Primăria Sectorului 6 a încheiat în 3 zile, 45 de contracte, în valoare de peste 1,6 milioane lei, cu o singură firmă, prin achiziție directă

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 25 iunie 2020, 14:53 Actualitate | Administratie Locala


Gabriel Mutu, primarul sectorului 6
Foto: Agerpres
Primăria Sectorului 6, prin Administrația Școlilor, a încheiat în perioada 22-24 iunie, 45 de contracte, în valoare de peste 1,6 milioane lei, cu o singură firmă, prin achiziție directă, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Firma se numește Kardinale Luxury Furniture, iar contractele vizează achiziția de mobilier pentru laboratoarele școlare de fizică, biologie, chimie și IT. Mobilierul ajunge la școlile din Sectorul 6.

Deși era logic ca, dacă instituția avea nevoie de atât de multe obiecte de acest gen, să facă licitație și să încheie un acord-cadru sau un contract mare, aceasta este o practică des folosită de administrațiile locale pentru a evita licitațiile și sparg contractul mare în zeci de contracte mici care se înscriu în plafoanele pentru achiziții directe.

Chiar dacă licitațiile durează mai mult, avantajul în cadrul acestor proceduri este că sunt mai transparente, participă mai mulți operatori economici, sunt mai vizibile, și fiindcă se iau mai multe produse, nu la bucată, se obține un preț mai bun în majoritatea cazurilor.

documente
(25 Iun 2020) PDF, 41KB
Cele 45 de contracte sunt cuprinse între 5000 și 46.986 lei și însumează 1,662.793 lei.

De exemplu, un ”scaun de birou ergonomic Sidney Fit negru” costă 529 lei, o ”bancă individuală clasa IT 60x50x74cm” - 579 lei, ”un scaun monobloc sezut si spatar diverse culori cu inaltime reglabila” - 231,09 , iar o catedra profesor - 1.563 lei.

Potrivit datelor de pe Confidas, platforma online de verificare a firmelor , societatea Kardinale Luxury Furniture a fost înființată în 2010 și îl are acționar pe ISPASIU TRAIAN. Traian Ispasiu este dezvoltatorul lantului de cafenele Caffe Tabiet, fiind considerat de presa economică un antreprenor de succes.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6306 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    repede inainte de alegeri (Joi, 25 iunie 2020, 15:35)

    PrivireCritica [utilizator]

    Iures mare la primarii acum inainte de alegeri: licitatii, autorizatii, ... se strange tot ce se mai poate
  • +7 (7 voturi)    
    antreprenor de succes ... (Joi, 25 iunie 2020, 15:35)

    fghr [utilizator]

    cred si eu cand la emag acest scaun de birou ergonomic Sidney Fit negru costa 320 ron...iar antreprenorul incaseaza 529 ron.... o fi vreun talent nativ altfel nu mi dau seama,,,,
    • +3 (3 voturi)    
      GRESIT (Joi, 25 iunie 2020, 16:05)

      doz2018 [utilizator] i-a raspuns lui fghr

      Pretul din SICAP de 529,41 lei este fara TVA in timp de pretul de pe emag este cu TVA inclus. Asadar pretul incasat de firma este de 630 lei fata de 320 pe emag.
  • +8 (8 voturi)    
    Cum e posibil asa ceva? (Joi, 25 iunie 2020, 15:53)

    doz2018 [utilizator]

    De cand exista firma aceasta in sistemul de achizitii ublice? de 9 zile. Cati clienti a avut in aceasta perioada? 1 (unul) singur: Administratia Scolilor Sectro 6. Deci cum o firma care nu a mai vandut niciodata macar un scaun sau un cuier unei institutii publice, beneficiaza de 45 de contracte in 3 zile. Din 22.06 ora 9.20 si pana in 24.06 ora 11.53.
    Fratilor, daca nu facem ceva, ramanaem fara tara.
    Avem nevoie de procurori mai buni si mai multi. Si platiti cu mii de euro lunar.
  • 0 (0 voturi)    
    Anti Money Laudring (Joi, 25 iunie 2020, 18:18)

    AAAAAAAAAAAAAA [utilizator]

    Bancile din toata lumea sunt obligate sa aiba un sistem care se numeste Anti Money Laundring. Asta inseamna ca be baza unor reguli, anumite tranzactii pot fi raportate institutiilor abilitate.
    Una din reguli spune, sau poate fi, ca daca in termen de 3 zile un client primeste cate 5000 EUR in 3 tranzactii de la o singura persoana, atunci pentru ca suma depaseste 10.000 EUR aceste 3 tranzactii se rapoarteaza.
    De ce nu se face acelasi lucru si cu acest sistem de achizitii?
    Daca suma contractelor incredintate direct este mai mare decat o anumita suma, sa se considere ca s-a incalcat legislatia privind contractelor care se pot incredinta direct.
    De ce nu se fac niste reglementari in acest sens?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by