Societatea de Transport Bucureşti (STB) a solicitat creşterea tarifului pe călătorie de la 1,3 lei la 2,5 lei

de C. Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2020, 11:26 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz Mercedes 2
Foto: PMB
Societatea de Transport Bucureşti (STB) a solicitat crșterea tarifului de călătorie de la 1,3 la 2,5 lei, a declarat într-un interviu acordat AGERPRES, directorul general al STB, Andrei Creci. Actualul tarif nu a mai fost modificat de 11 ani, iar Creci susţine că veniturile lunare ale societăţii ar putea creşte cu 6-7 milioane de lei după majorare.

"Noi am solicitat deja şi sper să se majoreze anul acesta, pentru că de 11 ani suntem la acelaşi tarif de 1,3 lei. E ruşinos că în alte oraşe din ţară, nu în Cluj sau în Oradea, ci în Craiova, este 2,5 lei. Dacă se va majora la 2,5 lei titlul de călătorie, cât cred eu că se va face şi sper că se va face, veniturile noastre lunare cresc cu 6-7 milioane de lei. Există şi posibilitatea transportului gratuit total, dar părerea mea este că efortul Primăriei ar creşte nejustificat şi, paradoxal, s-ar constata şi o scădere a calităţii serviciului. Sunt oraşe în Europa, cum e Talin din Estonia, unde transportul public este gratuit. Pe de altă parte, Londra are 27 de operatori publici şi privaţi, iar societatea de transport din Paris a câştigat unele rute la Londra", a declarat Andrei Creci pentru Agerpres.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8758 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    hmm (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:29)

    Watcherss [utilizator]

    daca ar exista piste de biciclisti, cred ca ar fi o masura buna ...
  • +4 (8 voturi)    
    Mai spalati masinile alea (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:30)

    Zummm [utilizator]

    Si pe urma sa veniti cu justificari dinastea
  • +6 (6 voturi)    
    Nu ar fi mai bine (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:31)

    sim18 [utilizator]

    Nu ar fi mai bine sa faceti investitii si sa creati un sistem care sa nu mai permita urcarea in mijloacele de transport fara a plati?! De ce sa platim noi cei onesti mai mult pentru altii???
    • +3 (3 voturi)    
      Da (Miercuri, 5 februarie 2020, 17:48)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui sim18

      Intre timp toti boschetarii si croncanitoarele circula gratis, nimanui de la STB nu-i pasa.
      Dar salarii vor.
  • +4 (6 voturi)    
    Marire tarif (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:38)

    Popa George Cristian [anonim]

    Dar conditiile de transport cand se imbunatatesc ?
    Totusi, tramvaiele arata de parca sunt pictate de Luchian.
  • +9 (9 voturi)    
    nu trebuia sa fie gratis? (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:39)

    danco [utilizator]

    eu asa tin minte ca a promis panarama...gratuitate pe transportul in comun
    • +2 (2 voturi)    
      suntem aproape.. (Joi, 6 februarie 2020, 12:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Anual, veniturile din incasari acopera doar ~10-15% din cheltuieli. Doar cheltuielile de personal sunt ~1mld/an (salariul mediu in STB este ~7000 lei/luna).
  • -2 (8 voturi)    
    1,3 lei??? (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:53)

    prec [utilizator]

    Păi e ca și gratis!!!!
    • 0 (2 voturi)    
      Serios (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:10)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui prec

      Sa faci plici? Pai se compara calatoria cu metroul cu o calatorie cu autobuzul.
      Reversul medaliei este ca daca creste pretul la transportul suprateran unde investitia este de kkt, la transportul subteran unde investitia este uriaza trebuia sa fie mai scump decat taxiul.
      • -1 (1 vot)    
        Aia nu mă privește. (Miercuri, 5 februarie 2020, 18:17)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui vali_s

        Eu zic că-i prea ieftin, prea mult subvenționat.
  • +6 (6 voturi)    
    cresterea calitatii??? (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:03)

    EdyT [utilizator]

