Dollo.ro: Câte mașini și câte parcări sunt în București / 4 masini din 5 parchează ilegal

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 8 mai 2020, 20:22 Actualitate | Administratie Locala


Trotuarul de deasupra parcarii subterane de la Intercontinental
Foto: Hotnews
Cel puțin patru mașini din cinci nu au loc de parcare legal în București. Unele primării de sector habar n-au câte locuri de parcare au, cât încasează pentru ele și câte mașini înmatriculate impozitează, scrie Dollo.ro.

Avem așadar aproximativ 300.000 de locuri de parcare publice în orașul ăsta pe care le închiriem cu aproximativ 10 milioane de lei pe an (8.453.794 la care se adaugă și încasările de la sectoarele 1 și 6, câte or fi) unui număr relativ egal de mașini. Primăria Capitalei gestionează și ea 18.658 de locuri pe care le închiriază cu ora la tarife ceva mai apropiate de valoarea pieței.

Scăzând 300.000 din numărul total de înmatriculări ne rămân pe dinafară restul de 873.863 autoturisme înmatriculate oficial în București, cărora primăria nu le oferă vreo alternativă legală de parcare. La asta trebuie să adăugăm mașinile înmatriculate în alte județe, dar ai căror utilizatori locuiesc în Capitală (o cifră necunoscută) și, de ce nu, aproape suta de mii de autoturisme din Ilfov, pentru că deși nu e legal constituită, zona metropolitană există și în România.





4 masini din 5 parchează ilegal

Rezultatul este, în mare, că cel puțin patru mașini din cinci nu au loc de parcare legal în București. Și asta nu de ieri de azi. Se vede pe toate trotuarele. Unii sunt ghinioniști și se numără printre cei aproximativ 6.000 de sancționați de poliția locală că au parcat pe unul din cele 300.000 de locuri ale altora. Nu neg că mulți dintre șoferi sunt nesimțiți și parchează aiurea chiar și atunci când li se oferă soluții civilizate. Cei mai mulți, însă, și-ar dori să respecte legea, să plătească și să știe că pot parca civilizat undeva.

În fond suntem cu toții „stăpâni” egali pe același domeniu public: șoferi, pietoni, bicicliști, mame cu cărucioare. Dintre toți, șoferii sunt privilegiați. Unora li se închiriază domeniul public pe 36-116 lei/an pentru mașină, alții sunt tolerați pe trotuare, gratuit. Mă gândesc că primarii, săracii, or vrea să rezolve chestiunea asta, dar se lovesc de imposibilitatea de a obține, de la direcțiile din subordine, cifrele exacte ale fenomenului din sectoarele pe care le conduc. Glumesc, desigur.

Cred că fiecare primar știe exact pe ce bombă cu ceas stă în sectorul său. Fie că e sectorul 3, care aparent are cele mai multe locuri, pe care tocmai le retrasează zilele astea, fie că e sectorul 1, care își ascunde incompetența sub șapte semnături fără valoare. Avem un oraș fărâmițat în șapte orașe mai mici, în care de fapt nu răspunde nimeni pentru nimic. Primarii de sector dau vina pe Primăria Capitalei, care a votat o strategie unitară de parcare în oraș, Primăria Capitalei pasează responsabilitatea la sectoare.


Citeste articolul integral pe Dollo.ro






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8104 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    Femeia “Gospodar” DUamna Gabi (Vineri, 8 mai 2020, 20:43)

    un domn [utilizator]

    Este Logoul Ineptiei si Dezastrului in Bucuresti ( o certitudine avem / sarma din colon cerem )
    • -3 (11 voturi)    
      masina este un bun privat (Vineri, 8 mai 2020, 22:08)

      kniffe [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      de ce sa alocam un spatiu public pentru un bun privat ?
      vrei masina, cumparati casa/apartament cu loc de parcare.
      Cum ar fi ca si cei care nu au masina ar vrea un loc public sa puna zarzavaturi sau sa-si faca o magazie pentru scule...
      • 0 (10 voturi)    
        Ce Inseamna Spatiu Public ? (Vineri, 8 mai 2020, 23:44)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui kniffe

