​FOTOGALERIE Mai mulți arbori din cartierul Aviației, mutilați de toaletările făcute de Primăria Sectorului 1 în ultimele două luni / Instituția a fost amendată de Primăria Capitalei cu 10.000 lei

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 2 februarie 2021, 9:01 Actualitate | Administratie Locala


Toaletari Aviatiei
Foto: Hotnews
Mai mulți arbori din cartierul bucureștean Aviației au fost mutilați în lunile decembrie și ianuarie prin lucrările de toaletare făcute de Primăria Sectorului 1 prin ADP. Cetățenii din zonă au sesizat instituției că lucrările mutilează copacii, însă fără rezultat. Tăierile s-au făcut în baza unui aviz general dat de Primăria Capitalei, în septembrie 2020, pentru perioada noiembrie 2020-aprilie 2021, aviz prin care Primăriile de sector pot toaleta câți copaci doresc, fără avize punctuale. Potrivit unor verificări făcute după sesizarea HotNews.ro, Poliția Locală a Primăriei Capitalei a constatat că prevederile din aviz nu au fost respectate, iar arborii au fost toaletați în exces, iar Administrația Domeniului Public Sector1 a fost amendată cu 10.000 lei.


”În urma verificărilor efectuate, s-au constatat abateri de la prevederile avizului general (toaletări excesive) motiv pentru care Administrația Domeniului Public Sector 1 a fost sancționată contravențional cu 10.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor art. 6 pct. 8 din HCGMB 304/2009 privind aprobarea Normelor de protecție a spațiilor verzi pe teritoriul Municipiului București. Cu privire la dispunerea opririi lucrărilor, vă aducem la cunoștință faptul că, în cazul de față, constatările nu au fost făcute în timpul executării lucrărilor, nefiind astfel posibilă aplicarea unei astfel de măsuri”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.





În plus, Poliția Locală a Municipiului București a mai transmis o adresă către Administrația Domeniului Public Sector 1 prin care s-a dispus ca toate toaletările /defrișările să se execute numai cu respectarea avizelor de specialitate. Prin aceeași adresă s-a mai solicitat Administrației Domeniului Public Sector 1 să ne comunice dacă lucrările de întreținere/regenerare/formare asupra coronamentelor arborilor au fost executate de către personal specializat (inginer horticol, peisagist silvic, muncitori calificați, personal instruit periodic) și verificat permanent.

Toaletările din cartierul Aviației au fost executate în baza Avizului General nr. 8080/28.09.2020 - aplicarea lucrărilor specifice de întreținere, formare și regenerare a arborilor și arbuștilor situați pe spațiile verzi aflate în administrarea publică și/sau privată a municipiului București, în perioada de repaus vegetativ, respectiv în intervalul 01 octombrie 2020 – 30 aprilie 2021. Avizul a fost aprobat în administrația Firea.

”Astfel, administratorii legali ai spațiilor verzi (în cazul de față Administrația Domeniului Public Sector 1) publice și/sau private aflate în proprietatea Municipiului București au obligația de a pune în aplicare lucrările detaliate în acest aviz general, fără a mai fi necesară solicitarea punctuală pentru emiterea avizului de specialitate de către Direcția de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului București”, ne-a mai comunicat Primăria Capitalei.

Avizul stabilește niște reguli generale de toaletare, cam cât la sută din coroana copacului să se taie, în ce zone și cum. Documentul poate fi citit aici.

https://doc.pmb.ro/institutii/primaria/directii/directia_mediu/avize_arbori_emise/avize_emise_2020/avize_generale_20201126.pdf

Pentru cartierul Aviației mai există și alte câteva avize punctuale:
  • Avizul nr. 1815669/832/06.02.2020 pentru defrişarea unui arbore situat în strada Smaranda Brăescu nr. 29-33.
  • Avizul nr. 1850559/4879/15.07.2020 pentru defrișarea a patru arbori situaţi în strada Smaranda Brăescu nr. 21-25 și strada Nicolae Caramfil nr. 40.
  • Avizul nr. 1838847/3174/12.05.2020 pentru defrișarea a doi arbori situaţi în spațiul verde stânga-dreapta, alee semiovală față Cimitir Sovietic, limita către șos. Pipera.
  • Avizul nr. 1738995/4738/12.07.2019 pentru toaletarea a 57 de arbori situați în strada Nicolae Caramfil nr. 44 si nr. 44-46.

