VIDEO INTERVIU Alegeri locale 2020 Ce proiecte propune Radu Mihaiu, candidatul PNL și USR-PLUS la Primăria Sectorului 2: Gară la Petricani, Parc la Gara Obor, pistă de biciclete Moara lui Asan - Fabrica de Glucoză

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 6 septembrie 2020, 18:47 Actualitate | Administratie Locala


Radu Mihaiu
Foto: Facebook
O gară la Petricani, un parc de inovare în zona Lizeanu - Matei Balș, pistă de biciclete de la Moara lui Asan către Fabrica de Glucoză, un parc la Gara Obor și asigurarea transportului elevilor către școală sunt proiectele pe care candidatul USR-PLUS la Primăria Sectorului 2, Radu Mihaiu, spune că le va realiza dacă va câștiga alegerile din septembrie. Acesta afirmă că va interzice parcarea mașinilor pe trotuare și va majora taxa de parcare, concomitent cu încurajarea transportului alternativ și utilizarea mijloacelor de transport în comun.

Radu Mihaiu a fost invitat luni în studioul HotNews.ro pentru a discuta despre soluțiile sale pentru salubrizarea sectorului, problema parcărilor și cea a dezvoltării urbanistice haotice.
  • Vezi în articol proiectele candidatului USR PLUS



Cele mai importante declarații ale candidatului USR PLUS

Despre lipsa de notorietate ale unor candidați
  • USR PLUS a pornit în politică cu ideea de oameni noi, care vine și cu acest dezavantaj, oamenii noi nu sunt cunoscuți, nu au notorietate
  • Dacă vrem oameni noi în politică ar trebui să ne așteptăm că majoritatea nu sunt cunoscuți
  • În acest moment înțeleg că avem în sondaje peste 40%

Din ce trăiți?


  • În principiu din dividente. Sigur că am și un salariu pentru plata taxelor. Evaluez cheltuielile mele persoanale pe la 3 - 4.000 de euro pe lună din afacerea personală.
  • Compania mea, sunt asociat cu alte două persoane, nu a mai crescut la fel de mult de când am intrat în politică și pentru că energia mea se duce mai mult în politică
  • Firma a început să crească la modul seriod în 2012
  • Când am ajuns la ministerul Fondurilor Europene îmi permiteam să trăiesc exclusiv din dividende
  • Clienții noștri sunt în mare parte aceiași din 2015, și pentru că nu am mai dedicat atât de mult timp căutării de noi clienți
  • 80% din veniturile noastre sunt din străinătate
  • Redacția: Aveți contracte cu statul? Radu Mihaiu: Nici unul. Nu am accesat fonduri europene, nu am niciun contract cu statul

Despre serviciile de salubritate în Sectorul 2 și ce soluții are

  • Primul lucru pe care îl putem face este să punem primăria să urmărească cum face treaba Supercom. Trebuie să legăm evaluarea angajaților din direcția Servicii publice de cum își fac ei treaba în teren
  • Supercom încearcă să-și maximizeze profitul cu minim de efort dar Primăria trebuie să se asigure de calitatea serviciului
  • Al doilea lucru este finalizarea caietului de sarcini. Ce ei și mai rău e că Primăria continuă să modifice caietul astfel încât să nu fie conform cu cerințele ANRSC. Și mai trec două trei luni în care Supercom câștigă.
  • Licitația are termen 19 octombrie pentru depunerea ofertelor. Caietul de sarcini nu poate fi rescris cu totul. Ce putem face e să ajustăm acest caiet și să-l punem în termenii legali pe care ANRSC spune că trebuie să-i respecte.
  • Eu îmi propun să avem acest caiet de sarcini curat, agreat cu ANRSC și atunci se poate încheia și licitația
  • Și al treilea lucru, vrem anularea taxei de habitat
  • Pentru cei care au un contract cu un operator licențiat nu se percepe taxă. Pentru cei care nu au contract, se va percepe o taxă. De ce e mai bine ața? Dacă avem aceeași taxă pentru toți, totul este paușal. Oamenii nu sunt încurajați să arunce mai puțin și nici să selecteze deșeurile
  • Există un principiu european, plătește cât arunci. Cei cu simț civic colectează selectiv, mi-e foarte neclar dacă nu cumva toate aceste gunoaie ajung în același loc.
  • Nici Supercom nu încurajează colectarea selectivă. Din ce înțeleg duc gunoaiele undeva lângă Călărași, unde înțeleg că sunt niște condiții groaznice, dacă Dunărea se umflă prea mult e posibil ca gunoaiele din sectorul 2 să ajungă în Dunăre
  • Există operatori care ar vrea să ridice sticla gratis, la fel și plasticul, și metalul. Trebuie să nu fie contaminate, dar asta se rezolvă printr-o relație contractuală. În acest moment nimeni nu e interesat de fapt să colecteze selectiv

