FOTOGALERIE ​​Primăria Capitalei a trasat pistele de biciclete de pe bd. Regina Elisabeta pe trotuar / Acestea se opresc în terase, stâlpi sau mașini parcate / OPTAR: Sunt făcute mai prost ca în 2008

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 26 august 2020, 10:01 Actualitate | Administratie Locala


Piste biciclete bd Regina Elisabeta 18
Foto: Hotnews
Primăria Capitalei a început trasarea pistelor de biciclete de pe bd. Regina Elisabeta pe trotuar. Pe anumite porțiuni acestea se opresc în stâlpi, mașini parcate, o terasă sau tomberoane. În plus, acestea se întrepătrund cu fluxul de pietoni existând risc de accidente. Chiar în fața Primăriei, după trasarea pistei, trotuarul a rămas cu o lățime mai mică de 1 metru, fiind imposibil ca doi pietoni să treacă în același timp, soluția fiind să urce pe treapta de la intrarea în instituție.

UPDATE Primăria Capitalei a transmis HotNews.ro că pista nu este finalizată, iar când va fi dată în folosință toate obstacolele vor fi îndepărtate.

Deși Bucureștiul are nevoie urgentă de piste pentru biciclete, proiectul ridică semne de întrebare deoarece, cel puțin până acum, cele trasate pe trotuar s-au dovedit a fi nefuncționale, iar în trecut Poliția Rutieră a desființat acest tip de piste, inclusiv de pe trotuarele de pe bd. Regina Elisabeta. Acum, primarul Gabriela Firea repetă greșelile primarului Sorin Oprescu în această privință.






Într-un răspuns transmis HotNews.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei spun că nu au putut face pistele de biciclete pe carosabil deoarece nu aveau loc, iar proiectul are aviz de la Poliția Rutieră.

”Proiectul de realizare a pistelor de biciclete de pe bulevardul Regina Elisabeta are avize atât de la Poliția Rutieră a Municipiului București, cât și din partea Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul PMB pentru trasarea pistelor pe trotuare. Această soluție a fost aleasă din cauza benzilor unice bidirecționale ale Societății de Transport București. Ținând cont de lățimea trotuarelor de pe bulevardul Regina Elisabeta considerăm faptul că pistele pot fi folosite în siguranță de către bicicliști”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Soluții însă existau ca pistele să fie făcute pe carosabil. De exemplu, benzile unice pentru transportul public puteau fi mutate pe o parte, circulația auto pe mijloc, iar benzile de biciclete pe cealaltă parte. Soluția este des întâlnită în alte orașe europene. O altă soluție era ca bicicletele și mijloacele de transport să împartă aceeași bandă.

Marian Ivan, reprezentantul Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), este de părere că această pistă este identică cu cea trasată înainte de 2008, chiar mai rea, și care a fost desființată de Poliția Rutieră fiindcă era nesigură pentru bicicliști.






”Probabil tema Marșului bicicliștilor din această toamnă, dacă vor fi permise adunările publice, va fi că Firea ne-a întors în 2007. Dacă ne uităm pe Google Maps, în 2008, această pistă respectă tiparul celei de atunci, făcute de Videanu. Este la fel de proastă ca pista din 2008, doar că Firea a mai mușcat și din trotuarul din fața Primăriei, ca să facă parcare personală în fața Primăriei. Ne-a adus în urmă cu 13 ani, chiar mai rău ca atunci. La Piața Kogălniceanu încă mai există semnul de interzis cu biciclete pe trotuar, montat de Poliție când a desființat pista. Este de un absurd fantastic să dai jos acest semn și să pui un semn ”Obligatoriu cu bicicleta”. Ce s-a schimbat de atunci până acum? Nimic. Este doar o luptă de imagine, nefăcând nimic în tot mandatul, simte nevoia să-i păcălească pe cei care nu merg cu bicicleta - ”Uite, am făcut și piste, dar nu merg pe ele”. Nu merg pe ele pentru că nu pot fi folosite””, a explicat Marian Ivan pentru HotNews.ro.








Acesta spune că pistele de biciclete nu trebuie să ia din spațiul pietonilor, și așa mic, iar ea este nefuncțională și va fi desființată de Poliția Rutieră.