O parte din acești copaci au fost deja tăiați.

HotNews.ro a cerut și primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, un punct de vedere despre această situație, însă până la ora publicării articolului nu am primit un răspuns.






Situația din Aviației nu este unică. În luna decembrie au fost sesizate intervenții similare și pe Calea Floreasca.

Lupta cetățenilor cu sistemul

Câțiva cetățeni din cartierul Aviației au sesizat încă de la început că toaletarea copacilor nu este executată corect, însă autoritățile au dat niște răspunsuri pe lângă subiect.

”După calculul meu au fost afectați cel puțin 70 copaci numai în cartierul Aviației, din 04.12.2020 și până azi. Inițial au fost defrișați niște copaci pe Bd. Pipera, în jur de 1 decembrie, în fața Cimitirului Sovietic. Apoi, vineri, 4.12. 2020 echipele trimise efectiv au ciopârțit un număr de copaci, atât de pe aliniamentul stradal cât și din grădinițele unor blocuri, sub pretextul “toaletarilor”. A fost chemată Poliția Locală Sector 1, care însă din ce am înțeles nu a verificat dacă lucrările echipei de la ADP respectă conținutul avizului si daca lucrările sunt făcute corect iar din cunoștințele mele echipele nu au respectat prevederile din aviz - au intervenit asupra șarpantei principale a copacilor, au tăiat mai mult decât trebuia, nu au dezinfectat aparatura de la un exemplar la altul, nu au notificat cetățenii în prealabil de lucrări, crengile tăiate căzând lângă mașini și pe carosabil, au blocat drumul public fără prezența unui polițist de la Poliția rutieră - și consider că au afectat grav integritatea unor arbori sănătoși care probabil se vor usca în următorii ani. Apoi lucrările au continuat pe 9.12. 2020 și în toată luna decembrie, au revenit pe 05.01.2021 și pe 21.01.2021 (poate au fost și printre, dar nu i-am văzut eu personal). La copacii de pe aliniamentul stradal, echipa a intervenit în baza avizului general dat de Primăria Capitalei, unde ÎNSĂ se precizează cum ar trebui făcută intervenția corect și ei nu au făcut așa după părerea mea”, a povestit pentru HotNews.ro Alexandra, unul dintre cetățenii care se lupă de două luni să oprească toaletările care mutilează copacii din Aviației.




Aceasta spune că a trimis sesizări către Poliția Locală Sector 1, consilieri locali, primarul Clotilde Armand, însă tăierile au continuat.

”După alegeri, reprezentantul PNL care are zona cartier Aviație, a vorbit cu cei de la ADP și au început să toaleteze, vezi doamne la cererea cetățenilor din zonă, să arate că fac treabă. Nu știu care cetățeni au cerut așa ceva, fiindcă dacă este unul nebun și cere să tai copacii, nu trebuie să faci ce spune el. Așa poate spune unul să dai foc la țeava de gaze. Faci asta? Nu cred. Ei tot argumentează că le intră crengile pe geam, dar dacă te uiți la toaletările făcute, sunt la stradă. Și au început să facă aceste toaletări, cu care noi nu suntem de acord, am scris pe grupurile de Facebook ale cartierului, am avertizat oamenii, am sunat la Poliția Locală pentru a le cere avizele, au început să dea din colț în colț, ba au spus că nu au avizele, au plecat, s-au întors. După sesizările noastre au continuat lucrările, nu s-a întâmplat nimic. Noi am văzut că toaletările duc la distrugerea arborilor în timp, în câțiva timp ei se uscă și devin un pericol. Nu vrem să îi pierdem fiindcă vara avem avantajele de umbrire, atrag praful, reduc poluarea”, a povestit și Octavian, un alt cetățean din zonă, pentru HotNews.ro.

Majoritatea copacilor din acest cartier au fost plantați de către locuitori, când s-au mutat în zonă, și aceștia au grijă de ei de peste 30 de ani.

