VIDEO Bătălia pentru Primăria București: Nicușor Dan, invitat la HotNews LIVE: Dacă oamenii ies la vot, sunt extrem de optimist. La o participare redusă, Gabriela Firea are o șansă / Taxa de acces în centrul orașului, doar când va exista un transport în comun funcțional

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 10 iunie 2020, 19:56 Actualitate | Administratie Locala


Nicușor Dan, la HotNews LIVE
Foto: Hotnews
Nicușor Dan, candidatul PNL-USR la Primăria Capitalei, nu este de acord cu instituirea unei taxe pentru accesul mașinilor în centrul Bucureștiului până când transportul public nu va fi funcțional. În schimb, a spus Nicușor Dan, invitat la un interviul în studioul HotNews.ro, pe lângă construcția de mari parcări gratuite la intrarea în oraș, fiecare loc de parcare din Capitală va trebuie să coste, „chiar și 20 de bani pe oră”.




Cum poate lupta opoziția cu Gabriela Firea și cu oameni ca viceprimarul Aurelian Bădulescu? Care sunt soluțiile pentru București? Ce îi reproșează Gabrielei Firea după 4 ani? Joi, începând cu ora 12.00, Nicușor Dan a fost invitat în studioul HotNews.ro pentru a da răspunsuri.

„M-am opus la taxa auto, atât timp cât nu ai alternativă. Mulți oameni nu pot ajunge la serviciu fără mașină. O să discutăm după ce transportul publica va fi funcțional, și eu cred că îl putem face în patru ani. Atunci putem discuta de o taxă de acces în centru”, a declarat Nicușor Dan.

Ce soluții propune Nicușor Dan pentru fluidizarea traficului din Capitală? În primul rând, renunțarea la actuala tehnologie de managementul traficului, bazată pe senzori în asfalt, foarte sensibili, în care decizia se ia global, și nu local. „Dacă într-o intersecție nu funcționează, ai dat peste cap toată zona”, a argumentat el.

Alternativa ar fi camere de monitorizare a traficului și calculator pe fiecare intersecție, toate conectate cu un server central, și care ar ajuta la fluidizarea traficului „cu 10%, ceea ce e consistent”.

O estimare grosieră a costului pentru trecerea la acest sistem este de 20 - 30 de mil de euro, a precizat candidatul PNL-USR la Primăria Bucureștiului.

Iată mai jos cele mai importante declarații ale lui Nicușor Dan:

