​​FOTOGALERIE O frumoasă casă de peste 100 de ani din centrul Bucureștiului, mutilată de lucrările de refacere a fațadei/ Primăria Capitalei a sesizat Parchetul

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2021, 9:44 Actualitate | Administratie Locala


Colaj Calea Serban Voda
Foto: Hotnews
O frumoasă casă de peste 100 de ani din centrul Bucureștiului, de pe Calea Șerban Vodă, a fost mutilată de lucrările de refacere a fațadei. Potrivit unui răspuns transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro, lucările au fost făcute fără autorizație de construire, deși zona este protejată, și au fost sesizate organele de urmărire penală.


”Primăria Municipiului București prin Direcția de Urbanism nu a emis nici o Autorizație de construire la imobilul/imobilele sus-menționate. Imobilul din str. Șerban Vodă, nr. 18-20, sector 4, este amplasat în perimetrul Zonei Construite Protejate nr. 87, -„Principatele Unite”, în conformitate cu Planul Urbanistic Zonal – Zone Construite Protejate, aprobat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 279/2000. În urma verificărilor efectuate de către reprezentanții Direcției Control din cadrul Direcției Generale de Poliție Locală și Control a Municipiului București la imobilul din Calea Șerban Vodă nr. 18-20, sector 4, s-a constatat că au fost executate lucrări de construire, la fațadele principale ale clădirii, fără autorizație de construire”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

Reprezentanții instituției spun că fapta constituie infracțiune, au sesizat organele de urmărire penală și s-a cerut aducerea imobilului la starea inițială.

”În conformitate cu prevederile art. 24, lit. a din Legea nr.50/1991 – republicată, cu modificările și completările ulterioare, executarea fără autorizație de construire sau de desființare, ori cu nerespectarea prevederilor acesteia de lucrări la toate categoriile de monumente istorice prevăzute de lege – monumente, ansambluri, situri - inclusiv la anexele acestora, identificate în același imobil – teren și/sau construcții, la construcții amplasate în zone de protecție a monumentelor și în zone construite protejate, stabilite potrivit legii, ori la construcții cu valoare arhitecturală sau istorică deosebită, stabilite prin documentații de urbanism aprobate, constituie infracțiune, această faptă fiind sancționată cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă. În consecință, au fost sesizate organele de urmărirea penală – respectiv Parchetul de pe Lângă Judecătoria Sectorului 4, solicitându-se verificarea acestui caz și dispunerea măsurilor legale ce se impun împotriva persoanei/persoanelor ce se fac vinovate precum și aducerea imobilului la starea inițială”, se mai artă în răspuns.

Zona protejată are grad ridicat de protecție: se protejează valorile arhitectural - urbanistice, istorice și de mediu natural care au o pondere ridicată: trama stradală și caracterul. ”Sunt permise intervenții care conservă trama stradală și întăresc caracterul existent prin ameliorarea fondului construit și a valorii urbanistice.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


25822 vizualizari

  • +21 (27 voturi)    
    Sunt SUTE ca asta, distruse. (Vineri, 12 februarie 2021, 9:54)

    Kivek [utilizator]

    daca te plimbi prin Bucuresti iti dai seama ca sunt mii de cladiri lasate in paragina si primariile nu fac nimic
    • -12 (34 voturi)    
      este pacat ca sunt distruse dar... (Vineri, 12 februarie 2021, 11:28)

      florin2100 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      ..nu este si un pic de ipcrizie aici? Mergand pe logica de a nu schimba casele vechi am fi trait si astazi in bordeie de lut
      • +11 (27 voturi)    
        ... (Vineri, 12 februarie 2021, 12:48)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui florin2100

        Ipocrizia e in alta parte. Daca toti ar fi gandit la fel, ar mai exista astazi orase neschimbate de 4-500 de ani la care sa casti gura? Daca altii pot, noi de ce nu?
        • +6 (10 voturi)    
          Soest (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 12:18)

          Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Un examplu fantastic l-am avut in 1992, cand am fost in Germania.
          Soest chiar se lauda ca este "cel mai vechi oras din Westfalia". A fost bombardat in timpul razboiului, dar centrul vechi este ... vechi!
          M-a impresionat o casa, locuita si azi, care acum este P+1, dar pe fatada se vad urmela acuperisului de la casuta initiala, care data ... de pe vremea romanilor!
          Deci nu doar 500 de ani vechime, ci 2000!
      • +19 (21 voturi)    
        Nu e vorba de a nu schimba ci de cum o faci (Vineri, 12 februarie 2021, 13:32)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui florin2100

        nu a zis nimeni ca nu trebuie renovate dar trebuie sa pastrezi elementele arhitecturale anterioare

        tu nu vezi in poze ca pe peretii casei vechi erau niste elemente de detaliu, de arhitectura, de deesign iar dupa 'renovare' ele au fost eliminate.

        pur si simplu a distrus elementele de arhitectura, a distrus caracterul casei si a facut din ceva desoebit ceva banal
      • +7 (21 voturi)    
        dar... (Vineri, 12 februarie 2021, 16:49)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui florin2100

        Nu este ipocrizie, dar un pic de lipsa de educatie sigur este...

        Logica nu este de a pastra TOATE casele vechi, ci de a proteja o parte din cladirile vechi, si anume pe cele care au o anumita valoare istorica.

        Problema reala este ca avem motivatia teoretica, dar nu exista un efort consecvent in acest sens. Proprietarul imobilului respectiv nu o fi considerat ca ar fi un avantaj faptul ca se afla in interiorul unei zone protejate, nici nu a perceput valoarea fatadei istorice. De ce? Din lipsa de educatie, dar si din lipsa de interes din partea autoritatilor si a vecinilor. Lucrarile astea nu se fac de pe o zi pe alta. Multi au vazut, nimeni nu a intervenit.
  • -2 (10 voturi)    
    bine (Vineri, 12 februarie 2021, 9:58)

    hanu [utilizator]

    Bucuresti :))
  • -14 (44 voturi)    
    Casa era un dezastru inainte ... (Vineri, 12 februarie 2021, 10:00)

    mmagic [utilizator]

    Adica tencuiala veche si stearsa, gri maronie, plina de mucegai.
    Proprietarul a adus casa la o stare acceptabila.
    Evident toate detaliile arhitecturale de pe fatada au disparut.
    • +17 (21 voturi)    
      cum adica 'evident' au disparut? (Vineri, 12 februarie 2021, 13:34)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      casa putea sa aratae BINE si daca pastra acele elemente de design, cum adica 'evident' au disparut?

      Ele p[uteau fi pastrate, erau acele elemente care dadeau caracterul casei.

      Si mai grav e faptul ca NU avea dreptul sa elimine acele elemente de design pt ca acea casa a intr-o zona protejata, a incalcat o LEGE
  • +25 (25 voturi)    
    Era o arhitectura deosebita la aceea casa (Vineri, 12 februarie 2021, 10:12)

    ady77 [utilizator]

    Dar ca sa gasesti oameni sa stie sa lucreze/restaureze asa ceva e foarte greu.
    Probabil ca proprietarul a avut intentii bune, de a renovat cum a crezut el de cuviinta.
    In Italia de ex. cei care nu pot mentine aceste tipuri de case la starea initiala, administratiile locale ori cumpara imobilul de la proprietar, ori il refac si proprietarul plateste in rate pe o perioada de timp.
    Cred ca ar fi bine daca si la noi ar incepe sa sa faca asa ceva.Problema la noi e si cu obtinerea autorizatiilor de refacere, ca ti se ia sa tot astepti dupa ei sa isi miste fizicu sa vada exact despre ce e vorba.
    • +6 (18 voturi)    
      Da (Vineri, 12 februarie 2021, 13:31)

      holdup [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Tarani cu bani in buricul targului , primarii si ISC indolente
      • +4 (4 voturi)    
        este cu spaga multa (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 21:33)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui holdup

