Primăria Capitalei renunță la autobuzele școlare fiindcă sunt prea scumpe raportat la numărul de utilizatori / La Cluj, proiectul funcționează

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2021, 16:12 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz scolar de la STB
Foto: Facebook
Primăria Capitalei renunță la autobuzele școlare fiindcă sunt prea scumpe raportat la numărul de utilizatori, deservesc 6 școli și costă circa 564.500 lei + TVA, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina sa de Facebook. Autobuzele școlare au fost introduse în 2019, de primarul Gabriela Firea, după modelul de la Cluj, iar în 2019 au beneficiat de ele în medie aproape 1.800 de elevi lunar, adică undeva la 20% dintre elevii înscriși la cele 6 școli care intră momentan în program, potrivit datelor comunicate de municipalitate în septembrie. La Cluj, programul continuă când se redeschid școlile, în acest an școlar fiind extins.

”Autobuzele școlare, a căror circulație a fost oprită în cursul anului 2020, au reprezentat o măsură populistă a ex-primarului Firea. Autobuzele școlare erau destinate doar pentru 6 școli din cele 600 ale Bucureștiului și nicidecum pentru toate unitățile de învățământ din Capitală. Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 școli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori înscriși, generează costuri foarte mari raportat la numărul de utilizatori. Din analiza primită la primărie, costul lunar al funcționării acestor autobuze școlare a fost de 564.500 lei + TVA. În prezent, toți elevii circulă gratuit pe toate mijloacele de transport în comun, pe toate traseele din București”, a anunțat Nicușor Dan pe pagina de Facebook.

HotNews.ro a întrebat și primarii de la Sectoarele 3 și 6, unde circulau în principal aceste autobuze.

Robert Negoiță, primarul Sectorului 3, nu comentează decizia: ”Nu știu ce să zic, că nu le-am desființat eu, eu știu că aveau o utilitate, dar nu mă bag eu să comentez chestia asta”.

Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, este de părere că Bucureștiului nu i se potrivește acest model, iar decizia de desființare este una bună.

”Bucureștiul nu permite să avem autobuze școlare. Densitatea pe care noi o avem și structura străzilor nu permite ca noi să avem aceste autobuze școlare. Conceptul este să iei elevul de lângă locuință și să-l duci la școală. De exemplu, în Militari, dacă vine autobuzul școlar la 5 blocuri să ia copii, nu ar avea loc atâția, apoi nu ar mai ajunge la școală niciodată până îi așteaptă pe toți. Politica este absurdă, proiectul Gabrielei Firea a fost un populism deșănțat. La Cluj este altceva. Copilul trebuie să meargă la școala din comunitate sau dacă merge la o școală aflată lângă serviciul părintelui, poate să o facă, legea permite acest lucru, dar părintele își asumă transportul copilului, pe principiul că oricum merge la muncă în zona respectivă. Dar această politică cu autobuzele școlare nu este sustenabilă. Ea a funcționat la 5-6 școli și costurile sunt foarte mari. Dacă o aplici în tot Bucureștiul, dai tot bugetul numai pe asta. În plus, înțeleg că acele autobuze școlare nu prea erau folosite”, a explicat Ciucu.

Fostul primar, Gabriela Firea, a reacționat și ea pe pagina de Facebook: ”Nicușor Dan a oprit autobuzele școlare, pentru că era o măsurā “populistă a lui Firea”! Pentru el, tot ce e pentru oameni, e “populism”: căldură, spitale, autobuze școlare etc”.

Autobuzele școlare din București au fost introduse în septembrie 2019, la Școala 195 (Hamburg) din sectorul 3, apoi proiectul a fost extins. În 2019, au beneficiat în medie, aproape 1.800 de elevi lunar, adică undeva la 20% dintre elevii înscriși la cele 6 școli care intră momentan în program.

În septembrie 2020, autobuzele școlare circulau pe 16 linii asigurând transportul elevilor de la 6 școli: „Pia Brătianu” și „Herăstrău” din Sectorul 1, Școala nr. 195 (Hamburg) din Sectorul 3, Școala Gimnazială nr. 279 și Colegiul Național „Elena Cuza” din Sectorul 6 și Școala Gimnazială „Sfântul Andrei” (din Sectorul 6).

Situația de la Cluj

La Cluj-Napoca, autobuzele școlare au fost introduse ca proiect pilot în cadrul procesului de bugetare participativă al Primăriei Cluj-Napoca, în 2018, și a tot fost extins, de la 5 la 12 trasee, iar în anul școlar 2020/2021 la 14 trasee (acoperind dus-întors o distanță de peste 200 km/zi). La ora actuală pe aceste 14 trasee circulă 16 autobuze.

Programul va fi reluat din data de 8 februarie 2021, odată cu redeschiderea unităților de învățământ, potrivit informațiilor transmise de Primăria Cluj-Napoca la solicitarea HotNews.ro.

