​​STUDIU DE CAZ București vs Cluj, cum stau cele două orașe la construirea de parcări subterane și etajate

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 17 decembrie 2020, 8:22 Actualitate | Administratie Locala


Colaj parcari
Foto: Hotnews
În ultimii 7 ani, Primăria Capitalei nu a reușit să construiască nicio parcare, subterană sau supraterană, deși a anunțat peste 10 proiecte în acest sens și are un buget de peste 1 miliard de euro/an. Singura parcare pe care instituția o are în lucru este cea de la capătul Șoselei Pantelimon, un parking cu 500 de locuri de parcare, realizat în proporție de 65%. Nici primăriile de sector nu s-au străduit prea mult, cu excepția sectoarelor 3 și 4 deși deficitul de parcări de reședință este uriaș. La Sectorul 3 se construiește o parcare subterană de 700 locuri sub bd. Decebal, iar Sectorul 4 a reușit să finalizeze anul acesta două parcări etajate ce totalizează peste 450 locuri. La Cluj, cu un buget de 1,6 miliarde lei în 2020, doar anul acesta, Primăria a finalizat trei parcări supraterane de 933 de locuri în total (Primăverii 8, Primăverii 20 și Mogoșoaia), iar ultima, de 320 de locuri (Hașdeu) va fi finalizată zilele acestea. În total peste 1200 locuri de parcare.

Cum stau lucrurile la București

Fostul primar general al Capitalei, Sorin Oprescu, anunța încă din 2011 că la capătul Șoselei Pantelimon va fi amenajată o parcare park&ride. Aceasta făcea parte din proiectul de modernizare a Șoselelor Iancului și Pantelimon, cu termen de finalizare în 2014.

Inițial, primăria a vrut să facă parcarea subteran, iar apoi s-a răzgândit și a decis să o facă suprateran, fiindcă este mai ieftin și încap mai multe locuri de parcare. În plus, șantierul a fost blocat din cauza intrării în insolvență a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul. Apoi, s-a ajuns la concluzia că este nevoie de un plan urbanistic zonal pentru edificarea parcării și nu se poate autoriza direct. Acesta a fost aprobat abia în 2018.

În 2017, primarul Capitalei la acea vreme, Gabriela Firea, promitea că lucrările vor începe în 2018, însă acest lucru nu s-a întâmplat.


Abia în iulie 2019, primarul Gabriela Firea a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la parcare, până atunci fiind făcută doar o groapă pentru fundație, în rest proiectul a fost blocat. Valoarea contractului este de circa 21 milioane de euro, iar termenul de finalizare era de 12 luni.

Potrivit contractului, parcarea va avea 500 de locuri, dispuse pe 3 etaje, iar la parter va fi amenajat un terminal STB unde să întoarcă tramvaiul, să vină microbuzele și autobuzele.

Lucrările de execuție sunt realizate de Asocierea S.C. TIAB S.A. – S.C. TEHNOLOGICA RADION SRL – S.C. VIA PROIECT S.R.L.

Potrivit contractului nr. 683/26.07.2019 încheiat între Primăria Municipiului Bucureşti și Asocierea S.C. TIAB S.A. - S.C. TEHNOLOGICA RADION S.R.L. - S.C. VIA PROIECT S.R.L., pentru finalizarea obiectivului de investiții "Reabilitare Sistem Rutier cu Linii de Tramvai pe Șos. Pantelimon și Șos. Iancului", costurile pentru cele două parcări sunt defalcate astfel:

- 49.133.567,33 ron fără TVA pentru "Nod intermodal cap linie tramvai Park&Rîde - parcare supraterană și terminal RATB", situate în mijlocul intersecţiei dintre Șos. Pantelimon și Șos. Vergului, sector 2. Proiectul prevede construirea unui parcaj suprateran pe două niveluri+terasă, asigurând un număr de 498 locuri de parcare (etaj 1 - 167 locuri, etaj 2 - 164 locuri și terasă - 167 locuri), terminal RATB tramvai și microbuze extraurbane, circulații pietonale de legătura între parcare și trotuarele adiacente, refacere trotuare, carosabil și amenajare spații verzi existente și realizarea de spații verzi noi.

- 13.221.554,68 ron fără TVA pentru construire parcaj auto subteran de reşedinţă 3S, în incinta Școlii nr. 46, strada Slt. Gheorghe Stănescu nr.2, sector 2, pe zona terenului de sport existent care va fi refăcut după finalizarea lucrărilor. Accesul carosabil se va realiza din aleile de acces laterale. Parcajul va avea un număr de 171 locuri de parcare, dispus pe 3 niveluri ( subsol 3-58 locuri, subsol 2 - 58 locuri, subsol 1 - 55 locuri). Aici lucrările nu au început.

În campania electorală, Gabriela Firea promitea că lucrările se vor finaliza în această toamnă, însă toamna a trecut, iar dintr-o vizită la șantier se vede cu ochiul liber că mai este încă mult de executat.

Potrivit unui răspuns transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro, stadiul fizic de execuție a lucrărilor este de aproximativ 65%.



”Termenul de finalizare este luna februarie 2021, ca urmare a unei extensii de timp agreate de părți de 153 zile, fără costuri suplimentare. Această extensie a fost convenită ca urmare a situației generate de pandemia de coronavirus. Ca atare, nu se înregistrează întârzieri față de data de finalizare asumată”, se arată în răspunsul transmis de municipalitate.

Suma totală decontată până în prezent de PMB în cadrul acestui proiect este de 23.716.239 lei inclusiv TVA, dintr-o valoare totală contractată de 100.308.193 lei inclusiv TVA. Primăria Capitalei mai are de achitat către antreprenor facturi în valoare de 30.075.582 lei cu TVA, reprezentând lucrări executate din luna februarie până în luna septembrie 2020 inclusiv.

Promisiunile nerespectate

Primarul Sorin Oprescu a promis în mod constant în cele două mandate ale sale că va face mai multe parcări subterane în centrul Capitalei - Piața Walter Mărăcineanu, strada Edgar Quinet (între Universitate și Facultatea de Arhitectură), Spitalul Colțea, Piața Universității, Sala Palatului, Piața Constituției, Piața Lahovary, Piața Cantacuzino. Doar parcarea subterană de 450 de locuri de la Universitate a fost realizată și inaugurată în 2012.

În campania electorală din 2016, Gabriela Firea promitea că imediat ce va ajunge la primărie va construi parcări, primele urmând să fie gata în vara anului 2017.

Anul 2017 a trecut și promisiunea nu a fost respectată, iar primarul a revenit și a promis și parcări subterane. Mai exact, în octombrie 2017, Gabriela Firea promitea că până la finalul anului 2017 și în 2018 vor începe lucrările la mai multe parcări: parcarea park&ride de la capătul Șos. Pantelimon, parcările subterane de la Edgar Quinet, Piața Dorobanți, Piața Constituției , Sala Palatului, Piața Lahovary, Piața Cantacuzino și parcările park&ride Theodor Pallady și Băneasa.

