Primăria Capitalei va acorda 1.000 de euro, sub formă de bonuri de masă, persoanelor care s-au vindecat de COVID-19 și donează plasmă / Opoziția: Este nelegal. Activitatea de donare se face benevol

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 13 august 2020, 12:11 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: PMB
Primăria Capitalei va acorda 1.000 de euro, sub formă de bonuri de masă, persoanelor care s-au vindecat de COVID-19 pentru a dona plasmă, potrivit unui proiect de hotărâre inițiat de primarul Gabriela Firea și aprobat de majoritatea PSD-ALDE din Consiliul General. Plasma va fi folosită pentru tratarea pacienților infectați cu Covid și care se află în stare foarte gravă. Opoziția acuză că proiectul este ilegal și imoral deoarece donarea de sânge/plasmă este un act non-profit. Mai mult, Ana Ciceală, consilier USR, a declarat că directoarea Centrului de Transfuzie Sanguină București nu ar fi de acord să semneze un protocol pentru recoltarea de plasmă în aceste condiții.

”Pacienții cu forme grave de Covid-19 au nevoie urgență de transfuzii cu plasmă de la pacienții vindecați, care au dezvoltat anticorpi. Cei aproape 30.000 de pacienți trecuți prin infecția Sars-Cov-2 ar putea să-i salveze pe cei care au forme mai dificile. Toate țările din lume duc o bătălie acerbă pentru a salva cât mai multe vieți. S-au creat, deja, programe naționale pentru stimularea donării de plasmă. În România, din păcate, nu există un astfel de program concret. Doar lamentările Ministerului Sănătății că pacienții vindecați nu prea vor să doneze (până în 400 au donat, din 30.000 vindecați)”, a scris Gabriela Firea pe pagina de Facebook.

Primarul argumentează că astfel va crește numărul donatorilor.

”În esență, este vorba despre convingerea cât mai multor pacienți tratați să fie salvatorii celor care suferă, prin întâlniri, discuții, argumente umanitare. În plus, la acest efort vom adăuga și un stimulent financiar în cuantum de 1.000 de euro, sub forma tichetelor de masă și/sau cadou, din care donatorii pot procura medicamente (vitamine, minerale), alimente necesare revenirii tonusului dar și alte produse necesare. Suntem în pandemie, deci într-o situație excepțională. Chiar dacă, în timpuri normale, legislația privind donarea nu prevede și stimulente financiare, acum suntem într-o situație de excepție. Prin urmare, este nevoie de o excepție de la lege, pentru a salva cât mai multe vieți”, a mai scris Gabriela Firea.

Consilierii USR și PNL nu au votat proiectul motivând că acesta este ilegal și imoral.

”Este ilegal și imoral deși este îmbrăcat într-o formă plăcută. Încalcă recomandările Comisiei Europene privind donarea. Vom ajunge în situația în care anumiți oamenii vor dori să se îmbolnăvească de COVID ca să primească stimulentul. Iar cei care donează acum sânge sau plasmă nu își vor dori să mai doneze pentru că există o discriminare. Acum primesc 7 bonuri de masă și o zi liberă de la serviciu”, a declarat Cătălin Deaconescu, consilier general PNL.

Și Ana Maria Ciceală, consilier USR, a declarat că proiectul este ilegal. ”Este nelegal, Legea 282, art. 4, prevede că activitatea de donare este non-profit. Nu puteți să dați un cuantum material într-o suma atât de mare fără să fiți în contradicție cu legea”, a explicat Ana Maria Ciceală. Aceasta a spus că directoarea Centrului de transfuzie București nu este de acord cu semnarea unui protocol în aceste condiții, astfel că nu ar avea cine recolta plasma.