”În Aviației, cartier apărut în anii 1980, comuniștii după ce au construit blocurile au lăsat pustiu în mare parte în față/spatele blocurilor (nu vorbesc de copacii de pe aliniamentul stradal). Locatarii s-au organizat și ce se vede acum în cartier, sunt copaci plantați în cea mai mare parte prin efortul și pe banii locatarilor. La noi la bloc, de exemplu, un vecin a luat de la pepinieră la sfârșitul anilor '80 și a plantat 3 copaci și alți câțiva în spatele blocului, în ce a devenit ulterior un părculeț. Așa e la toate blocurile. După 1989, spațiile verzi ale blocurilor sunt sub ADP, ceea ce creează această situație ciudată: terenul e al statului și ADP îl gestionează, dar copacii și florile sunt îngrijite de locatari și sunt puse cu dragoste de ei”, mai povestește Alexandra.

Din păcate, îl ultimii ani, arborii au fost afectați de diverse lucrări edilitare sau de toaletări excesive.

”Acum câțiva ani a început la noi înlocuirea conductelor RADET și așa s-au pierdut niște copaci. Firma care făcea lucrările s-a angajat că replantează în compensare, însă nu știm unde sau dacă i-a plantat. Apoi, în 2019, la lucrări de împrejmuire la spațiile de joacă din tot cartierul, echipele care făceau lucrările au refuzat să arate avizul de la mediu care le permitea să sape fundații de gard și să toarne ciment lângă copaci /peste rădăcinile lor, au bătut cuie în copaci și au retezat rădăcini. A fost chemată Poliția locală, dar lucrările au continuat. În cursul anului 2019, la lucrări de introducere a unor sisteme de irigații ale grădinițelor blocurilor în tot cartierul, echipele care au făcut lucrările au săpat fără să prezinte aviz de mediu și, nefiind supravegheați, au retezat în calea lor rădăcinile a numeroși copaci. Evident, copacii fără rădăcini nu se mai hrănesc cum trebuie și devin instabili - pericol de prăbușire. M-am opus la noi la bloc să facă asemenea lucrări. În final ADP nu a făcut lucrări la noi la bloc, probabil de teamă valurilor”, a explicat Alexandra. În alte părți însă arborii au fost mutilați.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9510 vizualizari

  • -13 (41 voturi)    
    Daca cade pe masina e rau, daca ii tai e rau. (Marţi, 2 februarie 2021, 9:18)

    Lok [utilizator]

    Mai baieti, voua de fapt va place sa va plangeti in continuu. Cat despre copaci, or sa isi revina, am avut ocazia sa vad niste toaletari absurde in zona mea, copaci de 20 de metri inaltime, toaletati astfel incat orice creanga peste grosimea piciorului a fost taiata, au ramas doar cioturi. Si sunt bine mersi dupa 5 ani. Lasati primavara sa vina sa dea frunze si crengi si vor fi ok.
    • +12 (18 voturi)    
      Toti mafiotii trag in USRPLUS! (Marţi, 2 februarie 2021, 10:03)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Hoardele de mafioti din PSD, PNL, AUR trag alaturi de presa total aservita, de la Digi pana la B1, de la Antena 3 la Realitatea Plus si Romania TV, in USRPLUS care le distruge habitatul.
      Dupa ce a fost acuzat Vlad Voiculescu ca e vinovat de ce-a facut PSD timp de 30 de ani in sistemul sanitar si Cercel 28 de ani la Institutul Bals, a venit randul lui Armand. De parca ea a semnat si ea poate opri intr-o luna tot ce fac mafiotii de 30 de ani la primarii. Mi-e scarba!
      • +3 (5 voturi)    
        bingo... (Marţi, 2 februarie 2021, 11:42)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        bingo... chiar scrie in articol: reprezentantul PNL a cerut ADP. Deci prostie garla...
      • -4 (8 voturi)    
        Spune-ne si noua, USRPlush e acum cu noi (Marţi, 2 februarie 2021, 13:50)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        in camera? :)))) Ce treaba are asta cu atacurile catre USR plus care sincer nu le vad, dar in fine.
        Copacii vor fi bine. Termenul de exces este idiotic atata timp cat nu au o lege ci doar indrumari. Si e la fel de idiotic de acuzat ca au taiat in exces atata timp cat nu poti demonstra ca ramurile alea deja arse nu erau pline de daunatori.
        Uite ti-am aparat-o pe Cloti.
    • +8 (8 voturi)    
      totusi.. (Marţi, 2 februarie 2021, 10:06)

