Nicuşor Dan, despre cum s-ar găsi mai multe locuri de parcare în București: „Vreau să ridicăm cele 50.000-60.000 de maşini abandonate în Capitală”

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:30 Actualitate | Administratie Locala


Trotuar cu masini
Foto: captura video
Primarul general Nicuşor Dan a spus sâmbătă că vrea să ridice cele 50.000-60.000 de maşini abandonate în Capitală, iar în ceea ce priveşte autoturismele parcate ilegal, el a afirmat că, până nu se rezolvă problema locurilor de parcare, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor, cu excepţia cazurilor flagrante.

Potrivit Agerpres, întrebat la o conferinţă de presă care va fi taxa de ridicare, în contextul în care a fost promulgată legea privind ridicarea maşinilor parcate pe trotuar şi spaţii verzi, el a răspuns:

„O să fie o hotărâre de Consiliul General, eu nu vreau să penalizăm oamenii, eu vreau să ridicăm maşinile care sunt abandonate (...) În estimarea oamenilor cu care lucrez, sunt undeva la 50.000-60.000 de maşini abandonate în Bucureşti. 50.000-60.000 de maşini abandonate ridicate şi duse în altă parte înseamnă 50.000-60.000 de noi locuri de parcare care iau presiunea de pe bulevarde, de pe spaţiile verzi”.

El a menţionat că, în ceea ce priveşte maşinile parcate ilegal, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor - cu excepţia celor care parchează pe treceri de pietoni, staţii STB, câtă vreme nu se rezolvă problema locurilor de parcare şi a transportului public.

„În opinia mea, nu este corect în momentul ăsta să penalizezi oamenii, mai puţin pe cei care parchează flagrant pe treceri de pietoni, staţii de autobuz, troleibuz. Trebuie să rezolvăm în mod sistematic problema asta a transportului public împreună cu parcările, deci, mai puţin cazurile flagrante, eu nu sunt pentru penalizarea conducătorilor auto. Este un efort pe care autoritatea trebuie să-l facă: să facă contracte cu mari deţinători de parcări, cum sunt hypermarketurile, care stau mult timp mare parte din ele nefolosite, să găsească locuri alternative către care să direcţioneze maşinile care sunt parcate pe prima bandă, în felul acesta să dea linie unică pentru transportul public şi să crească viteza de deplasare a acestora şi, undeva într-un interval de 2 ani, când o să rezolvăm tipul acesta de probleme, atunci ne putem gândi la sancţiune dacă există încălcări, dar în momentul de faţă cred că e prematur”, a declarat Nicuşor Dan.

El a menţionat că, având în vedere că pe tematica ridicării maşinilor responsabilitatea cea mai mare revine primarilor de sector, va avea o întâlnire cu edilii pe acest subiect şi referitor la planul de deszăpezire.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16869 vizualizari

  • -34 (50 voturi)    
    Nuu (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:38)

    Zubizareta [utilizator]

    Cele 2000000 de masini��������. Asta e de pe
    Alta planeta.. de unde atatea masini abandonate? Din toata tara poate
    • -6 (32 voturi)    
      masini (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:39)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Zubizareta

      Eu n-as contrazice un ditamai olimpicul la aritmetica.
    • -3 (15 voturi)    
      'ridicate şi duse în altă parte' unde e ALTA PARTE (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:22)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Zubizareta

      vreau sa vad si eu unde e acest 'in alta parte' unde duce Nicusor 50.000 masini

      ideea e buna doar ca punerea ei in practica e pt romani o munca titanica
      • +7 (9 voturi)    
        spre (Duminică, 29 noiembrie 2020, 8:45)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        exemplu la REMAT. Sunt abandonate, nu au proprietar.
        • -4 (8 voturi)    
          Nu neaparat. (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:49)

          Kecske [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Proprietarul poate fi plecat o lunga perioada de timp de acasa (poate la munca in strainatate) si a lasat masina in parcarea din strada ca nu are garaj la bloc. Ce zici de varianta asta ?
        • -3 (5 voturi)    
          sunt 50.000 locuri la remat??? (Duminică, 29 noiembrie 2020, 13:43)

          Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          asta era intrebarea, unde duci in timp scurt atatea masini?

          ca daca le duce in 4 ani de mandat atunci mai bine nu aducea vb
  • -27 (63 voturi)    
    Lol (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:51)

    Shaolin [utilizator]

    „în ceea ce priveşte autoturismele parcate ilegal, el a spus că, până nu se rezolvă problema locurilor de parcare, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor, cu excepţia cazurilor flagrante”.

    Deci rămâne cum am stabilit. Ce țeapă și-au luat cu băiatul ăsta progresiștii cu fanteziile lor de ridicare a mașinilor. Modernizarea s-a amânat.

