Cum a ajuns Primăria București să plătească pentru serviciul de transport public prestat în mare parte în Ilfov

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:19 Actualitate | Administratie Locala


Nicusor Dan vs Gabriela Firea
Foto: Facebook
Serviciul de Transport Voluntari, care operează 16 linii între București și comunele din Ilfov, a anunțat Primăria Capitalei și alte primării din Ilfov că de la 1 februarie ar putea opri cursele regionale din cauză că municipalitatea nu i-a plătit circa 8,6 milioane de lei, datoriile aferente lunilor noiembrie și decembrie pentru prestarea serviciului. Între timp, s-a ajuns la o înțelegere, astfel încât liniile vor opera în continuare. Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a declarat pentru HotNews.ro că municipalitatea plătește circa 90% din costurile operării celor 16 linii, deși ele deservesc în bună parte localitățile din afara Bucureștiului.

Cum a ajuns societatea Primăriei din Voluntari, condusă de soțul fostului primar Gabriela Firea, să presteze acest serviciu și să primească atâția bani de la Primăria Capitalei? Serviciul a fost delegat de fosta administrație, întâi pe 2 ani, apoi pe 10 ani, valoarea estimată anuală din ultimul contract fiind de peste 100 milioane lei/an.

”Este un contract de delegare care trece prin ADI Transport Public București-Ilfov. Tot ce înseamnă transport urban și interurban trece prin acest ADI. Pe transport interurban, contribuția este socotită conform contractului de delegare la 90% pentru municipiul București și 10% Ilfov. Nu știu pe Ilfov cum împart mai departe cei 10% Consiliul Județean și UAT-urile. Acest contract va fi renegociat, nu știu dacă vor rămâne aceste procente. Ei spun că se bazează pe un studiu care spune că 90% dintre cei care folosesc aceste autobuze lucrează în București și atunci impozitul lor pe venit se duce la București și nu la Ilfov”, a declarat pentru HotNews.ro primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.

Potrivit informațiilor comunicate de instituție, Primăria Capitalei are o datorie de 8,647 milioane lei pentru lunile noiembrie și decembrie.

”Avem întârzieri cu plata la toată lumea, unii înțeleg, alții nu înțeleg, din cauza situației lăsate de fosta administrației. la un moment dat o să le reglăm. Nu am vorbit cu ei, nu au fost la discuții, au trimis doar o adresă oficială în care anunță că vor să oprească de pe 1 februarie, dar atât. Nu au solicitat o întâlnire, au solicitat doar să le dau banii pe care nu îi am”, a mai explicat Nicușor Dan.

Mihai Dobre, primarul orașului Petrăchioaia, a postat pe 28 ianuarie, pe pagina de Facebook, o adresă prin care STV (Serviciul de Transport Voluntari) informa primăriile din Ilfov despre ”situația dramatică în care ne aflăm din cauza lipsei fondurilor băneşti, aferente prestației lunilor noiembrie și decembrie 2020 de către Primăria Municipiului Bucureşti”.

”Această situaţie, în care ne aflăm ne obligă ca începând cu data de Luni, 01.02.2021 să oprim transportul public de persoane in zona metropolitană Bucuresti - Ilfov deoarece nu dispunem de fondurile financiare necesare achitării consumului zilnic de motorină și plata furnizorilor de piese si servicii de reparație și mentenanţă a autobuzelor din dotare. Totodată. Vă aducem la cunoştinţă că personalul societăţii noastre nu a beneficiat de plata salariilor aferente lunii decembrie, acest lucru creând un climat nesigur și o atmosferă precară. aceasta ducând la unele discuţii şi disensiuni în rândul angajaților aceştia dorind să îşi manifeste nemulțumirile prin proteste în stradă la sediul Primăriei Municipiului Bucureşti. Printr-un ultimatum de plată al furnizorului motorinei am fost somaţi să achităm sumele necesare, in caz contrar după data de Vineri 29.01.2021, nu vom mai beneficia de cantitatea de motorină pentru desfăşurarea activității de transport public persoane. În situaţia în care acest lucru va persista suntem nevoiţi să nu ne mai onorăm obiectivele asumate privind transportul public de călători in zona metropolitană Bucureşti-Ilfov.”, se arată în adresă.

Ulterior, primarul a postat tot pe pagina de Facebook că ”În urma unei negocieri corecte ,STV își va relua de luni, 01 02 2021, traseele stabilite în județul Ilfov!!!”.

STV nu a făcut niciun anunț oficial că va sista serviciul de la 1 februarie 2020. HotNews.ro a încercat să-l contacteze vineri seară și pe directorul ADI Transport Public București-Ilfov, dar acesta nu a răspuns la telefon.

Cum a ajuns firma Primăriei din Voluntari să presteze acest serviciu?


Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public București Ilfov a fost înființată la inițiativa primarului Gabriela Firea în 2017.


”'Este un moment pe care eu l-aş cataloga, fără să exagerez, istoric, pentru că de 11 ani avem o legislaţie care priveşte transportul intercomunitar, avem de asemenea de zece ani regulamente europene, dar abia astăzi (...) putem să constituim o asociaţie de dezvoltare intercomunitară pentru transportul public al regiunii Bucureşti - Ilfov. Faptul că noi astăzi începem un moment T zero de calitate, performanţă, transport integrat şi predictibil, în regiunea Bucureşti - Ilfov, nu înseamnă că vom crea o dificultate mediului privat din zonă. (...) În afară de delegarea directă a serviciului de transport public - potrivit prevederilor legale, naţionale şi europene - şi companiile private vor putea, pe traseele neacoperite de RATB, să liciteze pentru a acoperi aceste curse. Cred că este un bun început şi pentru societăţile private, pentru că vor intra şi în legalitate, şi în permisiunea de a acoperi aceste trasee”, declara primarul Gabriela Firea, pe 20 iulie 2017, la semnarea acordului pentru înființarea asociației.

