Zeci de angajați ai Societății de Transport București (STB) au protestat luni, între orele 11.30-14.30, în fața autobazei Pipera, nemulțumiți că aceasta va fi relocată etapizat pentru construirea Spitalului Metropolitan. Șoferii spun că se dorește mutarea într-o autobază de pe Șoseaua Giurgiului care a fost dezafectată, iar condițiile de acolo sunt derizorii: nu există toalete, apă potabilă și nici structurile necesare pentru verificarea tehnică a autobuzelor.

Protest STBFoto: Hotnews

Șoferii spun că li s-a spus că trebuie să facă verificarea la alte autobaze, unde și așa este aglomerație la finalul programului, iar asta înseamnă cu până la 3 ore în plus în programul lor.

”Motivele pentru care salariații au protestat sunt cu privire la relocarea acelei autobaze, mutarea în altă locație în care nu exista condiții normale de muncă, fosta autobază Giurgiului, dezafectată și aflată în conservare. Aceasta nu este pusă la punct, lipsesc toaletele, apa potabilă, autobuzele nu pot fi alimentate și nu există posibilitatea efectuării controlului tehnic al autobuzelor, la finalul programului. Trebuie să facem controlul la alte autobaze, pe traseul de retragere. Eu dacă ies de pe traseu, de pe linia 104, la Cora Pantelimon, la ora 23.00 trebuie să mă duc la Autobaza Titan, care este și asa foarte aglomerată, ies peste o oră, o oră și jumătate. Apoi plec spre Autobaza Giurgiului, ajung pe la 1.30-1.40, vom ajunge acasă în jur de ora 3 noaptea”, a explicat pentru HotNews.ro Vasile Ciută, lider de nucleu autobaza Pipera, Sindicatul Transpublic din STB.

Acesta spune că șoferii doresc ca înainte de relocare, autobaza Giurgiului să îndeplinească condițiile necesare.

Ciută spune că li s-a propus plata orelor suplimentare, dar nu sunt de acord.

”Vrem să creeze condiții normale mai întâi. Ei susțin că ne plătesc, problema nu este de bani, ci că nu putem să rezistam fizic, psihic, 14-15 ore pe zi, avem familii, nu putem sa ne neglijam familiile”, a explicat acesta.

Relocarea se va face începând de luni până pe 27 ianuarie.

Contactat de HotNews.ro, Andrei Creci, directorul STB, a declarat că situația este una provizorie și că se lucrează la îmbunătățirea condițiilor de la Autobaza Giurgiului.

”La autobaza Pipera sunt 500 de oameni. Toți 500 au vrut să rămână împreună, nu au dorit să-i mutăm separat către alte autobaze. Decizia a fost să-i relocăm la fosta autobază Giurgiului, o autobază dezafectă în urmă cu 10 ani, condițiile nu sunt extraordinare, dar lucrăm să le îmbunătățim. Nu aveam ce face fiindcă încep lucrările la Spitalul Metropolitan. Soluția este una provizorie, am cumpărat un teren de 4,2 ha lângă fostul depou Giulești, acolo vom construi o autobază nouă, de la zero. Aceasta va fi gata în 1-2 ani. Până atunci autobaza Pipera putea fi fărămițată în mai multe autobuze, dar nu au vrut, au vrut să își păstreze structura”, a declarat Andrei Creci.

Acesta spune că orele suplimentare făcute de șoferi vor fi plătite conform contractului colectiv de muncă.

Indicatorii tehnico-economici pentru spitalul metropolitan propus de primarul Gabriela Firea au fost aprobați de Consiliul General la finalul anului trecut. Potrivit documentului, edificarea spitalului va costa 4,7 miliarde lei cu tot cu TVA, aproape un miliard de euro, deși primarul Gabriela Firea anunța că spitalul va costa 400 milioane de euro. Edilul a explicat că prețul este mai mare deoarece proiectul prevede și construirea unui turn de 12 etaje, locuințe pentru medici și pentru pacienți, creșă, grădiniță și infrastructura rutieră, inclusiv linie de tramvai. În ciuda sumei grandioase, în acest preț nu este inclusă și dotarea cu aparate medicale, estimată la circa 170 milioane de euro.

Primăria Capitalei urmează să scoată la licitație proiectarea și execuția. De la începerea lucrărilor, termenul de finalizare este de 3 ani. Spitalul se construiește în Pipera, pe un teren de circa 10 hectare. Pe o parte din teren se află acum autobaza STB.