Doar la cea de pe Șoseaua Pantelimon a reușit să înceapă lucrările.

Ca proiecte viitoare, Primăria Capitalei a modificat în 2019 proiectul de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea, iar capătul ei, este proiectată o parcare park&ride de 300 de locuri, parte a unui terminal pentru transportul public, însă deocamdată se lucrează doar la lărgirea primului tronson de pe Prelungirea Ghencea, între strada Brașov și Râul Doamnei, iar lucrările la parcarea park&ride nu au început, aceasta fiind în ultimul tronson din 3.



Situația pe sectoare

Singurele primării din București care s-au mai apucat să facă parcări subterane sau supraterane sunt cele de la Sectoarele 3 și 4.

În 2020, Primăria Sectorului 4 a inaugurat două parcări supraterane, una la Piața Sudului și una pe strada Tulnici.

Parcarea de pe strada Tulnici are o suprafață construită de 2.318 mp și un regim de înălțime de parter+terasă circulabilă. Pe cele două niveluri sunt amenajate 148 de locuri de parcare, dispuse astfel: 85 de locuri la parter, dintre care 10 locuri de parcare sunt rezervate persoanelor cu handicap și 2 pentru autovehiculele electrice. Acestea sunt parcaje publice, al căror tarif va fi de 1 leu pentru 2 ore de staționare. La nivelul terasei, au fost amenajate alte 61 de locuri, destinate exclusiv abonaților. Prețul unui abonament pentru persoanele fizice este de 10 lei/lună sau 120 de lei/an, plătibil o singură dată. Pentru persoanele juridice, prețul unui abonament este de 30 de lei/lună. Parcarea a costat 12.127.583,14 lei.









Parcarea de la Piața Sudului a fost amenajată la intersecția Șoselei Berceni cu Șoseaua Olteniței. Este vorba despre o construcție etajată de tip “park&ride”, modulară, din panori metalice. Are o suprafață desfășurată de 4950 metri patrați și 305 locuri, dispuse pe trei nivele: parter, un etaj și terasă. La parter, au fost configurate 86 de parcaje, dintre care 7 sunt destinate persoanelor cu dizabilități, iar două locuri motocicletelor. Totodată, la etaj, pot parca 76 de autovehicule, iar cele 89 de locuri amenajate la ultimul nivel sunt destinate exclusiv abonaților. În afara spațiilor din interior, parcarea de la Piața Sudului beneficiază și de 60 de locuri la exterior, dintre care trei sunt destinate persoanelor cu dizabilități. Parcarea a costat 22.672.002,60 lei.





Primăria Sectorului 3 construiește o parcare subterană de peste 700 de locuri sub bulevardul Decebal.

Lucrările au început în 2019 și au termen de finalizare începutul anului 2021. Parcarea este construită de compania Primăriei - Algorithm Rezidențial S3 SRL - și costă circa 108 milioane lei. Proiectul vizează și amenajarea bd. Decebal.


Cum stau lucrurile la Cluj


În 2020, până acum Primăria Cluj a reușit să finalizeze lucrările la două parcări etajate și una subterană, acestea având în total peste 900 de locuri. Zilele acestea se va finaliza și a treia parcare etajată, în Complexul Studențesc Hașdeu.

La finalul lunii august, primarul Emil Boc a anunțat că s-au finalizat lucrările la parcarea etajată de pe strada Mogoșoaia, cu 290 de locuri pentru mașini și 80 de locuri pentru biciclete.

Lucrările la parkingul Mogoșoaia au început în martie 2019, iar valoarea lor este de peste 15 milioane de lei, fără TVA. Proiectantul parkingului este SC MARBO CONSTRUCT CONSULT SRL, iar constructor TCI CONTRACTOR GENERAL SA.












Acest parking are următoarele detalii tehnice: regim de înălțime = 2S+P, parțial 2S+P+E, suprafață teren = 3 910 mp, suprafață construită = 3 046.31 mp, suprafață desfășurată totală = 9 854.70 mp, 292 - locuri de parcare, inclusiv locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități; 80 de locuri pentru biciclete; 23 locuri de parcare pentru motociclete; 9 locuri de parcare pentru mașini electrice; au fost prevăzute 5 stații de încărcare (2 stații de încărcare rapidă, 3 stații cu încărcare lentă).

Tot la final de august, primarul Emil Boc, a anunțat că parcarea de 377 de locuri de pe strada Primăverii 20 este gata. În cadrul proiectului a fost amenajat și un părculeț.

„Parkingul Primăverii 20 este finalizat. Până în acest moment au fost finalizate în Cluj-Napoca șapte parkinguri în cartiere. Vor mai fi, până la sfârșitul anului, finalizate încă trei: Primăverii 8, Mogoșoaia și Hașdeu și în cele 10 parkinguri vom avea în total un număr de 2.268 de locuri de parcare în cartierele orașului. Acest parking are 376 de locuri, are locuri pentru biciclete, are locuri pentru persoanele cu dizabilități, priză pentru mașini electrice”, a declarat Emil Boc la finalizarea lucrărilor.
Parcarea are două subsoluri, parter, și 6 etaje. Suprafața construită este de 1532,32 mp, iar cea desfășurată de 13.196,80 mp. Parcul din vecinătatea parkingului are o suprafață de aproximativ 4.000 mp. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 3 decembrie 2018. La acest amplasament au fost demolate pentru realizarea investiției 61 garaje.



Valoarea investiției este de 25,5 milioane lei fără TVA (5,5 milioane euro), iar lucrările au fost făcute de Asocierea SC TCI Contractor General SA - SC Conpac Arhitect - SC Aedificium Projekt Projektentwicklung SRL.


Pe 23 septembrie, chiar înainte de alegerile locale, primarul Emil Boc a anunțat și finalizarea lucrărilor la parkingul pe strada Primăverii nr. 8. Acesta are 267 locuri de parcare din care 7 sunt pentru persoane cu dizabilități, 5 pentru mașini electrice (2 cu echipament și 3 fără echipament), 18 pentru motociclete/mopede și încă 52 locuri pentru biciclete. Parcarea are două subsoluri, parter și două etaje supraterane și terasă verde. La sol a fost amenajat un mic părculeț. Suprafața pe care a fost construit noul parking a rezultat în urmă demolării a 110 garaje din această zonă.






Proiectant a fost SC K&K Studio de Proiectare SRL, iar constructor TCI CONTRACTOR GENERAL SA. Valoare investiției a fost 27.240.044,32 lei cu TVA.


Parcarea etajată de 320 de locuri din Complexul Studențesc Hașdeu are termen de finalizare până la finalul anului.