”Aceste piste nu sunt bune pentru că iau din spațiul pietonilor. În centrul orașului, care ar trebui să devină foarte prietenos cu oamenii, unde oamenii trebuie să se simtă relaxați, să urci biciclete și trotinete electrice pe trotuar mi se pare de o prostie crasă. Infrastructura pentru biciclete trebuie să suporte un număr foarte mare de oameni care circulă de bicicleta, astfel încât atunci când le spui șoferilor, uite, aveți alternative de deplasare, ei chiar să o poată merge cu bicicleta. Să ne închipuim că reușim să convingem 1% dintre bucureșteni să urce pe biciclete. Ar avea loc 100.000 de oameni pe biciclete să circule pe infrastructura din București? Nu. Alea sunt făcute pentru 5-6 persoane care circulă la plimbare, nu zeci de mii de oameni, sute de mii de oameni, care fac regulat naveta pe bicicletă. Este o irosire a banilor publici care nu rezolvă problema. Știau clar că acest gen de piste au fost desființate de Poliție. Poliția nu poate să le desființeze acum , fiindcă nu sunt finalizate, dar cred o vor face”, a mai spus Marian Ivan.









Pista de biciclete de pe bd. Regina Elisabeta face parte din proiectul de 10 milioane de euro care prevede trasarea a 48 de km de piste pentru biciclete, lucrările fiind executate de Compania Municipală Străzi, Drumuri și Pasaje București.

Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru a amenaja 100 de km de piste pentru biciclete. Instituția a reușit însă să facă proiectul tehnic ca să acceseze banii abia în 2018, atunci când au și început lucrările la primul tronson, Piaţa Victoriei - Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing - str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera, finalizat în prezent.

Cele patru trasee de piste pentru biciclete care totalizează circa 48 de km

Traseul 1 are două ramificații:

Ramura 1: Piaţa Victoriei - Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing - str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera;
Ramura 2: Bdul. Constantin Prezan - Șos. Kiseleff - Piața Presei Libere

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 7,70 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 9,30 km.

Traseul 2


P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 8,60 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 17,20 km.

Traseul 3

Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești)

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 5,50km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 10,15km.

Traseul 4

Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 6,19 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 11,60km.

Ce prevede legea privind pistele de biciclete

În acest moment nu există un normativ actual care să stabilească specific cum trebuie trasate pistele pentru biciclete, astfel că fie care primar face cum crede, iar apoi, dacă sunt făcute prost fie sunt desființate, fie zac nefolosite.

Din practică, la nivelul Bucureștiului s-a dovedit că cele mai bune piste pentru bicicliști sunt cele de pe Calea Victoriei, amenajate pe carosabil și delimitate cu borduri de sensul de circulație.

La Ministerul Dezvoltării este în elaborare, de câțiva ani, un normativ care stabilește clar cum trebuie făcute pistele pentru biciclete.

Draftul de pe site-ul Ministerului spune că este de preferat ca pistele să fie amenajate pe carosabil și delimitate de fluxul pietonal și de mașini, dar pot fi amenajate și pe trotuar în anumite condiții.

Cele mai importante prevederi:

  • Pistele pentru biciclete se proiectează între fluxul pietonal și fluxul motorizat, acolo unde acestea există. În acest fel se evită crearea artificială de puncte de conflict.
  • Anularea parcărilor auto laterale de pe partea carosabilă, îngustarea benzilor de circulație auto sau eliminarea unui sens de circulație pentru autovehicule reprezintă opțiuni de redistribuire a suprafeței carosabile în scopul dezvoltării infrastructurii dedicate transportului alternativ.
  • Legislația interzice conducătorilor de biciclete să circule pe trotuar, dar permite îngustarea trotuarelor, cu respectarea standardelor și a normativelor, pentru a se amenaja piste pentru biciclete. Dacă spațiul permite amenajarea de trasee pentru biciclete pe trotuar, trecerea pentru pietoni și traversarea pentru biciclete vor fi supraînălțate la nivelul trotuarului la toate intersecțiile cu străzi secundare, pietonii și bicicletele având prioritate față de deplasările motorizate.
  • Nu se vor amenaja trasee pentru biciclete pe trotuar dacă, la intersecțiile cu străzile secundare, conducătorul auto, pentru a se asigura, trebuie să oprească pe traseul pietonal sau pe cel pentru biciclete.
  • Traseele pentru biciclete amenajate pe trotuare vor fi proiectate întotdeauna pe partea dinspre axul străzii.
  • Pentru completarea rețelei de trasee pentru biciclete, se pot amenaja piste pentru biciclete în parcuri. Acestea trebuie să fie separate de traficul pietonal și să aibă cât mai puține intersecții cu fluxurile pietonale. Se recomandă traseele perimetrale. La intersecțiile cu traseele pietonale, pietonii vor avea prioritate. Dacă se impune, se vor monta șicane care să oblige bicicliștii să reducă viteza la intersecțiile cu fluxurile pietonale.
  • Pistele pentru biciclete amenajate în parcuri trebuie să fie bine semnalizate pentru ca pietonii să știe că le este interzis accesul.
  • Benzile pentru transportul public de persoane și biciclete reprezintă opțiuni fezabile, dacă nu există suficient spațiu pentru ca trasee pentru biciclete să fie separate de alte fluxuri de circulație. Este de preferat ca aceasta să reprezinte o soluție temporară, până la separarea totală a fluxului bicicletelor.
  • Potrivit draftului, experții recomandă realizarea infrastructurii pentru biciclete pe partea carosabilă din următoarele motive:
  • Împărțirea echitabilă a spațiului între modurile de transport este un principiu de bază al planificării mobilității urbane durabile. Relocarea părții carosabile pentru realizarea infrastructurii pentru biciclete presupune o eficientizare a utilizării spațiului, fiind cunoscut faptul bicicleta este cel mai eficient vehicul, din punct de vedere al utilizării spațiului.
  • Dezvoltarea ulterioară a traseelor pentru biciclete, odată cu scăderea traficului motorizat, va fi posibilă fără investiții majore, prin relocarea spațiului eliberat.
  • Implementarea de trasee pentru biciclete pe partea carosabilă este mai ieftină decât realizarea lor pe trotuare deoarece, se exclud lucrările de accesibilizare necesare pentru a preveni situațiile în care persoanele cu deficiențe de vedere ajung pe spațiul destinat circulației bicicletelor.
  • Se evită crearea de puncte de conflict în intersecțiile cu străzile secundare, cauzate de șoferii care trebuie să oprească autovehiculele pentru a se asigura.
  • Scade probabilitatea de accidente, deoarece fluxul motorizat este mult mai previzibil decât cel pietonal.

