Primăria Capitalei nu mai plantează copaci pe strada Fabrica de Glucoză, deși a făcut sute de alveole în acest scop. Acestea sunt deja acoperite cu asfalt pentru ca trotuarele să fie mai largi spun reprezentanți ai municipalității. Reamintim că HotNews.ro a scris în mai multe rânduri că trotuarele de pe artera proaspăt modernizată sunt impracticabile pe anumite segmente, în dreptul alveolelor fiind mai puțin de 50 de cm pentru trecere. Astfel, o mamă cu copilul în cărucior sau o persoană cu dizabilități nu au loc să treacă și trebuie să intre pe pista pentru biciclete de lângă.

Alveolele de pe strada Fabrica de Glucoza, asfaltateFoto: Asociația Metrou Ușor

Inițial, reprezentanții instituției au anunțat că vor planta copaci, iar alveolele vor fi acoperite cu o rășină permeabilă, astfel încât apa să ajungă la rădăcina arborilor, iar pietonii să aibă un spațiu de trecere puțin mai mare.

”Așa am vrut inițial, însă în timp ce Primăria Capitalei căuta soluții cu constructorul, niște oameni de bine au făcut niște sesizări la Ministerul Muncii și la Autoritatea pentru Persoane cu Handicap, a fost un control la Primăria Capitalei pe acest proiect, iar în urma discuțiilor, concluzia inspectorilor a fost ca până cel târziu la finalul anului constructorul trebuie să rezolve problema trotuarului în dreptul alveolelor. După ce specialiștii din Primăria Capitalei, de la Direcția de Mediu, Centrul de Protecția Plantelor, au discutat, s-a luat decizia că nu se vor mai planta copaci acolo și se vor asfalta alveole pentru a ca trotuarele să fie mai generoase”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai Primăriei Capitalei.

Pe partea stângă a trotuarului sunt amenajate pistele de biciclete

Pe anumite porțiuni trotuarele sunt impracticabile

Asociația Metrou Ușor susține însă că exista posibilitatea ca pistele de biciclete să fie mutate de pe trotuar pe carosabil, prin îngustarea benzilor auto, iar astfel trotuarele deveneau mai largi și nu se renunța la copaci.

Asociația Metrou Uşor a trimis autorităților o serie de propuneri concrete, rapid de implementat şi care să NU afecteze deloc spațiul verde de pe noile trotuare ale şos. Fabrica de Glucoză. Totuşi, astăzi au apărut în mediul online poze cu soluția implementată de Primăria Municipiului Bucureşti - eliminarea copacilor din proiect prin asfaltarea alveolelor verzi. Cetățenii vor plăti, cu un aer mult mai poluat, proiectele insuficient gândite, care împiedică mobilitatea urbană durabilă. Reamintim faptul că pietonii şi bicicliştii sunt puşi în pericol de aceste trotuare înghesuite, în timp ce pentru maşini s-au amenajat benzi la standard de autostradă, pe o arteră urbană a capitalei, într-o zonă ce se va dezvolta imobiliar semnificativ în următorii ani”, au postat reprezentanții Asociației pe pagina de Facebook.

Asociația "Metrou Uşor" solicită încetarea asfaltării alveolelor pentru copaci în cea mai poluată capitală a Europei şi propune încă o dată:

1) scoaterea parapeților din beton ce delimitează sensurile de trafic auto

2) reducerea lățimii benzilor auto la 3 metri

3) mutarea pistelor de biciclete de pe trotuar pe carosabil, separate prin bordură

4) redarea trotuarului în întregime pietonilor.

Lărgirea străzii Fabrica de Glucoză a fost făcută de Primăria Capitalei și costă 173 milioane lei cu tot cu exproprieri. Termenul de finalizare din contract era finalul anului trecut. Lucrările sunt executate de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L., valoarea contractului fiind de 48.228.719,48 lei fără TVA.

Municipalitatea a început pe data de 3 august 2018 lucrările de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză de la două la patru benzi și le-a finalizat în luna iunie 2020.

Dacă pentru traficul rutier, lucrarea este foarte bună, Hotnews.ro a semnalat mai multe probleme în ceea ce privește trotuarele:

- Pe o bună parte, lățimea este este foarte mică, în jur de 50 de cm, astfel că nu încap doi oameni în același timp. Reprezentanții Primăriei Capitalei au anunțat că vor pune un fel de nisip permeabil în alveolele copacilor, pentru a câștiga spațiu, dar acest lucru nu s-a întâmplat încă. Oricum, sunt și bucăți de trotuar fără alveole, care au o lățime mai mică de 50 cm. Pe acolo, o mamă cu un copil în cărucior nu încape.

- Trotuarul este blocat de mai multe transformatoare electrice.

- Fluxul de pietoni se întrepătrunde cu pistele de biciclete în zona stațiilor STB - călătorii trebuie să treacă peste pista de biciclete ca să ajungă în stație și să urce în autobuz - ceea ce poate genera accidente.