”Lucrările la noul parking din Complexul Studențesc Hașdeu se apropie de final. Parkingul, situat pe strada Pastorului nr. 67-69 dispune de 320 locuri de parcare. Structura cuprinde un nivel de subsol, 2 niveluri de demisol, parter, 3 etaje supraterane și terasă. Din totalul de 320 locuri de parcare, 6 locuri sunt destinate persoanelor cu dizabilități, 10 sunt pentru mașini electrice, 4 locuri pentru motociclete/mopede iar alte 11 locuri sunt pentru biciclete. Suprafața construită: 1488,40 mp. În acest moment, parkingul este realizat în proporție de 96%”, anunța primarul Emil Boc în urmă cu câteva zile pe pagina de Facebook.





Ordinul pentru începerea proiectării a fost dat pe 2 martie 2018, iar ordinul pentru începerea lucrărilor pe 28 martie 2019. Valoarea contractului pentru proiectare și execuție este de 26.785.456,24 lei fără TVA / 31.874.692,93 lei cu TVA. Suprafața construită a parcării este de 1488,40 mp, iar cea desfășurată de 11.228,30 mp.

Foto Cluj: Emil Boc/Facebook

Foto Sectorul 4 : Primăria Sector 4






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13848 vizualizari

  • -22 (36 voturi)    
    Da da (Joi, 17 decembrie 2020, 8:41)

    Puican [utilizator]

    Toate primariile din tara ar trebui sa ia aminte la dl Boc, toti primariii ar trebui sa invete cum se planteaza copacii in mijlocul trotuarului...
    • +5 (17 voturi)    
      Asteptam (Joi, 17 decembrie 2020, 9:14)

      AntonH [utilizator] i-a raspuns lui Puican

      Poate ar trebui sa planteze in mijlocul drumului?
      • -11 (19 voturi)    
        ati uitat o parcare de 660 locuri in Bucuresti (Joi, 17 decembrie 2020, 9:42)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui AntonH

        https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22943269-parcarea-tip-parkride-straulesti-metrorex-ieftineste-tariful-1-leu-50-bani-ora-parcarea-600-locuri-recent-inaugurata-parcau-medie-19-masini.htm

        stau si ma intreb prin ce eroare ati uitat de parcare de la staulesti.
        • +2 (6 voturi)    
          Autorul (Joi, 17 decembrie 2020, 10:27)

          AntonH [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          Autorul articolului nu sunt eu, nu te adresezi cui trebuie.
        • 0 (4 voturi)    
          Si parcarile de la Otopeni?.. :) (Joi, 17 decembrie 2020, 11:35)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          Terminalul multimodal de la Straulesti tine de Metrorex, nu de PMB, si deserveste locuitorii din comunele limitrofe.
          Este excelenta pentru reducerea traficului, doar ca ar mai trebui inca vreo 50 ca ea.
          • 0 (4 voturi)    
            Trebuie sinteza, un tabel (Joi, 17 decembrie 2020, 16:45)

            DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Cu 5 sau 6 indicatori cerut de situatia parcarilor si doua coloane Buc si Cj.
            Si se vedea diferenta din avion!
            Bukarest ramas in urma, la nivel de an 1989.
            Primari mincinoși, furaciosi 0si incompetenți!
            Dar nici cei care au fost si nici actualii nu inteleg ca rezolvarea parcarilor nu se face prin diverse locuri de parcare.
            Trebuie stavilita invazia SH.
            Cu 1000 de € sau si mai putin se aduc sau se vand tot felul de auto care sunt pericole in trafic.
            Un prim pas ar fi impozitarea progresivă.
            Sunt familii de cocalari cu 4 sau 5 auto SI sunt zeci de mii poate o sută de mii.
            Care aduc pe nimic un Sh ca "asa vrea mușchii mei".
            Cu 70 sau 90 Lei impozit anual de obicei neplatit.

            Din cauza de voturi nicio Primărie nu impiziteaza!
            Iar onor Guvernul o scaldă ca pierde voturi: " noi Guv. Liberal nu marin impoizitele".
            Iar Ro se învârte in jurul cozii:
            - nu avem parcări,
            - stam in trafic,
            - poluare la maxim.

            A fost un studiu de caz.
    • +18 (24 voturi)    
      Puicane, (Joi, 17 decembrie 2020, 9:59)

      Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui Puican

      Nu ti-ai dori un primar PSD-ist la Cluj sa va arate cum se face praf in 4 ani tot ce s-a facut pe timpul lui Boc?
      • +5 (9 voturi)    
        Ba da, mi-as dori foarte mult! (Joi, 17 decembrie 2020, 12:11)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Geo6101

        De peste zece ani, crap de ciuda cand vad cum se dezvolta bine Clujul, in vreme ce noi, miticii sudsti damboviteni suntem blestemati cu primari precum Oprescu sau Fierea!

        Sansele de remediere sunt mici, ce poate face Nicusor?
        Ar trebui sa fie Superman la Primarie, ca a rezolve ceva!

        De aceea, singur speranta este ca sa vina si la Cluj un primar inept, hot si corupt.

        Atunci va creste in mine inima de bucurie ca a murit si capra vecinului!!!
  • -7 (35 voturi)    
    Costuri si rentabilitatea investitiei (Joi, 17 decembrie 2020, 9:16)

    ovidiu123 [utilizator]

    Din cifrele prezentate reiese un cost pe locul de parcare in jur de 15000eur (16718eur si 15278eur in Sectorul 4, 13983eur in Cluj), adica un cost similar sau mai mare decat valoarea medie a unei masini ce va fi parcata acolo.

    Sectorul 4 ia o chirie de 120lei/an deci si-ar recupera investitia dupa mai bine de 600 de ani si asta presupunand ca exista costuri zero(!!) de intretinere.

    Cu alte cuvinte aceste investitii sunt total ineficiente. O solutie ar fi cresterea substantiala a chiriei dar, desigur, acest lucru nu se poate face, primarii vor sa fie realesi.

    Autoarea articolului pare sa deplanga faptul ca nu se construiesc suficiente astfel de parcari, dar dupa cum se vede, asta ar inseamna doar o irosire a banului public.
    • +18 (28 voturi)    
      Asa ganditi voi la PSD? De aceea nu investiti? (Joi, 17 decembrie 2020, 9:37)

      Andrei18 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu123

      Sunt investitii publice, normal ca nu se supun ratiunilor economice. Nu este o investitie pentru a genera direct bani ci pentru a genera confort si bunastare.

      La fel cum nu construim spitale din ratiuni economice, scoli, parcuri.....