În perioada 2018-2019, ADI Transport Public București Ilfov a delegat cu acordul Consiliului General gestiunea serviciului de transport călători către 3 operatori regionali: STB, care gestionează transportul public din București și o bună parte din liniile regionale, Serviciul de Transport Voluntari și STCM Ecotrans pentru o parte din liniile regionale.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport București Ilfov a delegat pe 17 mai 2019, cu acordul Consiliului General unde majoritatea era deținută de PSD, gestiunea pentru serviciul de transport în regiunea București Ilfov operatorului Serviciul de Transport Voluntari, pe 2 ani. Potrivit contractului inițial de delegare de gestiune, valoarea media anuală a servicului era de aproape 13 milioane lei/an.

Potrivit contractului, sunt deservite 42 de localități: Municipiul București, Județul Ilfov, Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Pantelimon, Popești-Leordeni, Voluntari, 1 Decembrie, Afumați, Balotești, Berceni, Brănești, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Cioragârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dascălu, Darăști, Dobroești, Domnești, Dragomirești Vale, Băneasa, Glina, Grădiștea, Gruiu, Jilava, Moara Vlăsiei, Comuna Mogoșoaia, Nuci, Periș, Petrăchioaia, Snagov, Ștefăneștii de jos, Tunari și Vidra.

În mai puțin de 1 an au fost încheiate însă 4 acte adiționale prin care valoarea contractului a ajuns de la 13 milioane la 100 milioane lei/an, crescând de fiecare dată numărul de linii operate, de la 1,6 milioane km estimați pe an la aproape 9 milioane de km/an.

În septembrie 2019, Consiliul General a aprobat un act adițional prin care valoarea contractului a crescut la circa 80 milioane lei fără TVA pentru 2 ani, in medie 40 milioane lei/an.


În decembrie 2020 a mai fost încheiat un act adițional,
prin care valoarea contractului ajunge la 108 milioane lei, circa 54 milioane lei pe an la care se adaugă TVA.

Pe 10 aprilie 2020 se încheie încă un act adițional, dar acesta nu se regăsește pe site-ul Primăriei Capitalei.

Prin Hotărârea 255 din 18 iunie 2020, Consiliul General a aprobat delegarea serviciului operatorului economic pe încă 10 ani. Valoare contractului pe 10 ani este de circa 1 miliard de lei, cam 100 milioane lei/an.

Costul planificat pentru primul an al contractului este de aproape 94 milioane lei, la care se adaugă investiții de 4,7 milioane lei și un profit de aproape 4 milioane lei. Numărul de km planificați pentru primul an, circa 8,9 milioane pentru 19 linii, circa 784 de curse zilnic cu 94 de autobuze. Numărul de autobuze pe linie este între 1 și 6.

Contractul prevede ca beneficiarul să plătească o compensație lunară operatorului care se calculează după următoarea formulă: Compensația pentru efectuarea Obligațiilor de serviciu public = Cheltuielile de exploatare eligibile + Cheltuieli comerciale + Profit rezonabil - Venituri ale Operatorului asociate Obligației de serviciu public, la care se adaugă Cota de investiții. Beneficiarii trebuie să plătească în această compensație și gratuitățile oferite călătorilor de primarii.

Rata profitului rezonabil stabilita de Entitatea Contractantă pentru întreaga durată de valabilitate a Contractului, este de 4,23%/an dar nu scrie nicăieri ce cotă revine fiecărui UAT în parte.

În prezent, din 67 linii regionale, 16 sunt operate de STV, 4 de STCM Ecotrans, iar restul de 47 de STB.

Liniile operate de Serviciul de Transport Voluntari sunt:
  • R403 - Piața Presei - Vadu Anei - STV SA
  • R407 - Republica - Bălăceanca/Sat Poșta - STV SA
  • R411 - Bucur Obor - Gagu - STV SA
  • R412 - Bucur Obor - Maineasca - STV SA
  • R413 - Bucur Obor - Șindrilița - STV SA
  • R416 - Metrou Pipera - Str. Gării Pantelimon - STV SA
  • R417 - Bucur Obor - Cozieni - STV SA
  • R440 - Piața Sudului - Leordeni - STV SA
  • R450 - Metrou Pipera - Complex Comercial Băneasa - STV SA
  • R451 - Republica - Tânganu - STV SA
  • R459 - Metrou Pipera - Dumbrăveni-Spital SRI - STV SA
  • R460 - Republica - Pod CFR Ștefănești - STV SA
  • R461 - Șoseaua Ștefan cel Mare - Pod CFR Afumați - STV SA
  • R467 - Bucur Obor - Pod CFR Afumați - Autobuz regional - STV SA
  • R468 - Bucur Obor - Gagu - STV SA
  • R473 - Strada Gării Pantelimon - Complex Comercial Băneasa - STV SA
Tarife operate de societate sunt:
  • Abonament lunar valabil pe una linie preorășenească (regionala) - 35 lei
  • Abonament lunar valabil pe doua linii (una linie preorășeneasca (regionala) si una linie urbana) - 95 lei;
  • Abonament lunar nominal valabil pe toate liniile in Bucuresti si județul Ilfov - 125 lei
  • 1.5 lei inclusiv TVA / călătorie pentru liniile preorășenești.

