Primăria Capitalei încă nu a semnat contractul pentru achiziția celor 100 de tramvaie de la Astra / Nicușor Dan a explicat că blocajul vine din majorarea prețului licitat în 2018

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 5 martie 2021, 13:04 Actualitate | Administratie Locala


Tramvaie Timișoara
Foto: Astra Vagoane
Primăria Capitalei nu a semnat nici acum contractul pentru achiziția a 100 de tramvaie de la producătorul român Astra Vagoane, care a câștigat licitația în asociere cu o firmă din China. Primarul Nicușor Dan a explicat că se află în discuții cu compania deoarece pandemia a dus la o creștere a prețurilor față de oferta depusă de Astra în 2018, iar asta presupune semnarea unui contract majorat față de oferta licitată. Primarul general nu a spus cu cât cere Astra majorarea contractului, ci că doar se încearcă găsirea unei formule legale pentru aceasta.

”Au fost mai multe discuții cu Astra, următoarea o să fie luni, pe 8 martie. Obiectul acestor discuții vizează faptul că au trecut niște ani de la momentul la care oferta a fost depusă, a fost depusă dacă nu mă înșel la jumătatea anului 2018, între timp a apărut și pandemia și au sărit prețurile în această industrie. Întrebarea este dacă avem un mecanism legal astfel încât aceste solicitări care sunt cumva firești să intre pe un mecanism legal. (...) Contractul se va semna când ambele părți sunt de acord. Noi putem să semnăm contractul așa cum este, identic cu cel din caietul de sarcini, și acum. Întrebarea este dacă acest contract este avantajos pentru Astra, tocmai de aceea au fost aceste discuții pe care încă le purtăm”, a explicat Nicușor Dan într-o conferință de presă susținută vineri la Primăria Capitalei.

Legat de memorandumul discutat în Guvern care limitează participarea la licitații a unor firme care sunt din afara UE sau cu care România nu are acorduri comerciale, incusiv din China, Nicușor Dan a declarat că deocamdată nu se știe dacă acesta afectează licitația.

”Legat de OUG pe care Guvernul o pregătește (cu firmele din China) rămâne să vedem dacă se aplică și pe contractul nostru pentru care s-a desemnat un câștigător”, a spus primarul.

Cele 100 de tramvaie vor fi achiziționate pe fonduri europene, iar banii trebuie cheltuiți până în 2023.

”Pe acest contract cu tramvaiele, banii sunt incluși în fondurile europene pe 2014-2020, deci pentru aceste tramvaie avem bani și trebuie să-i cheltuim până în 2023. Așa cum este graficul de livrare, ne încadrăm”, a mai spus edilul.

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru achiziționarea celor 100 de tramvaie în decembrie 2018. Pe 6 noiembrie 2019, Primaria Bucuresti a anuntat câștigătorul licitației, turcii de la DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S., în defavoarea Astra Vagoane. Astra Vagoane a contestat rezultatul, iar pe 1 decembrie 2019 - CNSC obliga Primăria Bucuresti să reevalueze ofertele. Primăria Capitalei a contestat imediat la Curtea de Apel decizia CNSC. Curtea de Apel București a decis, la finalul lunii iulie 2020, respingerea definitivă a contestației Primăriei București și desemnarea societății Astra Vagoane Călători, asociată cu o companie chineză, drept câștigătoare. Pe 8 septembrie 2020, Primăria a anunțat Astra Vagoane că a fost desemnat câștigătorul licitației privind cele 100 de tramvaie. Valoarea contractului este de circa 840 de milioane de lei.

Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55. Valoarea totală estimată a contractului depășește 845 milioane de lei (fără TVA). Comisia de licitație a decis în luna noiembrie 2019 că cea mai bună ofertă este a turcilor de la Durmazlar. Turcii de la Durmazlar au concurat la această licitație cu asocierea Astra Vagoane Călători Arad -CRRC (China).

Potrivit caietului de sarcini aferent procedurii de achiziție, tramvaiele vor fi din gama de 36 m, cu minim 5 uși duble, și trebuie livrate în 4 ani. În primul an se va livra doar un tramvai. În anul 2 de contract ar urma să fie livrate 48 de tramvaie, în anul 3 de contract alte 48 de tramvaie, iar în ultimul an încă 3 tramvaie.

"Ofertantul se obligă să livreze primul tramvai, în termen de maxim 9 luni de la semnarea contractului. După livrare ofertantul se obligă în maxim 3 luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului (..). În situația în care ofertantul declarat câștigător nu reușește să obțină omologarea de tip a vagonului cap de serie, după cele 12 luni de la semnarea contractului, se va proceda la rezilierea contractului.", se arată în Caietul de sarcini.

Potrivit documentului de licitație, toate tramvaiele vor fi echipate cu instalație de numărare a călătorilor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6144 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    sa luam de la romani (Vineri, 5 martie 2021, 13:11)

    Hans Metter [utilizator]

    sa nu dam banii la straini... cand colo ce sa vezi?! romanii de fapt is chinezi si sunt si foarte "seriosi" cand vine vorba de bani... tertipuri de mesteri mioritici: iti da pret bun initial sa te prinda de client si apoi iti zice ca de fapt lucrarea a fost mai complexa decat trebuia si trebuie sa mai dai ceva
  • -5 (11 voturi)    
    D-asta nu e bine cu firme romanesti (Vineri, 5 martie 2021, 13:26)

    Miky60 [utilizator]

    .*.