      Toate aceste tipuri de investitii publice aduc o multime de alte venituri indirecte, necuantificabile.
      Dar tu ... te rog sa ramai in bula ta.
      • -5 (15 voturi)    
        Nu e asa (Joi, 17 decembrie 2020, 10:57)

        copci [utilizator] i-a raspuns lui Andrei18

        As dori ca un loc de parcare facut de primarie sa aiba un pret corect. Asa cum unul privat, cu CF, se vinde pe la 10000 Euro in Cluj, si chiria pe unul facut de primarie ar trebui sa aiba un pret corect.
        Ca tot vorbeai de PSD, avem deja si la Cluj un astfel de primar pomanagiu, il cheama Boc, cred ca ar face treaba buna in acel partid.
      • +1 (5 voturi)    
        ... (Joi, 17 decembrie 2020, 13:26)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Andrei18

        Vorba cu bula are si ea o noima, se aplica atunci cand cineva ignora adevaruri evidente. Ori adevarul evident e ca pretul ridicol la parcare nu face decat sa descurajeze investitiile. Care va sa zica, viceversa...
        Daca s-ar plati un pret corect pentru parcare multi proprietari de teren ar investi. In Paris cea mai rentabila afacere imobiliaza este cea cu locuri de parcare (de fapt valabil in mai toate capitalele). Lumea plateste pretul corect, stabilit de piata, si apar imediat si investitori. Noi asteptam pomana de la stat. Rolul investitiilor publice este de a regla piata, nu de a o submina.
      • 0 (2 voturi)    
        Dar (Joi, 17 decembrie 2020, 19:19)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Andrei18

        Dar de ce sa nu investeasca mai mult in transportul in comun? Eu nu folosesc un autoturism personal si nici nu vreau sa folosesc unul. De ce atatia bani pentru parcari, largiri, strapungeri, pasaje... Solutia e simpla, mai multe mijloace de transport public de suprafata, pe cat posibil mai multe magistrale de metrou si redus numarul de vehicule personale drastic! Unde mai pui ca transportul public poate fi si sustenabil dpdv economic!
    • +5 (15 voturi)    
      Gandire de contabil cu (Joi, 17 decembrie 2020, 9:47)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu123

      mintea ingusta.
    • +4 (12 voturi)    
      La Roma un loc de parcare (Joi, 17 decembrie 2020, 10:04)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu123

      este între 10 000€ și 60 000 €.
      De ce nu ar vinde primăria locurile cu 20 000 € și cu banii ar construi altă parcare si tot așa.
      • +9 (13 voturi)    
        parerea mea este ca in centrul bucurestiului (Joi, 17 decembrie 2020, 11:06)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        sunt locuri de parcare, dar sunt cu plata iar romanul vrea sa parcheze gratis. Spre exemplu avem parcarea supraetajata de la Unirea (5 ron/ora), cea supraetajata de la magazinul Cocor (5 lei/ora), cea subterana de la Universitate (5 lei/ora) si cea de la Intercontinental (tot 5 lei/ora). Intre ele sunt o gramada de parcari ale primariei, care costa 10 ron/ora.
        Ei bine, pe un interval de nici 2 km sunt 2 parcari supraetajate, 2 subterane si vreo 7-8 de suprafata ale primariei.
        Deci nu poti sa spui ca nu ai unde parca in centru, problema este ca sunt goale ptr ca romanul vrea sa parcheze GRATIS.
        La parcarea de la Unirii, care are vreo 6 etaje, abia poti sa treci de bariera din cauza masinilor parcate gratis la intrarea in parcare.
        Asta e, romanul inca nu intelege ca parcarea costa, si, daca nu ai bani de parcare, mai bine lasi masina acasa decat sa incurci strazile si aleile dintre blocuri.
        • +7 (9 voturi)    
          Prețul este imens! (Joi, 17 decembrie 2020, 11:25)

          Qxx [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Să ceri în Ro 2 EUR/oră nu e jaf, nici nesimțire ci ai nevoie de control la bibilică.

          În Frankfurt, în buricul târgului e mult mai ieftin!
          Aici sunt tarifele:
          https://www.wvv-parken.de/media/dokumente/parken/dauerparkvertraege/SVG_Tarifblatt_2018.pdf
          • +1 (3 voturi)    
            Nu conteaza cat e in Frankfurt si NY (Joi, 17 decembrie 2020, 12:11)

            t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Qxx

            Conteaza cererea si oferta

            Economie, clasa a 4-a.
            • 0 (2 voturi)    
              Toata lumea e economist... (Joi, 17 decembrie 2020, 19:37)

              Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

              Pai ce cerere si oferta frate, cand acuma ti-a spus omu ca toti parcheaza pe trotuar, numai sa nu dea vre-un leu!
          • 0 (2 voturi)    
            E un caz izolat (Joi, 17 decembrie 2020, 17:43)

            DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Qxx

            In Europa in medie a peste 5€ / h.
            In Centru.
            Am stat in Munchen la periferie in hotel f. Bun cu P&R la o gura de metrou.
            6 € euro abonament 5 zile la metrou.
            12 € aproape o saptamana parcare iar in centru o zi Era peste 15 €.
            Dar in Romania asta nu merge!
            Romanii cumpara resturi auto numite sh si parchează pe trotuar sau spatiu verde.
          • +1 (3 voturi)    
            E un caz izolat (Joi, 17 decembrie 2020, 17:43)

            DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Qxx

            In Europa in medie a peste 5€ / h.
            In Centru.
            Am stat in Munchen la periferie in hotel f. Bun cu P&R la o gura de metrou.
            6 € euro abonament 5 zile la metrou.
            12 € aproape o saptamana parcare iar in centru o zi Era peste 15 €.
            Dar in Romania asta nu merge!
            Romanii cumpara resturi auto numite sh si parchează pe trotuar sau spatiu verde.
          • 0 (2 voturi)    
            Daca vrei (Joi, 17 decembrie 2020, 19:34)

            Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Qxx

            Daca vrei sa te plimbi cu masinuta... scoti bistarii! Ia incearca sa le spui si celor de la banca, urmatoarea data cand contractezi/platesti leasing-ul la masina, "ba baeti, 1.800 de lei pe luna? voi trebuie sa va controlati la bibilica!", ca te scuipa aia! Dar na... tu vrei sa afumi orasul, sa mergi cu muzica bubuind, dar sa nu platesti!
      • +3 (5 voturi)    
        Unde le mai construieste? (Joi, 17 decembrie 2020, 11:41)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Este o idee cu potential - le scoti la licitatie si re-investesti banii. Problema este ca trebuie sa gasesti spatiu pentru inca o parcare. Altfel cei care nu-si permit momentan sa cumpere sau se muta mai tarziu in zona, vor ramane fara loc si nu este corect, de vreme ce primaria trebuie sa ofere acces egal tuturor.
        Pe de alta parte, nu sunt convins ca este rentabil. Daca ar exista intr-adevar o oportunitate de construit/vandut in profit, nu crezi ca s-ar baga si dezvoltatorii privati?