Adrian Iordache, șeful direcției Juridic din Primăria Capitalei, a declarat că legea permite acordarea bonurilor de masă, iar donatorii nu sunt obligați să ia stimulentul, îl pot refuza. Acesta a declarat că mai multe țări oferă astfel de stimulente sub formă de bonuri de masă sau tratamente/analize medicale. Printre țările enumerate: Austria, Cehia, Franța, Germania, Danemarca, Polonia, Spania, Suedia prevăd stimulente pentru donare etc.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10563 vizualizari

  • -3 (51 voturi)    
    De fapt (Joi, 13 august 2020, 12:17)

    mitg [utilizator]

    In circumstantele actuale - in care romanii nu prea doneaza din spirit civic, si plasma asta este urgent necesara -, este o idee buna.
    • +23 (47 voturi)    
      "Buna" dar care incalca legea ! (Joi, 13 august 2020, 13:07)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Sapte bonuri de masa si o zi libera de la serviciu sunt pt refacere, 1000 de euro, deja este o propunere de afacere pe care o face Firea !

      PS. Ce inseamna sa-ti doresti cu disperare sa ramai primar !
      • +5 (17 voturi)    
        Dar Conturile sunt blocate de Costică (Joi, 13 august 2020, 14:11)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Înseamnă ca PMB este Avanpost Principatul Voluntari ?
        • +5 (9 voturi)    
          BINGO ! (Joi, 13 august 2020, 17:20)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          De emotie ca ai dat-o in fapt, nici nu mai stiu la ce Parchet trebuie sa-i fac plangere penala ? :)))))))))))))))

          PS. DNA ? DIICOT ?

          PPS. Ca sa fiu sigur i-o troznesc la amandoua ! :)))))))))
          • +1 (7 voturi)    
            Eu Am Rugat Comentatorii (Joi, 13 august 2020, 20:20)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            Sa Croiasca o Plangere Penala Completa care sa se finalizeze cu retinerea Voluntaresei pentru 30 zile, apoi instanta sa dispuna prelungirea Arestului pana in Octombrie 2020

            Se Poate ? Sau nu se Poate ?
      • -11 (13 voturi)    
        ps (Joi, 13 august 2020, 15:40)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        ce inseamna sa n-ai clienti!
        desi nu indeplinesti conditiile de platitor de taxe in bucuresti-iq insuficient, iti dai cu presuputza, fara sa te intrebe cineva!
        ps2: hn acesta este un pamflet si va rog sa-l tratati ca atare!
        • +2 (10 voturi)    
          Doar ca e un pamflet slab (Joi, 13 august 2020, 17:37)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          scris de un pesedist care seara de seara trebuie sa predea pe baza de proces verbal neuronul second hand pe care il primeste dimineata din Kiseleff ! :))))

          Ce inseamna sa fii rentier !! Explici relaxat prostilor ca nu ai nevoie de clienti si ca esti liber sa scrii ce vrei si cand vrei, fara sa fii obligat sa ceri voie de la cineva, asa cum faci tu !

          PS. Culmea ai nume de rentier (cu localitatea in coada) sau de sclavete comunist dupa modelul Niculescu Mizil ?

          PPS. HN acesta este un pamflet spre deosebire de atacul la persoana (absolut GRATUIT) de mai sus si merita intr-adevar tratat ca atare! :))) O seara buna !
          • -1 (7 voturi)    
            @miculescu-mizil (Joi, 13 august 2020, 20:22)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            Este un rentier comentator pe doua copeici ce se activeaza DACA ori Tu, ori Eu scriem Ceva Important Agresiv la adresa ciumei roshii
            • 0 (4 voturi)    
              Sa stii ca ai dreptate ! (Vineri, 14 august 2020, 1:12)

              Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Insul scrie rar si tin minte ca "se ciocneste" de mine cand fac misto de Dinti de Grebla, de Cordin Capsula fara Capison si de altii ca ei. Acum insul e... (era sa zic un domn !) e un tovaras si sare-vad- si in apararea lui Fii_rea ! :))

              PS. Rentier n-are cum sa fie pt ca e pensionar fesenist ! Si apoi sa fii rentier e o arta ! :)))))))
      • +4 (8 voturi)    
        Tu chiar crezi ca Firea are de gand sa plateasca? (Joi, 13 august 2020, 17:11)

        taro [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        E doar o fumigenda electorala sa se "vada" ca Firea vrea sa faca ceva...

