Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Ciurel / Șoferii pot circula pe pod începând de sâmbătă

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2020, 17:20 Actualitate | Administratie Locala


Pasaj Ciurel 2
Foto: Hotnews
Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Ciurel, iar circulația pe pod va fi deschisă sâmbătă, a anunțat joi, primarul Capitalei, Gabriela Firea. Lucrările la pasaj au început în 2010 și aveau termen de finalizare în decembrie 2014, iar inaugurarea vine cu o întârziere de peste 6 ani. Pasajul face parte din străpungerea spre Autostrada A1, o alternativă la bd. Iuliu Maniu, dar restul proiectului nu a fost construit, astfel că, deși a costat 240 milioane lei, în faza actuală este practic doar un viraj la stânga și rezolvă doar problema celor care vin de pe Șoseaua Virtuții și intră pe Splaiul Independenței sau invers. Nu se poate merge înainte, pasajul oprindu-se în strada Amilcar Săndulescu care nu duce nicăieri.

Pentru a fluidiza circulația pe Șoseaua Virtuții trebuie construită și bucata de drum între pod și Șoseaua de Centură. Proiectul a fost aprobat în Consiliul General, la fel și culoarul de exproprieri, dar exproprierile nu au fost făcute din lipsă de bani, fiind nevoie de 50 milioane lei.

În plus, este discutabil dacă se va putea realiza bucata dintre Șoseaua de Centură și Autostrada A1 deoarece este pe teritoriul județului Ilfov.

”Vă anunț cu mare bucurie că s-a finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din țară, Podul Ciurel - Nod Virtuții, dar sunt datoare să vă spun și pierderile pe care le suferă bucureștenii, veți vedea cine a blocat acest proiect care ar fi trebuit să fie gata acum mulți ani, un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță 10 ani. În afară de pierderea acestui timp atât de prețios pentru cetățeni și cei care tranzitează capitala, este vorba și despre pierderi financiare fiindcă s-au pierdut în plus aproape 10 milioane de euro constructorilor care nu puteau lucra sau lucrau cu încetinitorul din cauza acestor procese. Abia de 4 ani de zile s-a putut lucra consecvent. Sâmbătă se dechide circulația”, a declarat primarul Gabriela Firea într-o interveție pe Facebook.

Primarul Gabriela Firea dă vina pentru întârzieri pe unul dintre cetățenii din zonă care a încercat blocarea podului în instanță deoarece se construia extrem de aproape de casa lor. Gabriela Firea spune că respectivul cetățean este unul dintre fondatorii asociației Salvați Bucureștiul și prieten cu Nicușor Dan, iar procese intentate de aceștia au cauzat municipalității pierderi de 10 milioane de euro.

”Întârzierile nu sunt cauzate de birocrație, de constructori privați care nu și-au făcut treaba, de primari care nu au fost energici și implicați. În momentul în care am preluat fotoliul de primar general, doar 10% din acest proiect era realizat. 90% s-a realizat în acești 4 ani. În proximitatea podului Ciurel se află o casă. Este și acum acolo, o casă denumită casa roz, evaluată la aproape 1 milion de euro, cu un buncăr antiatomic, care este proprietatea unui fost fondator al Asociației Salvați Bucureștiul, un coleg și prieten al domnului Nicușor Dan, este domnul Daneș. Dumnealui, împreună cu asociația și susținut de dl. Nicușor Dan au dat în judecată PMB de mai multe ori pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat întâi să se deființeze autorizația de construire, nu au reușit dar s-au pierdut niște ani, au solicitat apoi să se anuleze în instanță PUZ-ul de Sector 6, nu au reușit, dar s-au pierdut niște ani. Un proiect care trebuie să se finalizeze în 2-3 ani s-a terminat în 14 ani”, a mai spus Gabriela Firea.

Lucrările la pasaj au fost blocate mai mulți ani în instanță din cauza litigiilor cu cetățenii din zonă, printre care Mihai Daneș, aceștia au acuzat însă mai multe abuzuri făcute de Primăria Capitalei.

Pasajul Ciurel este compus dintr-un pod hobanat, cu 9 rampe și două pasaje supraterane.

”Nu vorbim de o lucrare fără niciun folos, s-a terminat această lucrare mare și vom continua”, a mai spus Gabriela Firea.

