Primăria Capitalei face trotuare de 60 de cm pe Fabrica de Glucoză, inaccesibile pentru persoanele cu dizabilități și mamele cu copii

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 27 februarie 2020, 10:49 Actualitate | Administratie Locala


Trotuar Fabrica de Glucoza
Foto: forum.peundemerg.ro/Facebook
Primăria Capitalei face pe anumite bucăți din Fabrica de Glucoză trotuare de 60 de cm inaccesibile pentru persoanele cu dizabilități și mamele cu copii în cărucior. În plus, pistele de biciclete sunt pe trotuar, ca pe Șoseaua Pantelimon, acestea fiind greu accesibile. Zona Pipera este plină de birouri, și mii de persoane merg pe jos dintre Barbu Văcărescu spre Șoseaua Petricani, fiind astfel nevoie de trotuare generoase.

Soluția Primăriei Capitalei a stârnit un val de nemulțumire.

"Firea inventează trotuarele cu sens unic, pe care mergem în șir indian. Așa se explică modul în care arată trotuarele noi de pe șoseaua Fabrica de Glucoză din București. Nu există un exemplu mai clar de incompetență. Să faci o investiție de zeci de milioane de euro în 2020 și să-ți iasă așa. Și asta după ani de întârziere și chin. Cum ar putea un cuplu cu un cărucior de copil să folosească acest trotuar de 60 de cm? Ce face un om în scaun cu rotile ca să treacă pe lângă copacii încastrați în trotuar? Ce se întâmplă când te întâlnești cu un alt om care vine din sens invers? În câteva luni, sper să scăpăm Bucureștiul de această catastrofă de primar. Înainte să distrugă și mai mult Capitala", a scris Cătălin Drulă, liderul deputaților USR pe pagina de Facebook.

”Primăria îşi bate joc de oamenii din Pipera! Una dintre cele mai mari probleme ale bucureştenilor, în Sectorul 2, este traficul din Pipera, respectiv de pe strada Fabrica de Glucoză. Vestea bună este că primăria lucrează la refacerea străzii. Vestea proastă e că, deşi suntem în 2020, deşi suntem într-o capitală europeană, deşi suntem în, probabil, cea mai mare zonă de afaceri din România, primăria îşi bate joc de oameni. Zilele astea se asfaltează trotuarele de pe Fabrica de Glucoză. Prost, ca întreaga administraţie Firea. Lucrarea este executată astfel încât mersul pe jos să fie meschin şi înghesuit. Încălcarea normelor (şi a bunului simţ) este evidentă! Deşi în studiul de fezabilitate iniţial trotuarul era corect dimensionat, în proiectul tehnic de execuţie s-a ţinut cont nu de nevoile oamenilor şi standardele de accesibilitate, ci de nevoile constructorului de a face lucrurile ieftin şi prost. Şi a ieşit ce vedeţi mai jos”, a scris și Radu Mihaiu, liderul USR Sector 2, pe pagina de Facebook.

Municipalitatea a început pe data de 3 august 2018 lucrările de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză de la două la patru benzi, după 15 ani de așteptare. Termenul de execuție din contract era de 15 luni, însă lucrarea nu a fost finalizată la finalul anului trecut. Estimarea este primăvara acestui an.

Costul lucrării se ridică la 173 milioane lei, incluzând exproprierile. Lucrările sunt executate de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L., valoarea contractului fiind de 48.228.719,48 lei fără TVA.

Proiectul noii șosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulație, a arterei de 1,8 km lungime, între Șoseaua Petricani – Nod A3 și Calea Floreasca.

Intersecțiile pe care Șoseaua Fabrica de Glucoză le traversează vor fi reconfigurate și va fi realizată racordarea la sensul giratoriu din zona Autostrăzii A3. De asemenea, vor fi amenajate noi spații verzi, iar iluminatul stradal va fi modernizat.

Proiectul prevede și amenajarea de parcări, a două drumuri colectoare și semaforizare pe anumite segmente.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12297 vizualizari

  • +12 (24 voturi)    
    nu mai e loc de mai mult... (Joi, 27 februarie 2020, 11:15)

    leeloo2 [utilizator]