        In final chiar daca cineva merge sa doneze pe bani tot nu are sa primeasca nimic iar Firea poata sa spuna ca nu o lasa opozitia. Chiar daca opozitia nu spunea nimic primaria are conturile blocate
        • -2 (6 voturi)    
          nu e (Joi, 13 august 2020, 18:25)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui taro

          important daca va plati sau nu, ci importantă este ideea rezultată dintr-o minte perversă, în goana după scaunul de primar general. fierea nu o consideră mită electorală.
        • +1 (3 voturi)    
          Foarte posibil sa se intample ceea ce spui (Joi, 13 august 2020, 19:50)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui taro

          dar Firea va avea de pierdut pt ca nu merge la nesfarsit sa spui : "O sa va fac sau o sa va dau" si cand vine momentul sa te tii de cuvant si sa dai sau sa faci ce ai promis, sa o cotesti dand vina pe "aia raii" care nu te lasa, ti-au pus bete in roate, etc". Chestia asta merge doar o data , a doua oara , lumea te va taxa : "Dar cand ne-ai promis nu stiai ca nu o sa se poata, ca legea nu permite samd ?" In fond pe om il intereseaza ca i-ai promis si ca nu te-ai tinut de cuvant, nu mai e atent la motivele pt care nu ai putut sa dai si sa faci ce ai promis !
        • 0 (4 voturi)    
          DUamna Gabi are Banii la (Joi, 13 august 2020, 20:24)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui taro

          Banca Turco Romana Voluntari SA, insa problema este ca numai cu Sacoshea de Rafie poate transfera Banii
    • +2 (22 voturi)    
      Sunt anti Firea si PSD (Joi, 13 august 2020, 14:45)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Dar sa te bazezi numai pe spiritul civic al cetatenilor mi se pare cel putin nerealist. Platim multiple pensii speciale si multe alte beneficii pt oameni care nu fac nimic bun pt noi poporul (ex CCR) si nu vrem sa platim pt sanatatea noastra? Nu as vrea sa ajung pe un pat de spital si sa nu aiba ce sa-mi faca pt ca nu e...
      Personal sunt gata sa donez sange, numai din spirit civic, daca as fi trecut cu bine prin boala.
      La fel sunt gata sa donez bani pt cei care doneaza sange si vor sa fie platiti pt asta.
      Nu intelegeti oamenii astia (care doneaza sange) chiar fac ceva pt noi ceilalti!
    • -2 (8 voturi)    
      pare buna dar nu e (Joi, 13 august 2020, 16:12)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      O sa ajunga unii mai saraci dar mai tineri sa se infecteze intentionat.

      Si n-ar fi exclus altele si mai grave: gen clanuri mafiote care isi infecteaza toata reteaua de cersetori sau prostituate mai tinere.
      • +2 (4 voturi)    
        Bai Inteligentule (Joi, 13 august 2020, 19:38)

        GabrielLeBrun [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        Ca sa donezi trebuie sa nu ai HIV, Hepatita B, Hepatita C , Lues si altele .....nu ti fce griji ca doneaza clanurile mafiote infectand curvele pt ca acelea sunt deja pline de toate minunile si nu sunt acceptate ca donatori......
    • +1 (3 voturi)    
      măi (Joi, 13 august 2020, 18:20)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      pesedac școlit în Kiseleff nr. 10, unde-ai pomenit tu un act de milostenie plătit? Multă minte vă mai trebuie.
    • +4 (6 voturi)    
      Intreba donatorii nu Pnelistii.... (Joi, 13 august 2020, 18:36)

