            corsic [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

            Dar ar putea sa zica "nu mai iau masina, ca fac 2 ore, iau autobuzul/metroul/scuterul/bicicleta ca fac jumate de ora". Nu am zis ca lipsa unui pasaj descurajeaza traficul, am zis ca astfel de solutii incurajeaza traficul. Mai multe optiuni de transport, prioritizarea transportului in comun, astfel de solutii ar descuraja traficul auto.
            • +1 (3 voturi)    
              Cauza - Efect (Joi, 18 martie 2021, 4:35)

              Jebediah_Sanchez [utilizator] i-a raspuns lui corsic

              Nu vad cum un pasaj incurajeaza traficul. Asta ar insemna ca
              (1) inainte de pasarela sunt X masini, dupa sunt Y masini in trafic in anumite conditii (e.g. la un anumit interval orar), unde X<Y
              (2) se poate demonstra ca pasarele este cauza cresterii, si nu altii factori (cum ar fi ca ploua afara.)

              Nu imi imaginez un scenariu in care un individ NU ar merge cu masina doar pt ca este deranjat de trecerile de pietoni, si acum ca e pasarela ar alege in schimb sa mearga cu masina
      • +4 (10 voturi)    
        defetism 100% (Miercuri, 17 martie 2021, 13:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Daca orasul este oribil, trebuie sa mai adaugam o pasarela de beton? Ce il face atat de oribil, oare? Cum ar arata intersectia aia fara sute de stalpi si cabluri?
    • +14 (20 voturi)    
      dupa (Miercuri, 17 martie 2021, 12:54)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

      cum se vede, pe musiu baluta il doar fix in c..., in cot, ca e mai elegant spus.
      Asa vede el democratia. Sa faca ce vrea el, fara consultarea populatiei din zona.
      Ma intreb ce avantaje ar fi prin acea pasarela pietonala a carei constructie ar face praf toata intersectia aia, si asa aglomerata. Ca estetic, ioc, fluidizare nici atat, pt. ca pietonii trebuie sa ajunga oricum si la statia de tramvai si la cele de autobuze. Ce fac pietonii, se parasuteaza de pe pasarela?
    • +7 (15 voturi)    
      in afara ce e oribil, e periculos (Miercuri, 17 martie 2021, 13:17)

      aero [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

      nu vad cum ar putea circula pietonii pe acolo in siguranta.
      Cand o sa bata iarna vantul o sa treaca "nimeni" pe acolo - ca pasarele din Mamaia, nefolosite - sunt un pericol pentru viata oamenilor.
      Cine isi va pune viata in pericol de dragul lui Baluta?
      Ce, daca baga pasarelle, se scot semafoarele?
      Bani cheltuiti ca sa ii iasa comisionul...
  • +28 (42 voturi)    
    asta efectiv (Miercuri, 17 martie 2021, 11:19)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    nu mai gandeste. Sa faci o asemenea nebunie de fabrica in centrul orasului intr-un loc unde nu e nevoie sub nici o forma de asa ceva. Toata lumea e impotriva dar el o tine tot inainte cu a lui la fel cum facea Dragnea cu oug 13. Oare de ce?
    • +2 (6 voturi)    
      Pentru ca poate! (Miercuri, 17 martie 2021, 16:09)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Desi teoretic nu are majoritate in Consiliu Local: sunt 11 PSD + 5 PNL + 9 USR + 2 PMP iata ca si-o asigura prin cardasia cu PNL! Locuitorii din zona nu au nici o vina pentru rezultatul votului, in zona PSD nu are nici 25% iar PNL sub 15%, dar conteaza voturile de la periferie, IMGB face ordine!
      • +4 (6 voturi)    
        IMGB nu sta acolo (Miercuri, 17 martie 2021, 17:07)

        MariusVasile_x [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        IMGB are nevoie sa treaca de intersectie cat mai rpd cu masina, ei sunt de acord :)))
        Pacar ca nu va ajuta pe nimeni, nici pietoni nici masina. Desfiinteaza si statia de tramvai ? si oricum intersectia e blocata de masini nu de pietoni
  • +20 (34 voturi)    
    clar (Miercuri, 17 martie 2021, 11:21)

    pehash [utilizator]

    pentru cine mai avea indoieli ca va fi o mare tzeapa...
  • +1 (25 voturi)    
    Pasarelele pietonale nu încurajează mersul pe jos (Miercuri, 17 martie 2021, 11:21)

    xolv [utilizator]

    avem un nou candidat la Nobel anul asta....
  • +21 (25 voturi)    
    S-au terminat proiectele ? (Miercuri, 17 martie 2021, 11:30)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Cu 5.000.000 de euro se puteau face niste parcari, niste piste de biciclete etc.