    macar sa faca strada aia odata cu benzi calumea sa putem circula mai bine cu suvurile :)
    /sarcasm/
    • -11 (23 voturi)    
      cat de late sa fie trotuarele? (Joi, 27 februarie 2020, 11:49)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      in zona Aurel Vlaicu sunt trotuare de 3 m, la metrou Aurel Vlaicu accesul este de 4 m.
      degeaba
      cand trece haita de corporatisti educati la (sau de la) metrou sau la semafor sa te puna dracu sa ai nevoie sa mergi in sens invers.
      educatii ies buluc de la metrou pe toata latimea si cand vrei sa cobori nu poti decat se te uiti cum pleca metroul. noroc ca circula des metroul
      • +10 (16 voturi)    
        fix atat cat este nevoie. (Joi, 27 februarie 2020, 12:31)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Daca "haita de corporatisti" are nevoie de trotuar de 5-6 metri, atunci hai sa-l facem de 5-6 metri. orasul este pentru oameni, nu pentru masini.
      • +12 (14 voturi)    
        ai si tu probleme la mansarda (Joi, 27 februarie 2020, 12:49)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        credeam ca cei cu vederi de stanga iubesc clasa muncitoare.
        dar orice ideologie necesita si un minim de intelect.
        n-ai cu ce
      • +6 (10 voturi)    
        "haita de corporatisti" vs haita de putori la stat (Joi, 27 februarie 2020, 14:54)

        Brici [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        Haita de corporatisti munceste sa va tina pe voi putorile la stat in institute de cercetare de taiat frunze la caini pe banii nostri. Haita de educati munceste sa va puteti lafai voi analfabetii functionali in suv-uri de lux din bani sifonati, care evident au nevoie de bulevarde largi. In timp ce ei merg pe jos, iar voi le faceti in scarba trotuare inguste.
    • -3 (11 voturi)    
      trotuarul (Joi, 27 februarie 2020, 12:46)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      si drumul sunt ok
      nu trebuiau sa mai puna copaci.
      ma repet copacii se pun la marginea orasului (in cantitati mult mai mari) si in parcuri (din ce in ce mai putine pentru a construi blocuri!).
      nu te ajuta 3 copaci pe o sosea cand iti tai padurile!
      • +2 (6 voturi)    
        Copacii mai fac si umbra! (Joi, 27 februarie 2020, 16:31)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu te ajuta copacii daca mergi cu masina... dar daca mergi pe trotuar, s-ar putea sa te mai opresti la umbra lor cand se mai intampla sa fie 30 - 40 de grade vara! Pe de alta parte, ei pot fi si o suprafata care captureaza praful, care ar fi agitat constant de masini.
  • -6 (16 voturi)    
    Nu mai e loc (Joi, 27 februarie 2020, 11:29)

    mmmircea [utilizator]

    din cauza benzilor de bicicleta, se vede din poza.
    • +4 (4 voturi)    
      este loc arhisuficient (Joi, 27 februarie 2020, 20:59)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Mutam gardul ala 4 metri spre dreapta si e loc destul pentru pietoni si biciclisti.

      Din prostie crasa, s-a pierdut o sansa unica de fluidizare a traficului. Daca tot au inchis soseaua si se doreste o legatura rapida cu A3, ar fi putut sapa un pasaj (tehnica ieftina.. faci un sant si ii pui acoperis) pentru autoturisme cu o limita lejera de inaltime, 2-3 metri. Lasau 2 benzi deasupra pentru gabarit mai mare si era loc destul pentru toti.
      Daca pasajul ar fi facut legatura si cu intrari in parcarile subterane ale cladirilor de birouri din zona, deja era ca intr-o tara civilizata. Dar romanii prefera statutul de tara bananiera...
  • 0 (10 voturi)    
    Ne mira faptul ca s-a lucrat ,, ca la romani”?! (Joi, 27 februarie 2020, 11:40)

    Entiu [utilizator]

    Cum e permis sa suportam, zi de zi, acest stres si acesta tortura din neputinta primariei!?
    Ne mira faptul ca s-a lucrat ,, ca la romani”?!
    Cine a ales primarul de Bucuresti nu s-au gindit ca aleg un om care nu se pricepe?!
    Nu este nici gospodar?!
  • +7 (11 voturi)    
    In Bucuresti este incurajat mersul cu masina (Joi, 27 februarie 2020, 11:40)

    Frankie [utilizator]

    Nu s-a investit absolut nimic in transport alternativ
    • +2 (8 voturi)    
      inafara de (Joi, 27 februarie 2020, 12:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      bicicleta...
      hai sa ne imaginam ca renunta toti la mastina maine. crezi ca STB si metrorex s-ar descurca?! Hint: piata victoriei cum e vremea mai naspa, cum se inchide ca e supaaaglomerata cu oameni...

      in bucuresti totul e subdimensionat (fata de densitatea populatiei) drumurile, parcarile, spatiile verzi, transportul...

      in primul rand ar trebui sa nu se mai construiasca oricunde e un teren liber in mijlocul orasului !
      • +1 (1 vot)    
        hai sa ne imaginam.. (Vineri, 28 februarie 2020, 9:39)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        pe transportul in comun se poate calcula foarte usor necesarul de vehicule pentru a deservi varfurile de trafic. ar fi extrem de simplu, daca s-ar dori. si daca tot subventioneaza primaria 75% din costuri, cred ca n-ar fi mare diferenta sa subventioneze 100%. iesim mai ieftin la cheltuielile cu spitalele.