      GabrielLeBrun [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Eu sunt donator , parerea mea nu conteaza ? Nu ma intreaba nimeni??? De aceea stau acasa ...pt 7 bonuri nu vreau sa leshin pe strada donang ca nush ce sfant .....Pt 1000 euro o sa mai ma gandesc ......pai cu 1000 euro mananc o luna numai friptura deci se merita ......
  • +26 (36 voturi)    
    Ia neamule certificatul. (Joi, 13 august 2020, 12:20)

    mandalau [utilizator]

    Sa vedeti cum se vand de acum in piata la OBOR certificate "pozitive".
    • +14 (16 voturi)    
      mai scumpe! (Joi, 13 august 2020, 13:17)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui mandalau

      In Bulgaria, certificatul NEGATIV pentru Grecia costa numai 30 de Euro.
      Desigur, certificatele de POZITIV la virus vor costa muuult mai mult, deoarce iti asigura un cstig net de o mie de Euro!
      Dar si mai bine o sa se vanda direct ADEVERINTA ca ai donat plasma!
      • +1 (3 voturi)    
        Ai fost tare daca ai urmarit sa fii ironic (Vineri, 14 august 2020, 1:38)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        cu chestia cu "ADEVERINTA de donator de plasma" ! :)))

        PS. Daca asta ti-a fost intentia atunci merita sa fie un comentariu separat !
  • +14 (22 voturi)    
    Asta da afacere! (Joi, 13 august 2020, 12:21)

    Victtor [utilizator]

    Frumos.
    • +12 (20 voturi)    
      Firoaica (Joi, 13 august 2020, 13:02)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      Încearcă să pună pe butuci tot ce mai poate exista în primărie, ca să lase o moștenire cît mai grea celui ce-i va urma. Nu înțeleg cum poate da aceste pomeni, de fapt niște chestii care se vor șpăgui și tranzacțiiona le greu, atîta timp cît are conturile blocate și se plînge că nu mai are bani nici de salarii. Încă o nedeslușită din misterele furăciunilor fără frontirere.
  • +28 (34 voturi)    
    pai.. (Joi, 13 august 2020, 12:22)

    cristi_an [utilizator]

    dupa certificatul de revolutionar, acum avem si certificat de covid
    balcanisme cu iz de Dambovita
  • +31 (37 voturi)    
    Stimulent inseamna 1.000 euro? In Romania? (Joi, 13 august 2020, 12:27)

    UnOarecare [utilizator]

    "Bai, es`nebun?"

    O sa umple clanurile centrele de donare!
  • +23 (35 voturi)    
    te poti (Joi, 13 august 2020, 12:33)

    nahir [utilizator]

    pune cu mintea perversa a fierei, in goana ei dupa profit electoral?
  • +1 (27 voturi)    
    voluntar (Joi, 13 august 2020, 12:39)

    gpavel [utilizator]

    daca donarea de sange s-ar face doar voluntar,practic nu am avea sange deloc,la donare se acorda bonuri pentru alimente si alte facilitati,doar asa se asigura un stoc limitat de sange!la fel si pentru ,plasma,donorul merge voluntar,dar stie ca primeste facilitati!altfel nu avem donatori....
    • +2 (14 voturi)    
      Da-i idee sa dea si cate 750 de euro per capita (Joi, 13 august 2020, 13:10)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      de donator de sange, pt ca mai are nevoie de voturi inca ! :)))))
  • +9 (25 voturi)    
    hehe (Joi, 13 august 2020, 12:44)

    sentenced [utilizator]