SERVICIUL TRANSPORT VOLUNTARI este societatea Consiliului Local Voluntari. Primarul orașului Voluntari este Florentin Pandele, soțul Gabrielei Firea, primar al Bucurestiului din iunie 2016 până în octombrie 2020.

Al treilea operator regional este STCM Ecotrans. Acesta are doar 4 linii:

  • R476 - Piața Clăbucet - Pasaj CFR Chitila - Autobuz regional -STCM Ecotrans
  • R429 - Valea Cascadelor - Pasaj CFR Chitila - STCM Ecotrans
  • R470 - Complex Comercial Colosseum - Tudor Arghezi (Mogoșoaia) - STCM Ecotrans
  • R481 - Adora Urban Village (Bragadiru) -Celofibrei (Bragadiru) - STCM Ecotrans

Datoriile PMB către ECOTRANS pentru lunile noiembrie și decembrie 2020 se ridică la 676.000 lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


33061 vizualizari

  • +50 (70 voturi)    
    pai (Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:32)

    g01an [utilizator]

    sa nu le dea banii, sa vina cu ei de acasa sotii pandele ca in mintea lor creata au inventat astfel de ineptii si tot ei ar trebui sa raspunda.

    sunt povesti chestiunile cu studiile lu' peste prajit. ideea este simpla, cine plateste cea mai mare parte a banilor ar trebui sa controleze ce se intampla cu liniile respective ori vedem ca nu este asa (desi pe autobuze scrie STB, alta mizerie). nu conteaza unde castiga banii calatorii, ci pe unde circula mijloacele de transport, procentul ar trebui sa depinda de numarul de statii care se afla in fiecare administratie locala prin care trec liniile, cel mai probabil. doi la mana, transporturile publice sunt suplimentate din taxe locale nu din taxele pe venituri.

    dar altfel ar fi bine sa-i lase pe astia din voluntari fara mijloc de transport sa se invete sa nu mai voteze toate gunoaiele umane.
    • -35 (65 voturi)    
      Bun plan (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:28)

      Raduvic [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Hai sa încăpățânăm sa facem contra si sa vina toți în oraș cu mașinile personale. Ce repede ai rezolvat-o tu din tastatura. Mă mir că n-ai ieșit primar
      • +12 (24 voturi)    
        Sigur vor veni cu masinile personale? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 15:22)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Raduvic

        Abonament 36 de lei pe luna... Daca renunta la transportul in comun, cat ar costa drumul dus-intors cu masina, plus parcarea in Bucuresti?

        PMB plateste o subventie pentru acest transport. Fara subventie, abonamentele vor ajunge la valoarea lor reala. Care va fi.. cat va fi. Daca e prea scump si e inghesuiala, concurenta privata rezolva problema.

        Daca este adevarat ca 90% sunt angajati la firme din Bucuresti, firmele respective au tot interesul sa-si sutina angajatii decontand transportul. O cheltuiala in plus care se scade din profitul firmei. Si plateste mai putin impozit in Bucuresti... impozitul ala de care se plang primarii in Ilfov ca nu ajunge la ei.

        Pe de alta parte, daca mobilitatea devine o problema, firmele se vor muta in Ilfov. Se muta la ei impozitul pe profit! Win-win.
        • +2 (18 voturi)    
          Ai dreptate (Duminică, 31 ianuarie 2021, 16:46)

          Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          multi din cei care nu inteleg principiile de baza ale pietei libere, comenteaza aiurea.Subventionarea transportului in comun trebuie facuta pe perioade foarte limitate si doar in conditiile in care nu exista posibilitatea de a accesa credite. In rest, totul se regleaza natural, prin concurenta.
          • +3 (5 voturi)    
            piata libera (Luni, 1 februarie 2021, 16:06)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

            Ai putintica rabdare, ca liberalo- useristii vor privatiza sanatatea; sa vezi atunci ce principial vei vorbi de preturie dintr-un spital privat ( adica de pe piata libera)!
        • +4 (12 voturi)    
          De ce sa vina cu masinile lor!? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 21:24)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Chiar nu intelegi!? Impozitele ilfovenilor care lucreaza in Bucuresti merg la Bucuresti! Sint banii din munca lor pentru care ei nu primesc nimic in schimb; nici macar transport. Firmele doar le retin si transfera.
          Parafrazand Washington DC “ Taxation without any compensation”.
          • -3 (9 voturi)    
            Chiar nu intelegi?.. ;) (Luni, 1 februarie 2021, 13:42)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

            Argumentul este ca firmele platesc un impozit pe care primaria il foloseste ca sa plateasca abonamentul angajatilor.

            Oare asa este?.. De unde stie primaria cine foloseste autobuzul pentru a merge la munca, de unde stie primaria ca firma aia plateste impozite?

            Este mult mai simplu sa eliminam toate aceste intrebari si birocratia, sa lasam firmelor decizia de a subventiona abonamentele, daca doresc. Vor avea costuri mai mari si vor plati impozite mai mici in Bucuresti, dar putem fi siguri ca banii se duc fix acolo unde este nevoie.
      • -3 (5 voturi)    
        ... (Luni, 1 februarie 2021, 16:00)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui Raduvic

