VIDEO FOTO O casă neoromânească de pe bd. Pache Protopopescu a fost pusă la pământ / Primăria Capitalei a dat autorizație de demolare, iar în loc s-ar putea construi blocuri de 6 etaje

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 29 iulie 2020, 18:00 Actualitate | Administratie Locala


Casa demolata pe Pache Protopopescu
Foto: Colaj foto
O casă neoromânească, construită în urmă cu circa 100 de ani pe bd. Pache Protopopescu din Capitală, este pusă la pâmânt. Primăria Capitalei, condusă de Gabriela Firea, a dat autorizație de demolare în 3 aprilie 2020, în perioada în care oamenii stăteau izolați în case din cauza pandemiei, potrivit informațiilor afișate pe site-ul Primăriei Capitalei. La fața locului nu există panou de șantier cum ar trebui din punct de vedere legal. Tot Primăria Capitalei a dat aviz de urbanism preliminar pentru construirea unui ansamblu rezidențial cu blocuri de 6 etaje pe teren. Bulevardul este zonă protejată.

Reporterul HotNews.ro deplasat la fața locului nu a găsit nicăieri un panou de șantier cu informațiile legate de lucrările de demolare, deși din punct de vedere legal acest panou ar trebui să existe.



Potrivit informațiilor de pe site-ul Primăriei Capitalei, pentru adresa bd. Pache Protopopescu nr. 33-35 este în procedură de aprobare un Plan Urbanistic Zonal care prevede construirea unui ansamblu de locuințe colective, servicii, birouri cu blocuri de până la 6 etaje pe teren (două subsoluri, parter, 4etaje - etajele 5 și 6 retrase), înălțime 25 m. Beneficiar este Rocon Grup SRL, iar proiectant URBE 2000, arhitect Constantin Enache.

Potrivit regulamentului zonei protejate, înălțimea maxim admisă este 19 m.

Pașii următori pentru aprobarea PUZ-ului sunt obținerea avizului de urbanism, aviz de la Ministerul Culturii, aprobarea în Consiliul General.

Cum arăta înainte casa:



După demolare:











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















36881 vizualizari

  • +14 (32 voturi)    
    cine e proprietarul casei? a fost vanduta? (Miercuri, 29 iulie 2020, 18:20)

    Radoh [utilizator]

    ma gandeam ca presa poate afla cine e proprietarul acestei case !

    pt mine asta ar fi esential de aflat, cine e proprietarul unei locuinte din Bucuresti, se poate afla?

    sa-l intrebam pe ala ce a facut, a vandut casa unei firme sau cum a pus mana pe aceasta casa si pe acel teren compania care construieste blocul
    • +32 (42 voturi)    
      irelevant (Miercuri, 29 iulie 2020, 18:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      Poate adevaratul proprietar a vandut drepturile litigioase pentru a recupera casa nationalizata si mafia retrocedarilor a plimbat-o pe la 5 proprietari in ultimii 5 ani.

      A fost demolata. Faptul este consumat. Ca fapt divers, casa era singura care iti atragea privirea in rondul de la Scoala Iancului, pentru ca avea portita aia misterioasa incastrata in zid. Si motivul "condamnarii" este ca avea o gradina mare... spatiu perfect de construit un bloc cu nspe etaje.
      • +4 (4 voturi)    
        E relevant ! pt a descoperi MAFIA imobiliara (Joi, 30 iulie 2020, 10:49)

        Radoh [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        trebuie intrat in detalii, sa vezi cum au pus acei oameni mana pe casa pt a afla cine e de faprt beneficiarul real

        MAFIA imobiliara pune mana pe care cu ajutorul celor din primarie, cu ajutorul unor JUDECATORI sia unor juristi, avocati etc plus politicieni

        pe mine nu ma intereseaza doar sa-l atatc pe cel care e primar ci sa aflu ce e in spate
        • +1 (3 voturi)    
          poti afla simplu (Joi, 30 iulie 2020, 13:17)

