Noaptea trecută Bucureștiul a înregistrat depășiri de aproape 350% pentru poluarea cu PM 2,5 și 236% la PM 10

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 23 octombrie 2020, 8:11 Actualitate | Administratie Locala


Poluare 22 octombrie 2020, ora 21.00
Foto: Hotnews
Deși suntem în pandemie, iar traficul auto, considerat principala sursă de poluare din București, este mai scăzut, noaptea trecută, rețeaua independentă de monitorizare a calității aerului, airly.eu, a înregistrat depășiri spectaculoase pentru poluarea cu particule PM 10 și PM2,5, până aproape de 350%. Cea mai mare depășire s-a înregistrat la stația din Bragadiru - 347% pentru poluarea cu PM 2,5 și 236% pentru poluarea cu PM 10. Depășiri spectaculoase s-au înregistrat și în Rahova (235% pentru PM 2,5 și 164% pentru PM10). Și centrul orașului a fost poluat, dar mai puțin, de exemplu stația de pe strada Polonă a înregistrat depășire de 68% pentru PM10 și 122% pentru PM 2,5.








Depășiri poluare praf - 22 octombrie 2020- orele 21.00-22.00/ Sursa: airly.eu

Și anul trecut, din octombrie până în mai, au avut loc depășiri și cu peste 600% pentru poluarea cu praf, noaptea și în weekend, însă autoritățile nu au venit cu explicații clare. De câteva ori, Ministerul Mediului a indicat arderi necontrolate de deșeuri sau vânt puternic.

Un studiu făcut de Institutul Național de Sănătate Publică, realizat pentru perioada 2010-2017, arată că în București este o asociere certă între creșterea poluării cu PM10 și PM2,5 (praf) și numărul tot mai mare de boli grave care afectează bucureștenii: infarct acut de miocard, infecţii acute ale căilor respiratorii superioare,accident vascular cerebral, bronhopneumopatie obstructivă cronică (BPOC). Documentul obținut de HotNews.ro arată că, dacă poluarea ar fi scăzut la nivelul asumat în 2010, bucureștenii ar avea o speranță de viaţă mai lungă cu 4 ani.

”Principalele contribuții la emisia totală de PM2,5 din aer revin în mod aproape egal încălzirii rezidenţiale (45,8 %) şi traficului rutier (45,5 %), aportul surselor inventariate din sectorul industrial şi al serviciilor fiind de 8,5%. La emisia totală de PM10 din aer, principala contribuție îi revine traficului rutier (48,4 %), urmată de încălzirea rezidențială (39,2%); sursele inventariate din sectorul industrial și al serviciilor aduc un aport de 11,7%”, se arată în document.

Despre particulele PM10 și PM2,5

Particulele în suspensie reprezintă un amestec complex de particule foarte mici și picături de lichid.

PM 2.5: 25 ug/m3 - valoarea-țintă anuală, 20 ug/m3 - valoarea limită anuală care trebuie atinsă până la 1 ianuarie 2020
PM 10, valori limită: 50 ug/m3 - valoarea limită zilnică pentru protecția sănătăţii umane; 40 ug/m3 - valoarea limită anuală pentru protecția sănătăţii umane
Surse naturale: erupții vulcanice, eroziunea rocilor, furtuni de nisip și dispersia polenului.

Surse antropice: activitatea industrială, sistemul de încălzire a populației, centralele termoelectrice. Traficul rutier contribuie la poluarea cu pulberi produsă de pneurile mașinilor atât la oprirea acestora cât și datorită arderilor incomplete.

Efecte asupra sănătăţii populaţiei

Dimensiunea particulelor este direct legată de potențialul de a cauza efecte. O problemă importantă o reprezintă particulele cu diametrul aerodinamic mai mic de 10 micrometri, care trec prin nas și gât şi pătrund în alveolele pulmonare provocând inflamații și intoxicări.

Sunt afectate în special persoanele cu boli cardiovasculare și respiratorii, copiii, vârstnicii şi astmaticii.

