Cele 400 de autobuze Otokar cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei au înregistrat de la intrarea în circulație peste 8.000 de defecțiuni, se arată într-un răspuns transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. Fiind în perioada de garanție, acestea au fost reparate pe cheltuiala furnizorului. În comparație, cele 130 de autobuze hibrid Mercedes Citaro, care au intrat în exploatare eşalonat, începând cu luna iulie 2020, au înregistrat până acum 233 de defecţiuni. Vezi în text reacția Gabrielei Firea la articolul HotNews.ro.”Din anul 2018 şi până în prezent, pentru cele 400 de autobuze marca Otokar cumulat s-a înregistrat un total de 8.112 sesizări pentru remedieri în termen de garanţie. Remedierile au fost rezolvate integral de Service Otokar, care a suportat costurile. Sesizările înregistrate au fost în principal pentru sisteme şi instalaţii (instalaţie electrică, instalaţie climatizare, încălzire auxiliară, sistem regenerare filtru particule/evacuare, reglaje deschidere/închidere uşi)”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
Referitor la cele 130 de autobuze hibrid Mercedes Citaro, care au intrat în exploatare eşalonat, începând cu luna iulie 2020, au fost înregistrate 233 de defecţiuni în garanţie, potrivit sursei citate.
”Remedierile au fost efectuate de către firma furnizoare, Mercedes Benz Trucks&Buses România SRL, cu personalul propriu, companie care a suportat şi costurile de reparaţii aferente. Dintre cazurile raportate şi remediate, menţionăm următoarele tipuri de defecţiuni: sistem info călători, sistem validare, probleme specifice la motor şi caroserie (ex: pierderi ulei, coliere slabe, aviale dezlipite, încuietoare capace), reglaje deschidere/închidere uşi. Subliniem faptul că atât autobuzele Otokar, cât şi cele Mercedes-Benz Citaro Hybrid prezintă siguranţă în funcţionare şi îndeplinesc toate standardele europene şi internaţionale”, se mai arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.
Fostul primar general al Capitalei, Gabriela Firea, a semnat pe 5 iunie 2018 contractul pentru achiziția celor 400 de autobuze Euro 6 cu asocierea Otokar Europe SAS – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S, câștigătoarea licitației. Valoarea contractului a fost de 458.100.826 lei fără TVA. Autobuzele au fost livrate în 2018-2019.
Fiind în perioada de garanție, pentru ambele tipuri de autobuze, reparațiile au fost făcute pe cheltuiala producătorului.
”Precizăm că defectele nu au condus la imobilizarea vehiculelor, parcul programat nefiind afectat. Întrucât autobuzele se află în garanţie, toate verificările şi intervenţiile sunt realizate pe cheltuiala furnizorilor, în conformitate cu prevederile contractuale”, se mai arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.
Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze au o garanție de opt ani, în acest interval, manopera completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).
Tot primarul Gabriela Firea a semnat în 2019 și contractul pentru achiziția celor 130 de autobuze hibrid Mercedes – Benz. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA, iar tipul de autobuz Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Achiziția a fost făcută cu fonduri europene. Garanția de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000 de km, garanție de tip Full Warranty.
Ce a spus Gabriela Firea, legat de articolul HotNews.ro:
”Exclusivitatea care nu este exclusivitate!
Când spunem că autobuzele Otokar cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei au înregistrat de la intrarea în circulaţie peste 8.000 de defecţiuni trebuie să avem în vedere, în primul rând, natura defecţiunilor.
Cele mai multe defecţiuni sunt din primul lot de livrări, care au fost mai delicate, până s-au făcut reglajele necesare. După verificarea fiecărei defecțiuni, s-a constatat că era pur şi simplu ori o neatenţie, o neglijenţă, o neînţelegere a bordului electronic – o noutate la vremea respectivă pentru orice şofer al Societăţii de Transport Bucureşti.
Toate aceste autobuze cumpărate de Primăria Capitalei în ultimii doi ani nu au avut defecţiuni grave şi acest lucru poate fi confirmat de specialiştii furnizorului. Fiind în perioada de garanție, toate autobuzele sunt reparate pe cheltuiala furnizorilor.
Realitatea este cu totul alta, însă nu doriți să o scoateți în evidență.
În Bucureşti, pe timpul mandatului meu s-au cumpărat 400 de autobuze noi, Euro 6 şi 130 de autobuze hibrid Mercedes Citaro, după ce timp de 15 ani nu s-a făcut nicio achiziţie de autobuz, troleibuz sau tramvai. Să nu uităm că şi autobuzele Mercedes Citaro cumpărate în urmă cu 15 ani s-au confruntat cu defecţiuni – numai în primele două luni au existat aproape 500 de reclamaţii.
Din păcate, şi de această dată un articol este dat publicităţii doar să pună la îndoială activitatea mea de primar general, dar şi a colegilor mei şi în acest caz conducerea de atunci a STB. Titluri pompoase, realităţi trunchiate doar de dragul apariţiei în titlu sau în text a numelui meu”
... plus faptul ca nu a cumparat cate a promis. Plus plus plus plus plus plus altele.