    D-asta e tot timpul bine sa eviti sa faci afaceri cu firme romanesti. Mai ales cele care provin din foste firme de stat. La conducere sunt pesedisti care vor sa fure cat pot si sa nu respecte contracte.
    Eu as rupe contractul si as cauta firme puternice din afara!
    Asa cum a facut Clujul lui Boc si a luat masini de la Mercedes, nu de la Rocar sau alte romanesti.

    .*.
    • +3 (7 voturi)    
      nu e bine sa cumperi din Romania tramvaie zici? (Vineri, 5 martie 2021, 13:55)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Mai bine cumparam din Polonia sau din Germania tranvaie si trimitem zeci de milioane de euro acolo inloc sa ramana la noi in tara si sa se creeze aici job-uri...

      Ce mentalitate antiRomaneasca ai...
      • -3 (5 voturi)    
        are mentalitate antifurt (Vineri, 5 martie 2021, 14:28)

        EuConstat [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Nu este primul caz. Mi s-a intamplat de nu stiu cate ori sa stabilesc un pret si la sfarsitul lucrarii sa mi se ceara altul.

        Ca au fost folosite alte piese decat cele discutate si care nu mai erau pe stoc, ca au intrat mai multe ore de lucru etc.

        Pacat.
    • -1 (3 voturi)    
      esti varza (Vineri, 5 martie 2021, 14:36)

      comentacu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      din 2018 si pana in prezent s-au intamplat multe chestii...uita-te pe curs valutare de exemplu. ca asta e pt oricine.salariul minim a mai crescut (Astra lucreaza cu destui d-astia pe salariu minim) si altele...
      • +1 (3 voturi)    
        da (Vineri, 5 martie 2021, 17:09)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

        se reface licitatia dupa 3 ani, nu se majoreaza pretul din burta.

        Oferta castigatoare are in componenta pretul, nu est ecel licitat, nu poate fi castigator. Legea este foarte clara! Daca vrem sa o respectam.....
  • -2 (2 voturi)    
    asta e blestem clar (Vineri, 5 martie 2021, 14:14)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    sa n-avem tramvaie mai ales ca avem in tara producator. Asta e madame Firea a inceput cu autobuzele care mergeau si erau deja inlocuite de Videanu deci de curand fata de tramvaie si trolee care sunt dinainte de 89. Deci trebuie niste popi sa scoata blestemul sa ne dezblesteme ceva. Nu mai zic daca luam de la turci de ce de la turci, de la chinezi de ce de la aia si pe urma de ce asa scump ca se putea mai ieftin unii le dau moka dar noi nu stim afaceri etc.
  • +2 (8 voturi)    
    ?! (Vineri, 5 martie 2021, 14:15)

    noi2013 [utilizator]

    Nu este putin ilegal sa semnezi un contract cu un alt pret decat cel licitat?!

    Daca pretul nu mai este acelasi trebuie refacuta licitatia.... Poate cel de pe locul doi are o oferta mai mica decat ce vrea primul majorat....

    Nu suna legal ce vrea ND....
  • +2 (4 voturi)    
    Cumva (Vineri, 5 martie 2021, 14:22)

    noi2013 [utilizator]

    Primarul ND ar trebui sa stie deja raspunsuri la astfel de intrebari inainte sa discute cu presa

    "Întrebarea este dacă avem un mecanism legal astfel încât aceste solicitări care sunt cumva firești să intre pe un mecanism legal. " .... Nu exista departament juridic in primarie pe care sa-l intrebe?!
    • +3 (3 voturi)    
      depinde (Vineri, 5 martie 2021, 17:16)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      de condițiile comerciale impuse la licitație de Fifi în 2018, condiții care trebuie păstrate și la contractare.
      În mod normal prețurile ofertate la licitație ar trebui să fie fixe o perioadă de timp, de obicei cam 3 luni de la data ofertării (nu de la data licitatției, perioada respectivă acoperind însă și data la care se ține licitația).
      Adjudecarea licitației nu înseamnă că la contractare se va menține prețul cu care se câștigă licitația, decât dacă semnarea contractului se face în perioada de timp cerută inițial, alea 3 luni de zile. Dacă se depășește perioada respectivă și apar factori obiectivi care înfluențează modificarea prețului în sensul creșterii acestuia, de obicei părțile convin de comun acord o modificare.
      Totul depinde de condițiile din caietul de sarcini care a stat la baza licitației. Caietul de sarcini a fost întocmit de Fifi.
      • +2 (2 voturi)    
        Corect! (Vineri, 5 martie 2021, 18:16)

        Alex2.0 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        In sfarsit un comentariu in cunostinta de cauza, lipsit de certitudinile habarnistilor de serviciu ...
  • +1 (7 voturi)    
    Astra vagoane Arad (Vineri, 5 martie 2021, 15:35)

    FortApache [utilizator]

    Valer Blidar -proprietar. Nu a vandut nici un vagon in Romania, a fost suntat la toate licitatiile inclusiv la asta pe care i-a atribuit-o Instanta...:)))

    A vandut in Brazilia, Argentina, Africa de Sud si ceva contracte pe la arabi.

    Daca era pesedac asa cum spunea cineva mai sus...aveam acum tramvaie si garnituri de metrou de la Astra in mod sigur. :))) In fiecare capitala de judet.

    Primaria Capitalei oricum nu are bani nici sa achite autobuzele lui Firea...ce sa o mai scalde cu tramvaiele astea mai ales de la Astra de unde nu curge parandarat ca altfel era contractul semnat in viteza :)))
  • +1 (1 vot)    
    Cam cat de produse sunt in Romania (Vineri, 5 martie 2021, 16:47)

    Ovidiu P [utilizator]

    Sa inteleg ca pe tramvaiele romanesti de la Astra va scrie "Made in china"?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by