      Kvothe [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      oaletarea trebuie realizata in functie de tipul de arbori. Unii isi vor reveni altii probabil nu.
      • -4 (6 voturi)    
        Hai sa ii clasificam taxonomic (Marţi, 2 februarie 2021, 13:52)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Kvothe

        Sa vedem, ca poate le place toaletarea de acuma.
    • +14 (16 voturi)    
      Tu nu ai habar despre Pruning, asa-i? (Marţi, 2 februarie 2021, 10:42)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Nu mutilezi copacii in halul ala, nu se face asa ceva, il tai de tot, dar nu faci asa ceva.
      PS: una din legile sfinte ale curatatului copacilor, Legea lui ONE THIRD: cand cureti un copac, ramurile care pleaca din leader, ramura principala, nu trebuie sa fie sub 1/3 din grosimea ramurii principale. Asta pt ca, copacul nu se mai dezvolta cum trebuie, devine bushy si nu mai e estetic, pe langa faptul ca il chinui!
      • -12 (20 voturi)    
        chinui copacul? :))) (Marţi, 2 februarie 2021, 11:18)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        sufera saracul, e si el un suflet :)))
        probabil cu restul ai dreptate, dar sa nu devenim penibili
        • +4 (4 voturi)    
          To make a shrub from a tree (Marţi, 2 februarie 2021, 12:15)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          it means to torment the tree, fie si vizual, in cazul tau!
      • +7 (7 voturi)    
        Foarte... (Marţi, 2 februarie 2021, 12:14)

        ElDiablo [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        ...corect. Asta nu e toaletare, e distrugere. Din păcate astfel de "masacre" au devenit un fenomen generalizat, se petrec ]n toată țara. Motivele sunt simple...Din lucrările/serviciile de tăiere se scot bani frumosi, la fel și din replantări (pentru că mare parte din acești copaci se vor usca).
      • -5 (7 voturi)    
        Normal ca nu am habar de prune (Marţi, 2 februarie 2021, 13:57)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Dar in stil medieval toti de aici au. E clar ca un copac bushy nu e estetic in ochii tuturora, dar un copac bushy este practic in oras unde ai cabluri si rahaturi prin aer, e mai usor de controlat dezvoltarea acestuia decat unul sanatos si nalt ca blocu. Toti trebuie sa traim si sa avem 5G.
        • +3 (3 voturi)    
          Cablurile alea is alta istorie (Marţi, 2 februarie 2021, 14:35)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Se ingroapa si se dezgroapa in fiecare an. Cabluri mai au si altii, si copacii lor tot brici arata.
          • 0 (0 voturi)    
            Japonia aka Mecca Stalpilor de curent. (Miercuri, 3 februarie 2021, 14:12)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

            Chiar recomand sa te uiti pe acolo, eu azi am fost cum fac doar in weekenduri, pe Google Maps Street view. Le vei vedea pe toate, copaci bushy si cel mai grav nici un copac langa curenti, pe cat este posibil.
    • +14 (16 voturi)    
      Chiar este absurd (Marţi, 2 februarie 2021, 10:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Ma uit pe strada mea (care nu este in Romania) si nu vad nici un copac "toaletat" pana la trunchi. Nici cazuti pe masini nu am vazut. O fi ceva in aer?..

      Fa o plimbare prin Parcul Carol, sa vezi toaletarile astea absurde, cum jumatate din castanii batrani s-au uscat dupa 2-3 ani. Nu se usuca din primul an, ca mai au rezerve in radacini. Dorel vede primavara ca a scos bietul arbore sute de muguri si se crede sculptor cu drujba. Anul urmator, cand s-a uscat, il taie de tot. Anul urmator pune 3 puieti de platan, din care 2 se usuca imediat. Dorel munceste...

