FOTO Primăria Cluj-Napoca a pus în circulație 25 de troleibuze noi/ Boc: Jumătate din flota destinată transportului public este electrică

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2020, 13:09 Actualitate | Administratie Locala


Troleibuze noi Cluj
Foto: Facebook
Primăria Cluj-Napoca a pus luni în circulație primele 25 de troleibuze noi, din cele 50 achiziționate cu fonduri europene, cealaltă jumătate urmând să fie dată în folosință pe măsură ce vor fi înmatriculate. Autobuzele sunt marca Solaris Bus & Coach SA, pretul unuia fiind de 2.934.851,78 lei cu TVA. Valoarea totală a proiectului se ridică la 147.415.957 de lei cu TVA (circa 30,9 milioane de euro). După această achiziție, jumătate din flota de vehicule destinate transportului public este electrică, nepoluanta. Orașul își propune ca, până în anul 2026, întreg transportul public din municipiu să fie nepoluant.








”25 noi troleibuze, achiziționate de primărie cu fonduri europene, în circulație de astăzi în municipiu. Două treimi din flota de transport public este nouă. Odată cu punerea în circulație a celor 25 noi troleibuze - din totalul de 50 achiziționate cu fonduri europene de Primăria municipiului Cluj-Napoca - jumătate din flota de vehicule destinate transportului public este electrică, nepoluanta. Cluj-Napoca dispune deja de cea mai nepoluantă flotă de transport în comun din România și ne propunem ca, până în anul 2026, întreg transportul public din municipiu să fie nepoluant. De asemenea, două treimi din totalul celor 370 de vehicule aflate în circulație - tramvaie, troleibuze, autobuze - sunt noi, în conformitate cu standardele cele mai înalte din acest domeniu”, a postat primarul Emil Boc pe pagina de Facebook.

Troleibuzele au 142 locuri, din care 43 pe scaune și 1 loc pentru fotoliu rulant destinat persoanelor cu dizabilități; sistem de rampă de acces pentru îmbarcarea persoanelor cu dizabilități, a mamelor cu cărucioare etc.; sistem de supraveghere video la interior și la exterior; sistem de informare audio-video a călătorilor; sistem de numărare a călătorilor - sistem cu senzori inteligenți 3D și sistem special pentru procesarea de date și integrare cu sistemul CGMT - permite urmărirea și înregistrarea numărului de călători transportați pe anumite intervale de timp, stație, linie, număr vehicul etc.

Furnizorul noilor troleibuze este Solaris Bus & Coach SA., pretul unitar al unui troleibuz fiind de 2.934.851,78 lei cu TVA. În total, Primăria Cluj-Napoca a achiziționat 50 de troleibuze Solaris Trollino cu finanțare europeană, valoarea totala a proiectului fiind de 147.415.957 de lei cu TVA (circa 30,9 milioane de euro).

În luna august 2017, Primaria Cluj-Napoca a semnat cu furnizorul SOLARIS Bus&Coach un acord cadru pentru livrarea a 41 de autobuze electrice. Primele autobuze au ajuns în iunie 2018, apoi acestea au fost livrate etapizat până în august 2019. Modelul cumpărat este Solaris Urbino 12. Prețul unui autobuz este de 2.374.725 lei+TVA.






Foto: Primăria Cluj-Napoca






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7395 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    Mda, (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:15)

    eGerula [utilizator]

    Dupa ce electrifici transportul in comun poti sa ceri si cetatenilor sa faca un efort similar, ex: sa interzici accesul masinilor poluante in anumite zone din oras.
  • -6 (8 voturi)    
    La Brașov, vinitura pedelistă a ras totul. (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:18)

    Tayen [utilizator]

    Nu mai avem tramvaie, nu mai avem decît o linie-două de troleibuze.
  • +9 (17 voturi)    
    Sa fie la ei! (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:20)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Noi ne mandrim cu Duamna Fierea, cu autobuzele trucesti de culoare turcoaz, cu vaucere si excursii gratuite!
    Nu ne trebuie trolee si autobuze electrice!
  • +15 (17 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:26)

    Milka Man [utilizator]

