Conflictul dintre Primăria Sectorului 1 și Romprest, deocamdată mediat: Primăria a plătit 14 milioane, compania anunță că nu mai sistează servicul de salubrizare

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 11 februarie 2021, 15:39 Actualitate | Administratie Locala


Lucratori Romprest
Foto: Agerpres
Primăria Sectorului 1 a plătit miercuri 14 milioane lei din datoria de circa 100 milioane pe care o are către compania Romprest, a anunțat primarul Clotilde Armand pe pagina de Facebook. La rândul ei, compania a transmis un comunicat în care anunță că nu își va mai suspenda activitatea de pe 11 februarie, așa cum a anunțat în urmă cu două săptămâni. Războiul nu este încheiat, deoarece Primăria mai are datorii de circa 90 milioane lei și a rămas netranșat subiectul ”facturilor umflate” și ajustarea serviciilor din contract.

”O parte din acționarii Companiei Romprest SA au decis anul trecut să ne șantajeze lăsând gunoiul pe străzile Sectorului 1. Săptămâna trecută au început din nou acest șantaj amenințând că de mâine nu vor mai ridica gunoiul. Argumentele? Nu mai au bani de salarii și de combustibil din cauza că Primăria Sectorului 1 nu a plătit facturi declarate nelegale de Curtea de Conturi din vremea primarului diamant. Pentru aceste facturi Romprest a cerut executarea silită a Primăriei iar instanța le-a respins solicitarea. Am transferat astăzi către Romprest suma de 14 milioane lei pentru plata salariilor și a combustibilului. Solicitarea lor era plata a 100 milioane lei pentru facturi restante, în condițiile în care anul trecut Primăria Sectorului 1 a achitat deja 200 de milioane lei către Romprest. Totodată, sper că toți angajații acestei companii să conștientizeze că sunt importanți pentru noi și comunitatea locală. Îl vom acționa în instanță pe directorul general adjunct al Romprest pentru toate calomniile, șantajul și linșajul mediatic orchestrat de acesta”, a scris miercuri, pe pagina de Facebook, primarul Clotilde Armand.

Joi dimineață, compania Romprest a anunțat că nu va mai suspenda serviciul.

”În data de 10.02.2021, societatea noastră a primit din partea Primăriei Sectorului 1 Adresa cu nr.6889/10.02.2021, înregistrată la societatea noastră sub nr.664/10.02.2021, prin care ne-a fost adusă la cunoștință efectuarea unei plăti parțiale, reprezentând contravaloarea facturilor pentru următoarele prestații aferente lunilor noiembrie și decembrie 2020: servicii de salubrizare stradală pentru perioadele: 01.11-15.11.2020, 01.12-15.12.2020; servicii de colectare, transport și sortare/tratare/depozitare deșeuri de la populație și instituțiile publice din subordinea Primăriei Sectorului 1 pentru perioadele: 01.12-15.12.2020 și 16.12.-31.12.2020; achiziție material antiderapant (clorură de calciu) pentru iarnă 2020-2021 conform proces verbal. Sumele reprezintă o plată parțială a soldului total datorat de către Primăria Sectorului 1 Operatorului delegat pentru perioada iulie – decembrie 2020. (...) Având în vedere prioritatea pe care o reprezintă continuitatea serviciului public de salubrizare pentru noi, considerăm această plata, pe care Primăria Sectorului 1 a anunțat că a făcut-o, că fiind un prim pas în sensul normalizării relației contractuale. Compania Romprest Service SA face încă o dată dovada bunei credințe și creditează Consiliului Local Sector 1 cu încredere, în demersul acestuia de a obține soluționarea conflictului și o derulare instituțională a contractului, fapt pentru care anunță public că suspendă efectele Notificării din data de 3 februarie 2021 și prestează în continuare, în regim de normalitate, toate activităților din cadrul serviciului delegat”, a anunțat Romprest.

Clotilde Armand a anunțat la rândul ei că se bucură de această decizie și că acționarii și-au dat seama că nu merge cu șantajul.