Despre amenzile pentru aruncarea gunoiului pe jos

  • Aici e și o chestie de management prost la nivelul primăriei. ADP spune că curățenia e treaba Supercom, Supercom spune că parcurile sunt treaba ADP
  • Firmele de pază din Sectorul 2 sunt foarte bine conectate politic și câștigă foarte mulți bani de aici. Se vor da sancțiuni cu siguranță. Direcția de servicii publice va trebuie să aplice amenzi acestor firme, să verifice cum își fac treaba cei angajați să o facă

Lipsa locurilor de parcare în Sectorul 2


  • E foarte clar că e nevoie de mai multe locuri de parcare. Vom sistematiza străzile, prin sensuri unic, eliberând astfel unul din sensuri pentru parcare legală
  • O altă soluție e construirea de parck & ride, în Pipera, Colentina și Pantelimon
  • În acest moment avem nevoie să transparentizăm modul cum se alocă locurile de parcare. Cred că taxa este extraordinar de mică, ar fi normal să o creștem, probabil de-a lungul timpului va fi crescută. În sectorul 2 sunt de peste zece ori mai multe mașini decât locuri de parcare. Trebuie să încurajăm reducerea dependenței de mașini. E foarte ieftin în acest moment să ai două trei mașini pe care să le ai pe spațiul public. O soluție este eliberarea trotuarelor. Construim și parcări inteligente, supraetajate. Un astfel de loc este pe bulevardul Basarabia, altul pe lângă Bd Doamna Ghica
  • E clar că nu avem cum să parcăm toate mașinile existente, și asta înseamnă că va trebui să încurajăm transportul alternativ, cu piste de biciclete
  • O altă soluție este construirea de parcări securizate rezidențiale pentru biciclete și trotinete, cu camere de luat vederi
  • Una din marile probleme este că trebuie să aduci bicicleta în casă, pe scări. O parcare securizată elimină din barierele folosirii bicicletei și trotinetei
  • E clar că trebuie încurajată și folosirea transportului în comun

Despre regimul de construcții în Sectorul 2

  • Noi am luptat împotriva planului urbanistic zonal, joi am depus o plângere prealabilă în care contestăm la primărie în atenția prefectului acest plan
  • Este ilegal și face foarte mult rău dezvoltării orașului, se fac blocuri pe spațiul verde, s-au introdus planuri urbanistice deja respinse
  • Suntem destul de convinși că vom câștiga la un moment dat acest protest

Spațiile verzi din Sectorul 2

  • Cel mai ambițios proiect e în zona Gării Obor, unde sunt niște șine nefolosite, la nord de gară e foarte clar că va exista o dezvoltare imobiliară serioasă. Eu îmi propun să facem acolo un parc, de minim lapte hectare. Aș vrea o gară subterană, iar deasupra gării să fie un parc
  • Sunt terenuri extrem de scumpe acolo, CFR are nevoie de cale ferată acolo, va costa cu siguranță mai puțin decât retrocedarea terenului din Parcul Verdi
  • Proiectul nu va putea fi finalizat probabil într-un singur mandat
  • Noi putem să îngrijim mult mai bine parcurile decât se face acum. E clar că ADP nu-și face bine treaba

Salba de lacuri Colentina

  • Avem proiect de amenajare, un proiect care ține foarte mult de regimurile juridice ale unora din terenuri. Vrem un traseu de promenadă, să putem merge și cu bicicleta acolo
  • Despre terasele din parcuri
  • Unele parcuri au ajuns un fel de bâlci. Autorizarea de terase trebuie să fie foarte foarte restrictivă. Nu pot spune că nicio terasă nu trebuie să existe în parc


Despre atelierele centrale ale STB

  • Între Lizeanu și Matei Balș se repară tramvaie, e o industrie grea care nu are ce să caute în centrul orașului
  • Vreau să facem acolo un parc de inovare, așa cum sunt în străinătate. Acest lucru se poate face fără să cedăm terenul unui dezvoltator imobiliar, el va rămâne în continuare în gestiunea primăriei
  • Există discuții foarte avansate pentru construirea a două depouri STB în Ilfov

Șase proiecte pe care și le propune dacă va ajunge primar

  • Parcul de inovare
  • O gară la Petricani astfel încât să se poate merge de la Gara Obor în Pipera
  • Parcu Gării Obor
  • Pista Moara lui Asan către Fabrica de Glucoză
  • APET, achiziții publice electronice transparente, un site de transparentizare a tuturor achizițiilor primăriei
  • Al șaselea proiect, o să spun șase proiecte, este Autobuzul copiilor, autobuzele care să ducă copiii la școală

De ce v-ar vota oamenii pe dvs?