        oricum vin cu masinile personale , acele autobuze circula mai mult goale.
        Nu degeaba spunea Dna Fierea ca numai cei bogati si cu dare de mana au construit in jurul bucurestiului.
        ACUM CE FACE TIPA CA SE INCHIDE AFACEREA LUI PANDELICA?/
    • -5 (31 voturi)    
      Ce nu intelegi? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 12:16)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Dupa cum iti explica si Nicusor, 90% din ilfoveni (eu cred ca si mai mult) lucreaza in Bucuresti. Daca tu crezi ca in fiecare dimineata la 8 autobuzele sint pline de oameni care merg la teatru, ai o problema.
      Impozitul lor pe venit merge INTEGRAL la Bucuresti, asa ca e normal sa plateasca Bucurestiul pentru a aduce forta de munca. Sa se mute impozitele la localitatea de resedinta si atunci, da, plateste Ifovul.
      Nu mai politiza degeaba decizia ca nu e politica. Spre exemplu in Corbeanca, unde alianta PNL/PMP si separat USR/Plus au luat cam tot la alegeri, initiativa reactivarii transportului public prin intelegere cu primaria Bucurestiului a avut-o Asociatia Activ Corbeanca, condusa de Stefan Apateanu (Plus), care nu intamplator a iesit cred la alegeri pe 2, imediat dupa candidatul PNL/PMP.
      Cand PSD si Plus lupta pentru aceeasi initiativa, foarte probabil chiar e una buna!
      • +8 (26 voturi)    
        Si impozitul pe proprietate? Poluarea? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 14:26)

        PrivireCritica [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Ei stau in Ilfov, platesc impozite locale in Ilfov. Scutesc Ilfovul de plata ajutoare sociale, somaj,... Procentele trebuie renegociate si impuse standarde de calitate la autobuze! Nu poti sa vii cu toate harburile poluante in Bucuresti!
        • +5 (5 voturi)    
          piata libera (Luni, 1 februarie 2021, 16:16)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

          Pai nu suntem pe piata libera? Daca ilfovenilor le convin autobuzele asa cum sunt( inclusiv pretul!), iar bucurestenilor sa fie poluati, dar sa incaseze impozitul pe profit de la firmele constructoare ce angajeaza ilfoveni, vrei tu sa modifici piata? Asaza-te la bariera si opreste-i, impunand " standardele tale de calitatei!" Hai, ca nu-i greu!
      • +1 (19 voturi)    
        ... (Duminică, 31 ianuarie 2021, 14:55)

        TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        daca sunt atat de multi de ce nu se muta companiile in IF? taxe mai mici si va rezolvati si voi problema transportului. sau si mai simplu va cereti banii de transport integral de la marile companii la care lucrati si va platiti integral transportul eventual doar cu subventia aia de 10% din bugetul local. hai ca sa iti mai dau o idee progresist-usr-ista: iti faci matale un srl/pfa (ce esti tu in stare) si prestezi servicii si platesti impozit pe venit pe unde te declari. Ar merge nu? sau ti-e frica ca nu te mai apara CIM-ul si ramai fara venit maine?
    • -10 (28 voturi)    
      Ideile USR-iste (Duminică, 31 ianuarie 2021, 13:11)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Sunt tot timpul unele hilare, de tot rasul.
      Tu vrei sa se plateasca in functie de numarul de statii din Ilfov si Bucuresti, de parca oamenii aia din Ilvof vin in Bucuresti ca n-au ce face decat sa se plimbe cu transportul public, deci nu vin atrasi de locurile de munca din Bucuresti, ci se plimba de nebuni cu autobuzele.

      Orasul care atrage forta de munca la el si genereaza costuri mari de transport altor localitati ar trebui sa aiba grija si de decontarea acelor costuri pe care ti le genereaza acel oras unde oamenii se duc acolo sa munceasca, nu sa se joace neaparat. SI chiar daca s-ar duce la alte activitati, tot ar fi o discutie ca de fapt veniturile oamenilor merg catre acel oras, pentru ca facand consumatie acolo veniturile se revarsa in alta parte, nu in orasul de resedinta, deci economia orasului care atrage cetatenii creste pe seama acelor oameni care vin din alte localitati, dar tu USR-ist indoctrinat de politica imbecila a acelui partid nu vrei sa recunosti ca beneficiul se duce in alta parte, ci vrei sa pui povara pe cel care nu are nimic de castigat, ca sa fie capusat ca asa vor USR-istii care nu pot face un rationament simplu ca buna ziua.

      Ca si cum plec de acasa si cer sa-mi plateasca cursa pana la serviciu cartierul din care plec, nu compania la care lucrez. Hai ca tot sa fim condusi de imbecilitatea USR-ista in urmatorii ani.
      • +10 (26 voturi)    
        ... (Duminică, 31 ianuarie 2021, 14:41)

        TheNamelessOne [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        in principiu aia din IF sau de oriunde altundeva nu au decat sa isi gaseasca locuri de munca in IF sau sa plateasca intreg costul de transport. Cum ar fi sa ma duc aduc acum la primaria orasului Vienna sau Zurich si sa cer sa imi deconteze transportul cu avionul pentru ca companiile la care lucrez platesc impozite acolo ... esti ramas rau in urma. imbecilitatea populista PSD te marcheaza.
        • +7 (13 voturi)    
          Amice, ce scoala ai? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 17:42)

          Anarb [utilizator] i-a raspuns lui TheNamelessOne

          Chiar lucrezi in multinationala? Compania ta cu sediul central in Viena sau Zurich are filiala in Bucuresti sau Cluj sau unde o avea care plateste impozite in Romanica; normal ca nu poti cere subventie de transport. Ce legatura are exempluk tau cu speta in discutie!?
          In schimb Glattburg, un fel de Otopeni, cred ca ultima localitate inainte de aeroport, are si S-bahn si autobuz pana-n Zurich. Ma indoiesc ca acea comuna, oricat ar fi ea de elvetiana, are puterea financiara sa sustina infrastructura asta.
        • +4 (10 voturi)    
          Adica (Duminică, 31 ianuarie 2021, 20:17)

          Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui TheNamelessOne

          Ce vrei tu sa spui este ca vrei sa obligi oamenii sa locuiasca si sa munceasca in aceeasi localitate, iar daca localitatea aia nu are locuri de munca, atunci omul se poate duce in alta parte, dar localitatea fara bani prea multi sa ii plateasca transportul 50%, de parca puterea de plata a localitatii din care pleaca omul respectiv ar fi identica cu cea in care ajunge.
          Deci asta inseamna o proasta administrare a cheltuielilor si la asta trebuie sa ne asteptam cu USR-ul la putere, poate oamenii de la sate vor pleca de tot, unii in alte orase, iar altii prin alte tari mai civilizate decat noi, ca noi aici trebuie sa ne supunem la USR, asa cum vor incompetentii.
        • +6 (6 voturi)    
          contra prostiei (Luni, 1 februarie 2021, 16:32)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui TheNamelessOne

          Eu am indoieli ca primaria Viena ar avea nevoie de serviciile tale, atat cat vad ca te duce mintea, din comentarii. In schimb, e SIGUR ca Bucurestiul ARE NEVOIE de forta de munca din Ilfov, cu care companiile fac profit si platesc impozite in BUCURESTI. asa ca,uita-te-n oglinda, si-ai sa vezi ca gasesti imbecilitatea, ca tot ai adus vorba, prin prejma-ti.
      • -2 (14 voturi)    
        imbecilitate... (Duminică, 31 ianuarie 2021, 18:54)

        YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        Imbecilitate este sa nu intelegi ca Bucurestiul creaza locuri de munca pentru cei din suburbii.
        Fara asta probabil ca toate aceste suburbii s-ar umple de someri iar primariile ar trebui sa distribuie ajutoare sociale si suburbiile ar fi parasite(asta ar duce la prabusirea consumului de retail de acolo, inchiderea micilor afaceri si implicit diminuarea drastica a impozitele percepute local de primarii)
        Prin urmare aceste costuri de transport ar trebui impartite 50-50 nu 90-10 cum este acuma.
        Asa ca lasa imbatosarea asta de USL-ist frustrat !
        • +6 (10 voturi)    
          E exact invers (Duminică, 31 ianuarie 2021, 21:06)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

          Oamenii locuiau in Bucuresti, aveau serviciu si s-au mutat in Ilfov permitand expansiunea orasului pe orizontala, asa cum se intampla normal. Ilfovul e unul din foarte putinele judete (daca nu singurul) care a crescut masiv ca populatie dupa ‘90.
          Altfel Bucurestiul fie s-ar fi sufocat (pericol care inca exista), fie nu s-ar fi putut dezvolta. Deja firmele se mutau inainte de pandemie catre Cluj, Iasi, Timisoara si chiar Craiova. Bucurestiul cu tot cu Ilfov aveau somaj negativ si era siper-greu sa gasesti oameni. Deci singura sansa a Bucurestiului e sa investeasca in Ilfov, eventual sa-l integreze, nu sa-l sugrume, ca-si taie craca de sub picioare.
          • 0 (0 voturi)    
            ai dreptate.. (Marţi, 2 februarie 2021, 19:23)

            YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui ids

            Numai ca cei din Bucuresti care s-au mutat in IF in covarsitoarea lor majoritate nu circula cu mijloacele de transport in comun cu masinile personale.
    • +3 (11 voturi)    
      Mda (Duminică, 31 ianuarie 2021, 21:33)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      La nivel de judet, Ilfov, in pofida situatiei din Voluntari, e in fief PNL-USR. Inainte de alegeri erau proiecte peste proiecte de infrastructura, zona metropolitana, trenuri, metrouri...Acum nici autobuzele nu mai raman.
      Pai prost sa fie cine mai voteaza peste 4 ani PNL sau USR in Ilfov in conditiile astea. Iar partea si mai rea e ca singurele alternative sint AUR si UDMR...deci practic AUR.
      Nu mi-o luati in nume de rau, nu e o amenintare, e o premonitie.
      • -5 (5 voturi)    
        Corect (Luni, 1 februarie 2021, 14:53)

        huli [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

        Plin de proiecte de infrastructura. Autostrazi suspendate, gondole, pasaje, catedrale. Viitorul era de aur pentru votacii in camasi albe ai pesedelei. Adevarati oameni de cultură. DIn păcate, de cultura mare.
  • +41 (59 voturi)    
    Firea-Pandele au furat din toate pozițiile. (Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:49)

    asavreau [utilizator]

    Cu fiecare zi ,mai aflăm câte o hoție făcută de Firea-Pandele,în dauna bucureștenilor.Bă,care a-ți votat Firea,nu vă este rușine când aflați de hoțiile lui Firea?
    • -38 (54 voturi)    
      intrebare (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:28)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      stii tu ca a furat banii? sunt la familia fire banii? i-ai vazut tu? ca daca e asa te cred
      • +21 (39 voturi)    
        DA (Duminică, 31 ianuarie 2021, 11:00)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        Numai un dobitoc PSD nu vede. Ia orice lucrare si vezi normele pe care s-a facut si ce s-a realizat si sa vezi unde au disparut miliarde de lei. A fost cea mai criminala administratie. Unde sunt banii cum s-au plimbat trebui sa gaseasca organele abilitate!!!!
        • -5 (7 voturi)    
          io nu vad (Duminică, 31 ianuarie 2021, 22:44)

          costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

          da daca vezi tu arata si mie unde sunt
          • -4 (6 voturi)    
            asta-i grav. (Luni, 1 februarie 2021, 14:59)

            huli [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

            Ca nu te duce mintea sa-ti dai seama singur e una, dar sa refuzi sa intelegi si cand ti se explica dummy style, inseamna ca nu meriti decat o budă în fundul curții.
            Ai idee cu cat achizitioneaza santierele companiilor lui Firea betonul? Cu un pret de 2 -2,5 ori mai mare decat cel de pe piata. Asta e asa, doar o faramitura. Crezi tu ca șmenul il face dirigintele de santier de capul lui, sau seful contabil?
      • +12 (26 voturi)    
        Ghici daca a furat (Duminică, 31 ianuarie 2021, 11:11)

