Etapele anunțate de Nicușor Dan pentru desființarea celor peste 20 de companii municipale înființate de Gabriela Firea

de I.H.     HotNews.ro
Luni, 28 decembrie 2020, 14:28 Actualitate | Administratie Locala


Nicusor Dan
Foto: Facebook/ Ministerul Mediului - Romania
Primarul general, Nicușor Dan, explică, pe Facebook, care sunt etapele de desființare a celor peste 20 de companii municipale înființate de Gabriela Firea, ce "au dus la o risipă incredibilă de bani publici", el spunând că această procedură are mai multe etape.

În ultima ședință de Consiliu General a fost schimbată componența adunărilor generale ale companiilor. La începutul anului, noile adunări generale vor numi noile consilii de administrație, iar noile consilii de administrație, noii manageri. Consiliul General a numit, de asemenea, o comisie specială pentru desființarea companiilor, explică Nicușor Dan.

El spune că municipalitatea a început să întrerupă contractele de servicii prestate de companii către primărie și să le înlocuiască cu contracte prin achiziții publice, astfel încât serviciile să nu fie afectate. Pentru companiile care au delegat serviciul public (de exemplu, compania de dezinsecție) procesul de trecere de la companie la operatori privați va fi însoțit de o hotărâre a Consiliului General de încetare a delegării.

Potrivit primarului, rămase fără contractele cu primăria, majoritatea companiilor vor rămâne fără activitate și acestea vor fi lichidate, municipalitatea preluând activele. Există câteva nuclee care funcționează profitabil, independent de contractele cu primăria (de exemplu, echipa care face proiecte pentru autorizarea ISU), iar acestea vor fi menținute ca atare, spune el.

"Parte din angajații companiilor vor fi transferați către administrațiile publice care vor prelua serviciul (de exemplu, operatorii serviciului de parcare, managementul traficului, paznici, etc.). Fără să mai treacă prin companii, prețul serviciului se va diminua considerabil. Comisia specială a Consiliului General va evalua funcționarea fiecărui colectiv și va propune Consiliului General relocarea angajaților", adaugă Nicușor Dan.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10159 vizualizari

  • -31 (41 voturi)    
    mda (Luni, 28 decembrie 2020, 14:52)

    Leo_96 [utilizator]

    Imi aduc aminte de promisiunile din campania pentru primarie: "In prima zi la Primarie voi deschide larg portile pentru toti cetatenii". Eu unul mai astept sa ajunga la serviciu.
    Si ... sper ca aceasta noua promisiune sa nu se reporteze pentru urmatorul mandat ...
    • -6 (8 voturi)    
      Ne este frig în apartamente (Luni, 28 decembrie 2020, 19:37)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Leo_96

      domnule primar. Ne-ai promis apă caldă în campanie.

      Era un afiș cu un băiat cu cravată subțire făcând duș. Caloriferele sunt reci domnul primar.
      • +4 (6 voturi)    
        Nic Ușor (Luni, 28 decembrie 2020, 20:54)

        Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Cu tot respectul și compasiunea pentru disconfortul D-voastră, vă anunț că unele lucruri nu se pot face peste noapte, chiar dacă sunt promisiuni. Nu vă mai trimit la sursa tuturor relelor, vipera senator, chiar nu ajută, dar sper că măcar nu ați votat-o la ultimele alegeri. Vorbind cinstit, ce putea și Nicușor să zică în campanie, că o sa dea gratuit vouchere pentru epilare definitivă sau apă caldă la robinet?
        • -2 (2 voturi)    
          Vorbind cinstit? (Marţi, 29 decembrie 2020, 1:02)

          Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Malone_M

          Dacă vorbea cinstit și Nicușor în campanie, nu ar fi venit cu astfel de promisiuni.

          Spunea sincer: nu vă promit apă caldă. Iar alegătorul ar fi votat în cunoștință de cauză.