    Studiul de fezabilitate ce zice ? Cate persoane traverseaza acea intersectie in fiecare ora, pe fiecare directie de mers ?

    Facem o pasarela de dragul de a ne face ca facem, sau pentru a usura viata oamenilor ?

    Sa faca pasarela la Piata Unirii, unde traverseaza cate 500 de oameni la fiecare ciclu de semafor !
    • +14 (16 voturi)    
      Exact ! Unde e necesitatea? Unde-s prioritatile? (Miercuri, 17 martie 2021, 12:20)

      MakeRoGreatAgain [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Domnu Baluta, dvs. sau cineva din familie, cand ati fost ultima data in Parcul Tineretului la lac?

      Aleea din zona lacului e sub orice critica, e plina de gropi si denivelari.
      Anul trecut ati avut ideea "excelenta" de a scoate bordurile de pe alee, acum sunt niste santuri imense care se umplu cu apa.

      Sau in zona fostului debarcader, unde sunt gastele, ati fost?
      Nu exista O SINGURA banca!

      Eu as vrea un primar care se plimba PE JOS in parc.
    • +5 (11 voturi)    
      mda (Miercuri, 17 martie 2021, 13:41)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      din pacate sunt de acord....
      designul nu e chiar asa oribil cum ma asteptam (dar nu e nici ceva care sa arate ok), dar e inutil. lumea oricum nu o sa traverseze pe el (garantat) si nu e necesar...
      acolo nu incurcau pietonii, acolo incurca faptul ca e ditamai intersectia semaforizata... daca vrei sa faci o pasarela fa una peste sosea pt masini...

      masinile oricum stau la stop pentru masinile de pe celelalt ulevard si pietonii traverseaza in acelasi timp...
  • -14 (26 voturi)    
    //// (Miercuri, 17 martie 2021, 11:30)

    GemstonePig [utilizator]

    Acuma daca mamele cu bebelusii cu carucioare, varstnicii cu baston urca pe o pasarela in rampa, fara scari , fara obstacole, un drum lin, este chiar o problema sau o rezolvare?
    • +21 (27 voturi)    
      "Acuma" (Miercuri, 17 martie 2021, 11:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Daca mamele cu bebelusi cu (in) carucioare si varstnici cu baston traverseaza strada fara scari, fara pasarele, fara obstacole, este o problema?
    • +9 (11 voturi)    
      Evident ca este o problema! (Miercuri, 17 martie 2021, 13:11)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Daca nu se face pasarela, este o imensaproblema, atunci de unde mai iese shpaga, de unde sare para-ndarat-ul???
    • +5 (5 voturi)    
      Bine mai purcelus! (Miercuri, 17 martie 2021, 16:12)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Pare ca nu ai nici copii mici, nici bunici dupa cum vorbesti! Daca ai, ai grija de ei sa le asiguri abonament la sala de forta de pe acum, dar nu poti obliga toate mamicile si bunicii sa traga de fiare pentru asa vrei tu! Mai ai putin si trimiti si bebelusii sa urce rampa!
  • +6 (16 voturi)    
    O idee facuta cu dosul (Miercuri, 17 martie 2021, 11:44)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Pasarelele pietonale nu sunt rele, dimpotriva, in anumite locatii ele sunt binevenite, dar modul cum a fost proiectata aceasta pasarela arata ca este totul facut cu dosul, nu cu creierul.
    Proiectantii, arhitectii urbani trebuie sa inteleaga ca nu doar aspectul conteaza, ci si functionalitatea. Degeaba construiesti ceva, daca nu va fi functional si util. Exemplu: podul pietonal din Venetia, care arata absolut superb, dar este un esec de proportii (nefunctional si cu foarte multe accidente pentru pietoni, bani pierduti de oras).
  • -8 (22 voturi)    
    rezonabil cat de cat (Miercuri, 17 martie 2021, 11:52)

    jescu [utilizator]