    Uniți salvăm. Dar peste 4 ani, după ce trece greaua moștenire! :)
  • -20 (38 voturi)    
    Asta cu parcarile magazinelor mari (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:59)

    Maspp [utilizator]

    e o tampenie marca Nicusor. Majoritatea magazinelor cu spatii mari de parcari sunt in zone relativ izolate, nu in zone aglomerate. Si acolo unde sunt si magazine in zone aglomerate, parcarile sunt pline non-stop. Deci e prostie si nu va rezolva nimic.
    • +14 (22 voturi)    
      da, parcarile supermarket-urilor sunt pline (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:57)

      oldman_boy [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      Ajung la 8 seara sa iau ceva de mancare, caut loc de parcare la supermarket mai bine de 10 minute si cand intru in magazin, nici tipenie de om.
      Nici asa nu e bine, toti parcheaza ca in curtea casei lor si eu, client al magazinului, caut cu disperare loc de parcat ca sa le fac vanzare.
  • +2 (42 voturi)    
    Nicule, corporatistule... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:23)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Nu mai bine faci mata un inventar la corporatili Bucurestiului sa vezi cate masini pe leasing au (bineinteles ca date la toate curvele, ati priceput!), cate locuri de parcare are corporatia, ca doar sunt masini de firma, utilizate in interes de...serviciu, nu ? Si pe diferenta sa pui un impozit x10, ca doar ne permintem, pentru corporatizde sa platim si impozit mai mare, nu ? Sa vezi cum umbla fetili cu reatebeul lu matale... Valabil si pentru machomani, sa nu discriminam. Valabil si pentru nesimtitii de la firmele de curierat care vin seara cu masinile acasa. Numai in Romania vine DHL-ul cu masina acasa, asa ceva nu vezi nicaieri in Europa...
    Iti place cum s-au facut parcarile pe Mihai Bravu, de la Vatra la Iancului, sens spre Obor? Ati transformat trotuarul in sosea. Se intra si se iese din parcari pe trotuar.
  • -41 (49 voturi)    
    Un nazist (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:24)

    Casargoz [utilizator]

    Domnul Nicusor este un obisnuit cu procesele. Deci daca face tata infarct ca i-au ridicat masina o sa aiba proces. Pentru ca avea taxele si parcarea platita la zi.

    Sa te iei de oameni de 90 de ani care mai au un an doi de trait demonstreaza un mare caracter.
    Oamenii aia platesc din pensia lor locul de parcare, dintr-un orgoliu, din motive pe care le vor detalia avocatii la proces.

    Cata vreme au taxele la primarie platite la zi, si impozitul pe masina la fel, este dicriminatorie orice lata decizie a primariei. Si inumana.

    Mai bine i-ar da covid. Au muncit 40 de ani nenorociti pentru un jaf de masina platita la suprapret in economia socialista. Platesc taxele la zi si pentru masina si pentru parcare iar nenorocitii de la primarie vin si ii hartuiesc ca nu au ITP ...
    Toata lumea si-a facut ITP-ul in pandemie.

    Daca vrea sa faca locuri de parcare solutia este simpla 500 de euro pe an taxa pentru masina in bucuresti.
    In asa fel ar renunta de buna voie. Nu prin hartuireq celor pre batrani care nu pot sa se apere.

    Repet u actiune jegoasa, ,ai ales ca taxele erau platite la zi, dar voi tine acest articol la indemana ca dovada ca autorul moral este Nicusor Dan.
    • +30 (38 voturi)    
      Și pt ce tine un om de 90 de ani (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:20)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      o dacie în parcare fără ITP?
      Chiar mi se pare foarte ciudat! Nici n-am știut că poate exista așa ceva...
      Adică chiar preferă să plăteasca taxe de 500€ pe an, dar să nu facă ITP?
      • -8 (14 voturi)    
        Pentru ce... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:48)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Nu știu ...

        De ce nu merge? Te-ai gândit ca nu mai poate sa meargă ?
        Ca el crede ca tabla aia ruginita si inutila e pentru el prețioasa moștenire lăsată nepoților ?

        Este o discuție de principiu. Dar in fine. La orice exista soluții. 500 de euro taxa l-ar face sa renunțe. Nu pentru ca vine cineva sa-i spună ca nu mai e proprietar deși taxele sunt plătite la zi. Ci pentru ca este scump și pentru ca nu ar fi discriminat. Ar fi la fel pt. toată lumea.


        Dar dacă ai argumente hai cu mine sa-l convingem ...
        Ca economiile lui de o viața sunt niște table considerate gunoi.
        Și dacă reusesti poate mergem împreuna sa convingem alte sute de mii de bucureșteni ca mașinile lor iubite nu au ce cauta in oraș ...

        Deci soluții exista cine da decizia răspunde ca totul e legal. Deși pare o campanie rapida așa înainte de alegeri... nu foarte legala
        • +2 (4 voturi)    
          O dată spui... (Duminică, 29 noiembrie 2020, 11:41)

          Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

          ...„Este o discuție de principiu”, altă dată spui „dacă ai argumente hai cu mine sa-l convingem”.
          Pe cine? Pe ipoteticul bătrân?

          Da, „economiile lui de o viața sunt niște table considerate gunoi.” Așa e lumea peste tot, n-a inventat noul primar apa cu zahăr.
          De altfel nu se pune problema să consideri abandonate mașinile pentru care se plătește
          - impozit
          - care au ITP-ul la zi
      • -7 (15 voturi)    
        Deci (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:00)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        1. O sa merg probabil sa-i fac itp sau o sa-i cumpăr mașina second hand cu ITP. Locul ăla nu se va elibera.
        2. Dacă ridica mașina pana pe 6 Decembrie din motive electorale, pentru ca e săptămâna cu multe zile libere și administrația nu lucrează și dacă moare : o sa fie cu proces.
        Și articolul asta e important pentru mine.
        L-am făcut pe PSD-situl baluta sa dea înapoi pentru furăciunile lui de 200 de milioane de euro. Nu mi-e frica de Nicușor Dan.
      • +8 (14 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:15)