          Dar alegerile se câștigă cu minciuni. Minciuni ce sunt, pare-se, justificabile în ochii cititorilor acestei platforme (majoritatea activiști de partid ce speră și ei la o sinecură cât de mică în noua Românie salvată de către marxismul modern).
  • +3 (21 voturi)    
    Cam mare incurcatura. (Luni, 28 decembrie 2020, 15:01)

    Cataleya [utilizator]

    Din cat stiu eu:
    Firea a infiintat acele firme cu o majoritate de 50+1 a consilierilor. Majoritate detinuta la vremea aceea de PSD.

    Ulterior, prin decizie definitiva, Instanta a decis ca acele firme functioneaza in afara legii pt ca nu au fost votate de 2/3 din consilieri. Consecinta - firmele trebuiau desfiintate.
    Firea a ignorat decizia instantei, iar Dancila s-a pus rapid pe treaba si a dat un OUG care prevedea ca firmele respective pot functiona legal prin votul majoritatii de 50+1.
    Ca atare, firmele au intrat in legalitate.

    Intrebarea fireasca.
    De ce nu poate da Cîtu o OUG prin care sa se revina la starea legala initiala, adica firmele sa fie votate de 2/3 ca sa poata intra in legalitate?

    Parca e o vorba romaneasca:
    "Cui pe cui se scoate"
    Se pare ca cuiele batute de Firea si Dancila nu pot fi scoase de cuiele lui Dan si Cîtu.
    De ce oare?
    Ordonantele de urgenta ale PSD sunt mai puternice decat cele ale actualului guvern?
    • +8 (14 voturi)    
      Nu au character retrospectiv (Luni, 28 decembrie 2020, 16:10)

      PaulX [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Dacă s-ar da o noua OUG, nu are avea caracter retrospectiv. Companiile respective fiind înființate in legalitate la vremea lor.
      Nu poți decât sa le iei una câte una și sa le desfiintezi. Dar trebuie verificat și contractele de angajare ca te mai trezești ca vreun directoras are clauze ca are primăria datorie la el și le generatiile următoare dacă rămâne fără loc de munca.
      • +1 (5 voturi)    
        Esti in afara subiectului (Luni, 28 decembrie 2020, 18:50)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui PaulX

        Documenteaza-te!

        Tu nu intelegi ca atunci cand Firea a infiintat firmele, legea prevedea un vot de 2/3 dar ea le-a infiintat cu 50+1??
        Tocmai de aceea, instanta a decis ca firmele trebuie desfiintate!
        Apoi a venit Dancila cu OUG ca firmele pot sa functioneze cu 50+1.
        Adica OUG a lui Dancila a avut "character retrospectiv", iar a lui Cîtu nu?
        Ce naiba e atat de greu pt unii sa inteleaga despre ce este vorba?
        • 0 (2 voturi)    
          poate consilierii juridici care au... (Luni, 28 decembrie 2020, 20:36)

          Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          ...pus in functiune "opera" lui firea sa fie aceeasi cu cei care acum spun ca nu se poate.
        • +1 (5 voturi)    
          Prietene (Luni, 28 decembrie 2020, 20:47)

          PaulX [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          Nu strica puțin documentare înainte de comentat pe net aiurea!
          Ordinea este așa:
          1. S-au înființat companiile municipale prin vot in consiliu general
          2. Curtea de apel a declarat nelegala înființarea acestora fiind nevoie de 2/3 din voturi
          3. Dancila da OUG prin care se pot înființa prin votul a 50%+1
          4. Se Votează iarăși in consiliu înființarea acestor companii astfel ca ele intra in legalitate
          Când s-a aplicat retrospectiv OUG a d-nei Dancila?
          Dar ați învățat ceva de la Trump! Cine urla mai tare are dreptate, nu?
          • +2 (4 voturi)    
            asa este (Luni, 28 decembrie 2020, 21:23)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui PaulX

            Multumesc ca mi-ati readus aminte
          • -1 (3 voturi)    
            domnule... (Luni, 28 decembrie 2020, 21:24)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui PaulX

            Nu pot sa va dau plus imi zice ca deja am dat plus dar nu vad contorul sa creasca.