    Pt o mie de euro, chiar si in bonuri de masa, va donez eu plasma de om sanatos, neinfectat cu covid si care nu a descoperit spalatul pe maini si importanta sanatatii acum 6 luni.
    • +1 (11 voturi)    
      Nu esti valabil ! :)) (Joi, 13 august 2020, 13:11)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Esti "prea" sanatos ! :)))
      • +2 (8 voturi)    
        la cap... (Joi, 13 august 2020, 13:24)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        la cap...
        • -4 (8 voturi)    
          :D (Joi, 13 august 2020, 16:04)

          sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          Ce parte te-a triggaruit, cea in care te-ai identificat cu cei care au descoperit spalatul pe maini in Februarie? :))
          Fac pariu ca te speli pe maini pe melodia asta: https://www.youtube.com/watch?v=kzoAir3xFPI

          :))
        • -2 (4 voturi)    
          Apropo de donatie si de cap : (Joi, 13 august 2020, 20:16)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          Poate ca Bill Gates ar trebui sa inceapa sa se gandeasca daca nu merita sa doneze bani si pt descoperirea unei metode prin care sa fie posibil transferul (donatia) de neuroni de la destept la prost ! :)))

          PS. Daca s-ar putea face chestia asta multe epidemii ar fi rezolvate inca din fasa si nu ar mai fi nevoie ca de apa de transfuzii de sange, de plasma, etc !
      • 0 (6 voturi)    
        posibil (Joi, 13 august 2020, 13:27)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        N-as vrea nici sa le dau eventualilor beneficiari un overload de sanatate. :)
        • +1 (5 voturi)    
          Corect ! (Joi, 13 august 2020, 17:42)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          Ai vazut "furtunile" interioare ce rele sunt, daramite sa-i mai potopesti si tu cu sanatate ! :))))
      • +1 (7 voturi)    
        Mai Ales la (Joi, 13 august 2020, 14:13)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Cap ))))
        • +1 (3 voturi)    
          Ce aveti domnule cu capul ...? (Joi, 13 august 2020, 17:45)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Si tu si @Dr.Mythnick... :)))
  • +18 (22 voturi)    
    In acest caz, circuitul plasmei trebuie sa fie pub (Joi, 13 august 2020, 12:48)

    D-or [utilizator]

    public. Pentru ca acea plasma e platita de cetatenii Bucurestiului.

    Nu ar fi deloc OK ca acea plasma sa ajunga in clinicile/spitalele private si revinduta intern sau extern.

    Trebuie o garantie ca fiecare ml de plasma "platita" de bucuresteni este folosit doar gratuit si doar in spitalele publice.
    • +11 (13 voturi)    
      chiar si in spitalele publice (Joi, 13 august 2020, 13:11)

      mandalau [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Se imbolnaveste un "politican" sau un "preafericit" si consuma tot stocul degeaba ca doar avem precedente.
    • +2 (6 voturi)    
      Sfanta naivitate! (Joi, 13 august 2020, 13:22)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      "fiecare ml de plasma" - bine zis mili-litri, deoarce "bataia pestelui" nu va fi infima cantitate de plasma reala, cu sau fara aticorpi, recoltata de la cei care s-au vindecat de Covid-19.
      Grosul afacerii (ca doar pt ASTA a luta dumana Fierea decizia) va fi cu adeverintele, evident false, de donator eliberate pentru apropiatii Gabitzei.
      Normal ca aceai nici vorba sa treaca pe la centrul de donare, ce sa mai zicem de vindecat de Covid, ca doar nu aceaste este scopul!
    • +1 (3 voturi)    
      De ce? (Joi, 13 august 2020, 17:39)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Cumpără plasma cu 1000 și o vinde cu 5000 și face pasajul Ciurel, piste de biciclete, că tot are conturile blocate pt investiții, DAR NU ȘI PENTRU SALARII!