        [anonim] i-a raspuns lui nick24

      • -6 (12 voturi)    
        Și mai simplu (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:36)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Ai părinți ?
        Din punctul de vedere ai copiilor mei sunt bătrâni.
        Au taxele la zi? Nu contează. E proprietatea pentru care statul a încasat impozit? Nu contează .
        Ma lași sa le aduc scrisoarea ca mașina lor nu mai are proprietar ? Da-mi adresa. Ți se pare normal?
      • -1 (1 vot)    
        Se poate (Luni, 30 noiembrie 2020, 3:32)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        La noi sunt 2 masini pentru cei 2 soferi din familie. Eu conduc in oras si tatal meu strabate tara cu munca. Momentan un sofer nu conduce deoarece este plecat din tara (cu munca, de vreo 2 ani). Deci ce sens are sa platim ITP pentru masina a doua? Adica ok, platesc impozite ca e obligatoriu ca sa pot detine masina, dar nu inteleg de ce lipsa ITP-ului inseamna ca e abandonata.
        • 0 (0 voturi)    
          nu se poate (Marţi, 8 decembrie 2020, 8:14)

          rtibv [utilizator] i-a raspuns lui andypandy

          pe langa evidenta economica ca a tine o masina 2 ani fara a fi folosita e o prostie, pentru ce o mai tii ? De ce sa tii masina care blocheaza un loc de parcare si rugineste si isi pierde valoarea in parcare?

          Zau ca e o prostie economica....
    • +9 (15 voturi)    
      amenintarea ta ridica semne de intrebare (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:25)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      - tatal tau a parcat masina ilegal?
      ca daca nu e parcata ilegal nu o ridica nimeni

      - aici e vorba de masini abandonate pe spatiul public, pt care nu se plateste loc de parcare.
      • -4 (4 voturi)    
        Daca se rezuma doar la aceste aspecte (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:56)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        e ok. Insa mi-e teama ca se va exagera, ca de obicei.
  • -9 (27 voturi)    
    ND sustinut de U Salvati ...nesimtirea?!de PNL ... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:27)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    adica tot bizonul care urca masina pe trotuar, de nu mai au loc sa treaca pietonii decat frecandu-se unii de altii,de ziduri sau chiar deloc, fiind nevoiti sa mearga pe strada de multe ori, printre masini in miscare....sa nu fie sanctionat, ca vai, nu se gasesc locuri de parcare?!
    Si cei cu handicap, varstnicii, cei cu carucioare cu copii ce fac? pe ei cine ii "salveaza"? evident, nimeni, nici macar cei din USR, dupa cum se vede, nu sunt sensibili la problemele lor, ca deh, sunt "minoritati", bizonii sunt majoritari.
    Cand iti iei masina iti pui si pb parcarii, cumperi loc, platesti, etc, nu sa ai pretentia sa iti dea tie autoritatea locala din spatiul comun si al celor care nu au, parcare, sa parchezi unde vrei tu, cat vrei, gratis.
    Asta trebuie sa fie atitudinea si abordarea, taxe pt acces auto, pana la urma, daca vrem sa redam orasul oamenilor si sa descurajam masinile, trebuie plecat de undeva- taxarea e o solutie de decongestionare si apeleaza toate marile orase din vest la asta, ca nici pe acolo nu sunt locuri de parcare peste tot pentru toti.
    La asta e greu sa va ganditi?
  • -10 (28 voturi)    
    Deja se aduna succesele (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:27)

    Arminius [utilizator]

    Dupa rezolvarea problemei cu apa calda si a poluarii, iata o noua veste buna. Este ca si rezolvata, macar partial, problema parcarilor. Sunt placut surprins ca Primarul are opinii, unele foarte puternice, despre aplicarea legii.
    P.S. Pentru carcotasi: stiti cine e de vina daca nu e peste tot apa calda, nu? E Firea, asa cum s-a stabilit
  • +24 (42 voturi)    
    Mult bun simț! (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:28)

    DanNicolaeValeni [utilizator]

    Domnul primar are mult bun simț în afirmațiile pe care le face cu privire la diverse probleme ale capitalei. Principiul dânsului că mai întâi oferi și apoi pretinzi este foarte corect!
    Să-i dea Dumnezeu sănătate căci are proiecte foarte bune!
  • -10 (36 voturi)    
    Masinile abandonate (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:30)

    paonipao [utilizator]

    nu sunt lasate in mare parte in locurile de parcare ci tot pe spatiile verzi si trotuare!
    Deci locuri noi de parcare nu vor aparea...!
    Solutia este ca ND sa se apuce serios de treaba sa gaseasca solutii si sa construiasca parcari subterane, supraterane, nu sa ne vinda iluzii!
    • +12 (20 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:19)

      [anonim] i-a raspuns lui paonipao

      • -8 (14 voturi)    
        Sa vedem in justiție (Duminică, 29 noiembrie 2020, 1:03)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui

        Părinții mei au primit somație pentru o mașina cu toate taxele la zi eu chiar vreau sa știi numele denunțătorului pentru ca acum justiția este una liberă și am încredere in ea.
        • +4 (6 voturi)    
          ai uitat sa precizezi daca e parcata pe un loc (Duminică, 29 noiembrie 2020, 11:11)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

          Platit. In toate comentariile tale ai uitat acest amanunt important.
          In rest, ce importanta are numele denuntatorului? poate a fost vreun inspector de la Primarie, poate de la Politia Locala.
          Oricum somatia probabil s-a emis fiindca masina corespundea definitiei 'rablei" nu ca a facut denunt X sau Y.
      • +8 (14 voturi)    
        Masinile abandonate din S1 (Duminică, 29 noiembrie 2020, 1:33)