Promisiuni nerespectate

Într-un comunicat emis de Primăria Capitalei la începutul lunii aprilie 2019 se arăta ca în proiectul de buget pe anul în curs s-au prevăzut pentru Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel - Autostrada București - Pitești – Nodul Virtuții circa 11 milioane de euro, iar lucrarea se va finaliza până la finalul anului 2019.

Într-un alt comunicat emis la începutul lui 2019, reprezentanții Primăriei Capitalei afirmau că s-au recuperat întârzierile din ultimii ani, iar proiectul a ajuns de la 13% la 90%. Primarul Gabriela Firea și reprezentanții Primăriei Capitalei au anunțat de mai multe ori pe parcursul anului 2018 că Pasajul de la Ciurel va fi gata în luna noiembrie 2018, termen asumat de constructor. Pe 15 octombrie 2018, însă, după o vizită pe șantier primarul Gabriela Firea a postat pe pagina de Facebook că Pasajul de la Ciurel este realizat în proporție de 90%.

Pasajul Ciurel face parte din Străpungerea Ciurel - Nod Rutier Virtuții. Valoarea totală a proiectului este de 128 milioane euro.
Primăria Capitalei a demarat lucrările la drumul expres spre Autostrada București-Pitești în 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectivă, artera, de 8,3 km, ar fi urmat să facă legătură între Splaiul Independenței și autostrada A1. Licitația pentru executarea lucrării a fost câștigată de către consorțiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica și Proiect București, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la începerea lucrării, respectiv anul 2014.

Lucrările au fost oprite la câteva luni după ce au început atât din cauza litigiilor cât și din motive financiare. În 2014 au fost reluate, însă s-a lucrat cu viteza melcului. Primarul Gabriela Firea spune că atunci când a preluat lucrarea, aceasta era la 13%. Potrivit primarului Gabriela Firea, motivele blocajului au fost următoarele: nu s-au făcut plăți către constructor, nu au fost mutate rețelele edilitare iar descărcarea arheologică a durat foarte mult.

Litigiile cu cetățenii

Lucrările la pasaj au fost blocate mai mulți ani în instanță din cauza litigiilor cu cetățenii din zonă, printre care Mihai Daneș, aceștia acuzând mai multe abuzuri făcute de Primăria Capitalei.

De exemplu, Tribunalul București a anulat pe 30 octombrie 2015 autorizația de construire emisă de Primăria Capitalei pentru edificarea pasajului, dar deciziea nu era definitivă. "Instanța dispune anularea autorizației de construire nr. 2/27.01.2014 emisă de PMB. Dispune desființarea lucrărilor efectuate în baza autorizației de construire nr. 2/27.01.2014 Cu recurs în 15 zile de la comunicare", se arată pe portalul instanțelor de judecată. Procesul a fost pornit de un proprietar din zona, Danes Mihai, nemulțumit de faptul că piciorul podului se înalta la câțiva metri de proprietatea lui. "Nu sunt nemulțumit pentru că nu sunt expropriat ci pentru că viață mea și a familiei mele este tulburată de acțiuni ilegale care sunt scuzate de interesul "public " în detrimentul interesului meu", spunea Mihai Danes pentru HotNews.ro la vremea respectivă. La recurs, în aprilie 2016, Primăria Capitalei a câștigat procesul.

Mihai Danes a câștigat în instanța, în iulie 2012, și anularea primei autorizații de construire a pasajului, emisă de municipalitate în regim de urgență, deși nu era nicio urgență. În noiembrie 2013, sentința a devenit definitivă. Primăria nu a ținut cont de decizia instanței și a emis o altă autorizație, continuând lucrările, Danes a atacat-o și pe această în instanța, iar la începutul anului 2014 a fost emisă și cea de-a treia, în baza căreia se lucrează acum, dar care a fost și ea anulată în urmă cu câteva zile.

În februarie 2013, și Planul Urbanistic Zonal care stabilea traseul drumului a fost suspendat în instanța de un grup de cetățeni din zona care nu erau de acord cu acest proiect. Tribunalul București a anulat pe 4 noiembrie 2014 Planul Urbanistic Zonal care stabilește traseul drumului expres spre Autostrada A1, ce ar urmă să pornească de la Ciurel și să ajungă la autostrada, dincolo de șoseaua de centură. În acest PUZ este trecut inclusiv Pasajul de la Ciurel. Procesul a fost intentat de mai multe familii care dețîn proprietăți pe traseul acestei artere. Sentința nu este definitivă. La începutul anului 2016, Curtea de Apel a respins recursul Primăriei Capitalei și a anulat definitiv Planul Urbanistic Zonal care stabilea traseul drumului expres spre Autostrada A1.

