VIDEO Prima banda de circulație de pe Splaiul Independenței este transformată în pistă de biciclete

de Catiușa Ivanov, Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 24 iulie 2020, 15:45 Actualitate | Administratie Locala


Pista de biciclete pe prima banda de pe Splaiul Independentei
Foto: Hotnews
Primăria Capitalei amenajează piste de biciclete pe prima bandă de circulație de pe ambele sensuri ale Splaiului Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești. Lucrările au ajuns la 60% și se vor finaliza până la începutul lunii august, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai Primăriei Capitalei. Pistele se fac pe carosabil, practic pe prima bandă de circulație care în prezent este ocupată pe anumite tronsoane de mașinile parcate neregulamentar, unde oprirea este interzisă. Delimitarea pistei se va face cu stâlpișori direcționali în intersecții și cu marcaje în rest.

Pe Splaiul Independenței, tronsonul dintre Piața Națiunile Unite și Podul Izvor, liniile care delimitează pistele au fost trasate pe asfalt și o parte dintre indicatoarele rutiere au fost montate. În zile următoare pistele vor fi delimitate de restul carosabilului prin marcaje pe asfalt și cu stâlpișori direcționali în intersecții. Termenul de finalizare pentru lucrări este până la finalul lunii august.

Pe porțiunea dintre Eroilor / Piața Operei și Pod Grozăvești prima bandă de circulație de pe ambele sensuri ale Splaiului a fost deja în mare parte marcată pentru a fi transformată în pistă de biciclete, iar o bună parte din autobuzele și troleibuzele care circulă în zonă deja nu mai folosesc prima bandă și circulă direct pe banda doi.

Mai mult, pe prima bandă de circulație din dreptul spitalului Universitar a fost desființat culoarul dedicat exclusiv autobuzelor și au fost eliminați stâlpișorii galbeni de plastic pentru a putea fi executate marcajele pentru viitoarea pistă de biciclete.

În paralel, se lucrează și la trasarea pistei de pe bd. Elisabeta, între Cercul Militar și Piața Operei, aceasta având același termen de finalizare.

  • Acum se lucrează la tronsonul 2 din traseul 3 - pe Splaiul Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești, un traseu de aproape 7 km. Am decopertat, am turnat asfalt nou și urmează să fie delimitate ca pe Calea Victoriei. Pista se amenajează pe ambele sensuri de circulație. În paralel se lucrează la tronsonul 3, pe bd. Elisabeta, de la Cercul Militar până la Piața Operei. Cele două trasee sunt realizate în proporție de circa 60%. Ele trebuie să fie gata până la începutul lunii august”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai Primăriei Capitalei.



Practic cele două piste se vor conecta cu pista de pe Calea Victoriei și cu cele din Nordul Bucureștiului.

Până la începutul lunii septembrie trebuie să fie gata alte două trasee - cele de pe bd. Unirii - bd Decebal și bd. Basarabia - stadionul Național, potrivit sursei citate.

Lucrările sunt executate de Compania Municipală Străzi, Drumuri și Pasaje București.

Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru a amenaja 100 de km de piste pentru biciclete. Instituția a reușit însă să facă proiectul tehnic ca să acceseze banii abia în 2018, atunci când au și început lucrările la primul tronson, Piaţa Victoriei - Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing - str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera, finalizat în prezent.

Patru trasee de piste pentru biciclete care totalizează circa 48 de km


Traseul 1 are două ramificații:

  • Ramura 1: Piaţa Victoriei - Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing - str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera;
  • Ramura 2: Bdul. Constantin Prezan - Șos. Kiseleff - Piața Presei Libere

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 7,70 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 9,30 km.

Traseul 2

  • P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 8,60 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 17,20 km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 56.930mp.

Traseul 3
  • Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești)

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 5,50km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 10,15km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 37.850mp.

Traseul 4
  • Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 6,19 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 11,60km.