Copiii cu vârsta mai mică de 15 ani inhalează mai mult aer, și în consecință mai mulți poluanți. Ei respiră mai repede decât adulții și tind să respire mai mult pe gură, ocolind practic filtrul natural din nas. Sunt în mod special vulnerabili, deoarece plămânii lor nu sunt dezvoltați, iar țesutul pulmonar care se dezvoltă în copilărie este mai sensibil.

Poluarea cu pulberi înrăutăţeşte simptomele astmului, respectiv tuse, dureri în piept și dificultăți respiratorii.

Expunerea pe termen lung la o concentrație ridicată de pulberi poate cauza cancer și moartea prematură, spun specialiștii.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19083 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    "Spectaculos" (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:31)

    Geo4cta [utilizator]

    Cresteri "spectaculoase"...eu zic ca sunt ingrijoratoare!!!
    • -2 (12 voturi)    
      80% din masinile din Romania sunt vechi de 15 ani (Vineri, 23 octombrie 2020, 13:14)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Geo4cta

      1. cea mai mare problema e ca in Romania 80% din masini sunt mai vechi de 15 ani!

      adica au norma de poluare EURO 3-4 maxim deci polueaza de rup

      2. multe strazi si bulevarde din Bucuresti sunt pline de praf si pamant pe margini, praf si pamant care se ridica in aer la fiecare trecere in viteza a masinilor
      • +3 (5 voturi)    
        si ziceti ca... (Vineri, 23 octombrie 2020, 17:35)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        S-a circulat ieri noapte in draci si tot praful ala s-a ridicat in aer????

        Mda...
        • -1 (3 voturi)    
          E praf natural peste Europa de Est. Nu e poluare! (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 9:42)

          Argon [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Momentan tot sudul României, întreaga Ucraina, Slovacia, nordul Ungariei și al Italiei înregistrează cantități de praf natural. In vestul Turciei situație este mai grava, ca sa folosesc o expresie alarmista.
          Avem de-a face cu praf natural deplasat de curenții atmosferici. Nu este vorba de vreo poluare generata de oameni.

          Vezi:
          https://www.windy.com/-Show---add-more-layers/overlays?camsEu,pm2p5,41.919,33.530,5

          Citat:
          "Noaptea trecută Bucureștiul a înregistrat depășiri de aproape 350% pentru poluarea cu PM 2,5 și 236% la PM 10"
      • +5 (5 voturi)    
        masinile care circula noaptea prin Bragadiru? (Vineri, 23 octombrie 2020, 21:34)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Hai sa fim seriosi. Mai scoateti si voi nasul din casa noaptea. E fum peste tot pentru ca o gramada de locuinte inca se mai incalzesc cu lemne sau. Si sunt destule cladiri abandonate, ocupate abuziv de minoritari, unde se pune pe foc orice arde, inclusiv plastic si cauciuc. Este suficient sa ai un singur "vecin" de genul asta in tot cartierul, ca nu mai poti sa lasi geamurile deschise dupa 7-8 seara.
        E ilegal, dar cine sa se ocupe? PSD munceste din greu zilele astea la stearga urmele furtului generalizat din primarii.
    • +5 (5 voturi)    
      Aseara in Militari era miros de fum chimic (Vineri, 23 octombrie 2020, 21:46)

      mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui Geo4cta

      Situatia asta a aparut de vreo doua-trei zile. In niciun caz nu este vorba de traficul auto si nici de praful din oras. Astea sint baliverne. Este poluare chimica iar primariile si ministerul mediului ii acopera pe poluatori.
      Bucurestiul este plin de praf, dar nu despre praful rezultat din pamintul de pe strazi e vorba ci de suspensii mult mai fine si mai periculoase. Il astept pe pacaliciul ministru de la mediu sa se vaite cum nu-i gaseste pe poluatori si da vina pe altii. Statul are o multime de structuri printre care si garda de mediu care nu fac altceva decit sa-si incaseze salariile si sa bage gunoiul sub pres. Iar noi ne intoxicam cu noxele unor companii bine protejate.
      Pentru asta ar trebui sa protestam acum nu pentru tot felul de idiotenii propagate de ciuma rosie si presa prietena.
  • +6 (22 voturi)    
    Sa fie doar o coincidenta? (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:36)

    IoPaNet [utilizator]