        Incearca sa gandesti, apoi te astept la dialog
  • +4 (10 voturi)    
    Nu au unde parca legal. (Vineri, 8 mai 2020, 21:10)

    asavreau [utilizator]

    Firea a făcut tot posibilul ca bucureștenii să facă ilegalități privind parcările.Câte parcări a făcut Firea?
    • +1 (7 voturi)    
      Pentru Autovehiculele Principelui (Sâmbătă, 9 mai 2020, 0:12)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Doar in Voluntari
  • +5 (13 voturi)    
    Pe bune? (Vineri, 8 mai 2020, 22:00)

    mimiloi [utilizator]

    "În fond suntem cu toții „stăpâni” egali pe același domeniu public: șoferi, pietoni, bicicliști, mame cu cărucioare."
    Cum sint egali pietonii si mamele cu copii in carucioare, ca nu cara cartofi, cu soferii care parcheaza pe trotuar? Cum sint egali in trafic copiii care sint obligati sa mearga pe carosabil in timp ce masina ta se lafaie pe toata latimea trotuarului? In cazul unui accident pietonul este de vina fiindca nu avea ce sa caute pe carosabil. Asta este pledoaria avocatului unui sofer care a calcat un copil obligat sa meaga pe carosabil.
    Ok. Nu sint locuri de parcare si situatia va fi teribila in scurt timp din cauza nemernicilor alesi in primarii si consilii locale care aproba blocuri de 7 nivele pe strazi inguste fara NICIUN LOC DE PARCARE sau cu citeva locuri pe care le vind separat la 15-20.000 de euro si pe care nu le cumpara nimeni. Nu va trece mult timp si strazile vor fi sufocate complet doar din cauza aglomerarii masinilor parcate in toate chipurile inclusiv de-a curmezisul strazii fiindca nu au loc. Se construieste in dementa iar oamenii cumpara apartamente fara sa-si puna prea mult problema unde isi lasa masina. N-am vazut o primarie care sa cumpere un teren pe care sa faca o parcare pe 3-4 nivele care sa inghita 200 de masini. Am vazut in schimb terenuri nefolosite de 40-50 de ani atribuite in 2019 pe ultima suta a ciumei rosii unde se inalta alte mindre blocuri. Unde vor parca noii proprietari? Cui ii pasa?
    • -2 (6 voturi)    
      Gândește. (Sâmbătă, 9 mai 2020, 7:57)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mimiloi

      Și nu-i acuza pe cei cu mașini.Dacă nu ar fi mașini,nu ar fi marile bulevarde,nu ar fi necesare și ,pe cale de consecință nu ar fi nici mall-urile,nici trotuare,nu ar exista orașul.Cei care au mașini plătesc pentru toate,inclusiv pentru cei care merg pe jos,cu bicicleta,căruciorul,etc.Bucureștiul este un oraș aglomerat pentru-că nu-i organizat,nici ca trafic,nici ca parcări,nici ca transport urban și interurban.Este murdar pentru-că nu se mătură,nu se spală străzile ,aleile și trotuarele,nu se ridică corect gunoiul,spațiile verzi nu sunt îngrijite,coșurile de gunoi sunt puține și prost amplasate,micile magazine nu au parcare proprie unde să staționeze mașina care le face aprovizionarea,și cât și mai câte alte lucruri.Nu-i căldură,nu-i apă caldă,când plouă sunt bălți din cauza străzilor și trotuarelor prost făcute(cu contrapante).
  • +10 (12 voturi)    
    Parcarea Primariei la Opera Romana 500 RON (Vineri, 8 mai 2020, 22:09)