Cetățenii din zona și societatea civilă au declarat în nenumărate rânduri că se opun proiectului din următoarele motive:

- este inutil, existând variante mai ieftine și care s-ar putea realiza mult mai rapid. "Printre soluții se numără realizarea unei străpungeri care să continue stradă Preciziei până în centură Capitalei, realizarea unei străpungeri pe stradă Liniei, unde se află o cale ferată abandonată și unde nu ar fi nevoie de expropieri pentru realizarea drumului până la centură. O altă soluție ar fi realizarea unei străpungeri în continuarea bulevardului Timișoara, această ar avea câteva sute de metri până la centură și s-ar putea realiza foarte rapid. Toate aceste rute alternative ar duce la decongestionarea bulevardului Iuliu Maniu, fără să fie nevoie de acest proiect megalomanic (drumul expres spre autostrada A1, n.r.)", a declarat Victor Rausse, unul dintre cetățenii afectați de proiect.

- nu va duce la rezolvarea problemelor de trafic, aglomerand centrul Capitalei. "Acest PUZ decongestioneaza într-adevăr bd-ul Iuliu Maniu, dar va conduce tot traficul spre centrul Capitalei, deoarece șoferii care vin de pe A1 și de pe șoseaua de centură vor trece podul de la Ciurel, vor merge pe Splaiul Independenței și vor trece prin zona Unirii spre autostrada București - Constanța. De asemenea, drumul va crea o descărcare majoră pe șoseaua Virtuții, un drum important care leagă Drumul Taberei de nordul Capitalei", a mai declarat Rausse.

- trece la doar 7 metri de uzina de apă de la Roșu, unde sunt niște bazine imense de apă descoperite pe care smogul făcut de mașinile de pe drum le vor polua.

- proiectul nu are studiu de trafic, singurul studiu în acest sens fiind JICA, un studiu realizat de japonezi în 2000 și care nu recomandă acest proiect drept o soluție viabilă.

Cine este Mihai Danes, cetățeanul care a dat în judecată Primăria


La alegerile locale din 2016, Mihai Danes a candidat din partea Uniunii Salvați Bucureștiul pentru funcția de primar al Sectorului 6. În perioada 2016-2019 a fost consilier local din partea formațiunii politice la Consiliul Local Sector 6. Potrivit datelor din CV-ul său, acesta are următoarea experiență profesională:

- 2012-prezent: activitate didactică la Facultatea de Medicină Veterinară, Spiru Haret București

- 1997-prezent: activitate didactică, Facultatea de Biotehnologie - Universitatea de Științe Agricole și de Medicină Veterinară București

- 2003-2013: Director Departament Relații Internaționale, Grup A&S Internațional

- 1992-2001: Director laborator diagnostic Boli Director Departament producție "Institutul Pasteur" București

- 1984-2003: Producție de vaccinuri și medicamente veterinare

- 2015: Membru al Consiliului Științific al ANSVSA* București

- 2012: Membru titular, Academia de Științe Agricole și Silvice, București

- 1994-2002: Membru al Consiliului Științific al SN Institutul Pasteur București

- 1994-2001: Membru Research Group FAO -ONU, European Commision for the Control of Foot and Mouth Disease

- 1997-2000: Membru al Consiliului de Administrație din Institutul Pasteur București

- 1987: Laureat al Premiului "Traian Săvulescu" al Academiei Române pe anul 1987

Studii

- 1995: Doctorat în Medicină Veterinară
- 1982: Facultatea de Medicină Veterinară București.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21653 vizualizari

  • +29 (31 voturi)    
    Intrebare (Joi, 17 septembrie 2020, 17:28)

    Casargoz [utilizator]

    Daca am face alegeri anticipate la anul...
    Mai inauguram ceva?
    Poate Prelungirea ghencea?
    Ar fi interesant in acest caz sa avem alegeri anuale.
  • +27 (29 voturi)    
    circuli pe el ca sa ajungi unde daca nu e gata ? (Joi, 17 septembrie 2020, 17:41)

    leeloo2 [utilizator]