        Parcarile subterane sau supraetajate sunt un beneficiu pentru toti locuitorii, pentru ca reduc spatiul urban folosit de masini. Un beneficiu mai greu de cuantificat, dar care trebuie luat in considerare.
    • +12 (18 voturi)    
      Dupa aceata logica (Joi, 17 decembrie 2020, 10:06)

      Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu123

      nu ar trebui sa se faca nici parcuri, unde nu se ia de loc chirie!
      Draga Ovidiu, orice investitie care creste nivelul de confort al locuitorilor orasului este o investitie eficienta. Daca nu-ti place sa traiesti in Cluj, sunt dispus sa fac schimb de locuinta cu tine!
    • +10 (14 voturi)    
      LOL (Joi, 17 decembrie 2020, 10:40)

      gogu007 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu123

      Daca o calculam asa, nici asfaltarea strazilor nu prea e rentabila pentru primarie, doar ca sunt multe alte beneficii pe care le aduc investitiile de genul asta si pe care tu le-ai omis.
      • +6 (6 voturi)    
        Asfaltarea strazilor este f rentabila (Joi, 17 decembrie 2020, 11:08)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui gogu007

        ptr ca transportul este sistemul circulator al unei economii. Cu cat masinile circula mai bine, cu atat creste si economia (locala sau nationala).
        • +2 (2 voturi)    
          Masinile dar si (Joi, 17 decembrie 2020, 19:46)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          cu cat circula mai bine masinile dar si autobuzele, dubele, utilitarele serviciilor municipale...
    • +2 (6 voturi)    
      parcarile trebuie vandute locatarilor (Joi, 17 decembrie 2020, 11:16)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu123

      Sunt 2 tipuri de parcari:
      1. parcari in zonele centrale, platite cu ora, de care poate beneficia oricine, intra, achita taxa pentru o ora, sau o zi, sau cat sta, si pleaca
      2. parcari rezidentiale, inchiriate permanent unei persoane (locuitorilor din zona)

      Cele de la punctul 1 sunt utile tuturor, pot fi folosite de oricine, ridica nivelul de confort al orasului

      Cele de la punctul 2 sunt utile doar rezidentilor, alte persoane, din alt cartier nu pot parca acolo

      Primaria trebuie sa faca doar parcari de genul celor de la punctul 1. Daca face si de genul celor de la punctul 2 inseamna ca isi blocheaza banii in beneficiul unor persoane private, nu al comunitatii.
      Cele de la punctul 2 trebuie vandute, cu CF, rezidentilor, si din banii incasati poate construi alte parcari, tot rezidentiale, pe care tot asa, sa le vanda.
      Iar la parcarile rezidentiale, regula ar trebui sa fie ca 10-15% din locuri sa ramana publice, cu taxa orara de parcare, pentru vizitatorii din zona respectiva.

      Dupa ce se fac suficiente astfel de parcari, politia locala poate colinda prin cartier sa imparta amenzi celor care parcheaza aiurea, pe spatiu verde, pe trotuare, in intersectii, etc.
    • -1 (1 vot)    
      calcule (Joi, 17 decembrie 2020, 12:44)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu123

      Nu stiu cum stau lucrurile in Bucuresti, dar in Cluj, un abonament de parcare in Zona 2 (pe strada) costa 100 RON/luna pt persoane fizice. As spune ca Primaria poate sa scoata minim 20 EUR/luna/loc de parcare. De aici rezulta 2400 EUR/an. Rezulta o amortizare de doar 6-7 ani.
      In parkingurile noi construite (daca nu esti riveran) pretul e de 210 RON/luna. La plata cu ora Primaria castiga si mai mult. Oricum, per ansamblu cred ca amortizarea ajunge la maxim 10 ani.

      https://primariaclujnapoca.ro/parcari/parkinguri/parcare-cu-tarifare-orara-in-parkinguri/
      • 0 (2 voturi)    
        Ai gresit totusi calculele (Joi, 17 decembrie 2020, 13:35)

        gogu007 [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        100 lei/ luna = 1200 lei/an
        1200 lei = cam 250 euro, nicidecum 2400 euro cum ai zis tu :)
        Daca faci calculul asa, nu e deloc rentabil, dar, cum am mai zis, sunt multe alte beneficii pe care ti le aduce o astfel de investitie, doar ca unii au gandirea limitata si nu pot sa le vada.
      • +2 (2 voturi)    
        :)))))) (Joi, 17 decembrie 2020, 19:50)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        20*12=2400?
        Cum o chema pe femeia de servici de la tine din scoala primara?
  • -6 (22 voturi)    
    Un clujean (Joi, 17 decembrie 2020, 9:42)

    NoFive [utilizator]

    Nu mai tot ridicați Clujul în slăvi, că nu merită. La parcările primăriei tot trebuie să te scobești de mărunțiș sau bancnote, automatele de plată sunt din era pre-industrială.
    • +2 (16 voturi)    
      Serios? (Joi, 17 decembrie 2020, 10:33)

      gogu007 [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      Ma, nu stiu cum se face ca stau de 15 ani in Cluj si numar pe degetele de la o mana de cate ori am patit sa nu mearga un automat de plata pt parcare. De fapt, de cativa ani nici nu mai folosesc automatele pentru ca exista plata prin SMS , dar tu ai ramas tot la tichete razuibile si monede de 50 de bani.
      Si daca nu-ti place Clujul, tie si la altii, de ce naiba stati in Cluj? Vinde casa/apartamentul, ca se vand foarte repede si foarte scump si muta-te in Zalau, Bistrita, Dej Alba Iulia, ca sunt toate aproape.
      Dar de plecat nu plecati, doar va plangeti, asta in timp ce Clujul chiar se dezvolta. Ca se poate si mai bine, sunt de acord, ca se construieste haotic, sunt de acord, dar in acelasi timp, orasul asta iti ofera multe. Nu cred ca daca mergi in orasele mentionate mai sus o sa gasesti salarii de 4000-5000 de lei la tot pasul cum gasesti in Cluj.
      Asa ca, hai sa nu fim hateri si sa ne plangem de orice, ca asa bine ca acum nu ne-a fost niciodata. Avem masini de nu mai stim unde sa le parcam si ne plangem. Da, era o vreme cand orasul nu era deloc aglomerat, dar uitati ca pe vremea toti va doreati sa aveti masina voastra. Acuma o aveti! Nu putem fi toti cu masini si in acelasi timp sa avem trafic lejer, la fel cum nu poti avea un sac plin de mere si sa fie la fel de usor ca atunci cand era gol.
      • +2 (2 voturi)    
        Ha? (Joi, 17 decembrie 2020, 19:55)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui gogu007