          0_Gandalf [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

          Intrii pe e-terra, nu e chiar usor, dar daca suprapui google maps cu ce gasesti acolo vei afla nr. cadastral. apoi intrii pe ANCPI iti faci cont si pentru nr cadastral respectiv cumperi un extras de CF cu 20 lei/ buc. Si acolo o sa vezi cam tot ceea ce te intereseaza.
      • -2 (2 voturi)    
        ori renovata ori demolata (Joi, 30 iulie 2020, 11:57)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Ma uit in poza atasata la acea casa mai bine spus darapanatura, si nu vad cum asa nerenovata aducea un plus de imagine zonei. A ajuns Bucurestiul muzeu de darapanaturi. Daca sunt atatia iubitori de case vechi faceti o asociatie non profit, obtineti bani din donatii, cumparati darapanaturie, le renovati si le revindeti dupa renovare, aducand un plus pentru Bucuresti. Cu profitul obtinut, renovati alte case.
    • +30 (42 voturi)    
      Cum necum (Miercuri, 29 iulie 2020, 18:51)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      Orice astfel de demolare a caselor istorice este un atac la istoria Bucurestiului si a tarii.
      • +18 (26 voturi)    
        Parca i-ar pasa lu`duaamna Firea (Miercuri, 29 iulie 2020, 20:40)

        UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        sau celor ce-o inconjoara de istoria Bucurestiului
        • 0 (8 voturi)    
          sau a noastra! (Joi, 30 iulie 2020, 8:51)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

          In mod evident, nu doar "celor ce-o inconjoara" nu le pasa de Istorie, dar nici noua, cei care am votat-o pe prolifica stirista a Varanului!
      • -5 (11 voturi)    
        hahahahaha (Joi, 30 iulie 2020, 4:24)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        La arme, tovarasi!
      • +3 (5 voturi)    
        si toate astea (Joi, 30 iulie 2020, 11:30)

        mano74 [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        in timp ce la TV apare obsesiv o reclama la "marile realizari" de consolidare si refacere a unor cladiri istorice. Niste javre...la propriu!
      • -1 (1 vot)    
        atac e existenta darapanaturilor la imaginea orasu (Joi, 30 iulie 2020, 16:39)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        Cum e cand se plimba niste turisti straini prin oras si vad pe fiecare strada, pereti gata sa cada, case fara acoperis, plase de Buzau in loc de geamuri (cum e in imaginea asta), pereti cu cate o gaura circulara de 2-3 metri, miros infernal pe raza de 30 de metri, venind dinspre ruine. Asta o fi stilul neo-prosto-romanesc cu care vrem sa ne laudam. Nu pot sa existe mii de ruine parasite din astea pe strazi. Care sunt bune sa fie renovate sa fie facute locuinte, sedii de firme sau muzee. N-are nimeni nimic impotriva, dar asa cum e acum nu se mai poate.
    • +15 (17 voturi)    
      n-ar fi (Miercuri, 29 iulie 2020, 18:59)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      exclus ca proprietarul să fie chiar firma Rocon Grup SRL.
    • +12 (12 voturi)    
      Dă la voluntari (Joi, 30 iulie 2020, 9:02)

      mihai576 [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      Proprietarul este rocon, firma ce face parte dintr-un grup al cărui sediu principal este, ghiciti unde? Exact, Voluntari! Grup care vrea să construiască p+9, ghiciti unde... Langa Greenfield!!!! Nu orice muritor primește AC în condițiile astea.... Nu m-ar Mira ca patronul rocon să fie prieten cu Iaciu.... Prea multe coincidențe și cred ca ar merita investigat puțin...
  • +40 (46 voturi)    
    Crash, kill, destroy! (Miercuri, 29 iulie 2020, 18:28)

    osica [utilizator]

    Firea - demolatoarea Bucureștiului, la propriu și la figurat
  • +13 (21 voturi)    
    . (Miercuri, 29 iulie 2020, 18:48)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    Wtf părea și renovată??
  • +28 (36 voturi)    
    Multe felicitari frumoasei noastre Primaritze! (Miercuri, 29 iulie 2020, 18:49)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    N-aveti ce face,
    Gabitza place!

    Si o votam din nou, sa crape de ciuda soroshistii!

    Auzi, "panou de santier"! Pe cine intereseaza??
    Noi asteptam ca Primarizta sa ne dea vaucere, excursii gratuite, paranghelii, iepurasi sclipiciosi, sau macar sacosa electorala si galeata rosie!

    Cine avea nevoie de casa neoromaneasca?!