    ...
    • +7 (11 voturi)    
      Un pod spre nicăieri. (Vineri, 18 septembrie 2020, 8:55)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Asta-i administrația și guvernarea PSD.Cu ei ajungem nicăieri.Adică stăm pe loc,ori dăm înapoi.
    • -1 (3 voturi)    
      cărcotașule (Vineri, 18 septembrie 2020, 11:50)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      l-a dat în folosință? L-a dat.
      Ce dacă din toamna lui 2016, în fiecare an zice că e gata în proporție de 85%? Acum e gata 100% și noi avem ce avem cu madama. Eeee.
      Inaugurare fastuoasă, madam. Nu te prezinți pe pasaj Sâmbătă să-ți primești aclamațiile ca la premierea Simonei Halep din urmă cu 2 ani?
  • +26 (28 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 17 septembrie 2020, 17:57)

    [anonim]

    • 0 (2 voturi)    
      răspuns (Vineri, 18 septembrie 2020, 11:51)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui

      la întrebările dvs. : DA.
  • +21 (23 voturi)    
    Mamama (Joi, 17 septembrie 2020, 17:57)

    Fanel01 [utilizator]

    De cand cu alegerile astea avem ziua si inaugurarea . Deci se poate ...
  • +31 (33 voturi)    
    ... (Joi, 17 septembrie 2020, 18:12)

    b24fun [utilizator]

    14 ani pentru un pod peste nimic, te îngrozești... parca 9 ani pentru 7,5 km de metrou nu mai suna așa rau:))))
  • +26 (30 voturi)    
    ba ma lasi... (Joi, 17 septembrie 2020, 18:17)

    micul_licurici [utilizator]

    Metroul e gata, pasajul Ciurel e gata, cu putin tin in urma Podul peste Dambovita din Titan e gata, la aeroport linia de tren e ca si terminata....

    O fi de la COVID !?



    Neah... sunt alegeri !!!
  • +28 (30 voturi)    
    Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasaju (Joi, 17 septembrie 2020, 18:27)

    nick24 [utilizator]

    “ Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Ciurel”
    Primăria??? Cumva au ieșit cei de la primărie cu lopata și au terminat dupâ 20 de ani un pasaj început de pe vremea lui Decebal?
    • +1 (3 voturi)    
      păi (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:04)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      și normal.
      Consiliați de consilierul Coajă pe administrația stradală, amploaiații consiliatei Firea, după ce și-au luat-o pe coajă pt. frecay menta 4 ani, s-au hotărât să-i facă acesteia un cadou de final de activitate administrativă a orașului, drept pt. care, înainte să fie desființați de viitorul primar Nicușor Dan, au ieșit la munca cu hârca (hârlețe, topoare, picamere, roabe și maiuri) pt. a-i dovedi acestuia și cârcotașilor de bucureșteni că miile de lei încasate ca lefuri, măcar o dată, nu au fost investiți în zadar.
  • +5 (23 voturi)    
    Danes are dreptate (Joi, 17 septembrie 2020, 18:38)

    levierul [utilizator]