Dar da, saraca a fost sabotata. Si suntem noi niste nemultumiti.
Deci ce mai, contractul cu Otokar a fost jos palaria.
O simpla cautare pe Google "autobuz Otokar Bucuresti defect" si descoperi ca in fraza de mai sus este cel putin o minciuna.
Oare restul datelor sunt reale?..
Asta e marca "calitatii" peste tot: masini, parcuri, poduri, case, scoli.
Sa ne intre bine in cap ca primaria Bucuresti cumpara tot, ca poate ne gandeam ca unii din Cluj sau Brasov au facut toate alea.
Exemplu: statia STB Kogalniceanu din piata Kogalniceanu, in centrul capitalei.
saqu la unirii in statia STB Piata Natiunile Unite. Nu te umple de respect acest nume? Nici macat acoperis pt calatori nu are aceasta statie, ce sa mai vorbim de o harta a traseelor
Prețul cel mai mic câștiga, așa e într-o piață liberă.
Acum, faptul ca USR-istii sunt ipocriti si ba vor, ba nu vor penali in functii publice in functie de dublul standard, asta este universal inteles si acceptat deja, nu mai trebuie demonstrat de catre nimeni.
aia la care daca face psd ceva e bine, daca face acelasi lucru unu de la pnl sau usr e rau...
pai si cand ies din garantie ce faci?!
pretul ala mai mic il pierzi int-run an din cauza defectiunilor!
mai au si masinile produse in Europa defectiuni de le recheama astia in service, dar autobuzele astea au avut in medie 3 defectiuni pe an in primii 3 ani de exploatare. da-o in spanac...
130 de autobuze cu 233 de defecțiuni ar fi aproximativ 2 defecțiuni pe mașină.
Dar să nu uităm că primele au fost achiziționate în 2018-2019 deci au în medie o vechime de 2 ani pe când celelalte au o vechime de 6 luni.
Defecțiunile sunt în general de două feluri, cele de fabricație și cele de uzură. Primele le repari odată celelalte regulat și de regulă din ce în ce mai des (pe lângă piesa care se uzează se strică și celelalte din jurul ei).
O aproximare din buric ar fi o fiabilitate de 2-3 ori mai bună maxim nu de 10 ori în favoarea nemților.
Facem abstracție de preț care e mai mare la cele germane deoarece sunt hibride și nu strict diesel deși nu spune nimeni ce tip de hibrid și dacă se ocupă cineva să încarce bateriile ca întradevăr să fie mai puțin poluante.
"care au intrat în exploatare eşalonat, începând cu luna iulie 2020"
Adica unele e posibil sa fi circulat doar 3-2-1 luni.
Cel mai probabil fiabilitatea e asemanatoare pentru ca sunt din aceiasi clasa.
Si doua dacii care ruleaza de 2 luni inregistreaza mai putine defectiuni decat 20 de mercedes care ruleaza dde 3 ani.
P.S. sunt foarte bune autobuzele
Eu iti spun ce mi-a zis un prieten care e direct implicat in intretinerea ( mecanica, nu igienizare ) ambelor tipuri de autocare: cele turcesti au prezentat de la inceput niste defecte care nu se manifesta la Mercedesurile vechi de 15 ani! Si sa nu incepi cu ironiile prostesti, omul e chiar bun pe meserie, ceva ce tu nu prea stii cum e.
Cu atat mai mult cu cat noi am fost pagubiti, ea a avut doar de castigat.
Sa spui ca autobuzele alea sunt foarte bune - asta da evadare din realitate!
cati ani de experienta ca soferi si/sau mecanic ai sa-ti dai cu parerea?!
aici sunt studii postacule!
tu efectiv ne minti in fata!
- la pret de doua ori mai mic s-au cumparat de trei ori mai putine Merc.
- Merc. a functionat o perioada de 6 ori mai mica.
- la Merc. se mentioneaza, in plus, defectiuni la motor.
Cunosti autobuzele alea albe, Mercedes-Citaro care merg prin Bucuresti de peste 20 de ani?
N-ai sa vezi turcisme dupa 7-8 ani ca inca mai merg.
2. Capacitatea ta vizionara ma depaseste. Faptul ca tu stii deja cat vor mai merge fiecare nici nu mai poate lasa loc de indoieli! Sau poate?
3. Esti sigur ca Merc.( mai scumpe) au piese de schimb mai ieftine? Ar fi o noutate pe piata auto! Evident, daca nu revine PeeSeeDee!
Ei ii vor pe ai lor in functii publice, indiferent de ce vor altii sau care este realitatea, indiferent ca sunt sau nu penali.
Lasa-i sa urle si sa se vaite cat or putea, oricum realitatea nu o vor schimba vreodata si tot cei mai incompetenti vor ramane dintre cei incompetenti.