    Atat timp cat se poate traversa cu un carut de bebelusi sau cu o bicicleta ce problema sa fie ? Aia este o intersectie foartea aglomerata, si cred ca cei care vin pe jos spre/de la metrou/parc si vor sa traverseze o sa aiba un beneficiu macar ca nu mai stau la semafor. Traficul auto nu ma astept sa beneficieze prea mult la ora de varf(dimineatza). Chiar dimpotriva, masinile raman in mijlocul intersectiei de la Tineretului si nu mai pot inainta din cauza blocajului de la Unirii, Universitatii, Romana,.... Problema masinilor din mijlocul intersectiei o sa devina mai mare cu pasarela, dar per total pasarela macar ajuta pietonii.
    • +4 (10 voturi)    
      mare problema (Miercuri, 17 martie 2021, 12:44)

      uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Cati pietoni vor incapea in lift ?
      Coada la paine, merge!

      Dar coada la lift ca sa ajungi in parc ?
      • -3 (3 voturi)    
        hai ca nu poate fi doar lift (Miercuri, 17 martie 2021, 14:42)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

        Traficul in acea zona e de cateva mii de persoane pe ora. Nu cred ca poate proiecta vreun arhitect doar lift acolo. Ce se intampla cand se strica liftul ? se strang zeci de mii de persoane pe trotuar ? :) Logic e lift doar pentru batrani sau pentru carucioare si biciclete.
  • +9 (21 voturi)    
    cetatenii din sect 4 (Miercuri, 17 martie 2021, 11:52)

    mazgalici [utilizator]

    l-au votat cu larga majoritate.
    altii nu s-au obosit sa se duca la vot
    Acuma n-aveti decat sa ii sugeti ciorapii lu' Baluta 4 ani
    HA HA HA HA
    • +5 (9 voturi)    
      ales (Miercuri, 17 martie 2021, 12:56)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mazgalici

      ca primar nu inseamna ca poti sa faci ce vrei.
    • +6 (8 voturi)    
      Zau? (Miercuri, 17 martie 2021, 16:15)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui mazgalici

      Cetetenii din zona l-au respins cu o large majoritate, are in jur de 25% in zona Tineretului. Sa se duca in piata Resita si in Aparatorii Patriei si sa faca pasaje acolo pana nu mai poate!
      • 0 (0 voturi)    
        in Piata Resita (Marţi, 23 martie 2021, 19:19)

        somesanu [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        pasaj :) :D muahahaa!
  • +20 (22 voturi)    
    ... (Miercuri, 17 martie 2021, 11:53)

    b24fun [utilizator]

    Legătura directa cu stația de tramvai nu este prevăzută? La tramvai cum ajungi?
    Un pasaj subteran ar fi mult mai util, pasaj legat la metrou cu ieșiri pe fiecare colț al intersecției și cu ieșiri la stația de tramvai.
    • +6 (12 voturi)    
      preteneeeeee (Miercuri, 17 martie 2021, 12:36)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui b24fun

      Locuiesc in strainatate, dar pasaj subteran la refugiu de tramvai, doar in romanica vad.
      Cand or sa iasa romanii sa strige ca nu mai vor masini in oras voi fi sensibilizat de miscarile astea. Pana atunci vad ca voi vreti parcari peste parcari, bulevarde mari. In AMSTERDAM oamenii au zis GATA afara cu masinile si au blocat proiectele care ar fi distrus orasul, acum cu bicicleta dintr-o parte in cealalta a orasului ajungi de 2 ori mai rapid decat cu masina. Nu e trafic, ci sunt restrictii de circulatie iar municipalitatea anual mai transforma o strada sau 2 in spatii verzi si parcuri. Cam invers in comparatie cu bucuresti.
      • +10 (12 voturi)    
        COnfirm (Miercuri, 17 martie 2021, 13:15)