        "o sa gasesti salarii de 4000-5000 de lei la tot pasul"
        Ce ai fumat frate, ca te-a luat rau!
  • -2 (4 voturi)    
    Soluția pt București? (Joi, 17 decembrie 2020, 10:05)

    nick24 [utilizator]

    Să-l aducă primar la București!
    • +1 (1 vot)    
      Ba nu (Joi, 17 decembrie 2020, 19:58)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Sa si-l tina la cj! Sa-l mumifice ca pe Lenin! Daca ar veni la Bucuresti, singurele lucruri ce s-ar schimba ar fi ca ne-am lauda toti orasul, ca e "smart", ca "are nivel de trai inalt" (dar tot pt ca noi am spus asta intr-un studiu de la Banca Mondiala), dar s-ar si dubla preturile la imobiliare! Si cam atat!
  • -8 (16 voturi)    
    Si cu ce (Joi, 17 decembrie 2020, 10:05)

    aducatoruladevarului [utilizator]

    dracu ne ajuta parcarile astea daca trebuie sa PLATIM ? Cine isi permite sa dea bni pe asa ceva? Romanul de rand sigur nu.Sa faca parcari gratuite daca au de facut, in rest 99% din romanii din orase tot pe trotuare si banda 1 isi vor lasa harburile.
    • +2 (8 voturi)    
      Ai bani de masina, dar nu ai de parcare? (Joi, 17 decembrie 2020, 10:52)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui aducatoruladevarului

      Las-o acasa si mergi cu STB-ul, ca nu-ti permiti, de fapt masina.
    • +8 (8 voturi)    
      daca nu ne permitem sa platim (Joi, 17 decembrie 2020, 11:12)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui aducatoruladevarului

      parcarea, poate nu ne permitem sa avem masina...la asta te-ai gandit? In vest de asta nu sunt masini lasate haotic pe trotuare, ptr ca sunt parcari cu plata si ei isi permit sa plateasca parcarea.
      Insa, ai si tu dreptate: ora de parcare e scumpa, 10 RON/ora sau 9600 ron/anonamentul anual este mult, chiar si ptr Bucuresti. Firea a sarit calul cu aceste preturi, trebuia sa le faca mai mici.
      Insa nici gratis nu sunt de acord sa fie, ptr ca in acest caz ar atrage asa de multe masini, ca nu ai mai putea sa mergi pe strada.
    • +2 (6 voturi)    
      vai, vai.. durere.. (Joi, 17 decembrie 2020, 11:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui aducatoruladevarului

      Daca nu-ti permiti parcarea, inseamna ca nu-ti permiti masina. Romanul de rand merge pe jos sau cu transportul in comun.
      Daca primariile ar respecta legea, toate harburile parcate ilegal pe trotuare ar primi amenzi pana cand proprietarii ar renunta la ele.
    • 0 (2 voturi)    
      Gratuit e doar sa NU ai masina. (Joi, 17 decembrie 2020, 12:37)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui aducatoruladevarului

      In privat o parcare in Buc in blocurile noi e 10-15k E in subteran. Mai ieftin suprateran in functie de locatie.

      Primaria nu poate face 500k de parcari, doar privatul poate rezolva problema, dar pe bani.

      E problema primariei unde ne parcam masina cum e problema primariei unde ne punemi frigiderul.
    • 0 (2 voturi)    
      Daca nu ai bani (Joi, 17 decembrie 2020, 20:01)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui aducatoruladevarului

      De ce iti iei harb sa il parchezi pe trotuar pe unde ar trebui sa merg eu spre autobuz?! N-ai bani, nu-ti lua masina si gata! Este autobuz! Dar romanul e si fitos!
  • -2 (4 voturi)    
    Pe Boc! (Joi, 17 decembrie 2020, 10:06)

    nick24 [utilizator]

    Cel mai bun primar pt București: BOC!
    • +1 (1 vot)    
      Pune-l (Joi, 17 decembrie 2020, 20:05)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Puneti-l in supa! Daca iti place asa de mult! Il avem pe Nicusor acum, merci frumos!
  • -7 (13 voturi)    
    Ardelenii au invadat functiile de conducere (Joi, 17 decembrie 2020, 10:10)

    jackalphonse [utilizator]

    ...din Bucuresti
  • +6 (10 voturi)    
    Si la Casa Radio? (Joi, 17 decembrie 2020, 10:44)

    Andy500 [utilizator]

    Faceti, bah, la Casa Radio intr-una dintre cladiri o parcare cu 10 etaje si apoi ii rupeti cu amenzile pe toti care se duc in centrul Capitalei cu masina si o parcheaza aiurea!
    Degeaba a facut fierea 10 RON/ora de parcare, daca ii lasa pe toti berbecii sa parcheze pe unde au chef.

    De la Casa Radio ai acces la nod de metrou si pe jos faci 20 de minute pana in centru.
    • +2 (2 voturi)    
      Reconversie (Joi, 17 decembrie 2020, 11:49)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      Da, ar fi cateva cladiri care pot fi transformate.
      De exemplu halele industriale din zona Obor, care stau nefolosite, in timp ce acolo e un deficit de locuri de parcare vizibil de pe Marte.
      Probabil ca reconversia ar fi mai ieftina decat demolarea (numai cat te gandesti ce cantitate de beton e acolo si cat de greu de distrus) iar pretul final ar fi destul de mic fata de una noua.

      Si desigur asta :
      "si apoi ii rupeti cu amenzile pe toti care se duc in centrul Capitalei cu masina si o parcheaza aiurea!"