      Absurd, dar asa se cheltuie sute de milioane in Bucuresti in fiecare an si daca te uiti la o poza din satelit, este din ce in ce mai putin verde si mai mult gri-maroniu... la fel ca locuitorii.
      • -3 (9 voturi)    
        Sa analizam pozele si drama. (Marţi, 2 februarie 2021, 14:06)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        In primele sunt ceva salcami, specie vinitura din SUA care unele tari au interzis-o ca nu mai scapa de ea. Nu e o pierdere, si sincer sunt destul de rezistenti. Unul are scoarta distrusa putea sa il taie de tot ca e praf.
        Penultima dadea cu crengile in strada, deci daca ai duba intelegi mai multe.
        Ultima e totusi ciudata dar e greu de spus daca nu dadea cu crengile in bloc si e cam aplecat spre gang. Asa e mai usurel si va fi frumos si bushy.
      • -2 (6 voturi)    
        Unul din pozele masacrului dadea in cablurile (Marţi, 2 februarie 2021, 14:31)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        de deasupra lui. Nu stiu daca ai avut ocazia sa vezi cat de bine poate scurtcircuita un copac la trifazic. Lemnu cica nu conduce cand e uscat, dar cand e verde si ud dupa ploaie nu mai e nostim.
        • +2 (2 voturi)    
          Drobul de sare!.. (Marţi, 2 februarie 2021, 17:58)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Trifazic, pe stalpi, in Bucuresti?.. :))
      • +6 (6 voturi)    
        nu absurd, ci perfect logic! (Marţi, 2 februarie 2021, 14:46)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Ai mentionat deja motorul economic al acestei actiuni!

        Nu Dorelul este de vina, nu lipsa specialistilor in "prunning", ci rentabilitatea!
        Dacaun arbore centenar este corect toaletat, poate sa mai tina o suta de ani, care-i afacerea pentu Primarie?
        Dar daca il lasi doar un bat si se usuca, la anul plantezi altul, se usuca si acela, iar mai pui unul, este un perpetuum mobile.
        Cu cat platesti maimulti puieti si manopera, cu atat sunt si comisioanele mai mari!
        Plus ca locuitorii te vad ca ai actvitate: iat un Primar harnic, il realegem!
    • +4 (4 voturi)    
      Tu intelegi diferenta dintre toaletat si MUTILAT? (Marţi, 2 februarie 2021, 15:05)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      se pare ca nu intelegi diferenta intre a toaleta un copac adica sa ii tai niste crengi care sunt mai razlete si MUTILAREA lui adica ceea ce se intampla in Romania

      la noi se taie complet coroana unui copac, pai daca e asa si masina ta vechitura de 15 ani e mai importanta decat copacul atunci hai sa taiem toti copacii din Buc sa protejam bvechiturile aduse din germania

      1. masina ta e parcata regulamentar sub copacu ala, e parcare acolo?

      2. nu vrei sa ai aer curat, sa tine copacii praful?
      • 0 (0 voturi)    
        E carosabil. (Miercuri, 3 februarie 2021, 14:04)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Nu lasi copacii sa limiteze acessul pe acolo la Ferariuri si atat.
    • -2 (4 voturi)    
      alo (Marţi, 2 februarie 2021, 15:39)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Din pozele prezentate, un singur copac pare taiat mai ferm, restul - e iarna!
  • -14 (24 voturi)    
    Firea (Marţi, 2 februarie 2021, 9:30)

    dx [utilizator]

    Asta era o problema majora in mandatul de trista amintire. Acum e trecuta la allele. Nu mai exista interes.
    E normal. Acum ne confruntam cu mormane de gunoi pe strazi si cu temperaturi in case egale cu cele de afara.
    Jos Firea!
  • +21 (29 voturi)    
    despre toaletari (Marţi, 2 februarie 2021, 9:36)

    kln2000 [utilizator]

    Mai bine fara toaletari decat cu ele. Nu au primariile Bucurestiului specialisti in toaletari, iar legea tocmai asta cere: toaletarea copacului trebuie supravegheata de un spcialist in silvicultura/pomicultura. Nu au asa ceva. Vin niste dubiosi cu drujbele si incep sa taie ce cred cei pana lasa copacul fara suflare. Asta e o crima. Saptamana trecuta i-am oprit pe unii cu drigbele care au venit cica sa "toaleteze" un copac de langa blocul meu. Le-am scos legea listata pe hartie. S-au oprit, au dat niste telefoane, dupa care si-au luat sculele si au plecat. Prin urmare era o actiune ilegala.
    Intr-un oras poluat ca Bucuresti, cum sa faci asa ceva?
    • +5 (5 voturi)    
      corect, (Marţi, 2 februarie 2021, 10:12)