Acesta nu a fost însă aprobat și nu știm dacă aceasta va rămâne forma finală.

De ce au fost desființate pistele amenajate de Sorin Oprescu pe trotuar

Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor, a plătit 11 milioane de euro în 2008 și 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. În 2012, Poliția Rutieră a închis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefuncționale (bordurile nu erau coborâte, erau copaci pe piste, stații STB, chioșcuri sau pur și simplu se opreau brusc într-un obstacol).

În 2011 însă, cu aproape un an înainte să închidă pistele, Poliția Rutieră a cerut Administrației Străzilor să remedieze aceste erori. Cu toate acestea, în acest interval de timp, Administrația Străzilor nu a făcut nimic. Între timp, pistele au ieșit din garanție și firmele care au încasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligație.


În 2008, potrivit informațiilor furnizate de Administrația Străzilor, la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat circa 60 de km de pistă pentru biciclete.

Străzile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertății-Piața Constituției-Bd. Unirii-Piața Alba Iulia-Bd. Decebal -Piața Muncii; Bd. Cantemir-Bd. Tineretului-Calea Văcărești; Bd. Constantin Prezan-Bd. Aviatorilor; Piața Presei Libere-Campus Agronomie-Bd Kiseleff-Bd. Lascăr Catargiu-Piața Romană; Bd. Basarabia-Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului-Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu-Șos. Colentina-Splaiul Independenței; Splaiul Independenței-Bd. Kogălniceanu-Bd. Elisabeta-Bd. Șincai-Splaiul Unirii-Bd. Bravu-Calea Văcărești; Str. Câmpia Libertății-Bd. Baba Novac-Bd. Brâncuși; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu-Bd. N. Grigorescu-Bd. Camil Ressu.

Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a peste 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numește Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.

În 2010, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe străzile: Calea Plevnei, Piața Charles de Gaulle, Bucureștii Noi, Viilor, Șerban Vodă, Odoarei, Valea Oltului, Șoseaua Petricani, Valea Ialomiței, Valea Argeșului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sării, Poligrafiei, Timișoara, Drumul Taberei, Brașov, Constantin Prezan, Unirii, Olteniței, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanți, Iancu de Hunedoara, Ștefan cel Mare, București-Ploiești, Piața Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fântâna Miorița și bd. Tudor Vladimirescu.

Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, și au fost realizate de firmele DUMAVA și UTI Trafic. Dacă facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au plătit 125.000 de euro. În acest preț intră și montarea semafoarelor pentru biciclete, în anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administrația Străzilor susține că a făcut licitație.

Și pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.

În medie, pentru 1 km de pistă pentru bicicletă municipalitatea a plătit 150.000 de euro. Ce înseamnă pistă de bicicletă pentru Administrația Străzilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasă verde și galbenă, ștanțată din loc în loc cu câte o bicicletă albă.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17014 vizualizari

  • +22 (24 voturi)    
    Sa o folosim atunci... (Miercuri, 26 august 2020, 10:37)

    Mihai Vintila [anonim]

    Mergem pe ea dimineata cand trece firea pe acolo sa vada cum e sa se intalneasca cu o bicicleta care merge cu 25-30km/h
  • +41 (41 voturi)    
    Un foarte costisitor lucru de mantuiala (Miercuri, 26 august 2020, 10:49)

    benicio [utilizator]

    Au lipit niste benzi paralele pe trotuar si gata pista de biciclete. Nu are nici o noima, e doar o chestie facuta ca sa fie facuta si ca sa mai cheltuie niste bani, plecaciune la Sfantul Parandarat.

