Primăria Capitalei face pe anumite bucăți din Fabrica de Glucoză trotuare de 60 de cm inaccesibile pentru persoanele cu dizabilități și mamele cu copii în cărucior. În plus, pistele de biciclete sunt pe trotuar, ca pe Șoseaua Pantelimon, acestea fiind greu accesibile. Zona Pipera este plină de birouri, și mii de persoane merg pe jos dintre Barbu Văcărescu spre Șoseaua Petricani, fiind astfel nevoie de trotuare generoase.

Trotuar Fabrica de GlucozaFoto: forum.peundemerg.ro/Facebook

Soluția Primăriei Capitalei a stârnit un val de nemulțumire.

"Firea inventează trotuarele cu sens unic, pe care mergem în șir indian. Așa se explică modul în care arată trotuarele noi de pe șoseaua Fabrica de Glucoză din București. Nu există un exemplu mai clar de incompetență. Să faci o investiție de zeci de milioane de euro în 2020 și să-ți iasă așa. Și asta după ani de întârziere și chin. Cum ar putea un cuplu cu un cărucior de copil să folosească acest trotuar de 60 de cm? Ce face un om în scaun cu rotile ca să treacă pe lângă copacii încastrați în trotuar? Ce se întâmplă când te întâlnești cu un alt om care vine din sens invers? În câteva luni, sper să scăpăm Bucureștiul de această catastrofă de primar. Înainte să distrugă și mai mult Capitala", a scris Cătălin Drulă, liderul deputaților USR pe pagina de Facebook.

”Primăria îşi bate joc de oamenii din Pipera! Una dintre cele mai mari probleme ale bucureştenilor, în Sectorul 2, este traficul din Pipera, respectiv de pe strada Fabrica de Glucoză. Vestea bună este că primăria lucrează la refacerea străzii. Vestea proastă e că, deşi suntem în 2020, deşi suntem într-o capitală europeană, deşi suntem în, probabil, cea mai mare zonă de afaceri din România, primăria îşi bate joc de oameni. Zilele astea se asfaltează trotuarele de pe Fabrica de Glucoză. Prost, ca întreaga administraţie Firea. Lucrarea este executată astfel încât mersul pe jos să fie meschin şi înghesuit. Încălcarea normelor (şi a bunului simţ) este evidentă! Deşi în studiul de fezabilitate iniţial trotuarul era corect dimensionat, în proiectul tehnic de execuţie s-a ţinut cont nu de nevoile oamenilor şi standardele de accesibilitate, ci de nevoile constructorului de a face lucrurile ieftin şi prost. Şi a ieşit ce vedeţi mai jos”, a scris și Radu Mihaiu, liderul USR Sector 2, pe pagina de Facebook.

Municipalitatea a început pe data de 3 august 2018 lucrările de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză de la două la patru benzi, după 15 ani de așteptare. Termenul de execuție din contract era de 15 luni, însă lucrarea nu a fost finalizată la finalul anului trecut. Estimarea este primăvara acestui an.

Costul lucrării se ridică la 173 milioane lei, incluzând exproprierile. Lucrările sunt executate de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L., valoarea contractului fiind de 48.228.719,48 lei fără TVA.

Proiectul noii șosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulație, a arterei de 1,8 km lungime, între Șoseaua Petricani – Nod A3 și Calea Floreasca.

Intersecțiile pe care Șoseaua Fabrica de Glucoză le traversează vor fi reconfigurate și va fi realizată racordarea la sensul giratoriu din zona Autostrăzii A3. De asemenea, vor fi amenajate noi spații verzi, iar iluminatul stradal va fi modernizat.

Proiectul prevede și amenajarea de parcări, a două drumuri colectoare și semaforizare pe anumite segmente.