      Băi, ce deșteaptă a fost când a înființat 100 de companii municipale cu 30 000 de angajați, ca să poată trage banii chiar cu conturile blocate.
  • +9 (15 voturi)    
    Mda (Joi, 13 august 2020, 12:50)

    TheFaime [utilizator]

    Duamna Gabi, cu Constanda cum facem? Ca de pb aia nu scapi asa usor, lasa tu donatiile astea propagandiste. Plus, cati bani ai mai dat la Catedrala pt prietenul Daniel ;)
  • +7 (13 voturi)    
    campanie electorala (Joi, 13 august 2020, 12:56)

    Anonym [utilizator]

    pe banii prostilor
    Votati bucuresteni, ca oricum mai mult de 2 neuroni nu aveti ca sa intelegeti ce se intampla de fapt
  • -12 (14 voturi)    
    plasma nu ajuta (Joi, 13 august 2020, 12:58)

    levierul [utilizator]

    anticorpii din plasma nu ajuta la vindecarea celor infectati
  • +6 (14 voturi)    
    Ideea e buna... (Joi, 13 august 2020, 13:02)

    ladrone [utilizator]

    ...dar stimulentul e prea mare pentru Romania. S-ar calca lumea in picioare sa doneze si la 100 euro stimulent. O sa vanda bonurile pe OLX cu 400-500 euro.
  • +8 (18 voturi)    
    Duduia asta duduie de ... (Joi, 13 august 2020, 13:08)

    Adry@n [utilizator]

    Asta isi da seama ca este administrator local?
    Ea trebuie sa administreze una din cele mai poluate si mizerabile capitale europene. Cu toate astea da tikete cadou pentru biciclete, pentru vacante in grecia, face teste moca celor ce se duc in grecia si tot felul de alte mizerii mai putin sa puna bucurestiul pe harta oraselor de nivel european. Cu transport public pe care sa te bazezi cu inovatii in infrastructura, parcari subterane in centru orasului si parcari P&R la margine astfel dar legate de transport public.
    Daca pleci din viena in bratislava cu trenul, iei un tiket dus intors pentru o zi si cu ala poti calatorii gratis prin bratislava. Aia au reusit sa faca intelegere la nivel local intre 2 capitale + transport national (trenul). dar in bucuresti daca pleci din punctul a in b schimbi 4 mijoace platesti 4 bilete. Mai sunt si diferite de la metrou la ratb.
    Aveam un prieten care zicea, da dar metrorexul e pe +, si l-am intrebat daca primeste dividente de la ei, a facut ochii cat cepele. I-am zis ca e idiot ca ambele sunt din banii bucurestenilor si trebuiesc sa deserveasca bucurestenii. Interesul lui e sa mearga cu un bilet ca in occident 1 ofa fara sa zica da dar asta e metrou ala e tranvai. Nu tata am taxat si merg cu toate mijloacele de transport.
    Dar ce vrei mentalitate de oameni mici avem asta primim.
  • +2 (12 voturi)    
    Degeaba (Joi, 13 august 2020, 13:13)

    robyzs [utilizator]

    Degeaba daca Plasma ajunge la Pimen, Esca iar oamenii obișnuiți sunt ignorați etc.
  • +8 (14 voturi)    
    La 1000€ / pacient vindecat (Joi, 13 august 2020, 13:13)

    Casazicu [utilizator]

    se numerste vâzare de plasmă! Nu donare...
    Chia daca e in trei, io 'ți dau ție, tu dai spitalului.
    Și tot o pomană este, ba mai rău, denaturează instituționalizat procesul de donare (sânge, plasmă, etc...) care ar trebui să fie benevol
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Joi, 13 august 2020, 13:27)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Casazicu

      ai dreptate... dar avand in vedere ca orice vindecat nu e si obligat sa doneze sange. Un supliment e binevenit.