        chillbill [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Si in Berlin e la fel.
        Lucrez in domeniu si pot confirma ca pasarelele nu sunt o solutie. Nu exista decat o solutie impotriva traficului auto: descurajarea masinii personale si incurajarea transportului in comun, a mersului pe jos si a bicicletelor. Si nu ai cum sa descurajezi masinile decat facand viata grea celor care o prefera. Pentru ca oricat ai imbunatati celelalte variante, un om odata urcat in masina, nu il mai dai jos decat fortat.
        Transformarea locurilor de parcare in piste de biciclete si plantarea de copaci, scumpirea locurilor de parcare la preturi prohibitive in oras si decente la margine, scumpirea impozitelor. Pentru mobilitatea in oras, cateva servicii de car sharing electric ar fi suficiente.
    • +7 (7 voturi)    
      ,... (Miercuri, 17 martie 2021, 17:09)

      MariusVasile_x [utilizator] i-a raspuns lui b24fun

      LA fel ca la basarab, vezi acolo cum se face legatura. in miros de urina si fecale, lifturi nefunctionale de ani de zile
    • 0 (0 voturi)    
      Pasaj (Vineri, 19 martie 2021, 12:15)

      DBaciu [utilizator] i-a raspuns lui b24fun

      Pasajul subteran e tot o pasarela da' "pe invers". Pasarelele si pasajele subterane au rost doar peste autostrazi, nu in mijlocul oraselor. Orasele sunt pentru oameni, nu sunt campuri semidesertice pentru alergat cu masini ca in Mad Max.
  • -13 (27 voturi)    
    aaa (Miercuri, 17 martie 2021, 12:04)

    Carmen12 [utilizator]

    Sunt foarte bune pasarelele, dupa parerea mea. Protejeaza cetatenii si fluidizeaza traficul!
    • +8 (14 voturi)    
      Sunt (Miercuri, 17 martie 2021, 12:58)

      corsic [utilizator] i-a raspuns lui Carmen12

      minunate. Mai ales cele de pe DN1. Ca sa-ti vizitezi vecinul trebuie sa mergi pe jos vreo 2 km, sa urci o pasarela si pe urma 2 km inapoi. Este perfect pentru acea comunitate.
      • +7 (7 voturi)    
        gigea (Miercuri, 17 martie 2021, 13:09)

        Jude [utilizator] i-a raspuns lui corsic

        Mersul pe jos face piciorul frumos :-)
      • +6 (6 voturi)    
        nu poti si cu drum national in fata potrtii (Miercuri, 17 martie 2021, 13:27)

        Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui corsic

        nu poti si cu drum national in fata portii si cu trecere de pietoni. Noi legam satele si apoi numim drum national/judetean. Nu facem un drum de mare viteza care sa traverseze regiuni si de care legam satele/orasele ci invers. La noi autostrada incepe si se termina in oras!
      • -1 (7 voturi)    
        si solutia care era?! (Miercuri, 17 martie 2021, 13:34)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui corsic

        sa pui masinile sa mearga cu 50 la ora ca sa ai treceri de pietoni la 50 de metrii?!

        la fel cum trotuaru e pentru pietoni, soseaua e pentru masini!
        • +4 (6 voturi)    
          Da (Miercuri, 17 martie 2021, 14:19)

          corsic [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Asta e solutia, autostrada in fata portii. Sunt curios cat de tare ti-ar place o astfel de solutie daca ai locui acolo. Bine-nteles ca limita de 50 si treceri cat mai dese in localitate. Pentru ca e locuitate, adica locuiesc oameni si trebuie sa fie in siguranta si sa aiba liniste si tot ce implica o zona locuita.
          Solutia mai simpla e sosea ocolitoare, iar cea putin mai complicata e autostrada.
    • +7 (9 voturi)    
      pe naiba (Miercuri, 17 martie 2021, 13:04)

      Jude [utilizator] i-a raspuns lui Carmen12

      Fluidizeaza pe naiba traficul . Este o intersectie unde oricum masinile trebuie sa opreasca la semafoare pentru a da prioritate la celelalte sensuri, la tramvai, deci oricum semafoarele raman. Pasarela va reprezenta doar bani aruncati aiurea pe un proiect hidos.
  • +19 (27 voturi)    
    Este simbolul tepei (Miercuri, 17 martie 2021, 12:16)