”Săptămânal, mii de elevi sunt transportați în municipiu către școlile unde învață – de la startul programului până în prezent au fost transportați peste 180.000 de elevi. Poliția Locală va asigura în continuare prezența a cel puțin unui polițist local în fiecare autobuz școlar, pentru ca elevii să se deplaseze la școală în deplină siguranță. Polițiștii locali asistă copiii la urcare/coborâre și la trecerea străzii, după care aceștia sunt preluați de profesori. În total, prin cele 14 trasee sunt deservite 10 unități de învățământ, însă menționăm faptul ca si elevii altor scoli pot circula pe aceste curse. Programul „Autobuze școlare” nu presupune costuri pentru Primăria Cluj-Napoca, cu excepția celor ce au fost generate de achiziția mijloacelor de transport”, se mai arată în răspunsul transmis de Primărie. Acestora se adaugă și cele cu combustibilul și șoferii.

Informații complete despre cele 14 trasee disponibile pentru elevi pot fi consultate pe site-ul Companiei de Transport Public (CTP), accesând următorul link:

http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/transport-elevi






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2232 vizualizari

  • -3 (13 voturi)    
    Nu poti trai in capitalism ca in comunism (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:04)

    Kivek [utilizator]

    Romania subventioneaza 100 milioane / an transportul cu autobuze & tramvaie din Bucuresti

    pensionarii au gratuitate, elevii au gratuitate, studentii au reducere etc

    si cine plateste salariile soferilor, piesele de schimb, autobuzele etc?

    Pt STUDENTI de ce nu se fac linii separate?
    Poate vor si medicii linii separate de autobuz
    Poate vor si profesoriii liniile lor

    Esentialii nu mai zic, aia deja au liniile lor
    • +1 (1 vot)    
      studentii au linie separata (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:21)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      se numeste 601 (daca nu ma inseala memoria) si merge in Regie
    • +1 (1 vot)    
      Serios? (Joi, 4 februarie 2021, 0:04)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Comentariul lui Kivek a fost aprobat, iar al meu a fost cenzurat doar pt ca am sesizat, in opinia mea, ca doamna Ivanov este biasata spre a lauda Cluj-Napoca in detrimentul Bucurestiului!
      Pai doamna Catiusa, in Cluj-Napoca au sens acele autobuze pt ca aduc elevi din zonele metropolitane (ex. Floresti, care este dea-dreptul o comuna separata de oras) unde nu sunt licee... Chiar si-asa, in conditiile in care scolile sunt inchise, nu mai putem vorbi de un program folositor!
  • +8 (10 voturi)    
    "pe vremea mea".. (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:11)

    pehash [utilizator]

    Cine mergea la scoala cu masina sau autobuzul inainte de '89?.. Nici macar aia din Primaverii. Sunt scoli suficiente in tot orasul. Toti avem cel putin o scoala in cartier.

    Autobuzele scolare sunt foarte utile in mediul rural. Din pacate, Gabriela Firea-Pandele nu a reusit in 4 ani de mandat sa inteleaga diferenta dintre rural si urban.
  • -5 (11 voturi)    
    mai multi saraci la Cluj (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:16)

    mmmircea [utilizator]

    nicio familie care se respecta nu-si lasa copiii cu transportul in comun slash autobuzul scolar.
    • +3 (3 voturi)    
      In America este foarte la moda (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:25)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      eu zic ca proiectul ar fi functionat, daca nu ar fi fost pandemia. Scolile sunt inchise de 1 an de zile (15 martie) asa ca nu ai cum sa duci copiii la scoala cu autobuzul. Acum, in lipsa lui, toti isi duc copiii cu masina personala si vor creste artificial aglomeratia din trafic.
      Ca sofer, observ o diminuare semnificativa a traficului in timpul vacantelor scolare, exact din acest motiv: oamenii nu isi mai duc copiii la scoala cu masina personala.
  • -3 (7 voturi)    
    In aceasta perioada (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:26)

    noi2013 [utilizator]

    cand vrem sa evitam aglomeratia, masini, parinti la poarta scolii ar fi fost foarte utile
    • +1 (3 voturi)    
      cum evitam aglomeratia? (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Cati copii vrei sa inghesui intr-un autobuz?.. :)
  • -9 (9 voturi)    
    transportul școlarilor (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:24)

    laurandro [utilizator]

    Oricum am lua-o transportul școlarilor este parental , așa că primarul Plicușor procedează excepțional .
  • +1 (7 voturi)    
    Autobuz scolar (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:39)

    FortApache [utilizator]

    Oare de fraieri districtele scolare din intreaga lume folosesc acest sistem de transport?

    Sa spuna de maine un primar sau un guvernator din USA ca nu mai cofinanteaza transportul scolar...din ziua aia nu mai exista in statul ala...

