DEZBATERE PUBLICĂ Lângă una dintre cele mai vechi case din București ar putea apărea două blocuri, unul de trei și altul de sase etaje / Proiectele imobiliare sunt în curs de aprobare

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 3 august 2020, 8:50 Actualitate | Administratie Locala


Serban Voda 33 - 2
Foto: Hotnews
Pe Calea Șerban Vodă, la numărul 33, la câțiva pași de biserica Sfântul Spiridon Nou, se află una dintre cele mai vechi case din București. Este o ”casă de târgoveț”, construită la sfârșitul secolului XVII, după cum arată plăcuța care indică faptul că este monument istoric, cu un pridvor generos și foarte bine păstrată. În curtea monumentului istoric ar putea apărea însă un bloc de 6 etaje care va adăposti un hotel, inițiativă privată, iar lângă, un imobil de 3 etaje. Proiectul din urmă aparține Parohiei Sfântul Spiridon Nou care dorește să construiască aici Casa Sărbătoarea - hotel. Ambele proiecte sunt în curs de aprobare la Primăria Sector 4 condusă de Daniel Băluță.

Potrivit panoului care informează vecinii ce urmează să se construiască, imobilul din spatele casei de târgoveț va fi demolat, iar în locul său va fi construit un bloc cu parter și șase etaje care va adăposti un apart-hotel. Este vorba despre un Plan Urbanistic de Detaliu, aflat în curs de aprobare la Primăria Sectorului 4. Proiectul este în dezbatere publică, iar persoanele interesate pot transmite un punct de vedere administrației locale până pe 23 august. După această perioadă, teoretic, Primăria Sectorului 4 dă avizul de urbanism, apoi planul urbanistic este supus aprobării Consiliului Local Sector 4. După aprobare, Primăria Sectorului 4 poate emite autorizația de construire.











Casa de târgoveț aparține Institutului Național al Patrimoniului, însă bucata de teren din spate, cu casa parter, etaj și mansardă, construită în urmă cu circa 100 de ani și care va fi demolată, au fost retrocedate, iar proprietarul dorește să facă proiectul imobiliar descris mai sus.

Lângă casa târgovețului, ar putea să mai apară și un bloc cu parter și 3 etaje. Acesta are aceeași înălțime cu imobilul vechi de lângă, care adăpostește Cancelaria Sfântului Sinod. Proiectul aparține Parohiei Sfântul Spiridon Nou care dorește să construiască aici Casa Sărbătoarea - hotel. Și acesta este în faza de dezbatere publică, iar persoanele interesate pot transmite un punct de vedere Primăriei Sector 4 până pe 23 august. Acum pe teren este o parcare.






Pe site-ul Primăriei Sectorului 4 proiectele nu sunt afișate, ultimele fiind din 2016. De obicei acestea se afișează înainte de dezbaterea în Consiliul Local, atunci când este prea târziu pentru a mai schimba ceva.

În ceea ce privește primul proiect, blocul cu 6 etaje din spatele casei de târgoveț, Institutul Național al Patrimoniului a postat pe pagina de Facebook că va vorbi cu reprezentanții Primăriei Sectorului 4, dar și cu investitorii.

”Azi am cerut explicații Primăriei Sector 4 în legătură cu PUD-ul semnalat de mulți dintre voi, iar mâine ne vedem cu reprezentanții proprietarului. Cu așa sprijin din partea voastră și după reacțiile primite în ultimele zile, suntem încrezători că vom găsi răspunsul corect pentru acest monument important și aria sa de protecție. Revenim cu vești! Mulțumim că ați scris despre Casa de Târgoveț, mai ales dacă ați făcut-o și către autoritățile locale. Niciun cetățean nu e prea mic”, este mesajul postat în urmă cu două zile pe pagina de Facebook a INP.

Edmond Niculușcă, președintele ARCEN, ONG care militează pentru conservarea patrimoniului construit din București, este de părere că proiectul de la numărul 33 ignoră total protejarea monumentului și a peisajului cultural, iar ceea ce se întâmplă este o crasă lipsă de cultură și o ticăloșie fără margini.