        Nu exista indolenta gratuita in administratie..
  • -5 (25 voturi)    
    ... (Vineri, 12 februarie 2021, 10:15)

    tirolez [utilizator]

    E preferabil sa decat sa pice trecatorilor fatada in cap, cum s-a intamplat de atatea ori.
    Sunt sute de case in Bucuresti care sunt un real pericol. Unele chiar locuite, eu le stiu pe cele din cartierul meu si le ocolesc,dar daca trece cineva care nu stie zona? Valabil si pentru alte cartiere.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 12 februarie 2021, 12:52)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Fiecare cu locul sau...
      https://en.wikipedia.org/wiki/File:Maslow%27s_Hierarchy_of_Needs.svg
    • +2 (2 voturi)    
      sunt solutii (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 21:34)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Numai ca trebe sa iti bati putin capul si sa misti pixul sau tastele...
  • +21 (35 voturi)    
    Bravo Dorel! (Vineri, 12 februarie 2021, 10:19)

    tilius [utilizator]

    Dorel doar atât știe: izolăm cu polistiren, punem plasă, tragem tencuială și gata boss. Va fi frums ca un bloc de patru etaje.
    • -5 (23 voturi)    
      ai idee cat costa sa refaci fatada (Vineri, 12 februarie 2021, 13:58)

      sadestwank [utilizator] i-a raspuns lui tilius

      exact cu materialele si cu stracaturile originale? Evident, reparatia este de prost gust, dar cel putin nu a lasat-o sa darame ploaia. Eu zic asa: omul a protejat-o pana cand va strange banii necesari sa faca o renovare "ca la carte", probabil 50k euro. Eu asa m-as apara in instanta.
      • +12 (22 voturi)    
        Fix gandirea balcanica (Vineri, 12 februarie 2021, 14:49)

        adfox [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

        @sadestwank 'ai idee cat costa sa refaci fatada'

        Eu stiu un lucru , nu iti permiti sa intreti o cladire ca aia , vinzi cuiva care poate.
        Exact ca si cu batranii care stau in apartamente cu 3 camere singuri cuc , dupa ce copii s-au mutat la casa lor ,si se plang ca e intretinerea scumpa , si sa-i ajute primaria . Dar nu s-ar muta nici in ruptul capului intr-o garsoniera.
        Oricum nu cred ca banii sunt o problema pt prorietar , avand in vedere ca incaseaza chirii de la cel putin 3 spatii de la parter. Proprietarul e o javra care pur si simplu a facut lucrarea asta asa deoarece a fost mai ieftin. Si cum spunea cineva mai sus : Primaria si politia locala dorm in bocanci ....
  • +14 (24 voturi)    
    PL (Vineri, 12 februarie 2021, 10:26)

    Cetateanu [utilizator]

    Politia Locala ce a pazit!!! Cata SPAGA au luat ca sa inchida ochii? N-au aflat ca nu sunt doar slugile primarului? Ca cei din Politia nationala , n-au nici-o treaba, zic ei, cu astfel de probleme: au doar pretentii oamenii lui Coarna!
  • -17 (19 voturi)    
    a izolat-o.. (Vineri, 12 februarie 2021, 11:02)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. ca ingheta in ea. daca Neicushor nu da caldura...
    • +4 (6 voturi)    
      pai putea... (Vineri, 12 februarie 2021, 22:09)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      ... sa o izoleze pe interior, daca ar fi chiar "inghetat in ea" :P
  • -4 (16 voturi)    
    buni banii din amenzi (Vineri, 12 februarie 2021, 11:34)

    albastrele [utilizator]

    O parte din parter era deja refacut dupa cum se vede in prima poza :)) cine stie de cand
    Tardiv, e gata refacuta, doar vor sa il mai intepe pe proprietar de niste bani.
    Nu exista nimic coerent legat de cladirile istorice (fatadele).
    In timpul asta mai avem sute de cladiri istorice in paragina fara vreun plan de consolidare. Sunt strazi in centru care arata ca dupa bombardament (asfalt, cladiri, etc)
  • -2 (12 voturi)    
    Google Maps ajută (Vineri, 12 februarie 2021, 11:42)

    mr_mojo [utilizator]