    TrickyWicky [utilizator]

    date romanilor din 89 pana acum
    • 0 (0 voturi)    
      Ntz, simbolul tzepei (Marţi, 23 martie 2021, 19:26)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

      este cel mai scump viraj la stanga de la Ciurel. Pasaj hobanat peste mititica Dambovita...
  • +7 (9 voturi)    
    macar daca il facea subteran (Miercuri, 17 martie 2021, 12:29)

    mmmircea [utilizator]

    cu scari rulante si lifturi pentru handicapati, tot era ceva. Asa, arhitectural mi se pare foarte urat, iar ca utilitate, de beneficiat vor avea doar soferii.
  • +10 (12 voturi)    
    Iesire din metrou (Miercuri, 17 martie 2021, 12:45)

    same.dan [utilizator]

    Nu e mai simplu (si mai necesar) sa faci o iesire din metrou care sa dea direct in parc sau direct in statia de tramvai? Sau alta in fata liceului? Sa in fata blocurilor? Eventual cu o scara rulanta amplasata cu totul in subteran?

    De ce sa construiesti o chestie de beton care acopera vizual si fizic si asa din putinul verde pe care il are Bucurestiul?

    Raspunsul e ca sa zicea nea primaru asta ca a facut si el ceva la viata lui, mai votati odata. Fara cap, fara interes, pe banii publici. Cat mai vizibil, cat mai mare. Sindromul impotentei.
    • +2 (4 voturi)    
      da (Miercuri, 17 martie 2021, 13:32)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui same.dan

      asta ma intreb si eu...
      d c nu pot face un pasaj gen cel de la universitate si gata... toata lumea fericita...
      sigur o sa dureze 10 ani ca stim unde traim dar...
  • -6 (12 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 martie 2021, 12:52)

    [anonim]

    • +5 (7 voturi)    
      da (Miercuri, 17 martie 2021, 13:05)

      corsic [utilizator] i-a raspuns lui

      ai dreptate, idioti sa aleaga doar nulitati de astea. Asta e solutie, sa faci orice ca sa ingerunezi mersul pe jos intr-un oras sufocate de trafic si de poluare? Si pentru ce? In scurt timp se va circula la fel ca inainte deoarece si mai multi vor iesi cu masina, pentru ca nu au alte solutii.
    • +3 (7 voturi)    
      Tu crezi probabil (Miercuri, 17 martie 2021, 13:23)

      Cardplayer [utilizator] i-a raspuns lui

      ca orice constructie sau lucru nou inseamna progres. E ok, asa e nevoie sa gandesti mai putin
  • +9 (13 voturi)    
    Ar (Miercuri, 17 martie 2021, 13:00)

    corsic [utilizator]

    putea sa interica de tot mersul pe jos prin acest oras si ar rezolva o treaba. Ar putea transforma trotuarele in inca o banda de masini ca sa fluidizeze inca putin traficul. Sau ar putea sa le lase asa cum sunt acum, parcari.
    • -5 (7 voturi)    
      avand in vedere (Miercuri, 17 martie 2021, 13:31)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui corsic

      ca sunt stopuri pt trecerile de pietoni din 100 in 100 de metrii (lucru pe care nu l-am vazut in nici o alta tara) si pietonii tot traverseaza aiurea, tot merg pe linia de tramvai etc chiar mi-ar fi rusine sa scriu un asemenea comentariu!

      poate pasaju ala nu e cea mai buna idee, dar bucurestiul e departe de a fi un oras anti-pietoni si pro- masini...

      acu sariti cu minusurile ca nu imi convine ca pietonii nu pot merge legal pe carosabil...
      • +5 (5 voturi)    
        Ha ha (Miercuri, 17 martie 2021, 14:28)

        corsic [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        "bucurestiul e departe de a fi un oras anti-pietoni si pro- masini..." hai ca e tare asta. Nu cred ca te-ai mai plimbat de mult pe jos prin Bucuresti.
    • +7 (7 voturi)    
      Păi deja a făcut asta Băluță! (Miercuri, 17 martie 2021, 14:29)