    Emil Boc ar trebui luat de primarii care nu acceseaza fonduri europene pentru ca sunt din ce in ce mai greu de furat. De ce se poate face treaba la Cluj, dar la Timisoara sau Iasi. nu? Nu mai vorbesc de Bucuresti unde e clara deja dragostea cuiva pentru autobuze turcesti de calitate foarte dubioasa....
    • -1 (7 voturi)    
      dar de ce (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:20)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      se poate face infrastructura rutiera la Oradea,un oras mai mic si la Cluj nu?!
      • +2 (6 voturi)    
        Raspuns. (Miercuri, 5 februarie 2020, 15:46)

        eu.eu [utilizator] i-a raspuns lui john06

        In principiu, difera geografia..... dealurile de la sud si nord de Cluj-Napoca au cam 700-750m altitudine.... si nu, nu suntem Elvetia..... sau Austria...
        Doi la mana traseul "centurii metropolitane" este in mare parte pe suprafata altor UAT-uri...(comune) astfel beneficiarul de drept ar fi GUVERNUL Romaniei...... aceiasi problema ca la Bucuresti... din pacate.
      • +1 (5 voturi)    
        In primul rand (Miercuri, 5 februarie 2020, 17:34)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui john06

        acest articol este despre autobuze. Infrastructura pentru ele exista si este optimizata continuu (prelungirea benzilor unice, modernizarea statiilor si amenzi pentru cei care parcheaza in statiile de autobuz).
        In al doilea rand, chestiunea centurii nu este asa de simpla pentru ca legislatia actuala e facuta pentru a favoriza diverse grupuri de interese care fie cer sume exorbitante pentru exproprieri, fie sunt impotriva). Toate astea s-ar putea rezolva in Parlament printr-o legislatie copiata din alte tari, Germania sau Elvetia. Dar, atunci, cum se vor mai imbogatii diversi politicieni? Fondurile europene nu dau daca nu e foarte clara situatia terenurilor pe unde trece o centura sau autostrada.
        In al treilea rand, locuitorii Romaniei ar trebuie sa se dezobisnuiasca sa mai mearga peste tot cu masina prin oras. Eu personal, am facut experimentul sa circul prin Cluj cu transportul public si am ajuns mai repede la destinatie. La partea de confort, mai este de lucru. Ai zice ca unii au copii si trebuie musai dusi cu masina la scoala sau la gradinita. Ei bine, astia sunt minoritari, dupa cum poti constata daca numeri masinile in care sunt si copii dimineata intre 7 si 8:30. In plus, s-au introdus autobuze pentru transportul elevilor si programul va continua.
        Du-te si locuieste o luna la Bucuresti sau macar Timisoara si vei vedea ce minunat e Clujul pe langa astea...
        • 0 (0 voturi)    
          eu am zis (Joi, 6 februarie 2020, 11:01)

          john06 [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

          de Oradea,sa vezi ce minunat e sa vezi pasaje,centuri construite,pe bune,nu gargara de 2-3 mandate si aberatii.
    • -1 (5 voturi)    
      La iasi se face treaba mult mai bine! (Miercuri, 5 februarie 2020, 21:02)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Diferenta dintre Cluj si restul oraselor este ca nu il bate nimeni la mandrie si auto-lauda! In Cluj nu o sa vezi critica fata de administratie cum vezi in Bucuresti! In bucuresti politicienii sunt taxati imediat pentru orice! De exemplu autobuzele... ele sunt diesel, intr-adevar (totusi cu motoare americane conforme normei Euro 6), dar asta pt ca nu exista autobuze pe benzina! Iar troleibuzele sunt scumpe, necesita infrastructura in plus, iar in fond, si la Bucuresti se achizitioneaza troleibuze noi, iar la Cluj sunt majoritare autobuze diesel!
      Dar nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, uitati niste cifre: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/62122-cele-mai-eficiente-orase-din-romania-oradea-alba-iulia-iasi-cluj-la-coada-clasamentului-cu-un-ritm-de-modernizare-ardelenesc#sthash.3DLwipM7.dpbs
    • 0 (2 voturi)    
      Comentariul initial (Miercuri, 5 februarie 2020, 23:23)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Diferenta dintre Cluj si restul oraselor este ca nu il bate nimeni la mandrie si auto-lauda! In Cluj nu o sa vezi critica fata de administratie cum vezi in Bucuresti! In bucuresti politicienii sunt taxati imediat pentru orice! De exemplu autobuzele... ele sunt diesel, intr-adevar (totusi cu motoare americane conforme normei Euro 6), dar asta pt ca nu exista autobuze pe benzina! Iar troleibuzele sunt scumpe, necesita infrastructura in plus, iar in fond, si la Bucuresti se achizitioneaza troleibuze noi, iar la Cluj sunt majoritare autobuze diesel!
      Dar nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, uitati niste cifre: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/62122-cele-mai-eficiente-orase-din-romania-oradea-alba-iulia-iasi-cluj-la-coada-clasamentului-cu-un-ritm-de-modernizare-ardelenesc#sthash.3DLwipM7.dpbs
      • 0 (0 voturi)    
        Daca urmaresti cu atentie (Vineri, 7 februarie 2020, 19:58)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