  • Pentru că sunt noua voce care poate să aducă sectorul acesta din anii 2000, de unde l-au ținut înțepenit actualii mei contracandidați, spre o capitală europeană
  • Eu nu am niciun fel de datorie față de niciun clan, rețea de sifonat de bani, nu am treabă cu administrația locală, nu datorez nimănui nimic și pot face curățenie în primărie
  • Eu pot să fac ceea ce este de făcut. Ei nu pot să facă ceea ce este de făcut pentru că sunt datori grupurilor de interese, directorilor din Primărie









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3523 vizualizari

  • acuze politice (Luni, 7 septembrie 2020, 9:07)

    GeorgianaLupan [utilizator]

    Cum raspundeti acuzelor conform carora sunteti un produs politic al domnului Ghinea si Barna?
    Cum explicati cresterea artificiala din organizatia sectorului 2 unde dintr-un membru oarecare in mai putin de un an de zile ati ajuns presedinte de filiala, candidat la europarlamentare iar apoi in scurt timp optiunea numarului 1 a aliantei pentru primaria sector 2??
  • doua intrebari (Luni, 7 septembrie 2020, 9:48)

    nellino [utilizator]

    1. ati aflat "cum ii zice" companiei care asigura transportul public in Bucuresti?

    2. cae este planul pentru rezolvarea problemei parcarilor de resedinta in Sectorul 2? Cazuri concrete: zonele Teiul Doamnei, Tei, Pantelimon. Incercati sa nu folositi termenul de "fonduri europene" drept panaceu. Nu finantarea lipseste, ci solutia tehnica. Deci ce solutie aveti?
  • Cont facebook (Luni, 7 septembrie 2020, 10:43)

    Runnaway1985 [utilizator]

    Buna ziua!

    Cine va administreaza contul de facebook? Dumnevoastra sau altcineva?

    Cautati notorietate, insa cand v-am trimis o solicitare de adaugare ca si prieten m-ati lasat asteptand degeaba timp de mai bine de o saptamana ..

    Si a 2-a intrebare; credeti ca veti lua mai multe voturi decat regretabilul domn fost primar Neculai Ontanu?

    Va multumesc.

    Numai bine!
  • Locuri de parcare (Luni, 7 septembrie 2020, 11:06)

    MihaiP [anonim]

    Luati in considerare posibilitatea de a putea licita pentru locurile de parcare?
  • Parcare stradala (Luni, 7 septembrie 2020, 12:25)

    Arthur [anonim]

    Am o singura intrebare ,pe care i-am pus-o si doamnei Firea;cum gestionati situatia complect inechitabila pentru posesorul de autoturim ,platitor de taxe locale la resedinta,de ex.S2,fata de posesorii de autoturime imatriculate in alte judete,cu plata de impozite acolo,care circula si parcheaza in Bucuresti,nu ca trazit ci ca locuitor cu anii?Aceasta speta a fosrt rezolvata mai peste tot in U.E. posesorii de masini fiind obligati dupa 3-6 luni ori sa-si inmatriculeze masina platind taxe,ori evacueaza masina din localitate! In jurul blocului meu din sos. Pantelimon peste 30% din putinele locuri de parcare de pe stradute sunt blocate cu masini de provincie indeosebi IF ,Tr sau DB! Nu mai vorbesc de firmele de taxi inmatriculate in Voluntariul lui Pandele -firea care circula in Bucuresti,dar platesc taxe si impozite la Pandelke & Firea,o fi normal?Astept cu interes raspunsurile dvs. ,mai ales in situatia in care fiul meu va lauda!
  • Parcare (Luni, 7 septembrie 2020, 13:44)

    Jude [utilizator]

    Cum veti interzice parcarea pe trotuar in conditiile in care primaria S2 a dat locuri de parcare pe trotuar ca si parcare de resedinta.
    Ce solutii aveti pentru extinderea locurilor de parcare.
    Din punctul meu de vedere mai intai trebuie sa oferi alternative si abia apoi sa interzici.
    La Romania vad ca merge cu doar invers. Mai stiu pe unii care au taiat acum 10 ani indemnizatia mamelor afirmand ca "vor face" gradinite si crese. Intrebati cate s-au facut in acesti 10 ani.
    Asa si dvs.
    La fel si transportul in comun. In momentul in care suplimentati STB cu 2000 de noi autobuze/tramvaie si faceti linie unica pentru autobuz, refaceti traseele care sunt vechi de 40 de ani, abia atunci putem sa vorbim de alternative.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by