Cele mai spectaculoase proiecte propuse de noii primari de sector din București

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:37 Actualitate | Administratie Locala


Imagine generica
Foto: Facebook
Noii primari ai Sectoarelor din București sunt Clotilde Armand, Radu Mihaiu, Robert Negoiță, Daniel Băluță, Cristian Popescu Piedone și Ciprian Ciucu, potrivit numărătorii finalizate. Dincolo de reabilitarea blocurilor, amenajarea unor noi locuri de parcare și plantarea a zeci de mii de copaci, în campania electorală aceștia au promis câteva proiecte spectaculoase care, dacă se vor realiza, vor schimba fața orașului: o promenadă de 44 km în jurul salbei de lacuri din Sectorul 1, cu piste de biciclete, plaje și baze sportive, amenajarea malurilor de lac din Sectorul 2, pasaj subteran pe sub bd. Unirii, creșterea cu 20% a spațiului verde din Sectorul 4, extinderea parcului Drumul Taberei.

Sectorul 1

Cel mai spectaculos proiect promis de Clotilde Armand este amenajarea unei promenade de 44 km în jurul salbei de lacuri din Sectorul 1, cu piste de biciclete și baze sportive. În prima fază aici vor avea acces doar pietonii, iar acolo unde proprietățile private se termină ”in lac”, se vor construi pontoane. În a doua etapă terenurile de pe mal vor fi recuperate, se vor construi 4 plaje și 10 baze sportive, iar în a treia etapă se vor amenaja și piste pentru biciclete, promite Clotilde Armand.

Un alt proiect important este regenerarea zonei de Nord, apă, canalizare și asfalt pe toate străzile din Sectorul 1. Este vorba despre zona dintre Șoseaua de Centură și cartierul Băneasa unde s-a construit un oraș în ultimii 15 ani, dar fără infrastructura necesară.

Importantă este și refacerea trotuarelor pentru circulația pietonală, pe baza unui plan pe termen mediu aprobat în Consiliul Local. ”Refacerea trotuarelor trebuie să includă eliberarea de mașini parcate și interzicerea/limitarea parcării pe trotuar, refacerea pavajelor, refacerea barierei verzi de copaci/arbuști între carosabil și trotuar, proiectarea de trasee/piste pentru biciclete acolo unde lățimea trotuarului o permite”, promite Clotilde Armand. Chiar dacă nu este la prima vedere un proiect spectaculos, dacă se va implementa, va transforma substanțial sectorul și va crește calitatea vieții.

Sectorul 2

Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte propuse de Radu Mihaiu, noul primar al Sectorului 2, este amenajarea malurilor salbei de lacuri din Estul Sectorului 2: Fundeni (inclusiv Insula Fundeni), Dobroești, Plumbuita (inclusiv Insula Plumbuita) și malul nordic al lacului Tei.

Acesta mai propune modernizarea bulevardului Dimitrie Pompeiu, care va fi transformat în bulevard cu sens unic, o banda fiind alocată navetelor, autobuzelor și mașinilor speciale, realizarea unei parcări de tip Park & Ride la intersecția autostrăzii A3 cu Petricani + pasaj pietonal subteran sub Petricani pentru a ajunge la tramvai, spre Dimitrie Pompeiu + navete speciale ce fac legătura dintre aceasta parcare, metrou Pipera, Gara Herăstrău, Fabrica de Glucoza.

Un alt proiect important este amenajarea parcurilor Verdi și Sticlăriei. Vom amenaja Parcurile Verdi și Sticlăriei și programul „Nicio stradă fără boltă verde” care presupune replantarea tuturor alveolelor goale din aliniamentele stradale; amenajarea de noi aliniamente stradale pe toate străzile unde acestea lipsesc și plantarea de arbori în toate scuarurile din intersecții.

Sectorul 3

Cel mai spectaculos proiect propus de Robert Negoiță este pasaj subteran pe sub bd. Unirii, cu parcare subterană de peste 3.000 de locuri, și eliminarea traficului la sol, bulevardul urmând să devină complet pietonal. Valoarea investiției se ridică la peste 800 milioane lei. Pe partea de fluidizare a traficului, Negoiță are două proiecte mari:
  • un pasaj subteran la intersecția Mihai Bravu cu Camil Ressu și un altul la intersecția Mihai Bravu cu Șos. Vitan;
  • un pod pe bd. Pallady, în Zona Ikea, la intersecția cu strada Nicolae Teclu;
  • un pod la intrarea pe A2, în dreptul Străzii Drumul Între Tarlale și unul între strada Drumul Între Tarlale și Șoseaua Gării Cățelu, peste calea ferată;

Sectorul 4


Cele mai spectaculoase proiecte propuse de Daniel Băluță în campania electorală sunt:
  • un pasaj rutier la intersecția Șos. Berceni-Strada Iriceanu-str.Turnu Măgurele;
  • un pasaj rutier pe str. Turnu Măgurele, peste bd. Metalurgiei;
  • modernizarea bd. Gheorghe Șincai și Șoseaua Olteniței;
  • extinderea rețelei de metrou până la Șoseaua de Centură cu bani europeni;
  • un pod pe str Odei;
  • modernizarea bd. Metalurgiei;
  • va amenaja un parc de 2,5 ha în zona de Sud a bd. Metalurgiei - Parcul Tudor Arghezi;
  • va amenaja România Parc - un par tematic în zona Tineretului;
  • va crește cu 20% spațiul verde la nivelul întregului sector prin realizarea de pereți verzi pe mai multe clădiri;
  • va moderniza Piața Norilor și Piața Reșita;
  • va construi piste de biciclete pe traseul str. Iriceanu-str. Vitan Bârzești - Șos. Mihai Bravu - bd. Timpuri Noi- bd. Unirii și în zonele Vitam Bârzești, Calea Văcărești, str. Nițu Vasile, Calea Șerban Vodă, str. Reșița;
  • va transforma Parcul Natural Văcărești într-un obiectiv turistic pentru Capitală.