        Claudiu2s [utilizator] i-a raspuns lui

        Am raportat si eu cateva astfel de masini. Cam toate cu numere din afara Bucurestiului, de Bulgaria samd.
        A fost amuzant ca doua dintre aceste masini in 3 ani s-au miscat o singura data: cand s-a facut o lucrare pe strada aceea - s-au mutat pe strada perpendiculura. Deci masinile acelea, care mai au si numar de provincie, nu sunt cu adevarat abandonate (fara proprietar), ci doar niste oameni considera ca nu ii costa nimic sa isi tina o masina pe trotuar. Daca ninge nu sunt curatate, in afara iernii sunt pline de praf, efectiv ocupa spatiul degeaba.
    • +10 (14 voturi)    
      Bun (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:58)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

      Si ce e rau ca elibereaza trotuarele si spatiile verzi. Ok, nu face locuri de parcare, dar n-am nevoie sa ocolesc un harb care il foloseste un destept ca spatiu de depozitare.
  • -10 (18 voturi)    
    Oricum ar fi... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:56)

    delavrancea [utilizator]

    Asta e o prbl f delicata.
    Oricine are o masina.
    Mai nou o prefera ca mijloc de deplasare...covid.
    Dane, ai o problema...si cine te-o intelege.
    Pe care primar l-ar intelege cetatenii in problema asta?
    Practic, orasele noastre in sistematizarea actuala nu se mai raporteaza la noile conditii.
    Solutii la prbl asta?:-/ Fiecare isi da cu parerea.
    Sa-mi dau si eu?
    Diitalizare maxima si scadere nivel birocratie.
    Crearea de locuri de parcare ...LA LIBER..si nu pt cei ce isi lasa masina acolo la vanzare sau pt f mult timp....in masura in care se poate ...maxim cat se poate.
    Parcari pe o parte, trotuarpecealalta parte
  • +1 (13 voturi)    
    Responsabnilitatea (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:02)

    Casargoz [utilizator]

    Responsabilitatea nu se deleaga asa cum demonstreaza acest articol este a lui Nicusor Dan. responsabilitatea vine cu bune siu cu rele, cata vreme nu incalca legea si constitutia si nu omoara pe nimeni: foarte bine.
  • +11 (21 voturi)    
    barbat (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:05)

    orlogor69 [utilizator]

    daaa...sa facem o tara ca afara. afara parcarea in orase se plateste. sunt aparate de taxare langa fiecare lot de parcari. bagi cardul, bancnota sau monedele, si platesti pentru cat stai, pui biletul pe bord, sa se vada intervalul. prin rotatie si sondaj, trec agentul de politie sau reprezentatul primariei si verifica masinile. si dau amenzi serioase celor care nu au parcat. asta, unul, doi, trei ani, pana se civilizeaza gloatele. la fel si cu parcarile de resedinta. locul de parcare sa coste cel putin 1000 de lei pe an. acum, toti meltenii ocupa locuri de parcare, fara sa plateasca, pentru ca ei locuiesc acolo de cand a fost construit blocul. sau primarii pun conditii cretine care tin parcarile ocupate ilegal, gen, ai voie doar un loc, alealalte sa stea goale si neplatite. sau, ca sa ai voie sa parchezi legal, tre sa cumperi ai masina inregistrata fiscal la sector.
    locuitul in bucuresti nu e un drept dat de dumnezeu, cine nu poate sa plateasca parcare, sa se duca la tzara.
    dar n-avem cu cine face o tara ca afara.
    • +6 (10 voturi)    
      Arata (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:42)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui orlogor69

      Arata tu un loc de parcare gol, in fata blocurilor. Poate acu, cand lumea a mai fugit la tara si in provincie si lucreaza de acasa. Oricum si asa sunt locuri putine si uneori sunt date pe sub mana si locul 2. Sa nu sppun de mitocanii de dezvoltatori care nu fac locuri de parcare sau le vand la pret de apartament, de melteanu prefera sa nu cumpere, da are bemeve, si inghesuie strada si parcarile magazinelor . CG ar trebui sa amendeze toti dezvoltatorii care in ultimii 15-20 de ani au facut edificii fara sa respecte normele. Lasa ca si spatiile verzi au fot disparute (cele care erau in PUZ). Traim intr-un orient mizerabil, fara nicio legatura cu civilizatia vestului.
    • +7 (9 voturi)    
      Nicule, (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:23)

      Zero_Kelvin [utilizator] i-a raspuns lui orlogor69

      Verifica sa vezi cate jdemii de locuri de parcare sunt date pe numere de inmatriculare apartinand firmelor ! O sa ramai surprins ! E o mica mafie si la locurile de parcare ! Cunosc familie cu 3 (trei!) locuri de parcare rezidentiala pe tot 3 (sâc!) masini inmatriculate pe firma !
      Nicule, fa soft cu transparenta maxima, ceva in genul check-in la avioane (sa-ti alegi locul si durata), cu criterii clare, sa n-ai cum sa parchezi cu nr pe firma intre blocuri si sa vezi cate locuri de parcare rezidentiale faci rost. Totul pe principiul primul venit, primul servit, fara abonamente pe zeci de ani de zile...Ceva camere, bariere si amenzi mari
      Numai in Romania firmele dau angajatilor masina exclusiv pentru transport la/de la serviciu (plus folosire in weekend!). In Germania isi vind oamenii masinile si-si cumpara biciclete pentru mersul la serviciu...
      • +1 (1 vot)    
        Coane, cred ca nu ai ajuns la struguri (Duminică, 29 noiembrie 2020, 11:16)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Zero_Kelvin