„Mă bucur pentru compania Romprest care a luat astăzi decizia de a nu mai suspenda serviciile de salubrizare în sectorul 1, așa cum ne-au amenințat în data de 03.02.2021. Sper că acționarii și-au dat seama că este ilegal să facă asta, sper că și-au dat seama că nu le merge cu șantajul. Primăria condusă de mine este un partener onest și așa trebuie să fie și actualii acționari Romprest”, a postat joi dimineață, pe pagina de Facebook, primarul Clotilde Armand.

Războiul dintre cele două părți este însă departe de a fi încheiat deoarece au rămas facturi neachitate de aproape 90 milioane lei, plus penalități, iar chestiunea ”facturilor umflate” ridicată de primarul Clotilde Armand a rămas netranșată. Nici valoarea contractului nu a fost micșorată.

”Menționăm că facturile emise de către Romprest în calitate de operator delegat, și care reprezintă debitul restant înregistrat de Primăria Sectorului 1 față de operator, reprezintă contravaloarea tuturor prestațiilor activității de curățenie cai publice din cadrul serviciului. (...) Cheltuielile angajate de Romprest în prestarea serviciului delegat sunt nu numai de natură cheltuielilor directe cu forță de muncă și combustibilului, ele cuprind plăti către furnizorii strategici și esențiali pentru continuarea activității, rate de leasing, rate și dobânzi bancare, sume datorate la bugetele statului. O abordarea simplistă și populistă a subiectului datoriei pe care Primăria o are față de operatorul delegat este de evitat, pentru că va conduce, din nou, la blocajul financiar al operatorului, respectiv la imposibilitatea asigurării continuității serviciului de salubritate. De asemenea, este important de reamintit că, din cauza tergiversarilor care au dus la amânarea finalizării lucrărilor Comisiei mixte de negociere, propunerea Romprest privind diminuarea operațiunilor din cadrul activităților serviciului delegat, negociată cu Comisia mixte de mediere, nu a fost adoptată prin Act adițional la Contractul de delegare și deci nu se poate aplică nici în acest moment, Romprest prestând în acest moment serviciul integral conform contractului. Reiterăm necesitatea că acest conflict să își găsească soluționarea instituțională prin finalizarea lucrărilor Comisiei mixte de mediere, constituită prin Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului București, și adoptarea unei soluții negociate complete, legală și echilibrată pentru ambele părți contractante, prin semnarea unui act adițional la Contractul de delegare”, a mai transmis Romprest.

În anul 2020, veniturile curente ale Sectorului 1 s-au ridicat la 1.206 milioane lei, cheltuielile de funcționare s-au ridicat la 1.088 milioane, iar cheltuielile totale la 1.297 milioane.

Facturile achitate în anul 2020 de Primăria Sectorului 1 către Compania Romprest, care acoperă parțial și anul 2019, se ridică la suma de 201 milioane lei. În plus, au mai fost emise facturi contestate și neplătite de 101 milioane lei. Facturile de salubrizare s-au ridicat doar în lunile ianuarie-octombrie la 230 de milioane lei. Pentru întregul an 2020, facturile prezentate de firma de salubrizare se ridică la 276 milioane lei, adică nu mai putin de 23% din veniturile curente, respectiv 25% din cheltuielile de funcționare.

Rezultatul comisiei de negociere

Propunerea agreată de Romprest și consilieri în cadrul comisiei de negociere este următoarea:

documente
(3 Feb 2021) PDF, 284KB
- Romprest propune reducerea temporară a unor programe din cadrul activităților serviciului delegat, pe o perioada limitată, aceste măsuri urmând a reprezenta obiectul unei Hotărâri a Consiliului Local ce se va adopta în condiții de celeritate, un act adițional în acest sens. Mai exact, se propune diminuarea activități pe o perioada de 6 luni astfel încât în 2021 să se ajungă de la un buget de 239,4 mil lei la 199,6 mil lei, reprezentând o scădere cu 16,6% din buget anual estimat inițial.

