Consiliul General al Municipiului București a aprobat luni mai multe măsuri pe perioada stării de urgență instituită din cauza noului coronavirus: Spitalul "Prof. Dan Theodorescu" va trata urgențele stomatologice, Cantina Grivița va asigura o masă caldă pe zi categoriilor sociale defavorizate, persoanele fără adăpost vor fi cazate în centrele municipalității, chiriașii Primăriei nu vor plăti penalități dacă întârzie cu chiria. Consiliul General a mai aprobat cumpărarea unui aparat de dializă pentru Spitalul Victor Babeș, aparat de care vor beneficia pacienții infectați cu noul coronavirus care au afecțiuni renale.

HotNews.roFoto: Hotnews

Principalele măsuri luate luni de Consiliul General al Municipiului București:

- pe perioada stării de urgenţă în ambulatoriul de Specialitate al Spitalul Clinic de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială "Prof. Dan Theodorescu" va asigura asistenta stomatologică de urgenţă pentru copii și adulți, dar și triajul epidemiologic.

Banii pentru plata cheltuielilor de personal, a materialelor sanitare, stomatologice, medicamentelor, dezinfenctanţilor şi serviciilor de funcționare precum și alte cheltuieli de administrare se vor asigura din bugetul local al Municipiului Bucureşti.

„După suspendarea cursurilor în școli și în actualul context, nu mai putem derula asistența stomatologică în cabinetele școlare și universitare așa cum făceam înainte de epidemie. Că să putem asigura totuși serviciile de urgență stomatologică pentru elevi și studenți, precum și pentru pacienții adulți, vrem să organizăm aceste servicii în ambulatoriul Spitalului Clinic de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială „Prof. Dan Theodorescu” (OMF) sau în altă locație care să corespundă din punctul de vedere al circuitelor medicale. Vom avea medici și asistenți din rețeaua medicală stomatologică școlară și universitară, aceștia fiind instruiți și dotați cu echipament de protecție adecvat, conform Planului de măsuri pentru pregătirea spitalelor”, a declarat primarul Gabriela Firea.

- S-a aprobat ”Planul de acţiune pentru protejarea categoriilor vulnerabile expuse riscului de infectare cu noul coronavirus".

Măsuri propuse prin document sunt: asigurarea condițiilor de cazare permanentă în regim de urgenţă pentru persoane adulte fără adăpost; suplimentarea numărului de locuri disponibile pentru victimele violenței domestice prin relocarea centrului într-un alt imobil; suplimentarea numărului de locuri destinate persoanelor adulte fără adăpost, femei, prin deschiderea unui nou centru cu cazare permanentă, în regim de urgență; asigurarea unei mese calde pentru toate persoanele aparținând grupurilor vulnerabile aflate pe raza municipiului Bucureşti; asigurarea permanenței privind relația cu publicul, în vederea facilitării accesului la serviciile sociale acordate în regim de urgență; desemnarea Cantinei Sociale Grivița ca punct permanent de preparare/servire/distribuire a hranei calde pentru situaţii de urgență. Termenul de implementare: 10 zile.

Beneficiarii sunt: persoanele vârstnice, persoanele adulte încadrate în grad de handicap, persoanele fără adăpost, familii monoparentale, persoane victime ale violenței domestice.

- asigurarea unei mese calde la cantina socială Grivița pentru categoriile defavorizate

Beneficiarii sunt: persoanele vârstnice, persoanele adulte încadrate în grad de handicap, persoane fără adăpost, persoanele beneficiare ale venitului minim garantat, persoane inactive pe piaţa muncii, tinerii care părăsesc sistemul de protecție a copilului, familii monoparentale, persoane de etnie rromă, etc.

”Pe perioada menţinerii stării de urgență, pot accesa serviciile Cantinei Sociale “Grivița” o dată pe zi, în intervalul luni – duminică. La nivelul unităţii de asistenţă socială, persoanele vulnerabile vor beneficia de un meniu complet (felul I, felul II și desert). Astfel, solicitanții vor completa un formular tip, prin care vor solicita înscrierea în Proiectul-Pilot. Pentru persoanele nedeplasabile și a celor greu deplasabile, prin serviciile sociale organizate la nivelul Direcției Sociale de Asistență Socială a Municipiului București se va asigura atât înregistrarea în Proiectul-Pilor cât şi transportarea alimentelor la domiciliul acestora. Prin intermediul numărului de telefon TELVERDE 0800821218 se vor prelua solicitările. O echipă se va deplasa la adresa menționată prin apelul telefonic pentru a ajuta solicitantul să completeze cererea. Se va stabili, de comun acord cu solicitantul, un program zilnic, în cadrul căruia, echipa mobilă va duce hrana la domiciliu, conform punctului III. Alocația de hrană pentru o persoană pe zi se stabileşte la valoarea de 10 lei”, se arată în proiectul adoptat.

- pe perioada instituirii stării de urgență nu se vor calcula majorări pentru plata cu întârziere a chiriei datorate/contravaloarii lipsei de folosinţă beneficiarilor dreptului de locaţiune din imobilele aflate în administrarea Administraţiei Fondului Imobiliar și a Administrației Municipale pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic.

- s-a aprobat asocierea dintre Municipiul Bucureşti, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti şi Fundația Crucea Alb-Galbenă din România, în vederea implementarii în comun a proiectului ”Din toată inima pentru toată familia” – Butonul Roşu.

Cele două entități au implementat diverse proiecte împreună din 2009.

”În cadrul proiectului, Fundația Crucea Alb-Galbenă din România îşi propune să continue să ofere servicii integrate de îngrijire la domiciliu beneficiarilor care sunt deja incluşi în proiect și care au nevoie în continuare de îngrijire şi în acelaşi timp să răspundă cererii tot mai mari pentru astfel de servicii. Beneficiarii proiectului sunt persoanele adulte dependente, încadrate în diferite grade de dependență. Astfel, beneficiarii vor primi servicii integrate de îngrijire la domiciliu, monitorizate prin sistemul de teleasistență (dispecerizarea serviciilor prin intermediul call center-ului): servicii medico-sociale, de recuperare, oferire de echipamente de recuperare și reabilitare medicală, servicii îngrijire de bază, pentru un număr extins de beneficiari cu nevoi medicale şi de recuperare din Bucureşti, cu ajutorul unei echipe mixte de specialişti (medici, asistenţi medicali, asistenţi sociali, psihologi, kinetoterapeuţi, îngrijitori la domiciliu) şi a unor mijloace de recuperare moderne. Elementul de noutate al proiectului propus pentru anul 2020 constă în realizarea unei platforme de gestiune a bazei de date și implementării unei soluții IT de management integrat al activității de Îngrijiri Integrate la Domiciliu. Pentru fiecare beneficiar va fi întocmit un Dosar Electronic de Sănătate cu toate informațiile medicale și sociale (model tip DES) ce poate fi exportat la cerere în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate, actualizat în timp real, care conține date de contact și facilitare acces, ceea ce va face eficientă orice intervenţie”, se arată în proiectul aprobat de CGMB.