      1000 euro e cam mult... Cred ca maxim 300 eur era ok.
    • -2 (14 voturi)    
      inca de pe vremea (Joi, 13 august 2020, 14:24)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Casazicu

      socealismului multilateral dezvoltat, donatorii de sange beneficiau de o compensatie in bani sau bonuri de masa. asa e peste tot in lume. pe vrmuri, primeai un bon de masa valabil la restaurante pt. o masa cu doua feluri si desert uneori bani. dar sume destul de mici, nu mai mult de cincizeci de lei, banii de inainte de rev.
      si in alte tzari se practica compesatia pt. refacerea organzimului.
      pt. o unitate de plasma e nevoie de mai mult sange decat la o donatie obisnuita. ar trebui ca ministerul sanatatii sa stabileasca aceste compensatii, proportionale cu efortul organismului pt. refacere.
      si avand in vedere ca acei donatori au fost bolnavi, deci deja cu organismul slabit, cred ca o compensatie trebuie, totusi, sa fie substantiala.
      si mai ales stimulativa, ca romanilor nu prea le place sa'si dea sangele pt. binele obstesc.:-)
  • +1 (5 voturi)    
    Unu la mana (Joi, 13 august 2020, 13:26)

    noi2013 [utilizator]

    cuvantul "nelegal" nu exista, poate ilegal.

    Doi la mana, bonurile si stimulentele primite de donatorii de sange tot ilegale sunt?!

    Trei la mana, suma e de discutat....
    • -1 (1 vot)    
      doar atat (Joi, 13 august 2020, 20:04)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      consulta un dictionar de sinonime.
      daca ai auzit de asa cevva.
  • +4 (14 voturi)    
    Mai da le, nicule, o suta!!!!!! (Joi, 13 august 2020, 13:33)

    IPHONE [utilizator]

    Tzatza Fierea o ia rau pe urmele lu' Ceauseasca! E clar ca e aproape de final, ar da orice numai sa mai iasa odata! O parvenita de 2 lei care crede ca totul se rezolva cu pomeni! Nu e de mirare ca si a luat o pr-ista pe suburbana bana dudeanu, alt produs al invartitilor si spagarilor... Psd-ul asta stie pomeni si hotie, investitii ZERO!!!!
  • -1 (11 voturi)    
    Cand ura se transforma in prostie (Joi, 13 august 2020, 15:03)

    D_Poroineanu [utilizator]

    Va face Firea pe toți ăștia reactivi cu ADHD.
    Ce criminali sa nu accepte creșterea de donări de plasma pentru un set de tichete de masa pe o luna.
    RRumanjia - trezește-te!
    USR, PNL et.Co. - va implor, nu va faceți de ras înainte de alegeri. Aveți timp!

    Studiind ce se întâmplă în lume cu donarea de plasma de zeci de ani observam ca:

    “ There’s no evidence that anything other than paying for plasma will work. According to an expert panel formed by Health Canada in 2018, paid donors in countries that permit payment are responsible for providing 89 per cent of the plasma used to make therapies, with the United States alone providing 70 per cent of the global supply. The panel also revealed that no country in the world that forbids paid donations collects enough plasma to meet its needs — not one!

    https://nationalpost.com/opinion/opinion-on-covid-19-canada-needs-to-pay-plasma-donors-to-protect-its-domestic-supply
  • -7 (9 voturi)    
    O idee care salvează vieți (Joi, 13 august 2020, 15:56)

    Traian2015 [utilizator]

    Salvează vieți. Iar banii sunt recuperati prin reducerea zilelor de spitalizare.
  • +6 (10 voturi)    
    un ultim tun? (Joi, 13 august 2020, 16:04)

    comentacu [utilizator]

    Asta e ultimul tun al lui Fierea?
    • +3 (5 voturi)    
      Trage unul după altul! (Joi, 13 august 2020, 17:43)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Avize de constructii aberante, neaparat toți banii lu’ finu’ Constanda. Să vedem ce mai dă?
  • +7 (9 voturi)    
    Pomeni, pomeni, pomeni (Joi, 13 august 2020, 16:19)

    TrueBlue [utilizator]

    S-au deblocat conturile? S-au dat subventiile la Termoenergetica si la STB?
  • 0 (4 voturi)    
    Initiativa buna, doar autorul stramb (Joi, 13 august 2020, 16:30)