    Tot noaptea trecuta, Termoenergetica (ex-RADET) a inceput sa dea caldura...
    • +14 (16 voturi)    
      Serios?! (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:36)

      gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Cui i-a dat caldura?
      • +6 (6 voturi)    
        Au inceput sa dea (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:20)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui gogpintenog

        La mine in cartier au dat incepand cu miezul noptii. E adevarat, inca nu sunt chiar fierbinti caloriferele, dar se simte.
        Dureaza cateva zile pana dau in tot orasul, ca pornesc asa treptat...
        • +4 (4 voturi)    
          Bine de tine! (Vineri, 23 octombrie 2020, 14:39)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Poluare avam cu totii, dar tu macar ai caldura.

          La noi (Turda spre Mihalache) nici macar apa calda nu eset prezenta in majoritatea timpului ...
    • -13 (17 voturi)    
      Da, nu prea are legatura cu ce spui (Vineri, 23 octombrie 2020, 10:35)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Ci cu vremea, dar lasa ca vine Nicusor Dan si vorbeste cu Doamne Doamne sa bage vremea favorabila unui aer curat!

      Iar cine se indoieste ca Nicusor Dan nu poate rezolva problema poluarii si in general orice alta problema, inseamna ca este postac ruso-chinez!
    • 0 (4 voturi)    
      care caldura? (Vineri, 23 octombrie 2020, 10:57)

      Klaus Ciocaniss [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      De unde atata caldura? caloriferele sunt bocna
    • +11 (11 voturi)    
      Serios (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:05)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Voi chiar credeti ca Radet arde materiale conform reglementarilor UE pentru poluare? Sa nu uitam de Hexipharma care vindea dezinfectanti diluati in spitalele din Romania si Statul Roman inca ii cauta pe vinovati.

      Cu siguranta unele firme ard produse interzise, va mai amintiti de containerele de gunoi aduse din UK si oprite in Constanta? Oare cate au scapat de vigilenta vamesilor?

      Statul roman si Guvernul PNL ar trebui sa rezolve aceasta situatie, nu de alta dar si Parlamentarii respira acelasi aer chiar daca locuiesc in vile cumparate din salarii de bugetari.
    • +1 (3 voturi)    
      Prea mare coincidenta (Vineri, 23 octombrie 2020, 12:03)

      McChicken [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Si eu cred ca are legatura. Pe de alta parte, stiam ca de anul asta nu mai au voie sa arda pacura. Daca si cu ardere de gaz avem probleme asa mari, atunci nu mai scapam niciodata de problema asta (cele 6 luni/an cat merge termoficarea).
    • -1 (1 vot)    
      aveti dreptate (Vineri, 23 octombrie 2020, 17:36)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      Iata sursa.

      Merci!
      Poate este si chestia ca au stat nefolosite, nu au fost curatate turnurile si deh...

      Vai de mama noastra.
  • -27 (41 voturi)    
    vineeeeeee (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:37)

    costelo999 [utilizator]

    mucshor dan si rezolva tot, supermucshor pune aer curat in bucresti, si apa calda si caldura daca scapa de greaua mostenire
    • +13 (19 voturi)    
      hmm (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:41)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      Ce ciudat.
      Daca zici de eau de postacii rusi Hotnews cenzureaza comentariul.
      Dar dupa cum se vede postacii rusi pot scrie orice, dar ABSOLUT ORICE.
    • +15 (19 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:44)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      Si doamna e mega panicata de ce dezastru va gasi noul primar in PMB din cauza ei si a inceput sa arda la greu azi noapte dovezile.
      Eu cam asa vad situatia, @costelo tu ce zici? Crezi ca e straina "exa" de ce se intampla cu poluarea prin Bucuresti? Daca e asa buna cum incerci tu sa ii convingi pe altii, de ce nu a rezolvat problema poluarii in 4 ani cand a taiat si spanzurat?
      A... nici tu nu esti convins de ce scrii, asa ca mai bine te abtii de la comentarii care nu isi au locul.
      • +5 (5 voturi)    
        Imposbil! (Vineri, 23 octombrie 2020, 14:45)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