Doar mizerii, atat.
ne mintiti in fata (ca orice psdist adevarat)!
nu esti cam ipocrit?!
Si, daca te-ai prins de" interes propriu... "( al meu), ori esti tu foarte perspicace, ori n-am reusit eu sa ascund mai bine Otokarul primit cadou pentru postare. Hai ca esti vesel. mai posteaza!
Din punctul meu de vedere , 200.000 de Euro pentru un autobuz cu 8 ani garantie din care 4 si cu consumabile nu mi se pare un pret exagerat.
Lasa ca vine acum Nicusor si cumpara troleibuze de la Blidar cam 5 pe an ca mai multe nu face .
Tu il injuri pe Nicusor pentru fapte pe care poate le va face candva, dar o tii strans in brate pe Firea, pentru mizerii deja facute.
Halal logica, musiu !
halal logica musiu
apropos... dar timpii petrecuti in service nu-i pune nimeni?! ai garantie, dar daca vine piesa in 2 saptamani e cam naspa si cu mama garantiei
Da' tu, ai remarcat ca Otokar circula in fo' 40 de tari europene? In TOATE alea mari?
Nu zau! Ia de-aici:
H.N."... probleme specifice la motor şi caroserie (ex: pierderi ulei, coliere slabe, aviale dezlipite, încuietoare capace)"
Uneori, chiar daca habar n-ai, macar citeste si textul, nu numai titlul! Rusinica! Vorba ta:" mai informeaza-te!"
fiabilitatea o poti compara doar raportat la primele luni de exploatare si la unele si la altele, dar alea turcesti ies si mai prost fiindca majoritatea defectelor erau din fabricate si s-au manifestat din prima. in loc de 1,5 defecte per autobuz la fiecare sase luni in medie, iti ies vreo 3 defecte per autobuz in aceiasi perioada.
- contractul Otokar a fost semnat in aprilie 2018, dar primele 20 au ajuns in septembrie 2018. Mno, similar si la Mercedes - primele primite iulie 2020
- probleme la motor nu inseamna scurgeri de ulei din cauza ca Bucurestiul arata ca bombardat si se desfac colierele
Oarecum in apararea turcilor, nu sunt in stare sa produca motoare deci le cumpara de la DAF sau Cummins
Adica au folosit altul, eventual din stocul service-ului
nu mai conteaza adevarul, studiile, nimic!
daca le-a cumparat psd sunt bune, daca le-a cumparat pnl sau usr sunt rele!
halal "logica"!
Adevarat grait-ai! Stii cumva pe ce linie circula, in Buc., alea cumparate de pnl/usr? Cumva pe " linia moarta"?
Stimati colegi de forum, fara Kecske aici de fata, eram intr-adevar infundati in necunoscut, faptul ca el ne-a explicat cum sta treaba cu productia de autovehicule rutiere, reprezinta un pas important (pentru noi) in a intelege unele mecanisme complexe pe subiect.
Bravo Kecske, reprezinti cu mandrie regiunea ta de bastina, tine-o tot asa .... !!!!
care e logica ta?!
La Mercedes avem 130 de autobuze cu 200 de defecțiuni in nici măcar 1 an. Calculul simplu înseamnă la 100 de autobuze 150 de defecțiuni, DUBLU.
CE FACEM FRAȚILOR??
Vina este a celui care a făcut articolul, mie unul mi se pare defăimător și, dacă as fi turc, as da în judecata HOTNEWS.
Sper ca nu îmi veți sterge comentariul..
Frumos ar fi sa modificați titlul...
Matematica nu place oricui...
Sa nu-mi zici ca si la mine e rea-vointa pentru ca eu sunt un om bun, care foloseste un calculator de mână cand i se pare ca matematica e grea.
Urca-te intr-un Citaro si compara. mincinosule
400 autobuze Otokar...2.5 ani...8000 defectiuni
asta inseamna
130 autobuze Otokar ... 1 an ... 1060 defectiuni
1060 > 233, adica -1 la 0 pentru Otokar. Turcisme validate !
diferenta mai degraba este ca in cazul Mercedes se masoara doar prima jumatate de an de functionare, in cazul Otokar 2,5 ani. Comparatia ar trebui facuta pe aceeasi perioada de la punerea in functiune. Sau, mai corect, pe banii care se baga in reparatii.
Puteau fi si un milion de defectiun, duamna Senator are IMUNITATE, asa ca nu ii pasa!
Nu toate problemele pot fi în cîrca procurorilor, proasta gestiune nu este decît rareori penală. Mai trebuie ca și cetățeanul să deschidă ochii la ce votează și, mai important, în cine și cum investește între votări.
"Mai trebuie ca și cetățeanul să deschidă ochii la ce votează și, mai important, în cine și cum investește între votări."
Prima, in schimb ...
Nu exista imuitate? deci Ilici a fost deja judecat si condamnat pentru cei o mie o suta de tineri morti la Revolutie?!
Gura pacatosului...
Tu, desigur, te-ai fi bucurat sa cumparam tehnica de lupta sovietica.