    Adi_Copilul_Nastase [utilizator]

    Initiativa este foarte buna, doar ca nu inteleg de ce trebuie sa se implice primaria. Nu o sufar deloc pe FiiRea, dar initiativa este foarte buna si ar trebui tratata cu maxima prioritate, iar daca trebuie schimbata legislatia pentru a-i face loc, atunci asa sa fie.
    Aceasta initiativa trebuie implementata de guvern si parlament la nivel national pe repede inainte, bineinteles cu maxima vigilenta pentru evitarea cazurilor aiuritoare de abuz. Nu puteti motiva pe cineva care tocmai a iesit dintr-o experienta asociata cu o perceptie negativa sa mearga din proprie initiativa fara un pachet financiar motivant. Ce inseamna 2000 sau 3000 de euro pentru o viata de om salvata!? Priviti interviul cu Andreea Esca in care povesteste despre sotul sau si despre cand a avut de luat decizia repede din cauza starii sale de sanatate de atunci. Este nevoie de vreo doua-trei doze, dar stiti cumva care este costul unui tratament cu Remdesivir? 6 doze x 390 epuroi = tot pe acolo, dar cred ca plasma are probabilitatea mult mai mare.
    Oameni buni, sa ramanem totusi lucizi si sa intelegem: este un mod foarte bun de intors cazuri grele de tot si nu trebuie sa asteptam la cozi pentru medicamente dupa altii cu epoleti mai multi. Tot ce facem acum este sa cumparam timp, sa temporizam pana avem acces la vaccinuri, dar mai dureaza cel putin 12-18 luni pana ne vine randul. Aceasta este o resursa extraordinara de a ajuta pe cei care au pierdut la ruleta cu acest virus.
  • 0 (2 voturi)    
    recompensa pentru donare (Joi, 13 august 2020, 17:35)

    Til_C [utilizator]

    E ciudata obiectia consilierilor atata vreme cat donarea de sange se face contra unui stimulent de 7 bonuri de masa si o zi libera de la serviciu. In fine, 1000 EUR e cam mult ca stimulent si nici nu pot intelege ce-i veni Firei sa fie atat de darnica.
  • -2 (4 voturi)    
    Donezi viata (Joi, 13 august 2020, 18:33)

    GabrielLeBrun [utilizator]

    De ce nu doneaza cadrele medicale de 5 6 ori pe luna ca sunt deja infectate / vindecate ????/ Mai oameni buni care tot comentati voi ati donat vreodata 300 ml de sange ????? daca nu atunci nu mai comentati.......Adica eu am suferit ca dracu de corona abia m-am pus cat de cat pe picioare si mai vreti acum sa ma duc si sa donez GRATIS ???? Ha ha ha .....Sa daruiasca viata medicii care au 170 milioane pe luna salariu .....si eu o sa daruisc viata pt 1000 de euro ......convenabil .....altfel nu donati voi .....si va rog sa donati si pt alte natiuni ca sunt si ei tot oameni ...........SIC!
  • -1 (1 vot)    
    impozit? (Joi, 13 august 2020, 19:13)

    _tudor_ [utilizator]

    In bunul spirit romanesc, voucherele vor fi impozitate. Iar impozitul la impozitul de , cat o fi se adaga si amenda ca n-ai pratit la timp impozitul.
  • -1 (1 vot)    
    nu o doare gura sa promita (Joi, 13 august 2020, 21:15)

    meeul [utilizator]

    pe tema donarii a mai avut promisiuni https://stirileprotv.ro/stiri/sanatate/recompense-de-la-gabriela-firea-ce-vor-primi-donatorii-de-sange-din-bucurec-ti-pe-langa-beneficiile-oferite-de-guvern.html
    si cei care doneaza stiu cat s-a tinut de cuvant


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by