    Asa cum bine a a zis in 1986 Tovarasa Academician:

    JOS PORCARIA!
    • +11 (15 voturi)    
      vorbeste lumea ... (Joi, 30 iulie 2020, 0:35)

      nu conteaza cine zice [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      cse aude ca pana-n alegeri o sa se distribuie chiloti cu elice ...
    • +10 (14 voturi)    
      Gabitza place la boschetari! (Joi, 30 iulie 2020, 1:00)

      constatator [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Si e iubita ca se ocupa intru totu impotriva miticilor, ea tragindu se din moldova!
      • -1 (3 voturi)    
        Ne place tuturor! (Joi, 30 iulie 2020, 8:54)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui constatator

        Din Moldova sau de la noi din sud, ne place foarte mult. Almiteri nu am fi votat-o, fie si prin neprezentarea la algeri!
    • -6 (8 voturi)    
      Cei din Rahova (Joi, 30 iulie 2020, 9:24)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Nu au vile. O vor vota. Iar a inlocui o mafie cu alta mai flămândă nu va rezolva problema. Românii au un sentiment al autodistrugerii iar țara nu are nici un viitor. Avem cel mai mare exod din intreaga istorie si al doilea din lume dupa sirieni
      • -1 (1 vot)    
        Corect! (Joi, 30 iulie 2020, 11:05)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        !Trebuie lasata la putere o singura mafie, pe vecie.
  • +7 (9 voturi)    
    7 etaje la 25m? (Miercuri, 29 iulie 2020, 19:42)

    jorj_bv [utilizator]

    3.5 metri per etaj? Inaltime utila 2.80m sau tavane false generoase pentru chestii tehnice
  • +31 (33 voturi)    
    Acesta este costul PASIVITATII noastre (Miercuri, 29 iulie 2020, 20:12)

    BroascaLaBariera [utilizator]

    Mafia imobiliara, mana in mana cu mafia din Primării, isi vede de treaba. Se dau acum pe banda rulanta PUZ-uri, PUD-uri, Autorizatii de constructie, de PUZ-urile coordonatoare nu mai spun, ca daca iese USR la Primarii n-o sa mai fi asa veselie.
    Si cum sa n-o tina tot asa cata vreme lumea tace si-nghite, vecinii nu se baga, nu tu scandal, nu tu procese. De ce s-ar opri daca au asa conditii prielnice ? Chiar credeti ca daca la Paris s-ar demola astfel de imobile, nimeni n-ar zice nimic ?
    • +20 (24 voturi)    
      Intelesesem ca (Miercuri, 29 iulie 2020, 21:00)

      LuzhinAcademy [utilizator] i-a raspuns lui BroascaLaBariera

      la Paris, in zona centrala, nu aveai voie sa bati nici macar un cui in perete fara a cere autorizatia, daca era vorba de asemenea imobiluri istorice. Dar e foarte adevarat, fara o opozitie reala a cetatenilor, abuzurile vor curge garla...
    • +20 (24 voturi)    
      Nu e singurul caz (Miercuri, 29 iulie 2020, 21:21)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui BroascaLaBariera

      ... si da, e costul pasivitatii noastre dar in special al nepasarii. Era la 2 strazi distanta de blocul din Bucuresti o casa boiereasca gen conac ... cu o gradina mare si plina de pomi (copil fiind mai furam cate un mar peste gard). Asistentii sociali au dus cele 2 batranele locatare la azil (nimeni nu a mai auzit de ele) si au nivelat terenul ca sa faca un bloc nou acum 5-6 ani ... 250k apartamentul. Deci cine mai este naiv sa creada ca Romania nu se digitalizeaza ca nu se poate? Romania digitala este un vis nerealizabil pentru ca sa se poata ascunde coruptia in dosare prin sertare alaturi de plicul de rigoare.
      • +6 (10 voturi)    
        hei (Joi, 30 iulie 2020, 4:27)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui andypandy

        Pai daca s-ar digitaliza, risti sa ramai fara toate actele, nici nu mai poti dovedi ca locuiesti acolo!
    • -4 (4 voturi)    
      Paris (Joi, 30 iulie 2020, 4:26)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui BroascaLaBariera

      Nu, dar la New York sau Toronto, nu-i problema.
  • +23 (25 voturi)    
    clasic (Miercuri, 29 iulie 2020, 21:53)

    frant [utilizator]

    in Dr Taberei au demolat un parc pt copii si au facut un bloc P+10, care chipurile, initial, era P+5...mafioti,,,Firea, Mutu si toti ceilalti...e construit de niste baietasi colorati care l-au si pus primar pe Mutu...mafia a subjugat tot...nu mai e scapare...
    • -2 (2 voturi)    
      hei (Joi, 30 iulie 2020, 4:28)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui frant

      Ei, se poate, trebuie sa fii dispus la anumite sacrificii.
  • +14 (18 voturi)    
    Mai ziceam de Ceaușescu (Miercuri, 29 iulie 2020, 23:32)

    mr_mojo [utilizator]