Despre episodul Aurelian Bădulescu și campania electorală
  • Eu am fost tot timpul aici. Eu am dat un comunicat la trei zile în toată această perioadă de criză medicală, pe toaletări, pe buget, numai că aceste lucruri nu erau în prim planul actualității
  • Legat de conferința celebră deja, multă lume vorbește prea mult de viceprimarul Bădulescu
  • El acolo a fost un executant
  • Modul acesta tipic anilor 90 e ceea ce nu ne dorim de la democrație și de la campania electorală
  • Eu cred că au trecut 30 de ani de la Revoluție, noi ca societate ne-am profesionalizat în ce privește așteptările noastre
  • Eu sper că în această campanie oamenii se vor uita la argumente, și în special acea clasă din zona privată, sectorul privat din București este competitiv
  • Oamenii aceștia acum așteaptă o campanie pe argumente, pe cifre și așteptări realiste
  • Pe online, în București sunt peste 85% din oameni, care urmăresc diverse canale
  • Sondajele abia încep să se facă acum, după o fază foarte emoțională, în care am avut această criză medicală
  • Sondajele dinainte de pandemie spuneau că aceste patru partide de dreapta au împreună spre 65% și o parte importantă dintre cei care intenționează să voteze aceste partide trebuie să vină cu un candidat unic
  • Există o clasă foarte importantă de oameni care se informează. Miza alegerilor este dacă acești oameni vor fi motivați să iasă la vot
  • Dacă vot ieși, sunt extrem de optimist. Dacă va fi o participare redusă, Gabriela Firea are o șansă
  • Pentru moment, strategia e de a prezenta bilanțuri sectoriale pe ce a promis primarul în funcție și ce nu a făcut, ceea ce e aproape tautologic
  • Cu o lună înainte de campanie, toate acele mesaje emoționale o să apară și de o parte și de alta și sper să avem o campanie civilizată
Care sunt cele mai mari probleme ale Bucureștiului
  • Mobilitatea, încălzirea centralizată, poluarea, pregătirea pentru riscul seismic, acestea sunt urgențe
  • În corelație cu ele avem o lipsă de strategie de dezvoltare, care este foarte importantă, deși mai puțin vizibilă cu ochiul liber
  • Plus situația financiară, care trebuie echilibrată, probabil că suntem undeva la minus 2 mld de lei
  • Am avut încasări de 4 miliarde, la previziuni de 6-7 mld.
  • Nu putem ști exact cât e gaura, la STB e între 500 și 700 de milioane
  • Datoria neplătită de Termoenergetica e spre 300 - 350 mil lei
  • Din cele aproape 3 mld de euro pe care i-am avut în 4 ani, jumătate miliard s-a dus la companiile municipale, o investiție total inutilă, pentru că nu există serviciu public pe care aceste companii să-l facă mai ieftin decât îl făceau privații înainte
  • Doar directorii și membrii CA iau undeva la 10 mil de lei pe lună
  • Avem tot felul de cheltuieli cu celebrele concerte și alte lucruri
Despre traficul în București
  • După do ani și jumătate, Gabriela Firea a senat un contract cu Banca Mondială care să îi spună care sunt soluțiile prioritare
  • Mobilitatea are patru componente mari și una doua secundare
  • Unul este managementul traficului. Există două tehnologii, cea folosită azi de primărie, cu senzori în asfalt, foarte sensibili, decizia se ia global, și nu local
  • Dacă într-o intersecție nu funcționează, ai dat peste cap toată zona
  • Tehnologia de azi e pe camere și calculator pe fiecare intersecție, toate conectate cu un server central
  • Ar ajuta traficul cu 10%, ceea ce e consistent
  • O estimare grosieră este doi ani și jumătate și 20 - 30 de mil de euro, bani pe care îi avem cu prisosință
  • A doua componentă e infrastructura rutieră. Aș vrea să insistăm pe șoseaua de centură în următorul mandat
  • Este un proiect de lege care a trecut acum un an și jumătate de senat, în care municipiile reședință pot cere ministerului șoseaua de centură
  • Cred că există voință, nu înțeleg blocajul care a apărut pe acest proiect de lege
  • Chiar dacă nu ar fi așa și șoseaua rămâne la ministerul Transporturilor, nimic nu oprește primăria să facă ce s-a făcut în Oradea: să facă toate documentațiile, inclusiv de expropiere
  • Cred că vom găsi soluția să fie făcută
  • Celelalte două componente sunt managementul parcărilor și transportul public
  • Ce este șocant este că sindicatul minoritar din STB a scris conducerii, negru pe alb în 2017, că există risc de incendiu în mijloacele de transport în comun în București
  • Nu s-au achiziționat piese de schimb
  • Ai nevoie de vehicule și ai nevoie de bandă unică, să poți estima timpul previzibil
  • Ca să o faci, ai nevoie să scoți mașinile de pe prima bandă, care sunt acolo fie legal fie ilegal
  • Câștigi niște locuri dacă faci sisteme de sensuri unice
  • Poți intra în parteneriat cu privați, cum sunt hipermarketurile, care au locuri de parcare
  • Poți să faci mari parcări gratuite la intrarea în oraș și foarte important trebuie ca orice loc de parcare să coste, chiar și 20 de bani pe oră
  • Rezidenții vor avea întotdeauna un abonament, la un preț rezonabil, 300 - 500 de lei
  • Prin politica de prețuri poți direcționa oamenii să parcheze mai departe.
  • Pe transportul public, prima bandă, am făcut o strategie pe troleibuze și tramvaie. Pe tramvaie, locul pe care îl avem în Piața Unirii, să facem trei diagonale.
  • Când ai foarte mulți oameni faci un metrou, când ai mulți faci un tramvai și când ai puțini faci un autobuz
  • E practic un pătrat cu un părculeț în mijloc, iar tramvaiul poate trece prin laturi
  • Astfel putem desființa cele două capete de linie, din Piața Sfântul Gheorghe și din spatele magazinului Unirea, pe care să le redăm spațiului public
  • Achizițiile trebuie deblocate, hibridele cumpărate de primărie sunt 90% diesel și 10% electrice, sunt practic diesel
  • Miza cea mai mare e pe tramvaie, ele sunt și cele mai scumpe. Din păcate suntem la limită cu banii europeni pe care îi puteam lua pentru ele
  • Primăria a anulat prima licitație, a doua a fost anulată de Autoritatea Națională, CNSC, iar primăria se judecă la Curtea de Apel
  • Trebuie o nouă licitație, condiția ca banii europeni să fie alocați pentru 100 de tramvaie este modernizarea liniilor 40 și 55, aici nu avem nici măcar studiile de fezabilitate.
Despre pasajul Ciurel:
  • Nu consider utilă continuarea proiectului așa cum e el acum. Este problemă de acces pentru oamenii care stau în estul bulevardului Militari
  • Soluția pe partea vestică a bulevardului Maniu e să extindem șoseaua de Centură. Ce este pe este, până la Lacul Morii, trebuie să ajutăm oamenii să ajungă repede la șoseaua Uverturii
  • Cei mai calamitați acum sunt cei dintre bd Maniu și Lacul Morii
Despre Pasajul Doamna Ghika
  • El a început, s-au făcut niște săpături pe acolo. E un pasaj necesar, trebuie făcut, cu linie de tramvai
  • Nu cred că avem banii să facem acea linie de tramvai, nu pot promite că încet asta foarte repede, dar podul e util și trebuie făcut cu locul pentru infrastructura de tramvai
Despre metrou
  • Metroul, subvenția e undeva la 200 mil euro pe an. Pentru moment e bine să rămână la Ministerul Transporturilor. Prelungirea metroului în Pantelimon ar rezolva foarte multe
  • Faptul că avem o rețea de tramvai care se intersectează foarte puțin cu traficul auto este o foarte mare oportunitate pe care o avem
  • Eu circul foarte mult cu tramvaiul 32. Pe segmentul dintre Coșbuc și Unirii nu poți să pui separatoare. În schimb, la tramvaiul 21, aș interzice accesul cu excepția riveranilor, în zona Calea Moșilor
Despre taxă de acces în centru
  • M-am opus la taxa auto, atât timp cât nu ai alternativă. Mulți oameni nu pot ajunge la serviciu fără mașină
  • O să discutăm după ce transportul publica va fi funcțional, și eu cred că îl putem face în patru ani
  • Atunci putem discuta de o taxă de acces în centru
  • Eu susțin că orice loc de parcare trebuie inclus în acel sistem informatic unic, iar prețul de parcare e practic o taxă pentru accesul cu mașina în centru
Despre termoficare
  • RADET avea o datorie contabilă de 4 mld, fără penalități 1 mld. ELCEN a propus să rămână la datoria de 1 mld de lei, plătibili în 10 ani. RADET fără datorii putea fi transformat în societate comercială. RADET putea fi salvat și putea lua cei 180 de mil de euro pe care primăria nu i-a luat
  • Acum o să urmeze proces pe 4 mld, ELCEN nu are altă soluție. Am pierdut 4 ani să transferăm totul pe Termoenergetica, care a început să facă datorii, nu am luat banii europeni, modernizările la infrastructură au fost insignifiante
  • Pe rețea nu ai de făcut decât să o înlocuiești. Eu cred că putem merge pe 100 km pe an, dar atribuirea contractului trebuie făcută astfel încât să te asiguri că acei oameni vor lucra în 3 schimburi, 7 zile pe săptămână
  • Pentru producția de agent termic, sunt pentru deschiderea pieței pentru privați, care au banii pe care municipalitatea nu îi are, în special în zona de nord
Despre poluare
  • Traficul este o componentă importantă. Avem acele autobuze Mercedes cumpărate în 2006 - 2008, e un cost relativ mic ca acestea să fie transformate într-un mix între troleibuze și autobuze electrice. Ideea este folosită în Europa
  • Trebuie să nu mai pierdem spații verzi. Primarul a validat cele 6 PUZ-uri de sector prin care se pierd sute de hectare de spații verzi
  • Aceste PUZ-uri trebuie revocate, să revenim la PUG în termeni juridici. Trebuie făcut registrul spațiilor verzi, pentru a stabiliza o dată regimul spațiilor verzi
  • Tot Bucureștiul este pe regimul curți-construcții
  • Dacă tu dovedești că un teren a fost dintotdeauna amenajat ca spațiu verde această prevedere din legea 24 / 2007 nu se aplică
  • Acele spații verzi dintre blocuri, care sunt vânate, trebuie să intre în planul urbanistic general o dată pentru totdeauna ca spații verzi
  • O să ai sute de procese cu proprietarii, pe unele o să le câștigăm, pe unele o să le pierdem dar trebuie să stabilizăm
  • Trebuie să angajăm specialiști pentru copacii din București, har Domnului, avem Asociația Peisagistilor, știu ce înseamnă ce înseamnă niște copaci
  • Trebuie să începem o plantare masivă de copaci
  • Există un dezechilibru între bugetul Primăriei și cel al primăriilor de sector
  • Primăria generală are infrastructura rutieră, subvenția de transport, de cultură
  • Eu aș prefera ca primăriile de sector să facă amenajarea de spații verzi
  • Pentru moment trebuie să le amenajăm pe cele prevăzut de planul urbanistic general
  • În zona Prelungirea Ghencea sunt niște foste sere iar legea spune că nu pot rămâne decât sere sau spații verzi
Despre cele 24 de companii municipale înființate de Gabriela Firea