    Musai sa scapam de Firea si de ceilalti pesedisti din primariile Bucurestiului si din consiliile locale.
    • +13 (13 voturi)    
      Au scos stalpii din tortuar si au lasat GAURILE (Miercuri, 26 august 2020, 12:05)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      acolo unde au scos stalpii din trotuar ca sa traga liniile pt pista (de parca fara linii nu puteai sa mergi pe acolo cu bicicleta) au lasat gaurile din trotuare si au pus nisip in ele

      arata bine bulevardul Kogalniceanu (se continua din Regina Elisabeta) dar acum l-au facut kiths si pe asta
    • +14 (14 voturi)    
      O bătaie de joc (Miercuri, 26 august 2020, 15:52)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Ca orice are marca acestei penarame de primăreasă:
      - jaf din banii publici, la costuri de 10 ori cît normal
      - justificare pentru companiile căpușă
      - bîlci electoral pentru proști
      Orice pistă de biciclete în București nu este viabilă dacă nu are borduri înalte ca pe Calea Victoriei - uneori și pe alea mai vezi cîte-o mașină pe care trebuie să o ocolești în înjurăturile șoferului atenționat.
      Ce se face acum e mai mult decît idioție, e ticăloșie și jaf la drumul mare (sau pe trotuarul lui). Singurul scop este să se sifoneze o grămadă de bani prin companiile primăresei, precum și ceva praf electoral în ochii naivilor. Nu știu dacă se ajunge la recordul lui Oprescu (150 de euro pentru metrul de dungă vopsită), dar niciun biciclist care se respectă nu va merge printre pietoni irascibili, sărind borduri la fiecare intersecție.
      Pînă nu se va înțelege că pentru a stimula folosirea bicicletei, șoferii trebuie convinși că le oferă înlesniri, respectiv rezolvrea tuturor punctelor de conflict în favoarea biciclistului (restrîngînd accesul auto), totul rămîne la simple declarații de fațadă. Chiar și pe calea Victoriei, ocolirea de la Ateneu e proastă; gîtuiți traficul auto ca să convingeți oamenii să meargă direct folosind bicicleta. Întotdeauna omul va alege varianta mai comodă. De ce se fac edilii că nu îmțelega asta? Ca să mai fure banii pe niște lucrări de mîntuială ce abia așteaptă să fie desființate și să li se șteargă urmele puturoase. Bicicliștii oricum nu au ce căuta în toată combinația asta politicianistă josnică.
    • +9 (9 voturi)    
      Si cand? (Miercuri, 26 august 2020, 17:40)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Mai sa fie, ce chestie, inainte de alegeri, ca si sacrificarea benzilor pe victoriei si splaiul independentei...

      A naibii coincidenta. Eh, in apararea ei, acum a sunat alarma. Dupa 3 ani de somn e putin amortita, adormita, se poate intampla oricui. Sau poate o fi intrat vreun biciclist in ea de e asa aiurita. Sau poate e proasta pur si simplu.
      • +2 (2 voturi)    
        normal ca inainte de alegeri (Miercuri, 26 august 2020, 23:52)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        sa vada lumea ca "muncesti!"

        de 40 de ani au aceeasi tactica... si noi picam in plasa ca prostii!
        ma rog poate nu de data asta... sper....
  • +11 (21 voturi)    
    Dalele de piatra sunt improprii pt pietoni (Miercuri, 26 august 2020, 10:55)

    D-or [utilizator]

    Dalele de piatra sunt adecvate pt promenada pe alei scurte in parcuri si piatete, dar nu pentru trasee lungi, pentru trotuarele de pe bulevarde, unde pietonii au mult de mers si, eventual in graba.
    Pentru ca, fiind extrem de dure, afecteaza articulatiile. Si mai sunt si alunecoase cind ploua sau ninge.

    De aceea, cind pistele de biciclete erau asfaltate, toti pietonii se inghesuiau sa mearga pe ele.

    Acoperiti dalele cu asfalt si va fi ok.