        Daca marea ta problema sunt masinile de firma!
        da, sunt multe masini de firma in Bucuresti si da, nu toti angatii au masini de firma.
        Si totusi firmele alea produc ceva ca si angajatii lor deci putem spune ca si masinile produc ceva. Aici vorbim de rable care nu pot sa ajunga pe rotile lor nici pana la Remat.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai sa facem (Luni, 30 noiembrie 2020, 3:47)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui orlogor69

      Si sa incepem cu benzi de biciclete bine delimitate pe toate arterele si cu parcari multi-nivel la margine de cartiere cu plata pe zi sau abonamente. Ca nu fac febra musculara daca merg de la o asemenea parcare pe jos 2 statii pana unde imi trebuie.
  • -5 (5 voturi)    
    Continare....am dat "trimite" din greseala (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:34)

    delavrancea [utilizator]

    In Blaj, ajuns cu treaba, n am avut prbl cu parcarea ca vizitator,... frumooos.Unele strazi - pe o parte parcare fara trotuar, pe cealalta parcari pe toata lungimea.O fi unoras mic, dar uite o idee, nu neaparat aplicabila in B.
    Mutarea in exteriorul B a unor institutii ce implica trafic auto...cu crearea de cai de comunicatii catre aceste institutii care pot sustine un trafic intens...spitale, policlinici, malluri, marketuri mari si institutii-partea de relatii cu publicul-OUT!
    Sau
    Relatii cu publicul la institutii de stat, SC-uri, pe timp de noapte, unde se poate...na!
    Aaa, parcari private, cu taxaaa...INTERZISE!Fiecare participant la trafic sa aiba dreptul egal si fara discriminare dpdv financiar la un loc de parcare....hai dati cu pietre!
    O mai pot lungi, dar ii las si pe altii.
    Lasati criticile si discutiile fara rezultat...SOLUTII!
    Eu nu-s bucurestean, cand intru in B, incerc sa ies cat mai repede si nu de putine ori ma simt fericit ca nu stau acolo.
    Oricum ar fi e nasoala.Trebuie gasite solutii.
    Pedeapsa de a ridica masinile, poate a unora care chiar n au incotro, e o greseala, Dane!
    • +2 (4 voturi)    
      Corecta observatia, Blajul e un oras mic. (Duminică, 29 noiembrie 2020, 10:11)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui delavrancea

      Dar in ditamai mahalaua numita Bucuresti nu ai cum sa aplici asa ceva. Si ce e mai rau e ca cei ce construiesc blocuri noi de locuinte, si nu sint putini, uita sa asigure si locuri de parcare pentru masini desi e obligatoriu. Sau nu asigura suficiente. Modelele din alte tari, considerate mai avansate, nu se aplica si in Bucuresti. Aici se face dezvoltare urbanistica ca in anii `60 cind altele erau cifrele referitoare la masini. Iar locuintele monofamiliale din jurul orasului (cartiere rezidentiale) nu acopera nevoia de spatii locuibile si sint si a naibii de scumpe fara sa ofere si serviciile sociale necesare (crese, gradinite, scoli, spatii recreere etc.). Probleme multe, solutii putine si care nu multumesc pe toata lumea.
  • -5 (9 voturi)    
    Aaa...stati asa... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:45)

    delavrancea [utilizator]

    Daca interesul e de a face parcari cu plata..."banu", va rog sa ma scuzati, ma bag la somn ca e tarziu.
  • +9 (15 voturi)    
    Cei care sunteti impotriva, (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:48)

    emil bobu [utilizator]

    aveti cumva vreo Lada in parcarea blocului, care n-a mai pornit din 1997?

    Sau sunteti slugi PSD si aruncati cu noroi in cei care chiar muncesc?
    • -4 (4 voturi)    
      Emile, iarta-ma ca te contrazic,dar (Duminică, 29 noiembrie 2020, 10:21)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      o Lada din 1980 poate fi mai valoroasa decit o masina electrica de toata jena din 2020. care cica ea nu polueaza dar fabricile de baterii o fac cu prisosinta. Si mai e si a naibii de scumpa si nici nu poti ajunge din Bucuresti pina la Cluj fara sa te opresti de citeva ori sa incarci bateriile. O prostie mai mare greu de gasit.
  • +14 (16 voturi)    
    am o idee pe care (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:53)

    hdd [utilizator]

    aș dori să o verific cu utilizatorii acestui forum.

    vă rog citiți până la capăt cu atenție înainte să comentați sau să dați plus/minus

    0) se împarte Bucureștiul în zone de proximitate, fiecare de max 5m de mers pe jos (probabil vor reieși 2-3000, dar e ok)

    1) orice parcare se plătește, oriunde, dar diferențiat, pe două nivele (vezi mai jos)

    2) verificarea se face de cel puțin 3 firme specializate, concurente, care au contract cu primăria (știu din experiența în occident că aceste firme pot fi foarte eficiente)

    3) nu există pe spațiul public "locuri rezervate". Primul venit, primul servit.