        daca nu renunta toti la masina personala maine, ci treptat, intr-un interval de 4 ani, sunt sigur ca unica problema ar fi sa faci din start niste licitatii corecte si rapide. avem destule strazi pentru autobuze si benzi de bicicleta. garantat ramane loc si pentru ambulante, pompieri si cateva taxiuri
    • +1 (1 vot)    
      Spre deosebire de celelalte orase "verzi"? (Joi, 27 februarie 2020, 16:40)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Este o problema nationala, nu in ultimul rand datorata faptului ca romanului ii place sa aibe BMW, indiferent ca e din anii 90', sau ca nu are bani sa il repare, sau ca locuieste cu parintii sau in chirie.
      Dar care ar putea fi mijloacele de transport "alternative"? Pt ca autobuse, chiar si metrou exista in Bucuresti!
  • +5 (13 voturi)    
    Ei na! (Joi, 27 februarie 2020, 11:45)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Cui nu ii plac trotuarele inguste, nu are decat sa se mute in alt oras!
    • +2 (4 voturi)    
      Corect! (Joi, 27 februarie 2020, 13:52)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Si-a luat standardele de constructie de la Voluntari, deoarece Duamna nu primeste sfaturi de la primarul Oradei.
      • -1 (5 voturi)    
        de la cine ? (Joi, 27 februarie 2020, 15:17)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        de la mcdonalds bolojan. Hai fii serios, am fost acum 2 iuni la Oradea, toate bulevardele sunt cum erau acum 25 de ani in Bucuresti, asfalt vechi si peticit, structura din anii 60-70 nerefacuta, drept rezultat mergi ca barca pe valuri. O fi varuit nea mcdonalds niste cladiri prin centru, dar pentru asta plus betonarea malului Crisului n-o vrea premiul Nobel.
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt sanse mari ca si tu sa ajungi in carucior! (Joi, 27 februarie 2020, 16:44)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Mai mult de jumatate din afectiunile persoanelor cu dizabilitati nu sunt din nastere! Asa ca si tu ai sanse mari sa ajungi intr-un fotoliu rulant!
      Dar cum se spune si in articol, mai sunt si mame cu bebelusi in carucior... Trimiti toate mamele si persoanele cu dizabilitati in alt oras? Daca ala e orasul lor, acolo s-au nascut... Atitudinea ta e cam nazista!
  • +15 (15 voturi)    
    discriminare (Joi, 27 februarie 2020, 12:01)

    trient [utilizator]

    eu vreau sa stiu ce ne facem cu tatii cu copii in carucior!
    • +9 (9 voturi)    
      le dam vouchere.. (Joi, 27 februarie 2020, 12:32)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui trient

      sa-si cumpere masina! :)
      doar pentru mame, vouchere de carucior.
  • +3 (7 voturi)    
    hehe (Joi, 27 februarie 2020, 12:42)

    liviu_ [utilizator]

    solutia era simpla: nu mai faceau locurile pt copaci. copaci trebuie sa fie in jurul bucurestiului (si paduri intregi) nu 3 copaci pe o sosea ca sa ne laudam ca vedem si verde...

    PS: nu e loc de carucioare... dar vedeti ce BORDURI frumoase au pus?!
    la noi toate lucrarile se fac pentru borduri... daca autostrazile si liniile de metrou aveau borduri acum aveam 100000 km de autostrada si 10000 km metrou numai in buc :P
  • +1 (3 voturi)    
    Mda (Joi, 27 februarie 2020, 14:04)

    Costi888 [utilizator]

    Le am vazut si eu azi dimineata. Niste chestii facute la misto. Banda de bicciclisti e facuta la misto. Mai bine lipsa si aveai loc mai mult pt trotuar sau masini
  • +3 (3 voturi)    
    NOI MUNCIM, nu gandim!!! (Joi, 27 februarie 2020, 14:27)

    Alexyz [utilizator]

    Bine subliniat:
    ,, s-a ţinut cont NU DE NEVOILE OAMENILOR şi standardele de accesibilitate, CI DE NEVOILE CONSTRUCTORULUI de a face lucrurile ieftin şi prost.,,
    Pe principiul: Noi muncim, nu gândim!!!
    Sa voteze constructorul pe madam primar!
  • 0 (0 voturi)    
    Pistele de pe Pantelimon (Marţi, 3 martie 2020, 9:29)

    aqualung [utilizator]

    Doar în câteva puncte trec pistele de biciclete de pe șoseaua Pantelimon pe trotuar; în general, sunt alei separate, între parcarea laterală și carosabil.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by