    cei care merg inainte cu constructiile, fara a tine cont de procese si de litigii in general, aia trebuie sa plateasca. Va ajunge primaria sa plateasca daune pentru faptul ca un primar cu bacul luat la 32 de ani, se crede om de initiativa. (e doar un exemplu)
  • -5 (27 voturi)    
    Vedeti- nu aveti drepturi (Joi, 17 septembrie 2020, 18:51)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    daca unui Primar sau ministru i se nazare sa tranteasca vreo lucrare megalomanica, faraonica, precum Ceausescu si se intampla sa treaca prin casa ta sau pe la geamul tau, nu ai dreptul sa comentezi, trebuie sa inghiti si sa accepti...asa precum in China, Coreea de Nord etc. Ce drepturi, ce libertate, justitie, astea sunt mofturi pentru blonda din Voluntari, conteaza ce vor ei, alesii, nu sa se simta cetatenii bine, caci ei stiu mai bine ce si cum pt toti.
    Trecand peste faptul ca pasajul/podul chiar e inutil, in contextul in care in cativa ani vom avea auostrazi de centura si pe sud si nord si deci nu mai au de ce sa tranziteze cei din provincie Bucurestiul, chiar si pentru soferii bucuresteni solutiile alternative prezentate de cetateni erau mult mai bune (si mai ieftine) pt a decongestiona cart Militari.
    Si chiar si asa, a acuza pe cineva ca si-a cautat dreptatea in instanta, indiferent din ce partid este, este suprema negare a Constitutiei. Comunicatul asta ar trebui sa fie pus in rama, pt o marca o culme a gandirii anticonstitionale, anti-egalitatea in drepturi a cetatenilor in fata legii, in raport cu institutiile statului sau cele locale.
    Dar, ce asteptari sa ai de la tuta Firea, care stie doar a face spectacol ieftin si a linge icoanele si poza in costume si ipostaze kitsch? atata o duce capul...si evident si pe ai ei...
    • +10 (14 voturi)    
      Pai de ce (Joi, 17 septembrie 2020, 20:50)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      sa treci peste faptul ca e inutil? Poti accepta un "sacrificiu" daca stii ca e de folos pentru sute de mii de oameni (desi nu e stilul romanilor). Sau cum a fost chinul locuitorilor din Drumul Taberii pentru construirea metroului. Dar macar acolo ajungi in centru. Aici nici nu se stie cand va ajunge soseaua in autostrada.
    • +11 (15 voturi)    
      Drepturi (Joi, 17 septembrie 2020, 21:21)

      gastonfoix [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Lasand la o parte spectacolul grotesc pe care il face dn Firea.

      Nu este vorba ca unui primar/ministru i se nazare sa faca o lucrare pe proprietatea cuiva. Acest drum este prevazut in PUZul din 2000. De ce dl Danes si altii au construit acolo(ilegal cu autorizatie de la prim sect 6)?

      Locuiesc in Rosu si nu gasesc deloc ca este inutil. Pur si simplu este un calvar sa iesim in Bucuresti. Daca dvs credeti ca solutia ca sa imi duc copiii la scoala/liceu este o sa o iau pe nu stiu ce autostrazi inventate la 8 km in exteriorul Bucurestiului inseamna ca nu intelegeti improtanta infrastructurii pentru un oras. Aici nu este vorba de necesitatea ca acest drum sa iasa in A1, vorbim de necesitatea ca cei din Rosu/Chiajna sa aiba infrastructura necesara sa isi desfasoare activitatile econumice si cele de zi cu zi.
      • -2 (14 voturi)    
        roșu, o comună de vis (Vineri, 18 septembrie 2020, 0:11)

        Flat [utilizator] i-a raspuns lui gastonfoix

        copilul tău de ce nu se duce pe picioarele sale la școala din Roșu? de ce trebuie aglomerat traficul cu această plimbare a prețioaselor progenituri în capătul opus al orașului? să ia autobuzul
        • -2 (6 voturi)    
          Rosu (Vineri, 18 septembrie 2020, 8:49)

          gastonfoix [utilizator] i-a raspuns lui Flat

          Limbajul dvs imi spune ca nu aveti pic de bun simt. . Daca stau in Rosu trebuie sa lucrez in Rosu, iar copilul meu trebuie sa faca liceul in Rosu?. Sau trebuie sa merg cu metroul inexistent, cu autobuzul care circula la 1/2 ore si ii ia jumatate de ora sa ajunga la Lujerului?

          Daca nu intelegeti importanta infrastructurii pentru 1 oras, mai bine abtinetiva de la comentarii stupide.
          • +1 (7 voturi)    
            de ce trebuie sa platim noi? (Vineri, 18 septembrie 2020, 11:14)

            DSS [utilizator] i-a raspuns lui gastonfoix

            ca dvs sa va trimiteti copilul la scoala in alta localitate? Rosu e comuna bogata, de ce trebuie sa cheltuim noi o avere ca sa va mearga bine dvs?
            pt bucuresteni este absolut inutil acest pasaj, nu duce nicaieri si utilitatea este discutabila.
      • +1 (11 voturi)    
        daca era Militari decongestionat (Vineri, 18 septembrie 2020, 0:16)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui gastonfoix