            Multumesc HNs sau cui?
        • 0 (2 voturi)    
          tu nu intelegi (Luni, 28 decembrie 2020, 21:19)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          ca in situatia data instanta a judecat in baza legislatiei existente si nu in baza legislatiei care a fost operationala la momentul infiintarii lor.

          tre rog frumos sa contrazici TU instanta si sa dai o noua hotarare care sa fie peste aia definitiva

          Carevasazica problema este maxima cu instantele care aplica legea...

          Un raport al deciziilor nu tocmai potrivite ar trebui sa existe in fiecare an. cum este raport pe MCV.

          iar judecatorul/judecatorii care au fundamentat in mod eronat sa aiba calificative scazute - dar asta numai CSM-ul poate face la sesizarea chiar si a Dvs.

          este randul Dvs. sa intrati peste Hotararea definitiva a unei instante - succes - eu am incercat dar sa stiti ca nu am reusit., Poate reusiti Dvs
        • 0 (2 voturi)    
          Tu nu ai dreptate, si nu intelegi (Luni, 28 decembrie 2020, 23:57)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          pentru ca nu ai cunostintele necesare. E o situatie care s-a complicat, si rezolvarea cea mai usoara e cea administrativa. Solutiile legislative si judecatoresti sunt mai ample. Ca sa fi inteles subiectul complet ar fi trebuit sa stapanesti toate cele trei laturi , nu sa te uiti doar la cum s-au infiintat firmele. Subiectul explicat pe indelete nu poate fi dezvoltat aici.
    • +7 (9 voturi)    
      fierea, (Luni, 28 decembrie 2020, 16:39)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      cu ajutorul amicei sale de sarmale, una veorica vasilica, urmare unei HG sau OUG dată de aceasta, prin care a făcut modificarea de la 2/3 la 50%+1, companiile au reintrat în legalitate. Acum fierea își bagă gheara-n gât ca pițigoiul pt. că de noua regulă beneficiază și actuala majoritate din CGMB. Pesedacii au talentul ăsta de a-și da singuri cu tesla-n *oaie, adrian năstase fiind cel care a dat un start mare la așa ceva, atunci când pesedacii au modificat mandatul prezidențial de la 4 la 5 ani. Și a fost ales băsescu.
    • +1 (3 voturi)    
      dzeule (Luni, 28 decembrie 2020, 21:13)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Este asa de usor de inteles...
      • 0 (2 voturi)    
        Voi plecati de la o premisa absolut gresita. (Marţi, 29 decembrie 2020, 11:09)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Daca Firea ar fi desfiintat firmele, conform deciziei instantei si apoi ar fi infiintat noi firme, pornind de la zero, dupa noua lege a Paviancei, ar fi fost cu totul altceva.

        Insa acele firme n-au fost desfiintate nici macar o secunda, ci Dancila a modificat "din mers" legea care practic a actionat retroactiv, pt ca a anulat o decizie definitiva anterioara a instantei. Iar voi incercati sa-mi explicati ca n-a fost vb de un efect retroactiv?

        Pe acest principiu si Cîtu ar avea acelasi drept, sa readuca legea la situatia initiala, printr-un alt OUG, exact cum a procedat Dancila.
    • -1 (1 vot)    
      Pai ce rost are , (Luni, 28 decembrie 2020, 23:12)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      daca s-au infiintat cu 50%+1 , se si desfiinteaza cu 50%+1 , nu???
    • +1 (1 vot)    
      adevarat graiesti (Marţi, 29 decembrie 2020, 13:36)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Si unde mai pui ca daca au fost declarate ilegal infiintate cum mai au functionat ulterior cu ordonanta desteptei de dancila e ea mai puternica decat o instanta . Iar danut vrea sa mai tina unele din ele sub alta forma, nu sa-i trimita la puscarie cum merita parazitii astia.
      Ai dreptate ordonantele si legile psd-ului sant mai puternica decat ale altora. Actuali guvernanti daca sant intrebati de ce nu desfinteaza pensiile speciale ei zic ca profitorii acestora si-au castigat drepturile , intreb unde pe campul de lupta? si-au pierdut vre-un picior ,mana sau alte organe sau le-au castigat noaptea ca hotii.
  • -13 (31 voturi)    
    Infiintam comitete si comitii.... (Luni, 28 decembrie 2020, 15:29)

    mike123 [utilizator]

