Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, vrea să construiască două pasaje subterane pe Șoseaua Mihai Bravu, la intersecția cu Calea Dudeşti/ B-dul Camil Ressu şi la cea cu Calea Vitan, valoarea investiției fiind de circa 347 milioane lei, potrivit unui proiect aflat pe ordinea de zi suplimentară a ședinței Consiliului Local de pe 30 martie. Proiectul „Creşterea mobilităţii urbane prin fluidizarea traficului auto pe Şoseaua Mihai Bravu (de la intersecţia cu str. Baba Novac până la str. Peneş Curcanul) propune și amenajarea unui pasaj pietonal în dreptul staţiei de tramvai Laborator şi crearea a două benzi de circulaţie pe Calea Dudeşti. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local.

Robert Negoita, primarul Sectorului 3Foto: Wikimedia Commons

Consiliul Local va aproba marți indicatorii tehnico-economici ai proiectului, primul pas pentru realizarea acestora.

”Primăria Sectorului 3 îşi propune realizarea obiectivului de investiţii „Creşterea mobilităţii urbane prin fluidizarea traficului auto pe Şoseaua Mihai Bravu (de la intersecţia cu str. Baba Novac până la str. Peneş Curcanul)". Acesta presupune construirea a două pasaje rutiere subterane pe direcţia Şoselei Mihai Bravu, construirea unui pasaj pietonal subteran în dreptul staţiei de tramvai Laborator şi crearea a două benzi de circulaţie pe Calea Dudeşti în vederea măririi spaţiului de stocare la semafor şi a creşterii capacităţii de preluare a fluxurilor de trafic. Proiectul de investiţii vizează creşterea atractivităţii şi siguranţei deplasărilor rutiere şi pietonale şi are ca obiectiv principal creşterea mobilităţii urbane prin fluidizarea traficului auto în intersecţiile dintre Şoseaua Mihai Bravu cu Calea Dudeşti - Bdul Camil Ressu şi Calea Vitan şi decongestionarea traficului rutier cu precădere pe relaţia Calea Dudeşti - Bdul Camil Ressu şi Calea Vitan. Ca obiectiv secundar al proiectului de investiţii se identifică şi îmbunătăţirea calităţii spaţiului urban, printr-o proiectare modernă a celor două intersecţii, cu intervenţie clară asupra peisajului urban din zonă. Pentru realizarea acestor deziderate a fost întocmită documentaţia tehnico-economică prin care s-a descris situaţia existentă, caracteristicile principale, costurile estimative şi principalii indicatori tehnico-economici la valoarea totală de 347.506.755,23 lei inclusiv TVA”, se arată în proiectul de hotărâre.

Modernizarea infrastructurii rutiere presupune și lucrări de deviere a tuturor reţelelor subterane din amplasament.

Contactat de HotNews.ro, primarul Robert Negoiță spune că aceste pasaje sunt necesare, iar lucrările vor începe anul acesta și vor fi gata în 2021. ”Aceste pasaje sunt absolut necesare și este o rușine pentru România, că în București, în ultimii 30 de ani, s-au făcut doar 3 pasaje. Este o rușine națională, să le fie rușine tuturor celor care au trecut pe la Primăria Capitalei. Vor costa peste 50 milioane de euro, fără TVA, jumătate din bani vor merge pentru devierea utilităților, care nu este treaba Primăriei de Sector, dar nu mai comentez”, a declarat Negoiță.