        "nici tu nu esti convins de ce scrii, asa ca mai bine te abtii de la comentarii care nu isi au locul"

        trolii pedeseristi isi faca doar jobul, pentru care sunt platiti. Rolul lor nu este sa aiba opinii personale, sa fie convinsi, sau sa scrie ceva convingator, doar aplica linia Partidului - si nu pe gratis, desigur!
    • +9 (9 voturi)    
      măi costelică, (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:29)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      e cunoscută apetența ta pt. fierea, dar chiar să ai curajul să stai drept în jetul de flatulențe a încă primarului general fierea, nu credeam. N-ai știut că a mâncat fasole aseară (de unde și poluarea nocturnă de ieri)?
      • -9 (9 voturi)    
        las ca vine (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:49)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        mucshor si rezolva tot, pe fierea pe tine, pe postaci , pe toti ....
  • -4 (24 voturi)    
    Arderea caucucurilor lives matter (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:41)

    xolv [utilizator]

    nu fiti rasisti!
  • -3 (13 voturi)    
    in toata tara au fost depasiri.... (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:48)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. intrati pe calitateaer.ro sa vedeti. cred ca pe langa poluarea clasica, e ceva atmosferic de s-au inregistrat depasirile astea peste tot. sau poate au inceput aparatele de masura sa inregistreze corect.
    • +9 (13 voturi)    
      da, vremea rece / inversiunea termică (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:37)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Vremea rece face ca masele de aer să nu se mai ridice de la sol și să favorizeze poluarea.
      Până la primăvară o să avem acest fenomen, din păcate.

      Soluția este să se identifice sursele de poluare și să fie blocate/reduse până la primăvară.
      • +11 (11 voturi)    
        in NV este Rudeni (Vineri, 23 octombrie 2020, 12:21)

        Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Este mega cunoscuta si protejata la cel mai inalt nivel politic. E suficient sa mergi seara/noaptea/in weekend si sa vezi incinerari pe si in jurul platformei, iar noaptea degajarile de H2S si mirosul groaznic provin de la instalatia HTN de "cogenerare" si/sau incineratorul de deseuri medicale. Este socant cum este protejat de autoritati de ani de zile si cum nimeni nu vrea sa vada aceste lucruri...
    • +7 (13 voturi)    
      daca psdistul de tine e aici sa spune ca este ok.. (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:44)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      daca psdistul de tine e aici sa spune ca este ok.. inseamna ca tiganii psdistii care au gunoaie de ars, au inceput sa arda.
    • +9 (11 voturi)    
      Da, se ard deseuri importate sau pacura peste tot (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:29)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Reciclatorii cistiga la doua capete: si atunci cind importa deseurile primesc bani de la cei care scapa de ele si atunci cind le vind sau le recicleaza/ard.

      Pina acum se spunea ca informatia e singura marfa care se vinde simultan de doua ori.
      Gresit, acum deseul se vinde simultan de doua ori.

      Cind este atit de rentabil, credeti ca se vor opri de frica vreunui ministru cu mandat temporar?

      Nu, pentru acestia trebuie activata Legea Martiala.
  • +24 (26 voturi)    
    Ne-a spus-o inca din februarie! (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:51)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Frumoasa si prolifica noastra (inca) Primarizta ne-a oferit inca dinante de pandemie solutia la problema poluarii:

    CUI NU II PLACE, NU ARE DECAT SA SE MUTE IN ALT ORAS!
  • +12 (18 voturi)    
    Pe "descriminatii" de la (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:52)

    Cuca [utilizator]

    periferia Bucurestiulului i-a verificat cineva ca nu ard deseuri sau cabluri furate ca sa ia metalul si sa scape de izolator ? Garda de mediu ce pazeste ?
    • +12 (18 voturi)    
      care garda de mediu? (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:45)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      care garda de mediu? aia plina de psdisti corupti ...
  • +12 (18 voturi)    
    se ard deseuri si autoritatile se fac ca ploua (Vineri, 23 octombrie 2020, 8:59)

    cont_nou [utilizator]

    iar pentru noi restul este inca un motiv bun sa purtam masca
    • +3 (3 voturi)    
      masca nu te protejeaza... (Vineri, 23 octombrie 2020, 16:48)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui cont_nou