        monitorul de Cluj, vei observa un anumit tipar, care indica apartenenta la un anumit grup de interese care sustine in momentul de fata PSD si ALDE...Asta e motivul pentru care nu ii baga nimeni in seama. Atunci cand publici o stire, e bine sa publici si sursele, iar acestea trenuie sa fie credibile.:)
  • +13 (15 voturi)    
    /// (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:38)

    hmara [utilizator]

    Firea, obraznico, uitat-te la Boc, la Bolojan, si la altii.
    Ia exemplu, nu trebuie sa inventezi tu roata , ca sa administrezi bine un oras.
    Nesimtito si obraznico ce esti, ti si cu cine te voteaza.
    • 0 (4 voturi)    
      mda (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:20)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      la Bolojan mai degraba.
  • +5 (11 voturi)    
    In Bucuresti (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:40)

    adevaratul [utilizator]

    Dezbatem daca luam autobuze cu 2 usi sau din cele in care ploua in interior.
  • +8 (12 voturi)    
    Cum fac polonezii asemenea (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:52)

    nick24 [utilizator]

    bijuterii și noi nu suntem în stare nici măcar să modernizăm cele vechi?
    Circulă niste tramvaie vechi, murdare, mizerabile pe linia 41 care zornăie, țiuie, vibrează, parcă au roți pâtrate.
    Bucureștiul e blocat de trafic, pt că nu s-au fâcut nici bandă unică pt transport în comun , nici centură cu străpungeri DIN TOATE vartierele și nici piste de biciclete!
    Și în acest blocaj POLUEAZÂ autobuzele noi și vechi DIESEL, cumpărate de primârie.
    Electrice, NU! Că nu pică nimic de aici!
    • +1 (3 voturi)    
      ...lipsă de respect... (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:16)

      baligosul [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Sînt persoane nemulțțumite că mijloacele de transport în comun în București sînt murdare...Nu este vorba de mizerie, este doar ,,patina timpului", cine poate spune de cînd nu au fost curățate de la recepționarea de la producător ?
    • +1 (1 vot)    
      Privat? (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:40)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      .
    • +2 (2 voturi)    
      A fost Neoplan (Germ) iar acum e CAF (Spania)) (Miercuri, 5 februarie 2020, 15:05)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Polonezi nu sunt decât muncitorii.

      În 1994, pe vremea când noi ”nu ne vindem țara”. Neoplan începea să construiască autobuze la Poznan. În 2018 Solaris a fost cumpărat de CAF (Spania, în Țara Bascilor)
  • +1 (3 voturi)    
    transport electric .. (Miercuri, 5 februarie 2020, 19:41)

    sareta [utilizator]

    Niste dobitoci astia din Cluj,este cel mai poluant transport a zis hotzomanul Mazare si NIMENI nu a obiectat ! DNA facea ciocul mic cand dipareau sute de tone de conductor elecric de la reteaua de alimentare tramvaie si troleibuze (era vorba de cupru electrolitic 99,9 % puritate, in valoare de peste 10 milioane de euro) .Daca nu-i placeau tramvaiele si troleibuzele ,ce a avut cu reteaua electrica care de fapt trebuia sa ramana pe stalpi ?A fost data jos rapid si a ”poluat” din plin buzunarele cuiva.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 6 februarie 2020, 13:17)

    dumnezeu [utilizator]

    am înțeles, cu flota stăm bine. dar escadrila? divizie de panzere și autoblindate, avem? că am impresia că mergem la război. doar că generalul boc, a uitat să ne spună, cu cine.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by