Suprafață totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 44.250mp. Suprafața totală ocupată de lucrările de realizare ale acestei piste este de 166.530mp.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9242 vizualizari

  • +2 (14 voturi)    
    Au trecut pe langa GROPI si le-au lasat asa (Vineri, 24 iulie 2020, 15:51)

    Gryphus [utilizator]

    au reparat mici portiuni de sosea din prima banda dar au lasat toate gropile din a doua si a 3-a banda

    plus ca de la unirii pana la primarie pe prima banda e PARCARE (ilegala) si exact acolo au reparat asfaltul unde nu circula nimeni
    • +10 (12 voturi)    
      Degeaba! (Vineri, 24 iulie 2020, 17:01)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Aceste piste sunt praf electoral în ochii naivilor.
      La noi nu pot fi utilizabile decît piste cu borduri înalte ca pe Calea Victoriei - uneori și pe aia mai vezi cîte-o mașină pe care trebuie să o ocolești în înjurăturile șoferului atenționat. Ce se face acum este doar o nouă sifonare de bani.
      • +2 (2 voturi)    
        A făcut Firea pistă de biciclete? (Sâmbătă, 25 iulie 2020, 8:35)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui gebica

        Că așa face ea făcând NIMIC.Vorbe,multă vorbărie amestecată cu mizerie.
  • +16 (20 voturi)    
    parcare gratuita (Vineri, 24 iulie 2020, 16:01)

    pehash [utilizator]

    Sa vad eu primarul care are curajul sa ridice miile de masini parcate zilnic, neregulamentar, pe Splai.
  • +4 (16 voturi)    
    Realitate vs minte paralela cu realitatea (Vineri, 24 iulie 2020, 16:01)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Situatie: bani la buget care "stau degeaba" in loc sa fie furati sau irositi
    Realitate a ce vor/au nevoie romanii: piste de bicilete puse la punct, nu improvizatii din benzi de circulatie pierdute care cresc ambuteiajele
    Mintea duamnei Sarmea: trebuie sa dea vouchere pentru biciclete desi nu avem piste de biciclete (aici vorbesc de primii ani de mandat, nu heirupul facut in ultimele 8 luni ca sa improvizeze piste)

    Situatie: banda intai/trotuare ocupate de masini oprite
    Realitate a ce vor/au nevoie romanii: locuri de parcare ce nu reprezinta benzi/trotuare improvizate si transformate fortat in parcari
    Mintea duamnei Sarmea: trebuie eliberata banda intai

    Situatie: ambuteiaje din lipsa de infrastructura sau benzi ocupate din lipsa de parcari
    Realitate a ce vor/au nevoie romanii: infrastructura, rezovlarea promisiunii din campanie "revolutionarea traficului" (ea a spus-o, ea s-a oferit, nu am impus noi)
    Mintea duamnei Sarmea: trebuie transformata banda intai in pista de biciclete

    Situatie:oamneii ar trebui sa renunte la masini folosite excesiv
    Realitate a ce vor/au nevoie romanii: STB care sa vina la timp, metrou pus la punct si cu mai multe magistrale, nu una care "se tot termina" de 10 ani, sa mearga cu biciclete, eventual lime/blinkee/ridesharing
    Mintea duamnei Sarmea: a propus PSD sa atace ridesharing-ul, iar PSD a modificat legea ce a dus la amnedarea celor cu ride-sharing, chiar reducerea la jumate a soferilor, birocratie si coturi inutile, a intarziat licitatiile pentru STB, a cumparat diesel nu electric cum a promis, a adus cateva zeci din cele 400, tramvaie nimic, doar un heirup in ultimele luni, in rest aceleasi masini de STB vechi, magistrala cu drumul taberei nu fost gata in 2019 (da, nu pot zice ca e vina ei aici, dar nu are sens sa amintesc de multele proiecte pe care si le-a asumat ca le termina in 2 luni, nu?)