    Pina la biciclisti, aveti grija intii de pietoni.
  • -29 (37 voturi)    
    daca era Clotilde primar (Miercuri, 26 august 2020, 11:04)

    cucuveauamov [utilizator]

    se facea intai un studiu de fezabilitate aducator de fericire si apoi ... aveam trasee de bicicleta la fel de bune precum autostrada Bechtel
    • +15 (17 voturi)    
      Dezinformezi, la fel ca sursele tale. (Miercuri, 26 august 2020, 13:17)

      c.radu [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Autostrada 'Bechtel' a 'făcut-o' Năstase. Clotilde s-a ocupat doar de administrarea/limitarea dezastrului lăsat în urmă de guvernanții PSD.
      Pe de altă parte, Clotilde va fi primar la Sectorul 1, nu la Capitală. Cel puțin legislatura care urmează.
      Totuși, deși fără intenție, ai făcut un lucru bun pomenindu-i numele. Ajută la notorietate.
    • +2 (2 voturi)    
      nu erai tu ala (Miercuri, 26 august 2020, 23:50)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      care era apolitic, doar urai "greselile justitiei"?!

      nu mai esti apolitic acu ipocritule?!

      macar de nu ai MINTI CA-N CODRU !!!

      ponta te-a invatat sa minti sau ati facut amandoi cursuri la aia care servesc ceaiuri la adversarii politici?!

      vezi ca ce acuzi tu au facut stapanii tai din psd... dar na... cand urmaresti sa pupi in dos stapanul suprem pcr, o minciuna nu mai conteaza!
  • +7 (25 voturi)    
    acum nu mai ai loc (Miercuri, 26 august 2020, 11:09)

    mmmircea [utilizator]

    nici macar pe trotuar, risti sa te ia vreun biciclist in viteza.
    Vara trecuta langa parcul Kiseleff un individ de vreo 40 de ani pe bicicleta franeaza nervos in ultimul moment, si-i ia la rost pe o pereche la vreo 75-80 ani, nu vezi mosule ca esti jumate pe pista de bicicleta.
    • +14 (14 voturi)    
      adevarul este la mijloc.. (Miercuri, 26 august 2020, 13:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Lucrurile astea ar trebui facute cu cap. Pistele de bicicleta care lasa jumatate de metru de trotuar pentru pietoni sunt trase in bataie de joc, dar chiar si atunci cand trotuarul are 6 metri latime si 5 raman pentru pietoni se gasesc destui care ignora marcajul, cu sau fara intentie. Asa e cand tragi doar o dunga pe asfalt in loc sa gandesti o solutie permanenta cu arhitecti.
    • +2 (2 voturi)    
      am o intrebare; (Miercuri, 26 august 2020, 23:47)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      era pe pisca de biciclete?! pentru ca daca batranii erau... well.... avea dreptate biciclistul

      daca nu era, evident, nu avea dreptate!

      faptul ca ai 75-80 de ani nu te face imun la respectarea legii!

      pistele de biciclete sunt facute prost, dar asta nu e vina biciclistilor!
  • +19 (19 voturi)    
    sunt mai prost trasate decat cele din 2008 (Miercuri, 26 august 2020, 11:09)

    bancher [utilizator]

    facute de Sorin Oprescu....acelea parca nu se opreau chiar in orice par si in orice terasa, parca erau mai functionale. De fapt nici nu stiu de ce le-au desfintat, erau cat de cat OK.
    Insa acestea sunt de circ..pe de alta parte nu pot sa nu remarc nesimtirea soferilor, care parcheaza masina pe pista de biciclete, lucru total interzis de lege. Vad turisme, masini de marfa, SUV-uri si nesimtiti de taximetristi parcati chiar pe pista de biciclete, In astdel de situatii se da o amenda usturatoare, chiar si politia locala are atributii de dat amenzi pentru oprire/statioanre in loc interzis. Acum sa se vada corectitudinea politiei locale, sa ii amendeze si pe acestia.
    • +16 (16 voturi)    
      Mda... (Miercuri, 26 august 2020, 11:57)

      Skipper_The_Pinguin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      ... alea mai luau niste curbe frumoase, in functie de ce au gasit in drumul lor cei care le-au trasat in ziua respectiva (masini, boschetari, mormane de gunoi, d-astea). Dupa ce dispareau obstacolele, pistele alea zici ca erau pipiul boului. : )))
  • +32 (32 voturi)    
    Repeta greselile? (Miercuri, 26 august 2020, 11:21)

    Skipper_The_Pinguin [utilizator]

    Nu repeta nicio greseala. Chiar asa au vrut sa le faca. Au bifat inca ceva ca "rezolvat", au luat banul si la gara. "Treaba" merge la primarie. Firea are un discurs impecabil. Daca merge la Romania TV sau la Antena 3 si explica ea ce e cu mizeriile astea de piste pentru biciclete, 90% dintre bucuresteni vor plange cu vorbe ca femeia este criticata aiurea de 10% dintre bucuresteni si de catre presa. Ce panarama de tara, ce panarama de popor :(.
    • +16 (16 voturi)    
      Firuța Șmenarovna nu vede nicio problemă. (Miercuri, 26 august 2020, 12:58)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Skipper_The_Pinguin

