”Primele fotografii cu autobuzele hybrid Merdeces-Benz Citaro, care vor circula prin București începând din aprilie, în total în număr de 130. Este un pas important în diminuarea poluării generate de traficul urban”, a scris Gabriela Firea pe Facebook, publicând mai multe poze cu prototipul care a sosit vineri în București pentru ”instruirea personalului și pentru probele aferente rodajului”.

Firea si autobuzul hibridFoto: Gabriela Firea

Potrivit primarului general, Bucureștiul va avea pentru prima dată în istorie în componentă flotei STB autobuze Hybrid.

Firea amintește că valoarea totală a contactului este de aproximativ 50 de milioane de Euro cu tva, iar garanția de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000km, garanție de tip Full Warranty.

Firea a scris și câteva date tehnice ale autobuzelor, informațiile fiind furnizate de directorul de vânzări la Mercedes Benz, Bogdan Aldea.

„Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat”, explică Bogdan Aldea.

Conform sursei citate, această calitate duce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant.

„Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători (27 scaune și 80 locuri în picioare), cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități. Este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București. O atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală”, adaugă directorul de vânzări al companiei.

Detaliile tehnice ale celor 130 de autobuze hibrid:

Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, laţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

”Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București. Asemenea compartimentului călătorilor, o atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală”, potrivit informațiilor comunicate de municipalitate.

Scandalul Otokar

În 2018, Primăria Capitalei a cumpărat de la Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi 400 de autobuze noi Euro 6, valoarea contractului fiind de 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18. Imediat ce au fost scoase pe traseu au apărut însă tot felul de probleme, de la faptul că șoferii mai corpolenți nu aveau loc în scaun, până la defecțiuni pe traseu, nu mergea aerul condiționat, un furtun cu apă fierbinte s-a rupt și a curs în salonul pentru călători.