”Casa de târgoveț din Calea Șerban Vodă nr. 33 a fost ridicată în jurul anului 1790. E printre puținele case de secol XVIII care mai exista în București, și, foarte important, casa e clasată ca monument istoric de valoare națională. Or știm, că legal, orice monument istoric are o rază de protecție de 100 metri. Asta înseamnă că nu se poate construi orice și oricum în această “zonă de protecție a monumentului”. Proiectul pus în dezbatere publică de Primăria Sectorului 4 presupune construcția unui hotel de P+6, chiar in spatele casei monument istoric. Dincolo de faptul că consultarea publica asupra acelui PUD nu poate avea loc, pentru ca Primăria nu a pus documentația proiectului nicăieri, în ciuda cererilor noastre și ale altor ONG-uri și cetățeni, proiectul în sine e o idee care ignoră total protejarea monumentului și a peisajului cultural. Hotelul ar avea acces prin drumul de servitute al monumentului istoric, iar pe de altă parte, funcțional și vizual, casa de târgoveț și peisajul in ansamblu ar avea de suferit”, a declarat Edmond Niculușcă pentru HotNews.ro.

”Calitatea vieții într-un oraș depinde și de felul in care arată peisajul urban în acel oraș. Mutilarea Bucureștiului în ultimii 40 de ani, capătă proporții îngrijorătoare, iar calitatea vieții scade vizibil. Ceea ce se întâmpla e și o neînțelegere a potențialului economic și cultural pe care patrimoniului Bucureștiului îl are. Și, fără discuție, e o crasă lipsă de cultură și o ticăloșie fără margini.”, a explicat Edmond Niculușcă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15494 vizualizari

  • -13 (29 voturi)    
    Si asta trebuie demolata (Luni, 3 august 2020, 8:54)

    Victtor [utilizator]

    Sa fie demolata si inlocuita cu un bloc frumos si modern. Ar fi bine daca nu ar mai ramane nimic vechi in Bucuresti.
    • +19 (23 voturi)    
      Nici ca gluma nu e buna (Luni, 3 august 2020, 9:11)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      Sper ca a fost o gluma.
      • -10 (12 voturi)    
        la noi multe gunoaie sunt "monumente" (Luni, 3 august 2020, 12:25)

        Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        dar asta doar cand exista altii cu interese imobiliare in zona.
    • +27 (29 voturi)    
      Corect! (Luni, 3 august 2020, 9:22)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      Și nici parcuri! Nici zone verzi, doar asfalt, borduri și betoane!
      • +18 (18 voturi)    
        Iar cui nu ii place ... (Luni, 3 august 2020, 11:34)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        "Cui nu ii place, nu are decat sa se mute in alt sector!"

        raspunsul antologic este al Dlui Robert Negoita, si dateaza din toamna lui 2014, cand protestam impotriva defrisarilor din parcuri.
        • +12 (12 voturi)    
          Negoita... (Luni, 3 august 2020, 14:30)

          Gaspar [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          Dl. Negoita e cel care, fara sa intrebe riveranii a inceput sa sape pe Blv. Decebal celebra parcare pe care nu o ceruse NIMENI!!!
          L-a durut in C ..de cei ce traiesc in zona si care poate nu voiau sa aibe mizeria ce ica este acolo...sa le strice blocurile, etc....In cel mai mare dispret pentru riverani, fara nici o consultare cu el s-a apucat analfabetul respectiv sa sape p'acolo....Ca fapt divers ar trebui dl . Negoita sa fie intrebat si de blocurile gigant construite pe biata strada Delea Veche , unde sunt ridicati niste monstrii imobiliari...ceva ce in zona cu case veche respectiva nici nu ar fi avut macar voie existe vreodata....acolo se vede mafia si hotia dl Negoita cel mai bine....
          • -7 (9 voturi)    
            Mai sunt vechituri acolo (Luni, 3 august 2020, 14:44)

            Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Gaspar

            Sunt zeci de case vechi si insalubre care trebuie transformate in praf. Locul lor va fi luat de mandre blocuri P+8.
            Invata sa te adaptezi la noutati.
          • +6 (8 voturi)    
            Ce conteaza? Negoita e votat (Luni, 3 august 2020, 14:46)

            Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Gaspar

            si acum de 60 % dintre locuitori, care pun stampila ca bizonii, fara sa se documenteze, doar pt ca "asa le-a zis un prieten" sau pentru ca "a anvelopat blocurili" si a auzit el ca "e bun negoita"
    • +2 (6 voturi)    
      sunt de acord doar daca platim din buget construct (Luni, 3 august 2020, 12:02)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      fiind vorba de popi sper ca se plateste din bugetul prikmariei constructia acelui hotel...asa zise donatii ale primariei
  • -16 (30 voturi)    
    opinie (Luni, 3 august 2020, 9:06)

    zicsieu [utilizator]

    nu poate fi mutata la muzeul satului? oricum, aruncati mai multi ochi cand vine vorba de combinatii sfinte. incep sa vad o diversificare de portofoliu pt BOR: hoteluri, afaceri, bani. nici astea nu vor fii impozitate? sigur sunt prea sfinte sa se atinga cineva de ele.
    • +20 (22 voturi)    
      satul de prosti (Luni, 3 august 2020, 10:21)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui zicsieu