      Ce ,Stan și Bran ,în filmele lor, nu dădeau tot timpul
      cu capul în copaci și în stâlpi.Ce treabă are cucoana cu Bucureștiul și cetățenii ei!?
  • +33 (33 voturi)    
    Ce batjocură (Miercuri, 26 august 2020, 11:38)

    gmk [utilizator]

    Ce batjocură la adresa bucureștenilor sunt aceste dungi trasate în grabă și în scârbă ca să mai completeze la distanța pistelor de biciclete făcute până acum.
    • +1 (1 vot)    
      eu uneori ma gandesc (Miercuri, 26 august 2020, 23:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gmk

      ca genu asta de lucrari sunt pur si simplu modalitatea primariei de a arata degetul mijlociu populatiei!

      puteau sa ia spaga , dar puteau sa faca ceva degent. d c nu au facut-o?! si nu e vorba de "nu ii duce capul" ca nu-ti trebuie 3 doctorate sa te prinzi ca nu asa se face o pista de bicicleta (sunt tari de unde te poti inspira daca chiar esti dobitoc).
      nu eu cred pur si simplu ca primaria zice "ba pe-a matii" prin aceste lucrari. ei stiu ca doar pensionarii ii voteaza, deci nu cineva caruia sa-i pese cu adevarat de utilitatea lucrarilor. si pe aia ii pacalesti daca stai cu un buldozer faci o groapa si apoi o astupi! o sa zica "a facut ceva"!
  • +24 (24 voturi)    
    Astea nu sunt piste de bicicleta! (Miercuri, 26 august 2020, 12:17)

    Remarque [utilizator]

    Sunt bani publici aruncati pe niste linii trasate pe trotuar, fara nici o noima. Nu indeplinesc nici un criteriu de pista de bicicleta si nu ajuta pe nimeni, nici biciclistii, nici pietonii.
    Lipiciurile acelea albe s-au montat pe repede-inainte si cu siguranta au costat de 10 ori pretul corect.
    Bani aruncati si sila pentru oras, marca firea.

    Sa tineti minte la vot remarca jupanesei vranceanu-firea-pandele: "Nu-ti convine? Muta-te!"
  • +18 (18 voturi)    
    să plătească (Miercuri, 26 august 2020, 12:21)

    Mateiul [utilizator]

    proștii care au votat-o
    • +18 (18 voturi)    
      lasa ca si cei care au stat acasa (Miercuri, 26 august 2020, 12:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mateiul

      in ziua votului sunt la fel de vinovati. Prostului nu ii poti cere discernamant la vot, pentru ca nu are asa ceva, dar de la destept ai pretentii sa se prezinte la vot.
      Sa ne vedem pe 12 septembrie, care mai sta acasa...
    • +1 (1 vot)    
      platim toti! (Miercuri, 26 august 2020, 23:41)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mateiul

      am fost la vot, am votat impotriva ei si tot platesc pt tampeniile fufei din voluntari!
  • -3 (19 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 26 august 2020, 12:28)

    [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      omule (Miercuri, 26 august 2020, 23:41)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui

      merg cu masina si cu motocicleta prin bucuresti...
      si da... multi biciclisti nu prea respecta legea (nu ca masinile ar face-o), dar departe sa consider ca bicicletele sunt problema in bucuresti...

      bucurestul are probleme mult mai mari: lipsa infrastucturii, lipsa parcarilor, legea care nu se respecta etc etc....

      nu se circula bara la bara din cauza bicicletelor... hai sa fin naiba seriosi!

      unde nu este spatiu se face... simplu! daca lumea (am vazut o GRAMADA de oameni singuri in masina, care se duc la servici si merg cu masina) ar renunta la masina pt bicicleta/scooter/motocicleta (daca nu esti lenes e de preferat bicicleta ca mai faci si miscare). traficul s-ar mai linisti... unde incape o masina incap vreo 4 motociclete si vrei 5-6 biciclete!

      noi in loc sa incurajam mersul pe 2 roti, ceea ce este raspunsul logic la aglomeratie, noi il dezcurajam ca nu avem loc cu SUCu de bicicleta... lol!
  • +14 (14 voturi)    
    confirmare (Miercuri, 26 august 2020, 12:46)

    mistydo [utilizator]

    Se confirma ! un sef incompetent are subordonati incompetenti O Firea fără rezultate !
    • +4 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 26 august 2020, 20:59)

      [anonim] i-a raspuns lui mistydo

  • +16 (18 voturi)    
    ce rusine (Miercuri, 26 august 2020, 13:11)

    Klaus Ciocaniss [utilizator]

    de parca nu au mai facut acum cativa ani piste pe trotuar pe care ulterior le-a inchis politia rutiera pentru ca erau un pericol pentru pietoni si biciclisti...