    Din păcate te iei cu mâinile de cap la cât s-a distrus.
    Din cauza asta Bucureștiul a devenit nefrecventabil pentru turiști; după ce aeroporturile din alte orașe din nord vor mai prinde un pic de pojghiță Bucureștiul va ieși de pe harta turistică a României.
  • +8 (8 voturi)    
    Si ANAF-ul mutileaza (Vineri, 12 februarie 2021, 12:05)

    Gabriel_N [utilizator]

    Un caz mai vechi, dar ma grav.....fiind o institutie publica:

    Str. Sperantei X Str. Marin Serghiescu

    https://www.google.com/maps/@44.4398641,26.1095592,3a,75y,81.08h,102.82t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_cqDxXaHcaiiQu5WZo9Iew!2e0!5s20180801T000000!7i13312!8i6656

    P.S. Comparati cu streetview din 2009
  • 0 (18 voturi)    
    Arhitectura termopanica (Vineri, 12 februarie 2021, 12:43)

    gigiduru_ [utilizator]

    Acum arata ca o shaormerie din secolul XIX
  • +5 (15 voturi)    
    Epigonii (Vineri, 12 februarie 2021, 13:46)

    MG [utilizator]

    Dorel este atat de prost incat nu poate aprecia valoarea lucrului pe care il "repara".
    Lui ii este doar frig, foame si sete.
    Un animal de oras..
    • +5 (5 voturi)    
      Nu asta este problema (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 12:32)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Poate ca ai dreptate, dar de vina nu este Dorel-ul care a executa lucrarea.
      |
      Chiar daca nu ridici o casa nou, ci doar faci renovarea / reparatii la fatada, trebuie sa existe un PLAN.
      Pe care trebuie sa il aprobe autoristatile!
      Iar in final se face receptia, se verifica daca ce a iesit corespunde.

      Nu Dorel este de vina ...
      • +1 (1 vot)    
        Gigel de la aprozar ar putea avea o scuza aici (Luni, 15 februarie 2021, 21:12)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

        dar nu unul care tine dreptarul in mana. Daca este priceput sa scoata un perete drept ar trebui sa stie ca un mulaj sau o stucatura este nivelul urmator de "meserie", si să o RESPECTE!
        Este ca si cum un om obisnuit ar calca pe lalele in parc si ar spune ca n-a stiut. NU ESTE OM daca face asta..
        • 0 (0 voturi)    
          Ai dreptate! (Marţi, 16 februarie 2021, 9:45)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Deci corect este:
          "Nu Dorel are vina cea mai mare"!

          In principiu ai dreptate cu:

          "Daca este priceput sa scoata un perete drept ar trebui sa stie ca un mulaj sau o stucatura este nivelul urmator de "meserie", si să o RESPECTE!"

          In realiatate insa:
          - inca de prin 2001 a inceput sa se manifeste lipsa de meseriasi buni, care au plecat la lucru afara. Imi povestea un coleg si nu imi venea sa cred, ca pentu constrcutii angajau necalificati, pt ca zidari adevarati erau greu de gasit
          - Dorel poata ca nu este neaparat fan "NOI MUNCIM, NU GANDIM!" dar face ce i se spune, executa jobul pentu care a fost platit.
          Daca aceea a fost dorinta proprietarului, ce poate face Dorel???
  • +5 (21 voturi)    
    si statul poarta o vina (Vineri, 12 februarie 2021, 13:47)

    sadestwank [utilizator]