  • Dacă vorbim de Termoenergetica, ea trebuie să rămână ca atare, altfel ar fi o nebunie.
  • Sunt alte companii care trebuie desființate, fără nicio discuție, iar oamenii valizi de acolo transferați la administrațiile pe care le-am avut deja
  • Avem o companie pentru parcuri și una pentru arbori dar și ALPAB
  • Toată lumea trebuie să meargă la ALPAB
  • Am văzut acum că se pune gazon pe multe locuri, el nu viețuiește dacă nu îl uzi
  • Noi nu avem bani să udăm în fiecare zi gazonul. Trebuie plante perene, iarbă...
  • O companie cum e Sportul pentru Toți, compania Turistică, toate trebuie să dispară
Despre stimulentele și ajutoarele financiare
  • De la caz la caz. O parte importantă sunt ajutoarele pentru handicap, care sunt binevenite, dar o să încerc o negociere cu primăriile de Sector
  • Sunt alte programe, cum este Fertilizarea in vitro, care dacă ar fi gratuite ar fi perfecte, dar problema e să ajuți 500.000 de posibile mame, să le dai garanția că dacă vor face un copil vor avea o creșă
Despre banii pentru Biserici
  • Eu vreau să fiu un primat și pentru bucureștenii care spun că nu vor bani la biserici, și pentru ceilalți
  • E nevoie de o dezbatere publică reală a bugetului atunci când îl aprobăm
Despre strategia de urbanism
  • E o chestiune foarte serioasă, e o știință
  • Trebuie să facem un PUG și o strategie de dezvoltare reală, pe date reale
  • Ar trebui contactată foarte repede o echipă internațională care a mai făcut astfel de planuri
Ce îi reproșează Gabrielei Firea
  • Nu a rezolvat niciuna dintre problemele structurale ale orașului
Va candida pe lista de consilieri și din partea cărui partid?
  • Nu am luat o decizie, există varianta, cea mai probabilă, să nu candidez pe această listă
  • Probabil că trebuie să avem un buget de campanie spre un milion de euro
Întâlnirea s-a încheiat


















































Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6035 vizualizari

  • Uniformizare aspect oras (Miercuri, 10 iunie 2020, 20:35)

    Cristi [anonim]

    As vrea sa stiu daca exista vreun plan fezabil ptr ca aspectul Bucurestiului sa se schimbe si la micile amanunte, nebagate in seama de nicio o conducere a orasului in ultimii 30 de ani, dar care per ansamblu ar putea schimba radical aspectul vizual. Ma refer la mobilierul urban, care inca difera de la sector la sector, ma refer la casetele de electricitate si de gaze de la colturile multor bulevarde, care acum arata groaznic - sunt crapate, ruginite, pline de grafitii sau de sute de straturi de afise, murdare (la fel si cu stalpii de iluminat public, arata groaznic majoritatea - ruginiti, zeci de straturi diferite de vopsea, afise lipite de zeci de ori, etc).
    De fiecare data cand ajung in Bucuresti, desi iubesc acest oras, fiindca m-am nascut si trait in el 30 de ani, ma frapeaza aceasta mizerie a micilor amanunte de urbanism.
  • Poate o INTREBATI (Miercuri, 10 iunie 2020, 20:42)

    sipu [utilizator]

    pe IMPARATEASA ce se intampla cu PATINOARUL si daca mai face parte din planurile ”REVOLUTIONARE” !!!?
  • Lacul Floreasca (Miercuri, 10 iunie 2020, 21:58)

    xxx [anonim]

    Intrebare :
    Ce propune pentru Lacul Floreasca ?A se vedea o imagine veche (googlemaps satelite) si una actuala si se va constata cu cat a avansat uscatul in luciul apei, cata mizerie i s-a facut acestui lac- se pot vedea si suprafetele tot mai mari de stufaris - probabil o lucrare "profunda" prin care peste 4-5 ani se vor obtine noi terenuri pentru constructii de lux , in detrimentul lacului . In motivarea initiala se spunea printre altele ca lucrarile de "modernizare" au ca obiectiv cresterea calitatii aerului din zona si a oxigenarii lacului !
    A existat un caz penal rezolvat in favoarea primariei pe timpul fostului primar Halaicu (daca am retinut bine) folosindu-se un document gasit pe atunci, emis de regele Carol al II-lea (Decret Regal ?) in vederea demararii amenajarilor lacurilor de pe Colentina de la Buftea la Pantelimon si in care , printre altele s-ar fi "poruncit" ca malurile sa ramana loc de "preumblare" publica pe o distanta de cca. 70 m de la marginea apei. Ce este adevar aici ? Ce intentioneaza a face pentru reabilitarea malurilor lacului, a suprafetei acestuia si a redarii adevaratei functiuni pe care a avut-o si pe care o merita ( si nu alimentatie publica, haznale, gunoaie, colmatare tot mai agresiva).
    Ce parere are despre halul in a ajuns fostul cel mai mare si bine dotat si frumos strand bucurestean ?
    Surprinzator este faptul ca degradarea prin plan a lacului Floreasca nu a fost deloc parte din planurile de " salvare a Bucurestilor" cu care a aparut si s-a manifestat USB !
  • Intrebari (Miercuri, 10 iunie 2020, 23:19)

    alegator [anonim]

    1 va anula administrativ ca primar puz uri date de administratia actuala?
    daca da exista riscul ca primaria sa fie data in judecata si sa piarda bani?

    2 cu termoficarea are de gand sa construiasca un CET nou in Nordul Bucurestiului?

    3 va solutiona retrocedarile doar dupa ce Primaria pierde in instanta sau le solutioneaza administrativ?

    4 Cu Costanda ce va face il va plati?

    5 ca si strategie de detinere de imobile a primariei este pentru ca acesta sa detina fond locativ semnificativ sau nu ?

    daca da va construi aceste imobile sau le va cumpara ?

    6 cu contractele de delegare servicii gen iluminat deratizare etc este pentru prestarea acestora de catre primarie sau de catre privati pe baza de contract ?


    7 va indatora primaria cu noi datorii ?
  • De ce? (Joi, 11 iunie 2020, 0:16)

    Runnaway1985 [utilizator]

    Buna ziua!

    As fi avut mai multe intrebari, insa m-as rezuma la doar doua..

    De ce alegeti sa participati activ la jocurile Politice Socialist Democratice? Ca si matematician ar trebui sa va dati seama ca nu va face deloc bine in sondaje si implicit la votarea propriu-zisa ..

    Si 2 .. In eventualitatea in care veti pierde alegerile, va veti retrage cu totul din viata politica?