        de celelalte drumuri propuse, pai atunci de ce ati avea nevoie SI de acest pasaj?
        Care apropos, va atrage si mai mult trafic , noxe, poluare. etc.
        Pt d-voastra calitatea vietii imbunatatita se rezuma doar la avea unde si cum va plimba fundurile de colo colo cu masina?
        Aer curat, liniste, securitate fizica (ca nr crescut de masini in zona implica si risc de accidente pt copii d-voastra), nimic, nimic? Asta e conceptul vostru de "wellness"? drumuri peste tot, masini si fatzait de colo-colo, ca in China? asa vreti sa cresteti copii sanatosi, sa imbatraniti? si pe urma va mirati ca vai, de ce atatea cancere...pai uite de ce...nu Bill Gates sau BigPharma, voi sunteti de vina, voi le cereti...
        • 0 (6 voturi)    
          comuna Chiajna (Vineri, 18 septembrie 2020, 9:00)

          gastonfoix [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          Hai sa nu mai construim nimic si sa ramanem toti la infrastructura economica existenta, ca sa stam ore in sir in trafic, ca sigur asta ajuta enorm calitatea vietii si nu contribuie de loc la poluarea acestui oras.

          Asa cum am mai discutat, daca nu intelegeti importanta infrastructurii pentru activitatea economica a unui oras inseamna ca nu ati inteles nimic. Daca credeti ca ajuta cu ceva calitatea aerului faptul ca stam in cozi inteminabile, unde nu faci decat sa poluezi, inseamna de asemena ca vorbiti fara sa ganditi.
          ,
          In zona nu exista metrou, autobuze forte putina, circula rar si stau la cozi interminabile.Mii de masini din regiunea de vest a Bucurestiului tranziteaza comuna si stau la cozi interminabile si dvs care habar nu aveti ce se intampla si cat de poluata este aceasta comuna imi explicati mie conceptul de "wellness".
          • 0 (4 voturi)    
            Si de ce nu facem metrou sau transport in comun? (Vineri, 18 septembrie 2020, 10:07)

            RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui gastonfoix

            De ce facem doar strazi si pasaje si incercam sa "ajutam" traficul generat doar de masinile personale?
            De ce in tarile civilizate se pune accentul pe infrastructura feroviara, metrou, autobuze etc?
            Nu prea aud multa lume cerand linii de autobuze dinspre marile comune de langa Bucuresti super populate, sau linii ferate pentru naveta. Asa cum in alte tari se poate si se face aceasta infrastructura, functioneaza bine si degreveaza traficul, asa s-ar putea si la noi. Ca doar nu e geografia Bucurestiului cea mai cu mot din lume de nu permite o infrastructura "ca in afara".
            Locuiesc in zona Militari/Rosu si stiu ce inseamna acest trafic si ce calvar e dimineata si seara. Dar sunt constient ca acest pod nu va face decat sa mute coada care exista seara pe Splai in zona Semanatoarea sus pe pasaj. Crede altcineva altceva?
            • +1 (3 voturi)    
              n-ai cu cine (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:56)

              Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

              nu vezi ca unii nu au in cap decat strazi, bulevarde, autostrazi, drumuri, drumuri, cat mai multe drumuri, pt ca nu pot concepe sa se mai miste si pe picioarele lor sau cu transport public?!
              Din cauza lor si avem poluarea asta uriasa in Bucuresti si murim sufocati cu zile.
              In loc de ex, dl acela sa faca presiuni cu ceilalti si sa ceara sa fie in cartier la el scoala, gradinita, spital, cresa, locuri de munca, etc, ca sa nu fie nevoie sa se fatzaie cu masina de colo colo, el vrea drumuri.cat mai multe drumuri. ca sa duca copiii la mama naibii, sa se duca cu pretioasa lui masina (ca doar de aia a dat banii pe ea, nu?) la cumparaturi, spital, job, etc etc.
              PS: multe multe drumuri mari, largi, sa stiti ca sunt in Manila. Dar nu ajuta cu nimic viata celor de acolo sa aiba ditamai autostrazile suspendate prin oras, care se umplu si sunt mai tot timpul congestionate. Si zgomotul si poluarea sunt graoznice acolo. Daca vreti sa vedeti un studiu de caz despre ce inseamna sa bagi infrastructura rutiera masiv in orase, vedeti Manila, Bangkok etc. Chiar vi se pare ca astea sunt repere de urmat?
          • 0 (0 voturi)    
            ca sa stam ore in sir in trafic (Vineri, 18 septembrie 2020, 23:25)