    Domnule Creci, Calitatea transportului public in Bucuresti e jalnica cu mici exceptii - autobuzele noi. In rest tramvaie vechi, sine deteriorate puternic pe f multe trasee, troilebuze la fel de vechi, program rar chiar si la ore de varf pe unele linii si care nici macar nu e respectat, multi soferi si vatmani cu probleme de comportament. Sunt sigur ca stiti problemele ptr ca sunt vechi dar ignorate. In aceste conditii, cresterea de tarif nu se justifica. Daca faceti comparatie cu alte orase la tariful de transport, atunci faceti-o si la calitate. In plus, cresterea tarifului va duce la o crestere a traficului individual cu masina proprie intr-un oras care e oricum sufocat. Sper sa nu se aprobe solicitarea dvs.
  • -6 (10 voturi)    
    2,5 lei (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:13)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Au miticii de unde sa dea... nu-i problem.
    • +6 (6 voturi)    
      CAINELE MOARE DE DRUM LUNG... (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:53)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Si clujeanul de grija altora!
      • -1 (1 vot)    
        Ba să dea. (Miercuri, 5 februarie 2020, 18:19)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Că altfel se țin de mari capitaliști.....
        Dar iubesc subvențiile mai ceva ca asistații.
  • +3 (7 voturi)    
    Părerea mea, a declarat directorul Creci... (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:15)

    NME [utilizator]

    "dar părerea mea este că efortul Primăriei ar creşte nejustificat şi, paradoxal, s-ar constata şi o scădere a calităţii serviciului.", a declarat Andrei Creci.

    Am înţeles, părerea ta.
    Bazată pe... ce anume? Studii de impact, de fezabilitate, ceva? Sau doar părerea ta personală?
  • +5 (7 voturi)    
    COCINA STB (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:21)

    all23 [utilizator]

    De acord cu conditia , ca primaria sa nu le mai dea nici o subventie , abonamentele pentru care primesc banii de la primarie sa fie cu discount de 50% . fiindca acum ei primesc bani pentru calatoriile pe care nu le fac niciodata pensionarii, sau elevii .
    Dupa asta timp de 11 ani vor trbui sa nu creasca sub nici o forma suma totala a salariilor si primelor pe societate !
    Fiindca cei 6-7 milioane sunt " ganditi " sa le ingroase salariile porcesti din aceasta cocina STB .
    De asemenea controlorii ( care sunt acum ai primariei ) vor verifica inclusiv curatenia vehicolului si vor da amenzi soferilor care au masinile murdare , se poate observa cu usurinta un autobuz care nu a vazut carpa sau matura la interior de ani de zile!
    De asemenea dupa ce si-au pus program de lauze si au pauze de 15 minute intre curse ( 20 % din linii au timpul unei curse sub 15 minute ) , poate ar trebui sa nu mai aiba fiecare sofer autobuzul lui , si sa fie preluat la capat de un alt sofer. Faptul ca autobuzul nu isi mai asteapta soferul 15 minute si este preluat imediat de un sofer de backup , reduce numarul necesar de autobuze cu cel putin 10%, lucru pe care am putea sa il vedem in calitate ( cresterea frecventei in circulatie ).
    • +2 (4 voturi)    
      EXACT!!! (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:45)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui all23

      Și put scaunele de la cerșetorii care dorm în mijloacele de transport!
      Nu mai vorbesc de poluare, TOATE SUNT DIESEL, iar cele noi, fals €6!
      Tramvaiele POLUEAZĂ FONIC! Zornâie, vibrează, zăngăne tabla pe ele, parcă merg prin gropi!
      • +1 (1 vot)    
        sine de tramvai cu gropi :-) (Miercuri, 5 februarie 2020, 15:30)

        EdyT [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        nu parca. Chiar au gropi fiarele alea pe care noi le numim sine...
  • +4 (6 voturi)    
    platitori la transportul in comun de suprafata (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:31)

    ioana.ioana [utilizator]

