Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Nicolae Grigorescu, zilele acestea fiind realizate ultimele teste de siguranță și retușuri, înainte de deschiderea circulației. Primarul Gabriela Firea va anunța când șoferii vor putea circula pe pod. Pasajul este realizat în proporție de 90% încă din 2018, dar nu a putut fi terminat din cauza cablurilor de înaltă tensiune care treceau pe deasupra și era nevoie să fie înălțate, lucrarea fiind făcută în această primăvara.

Pasaj Nicolae Grigorescu 2Foto: Hotnews

UPDATE Primarul Gabriela Firea a făcut joi o vizită la șantier și a declarat că circulația pe pod va fi deschisă sâmbătă, după efectuarea testelor de siguranță.

„Acest obiectiv de investiții se numără printre proiectele de infrastructură pe care le-am găsit, în 2016, complet blocate! Sâmbătă, 11 iulie, acesta va fi deschis traficului rutier! Lucrările au început în urmă cu zece ani, dar primele intenții legate de acest proiect datează de acum 13 ani. În anul 2016, pentru acest obiectiv de investiții nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit și nu ținea cont de toate condițiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă. Am dispus relocarea tuturor rețelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistență între Enel și Transelectrica și încheierea unui contract de proiectare și execuție prin care să se înalțe liniile de tensiune. De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea și iluminatul public am contractat și finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei”, a declarat primarul Gabriela Firea.

Străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmbovița și a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmbovița.

Deși este o lucrare simplă, aceasta se termină cu o întârziere de 8 ani față de termenul asumat inițial de municipalitate. Șantierul a fost început în martie 2010 și trebuia încheiat la sfârșitul anului 2012. În urma unei licitații, valoarea proiectului a fost stabilită la 90 milioane lei. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani deoarece Consiliul General al Municipiului București nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). În 2016 au fost deblocate, dar în 2018 s-au blocat din nou din cauza cablurilor de înaltă tensiune. Exproprierile pentru prima etapă a lucrării au costat 30,9 milioane de lei.

În ceea ce privește etapa a doua a proiectului, de lărgire a străzii Iuliu Hațeganu, până la Șoseaua Vitan Bârzești, studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și culoarul de exproprieri sunt aprobate. Noua arteră va avea o lungime de 1,3 km, 6 benzi și 3 stații de autobuz. Lucrările se estimează că vor costa 63 milioane lei.