    4) reglarea se face prin preț, adică:
    indiferent de proprietarul mașinii, fiecare cetățean are dreptul să declare 2 (două) zone cu preț redus: acasă și serviciu (sau treaba lui, declară două zone care îi convin). La aceste zone, se percepe o taxă foarte mică, de ex 1 leu/ zi

    5) pentru orice alte zone, la parcarea pe spațiul public se percepe o taxă f mare - de ex 8 lei/h (sau 2lei/15m)

    6) pentru o datorie neplătită mai mare de 500 lei, se poate ridica mașina

    7) plata se face prin sms sau aplicație pe mobil


    Consecințele: când te duci la amantă sau la un prieten să bei un șpriț, te gândești de multe ori dacă iei mașina sau nu. Adică 8h, tre să dai 64 lei (sau mai mult).
    La fel cu rudele care "vin în vizită" și pleacă după 3 luni dar mașina de GJ a prins rădăcini pe locul din fața blocului.
    Omul are dreptul să stea, dar taxa e exorbitantă. Dacă își permite, f bine, treaba lui - e bombardier.
    Eventual după 1 an de test se ajustează tarifele.
    Dar vă garantez că niciun șmecher nu e comfortabil să plătească 1400 (8lei*24h*7zile=1344 lei) pe săptămână parcarea, cu tot range rover ul lui.

    În schimb persoanele care locuiesc în zonă sau care lucrează în zonă sunt puternic protejate, însă doar în max 2 zone.

    În felul ăsta să reglează toate scenariile, gândiți-vă.

    Este clar?
    mi se pare ca nu înțelegeți și dați minusuri fără să rulați ideea.
  • -11 (13 voturi)    
    Cine mai are părinții hărțuiți zilele aceste: (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:03)

    Casargoz [utilizator]

    Cine mai are părinții hărțuiți zilele acestea deși au parcarea plătită la zi și taxele la fel va rog postați un reply la comentariu.
    Dacă suntem suficienți de mulți avocatul va fi mai ieftin.
  • -7 (7 voturi)    
    Masini parcate ilegal pe trotuare (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:32)

    gt58 [utilizator]

    Constat cu surprindere ca se preiau informatii de pe alte site-uri, nu se verifica si se propaga ideia in presa mai departe.
    Legea 273/25.11.2020 proaspat promulgata se refera printre altele la (citez):
    "art.9
    (1) Instituțiilor publice și persoanelor fizice și juridice le revin următoarele obligații:
    m) să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spațiilor marcate expres de administratorul domeniului public.
    art 24-1
    (1) În cazul nerespectării obligației prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. m), dacă un vehicul staționează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, poliția locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului."

    Conform Codului rutier drumul public este calea de comunicație terestră, cu excepția căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal și rutier, deschisă circulatiei publice.

    Deci trotuarul si partea carosabila alcatuiesc drumul public.
    Vehiculele parcate astfel pe trotuare nu pot face subiectul ridicarii.
    Astept sa fiu combatut cu argumente juridice.
    • +6 (8 voturi)    
      . (Duminică, 29 noiembrie 2020, 6:49)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui gt58

      In codul rutier este definit clar scopul trotuarului ca fiind doar pentru uz pietonal, deci masina nu are ce cauta acolo cu exceptia situatiei in care este posibila si este avizata amenajarea de locuri de parcare acolo (nu ar fi cazul). Iar in interiorul orasului, majoritatea zonele pietonale coincid cu sectiuni de drum unde oprirea este strict interzisa prin prezenta semnului de circulatie aferent sau prin incadrarea la alte articole (precum apropierea de intersectii s.a.). deci administratorul drumului are acoperire legala pentru a decide cum procedeaza mai departe pentru degajarea zonei blocate.
    • +1 (1 vot)    
      puiule (Duminică, 29 noiembrie 2020, 17:56)

      Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui gt58

      Chiar tu spui: "special amenajată pentru traficul pietonal și rutier".
      Sa pricep ca tu intelegi ca trotuarul este destinat traficului rutier? Si ca carosabilul este destinat traficului pietonal? Pentru ca acum cam asa se intimpla si numai un idiot rau intentional poate sustine ca asa ceva este legal.
  • +7 (11 voturi)    
    Perfect logic (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:17)

    Godzillagrrr [utilizator]

    E perfect logica si in acelasi timp omeneasca solutia descrisa de domnul primar.
  • -8 (10 voturi)    
    Corect (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:26)

    Casargoz [utilizator]

    Locuri plătite in funcție de cerere și oferta.
    In loc de asta locurile sunt folosite ca pârghie electorală.
    Și astfel te poți trezi ca un boshevic vine și iiti zice ca mașina pentru care ai act de proprietate, taxa locală plătită la zi și locul plătit pana in 31 Decembrie este o mașina fără proprietar și va fi ridicată înainte de 6 Decembrie pentru ca limbricii sa secpiata lauda ca au făcut ceva înainte de alegeri.
    • +9 (11 voturi)    
      si ITP-ul (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:55)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      daca nu prezinti ITP-ul inseamna ca nu te poti deplasa cu masina. data viitoare cand te duci sa-ti platesti locul de parcare, ar trebui sa ceara si ITP-ul. e simplu, nu? se pare ca tu intelegi gresit actul de proprietate - daca-l ai, nu inseamna ca poti sa lasi bunul ala in paragina.
      • -5 (7 voturi)    
        Se pare ca nu înțelegeți (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:15)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        Am zis de loc și taxe plătite la zi, nu poți sa. Ai loc dacă nu ai itp. El expira. Nu dai ITP nu mai ai loc. Așa este regula. Buna rea nu comentez.
        Înainte de alegeri când administrația are vacanța prelungita, sa dai somații deși statul a luat și impozitul pe mașina și taxa de parcare nu e normal.