Sectorul 5

Cristian Popescu Piedone a promis că va face curățenie în Sector și va amenaja parcurile și locurile de joacă.

Sectorul 6


Ciprian Ciucu, candidatul dreptei la Primăria Sectorului 6 promite că va face 22.000 de locuri de parcare printre care 3 parcări park&ride la principalele intrări în sector, va amenaja promenada și Insula de la Lacul Morii, va amenaja 4 parcuri de cel puțin 8.000 de metri pătrați în proximitatea cartierelor Ghencea (Fostele sere militare), Militari (între str. Fabricii și str. Arieșul Mare), Cartierul ANL Brâncuși și Giulești, va amenaja strada Liniei și va extinde parcul Drumul Taberei, peste drum, lângă biserică.

Un alt proiect important este reintroducerea în circuitul urban a terenurilor fostelor platforme industriale (decontaminare, amenajare) în vederea construirii de parcuri și alte spații de agrement și sport.

Cirpian Ciucu mai promite că va sistematiza bulevardele largi și le va optimiza pentru transportul cu biciclete, trotinete și alte echipamente de transport electrice.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12947 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    I bet on Ciucu (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:56)

    Vali_B [utilizator]

    Deși nu stau în S6, cu siguranță ca ceea ce s-a promis se va face. Probabil este cel mai pregătit si potrivit primar ales din ultimii 30 ani.
    • +2 (4 voturi)    
      Pasajul Ciurel si Racord la Centura (Miercuri, 30 septembrie 2020, 18:01)

      Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Vali_B

      Cred ca un proiect important (daca nu cel mai important) este continuare racordului de la Pasajul la Cenetura Bucurestiului. Daca se tot se vorbeste de infrastructura, descongestionare trafic, poluare etc. cred ca e cazul ca aceasta lucrare sa fie o prioritate avand in vedere si constructiile care trebuiesc demolate.
      Nu stiu daca este implicat S6 sau PG sau ambele impreuna cu guvernul.
  • +3 (3 voturi)    
    sector 5 (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:09)

    cristi_an [utilizator]

    a incaput totul intr-o fraza scurta
    :)))))))
  • +3 (3 voturi)    
    Ha,ha,ha (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:21)

    feroviarul123 [utilizator]

    O sa te plimbi cu bicicleta in București atunci când va fi dotata cu M60 SAW.
  • +6 (6 voturi)    
    idee proastă (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:21)

    garmin [utilizator]

    e o idee proastă pasajul pe sub Bd Unirii. Exceptând locurile de parcare care ar putea elibera trotuarele, nu ar aduce niciun beneficiu pietonului. Trotuarele sunt suficient de late și acum pentru încurajarea mersului pe jos și tot nu e cine știe ce trafic pietonal sau activitate comercială. Fără niște puncte de atracție în zonă nu va veni nimeni.
  • -3 (9 voturi)    
    Obsesia bicicletelor (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:27)

    noi2013 [utilizator]

    Nu inteleg de unde obsesia bicicletelor si trotinetelor in Bucuresti. In nicio capitala mare ca intindere cum este Bcurestiul nu este asa ceva pentru ca de fapt nu sunt fezabile.... La Londra, Paris nu prea vezi nicio pista de bicicleta, cu trotineta nici nu ai voie pe drum.

    Niciodata nu se va merge din Bergeni in Pipera cu bicicleta pentru ca nu te tin picioarele....

    Toata lumea o da cu parcuri si promenade, de apa calda si trafic a uitat toata lumea....
    • +5 (9 voturi)    
      Noi vrem sa avem ca model Amsterdam (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:18)

      Tore [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Noi vrem sa avem ca model Amsterdam, nu ingramadita aia de Londra. Parcurile reduc din aglomeratie, pastreaza aerul curat si linistea in zona. O fi rau?
    • +5 (7 voturi)    
      Berlin (Miercuri, 30 septembrie 2020, 21:27)

      ztg [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Berlinul te asteapta sa iti explice avantajul pistelor de biciclete si a respectului ptr biciclisti. Un oras de 900km2 vs Bucuresti de 228km2.
  • +8 (8 voturi)    
    Dementa lui Negoitza (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:59)

    PrivireCritica [utilizator]

    Daca mai distruge un bulevard Negoitza adio Bucuresti! E doar ca sa le dea de lucru muncitorilor, altfel nu se justifica spatiu pietonal pe 8-10 benzi ( daca socotim si ce era deja ca trotuar), distrugerea circulatie, distrugerea magistralei de circulatie pentru un utopic pasaj care nu va rezolva nimic. Am uitat: 2 ani fara apa calda in tot centrul! Nu mai promovati aberatiile lui Negoitza! Nici maca nu tine de S3 Bd. Unirii, e la primaria generala


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by