    Asta este raspunsul lui Danutuz!
    Diluam responsabilitatea Primarului ales, prin infiintarea a noi comitete si comitii, nominalizate cu membrii PNL-USR pe banii bucurestenilor! Bravos Danutz!
  • -5 (11 voturi)    
    Gandire irationala! (Luni, 28 decembrie 2020, 18:16)

    Azra [utilizator]

    In foarte scurt timp Primmaria Capitalei va plonja intr-un haos total si se va intra in colaps. Ideea cu acele companii municipale a fost de a avea companii ale primariei, sub autoritatea sa, care sa presteze serviciile necesare, finantate de catre Primarie, pentru a se termina cu sistemul firmelor capuse, costisitor, ineficient si necontrolabil. Acum, fara o examinare atenta a problemelor se demoleaza tot si se va reveni la sistemul firmelor clientelere iar problemele Caspitalei se vor agrava si mai mult. Este intolerabil sa se lucreze astfel, distrugandu-se ce s-a facut bun si punandu-se in loc ceva infinit mai rau! In aceasta Capitala sunt vreo 2.5 milioane de oameni, oare cei nou alesi nu se gandesc in primul rand la ei, inainte de a experimenta niste gaselnite care urmaresc doar sa umple buzunarele sponsorilor politici?!
    • +6 (12 voturi)    
      Domnu’ Pandele (Luni, 28 decembrie 2020, 18:47)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Nu te mai oftica. Am înțeles că rămân neamurile și prietenii fără job și nu mai pot cotiza dar poate le faci dumneata niște funcții bune la Voluntari ...
    • +4 (6 voturi)    
      Limba dulce mult aduce (Luni, 28 decembrie 2020, 21:10)

      Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Dar ce frumos vorbesti despre companiile municipale, cetatene azra! De parca infiintarea lor a insemnat startul unei bune administrari a orasului. Nu zici nimic de faptul ca absolut toata perioada de domnie a divei de mahala a fost un faliment total in materie de gestionare trafic rutier, gestionare poluare, investitii si executii in si de infrastructura si multe alte nevoi urbane. Vorbesti despre firme capusa, dar parca esti orb la datoriile acumulate de aceste companii municipale, datorii care se regasesc in salariile, unele uriase, platite unor angajati care nu au performat deloc, ba chiar au si tupeul sa refuze orice raport sau explicatii in fata publicului.
      Poate gresesc in privinta ta, dar de fiecare data cand vad un astfel de comentariu, in mintea mea rasar cel putin doua ganduri: ori esti un beneficiar direct al activitatii acestor companii, un angajat sau ruda unui angajat, ori pur si simplu refuzi sa accepti realitatea in care regimul falimentar impus de nepriceputa de primarita incepe sa dispara.
    • +2 (4 voturi)    
      Păi chiar aceste companii municipale (Luni, 28 decembrie 2020, 23:02)

      Chilian [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      sunt niște căpușe. Și culmea evoluției biologige, sunt căpușe care fac căpușe (sunt căpușate)
    • +4 (6 voturi)    
      Lasa gargara , (Luni, 28 decembrie 2020, 23:16)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      companiile municipale au fost infiintate ca : 1. sa se evite organizarea de licitatii publice pentru contracte
      2. sa-si angajeze tata firea toate rubedeniile in companii pe salarii de mii de euro lunar .
      Asa ca hai cu desfiintarea!
  • +2 (2 voturi)    
    Sper (Marţi, 29 decembrie 2020, 9:03)

    Cetateanu [utilizator]

    Sa nu-i vina cuiva in minte sa treaca iar la 2/3 pana nu se desfiinteaza. 50+1 au vrut, pai sa haleasca acu 50+1.
    Parca si prin Sparlament e o magarie de asta. Si cand o fi mai spre sfarsitul mandatului sa se revina la 2 tururi la primari si poate numar limitat de mandate!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by