      O data ce le pui la dispozitie locuri poti sa bagi amenzi usturatoare. Masini mai putine pe trotuare si pe marginea drumului inseamna trafic mai fluent si poluare mai putina.
      • +2 (2 voturi)    
        Si inca ceva (Joi, 17 decembrie 2020, 20:10)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        "inseamna trafic mai fluent si poluare mai putina"
        si nu le stai in cale PIETONILOR! De ce uitati mereu de pietoni?!!! Trotuarul e al lor! Pana si cand vorbim de eliberarea suprafetei pietonilor, tot de masini vorbim?!!! Poate ar trebui sa ne dezintoxicam putin de automobilism, ca ne suceste gandirea! Putem implementa transport public eficient si convenabil... nu trebuie neaparat masini particulare!
        • 0 (0 voturi)    
          Ti-am dat plus (Vineri, 18 decembrie 2020, 8:48)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Ca sa nu crezi ca m-a suparat tonul tau.
          E corect, si fluenta pe trotuare a pietonilor.
          Eu urasc cand sunt nevoit sa parchez pe trotuar la fel de mult ca si atunci cand trebuie, ca pieton sa merg pe carosabil.
          Deci, si mai putini pietoni pe carosabil.
          Cat despre "nu trebuie masini particulare" asta nu are treaba cu transportul civilizat. Nu atat de simplu.
          Transportul public poate fi eficient si convenabil daca se fluidizeaza traficul; renuntarea la masina personala pentru transport urban vine ca o consecinta. Cand autobuzul, tramvaiul, troleibuzul sosesc in statie la minutul scris pe tabela si ajung la ora anuntata, e normal ca nu pleci cu masina de acasa decat daca e musai - daca ai munca exclusiv de birou, nu poti intelege...
          Dar daca autobuzul se pierde in trafic esti nevoit sa intri si tu in trafic cu masina personala ... si totul o ia razna.
          Nu poti interzice masinile particulare, pentru ca incalci niste principii de drept.
          Poti interzice cu fermitate si fara intarziere si nu doar pe hartie, parcarea pe trotuare si pe margine, (stabilind foarte clar conditiile si consecintele), ca sa poata circula transportul in comun si rezultatele in cateva luni. (pentru cei care asteapta rezultatul imediat si se supara daca nu apare, exista carti de povesti)
          Poti reglementa parcarea chiar si pe margine dar numai in anumite zone, acelea unde traficul nu ar fi perturbat - exista si astfel de zone, in care nu se simte ca sunt masini parcate pe margine. E suficient sa le marchezi, ca sa eiti ca zonele sa se intinda la nesfarsit...
          Armata de functionari si "servicii" ale municipalitatii ar putea sa-si justfice salariile mari dedicandu-si timpul rezolvarii unor astfel de probleme.
          Sunt multe masuri care pot fi luate inainte de a limita dreptul la proprietate.
  • +7 (11 voturi)    
    Nu conteaza... (Joi, 17 decembrie 2020, 10:52)

    Cataleya [utilizator]

    ...ce parere au bucurestenii despre Boc sau clujenii despre Firea. (N.Dan inca nu intra la socoteala)
    E treaba localnicilor pe cine aleg sa le administreze orasul.
    Eu nu cred ca clujenii sunt mai inteligenti decat bucurestenii, dar nici mai prostanaci.
    Asa ca, situatia e asa cum e.
    Firea out dupa un mandat
    Boc reales pt al 5-lea mandat. (cu 74% din voturi)
  • +1 (9 voturi)    
    Clujul e sufocat de masini, de Bucuresti (Joi, 17 decembrie 2020, 10:53)

    bigbrother [utilizator]

    ce sa mai zic. Nu cred ca solutia este construirea de x locuri de parcare in orase (in parcari supra/subterane) sau prin marcarea lor la bordura, ci reducerea numarului de masini din orase prin transport in comun suprateran si subteran.

    Si asta nu doar din ratiuni de poluare, zgomot, praf etc ci pentru ca acele masini NU au pe unde sa mearga in oras. Poate doar daca daramam orasul si il facem in jurul strazilor largite la 4-5 benzi, poate atunci (si pt o perioada scurta pana lumea isi ia mai multe masini) va functiona.

    Faceti un calcul: o masina ocupa in medie 12 mp. Daca sunt 2 milioane de masini in Bucuresti (probabil numarul este si mai mare) ar insemna ca se ocupa 24 milioane metri patrati , adica 24 km patrati, adica 75% din suprafata sectorului 3 de ex (32 km patrati) ar fi ocupata de masini bara la bara. Daca incercati sa le puneti in parcari, probabil am ocupa intreg sectorul 3 doar cu parcari.Si nu uitati ca o masina are nevoie de loc de parcare "acasa" cat si la destinatie..

    Deci, mai usor cu parcarile si achizitia de masini si proiecte de parcari in oras si mai mult cu transport in comun civilizat si - daca este cazul - taxe mai mari pentru cei care vor totusi sa detina masina personala.

    In orase masina personala trebuie sa fie exceptia, nu regula de transport. Inteleg rostul parcarilor park&ride la marginea oraselor, dar nu inteleg rostul celor din orase cat timp nu vin la pachet cu scaderea drastica a numarului de masinil existente deja in oras.
    • +1 (5 voturi)    
      Solutia radicala! (Joi, 17 decembrie 2020, 11:52)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      In continuarea ideii dvs, as propune sa reducem direct numarul proprietarilor de masini, pentru ca altfel nu-i putem convinge sa nu-si mai cumpere masini.
      Adica sa mergem direct la sursa raului: omul care vrea sa aiba mereu mai mult.
      Ceva solutii s-au mai incercat, nu demult. Unii dintre noi ni le mai aducem aminte.
  • +7 (9 voturi)    
    Mașini versus sănătate publica (Joi, 17 decembrie 2020, 11:40)

    Math-new [utilizator]

    1. Mai multe parcări=mai multe mașini (câte 2-3/familie)
    2. Mai multe mașini= oraș mai aglomerat=nevoi de mai multe parcări
    3. Costul pe construcție locuința intre 600 si 800 Euro/mp, cu tot cu utilități, centrala, instalații, etc
    4. Soluția=reducerea numărului de mașini. Cum?= Taxe modice prima mașina, mari la a doua, uriașe la a treia si următoarele+controale si eliminare hârburi=senzori in intersecție si arestata mașina care depășește nivelul admis de noxe
    • -1 (3 voturi)    
      4.1 (Joi, 17 decembrie 2020, 12:32)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Math-new

      Sa pui si catuse la masina aia. Lasa ca una e control, ok, alta e senzor, sf
      • 0 (2 voturi)    
        Nevermind (Joi, 17 decembrie 2020, 13:26)

        Math-new [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Soluția nu este SF
        La semafor pui senzori legați de camerele foto din intersecție
        Senzorul "miroase" noxele, transmite semnal la camera din intersecție (la Timișoara este plin de semafoare si de camere) care face click-poza, politia (si asa politia locala se plictisește) vede numărul, oprește mașina (in trafic sau la domiciliu), o duce la RAR si dacă (clar ca are probleme) nu trece testul, suspendare talon
        Stop joc
        De acord cu bigbrother
        • +2 (2 voturi)    
          yeah, right (Joi, 17 decembrie 2020, 21:51)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Math-new

          Super senzorul ala care miroase pin point exact masina care polueaza dintr-o masa de masini. Faci misto?