      e casa reprezentativa pentru un oras romanesc din secolul 18 si tu propui sa fie mutata la muzeul satului!?...
      • -10 (14 voturi)    
        pai (Luni, 3 august 2020, 12:02)

        zicsieu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        ai pus o intrebare buna? e o casa cu arhitectura aparte care clar nu mai are locul ei in contextul urban actual. vrem sa o pastram? super. total de acord. pehash stiai de existenta ei pana acum? ai fost sa o vizitezi? stii ceva din istoria ei? ai de gand sa mergi pana acolo sau doar faci activism online adica gurist? daca ai alta idee te rog sa o scrii sa vedem cu totii cat de departe gandesti. cine stie, poate te voi sustine daca ai o opinie a ta sau macar vei promova o idee buna. eu am oferit o solutie de conservare la prima mana. te rog daca vezi totul mai profund zi si mie.
        • +12 (12 voturi)    
          pai hai sa le luam pe rand (Luni, 3 august 2020, 13:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui zicsieu

          1. De ce sa pui o casa de ORAS la muzeul SATULUI?...

          2. De ce nu mai are loc aceasta casa in contextul urban actual? Care este acest context urban actual? Trebuie sa inmultim blocurile gri?.. Sa continuam ce a facut Ceausescu?.. Sa demolam toate cladirile ramase din "Micul Paris" de odinioara?.. Daca tot mergem pe "contextul urban", demolam si bisericile? Ca utilitate urbana sigur nu au.

          3. Eventual, mergand totusi pe ideea ta (de "gurist", care isi da cu parere online), poate ar trebui sa facem un muzeul al orasului, similar cu muzeul satului? Pai nu suna rau. Doar ca sunt cateva mii de astfel de cladiri in centrul Bucurestiului. Eu propun sa facem tot centrul orasului "muzeu" si popii cu chef de imobiliare sa-si construiasca blocurile si hotelurile in alta parte. Undeva, pe mosiile BOR, ca au strans destule.
          • -9 (9 voturi)    
            ai dreptate (Luni, 3 august 2020, 14:27)

            zicsieu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            agresiv dar fara solutii. contextul e uman. noi / bucurestenii nu mai dam 2 bani pe asemenea mosteniri. vorbeai de micul paris, uite ce stiu eu: iti dau citat "Modernizarea Bucureştilor s-a desfăşurat cu rapiditate într-o singură generaţie. Explozia a comprimat timpul iar saltul în istorie a fost uriaş: din evul mediu s-a ajuns la un înveliş cotidian european, fragil la început şi apoi, cu trecerea deceniilor, consistenţa culturală a devenit tot mai prezentă." micul paris a distrus totul in calea lui pana a devenit micul paris. bucurestiul evolueaza nu cum am vrea noi istoric si arhitectural. el evolueaza in functie de oamenii sai. calitatea umana se vede din nevoi: mai putine teatre, opere etc si mai multe magazine, terase, disco etc. clar am zis prima idee care mi-a trecut prin cap dar macar am zis. tu ce ai de zis?
            • +7 (7 voturi)    
              "Evolueaza" sau regreseaza? (Luni, 3 august 2020, 16:09)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui zicsieu

              Orice s-ar intampla, important este sa acceptam ca toti suntem responsabili. Este democratie, deci toti avem aceeasi putere.
              Votam la 4 ani un primar si niste consilieri. Ei aleg arhitectul sef, ei voteaza planurile de urbanism. Oricine construieste in orasul asta, trebuie sa respecte atat legile in vigoare, cat si planurile de urbanism.

              Cand se demoleaza un monument istoric, se demoleaza pentru ca "alesii" nostri au decis, deci implicit bucurestenii au decis. Cand se inghesuie o valoroasa cladire de patrimoniu cu blocuri insipide, tot bucurestenii decid, indirect, ca asa ceva este permis.
              De aceea este important sa existe informare publica, sa existe consultare publica, sa exista perceptia in randul publicului ca aceste lucruri nu sunt imposibil de controlat.
              Desigur, doar daca interesul propriu nu este opus interesului public..