- În ceea ce privește eșalonarea debitului restant, având în vederea propunerea înaintată în cadrul ședinței de către dnul Viceprimar Oliver-Leon Păiuși de eșalonare a debitului restant pe o perioadă de 6 (șase) luni, Romprest, o consideră oportună, sens în care, acceptă această propunere și este de acord cu această modalitate de plată, oferind și posibilitatea plății integrale a debitului restant, fără a fi luate în calcul în cuprinsul acestui debit restant penalitățile aferente, într-un termen de 8 luni (opt) luni, cu o perioadă de grație efectivă de 3 luni, conform următorului algoritm:

1. plata parțială din întreg debitul restant a unei sume în cuantum de 50.000.000 lei , care se va achita în minimum trei tranșe, aferente lunilor ianuarie, februarie și martie 2021, în așa fel încât cel mai târziu la dată de 12 martie 2021 să fie achitată integral această sumă parțială, Autoritatea contractantă având obligația că cel mai târziu la data de 26 februarie 2021 să achite cel puțin 30.000.000 lei din această suma parțială, aferentă ratelor lunilor ianuarie și parțial februarie 2021;

2. pe toată această perioada, în paralel cu plățile debitului restant, se vor achita și facturile curente aferente prestării serviciilor de salubritate facturate, prin raportare la prestațiile diminuate conform celor agreate;

3. după achitarea sumei de 50.000.000 lei, Romprest este de acord cu acordarea Autorității Contractante a unui termen de grație de 3 luni, începând cu data de 15.03.2021 până la dată de 14.06.2021, în care autoritatea contractantă nu va achita nicio sumă datorată aferentă debitului restant, urmând a efectua doar plata facturilor serviciilor curente de salubritate, la scadență, prin raportare la prestațiile diminuate conform celor agreate;

4. după încetarea termenului de grație acordat, Autoritatea contractantă va achita suma de 51.931.867,08 lei reprezentând diferența de plată până la achitarea integrală a debitului restant, în trei tranșe lunare egale, fiecare rată lunară urmând a fi scadentă la data de 15 a fiecărei luni de eșalonare. Pe parcursul acestei perioade de 8 luni, se vor achita în paralel, la termenul de scadentă conform contract, facturile aferente serviciilor curente de salubritate prin raportare la prestațiile diminuate, aceasta reprezentând o condiție de respectare a eșalonării creanțelor restante.


Criza gunoiului din Sectorul 1

Reamintim că de la finalul lunii noiembrie, timp de câteva săptămâni, firma Romprest nu a mai ridicat depozitele necontrolate de deșeuri din Sectorul 1, din cauză că Primăria avea la vremea respectivă facturi neplătite de 94 milioane lei. Primarul Clotilde Armand a declarat atunci că facturile ar fi umflate și din această cauză nu le plătește. În plus, Primăria Sectorului 1 nu are banii necesari să le plătească, potrivit sursei citate, deoarece vechea administrație a lăsat în buget o gaură de 800 milioane lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


1852 vizualizari

  • -1 (11 voturi)    
    Gata cu circul (Joi, 11 februarie 2021, 15:45)

    independentu [utilizator]

    Chlotilde a trecut de faza circului mediatic si a inceput sa plateasca.
    Era singura solutie, n-avea cum sa mai justifice de ce nu plateste nimic, oricat de multe greseli erau prin facturile alea.
  • -1 (5 voturi)    
    Sa iei aminte... (Joi, 11 februarie 2021, 15:54)

    Olyx [utilizator]

    domnule Nicusor...Ai de la cine invata. Da, de la fosta dumitale colega de partid...Cu MAFIA ( gunoaielor, imobiliara, a contractelor sau oricarea ar fi ea ) or te lupti or stai deoparte. Deoparte au stat TOTI primarii Capitalei pana acum. Mata ne arati ca vrei sa stai undeva "la mijloc". Din pacate, NU EXISTA CALE DE MIJLOC !...
  • -2 (2 voturi)    
    ce ziceam eu cateva zile in urma? (Joi, 11 februarie 2021, 21:54)

    mbembe [utilizator]

    ca o sa faceti show fupa care o sa platiti?
    coate goale si borbe goale am votat! scarba...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by