    Va multumesc oricum!
  • ANL Henri Coanda (Joi, 11 iunie 2020, 2:14)

    Remus Gafita [anonim]

    Cartierul ANL Henri Coanda este contractat din 2003, de 17 ani, si nu are inca sistematizarea efectuata. Ce intentionati?
  • Mizeria (Joi, 11 iunie 2020, 2:45)

    Urzitoru [utilizator]

    Buna ziua!
    1. Aveti in vedere vre-un fel de solutie pentru problema pe care o constituie ghenele cu tobogan din blocurile bucurestene, care de multe ori sunt amplasate gresit, in mijlocul blocului, aducand astfel gandaci, boli, mirosuri si sobolani in contact cu oamenii? Ar putea primaria sa intervina in inchiderea lor si mutarea gunoiului doar in pubele exterioare?
    2. Cum ar putea fi rezolvata si problema canalizarilor care emana pe strada mirosuri neplacute si aburi, care in opinia mea ar indica defectiuni sau lucruri precum supraincarcare si pierderi de energie termica...
    Va multumesc!
  • piste in jurul lacurilor (Joi, 11 iunie 2020, 3:08)

    plapandu [utilizator]

    Buna ziua,

    Ce planuri exista pentru amenajarea de trasee pentru pietoni/biciclete in jurul lacurilor din Bucuresti ?

    In speta in jurul Lacului Morii, Primaria Sector 6 intentioneaza sa amenajeze atat o promenada de 2 km cat si insula, ambele pentru un 30 milioane RON.

    2 km sunt nimic din cei aprox 9 km cati sunt in jurul lacului. Ne trebuie circuite pentru alergatori si piste pentru biciclete si nu labirint cu apa, plaja artificiala si zona de alimentatie publica !

    In prezent cu exceptia a 2 puncte de cateva sute de m unde nu exista acces, circuitul prezinta dale de beton cu mici denivelari. Cu o investitie minima s-ar obtine un beneficiu insemnat si pentru alte categorii de interes, nu numai pentru cei care vaneaza plajele !!

    Multumesc
  • cartiere abandobate, cartiere noi (Joi, 11 iunie 2020, 5:54)

    Adrian [anonim]

    Cartierul H. Coandă n-are corelată infrastructura propusă cu lucrările deja edificate, e.g. subsoluri greu sau imposibil de preluat de canalizări cf. PMB. Care este soluția, pe lângă o despăgubire reală a beneficiarilor de lot? Transferul beneficiarilor într-un nou cartier, de pildă cel recent propus de
    https://m.facebook.com/clotildearmand.ro
    ?
  • Continuare proiecte infrastructura (Joi, 11 iunie 2020, 7:10)

    Daniel [anonim]

    1) Veti continua pasajul Ciruel cu faza 2 sau veti renunta asa cum ati anuntat in trecut?
    In caz ca renuntati ce se va intampla cu podul care probabil va fi deja construit atunci cand veti incepe mandatul dar care nu are nici o utilitate fara faza 2?

    2) Pasajul subteran dinspre Berzei spre Uranus va mai fi realizat?

    3) Va fi continuat pasajul Nicolae Grigorescu (faza 2)?

    4) Ce se va intampla cu pasajul de la Doamna Gica care probabil va fi deja partial construit cand va veti incepe mandatul intr-o forma cu care nu sunteti de acord, va fi reconstruit?

    5) Cum va arata piata unirii in caz ca veti construi noua linie de tramvai spre piata Sf. Gheorghe pe care ati anuntat-o?
    Exista studii care sa arate beneficiile acestei noi conexiuni?

    6) Ce se va intampla cu proiectele de la Casa Radio si Esplanda de la Unirii?

    7) Aveti planuri de constructie de noi parcuri sau spatii verzi?
  • Intrebari pentru candidatul PNL (Joi, 11 iunie 2020, 8:54)

    bigbrother [utilizator]

    Buna ziua,

    1. Va rog sa ne spuneti care sunt Top 5 prioritati daca veti deveni primar.

    2. Cat de mult ajutor veti primi din partea PNL si care sunt promisiunile facute acestui partid daca veti fi ales primar?

    3. Ce veti face cu cele 22 de firme declarate ilegal constituite dar care inca mai functioneaza? Veti incepe actiuni in instanta pentru recuperarea prejudiciului si tragerea la raspundere a decidentilor politici?

    4. Masina personala e la putere in oras, veti impune o taxa de poluare sau alta masura pentru reducerea nr de masini si mai ales, a poluarii care ne omoara incet dar sigur?

    5. Infrastructura este inca la pamant in acest oras dupa minunata "revolutie in trafic" promisa de primarul Firea. Ce planuri aveti pentru transportul in comun in Bucuresti?