    Dar nu ar fi mai bine - zic - sa incepem sa platim toti calatorii? adica salariati, pensionari, elevi, studenti? ultimele categorii cu reducere??? si sa desfiintam toate categoriile socio-profesionale care acum circula gratis ??? adica politie, jandarmi, lucratori primarie, circ, salubritate, cadre didactice, cadre medicale din spitalele primariei si incar vreo 20 de categorii pe care e greu sa le tot enumar??? SATB stie....
    ia hai sa incepem asa... ar fi o idee????
  • +4 (4 voturi)    
    Sa renteze plata taxei OXIGEN si a combustibililor (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:53)

    D-or [utilizator]

    Le era frica ca nu cumva sa scada consumul de benzina/motorina din cauza taxei si atransportului in comun.
  • -4 (6 voturi)    
    L-ati votat pe Ciolannis! (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:25)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Ati pus lifta pagana la Cotroceni, un strain de neam, de atra si de credinta!

    Nu va mirati ca se scumpeste cosniderabil transportul public!

    Daca o votam iarasi pe Duamna Fierea, isi va respecta promisiunea si va face transportul public absolut GRATUIT, pentu toata lumea!
  • -1 (5 voturi)    
    E oricum gratis (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:28)

    BartSimpson [utilizator]

    Smecherii nu platesc nici penibila suma de 1.3 lei per calatorie / 50 lei abonament. Si controlorii dau amenzi doar oamenilor cinstiti care se intampla sa uite de bilet in ziua aia, daca faci gura nu-ti fac nimic. Hai sa va dau un exemplu din UK: abonamentu e 73 lire lunar, DAR ... toata lumea se urca prin fatza si NU urci daca nu ai bilet / abonament. Soferu e stapan pe masina lui. Plus .. camerele video chiar functioneaza. But then again, 73 lire lunar. Ãsa ca toti SARACII astia care comentati pe aici ca 2.5 lei per calatorie e mult .. vai de steaua voastra, ca oricum mergeti fara sa platiti, ipocritilor !!!
    • +2 (2 voturi)    
      Dar merită să plătești? (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:49)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

      În niște autobuze, tramvaie, troleibuze aglomerate, mizerabile, murdare, cu scaune împuțite de la oamenii străzii, care poluează cu noxe și fonic și care nu sunt spălate în interior ( inclusiv scaunele) până la casare.

      Cum sunt mijloacele de transport în UK?
      • -1 (1 vot)    
        Mergi pe jos! (Miercuri, 5 februarie 2020, 18:22)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Mijloacele de transport ca și cei ce mișună în Haules-Bucales.
      • 0 (2 voturi)    
        Saracii au sarit cu minusuri evident (Joi, 6 februarie 2020, 13:26)

        BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Unde stau eu nu sunt decat autobuze. Nu toate arata foarte bine, mai mult de jumatate sunt cam vechi, cam ca cele din Bucuresti. Dar cele noi sunt BIOGAS, cu WiFi si prize de USB in scaune. Au orar pe care il respecta in marjoritatea timpului. Si benzi separate care chiar fac diferenta pentru ca si astia sunt disperati dupa masini. Dar ce-mi place cel mai mult e ca daca nu platesti, nu urci. Ah, si compania de transport e privata 100%. Poate de-asta ...
  • +2 (2 voturi)    
    Cand la 1.3 lei ai incasari de 175 milioane pe an, (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:42)

    deloc [utilizator]

    adica aprox. 15 milioane pe luna:

    https://www.zf.ro/auto/cati-bani-a-incasat-ratb-in-2016-si-2017-din-bilete-abonamente-si-suprataxe-16624668

    atunci cum aduni in plus doar 6-7 milioane pe luna, daca biletul va costa 2.5 lei?
    • +1 (1 vot)    
      O fi stiind el ceva.. (Joi, 6 februarie 2020, 12:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui deloc

      S-a referit strict la pretul unei calatorii. Raportul de activitate pe 2018: "În perioada analizată s-au vândut 55,35 milioane călătorii, în valoare de 73.462.837,57 lei"
      55 milioane calatorii / 12 luni * (2.5-1.3) = 5.5 milioane.

      Restul sunt abonamente. Si la alea ar creste pretul, dar de ce sa antagonizam poporul, care vrea totul gratuit?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by