              Tu ce iti doresti?.. Centrul Bucurestiului sa fie golit de cladiri vechi si umplut cu blocuri de 6 etaje?
          • +7 (7 voturi)    
            Zice (si el) asa pentru ca are interes (Luni, 3 august 2020, 14:44)

            Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            fie politic, fie imobiliar, fie ambele (adica e postac pesedist sau in favoarea mafiei imobiliare). Nu poti avea o asemenea pozitionare decat daca ai un interes direct sau esti portavocea unor interese
  • +21 (27 voturi)    
    Totul trebuie distrus (Luni, 3 august 2020, 9:16)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ceausescu a fost un mic copil
    • +13 (13 voturi)    
      Pai da (Luni, 3 august 2020, 10:59)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Comunistilor le-a placut mereu sa rescrie istoria. Si ca fapt divers, mai e o grupare care distrugea istoria: ISIS.

      O sa fie mult pana scapam de coruptii astia.
    • +2 (4 voturi)    
      da, cu exceptia bisericilor (Luni, 3 august 2020, 13:50)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      astea trebuie construite cat mai multe, fara numar, inclusiv mastodontul de catedrala. Cei din statele civilizate nu mai construiesc catedrale de 300 ani (cu exceptia Sagrada Familia, dar acolo este o opera de arta) iar noi ne-am trezit ca ne trebuie catedrala, si, bineinteles, cu chipul patriarhului pe toate clopotele si pe toate zidurile, ca si ctitor, de (desi nu a dat din banii personali)
  • +12 (20 voturi)    
    Nu-mi explic cum de-a rezistat atât! (Luni, 3 august 2020, 9:23)

    Tayen [utilizator]

    Mult, foarte mult a rezistat.
    Și-n Cișmigiu ce blocuri frumoase s-at putea face!
  • +8 (14 voturi)    
    estetica (Luni, 3 august 2020, 9:49)

    Dedalus [utilizator]

    Nu ajunge un etaj? De ce 3 si 6?

    Nu vad schitele imobilelor. Cine stie ce pocitanii vor construi!

    Noile construictii trebuie sa se incadreze in peisajul urban, sa respecte stiul local si traditia.

    Dar in arhitectul sef nu mai am nicio incredere, cel mai probabil il doare in lulea de partea estetica.
  • -14 (24 voturi)    
    Si ce ar trebui (Luni, 3 august 2020, 9:56)

    noi2013 [utilizator]

    Sa nu se mai construiasca nimic?! Se darama pe noi maghernitele din tot Bucurestiul....

    Cati din vasnicii comentatori si aparatori ai ruinelor ar fi dispusi sa le reconstruiasca?! Dupa ce statul nu a reparat nimic timp de 50 de ani acum toata lumea se asteapta ca proprietarii sa tina in picioare toate ruinele
    • +11 (17 voturi)    
      pt. imbecili inculti (Luni, 3 august 2020, 11:15)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Vrei sa traiesti ca in vest da nu esti decat o japita comunistoida/anarhista fara imaginatie fara istorie : UN NIMENI! Tot vestul traieste cu multi bani din turism, care se dezvolta tocmai pe astfel de monument de arhitectura. Primari ca alde balauta inculti da spagari si mafioti au distrus orasele si istoria. Cat de dobitoc sa fii (de la primar la arhitecti si jigodii din CL) sa nu- intelegi ca castigi mai mult conservand decat distrugand. Da anlfabeti nefunctionali se gandesc doar la ce ciordesc si la ciorba de azi- gandire tipic pSD : ne da si noua...
      • -9 (11 voturi)    
        in vest (Luni, 3 august 2020, 12:12)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

        Nu a luat nimeni proprietatile cu care fac turism, sa le faca praf timp de 50 de ani, iar apoi sa ceara lucruri aberante proprietarilor, gen taxe de 3 ori mai mari pentru autorizatiile de reconstructie necesare monumentelor de patrimoniu. Si asta ca niste birocrati din ministerul culturii si arhitectii de casa sa aiba din ce se imbuiba.

        Mai usor cu pianul pe scari ca nu e chiar asa usor ca din tastatura
        • +3 (5 voturi)    
          mai hipstere (Luni, 3 august 2020, 18:16)

          Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Te contrazici si te incurci singur: tot aia care au furat de la oameni aia s-au retrocedat aia iti iau de 10 ori taxele de aprobari aia.. Gandeste.. nu da doar din tastatura. Si da "o fuga" pana in Oradea sa vezi cum acolo au reusit sa refaca patrimoniu cultural. Da japitele PSDist sputnikiste n-au nici-un interes. Iesi la vot si voteaza cum trebuie si poate o sa mai schimbi ceva ..
    • +11 (13 voturi)    
      Amice, se doboară case bune (Luni, 3 august 2020, 11:35)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Ca sa nu mai zic ca ar putea fi mai renovate ca prima opțiune.
      Unele sunt lăsate sa cada ca sa poată fi dărâmate.
      Patrimoniul e doar un cuvânt.
    • +6 (8 voturi)    
      Pe voi care ? (Luni, 3 august 2020, 11:35)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Se darama prostia pe voi.
      • +4 (4 voturi)    
        nu doar pe ei (Luni, 3 august 2020, 12:12)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Peste arhitectul sef, cu siguranta.
  • +16 (16 voturi)    
    Si cand te gandesti ca mafiotul Baluta (Luni, 3 august 2020, 10:20)