    bicicleta este vehicul, la fel si masina
    intr-o lume ideala ambele trebuie sa circule DOAR pe carosabil, daca bicicleta poate avea pista dedicata acolo cu atat mai bine

    in caz de accident pe trotuar intre pieton si biciclist cine e de vina?

    spoiala asta e doar ca sa se laude in campanie ca a facut X km de piste impracticabile
    • +6 (8 voturi)    
      Pietonul este de vina (Miercuri, 26 august 2020, 14:04)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Klaus Ciocaniss

      in caz de accident intre pieton si biciclist pe trotuar. Circul des in Germania si acolo, cam toate pistele de biciclete pe care le-am vazut, erau pe trotuar (si nu pe carosabil). Mi-am luat de multe ori claxoane de la nemtiii cu biciclete, pana m-am prins care era ideea: ei erau pe trotuar ca si biciclisti, dar pe pista lor de biciclete, si eu ca pieton intrasem peste ei.
      Deci in Germania marea majoritate a pistelor sunt pe trotuar, si nu pe carosabil...insa, e f adevarat, ca si trtouarul e cam dublu ca latime fata de cel de la noi. Au loc si biciclistii si pietonii pe el, fiecare cu banda lui.
      • +3 (3 voturi)    
        si in olanda e cam la fel (Miercuri, 26 august 2020, 23:37)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ma rog... pe trotuar sau 100% dedicate...

        nu conteaza unde sunt. ideea e sa fie loc si pentru pietoni si pentru biciclisti soferi fara sa trebuiasca sa se intersecteze (decat cand e absolut necesar), sa fie semnalizate etc etc

        la nopi sunt facute la misto... intra in baruri pistele de bicicleta, in stalpi, in statii de autobuz etc...

        eu nu inteleg... am prins ideea ca firmele alea facute pe spaga sunt prea incompetente sa faca ceva mai mult decat sa schimbe borduri si sa rascheteze asfalt... dar si alea le poti face cu cap: unde e nevoie si fara sa faci greseli gen "Dorel"
        d c dracu cand fura nu fac si ceva cat de cat inteligent?!
        nu sunt capabili sau pur si simplu vor sa ne arate ca pot sa se pishe pe noi ?!
  • +13 (13 voturi)    
    Idi traznite de la primarie (Miercuri, 26 august 2020, 13:28)

    TrueBlue [utilizator]

    D-na primar isi plateste reclama pe toate televiziunile si ingrasa porcul in ajun. De exemplu intr-o luna vrea ca autobuzele vechi Mercedes sa fie transformate in troleibuze. O prostie de saracie si facuta cu te miri cine. Nimeni nu are curaj sa-i spuna sa termine cu prostiile si cu ideile venite de la expertii din Voluntari.
    • +2 (2 voturi)    
      a mai luat ceva de la expertii din voluntari: (Miercuri, 26 august 2020, 23:33)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      ideea de a scrie pe autobuze "cumparat de consiliul primariei generale"
      imi vine sa vomit de fiecare data cand vad aberatia aia!

      cum ar fi ma chirurgu sa graveze pe inima: "inima transplantata de medicul X"?!
      numai la noi politicienii se lauda ca au si-au facut meseria! (ma rog de dezbatut cat si-au facut meseria)
  • +10 (10 voturi)    
    Complete (Miercuri, 26 august 2020, 13:51)

    Casargoz [utilizator]

    Deja cativa zeci de metri au disparut.
    Pista noua se intalneste cu ramasitele pistei vechi de biciclete in fata Operei.
  • +11 (11 voturi)    
    Bravo, Gabitza! Felicitari! (Miercuri, 26 august 2020, 15:08)

    Mortaciune ambulanta [utilizator]

    Multe felicitari frumoasei si prolificei noaste Primaritze, pe care o votam din nou!

    Ca doar nu o sa il votam pe pedofilul de Plicurshor Dan, care nu are ncii macar stilista personala!

    Iar biciclistii care nu apreciaza pistele facute cu atata generozitate de Firutza, nu au decat sa se mute in alt oras!


    Este in FIEREA romanilor!
  • +12 (12 voturi)    
    un ultim tun? (Miercuri, 26 august 2020, 15:30)

    nick24 [utilizator]

    “Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru a amenaja 100 de km de piste pentru biciclete. “

    gata! ce mai vreți? piste s-au făcut! banii s-au dus!
  • +8 (8 voturi)    
    Splaiul Independenței (Miercuri, 26 august 2020, 17:00)

    NME [utilizator]

    Uitați-vă și pe Splaiul Independenței, cel puțin între Unirii și Operă!
    Acolo era făcută prima bandă specială pentru autobuze. Acum a venit cineva „binevoitor”, a desființat banda unică de autobuz și a creat bandă unică pentru bicicliști.
    Cu unele „mici” probleme: acea bandă de bicicliști este întreruptă din când în când de stațiile de autobuz. Bicicliștii au cedează trecerea, și trebuie să permită intrarea autobuzului de pe a doua bandă pe prima, pentru a face stație. La ieșirea autobuzului din stație, acesta trebuie să intre din nou pe banda a doua pentru a-și continua traseul, dar nu știu cine-i va da voie să reintre... Iar acum încă e perioadă de concedii, deci trafic mai liber, dar din toamnă chiar va fi „revoluție în trafic”...