            nu.conteaza [utilizator] i-a raspuns lui gastonfoix

            Pai ideal ar fi sa stati acolo tot timpul. Drumuri si largiri de drumuri va aduce si mai mult trafic.
      • 0 (0 voturi)    
        Solutia este (Vineri, 18 septembrie 2020, 23:24)

        nu.conteaza [utilizator] i-a raspuns lui gastonfoix

        sa va duceti copii la scoala in Rosu. Ca de aia locuiti acolo nu? De asemenea tot in Rosu trebuie sa si munciti nu?

        Unde platiti impozitele in comuna Rosu nu? Nu va mai convine nu?

        Dar ce ar fi daca intrati in Buc sa platiti?
  • +24 (26 voturi)    
    Păi stai... (Joi, 17 septembrie 2020, 19:18)

    slashroot [utilizator]

    Cum adică "rezolvă doar problema celor care vin de pe Șoseaua Virtuții și intră pe Splaiul Independenței sau invers"? Asta se putea face și înainte, nu era nevoie de un pod. E ca și cum aș pune o ușă în câmp și să mă laud că am casă...
    • +11 (13 voturi)    
      O usa teribil de scumpa! (Joi, 17 septembrie 2020, 20:54)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      :(
  • -7 (13 voturi)    
    din pacate.... (Joi, 17 septembrie 2020, 20:03)

    dr_bear [utilizator]

    Poate e vitriol de campanie dar eu tind sa cred acel sambure de adevar.Nu stiu mare lucru despre Nicusor Dan, cam ce a facut el in viata intreprinzator dar stiu sigur ca a protestat si blocat proiecte importante de care ne bucuram toti acum. Bd Uranus fiind unul dintre ele, atunci mi-a iesit prima oara in fata omul asta.
    Imi pare sincer foarte rau ca el este alternativa la Firea, l-as fi preferat de 15X mai mult pe VV. Probabil nu voi merge la vot....dar refuz sa-l votez pe individul asta. Bucurestiul este o masina de facut bani si are nevoie de infrastructura. Sa salveze Sinaia sau Sighisoara...aici e o jungla de beton de unde te retragi la o varsta potrivita cand vine vremea.
    • -3 (7 voturi)    
      Deci votezi Firea! (Joi, 17 septembrie 2020, 22:46)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      Bună alegere pt București! Pt viitorul orașului...
    • +7 (9 voturi)    
      Hai c-ai dat-o in bara! (Joi, 17 septembrie 2020, 23:25)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      Fiindca inainte ca unii sa faca bani in Bucuresti altii trebuie sa mai si traiasca. Pentru ei s-a luptat Nicusor Dan. Daca ar fi fost dupa cei ce vor sa faca bani, de mult Parcul Cismigiu ar fi fost impartit in parcele si oferit celor ce vor sa-si ridice acolo vile . Nu altfel s-ar fi petrecut lucrurile si cu Parcul Herastrau.
    • +7 (11 voturi)    
      tot din păcate (Vineri, 18 septembrie 2020, 0:08)

      Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      Dacă te-ai uita peste obiecțiile lui ND la proiectele alea ai să vezi că nu a vrut să anuleze sau să blocheze proiectele ci modul în care au fost făcute. Lipsa unei viziuni în aceste planuri, distrugerile de clădiri istorice, lipsa unui masterplan de trafic, lipsa unui plan de urbanizare. Ne bucurăm de proiectele alea, este adevărat, dar ele puteau fi făcute cu mult mai puțini bani, cu responsabilitate pentru dezvoltarea urbană și cu un proiect inchegat pe termen lung.
    • -5 (5 voturi)    
      Nicusor Dan (Vineri, 18 septembrie 2020, 9:05)

      gastonfoix [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      Exact, Vlad Voiculescu era un canditat mult mai bun.