    Ephemeris [utilizator]

    are mari sanse sa castige un nou mandat...
    Inca o dovada ca nu politicienii sunt problema in Romania, ci votantii, care nu se informeaza si voteaza ca bizonii numai mafioti, borfasi si ticalosi
  • +5 (13 voturi)    
    BOR SRL (Luni, 3 august 2020, 10:40)

    expert2 [utilizator]

    ... trebuie sa iasa bani si de aici.
  • +9 (15 voturi)    
    La categoria (Luni, 3 august 2020, 10:45)

    ABBV [utilizator]

    Daca e vorba de BOR e ca si aprobat. E aprobata si demolare care nu sa cerut ....Welcome to Rotswana!
    • +3 (3 voturi)    
      nu e chiar asa (Luni, 3 august 2020, 12:09)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

      Botswana GDP/capita= 7,859 USD
      Romania GDP / capita = 12,890 USD

      Nu e mare diferenta. Doar ca Botswana creste mult mai repede decat Romania si in cativa ani o va depasi.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu va pot contrazice ... (Luni, 3 august 2020, 13:04)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        faptic e foarte posibil, au o populatia mai tanara ca noi daca imi aduc aminte corect ...
        • +1 (3 voturi)    
          Pe bune (Luni, 3 august 2020, 14:58)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          In Botswana se va spune in curand "sa nu ajungem subdezvoltati ca Romania!"

          Toata Africa e in plin avant si cu o populatie foarte tanara. Au adus multe firme straine iar ambitia multor state din Africa este ... statul liberal!

          Romania imbatraneste, tinerii pleaca din tara, romanii vor stat socialist.

          Sigur, e cam scum zborul in Botswana, dar daca e mai bine acolo, de ce nu?
  • +17 (17 voturi)    
    Desfigurare cu orice pret (Luni, 3 august 2020, 10:53)

    Bogart [utilizator]

    Bucurestiul a fost, este si va fi desfigurat incontinuu. Din pacate nu se da nici o atentie conservarii si punerii in valoare a trecutului asa cum se face in toate capitalele europene. Din cauza asta am ajuns unde suntem acum. Nu ne respectam istoria, traditia, obiceiurile. Totul trece numai prin bani, bani, bani.... Restul ce conteaza!
    • +4 (6 voturi)    
      cu cap, poti sa ai si bani si estetica (Luni, 3 august 2020, 12:12)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Bogart

      Ar putea construi cladiri mai mici si mult mai frumoase. Si ar castiga cel putin la fel de mult, plus ca valoarea unei constructii frumoase si bine incadrate creste in timp.

      Nu zice nimeni sa nu construiesti, dar trebuie sa ai in vedere ca nu faci intr-un desert, ci intr-un oras.

      Dar romanii sunt analfabeti, asta e radacina problemei.

      Nu e vorba de bani, ci de prostie sociala.

      Ce pazeste arhitectul sef? Cum si-a pus semnatura pe asa ceva?
      • 0 (0 voturi)    
        Bucurestenii nu sunt autentic (Duminică, 9 august 2020, 4:55)

        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Bucuresteni, iar Bucurestiul n-a fost proiectat de arhitecti urbanisti, construit la intamplare, e in continuare un talmes-balmes...
    • 0 (0 voturi)    
      Urbanism?! (Duminică, 9 august 2020, 4:51)

      Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Bogart

      Nu la Bucuresti !... :-(
  • +5 (5 voturi)    
    Să facă un parc pe acest loc (Miercuri, 5 august 2020, 7:32)

    nick24 [utilizator]

    “ iar persoanele interesate pot transmite un punct de vedere Primăriei Sector 4 până pe 23 august. Acum pe teren este o parcare.”

    E lipsă de spațiu verde în București! Să se facă un parc pe TOATE terenurile eliberate prin demolare din cemtru!
    CONSTRUCȚII LA CENTURĂ, dar în pădurile de la centură.
    La Centurâ toate construcțiile să fie înconjurate de spații verzi și să aibă parcarea la subsol.
  • 0 (0 voturi)    
    Ignorarea patrimoniului descalifica (Duminică, 9 august 2020, 5:24)

    Namaste! [utilizator]

    arhitectul si Ordinul arhitectilor!...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by