        Comentarii jmekere care sa primească plusuri : chiar știu sa fac. Nu asta e ideea.

        Contează in ce țara vrem sa trăim, văd ca majoritatea prefera o țara care nu e ca afara.

        Între lada din 97 și mașina primită “bonificatie” de la firma nu e nici o diferența. Nici între Roverul fundației Aspen și un trabant din 83.

        Diferența între Lada parcata pe loc de parcare și dintele de mii de bucureșteni care așteaptă sa li se dea locuri de parcare e uriașă.

        Locul de parcare din bucuresti e o forma de asistare socială. E amuzant sa vezi niște asistați clamând principii liberale.Și mai amuzante sunt concepțiile despre proprietate și viața privată. Babele alea care stăteau la geam și turnau la securitate sunt nimic fata de hipstereala gata sa consemneze cum îți utilizezi proprietatea.

        In rest : ma duc sa-mi iau medicamentele.

        Tov Casargoz

        PS
        Comentatorilor cu multe plusuri asta e țara pe care o construiți pentru voi. Știu niște tipi ffff deștepți, care cor avea grija de voi. Ii veți vota :) sigur ii veți vota. Nu aveți cum sa nu. Va spun tot ce vreți voi : transformare digitală, blockchain, smartparking, smartshit.
        Pentru ca uitați cum e sa fiți oameni, și nu aveți respect pentru alții cred ca veți avea țara pe care o meritați.
  • +7 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:29)

    [anonim]

  • -7 (11 voturi)    
    Am și eu o interbare (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:32)

    Casargoz [utilizator]

    De ce nu da domnul primar, care nu este prieten cu dezvoltatorii imobiliari, un HCL prin care orice construcție este aprobată dacă are 2 locuri de parcare pentru fiecare apartament și la căldurile de birouri una pentru fiecare mașina. Sau pentru firmele care nu au locuri de parcare impozit premium ?
    • +4 (8 voturi)    
      pentru că (Duminică, 29 noiembrie 2020, 7:10)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      PUD-ul, planul urbanistic de detaliu, care stabilește aceste lucruri, se dă de la primăriile de sector.

      În București f multe probleme sunt cauzate de această împărțire administrativă unică și tâmpită.
    • +5 (7 voturi)    
      zicea-i mai (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:04)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      devreme că te duci la culcare.
      HCL îl dă consiliul local, care aparține primăriilor de sector. Deci nicio treabă cu primăria generală.
      • +1 (1 vot)    
        :) hcl-ul (Duminică, 29 noiembrie 2020, 16:50)

        hdd [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        înseamnă, bineînțeles, Hotărâre de Consiliu Local.

        Și primăria generală are consiliu local.
        Deci și primăria generală poate de hcl.

        Dar ai dreptate, așa cum spuneam amândoi mai sus - aceste detalii - câte locuri de parcare are un imobil, se aprobă de către primăriile de sector.
        Și nu prin HCL ci prin autorizația de construcție, care ține cont de mult mai multe detalii și legi.

        Într-adevăr, sunt interese imense aici cu autorizațiile de construcții, dar cunosc și cazuri de funcționari săraci și cinstiți care dau autorizații idioate doar din prostie.
        Alții, așa e - au dat autorizații 1-2 mandate și sunt milionari prin Caraibe.
  • +11 (13 voturi)    
    . (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 23:51)

    g01an [utilizator]

    ar fi bun un sistem prin care sesizarile sa vina de la oameni... sunt 2 chiar in fata blocului dar nu am cum sa le raportez. una a primit bulina rosie si nu a fost ridicata. sunt abandonate de mai bine de 4 ani.

    in afara de astea mai sunt si masini fara numere parcate pe marginea drumului, masini care cel mai probabil sunt neinmatriculate si sunt inca bun al unei "firme" de samsari. oricare ar fi treaba, n-au ce cauta pe marginea drumurilor publice.
  • +10 (10 voturi)    
    de fapt ce lipsesc cu desavarsire (Duminică, 29 noiembrie 2020, 8:41)

    john_doe_ro [utilizator]

    Sunt parcarile multietajate ca in Europa si subterane( in parcuri mai ales) Din astea trebuie sa faca Nicusor Dan, nici macar nu trebuie sa le faca ci sa concesioneze teren pe 49 de ani pentru executarea lor de catre privati. Parking-ul este o afacere superprofitabila in toata Europa ( la Paris pe Champs Elysee ora de parcare costa 8 EURO) nu vad de ce nu ar merge si la noi. Si fara suparare daca iti permiti masina atunci trebuie sa iti permiti si plata parcarii pentru ea
    • -1 (3 voturi)    
      Nu se aplica in Bucuresti unde (Duminică, 29 noiembrie 2020, 10:34)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui john_doe_ro

      in centru sint blocuri de locuinte fara suficiente locuri de parcare prevazute. Delimitarea spatiilor locuibile de birouri ar fi cam greu de realizat aici. Iar o restructurare a orasului este imposibila. Centrul a fost proiectat pentru conditiile inceputului secolului 20 cind cei ce locuiau aici luau masa in oras si nici macar nu aveau bucatarii in apartamente ci doar niste chitimii unde puteai sa-ti faci eventual o cafea. Nu mai vorbim de locuri de parcare pentru ca nu aveau nevoie, neavind nici masini. Problemele sint mari de tot iar arhitectii urbanisti se ocupa de parcuri si floricele fiindca sint mult mai profitabile si cu efort mic.
  • +10 (10 voturi)    
    50 de lei pe an.. râsuri (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:22)

    spirache [utilizator]