    Kivek [utilizator]

    ca sa parchezai masina FIRMEI pe care o folosesti tu in parcarea primariei Buc ti se cere o taxa de 500 RON/luna

    iar daca esti persona fizica vor 250 RON/luna asa ca parcarea sta 90% timp aproape goala in loc sa faca bani iar masinile sunt parcate pe trotuarele din apropiere
    • 0 (6 voturi)    
      Scump. (Sâmbătă, 9 mai 2020, 7:59)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Este intenționat taxată așa,să stea goală,să poată spune-uite parcare.Impertinență la tot pasul.
    • +2 (10 voturi)    
      serios? ce ieftin e ! (Sâmbătă, 9 mai 2020, 9:32)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      In Elvetia parcarea exterioara pe spatiu privat sau public sub cerul liber, costa echivalentul a 1000 lei pe luna. Parcarea in spatiu interior acoperit, privat, costa in medie 1500 - 2000 lei pe luna, chiar si mai mult. Mai ieftin este daca parchezi pe strada, la trotuar, pe zone albastre, unde platesti echivalentul a 2000 lei pe an . Dar nu poti parca la acest pret decat in zona in care locuiesti si pentru care ai platit . Ma rog, Duamna FiiRea si primariile oricum se invart in jurul cozii. Nu gasesc solutii desi se vod din avion. Toata lumea stie ca in Bucureshtistan sunt prea multe masini raportat la numarul de locuitori. Un exemplu tot din Elvetia, au reusit prin politici de mediu, transport comun eficient, electric, mobilitate, piste biciclete si alte politici durabile, sa reduca numarul de masini in orasele elvetiene pana la un coeficient de 0,38 auto/locuitor. Bucureshtistan are un coeficient dublu, cam 0,7 - 0,8 masini/ locuitor, Si ce bijuterii ! cazane second hand, Romania fiind lada de gunoi si centrul de casare a harburilor UE care trece pe electric. Se pare ca in timpul programului de lucru, cand asalteaza Bucureshtistan cei din jurul orasului, proportia ar fi de 1 autoturism la 1 locuitor. Enorm pentru o vagauna puturoasa care nu are strazi si parcari. Orasul acesta inghesuit intr-o tara nelocuita, ma refer la Romania, care culmea, are un sfert din densitatea pe km2 a populatiei Olandei, Marii Britanii sau Elvetiei, nu are nici o solutie decat reducerea numarului de autoturisme. Cum? Transport in comun eficient, electric, piste de biciclete, mobilitate urbana combinata etc. mai sunt si parghii fiscale de descurajare a posesiei de auto. Dar Duamna Firea nu este interesata de politici durabile ci de investitii nesustenabile in biserici kitsch cu turle aurite si in comisioanele de la turcaleti pentru harburi pe motorina. Scoala vietii si obscurantismul religios nu inlocuiesc valoarea educatiei .
      • +6 (6 voturi)    
        In Elvetia salariile sunt ca in Romania? (Sâmbătă, 9 mai 2020, 10:04)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        te intreb ca sa inteleg logica ta.
      • +2 (4 voturi)    
        In Elvetia salariul MINIM e 2500 EURO (Sâmbătă, 9 mai 2020, 10:08)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        in Romania salariul MINIM (NET) e 280 EURO

        25% dintre romanii care muncesc au salariul asta.
  • +3 (5 voturi)    
    nu ma duc (Sâmbătă, 9 mai 2020, 10:20)

    Cetateanu [utilizator]

    Nu ma duc prea departe doar in sectorul 6. Un sector care a resusit sa-si puna in frunte cam din totdeauna , evident pacalit de mitocania partidelor, cei mai imbecili primari, da hoti, cu ochiul doar pe banul public, iar motul mizeriei sunt ultimii trei: Poteras, Manescu, Mutu. Spatiile verzi au disparut rand pe rand in buzunarele unor "investitori si dezvoltaori", care azi construiesc, poluand, si batandusi joc de fraieri care cumpara si de oras. Ultimile realizari ale lui Firea si Mutu sunt largirea Prelungirii Ghencea si metroul. In primul caz mai dispar hectare de spatii verzi si arbori si o mare parte din parcari de pe artera, iar in al doilea n-au mai fost prevazute parcari de resedinta, drept care Drumul Taberei din 3 benzi are 1,5 ocupate de masini. In schimb trotuarul are benzi de bicicleta care aduc in conflict pietonii cu cei care circula ca pe carosabi. Solutia evident ca votantii sa se uite sa nu puna stampila pe excroci sau incompatibili (majoritatea sunt legati de clanurile mafiote, si cu putin efort te poti documenta) iar banul public sa fie ban publc folosit pe dezvoltare si in binele locuitorilor.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by