      Asocierea lui Nicusor Dan cu acesti indivizi care au dat spaga la primaria Sect 6 sa construiasca ilegal, avand in vedere PUZul din 2000 arata cata ipocrizie are acest om..
  • +8 (10 voturi)    
    de ce sa facem drumuri ocolitoare... (Joi, 17 septembrie 2020, 20:12)

    Mrrr [utilizator]

    ...pentru a evita marile orase, precum si infrastructura de transport in comun?
    bagam banii in proiecte mega de intrare/iesire in centrul orasului cu tot ce este motorizat(indiferent de greutate,grad poluare, etc.)
    Si in ajun de alegeri, sa prosteasca poporul!
    Sper ca de data asta nu!!!
    Nu o fi celalalt perfect, dar cucoana a avut timp sa arate ce poate, iar ce poate nu este de folos orasului, este toxic!
    ...nu cred ca este asa complicat de a alege!
    ...si este valabil la fiecare rand de alegeri:decat sa apleci urechea la cei care au avut ocazia, insa nu au demonstrat, mai bine incerci cu unul nou - pe langa ca poate esua, exista o mica posibilitate de a-si da interesul si in a realiza ceva, caci altfel se aplica aceeasi regula la urmatoarele alegeri:ALTII!!!
  • +8 (10 voturi)    
    Care sambata? Ca nu specifica (Joi, 17 septembrie 2020, 21:46)

    RDU2 [utilizator]

    Parca acum cateva luni bune era gata 90 si ceva la suta, asa se lauda doamna. Apoi a promis ca o sa fie gata cand incepe scoala. Uite ca a inceput scoala, mai e de lucru la legatura rampelor cu strazile existente. Asa ca sper ca nu e gata sambata 19 septembrie.
    Altfel sincer, o sa il evit pe cat pot in primele saptamani de folosinta, pana vad ca e sigur. Nu ma pricep deloc la constructii, dar la cum arata azi strazile in zona de legatura cu rampele, in 2 zile nu vad cum ar putea sa le faca asa cum trebuie.
    A bagat doamna viteza fix pe ultima suta de metri, ca sa isi faca reclama electorala gratuita. Motivele alea ca cetatenii rai au blocat proiectul sa i le zica lui mutu (nu, nu primarul S6). Acum se grabesc si fac o lucrare de mantuiala doar ca sa aiba cu ce sa se laude doamna.
  • +11 (15 voturi)    
    ban pe ban (Joi, 17 septembrie 2020, 23:11)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Primaria n-are 50 de milioane pentru exproprieri dar a avut 80 de milioane pentru catedrala.
    Asa vedem prioritatile primariei.
    • +1 (5 voturi)    
      Familia Pandele (Vineri, 18 septembrie 2020, 9:08)

      gastonfoix [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

      Exact. Asa cum primaria voluntari are bani sa plimbe enoriasii pe la toate manastirile din tara, dar mai putin de infrastructura. Ce te poti astepta de la familia Pandele...
  • +12 (14 voturi)    
    FFF INTERESANT: (Joi, 17 septembrie 2020, 23:40)

    nick24 [utilizator]

    “ În plus, este discutabil dacă se va putea realiza bucata dintre Șoseaua de Centură și Autostrada A1 deoarece este pe teritoriul județului Ilfov”

    Deci acum 20 de ani când a demarat proiectul pe hârtie și în 2010 când a demarat șantierul, nu s-a luat legătura cu județul Ilfov? Nu s-a făcut tot ce e legal la Ilfov ca să se poată face joncțiunea cu autostrada?
    Las’ că mai avem timp! Până ajungem acolo mai trec vreo 20 de ani!
  • +3 (5 voturi)    
    un pasaj spre nicaieri (Vineri, 18 septembrie 2020, 10:01)

    martel55 [utilizator]

    asta se inaugureaza, e un pasaj care nu doar ca nu rezolva nimic, mai mult, creeaza ambuteiaje suplimentare
  • -1 (1 vot)    
    SITUATIE (Vineri, 18 septembrie 2020, 11:28)

    jidanul [utilizator]

    "este discutabil dacă se va putea realiza bucata dintre Șoseaua de Centură și Autostrada A1 deoarece este pe teritoriul județului Ilfov.", chiar asa ? O lucrare de infrastructura atat de importanta se poate impiedica de faptul ca se trece de pe un UAT pe altul ? O autostrada sau o cale ferata se impiedica catrece de pe un UAT pe altul, ca trece prin judete ? Acesta este un detaliu care nu trebuie sa conteze pentru ca lucrarile de asemenea importanta trebuie duse la capat in conditii de calitate maxima si cat se poate de repede.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by