      .. de gaze si noxe industriale.
      si chilotii purtati pe doua parti sunt mai eficienti.
  • +3 (15 voturi)    
    Si uite cum... (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:08)

    CetateanulRoman [utilizator]

    teoria cu "cazanele" poluante nu tine. Clar vezi in trafic masini care fumega precum un transatlantic, alea trebuie atunci trase pe dreapta si vazut cum au trecut ITP; majoritatea sint insa camioane ultra-vechi ale regiilor, masini de armata, dube pe Bulgaria care desfasoara diverse servicii pt primarie.
    Si nimeni nu cunoaste cauza acestor poluari, nici macar cea mai mica banuiala! Fiindca banii acopera totul...
    Nebunia cu inlocuitul in masa al parcului auto e doar un exercitiu de marketing scapat de sub control si in care s-au folosit "ecologisti" pe post de idioti utili.
    • +1 (7 voturi)    
      te contrazici in exprimare (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:43)

      gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      pe de o parte ne spui ca teorica cu cazanele poluante nu tine, pe de alta parte le infierezi si spui ca ai gasit sursa poluarii.. hotaraste-te!
      • +3 (3 voturi)    
        reia ce am scris.. (Vineri, 23 octombrie 2020, 10:18)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui gogpintenog

        incet si cu atentie
    • +4 (4 voturi)    
      Partial adevarat! (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:57)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Toate cazanele polueaza atunci cand circula.
      Diferenta ar fi ca atunci cand se raceste afara, aerul nu se mai ridica si nu mai duce vantul poluarea in alte parti.
      Iar de arderile ilegale a uitat Costica fara frica, ca el e ocupat cu campania acum.
  • +11 (15 voturi)    
    există o explicaţie (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:10)

    silviust [utilizator]

    Doamna Firea ne-a şi spus: "I’m still here. Still working. Still like steel. And I like it".
    • +6 (6 voturi)    
      i-o plăcea (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:37)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui silviust

      fierei și oțelul (steel) dar mai mult furatul (steal).
      • +7 (7 voturi)    
        Steel are in Colon (Vineri, 23 octombrie 2020, 12:08)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Iar latura Infracțională Steal a deslușit o de la Varan
  • -1 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 23 octombrie 2020, 10:10)

    klaudyuxxx [utilizator]

    lasa ca rezolva nicu maine, ca si cu apa calda
  • -3 (7 voturi)    
    in timpul asta (Vineri, 23 octombrie 2020, 10:16)

    Mary80 [utilizator]

    organele sunt ocupate ca mosii sa poarte masca.
  • +2 (8 voturi)    
    Pentru Rahova explicatia este urmatoarea : (Vineri, 23 octombrie 2020, 10:25)

    un domn [utilizator]

    Tot azi noapte a fost anuntat Berbeceanu Prefect, asadar Bombardierele si Pianele au Decolat spre Tarile Calde
    • +1 (1 vot)    
      ete fas... (Vineri, 23 octombrie 2020, 16:49)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      .. mare scofala, acum imping spaga in alta parte.
  • +5 (5 voturi)    
    Senzori peste tot si drone in aer (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:11)

    bigbrother [utilizator]

    Este doar o idee fantezista, scoasa ca posibila solutie la lipsa de reactie a Primariei si Ministerului Mediului. Vad ca daca ne bazam pe oameni si politicieni sa faca treaba o sa inhalam particulele astea mult si bine.

    Deci, ca posibila idee de viitor, de ce sa nu avem drone cu termoscanare/infrarosu sau alt sistem necesar pentru detectie in aer? Evident, ne intoarcem la factorul uman, cineva trebuie sa aiba grija de ele macar cat sa le bage in priza, dar ca idee, combinatia dintre senzori instalati peste tot in oras (cu precadere la periferie) si drone care sa fie lansate cand se depisteaza cresteri ale poluarii intr-o anumita zona ar putea fi o solutie.