    Parcarile rezidențiale costa 50 de lei pe an in București, adica 2 pachete de țigări. Taxa de mediu nu avem, tot soiul de învârtitori aduc toate cociobetzele motorizate din Germania: dubițe, rable, rulote, cam tot ce aruncă ăia la gunoi. In toată Transilvania locurile de parcare rezidențiale se ocupă prin licitație, nu ca in București unde se mai si fandosesc unii cand platesc 50 de lei pe an. Nu le-or fi rușine? Ia sa fi plătit 2000 de lei pe an... imediat ar fi fost locuri libere.
  • -2 (6 voturi)    
    Parcare supraterana (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:35)

    Nissan [utilizator]

    Singura solutie este parcarea supraterana pe mai multe niveluri, constructii care trebuie facute de primarie in cartiere. Bucurestiul din 1970 nu va tine niciodata pasul cu nivelul de motorizare actual, adica 1-2 masini pe familie sau apartament. Cat despre masinile abandonate, marea majoritate a fost data la Rabla, daca mai sunt 1000-2000 fara proprietar. Nu poti sa te iei de bunul omului doar pt ca prefera sa o vada ruginind decat circuland.
  • +1 (5 voturi)    
    Just do it... (Duminică, 29 noiembrie 2020, 12:14)

    John M. [utilizator]

    Dar fiecarui proprietar a carui masina o duci la topit da-i 200 de euro despagubire cu semnatura ca altfel te trezesti cu mii de procese la curtea de la Strasbourg "pentru violarea legilor proprietatii private" de care romanii nici n-au auzit, dar avocatii, da,
  • 0 (4 voturi)    
    mai (Duminică, 29 noiembrie 2020, 14:10)

    liviu_ [utilizator]

    "vrea să ridice cele 50.000-60.000 de maşini abandonate în Capitală, iar în ceea ce priveşte autoturismele parcate ilegal, el a afirmat că, până nu se rezolvă problema locurilor de parcare, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor, cu excepţia cazurilor flagrante" - EXCELENTA IDEE !!!
  • -3 (5 voturi)    
    Cine (Duminică, 29 noiembrie 2020, 14:17)

    Ibit [utilizator]

    Stie sa faca , face .
    Cine nu stie sa faca , invata pe altii .
    Cine nu stie nici sa faca , nici sa invete pe altii , acela conduce !
    Nicusor Dan , in ce categorie este inclus ?
    Dar Iohannis ?
  • +1 (1 vot)    
    Doar intreb (Duminică, 29 noiembrie 2020, 17:59)

    Ipse1954 [utilizator]

    Sa inteleg ca in acceptiunea domnului Dan poti lasa masina pe trotuar? Situatia nu apare la execptiile enumerate. In acest caz pietonii (batrini, copii, persoane cu carucioare) pot circula pe carosabil?
  • 0 (0 voturi)    
    parcari Bucuresti (Duminică, 29 noiembrie 2020, 22:25)

    atc [utilizator]

    Bucuresti:
    - cca.1,4 mil. masini inmatriculate + cca. 0,4 mil. din afara, in trafic = cca. 1,8 mil. masini / zi de parcat.
    - cca. 1.800 km. strazi x 2 parti = cca. 3.600 km, adica cca.3,6 mil. metri ptr. parcare.
    Deci: cca. 2m./ masina, de parcat pe strada zilnic,( daca nu ar si circula o parte, slava Domnului).
    Solutii pe termen scurt: NU EXISTA.
  • +1 (1 vot)    
    deci (Luni, 30 noiembrie 2020, 11:35)

    martel55 [utilizator]

    sa intelegem ca nicusor nu va impune respectarea legii care mai nou interzice parcare ape trotuar sau pe spatiile vezri daca nu sunt amenajate explicit ca locurid e parcare?pai nu zicea ca reda trotuarul pietonilor?as inteleg sa permita parcarea de resedinta, eventaul sa smenalizeze locurile rpesctive ca sa fie in legalitate, dar e incaccpetabiol sapemrit incalcarea legii pentur cie care vin cu maisna la bioru si o parcheaza pe unde nimeresc, in conditiile in care, d emulte ori parcari publice situate la cateva sute d emetri a stau goale...pentur oq astfel de poltiica era suficient sa o alegem pe firea,
  • +1 (1 vot)    
    Iar vine cu initiative care favorizeaza votul pro (Luni, 30 noiembrie 2020, 16:16)

    lasa [utilizator]

    nu se putea sa se abtina pana dupa alegeri?
    pensionarii, care au cate o Dacie 1300 sau cine stie ce alta rabla, vor vota PSD, ca aia nu confisca , maresc pensiile.....numai PNL nu vrea
    Si pe vremea lui ceasca avea TOATA lumea un loc de munca........ asta vor zice cei din grupa 65-85 de ani
    banui ca persoanele educate nu pot fi nostalgici
    dar..... ar fi trebuit sa ofere o solutie mai intai si dupa aia sa aplice snactiuni
    le Nicusor, aveti grija cine va sfatuieste si cine face PR, ca scartaie rau pentru USR PLUS


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by