      Kvothe [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      daca nu au specialisti sa lase copacii in pace// la ce poluare este in capitala mai bine un plus de oxigen chiar daca mai cade cate-o creanga pe o masina..
    • +9 (9 voturi)    
      asta NU sunt TOALETARi ci mutilari (Marţi, 2 februarie 2021, 10:22)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      nu sunt facute de specialisti horticultori, de absolventi de agricultura ci de oameni cu 8 clase angajati de primarii pe salarii minime

      oameni carora li se spune doar: du-te taie crengile copacilor pe strada x ca sa nu loveasca cablurile

      si se duce ala, bea o sticla de rachiu si se apuca de 'toaletat'
    • -9 (13 voturi)    
      Adica ce face Clotilde Armand nu e bine? (Marţi, 2 februarie 2021, 10:33)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      Ca ea este primar acum la Sectorul 1. Hai ca intelegeam ca Firea si primarii PSD fac ilegalitati, dar si USRistii sa faca ilegalitati? Refuz sa cred asta...
      • +6 (8 voturi)    
        mai traiesti postacule ? (Marţi, 2 februarie 2021, 11:46)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        mai traiesti postacule ? vezi ca economia rusa e in cadere... nu-ti mai da Putin rublele...
        • -4 (6 voturi)    
          Tu esti cu Rusia si Moscova si Putin! (Marţi, 2 februarie 2021, 12:17)

          Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          Tactia asta KGBista proletara socialista comunista de a te poza in altceva si a da vina si schimba subiectul cu atacuri la persoana este atat de veche incat o stiu toti. Asa ca schimba placa, postacule, incearca altceva!
      • +4 (4 voturi)    
        raspuns lui Miky (Marţi, 2 februarie 2021, 13:49)

        kln2000 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Miky60, sa te luminez putin:
        Decizia de toaletare se ia de catre primaria generala a Bucurestiului pana in luna septembrie a anului in curs cu privire la copacii care trebuie toaletati in sezonul noiembrie - martie. De ce? Pentru ca in noiembrie-martie copacii nu sunt in stare de vegetatie si numai atunci pot si toaletati. Adica nu se toaleteaza copaci cu frunze pe ei. Punct.
        Ia ghici mata cine era primar pana in septmebrie 2020? Daaaa!
    • +9 (9 voturi)    
      Te mai faci si de ras!!! (Marţi, 2 februarie 2021, 10:43)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      In ditamai Capitala Europeana, nu au un "pruner" sau "arborist" cum le spune pe afara!
    • -6 (6 voturi)    
      Nu era ilegala. (Marţi, 2 februarie 2021, 11:05)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      Doar ca nu voiau sa porneasca discutia. E practica standard de economisire a resurselor in fata absurdului.
  • +12 (16 voturi)    
    primaria da aviz... (Marţi, 2 februarie 2021, 9:42)

    qwerasdf [utilizator]

    tot primaria amendeaza

    firea si ceata ei... au lasat mult gunoi sub pres pe ultima suta de metri.

    ca sa vedeti ca omul prost e si rau
    • -8 (14 voturi)    
      Pai in ultimele 2 luni nu a fost Firea (Marţi, 2 februarie 2021, 10:30)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Vezi ca in ultimele 2 luni a fost cuplul Nicusor Dan - Clotilde Armand... Tot Firea e de vina?
      • -2 (10 voturi)    
        astia sunt de speriat (Marţi, 2 februarie 2021, 11:09)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Firea e vinovata ca se taie copacii in mandatul lui Armand.
        Teoretic e de ras, dar cand realizezi ca voteaza.......
        .
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns (Marţi, 2 februarie 2021, 16:55)

        kln2000 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Miky, ti-am raspuns mai sus:

        Miky60, sa te luminez putin:
        Decizia de toaletare se ia de catre primaria generala a Bucurestiului pana in luna septembrie a anului in curs cu privire la copacii care trebuie toaletati in sezonul noiembrie - martie. De ce? Pentru ca in noiembrie-martie copacii nu sunt in stare de vegetatie si numai atunci pot si toaletati. Adica nu se toaleteaza copaci cu frunze pe ei. Punct.
        Ia ghici mata cine era primar pana in septmebrie 2020? Daaaa!
    • -1 (7 voturi)    
      pres (Marţi, 2 februarie 2021, 11:13)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Pai, dupa 4 luni nu ridica nimeni presu' ca sa dea cu matura? Doar vaiete? Ca se toaleteaza AZI!
  • -4 (6 voturi)    
    Toaletare (Marţi, 2 februarie 2021, 10:52)

    Mart [utilizator]

    În faţa casei am copaci, în grădină am pomi. La interval de câţiva ani, tai toate crengile, las numai trunchiul şi până la 30 cm din ramificaţii. Este drept, în primul an, pomii nu fac rod, dar în următorii ani, rodesc bogat şi pomii sunt sănătoşi.La fel procedez cu copacii din faţa casei, ce văd eu pe poze - au lăsat prea multă creangă, trebuiau tunşi uniform, dar mai scurt. Nu sunt silvicultor, vorbesc din experienţă.
  • +5 (13 voturi)    
    Cartierul de fite (Marţi, 2 februarie 2021, 10:53)

    CrisJti [utilizator]

    Ma uit la poze si ma crucesc, asa arata unul dintre cele mai scumpe cartiere din tara unde un m/p costa 2000 EUR lejer. In orice tara din Vest ghetoruile sunt cu 3 clase peste tot ce reprezinta Aviatiei. Bine, nici nu ma mira, Bucurestiul este cea ma hidoasa capitala din UE si nu numai,.
    • +4 (4 voturi)    
      Prostii (Marţi, 2 februarie 2021, 18:14)

      mescaline [utilizator] i-a raspuns lui CrisJti

      Partea de blocuri din Aviatiei n-are nicio treaba cu fitele, majoritatea locatarilor sunt oameni in varsta sau maxim middle class de Romania.

      E cea mai ieftina zona din proximitatea platformei de birouri Nord, gasesti doua camere cu 1600 mp si pretul mediu in Bucuresti e aproape 1400.
  • +3 (5 voturi)    
    ... (Marţi, 2 februarie 2021, 11:25)

    plount [utilizator]

    Acum, dupa nu stiu cati ani, v-ati trezit si dvs. Nebunia a inceput cu Liviu Negoita, fostul borfas de la sectorul 3, si s-a extins nu numai in Bucuresti, ci in toata tara, cu sustinerea presei, inclusiv a hotnews-ului.

    De nu mai stiu cate ori era si eu si prietena mea sa ne batem cu "toaletatorii", iar daca am scapat un copac, l-au taiat ziua urmatoare.

    Toti avem masini si tinem la ele. Numai ca un copac slabit mai degraba va cadea la vant pe o masina decat unul nemutilat. Plus ca s-au distrus copacii din Bucuresti care filtrau poluarea. Dar n-are nimic, cancerul sa traiasca. Mie oricum nu-mi mai pasa, ca nu mai traiesc in cloaca aia.
  • -1 (3 voturi)    
    toaletare copaci (Marţi, 2 februarie 2021, 12:26)

    LGP [utilizator]

    1. In egala masura trebuie respectat normativul potrivit caruia fiecare camera a locuintei trebuie sa beneficieze de lumina naturala si de un anume grad de insorire timp de minimum 30% din orele zilei. 2. Abandonarea copacilor de dragul "salcvarii" lor duce in mod frecvent la situatii de distrugere a unor bunuri ( vezi autoturisme) si chiar la pierderea de vieti omenesti. Nu sunt de acord nici cu mutilarea copacilor, in lipsa oricarui specialist in agronomie/horticultura si a unui peisagist, apti sa urmareasca respectarea normelor legale din domeniu. Prin urmare, respectarea CADRULUI LEGAL atat de catre PMB in gestionarea avizelor cat si a ADP-urilor de sector prin grija carora se executa lucrarile respctive. Pe scurt, pericolul prabusirii unui copac NU ESTE negociabil dupa cum nici pericolul MUTILARII lui nu treuie tolerat.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by