    Sau o idee si mai fantezista: taieri de salariu de fiecare data cand Garda de Mediu nu isi face treaba. Am inteles ca e foarte usor sa concediezi pe cineva de la stat :)
    • 0 (2 voturi)    
      alta propunere (Vineri, 23 octombrie 2020, 12:10)

      Mihaela_N [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Total de acord! Daca ne bazam pe politicieni nu se va rezolva nimic. Efortul trebuie sa vina de la noi, locuitorii orasului. Degeaba tot citim numere cu rosu si ne revoltam, daca continuam sa folosim masinile, daca continuam sa aruncam mucuri de tigara pe strada, daca continuam sa nu reciclam pentru ca ne e lene sa mergem la coltul strazii la centre de reciclare selectiva. Noi suntem inceputul problemei pentru care nimeni nu vrea sa gaseasca rezolvare.
  • +5 (7 voturi)    
    Mai multa reciclare, mai multa poluare (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:13)

    D-or [utilizator]

    Chair vreau o prezentare publica de la Mediu despre cum se recicleaza hirtia/cartonul: unde anume este ea prelucrata doar in "hale acoperite, in mediu umed si sub jet de apa", asa cum se invata la facultate?

    Exact, unde si cum se recicleaza cartonul ? Pe strazi, cu mini-instalatii de presare pitite prin institutii, ca sa se fure curentul electric?

    Unde si cum se sfarima sticla si de ce? Nu ar putea fi refolosita ca atare, fara a fi retopita de fiecare data?

    Trebuie publicata o lista si o harta oficiala cu punctele de reciclare acreditate si cu operatiunile permise. Tot ce nu este pe acea lista trebuie desfiintat, iar proprietarii inchisi si acuzati de tentativa de omor (da, prin poluare).

    Pe strada mea, de exemplu, e o poluare aproape continua cu fibre de hirtie/ carton, praf de sticla, desi nu este niciun punct de lucru oficial.

    Probabil ca totul se desfasoara intr-o cantina sociala de a primariei folosita ca paravan
  • +2 (6 voturi)    
    "Economia circulara" ne omoara in mod profitabil (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:23)

    D-or [utilizator]

    Credeti ca ar bate cineva din pinteni cu "economia circulara" daca nu ar fi super-profitabila?

    Dar pe noi ne omoara, atit prin poluarea directa cit si prin produsele toxice pe care le produce.

    Credeti ca promotorii si proprietarii locuiesc linga aceste centre (nici macar in Romania), poarta incaltaminte toxica, care pute, haine care iti ard pielea, tapiterie pe care nu te poti aseza, folosesc pungi care miros a hoit?

    Daca nu ne trezim sa combatem aceasta plaga prezentata ca "ecologista", vom deveni un centru european sau poate chiar mondial al reciclarii, mai precis spus, o groapa de gunoi.
  • -5 (7 voturi)    
    lasati prostiile ! (Vineri, 23 octombrie 2020, 11:46)

    Itsoc [utilizator]

    asta ii intereseaza pe bucuresteni cand in spitale se moare pe capete de covid ?

    purtati masti, spalati-va pe maini, evitati interactiunea umana si stati acasa si totul va fi bine!
    • +4 (6 voturi)    
      serios?! (Vineri, 23 octombrie 2020, 12:51)

      Mihaela_N [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      crezi ca nu suntem in stare sa rulam in creier mai mult de o idee? sa fim mereu cetateni pasivi, ca oile placide mereu in asteptare sa faca altii pentru noi. Absolut este necesar sa stam in casa, sa ne spalam pe maini si sa ne puteam mastile, dar asta nu ne face incapacitati fizic si psihic incat sa nu facem mai mult, ca tot pentru noi facem
      • -1 (1 vot)    
        nu cunosti (Vineri, 23 octombrie 2020, 17:05)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Mihaela_N

        oamenii aia care mor de asa numita poluare; mor de covid de fapt pentru ca n-au purtat masca.

        daca stateai in casa nu mai ajungeai sa ai probleme cu poluarea.

        morala? stati in casa, spalati-va pe maini, purtati masca.
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Vineri, 23 octombrie 2020, 13:04)

    SoulSearcher [utilizator]

    arde tanti gabitza firea dosarele si datele cu spagile si contractele de la primarie :DDDD
  • 0 (0 voturi)    
    Acum, aer toxic! (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 23:34)

    Namaste! [utilizator]

    fumul raspandit e cu Covid-19 cu tot?!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by