    Multumesc
  • De ce nu i-a lasat locul lui Vlad Voiculescu? (Joi, 11 iunie 2020, 9:02)

    Miky60 [utilizator]

    Vlad Voiculescu ar fi fost primarul de care ar fi avu nevoie Bucurestiul. El ar fi adus din nou gloria Bucurestiului Interbelic, ar fi facut din nou micul Paris, am fi avut din nou cladiri vechi dar si cladiri moderne si postmoderne, am fi avut un trafic corect , nu am mai fi avut ambuteiaje iar toti bucurestenii ar fi redescoperit respectul intre oameni. Si cel mai important am fi avut spitale, scoli iar bucurestenii ar fi invatat sa nu fie rasisti si ar fi imbratisat diversitatea. De ce Nicusor Dan nu i-a dat sansa lui Vlad Voiculescu sa candideze la primarie? Ce interese au fost in spate de a insistat sa candideze si sa fie sustinut de PNL?
  • Infrastructura (Joi, 11 iunie 2020, 9:37)

    Andrei R. [anonim]

    1. PARCARI - Cat de eficienta se asteapta N.D. sa fie strategia propusa pentru parcari? Vad ca Nicusor vorbeste mult despre eliberarea primei benzi astfel incat sa faca loc pentru autobuze. OK. Dar unde muti efectiv acele masini tinand cont ca exista un deficit major de locuri de parcare?


    2. PARCARI - Are in vedere constructia de noi parcari subterane (daca da, a identificat zone concrete)? As sugera putinele zone dintre blocuri cu parcari mai extinse deja sa fie dublate de unele subterane (ex. concret zona Barajul Rovinari din Titan) sau zone limitrofe marilor bulevarde (exemplu ramura de est a Caii Vacaresti)


    3. POLITICA - Ce il face pe Nicusor Dan sa creada ca sunt mai putini rechini imobiliari la PNL in comparatie cu PSD? Dar PMP-ul? De ce ar fi de incredere stiind au ajutat constant la majoritatea Firea din Consiliul General?


    4. URBANISM - Un nou mare cartier se dezvolta cu rapiditate in Sectorul 3, zona Titanul Nou-Pallady. Il preocupa pe N.D o dezvoltare a infrastructurii de transport public in zona respectiva? Deja se urmeaza alte exemple rezidentiale nefericitie (Popesti-Leordeni) in care trotuarele sunt inghitite de constructiile de pe margine + strazile insuficient de late. Mergeti pe teren si observati problemele!


    5. METROU - Care noua magistrala i se pare fundamentala? Gara de Nord-Otopeni vs. Progresul-Gara de Nord vs. Eroilor-Pantelimon? Personal NU as prioritiza Gara de Nord-Otopeni intrucat vom avea trenul rapid? DE CE sa nu terminam conexiunea spre Pantelimon? Sau sa nu legam zona Progresului via 13 Septembrie de Centru si Gara de Nord?


    6. BUSINESS - Se are in vedere dezvoltarea unor NOI POLI de business ca alternative la Pipera? De ex. o idee ar fi construirea unui district financiar in zona Republica-Bvd. 1 Decembrie-Faur care ar beneficia atat de metrou si tramvai, cat si de apropierea de un mare cartier (Titan)


    7. PADURI URBANE - Locatii? Stiu doar de propunerea pe zona Dudesti a Anei Ciceala de la USR
  • Pasajul Ciurel - strapungere A1 (Joi, 11 iunie 2020, 9:47)

    Iulian [anonim]

    Buna dimineata,

    Ati afirmat ca motivul pentru care nu continuati pasajul Ciruel cu faza 2 - strapungera pana la A1 este pentru ca cei din Craiova, etc vor alege aceasta cale in drumul spre mare.

    Daca asta este problema dvs, Dl Nicusor Dan va propun sa va opriti cu aceasta strapungere in Militari Residence.

    Locuiesc in com Chiajna. Saptamanal pierdem ore pentru a iesi din zona noastra, pentru a ajunge la munca si a ne desfasura activatetea profesionala. Nu avem infrastructura subterna si cea rutiera este total depasita, Toate iesirile din Chiajna, Bvd Uverturii, Iuliu Maniu, Virtutii sunt pline la orice ora.

    Timpul nostru pierdut inseamna mai putin timp in campul muncii si mai putin timp alaturi de cei dragi. Pentru noi. Acest timp pierdut inseamna mult domnule Nicusor Dan. Nu credeti ca meritam si noi mai mult?

    Deci intrebarea este: Pentru a decongestiona cat de cat com. Chiajna, veti continua pasajul Ciruel cu faza 2 - strapungera pana la A1 macar pana la Militari Residence?
  • Transport, parcari și spații pentru oameni (Joi, 11 iunie 2020, 10:11)

    Kap [utilizator]

    Mă bucur tare mult că sunteți omul pe care în sfârșit îl sprijină toate forțele politice frecventabile. Vă mulțumesc pentru implicarea pe care o arătați de atâția ani și cel mai mult sper să nu vă lăsați corupt de găștile fără scrupule care vor doar să scoată cît mai mulți bani din fiecare metru pătrat al Bucureștiului fără să le pese de ce distrug.