      2mai [utilizator] i-a raspuns lui corsic

      Pe Șoseaua Berceni, pentru a da doar un exemplu, trotoarele de 3+ metri au fost micșoarate la 1 metru. Pentru a face loc mașinilor și noilor borduri. Să vezi ce frumos este să stai la coadă pentru a depăsi o persoană mai lentă, sau să mergi cu un copil de mână, sau cu un cărucior.
      În sectorul 4 s-a votat masiv PSD, așadar soluțiile administrației nu pot fi decât pe modelul PSD: lipsă de transparență, aroganță, betoane, borduri, kitsch, defrișări ilegale, postaci angajați în primărie, contracte publice încheiate cu clanurile inerlope, dezvoltarea de noi cartiere de ghetouri (vezi zona Metalurgiei) etc.
  • +7 (13 voturi)    
    Bre, Baluta, ba baiatule (Miercuri, 17 martie 2021, 13:01)

    Ciprian1979c [utilizator]

    ideea intr-un oras (european) e sa ingreunezi accesul masinilor prin el, prin taxe si prin tot felul de interdictii, nu sa li-l facilitezi! O sa faci ca la Big, o sa sara lumea gardul si o traverseze printre masini, nici juma'te nu se baga prin tunele sa traverseze! Avem ce meritam in sectorul 4, Baluta a candidat singur, practic USR a venit cu una Simona Spataru, absolventa de Romano Americana, care s-a si imbatat si a plecat cu masina in campanie! Vreau sa urez numai de bine tuturor partidelor politice din Romania! Dar, numai de ''bine''! Tuturor!
    • +4 (4 voturi)    
      Baluta nu face de capul lui! (Miercuri, 17 martie 2021, 16:23)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Nu are majoritate in consiliu, sunt 11 PSD + 9 USR + 5 PNL + 2 PMP deci are nevoie de cardasia PNL, cu care se pupe in bot de cand cu USR toata ziua!
      • 0 (2 voturi)    
        Am gresit! (Joi, 18 martie 2021, 1:11)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

        Citeste USL in loc de USR
  • -12 (12 voturi)    
    Bravo, Domnul Primar! (Miercuri, 17 martie 2021, 13:09)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Felicitari bravului Primar ce nu se lasa influentat de mafia penelist-userista!

    PASARELA SE VA FACE!

    Cei care se opun, sub pretextele absurde ca ar fi o constructie urata, sau ca nu ai cum sa urci in pasaj daca esti invalid sau ai carucuior de copii (lifturile se defecteza des) trebuie sa li se rasunda ferm:

    CUI NU II PLACE, NU ARE DECAT SA SE MULTE IN ALT SECTOR!

    Aneta 3 este aici si il sustina pe primarul Baluta!
  • +2 (6 voturi)    
    O mare PORCARIE (Miercuri, 17 martie 2021, 13:10)

    sipu [utilizator]

    Acolo nu merge decat pasaj subteran , tot ce este suprateran zgarie” retina
  • +6 (8 voturi)    
    oribila si inutila (Miercuri, 17 martie 2021, 13:12)

    carmen_i [utilizator]

    Pasarela asta nu serveste la nimic, doar se cheltuie banii publici. Reparati strazile din sector, inlouiti tevile, faceti curat, amenajati parcurile - astea sunt lucrurile necesare, nu tichia de margaritare.
  • +6 (8 voturi)    
    pasarela sector 4 (Miercuri, 17 martie 2021, 13:27)

    minitehnicus [utilizator]

    1. Inestetic.
    2. Nepractic:
    - bucla aceea in aer nu va fi folosita de nimeni ,e dublata ;
    - cine naiba sta la coada sa se urce in lift?!
    - nu exista acces la statia de tramvai, decat pe la trecere (deci nu le poti desfiinta - atunci de ce pasarela?)
    3. Un pasaj subteran care sa faca si legatura directa intre metrou si parc ar fi mult mai util si mai estetic.

    Babaluta ca de obicei e praf! Iar miroase a sifonare de bani grei & uratirea orasului. Blestem psd-ist!
  • +4 (6 voturi)    
    Exact cum banuiam (Miercuri, 17 martie 2021, 13:28)

    Harald2 [utilizator]

    rezulta si din poza ca se mai betoneaza inca o mica bucata din parc.