    Statul se multumeste sa puna stampila de o cladire si o transforma in "muzeu" iar proprietarul trebuie sa se descurce sa o renoveze cu respect fata de stilul arhitectural pe banii lui, cand astfel de reparatii costa de 10 ori mai mult decat una normala. Daca statul doreste asta, nu-i normal ca statul sa plateasca diferenta? Uneori are sens economic, dar din cele mai multe ori nu. Si atunci de ce va mira cand proprietarii le lasa sa de descompuna pana la prabusire? Scopul uinei case, in definitiv, este acela de locuinta. Daca statul vrea sa fie un muzeu, sa plateasca pentru aceasta dorinta. Din punctul meu de vedere casa aia este banala. toate cladirile vechi aratau asa. Motivul pentru care casele noi arata atat de diferit este ca in ultima suta de ani nevoile oamenilor s-au schimbat intr-atat. De ce obligati niste oameni sa traiasca in conditii in care voi insiva n-ati trai? Pentru ca sa va mangaie simtul "estetic" cand trecepti pe langa ele?
    Hai cu minusurile!
    • 0 (20 voturi)    
      ... (Vineri, 12 februarie 2021, 18:36)

      sinutzu [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

      Exact. Pentru ca ne mangaie simtul estetic. De aia cladirea aia (si altelel ca ea) e considerata valoare nationala.
      Cum spunea si cineva mai sus, luxul se plateste. Este un lux sa stai intr o cladire istorica.. Nu ti permiti intretinerea unei astfel de cladiri, te muti. Simplu.

      Daca ti iei Mercedes, o repari cu piese din china ?

      Contraintrebare.. va place Parisul ?
    • +1 (1 vot)    
      "diferenta" fiind...? (Vineri, 12 februarie 2021, 22:23)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

      Cum calculezi "diferenta"?
    • +6 (12 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 11:31)

      c2 [utilizator] i-a raspuns lui sadestwank

      nu stiu de ce si-a uratit ala casa (o casa veche dar nu istorica)... e treaba LUI

      ce stiu e ca te costa o gramada de bani sa "renovezi" o cladire veche

      de aceea avem mii de cladiri in paragina in centrele oraselor

      dar avem gloata intaratata pe chestii estetice...

      ROFL
      • +4 (6 voturi)    
        etajul era distrus/nelocuit (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 11:56)

        omul.rau [utilizator] i-a raspuns lui c2

        in 2011 (pozele din articol) avea deja plasa instalata pe toata lungimea ca sa nu-ti cada tencuiala (bucatile mai mari) in cap

        in 2018 (pe Google street view) se vede tot etajul acoperit cu o chestie urata si un anunt mare de vanzare

        ... iar alaturi sunt blocurile gri comuniste
      • +2 (4 voturi)    
        Nu e problemă doar cu fațada (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 16:36)

        Greu_de_Cap [utilizator] i-a raspuns lui c2

        Intervențiile greșite sunt mai vechi.
        Genul ăsta de construcții au stabilitate seismică prin pereți groși cărămidă, tencuială fără ciment între cărămizin dar deschidere în pereți de dimensiunea ferestrelor de la etaj și lemnărie groasă pe toată grosimea zidului. Amărâtele de termopane de la parter nu vor suporta în veci greutatea de deasupra lor plus diferența mare în grosime. Normele cu buline și consolidări nu se ocupă de construcții sub 4 etaje; clădirea e periculoasă în ansambu, nu doar fațada nerestaurată. Nu este o voință națională reală pentru a păstra în siguranță astfel de clădiri. Doar de ... fațadă!
        • 0 (0 voturi)    
          AI DREPTATE! (Marţi, 16 februarie 2021, 9:50)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Greu_de_Cap

          Asa era la mine acasa: cladirea a rezistat cu bine la cutremurele din 1940, 1977 si 1986.
          Zidurile de caramida erau foarte groase, "mancand" din spatiul interior, includea "lemnărie groasă pe toată grosimea zidului" iar podul imens era nelocuibil, fiind conceput sa fie cat mai usor.
          La ferestrele mari, lemnaria avea si rol de rezistanta, nu stiu cum s-ar fi comportat in caz de "termopanizare" ...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by