    Aș vrea să vă gândiți la cum trebuie rezolvat traficul infernal: oamenii trebuie convinși că ajung convenabil la serviciu, și cel mai bun mijloc mi se pare tramvaiul, care poate circula pe calea sa proprie (pasajul Doamna Ghica fără tramvai mi se pare de-a dreptul rea intenție din partea incompetenților actuali). Liniile de tramvai lăsate de izbeliște în ultimii ani pot prelua extrem de mulți pasageri, dar trebuie reparate și extinse către zonele foarte circulate (Carrefour Băneasa, Sisești, Popești Leordeni, Voluntari sau Militari Residence). Altfel mașinile navetiștilor din acele zone vor inunda intrările în București.
    După asigurarea transportului în comun eficient și a unor piste rapide (nu peste zeci de borduri, sinuoase și cu lățimi jenante în zonele circulate și NU PE TROTUARELE de lângă Herăstrău, cum se laudă duamna) atunci trebuie discutat și ce se face cu mașinile lăsate acasă. Banda I trebuie eliberată, și nu este vina locuitorilor din blocurile comuniste că nu au fost gândite locuri de parcare iar acum există deficit. Sunt foarte multe locuri de parcare pe platforme betonate pe care pot fi ridicate rapid structuri de beton sau metalice multietajate la costuri nu exagerate și care pot găzdui foarte multe mașini ale riveranilor, evident la costuri comparabile cu actualele tarife pentru că altfel vor sta goale.
    Vă rog să ne dați detalii despre soluțiile pe care le vedeți legat de problemele la care m-am referit și dacă ce am menționat sunt sau pot fi parte din soluțiile dvs.
    Foarte important cum și când le veți aplica, pentru că traficului e congestionat, avem trotuare pline de mașini, piste lipsă....
  • PROBLEME (Joi, 11 iunie 2020, 10:13)

    Razvan Garleanu [anonim]

    1. Intrebare politica: De ce va lipiti atat de mult de PNL si lasati impresia ca i-ati uitat pe cei de la USR care v-au sustinut primii? Sunteti dispus sa calcati pe cadavrele lui Ciceala, Clotilde Armand si Alex Gadiuta doar ca sa ajungeti primar? Domnule N.D., va sugerez sa prioritizati relatia cu USR, ca degeaba schimbam PSD-ul daca vine Dan Popescu (PNL) la Sectorul 2. Dumneavoastra chiar nu intelegeti ca mafia din Capitala nu are culoare politica?

    PMP a votat in 4 ani de zile peste 80% din ce a vrut Firea! Astia sunt sustinatorii dumneavoastra?


    2. Solutii pentru transport - Ce parere aveti de o magistrala Progresul-Gara de Nord care de la Eroii Revolutiei sa coteasca putin cu strada Progresului astfel incat sa aiba statii la Spatarul Preda (Ferentari), Calea Rahovei (Rahova) si 13 Septembrie? Cred ca e o solutie mult mai logica decat sa o ia pe la 11 Iunie-Filaret-Parlament
  • Bd. Unirii (Joi, 11 iunie 2020, 10:51)

    Irina N. [anonim]

    Pentru o noua echipa la PMB supun atentiei subiectul spatiului situate pe Bd. Unirii intre Mircea Voda si Nerva Traian.
    In opinia mea, acel spatiu este o mare sansa pentru Bucuresti de a imbogati zestrea de spatiu verde in zona centrala, la care orasul are atat de mult de suferit. As putea fi de acord cu construirea unui obiectiv de mare interes, care sa fie in armonie cu imprejurimile, de ex. o sala de concerte moderna, despre care s-a spus atat de mult ca ne lipseste, dar transformarea acelei zone in parc cu multi copaci este dupa parerea cea mai valoroasa optiune din punct de vedere al calitatii vietii cetatenilor si de asemenea estetic.
  • Mobilitate (Joi, 11 iunie 2020, 10:53)

    Cristi [anonim]

    1. Exista planuri pentru extinderea zonelor pietonale in zona centrala? Zona Ateneului, Strada Academiei,
  • Ce solutii aveti la urmatoarele probleme ? (Joi, 11 iunie 2020, 10:57)

    Cetateanul_t1234 [utilizator]

    1) Problema traficului auto pe termem scurt si lung? Sustineti o taxa de decongestie pentru toate masiniile fara discriminari de genul celor din Londra ?
    2) Problema parcariilor ? Cum disciplinati soferii sa nu mi parcheze pe trotuare ? Stalpisori , amenzi , ridicarea masinii ? Ce solutii aveti pentru a se rezolva problema si pe stradute nu doar pe bulevarde?
    3) Mafia dezvoltariilor imobiliare ? PUZ uri cu dedicatie doar pentru dezvoltatori nu pentru cetateni. Decalajul imens intre ce s-a construit si infastructura , Zona Pipera , Aurel Vlaicu unde lucreaza sute de mii de oameni si se inghesuie pe 1m de trotuar (soseaua Pipera) la orele de varf.
    4) Crearea de noi zone verzi , artere pietonale , largimea trotuarelor si dezvoltarea de piste de biciclete prin renuntarea la benzi de circulatie.
    Extinderea centrului vechi pietonal spre calea victoriei.
    5) Reabilitarea cladiriilor istorice degradate.
    6) Banda unica pt RATB peste tot?
    7) Parcariile publice gratuite vor exista in continuare ? Parcari de resedinta la preturi pe an mai mici de un abonament la metrou pe luna?
    8)Se contruieste pe fiecare parcela din Bucuresti disponibila fara un plan clar o limita de etaj , elemente comune de arhitectura per strada / cartier. Fiecare face ce il taie capul si apoi se aproba. Ce planuri aveti pentru o dezvoltare corecta?
  • primarul e responsabil de calitatea lucrarilor? (Joi, 11 iunie 2020, 11:06)