        Emiliom [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        Da, stiu sigur ca a furat banii!
        E vorba de PSD, fam. Firea-Pandele. Ce dovezi mai vrei, au furtul in sange!
        • -4 (6 voturi)    
          ai (Duminică, 31 ianuarie 2021, 22:45)

          costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Emiliom

          cautat in singe? esti căutător in singe?
      • +6 (22 voturi)    
        Tu esti Pandele? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 12:34)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        ai sarit ca ars la cuvintele Serviciul de Transport Public VOLUNTARI? Mai bine vezi ce-ti face blonda, nu pierde vremea pe net aiurea, ca aia e rea de musca!!!
        • +1 (9 voturi)    
          n am blonda (Duminică, 31 ianuarie 2021, 22:46)

          costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          si atunci sa se scoată autobuzele, poate baga neicusor autobuze pt voluntari si restu, daca nu asta e intra privații pe bilet scump
    • +12 (24 voturi)    
      *ați (Duminică, 31 ianuarie 2021, 11:19)

      Toate nickname-urile erau luate [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Ăia care au votat fie nu cred nici dacă îi pleznești peste ochi cu dovezile ori consideră ce aia a făcut lucru bun pentru că nu au judecată și simțul măsurii ori sunt parte din șleahta care a furat.
      • -14 (22 voturi)    
        furt (Duminică, 31 ianuarie 2021, 12:14)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

        Ba, sa stii ca pe mine, daca ma " pleznești peste ochi cu dovezile", chiar te cred. Fa-o, ca nu ma supar! Pe cand cu dovezile furturilor?
        28. 09.2020: "Primarul general ales al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat luni că în termen de o săptămână de la învestire intenţionează să prezinte situaţia financiară a Primăriei, iar în decurs de câteva luni va fi realizat un audit." Aha! hai Neicusoare, ca n-au trecut decat 4 luni de cand" ...in termen de o saptamana...".
        Fii atent ca, daca sunt furturi si nu sesizezi Parchetul, cam esti complice!
        • -4 (6 voturi)    
          Pai (Luni, 1 februarie 2021, 15:02)

          huli [utilizator] i-a raspuns lui atc

          bă prostu' satului, Nicusor ti-a zis demult ca matracuca blonda a lasat Bucurestiul cu datorii si conturile blocate de ANAF. Tu vrei bilantul contabil de la sfarsitul anului? Ce draci sa faci cu el ca te uiti ca proasta la pluă dacă-l vezi.
        • -5 (5 voturi)    
          ... (Luni, 1 februarie 2021, 16:10)

          prio [utilizator] i-a raspuns lui atc

          fa cruce si spune sincer ca nu ai cunostiinta de mafiile si cumetriile din primarii.Si atunci poate te cred , dar sa cada pe ala care minte !!!
      • -4 (4 voturi)    
        ... (Luni, 1 februarie 2021, 16:08)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

        nu te enerva profita si ei . mai un ajutor social, mai un post la primaria Volunteri unde salariile sunt grase , conditia...?/
        Sa aduca voturi ca altfel i se desfiinteza postul.
  • -21 (55 voturi)    
    E simplu! (Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:53)

    atc [utilizator]

    Ar trebui desfiintat cu totul transportul asta! Sa stea ilfovenii la ei acasa si, daca e nevoie de muncitori in capitala, sa vina vietnamezii! Si nu le mai plateste Neicusorul transportul!Economie: 100 mil./an. Si daca nu vor, cu atat mai bine: terminam si cu constructiile astea care distrug copacii, zau asa! Hai Neicusoare, ca nu-i asa de greu!
    • +18 (36 voturi)    
      Amice, esti.... (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:48)

      MakeRoGreatAgain [utilizator] i-a raspuns lui atc

      ...postac

      Oricine vede ca, doar prima linie din lista, linia R403, Piața Presei - Vadu Anei, doar O TREIME e in Bucuresti, restul e in afara Bucurestiului, in conditiile in care Nicusor spune ca:

      "Pe transport interurban, contribuția este socotită conform contractului de delegare la 90% pentru municipiul București și 10% Ilfov."

      Sa ne zica Firea cum a putut ea sa fie de acord sa semneze astfel de contracte platite din bugetul primarei Bucuresti, in conditiile in care tevile de caldura si multe altele, sunt la pamant.
      • -18 (30 voturi)    
        E simplu! (Duminică, 31 ianuarie 2021, 11:17)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui MakeRoGreatAgain

        1. Postac? Al cui? Ca doar ce- am propus desfiintarea transportului asta nenorocit a lui Firea. Si am propus si o solutie finala, in care scapam si de poluare, si de constructii, si de toate relele! Daca nu ti-a placut, abia astept s-o aud pe-a ta, nepostacule!
        2." tevile de caldura si multe altele, sunt la pamant". Poate de-aia a inghetat apa in ele. Daca erau la 1 m. sub pamant, n-avea Neicusoru' nici o problema!.
        3. Mai incearca. Multe succesuri(?!)
        • -5 (5 voturi)    
          ... (Luni, 1 februarie 2021, 16:12)

          prio [utilizator] i-a raspuns lui atc

          vad ca esti campion la minusuri mai Gica Contra.
      • -5 (5 voturi)    
        Aia (Luni, 1 februarie 2021, 15:38)

        huli [utilizator] i-a raspuns lui MakeRoGreatAgain

        saraca a vrut sa protesteze cand a ajuns acasa, dar i-a umplut primarul gura.
  • +18 (34 voturi)    
    autobuze din voluntari second hand (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:05)

    cetatean_2021 [utilizator]