    Ea traieste intr-o cu totul alta lume...
    • 0 (8 voturi)    
      de asta vreau sa vina Nicusor Dan (Vineri, 24 iulie 2020, 17:22)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      daca tot facem piste de biciclete, sa nu se mai circule deloc in oras, macar sa le faca Nicusor :)))
  • -6 (16 voturi)    
    BANDA COMUNA (Vineri, 24 iulie 2020, 16:07)

    Mateiul [utilizator]

    combinati banda pentru biciclisti cu cea pentru autobuz si troleibuz. din experienta deplasarea cu bicicleta este foarte apropiata de cea cu bicicleta avand in vedere ca autobuzul se opreste in statii.
    • -7 (13 voturi)    
      mda, tare (Vineri, 24 iulie 2020, 16:22)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Mateiul

      Sunt convins ca vor fi pline de biciclisti eco, in special la primul frigutz sau ploicica. La iarna vor fi full, clar.
  • -8 (14 voturi)    
    discriminareeeee! (Vineri, 24 iulie 2020, 16:22)

    Stropuleanu [utilizator]

    poi, de ce bre, biciclistul e participant la trafic si are trei cojones iar cond.auto numai unul!?
  • +18 (20 voturi)    
    Biciclete (Vineri, 24 iulie 2020, 16:32)

    Celbland [utilizator]

    Să înțeleg că prima bandă nu va mai fi folosită ca parcare, ci ca pistă de biciclete.

    Pentru trafic n-ar fi nicio schimbare, decât dacă nu va fi folosită banda a doua ca parcare.
  • +3 (9 voturi)    
    O noua aiureala marca Firea (Vineri, 24 iulie 2020, 16:34)

    Idealistu [utilizator]

    Ca de obicei se vopseste gardul, iar inauntru este leopardul. Este o banda comuna autobuze si trolebuze si biciclete. Masinile merg pe banda 2 si 3 care sunt pline de gropi si tasari. Deci masinile si motocicletele vor merge ca sa evite gropile si pe banda 1. Cand faci stanga trebuie sa intri pe banda de biciclete obligatoriu. In concluzie o tampenie electorala.
  • +1 (9 voturi)    
    Firea (Vineri, 24 iulie 2020, 17:06)

    BomboIsBack [utilizator]

    demisia !
  • +5 (9 voturi)    
    super (Vineri, 24 iulie 2020, 17:33)

    hemostatic [utilizator]

    Fain ca se face pista de biciclisti
    Trec zilnic pe splai cu bicicleta in perioada asta si am mers si pe pista aceasta
    Ce e interesant este ca e foarte lata, motiv pt care intreb: va fi pt circulatie in ambele sensuri?
    Daca da, va fi interesant cand masinile vor intra pe banda
    • +2 (4 voturi)    
      Despre piste de biciclete. (Sâmbătă, 25 iulie 2020, 8:43)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui hemostatic

      Firea nu face și nici nu va face .O pistă de biciclete,ca să nu poată fi folosită de auto se face mai îngustă decât lățimea unui autoturism.Este logic și nu mai trebuie să te lauzi cu niște reglementări pe care nimeni nu le respectă.Dar nu-i Firea omul să înțeleagă.Nicușor Dan,da.Pare să vrea să facă treaba bine și nu împotriva cuiva.Că Firea asta face.Mereu are o răfuială și sic,sic,le-o pune adversarilor
  • +7 (9 voturi)    
    degeaba (Vineri, 24 iulie 2020, 19:40)

    monterosa [utilizator]

    Daca pista nu e delimitata cu stalpi sau bordura de restul soselei, este inutila. Va fi o parcare cu banda.
    • +2 (4 voturi)    
      De ce ar fi o pistă de biciclete în lungul străzii (Sâmbătă, 25 iulie 2020, 12:17)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui monterosa

      Cred-că o pistă de biciclete nu trebuie neapărat să urmărească străzile,ci poate trece și prin locuri înguste,cu restricționări de greutate,scurtând trasee.Trebuie privit orașul altfel în privința pistelor de biciclete.Plus,că nu se discută,dar trebuie făcute parcări și se pot obține fonduri ,chiar și de la UE dacă se fac parcări cu posibilități de încărcare pentru automobile electrice.Posibilități sunt,bani găsești,dacă vrei să faci ceva.Acel plan de mobilitate urbană nu există la Primăria București,sau nu-i complect.Dacă ar fi corect făcut un plan de mobilitate urbană nu ar trebui să prevadă stâlpi,garduri și alte mijloace care să încurce circulația.Trebuie gândit și pentru catastrofe-incendii,cutremure,atentate,explozii accidentale ori nu,intervenții medicale de urgență.Cum este acum este groaznic pentru toți.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by