    Este mica in raport cu parcul, dar tinand cont ca de cand domnul Baluta a ajuns primar la Sectorul 4, spatiul verde continua sa fie ciuntit, oare unde se va ajunge?

    Apoi, toata aceasta investitie (nu ma antepronunt daca nu cumva zarurile nu sunt deja aruncate in privinta firmelor care ar castiga contractul) are un cost deloc de neglijat. Poate ar fi mai bine sa investeasca mai mult in solutii inteligente de reciclare, in spatii verzi?
  • -3 (5 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 17 martie 2021, 13:29)

    liviu_ [utilizator]

    arata ceva mai bine decat ma asteptam...
    dar sula aia chiar nu pricep ce cauta,....
  • +6 (6 voturi)    
    sunt foarte utile potcoavele suspendate... (Miercuri, 17 martie 2021, 14:00)

    mbembe [utilizator]

    ba primare, vezi si tu cum se face in alte tari... din metrou scoti lumea prin mai multe iesiri si rezolvi cu pasajele.... eviti aglomeratia... dar voua va place sa manati lumea ca pe oi la muls si sa ardeti banii publici.
    cred ca cea mai buna solutie pentru pasarela suspendata e sa fie suspendata ca si autostrada Firei! un partid de suspendati sunteti!
  • +5 (5 voturi)    
    pasarela pietonală (Miercuri, 17 martie 2021, 14:31)

    Alfa-Omega [utilizator]

    Porțiunea de pasarelă în arc de cerc care dublează traseul liniar este o aiureală:1. lungește traseul și 2. fiind cu centrul de greutate excentric axei de sprijin va vibra în cazul vînturilor relativ mici; s-ar putea să vomiți după 1-2 traversări.
    Dle. primar dacă nu aveți prieteni ingineri căutați să vă faceți !
  • +3 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 martie 2021, 15:18)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Pai, da, ca (Marţi, 23 martie 2021, 19:32)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui

      " vara la 40C sau iarna cand bate vantul ala napraznic si viscoleste" pe pasarela de beton ar fi un vis!
  • +3 (3 voturi)    
    Oare ? (Miercuri, 17 martie 2021, 23:30)

    danmarian [utilizator]

    Se permite asemenea oroare langa o cladire de patrimoniu a liceului Ghorghe Sincai ? Acest "premare" este o catastrofa ! Asa cum a incercat sa oblige conducerea liceului sa accepte-semneze un contract cu o ANUMITA SOCIETATE aleasa arbitrar de "premare" !!! Probabil acum are o alta "societate" pentru pasarela care-i va "produce ceva-silea" ! Cand dreaq scapam de pungasi la promariile bucurestene ?
  • +2 (2 voturi)    
    din cartierul Tineretului (Joi, 18 martie 2021, 2:38)

    mariaeva [utilizator]

    Locuiesc in cartierul Tineretului, linga parc. Va spun ce se va intimpla dupa ce primarul va inaugura pasarela minune. Toti pietonii vor traversa bd. Tineretului si bd. G. Sincai fie pe trecerile de pietoni existente la mica distanta de intersectia din fata parcului, fie direct printre masini (daca primarul distruge trecerile de pietoni existente) Va asigur ca pasarelele vor deveni rapid o doar o sursa de mizerie.
  • +3 (3 voturi)    
    Oroare (Joi, 18 martie 2021, 10:03)

    Keyser20 [utilizator]

    Acest individ vrea sa distruga arhitectura cartierului. 5 milioane de EURO cheltuiti pentru mizeria aia de pasarela care nu rezolva nimic. Nu cred ca o sa urce pe ea oameni batrani, bolnavi, cu copii. In plus, cladirea liceului Sincai va fi afectata daca nu daramata de acest primar.
    Asa a pus umarul la demolarea spitalului de boli dermato-venerice de langa Sincai si la ridicarea acelei constructii absolut oribile de langa liceu. Spatiile verzi dispar din acest cartier. Apar multe betoane.
    Acest individ coordonat de interlopii din Clanul Sportivilor nu se da jos din masina. Nu stie ce inseamna sa mergi vara pe jos, pe asfaltul incins. Nu stie ce inseamna sa urci o pasarela.
    Primaria Capitalei ar trebui sa stopeze aceasta costructie oribila


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by