    Veniti sa vedeti autobuzele care circula pe sos. colentina, sunt niste rable care polueaza toata zona; din pacate oameni au de suferit ca nu au cum sa ajunga in oras, dar sunt multe linii stb preorasenesti care deservesc multe trasee
    • 0 (10 voturi)    
      si asta e vina exclusiva a primarilor (Duminică, 31 ianuarie 2021, 16:53)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui cetatean_2021

      Boc a putut sa ia credite, sa acceseze si fonduri UE pentru modernizare pe baza unor proiecte standard. Nu a re-inventat el roata, a urmat doar regulile jocului. De ce nu vor sa faca asta si ati primari? Simplu: e din ce in ce mai greu de furat din banii UE, ca sa nu mai vorbesc de fondurile elvetiene, pentru care se verifica la sange orice cheltuiala. Transportul in comun este responsabilitatea administratiilor locale. Unde se vrea, se poate!
    • 0 (10 voturi)    
      Am inteles principiul tau (Duminică, 31 ianuarie 2021, 17:26)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui cetatean_2021

      Daca sistemul de educatie sau sanitar sint proaste hai sa le desfiintam cu totul. Super principiu!
  • -25 (41 voturi)    
    Super (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:12)

    mihaipricop [utilizator]

    vor merge oamenii pe jos - ca doar au votat progresism desantat.
    • +18 (42 voturi)    
      Pot merge pe banii lor! (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:34)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      De ce i-ar subventiona bucurestenii pe Pandelieni?
  • +27 (43 voturi)    
    Te doare mintea ce contracte a facut tanti Gabi (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:35)

    ady77 [utilizator]

    Daca treceti pe la Obor, sa va uitati cum stau autobuzele parcate si cu motorul pornit, indiferent de anotimp.
    Am intrebat un soferache "mai nene de ce nu opresti motorul, ca oricum nu pleci imediat".
    Iar el din tronul lui "asa ni sa zis sa stam".
    Pentru poluarea care o produc aceste autobuze, plateste cineva?.
    Nu e vina oamenilor, ca nu este infrastructura suficienta in jurul Bucurestiului, pentru ca pe niciun primar nu la interesat problema.
    Au fost cateva tentative de a fluidiza traficul, construirea de parcari la intrarea in Bucuresti, dar si alea sunt goale (parcarea Laromet), si pe langa sunt numai masini.
    Noi ca natie am fi in stare sa ne ducem cu masina si pana la buda.
  • +22 (38 voturi)    
    Încă o căpușă aberantă (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:45)

    outckast [utilizator]

    Autobuzele care circula spre localitățile din partea de nord a capitalei, operate de STV sunt de fapt niste rable cumpărate la mana a doua, departe de standardele pe care ar trebui sa le respecte transportul in comun din București. Majoritatea liniilor circula pe șoseaua Colentina și au capătul de linie la Bucur Obor. Au apărut subit și au început să circule goale în 90% din timp, încurcând circulația, ocupând spatii de parcare și arzând inutil motorina. Aportul lor la poluarea zonei e semnificativ. Nimeni nu a cerut avizul locuitorilor din București, deși aparent ei plăteau pentru acest "serviciu".
    Daca nevoia este atât de mare, atunci cu siguranță ar exista operatori privați care pot sa asigure transportul către aceste localități, fara subvenții. De fapt, acestia chiar existau, dar microbuzele lor au fost eliminate de rablele verzi cu sigla STV.
    Chiar și STB avea linii preorășenești, operate cu autobuze mai noi și mai puțin poluante, dar nici această opțiune nu a fost luată în seamă.
    Încă o căpușă care ar trebui eliminată cat mai repede.
  • +8 (20 voturi)    
    Trebuie reglat contractul (Duminică, 31 ianuarie 2021, 11:20)

    Claudiu2s [utilizator]

    Liniile astea sunt super utile pentru cei care stau in afara Bucurestiului, dar lucreaza in oras. Cred ca trebuie reglat la ponderea de cheltuieli si introduse niste indicatori de performanta pentru rute si probabil nu ar trebui subventionate chiar in totalitate.
    Nu intelegeam de ce stau mereu goale autobuzele verzi ale STV, mai ales la Centrul Comercial Baneasa, acum inteleg, sunt doar niste masinarii de facut bani.
  • +9 (23 voturi)    
    ilfovenii (Duminică, 31 ianuarie 2021, 11:30)

    oldman_boy [utilizator]

    să circule cu miile de taxiuri care împânzesc ilegal Bucureștiul, având autorizații eliberate de primăriile locale fără noimă, fără restricții
  • +9 (25 voturi)    
    O veste mare ! (Duminică, 31 ianuarie 2021, 12:35)

    Cugetator [utilizator]

    Aflu cu mare placere, chiar cu fericire , ca nu o sa mai vad zacand vizavi de Bucur Obor nenumaratele autobuze de mai multe culori ale Primariei Voluntari , contractate desigur de celebra acum senatoare tot PSD-ista , numita Firea-a-dracului . Slava Domnului !
  • 0 (14 voturi)    
    Cum a ajuns Primăria București să plătească pentru (Duminică, 31 ianuarie 2021, 13:47)

    LGP [utilizator]

