Nicușor Dan, candidatul PNL-USR la Primăria Capitalei, a prezentat miercuri o parte dintre soluțiile pentru fluidizarea traficului. Principala propunere este folosirea centurii feroviare a Bucureștiului, dar și liniile ferate care ajung în centrul orașului pentru a crea o linie de metrou ușor care să lege localitățile satelit de București. Costurile estimate se ridică la 150 milioane de euro, iar suma ar putea fi luată din fonduri europene. Nicușor Dan spune că metroul ușor va fi gata în 2-3 ani.

HotNews.roFoto: Hotnews

”Mesajul meu este că Bucureștiul poate să aibă un transport public eficient într-un timp rezonabil și asta va duce la decongestionarea traficului. Pentru asta este nevoie să folosim inteligent resursele pe care le avem și o astfel de resursă este infrastructura CFR din jurul Bucureștiului și din București. Metroul ușor va funcționa pe 6 rute și va avea 6 gări principale. Stațiile interioare o să fie conectate la STB și la metrou. Stațiile de pe linia de centură vor fi conectate, în principal, la principalele intrări din oraș și acolo unde vom avea nevoie, vom avea parcări park and ride, cum este intrarea dinspre Târgoviște, intrarea dinspre Pitești, intrarea dinspre Alexandria, intrarea dinspre Giurgiu. Mesajul este că, oriunde te găsești pe linia de centură, vei avea un tren direct către aceste gări interioare, care reprezintă puncte importante ale orașului”, a explicat Nicușor Dan.

Acesta a dat și câteva exemple: Chiajna, care are un deficit mare de transport public și din cauza aceasta aglomerează zona Militari va fi legată direct de Afi, de intersecția cu Lujerului și în felul acesta de conexiunea cu tramvaiul 41, va fi conectată direct cu Gara de Nord, va fi conectată direct cu Pipera.

Un exemplu, zona Giurgiului- Ferentari va fi direct conectată cu Pipera, cu Gara de Nord, cu Afi.

”O să avem un flux de 8000 de persoane pe zi, pe fiecare sens. O să avem cel puțin 40 de plecări pe zi, 2-3 plecări pe oră și mai multe plecări la orele aglomerate. Un tren va deservi 200 de persoane și în condiții de aglomerație, până la 500 de persoane. Pentru București asta înseamnă 800.000 de utilizatori. Viteza medie operațională, 40 km/h. Metroul de suprafață atinge viteze de 90km/h, principalul lui avantaj este că nu se intersectează cu traficul auto, nu stă în intersecții, nu stă la semafor. Este o soluție care s-a aplicat cu succes în multe orașe, un exemplu de succes este Berlin, care a reconvertit infrastructura feroviară pentru rute industriale, care au devenit S ban-ul din Berlin, un mare succes”, a mai spus Nicușor Dan.

Candidatul PNL -USR la Primăria Capitalei a declarat că în următoarele săptămâni va vorbi și despre restul soluțiilor pentru fluidizarea traficului: extinderea rețelei de tramvaie, optimizarea traseelor de autobuz și troleibuz, electrificarea flotei, transformarea autobuzelor vechi în troleibuze, semaforizarea inteligentă sau strategia de parcare.