    MamboNoFaiv [utilizator]

    Nu exista obligativitatea ca firmele care fac afaceri cu Primaria sa fie auditate de catre un organism acreditat (e optional in lege) dar exista o hotarare de guvern ca institutiile statului sa respecte standardul ISO 9001 (inclusiv pentru companiile proprii subordonate)
    De ce ar accepta Primaria sa plateasca sume imense pe nistre contracte desi cel care semneaza (primarul) e constient ca nu va putea verifica personal calitatea lucrarii si ca nici nu poate avea incredere in angajatii proprii cu atributii de control cand ar fi suficient sa lucreze doar cu firme acreditate de catre organisme acreditate?
  • Mobilitate si urbanism (Joi, 11 iunie 2020, 11:14)

    Cristi [anonim]

    1. Exista sansa unei colaborari cu Ministerul Transporturilor pentru a reactiva garile periferice si constructia unora noi in care sa opreasca trenuri urbane?

    2. Ce parere aveti despre crearea unui circuit de promenada si ciclism pe traseul fostei linii de cale ferata care leaga zona de vest a centurii Bucuresti de zona Razoare-Trafic Greu, zona care a inceput sa se dezvolte imobiliar in ultima perioada?

    3. Care sunt zonele unde s-ar putea amenaja noi parcuri?

    4. Ce se poate face pentru stoparea distrugerii de catre rechinii imobiliari a putinelor ansambluri industriale care au mai ramas (Fabrica de chibrituri, Fabrica de tigarete, etc).

    5. Cum se vede continuarea proiectului Buzesti-Berzei spre zona Rahova, ar aduce vreun beneficiu mobilitatii?

    6. Exista planuri pentru reactivarea unor zone decazute (de exemplu Buzesti-Berzei) ?
  • intretinerea lucrarilor (Joi, 11 iunie 2020, 11:18)

    Andrei_Buc [utilizator]

    Buna ziua,

    exista posibilitatea infintarii de departamente care sa verifice -
    - continua existenta a stalpisorilor anti parcare deja existenti (in toate formele)
    - monitorizarea aspectului lucrarilor deja efectuate (vezi trotuar piata Sf Gheorghe, piata Unirii etc.
    - monitorizarea lucrarilor de spatiu verde, gazon etc?
  • Extindere retea de tramvai (Joi, 11 iunie 2020, 11:34)

    George [anonim]

    Domnule N. Dan, Ceausescu a distrus reteaua centrala de tramvaie si a facut practic inutil un mijloc de transport esential in orasele civilizate - Praga, Viena, Amsterdam sunt exemple la repezeala. Ce parere aveti despre extinderea liniei de tramvai de pe Prel.Ghencea-Bd. Ghencea de la intersectia cu Trafic Greu spre Mariott/Catedrala - Piata Constitutiei - Piata Unirii - Piata Alba Iulia? La Alba Iulia se poate construi un centru intermodal pentru schimbarea cu tramvaiele care merg spre Muncii - Titan. Mulțumesc!
  • mafia imobiliara si ghetoitizarea Bucurestiului (Joi, 11 iunie 2020, 12:35)

    tahomir [utilizator]

    Buna ziua, dl Nicusor Dan
    O amre problema o reprezinta constructiile haotice, de o rara uratenie si extrem de inghesuite.
    Nu mai exista spatii verzi, se betoneaza fiecare centimetru patrat.
    Singura regula este maximizarea profitului dezvoltatorului.
    E un deplin dispret fata de cetatean.
    Blocurile comuniste , desi odioase, sunt prin comparatie deseori mai bune decat multe dintre noile constructii, au cam acceasi suprafata dar respecta un minim de reguli.
    Ce aveti de gand sa faceti pentru a reda orasul locuitorilor?
    Va urez mult succes si sper sa am ocazia de a contribui la campania dumneavoastra.
  • Bucurestii Noi 43 (Joi, 11 iunie 2020, 12:51)

    Alexandru Cristian [anonim]

    Ce faceti cu proiectul mamut din Bucurestii Noi numarul 43 din Sectorul 1 ?
    Vor sa faca 7 blocuri de 16 etaje , plus un bulevard care sa lege Bd. Chitilei de Bd. Bucurestii noi pe la intersectia cu Str. Jiului.

    Multumesc
  • Se pare ca in sfirsit (Joi, 11 iunie 2020, 17:55)

    Bradisor [utilizator]

    vom avea un primar care stie carte
    O problema urgenta: perimetrele tuturor parcurilor sa fie plantate cu arbori si sa fie interzise categoric alte constructii decit cele pt agrement si sport.
  • spatii verzi? (Sâmbătă, 13 iunie 2020, 22:40)

    Dedalus [utilizator]

    Cum se va asigura ca spatiile verzi nu vor fi diminuate in continuare?

    Cum se va impune plantarea de arbori din specii ornamentale de valoare (tei, castani) in locul platanilor "producatori" de insecte intepatoare?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by