    Fifi a desființat banda unică de autobuz și a creat o multitudine de benzi pentru biciclete, care nu pot fi folosite, deoarece... trebuie să dea prioritate autobuzelor! Iar autobuzele au fost trimise înapoi în trafic, să stea în aceeași aglomerație!
    Asta chiar dacă în autobuzele Firii urlă reclama aia ineptă „Mergem împreună”, în care nu știu ce VIP locale, care n-au văzut autobuze decât prin filme, ne îndeamnă să lăsăm mașinile acasă... Băăăh! Dacă m-am suit în lăzile alea de gunoi, înseamnă că mi-am lăsat mașina acasă! Dați sonorul reclamei tâmpite mai încet!
    • 0 (0 voturi)    
      splai (Joi, 27 august 2020, 12:17)

      Flat [utilizator] i-a raspuns lui NME

      pe Splai chiar este o bandă OK

      șoferii de autobuze și cicliștii vor trebui să fie atenți și e de bun simț ca atunci când intră un autobuz în stație un ciclist să aștepte

      la plecarea din stație și revenirea pe banda 2 se aplică prevederea din codul rutier, turismele au obligația să acorde prioritate autobuzelor care ies din alveole

      pe sub Splai există metrou, deci autobuzele acolo dublează inutil. de ex. 104 merge destul de gol, ar putea întoarce la unirii sau națiunile unite
      • 0 (0 voturi)    
        Splai (Sâmbătă, 29 august 2020, 19:19)

        NME [utilizator] i-a raspuns lui Flat

        Am vrut să spun altceva.
        Banda pe care transportul în comun să meargă nestânjenit de alte obstacole a fost transformată într-o bandă pe care să meargă bicicliștii. Cam 400 m, apoi cedează trecerea unui autobuz, stau după el în stație, iar mai merg 400 m și tot așa. De ce aș mai merge cu bicicleta, dacă am viteza traficului auto blocat?
        Din punctul meu de vedere, e o idioțenie monumentală. Eu aș fi împărțit banda între transportul în comun și bicicliști, cu obligația celor din urmă de a nu stânjeni deplasarea primilor. Și așa aș fi făcut și benzi de autobuze, și de biciclete.
        Acum, banda unică de autobuze a dispărut. Ne-am întors la situația dinainte, doar că prima bandă, în loc să fie parcare, e bandă pentru biciclete. Autobuzele vor sta în continuare blocate în trafic.

        „se aplică prevederea din codul rutier, turismele au obligația să acorde prioritate autobuzelor care ies din alveole”
        Absolut corect în teorie. Acum ieșiți pe stradă și arătați-mi unde anume se întâmplă asta.

        „de ex. 104 merge destul de gol”
        Probabil că n-ați mers niciodată cu 104, îl vedeți doar când treceți pe lângă el. Vă asigur că la orele de program nu e niciodată gol. Iar înainte de pandemie nici nu te puteai urca în el...
  • +7 (7 voturi)    
    O fi macar unul (Miercuri, 26 august 2020, 19:25)

    Adrian1 [utilizator]

    O fi macar 1 om inteligent in toata primaria? Ca am impresia ca nu e nici macar unul! Fireo, fa-ti bagajele!!!
    • -2 (2 voturi)    
      piste biciclete (Miercuri, 26 august 2020, 21:54)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Adrian1

      Evident NU! Toti sunt la comentarii pe HN.
      Un sfat: mai studiati cum au rezolvat problema alte orase din Europa. Si veti vedea ca, de la caz la caz.
  • +1 (1 vot)    
    vin alegerile... (Miercuri, 26 august 2020, 23:29)

    liviu_ [utilizator]

    tre sa se laude cu ceva...

    ce conteaza ca toate lucrarile implica borduri (d c oare)?! si majoritatea nu au nici un sens?!
    ce conteaza ca-s sosele care arata ca niste cratere, noi le renovam pe alea de la strada ca sa vada poporu ca muncim!
    ce conteaza ca pistele de bicicleta sunt facute la misto?!
    etc etc etc

    practic toate lucratile facute de psd sunt ori spaga (borduri etc), ori interes personal (spital de stomatologie si parcare pentru spital ..., renovarea pietelor cu tarabe mari in care nu mai incap taranii, ci doar bisnitarii - pret mai mare, tarabe mai putine etc)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by