          Cred ca tu confunzi cu un termometru electronic
    • +3 (3 voturi)    
      Teorie vs parctica (Joi, 17 decembrie 2020, 12:35)

      Kromat [utilizator] i-a raspuns lui Math-new

      Suna bine in teorie dar in practica prima masina este pe numele lui, a doua pe numele mamei, a treia pe numele soacrei si a patra imaticulata in Bulgaria. Trebuie trecute toate parcarile cu plata si amenzi pentu parcarile aiurea. Sa nu existe parcare de rezidenta si doar abonament (gasesti loc, f bine - nu gasesti cauti in cartierul urmator :) ). Dar chestia asta f nepopulara si nici un primar no o va implementa.
    • 0 (6 voturi)    
      buna ideea si nu prea (Joi, 17 decembrie 2020, 14:34)

      gogu007 [utilizator] i-a raspuns lui Math-new

      Daca tu pui senzori de noxe la semafor, care e limita de poluare?Euro4? Euro5? Euro6? Ca daca tu limita Euro5, e clar o discriminare la adresa celor mai saraci. Nu poti forta omul sa cumpere ceva ce nu isi permite si in acelasi timp nu-l poti priva de dreptul de a avea un lucru, doar pentru ca tu ai vrea sa aiba altceva. Eventual rezolvata problema noxelor la ITP. Daca nu se incadreaza in parametri, te duci sa iti rezolvi problema si cand ai rezolvat-o te intorci si iti primesti stampila ca poti circula pe strazi.
      Si o alta problema la ideea ta e faptul ca risti sa alungi din oras persoanele care nu isi permit lucruri mai scumpe, dar tu ai nevoie de oamenii aia. Iti trebuie casieri la supermarket, vanzatori la mall-uri, femei de serviciu, agenti de paza, etc, etc, etc. Sunt o sumedenie de oameni care castiga bani putini si la care, daca le mai pui si o greutate din asta in spate i-ai terminat. Isi vor lua bagajele, vor vinde apartamentele si vor pleca unde e viata mai ieftina. Si atunci ce facem? O sa ne plangem ca nu avem destui casieri la supermarket, ca stam prea mult la coada la Mc, ca nu gasim personal pentru afacerile mici (patiserii, outlet-uri, mici magazine de tot felul, etc, etc, etc).
      Ganditi putin mai in detaliu inainte sa veniti cu idei din astea "stralucite" , ca s-ar putea ca dintre aia care o sa aiba de suferit sa fie parintii vostri, prietenii vostri, fratii vostri.
      • 0 (2 voturi)    
        gugu007 (Joi, 17 decembrie 2020, 15:19)

        Math-new [utilizator] i-a raspuns lui gogu007

        De acord cu tine
        Un punct de vedere just
        Asta nu înseamna ca trebuie lăsate lucrurile sa se dezvolte haotic
        Nu știu, poate o analiza cu toți factorii, poate biciclete, poate si mers pe jos, poate transport in comun cu benzi dedicate (si telecomanda: sa facă verde semaforul pentru șofer )- pentru toți
        Oricum, mai multe mașini nu mai încap, plus smogul la orele de vârf
        • 0 (2 voturi)    
          biciclete?:)))) (Joi, 17 decembrie 2020, 21:53)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Math-new

          Nu mai vezi roata de gurist pe afara. A venit frigutzu si pe cheiul dambovitei a disparut o banda. E "rezervata" pentru aia care o folosesc doar cand e vreme frumi
      • +1 (3 voturi)    
        Gandesti biasat! (Joi, 17 decembrie 2020, 20:44)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui gogu007

        Tu indemni omul sa gandeasca "mai in detaliu", dar gandirea ta e foarte biasata!
        1. Nu conteaza ca o masina, la ITP are emisii conforme cu incadrarea ei euro1, pt ca e o masina euro1! Deci, da, trebuie sa "discriminezi" (normele de poluare pt asta au fost facute, sa discrimineze in functie de poluare)! Trebuie sa limitezi masinile poluante, chiar daca nu sunt defecte! Tie ti-ar conveni sa ai geamul la un bulevard, iar tot orasul sa aibe masini diesel euro1?
        2. Te-ai gandit sa cresti salariile daca nu gasesti muncitori? Sau tu te referi ca nu se gasesc sclavi!
        3. Daca ai un salariu mic/nu iti permiti o masina nepoluanta (atentie, nu ma refer la marci scumpe) poti merge cu autobuzul! Nu te pune nimeni sa mergi 10 km pe jos zilnic!
  • -1 (9 voturi)    
    Bucurestiul nu se va putea (Joi, 17 decembrie 2020, 12:16)

    John M. [utilizator]

    niciodata compara cu Clujul. E ca si cum ai compara Berlin cu Focsani. Nu mai incercati asemenea anomalii.
    Nu m-as mira ca aceste orase transilvane sa iasa de sub autoritatea catastrofei numita capitala si in 50-100 de ani sa fie sub autoritatea directa a legislatiei UE.
    • +1 (3 voturi)    
      Halucinezi (Joi, 17 decembrie 2020, 20:49)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Voi, la cj, traiti intr-o psihoza! O sa vedeti voi acum ca ati ramas fara tinerii care va platesc chiriile hotesti si care lucreaza pe firmituri!
  • +2 (10 voturi)    
    k (Joi, 17 decembrie 2020, 12:41)

    cartofiprajiti [utilizator]

    cum poti sa compari occidentul (cluj) cu mizeria de bucuresti???!!!
    • -1 (9 voturi)    
      occident =)) (Joi, 17 decembrie 2020, 14:59)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      In afara de faptul ca este un oras dezvoltat economic, nu prea are nimic interesant, e chiar urat pe alocuri. Nivelul de civilizatie in trafic este comparabil cu cel din Bukale, iar basinile din capetele clujenilor comparabile cu cele ale bucurestenilor sau poate chiar un pic mai mari.
    • 0 (6 voturi)    
      Tu nu mai ai remediu! (Joi, 17 decembrie 2020, 20:51)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui cartofiprajiti

      Daca tu consideri Cluj "occident"...
      • +1 (3 voturi)    
        Comparat cu Buc. (Vineri, 18 decembrie 2020, 15:22)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

        din cateva puncte de vedere,este.Crede-ma
        • +2 (2 voturi)    
          Nu este (Vineri, 18 decembrie 2020, 23:04)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

          Am trait in cj si va cunosc bine! Modelul vostru de afacere nu tine pt ca nu e sustenabil. Totul se bazeaza pe imagine, reclama... Ecaritas 2.0!
  • -1 (3 voturi)    
    Si Iasul are primar PNL (Joi, 17 decembrie 2020, 18:28)

    vlad.pe [utilizator]

    Si Iașul are primar PNL, de ce nu il includeti in top? este pe locul 2 ca populatie dupa Bucuresti
    • +1 (1 vot)    
      Pt ca (Vineri, 18 decembrie 2020, 23:08)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Moldovenii sunt modesti si decenti, de aia! Ei nu fac show ca ardelenii! Nu se bat in piept in timp ce se jura ca o duc bine si totul e minunat acolo! Cand de fapt vezi cate o injunghiere in fiecare luna, iar chiar recent o tanara s-a aruncat de pe o cladire cand a constatat realitatea clujana! Puneti mana si cereti metrou la Iasi! Nu mai fiti fraieri! Daca voi nu va laudati, ardelenii o sa va ocarasca oricum cu placere!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by