    Ca dărâma case și face blocuri...
    Evoluția României e stagnantă.
  • -5 (9 voturi)    
    monument (Joi, 30 iulie 2020, 8:39)

    gpavel [utilizator]

    din"pixul"unora,bucurestiul are mai multe"monumente"decat parisul!,nu conteaza ca nu au valoare arhitecturala,istorica,nu au nici vechimea necesara.....rezultatul e ce se vede,paragina si gunoiul..
    • +5 (5 voturi)    
      Nu a scris ca e monument (Joi, 30 iulie 2020, 10:39)

      vital [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      nu e monument, e cladire de patrimoniu arhitectural intr-o zona protejata, care tr ingrijit, consolidat daca trebuie.
  • +4 (6 voturi)    
    Ceausescu trăiește (Joi, 30 iulie 2020, 9:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    în spirit si fapte.
  • +8 (8 voturi)    
    Ia neamule apartament in buricul unui oras jegos (Joi, 30 iulie 2020, 9:28)

    Doru1963 [utilizator]

    Cate sute de mii de euro va costa un apartament intr-o zona mega poluata, asa cum e Bucurestiul de-a intregul?

    De la 200,000 in sus? de ras sau de plans
  • +4 (6 voturi)    
    Jos Firea Naibii!! (Joi, 30 iulie 2020, 9:44)

    vital [utilizator]

    Fratilor, unde e Asociatia aia de aparare a patrimoniului arhitectural, vreau sa ies in strada!!
    JOS FIREA NAIBII!!
  • +5 (9 voturi)    
    nu mai suport! (Joi, 30 iulie 2020, 9:57)

    vital [utilizator]

    Deja ce-a facut cu Centrul Vechi, l-a transformat intr-un jeg de carciumi care stau bot'n bot pt "turisti"!! Turisti ce cauta fetite!! De ce nu i-a lasat pe librarii, artizanii si anticarii?? cu ce au deranjat-o?
    • +2 (2 voturi)    
      Cred ca idealizati (Joi, 30 iulie 2020, 13:06)

      DanteW [utilizator] i-a raspuns lui vital

      Nici mie nu imi place cum arata Centrul Vechi, mai ales la sfarsitul saptamanii.

      Tin totusi minte cum era acum 10 ani inainte de reparatii (multe de fatada) si de carciumi. Era darapanat, insalubru, pustiu. Magazine putine si fara clienti. Cateva terase cu sobolani pe sub mese murdare. Si da, erau si 2-3 locuri Ok, dar nu mai multe.
      • -1 (1 vot)    
        Reparatii platite de bucuresteni (Joi, 30 iulie 2020, 14:12)

        vital [utilizator] i-a raspuns lui DanteW

        Nu m-am referit la reparatii, e fo fo bine ca s-a reabilitat ca era ca dupa bombe, dar au pus baruri de categorie litoral si muzici techno, oribil. De ce nu au lasat breslele de comercianti artizani si anticari, galeristi, asa cum erau, putea sa dezvolte ceva cu adevarat fain si placut si pt studenti, si pt turisti si pt bucuresteni.
  • +3 (5 voturi)    
    Oricum, astea-s ultime lovituri (Joi, 30 iulie 2020, 10:03)

    nick24 [utilizator]

    Știe că nu mai are șanse și încearcă să mai pice câte ceva pe final
  • +4 (6 voturi)    
    Felicitari institutului de Arhitectura Ion MIncu (Joi, 30 iulie 2020, 10:29)

    Casargoz [utilizator]

    Aceste lucruri nu s-ar intampla daca nu ar exista fara proiecte ale unor arhitecti, aprobari si proiecte ale unor urbanisti ...
    Sa le multumim.
    Dar daca tot avem un institut de arhitectura care scoate niste mesteri in slujba dezvoltatorilor imobiliari de ce mai sustinem de la buget institutul de arhitectura. Ar putea fi demolat si in loc sa construim o cladire frumoasa si moderna de birouri cu pereti cortina, ar merge si o parcare dar nu cred ca avem arhitecti si urbanisti care sa poata proiecta o parcare pentru cladirile nou construite. Nu se pricep decat la parcari pe spatii versi si institutul de arhitectura nu prea are din astea.
  • -7 (7 voturi)    
    Buldozerele pe vechituri (Joi, 30 iulie 2020, 11:12)

    Victtor [utilizator]

    Sa rada toate casele mai vechi de 40 de ani din Bucuresti pentru ca sunt focare de infectie si nu folosesc nimanui.
    Oamenii au nevoie de case moderne, din materiale noi, cu multe etaje.
    Vechiturile merg in basculanta si la groapa de gunoi.
    • +4 (4 voturi)    
      aha (Joi, 30 iulie 2020, 15:06)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      De acord. Sa incepem cu Casa Poporului. Apoi mai discutam.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by