    N. Dan parea ca rupe norul din prima la primarie...modernizare, descentealizare, licitatii, ocuparea posturilor prin concurs si ce mai zicea el pe acolo...insa de cand a venit se cearta cu Stirea pe net...mai nou problema primariei de o saptamana este 500 mii fara tva autobuz scolar la un buget de 4 miliarde...

    Parca suntem intr-un film cu prosti care nu se termina niciodata!
    • +3 (3 voturi)    
      Ai vazut structura comunitatilor americane? (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:53)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Americanii au cartiere de case si o sumedenie de localitati mici, satelit in jurul nucleelor urbane In plus, ei nu prea au transport in comun atat de dens, asa ca sunt nevoiti sa bage autobuze scolare datorita distantelor si daca nu vor sa se trezeasca in fata scolilor cu niste convoaie kilometrice de camionete americane lungi de 5 m si late de 2 m!
      La Bucuresti ai sute de linii de autobuz, troleibuz, tramvai, metrou... Mai ai si o multime de scoli prin cartiere, nefiind necesar sa transporti elevii in multe situatii!
      • +2 (2 voturi)    
        USA (Joi, 4 februarie 2021, 11:15)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

        Si in USA sunt o multime de scoli prin cartiere sa sti, treaba asta cu autobuzul scolar rezolva doua probleme majore, una de legalitate , responsabilitate, care spune ca nu ai voie sa lasi nesupravegheat copilul, la ei nu merge ca la noi cu cheia de gat...parintele risca puscaria, deci nu-l poti lasa singur pe RATB si nici pe strada ca sa zic asa, a 2-a problema este jobul parintilor pe care nu-si permit sa-l piarda, o gramada de americani nu pot duce si aduce in conditii legale si financiare copilul la scoala.
        Sa nu mai vorbim de ce ai spus in privinta traficului, ai dreptate.
        In Romania nu cred ca exista legi clare privind protectia minorului sau sunt ignorate.

        Nu strica pentru comunitate nicaieri in lume sa duci si sa aduci in conditii safe minori la si de la scoala avand in vedere criminalitatea tot mai ridicata din ultima vreme, costurile sunt infime fata de bugetul mare care se cheltuie deseori aiurea.

        Cam asta este ideea principala.
        • +1 (3 voturi)    
          Si cum functioneaza? (Joi, 4 februarie 2021, 13:06)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

          Ar trebui sa intre matahala de autobuz pe fiecare straduta din cartier ca sa colecteze elevii si sa ii duca 1 - 2 km?
          • +1 (3 voturi)    
            Nici in USA... (Joi, 4 februarie 2021, 15:22)

            FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

            Nu transporta autobuzul daca domiciliul este mai aproape de 3,5 mile de scoala, se considera ca poate cineva aduce copilul la scoala.

            Acolo insa copilul nu paraseste incinta scolii daca nu vine sa-l ia cineva cunoscut, este dus intr-o sala de asteptare si scoala suna adultul responsabil, in caz ca nu raspunde dupa cateva ore...scoala anunta politia si implicit protectia minorilor...din momentul asta esti terminat ca parinte.

            Asta zic ca in Ro legile.... insa se pot face treburile astea, usor usor...trebuie insa incepute si nu oprite cum a facut ND invocand 500 si ceva de mii cand sunt sigur ca primaria da banii astia numai pe hartia igienica sau pe benzina pe o luna a consilierilor municipali.

            Nu fac aluzie si nu ma refer la tine dar zic ca daca vrem sa ne civilizam putin ca natie noi romanii nu trebuie sa reinventam roata, doar trebuie sa mergem sa vedem cum se procedeaza in tarile civilizate si chiar sa copiem ce este bun daca ne dorim cu adevarat o societate moderna si mai sigura.

            Eu daca eram in locul lui ND dublam din prima autobuzele lui Stirea, le eficientizam traseele pe modelul Boc-Cluj si ieseam la TV numai in momentul cand sistemul meu de transport scolar depasea pe cel al lui Boc...asta faceam, cu cifre cu tot, atunci aratam ce am preluat de la Stirea -haos- si am transformat in ceva de merge brici.

            Si nu trebuie ca autobuzele sa fie proprietatea primariei, in USA tot transportul scolar este privat platit de districtul scolar cu bani de la guvernul statului respectiv.

            Scuze, pe tema asta nu ma pot abtine...am copii.
            • +1 (1 vot)    
              Exagerezi (Vineri, 5 februarie 2021, 15:15)

              Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

              Inteleg ce vrei sa spui cu supravegherea minorilor, dar: "responsabil, in caz ca nu raspunde dupa cateva ore...scoala anunta politia si implicit protectia minorilor...din momentul asta esti terminat ca parinte." come-on!
              SUA ar trebui sa fie plina ochi de copii institutionalizati daca ar fi chiar cum spui tu!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by