    Linia R461 circula, in ultima sa treime de traseu spre capatul din Sos. Stefan cel Mare, pe Calea Floreasca, artera "sufocata" oricum de autoturismele parcate pe cate o banda pe fiecare sens - din cauza lipsei locurilor de parcare - cat si de foarte utila linie a STB 135, de departe unul dintre traseele foarte lungi necesare contribuabililor bucuresteni. Autobuzele liniei R461, din prima zi a infiintarii si pana in prezent, circula, indiferent de ora, FARA NICIUN CALATOR !!!! Prin urmare, in afara de a aglomera si polua in mod INUTIL zona de nord a Capitalei, aceasta linie, cu siguranta NU SE JUSTIFICA nicicum a fi finantata de PMB.
  • -1 (15 voturi)    
    Cunosc, pt ca am mers multui ani cu transport (Duminică, 31 ianuarie 2021, 14:28)

    Vigilentanonstop [utilizator]

    din Voluntari prin Bucuresti cu acelasi bilet!!!
    Bravo Pandele! Sa traiesti! Ce functii are acest Pandele in P.S.D?
  • -2 (14 voturi)    
    Contract pe 10 ani? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 15:14)

    nick24 [utilizator]

    Țeapă mare, marca Firuța/Pantelică!
    Autobuzele Citaro diesel din București, în loc să le caseze că poluau teribil, au fost date de noi, pe o șpagă bună la Voluntiri.
    • -2 (12 voturi)    
      Hai meri pe jos! (Duminică, 31 ianuarie 2021, 17:32)

      Vigilentanonstop [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Ca toate masinile ce consuma cobustibili fosili vi se apleaca!!!
      Noroc ca bateriiile electrice sunt super ecologice?
      Eu zic ca sunt mult mai paguboase pt natura!!
      • 0 (2 voturi)    
        Până în 2050 (Luni, 1 februarie 2021, 9:24)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Vigilentanonstop

        vor dispare toate pe benzină și până în 2030 toate diesel și din București ( inclusiv autobuze, de marfă ATV)
        E lege adoptatâ de UE!
        • 0 (0 voturi)    
          Ce tu esti trompeta? (Sâmbătă, 6 februarie 2021, 23:00)

          Vigilentanonstop [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Explica tu cum polueaza bateriile electrice de peste n ori decat motoarele conventionale pe ardere interna cu combustibili fosili!!!!
  • +10 (10 voturi)    
    oriunde (Duminică, 31 ianuarie 2021, 18:04)

    Wheelwright [utilizator]

    Peste tot locul in lume, orasul mare, metropola, are legaturi de transport public cu suburbiile (asta e de fapt Ilfov pentru Bucuresti). E normal ca Bucurestiul sa aiba interes sa vina forta de munca din imprejurilmi, pentru ca munca lor produce valoare pentru oras si implicit taxe mai multe pentru primarie.
    Problema e alta, odata ce se platesc abonamente si bilete nu ar trebui sa fie pierderi asa mari si subventiile enorme ce se platesc. Nu zice nimeni sa se faca profit, sau daca ar avea o mica pierdere, problema e cat de prost e administrata societatea de transport.
  • -2 (10 voturi)    
    Pai Nea Pandele (Duminică, 31 ianuarie 2021, 22:51)

    Costi888 [utilizator]

    Si a facut campanie electorala pe bucurestenilor, cu ajutorul cumetrei.. ce i asa greu..
  • 0 (8 voturi)    
    dezamagitor (Luni, 1 februarie 2021, 9:59)

    martel55 [utilizator]

    transportul asta metropolitan e probabil singurul lcuru bun facut de fosta amdinistratie, si e trist ca unii vor sa il desfiinteze...da, poate mai trebuie ajustat pe ici pe colo, spre exmeplu nu e nevoie ca autobuzele de voluntari sa ajunga la Obor, dar pentru asta trbeue introduse bilete cu limita de timp, nu per calatorie...ci cu plata, s emai poate umbla la acele procente, dar ideea de a desfiinta un serviciu absolut necesar e aberanta...din contra e nevoie de dezvoltarea acewstui serviciu, de introducere de transpiort d emare capacitate, pe sine, spre Ilfov daca vrem sa scapam de poluare si ambuteiaje in Bucuresti....oricum Bucuresti si Ilfov e un tot, nu poate fi separat in vreun fel
    • -5 (5 voturi)    
      huh (Luni, 1 februarie 2021, 11:08)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      "transportul asta metropolitan e probabil singurul lcuru bun facut de fosta amdinistratie"

      --------------------------
      Cum adica, bre pistace? Ati tot laudat-o pe Firea si in mandat si in campanie si acuma zici ca nu a facut lucruri bune????
      Pasol na turbinca!
  • +5 (5 voturi)    
    Auto personal vs transport public (Luni, 1 februarie 2021, 11:00)

    oradeanbh [utilizator]

    Cum ar fi ca peste noapte, toti navetistii astia sa intre cu masinile proprii in Bucuresti? La asta s-a gandit cineva?
    • -4 (4 voturi)    
      Adica (Luni, 1 februarie 2021, 15:59)

      huli [utilizator] i-a raspuns lui oradeanbh

      ei vor subventii la pretul biletului iar tu crezi ca au bani de benzina?
  • -2 (4 voturi)    
    O problema (Luni, 1 februarie 2021, 16:38)

    sim18 [utilizator]

    O problema ce ar trebui rezolvata. Daca tot se plateste 90% De ce bucurestenii nu au acces in baza aceluiasi abonament STB sa circule cu ele? E absurd! Pe traseu comun in Bucuresti, evident.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by