Cât plătesc marile orașe din România pentru luminițele de Crăciun / Primăria Capitalei păstrează secretul / În țară, contracte de aproape 4 milioane lei pentru firma fiicei unui fost deputat PNL

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 26 noiembrie 2019, 7:30 Actualitate | Administratie Locala


Luminite de Craciun
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Mai este o lună până la Crăciun, iar luminițele au fost deja montate în centrul marilor orașe din România. Dincolo de rațiunile estetice, este vorba despre o afacere bănoasă, cu sume importante alocate din bugetele publice. HotNews.ro vă prezintă cât plătesc marile orașe din țară pentru aceste activități și la cine ajung banii.

București

Primăria Capitalei a montat deja luminițele de Crăciun pe marile artere din Capitală. O noutate în acest an sunt ornamentele în formă de mingi de fotbal, puse pe bd. Elisabeta, deoarece Bucureștiul va fi gazda EURO 2020 (va găzdui 4 meciuri, 3 din grupe și unul din optimi). Deși luminițele sunt deja puse pe străzi, în sistemul electronic de achiziții publice nu apare niciun anunț de intenție sau de atribuire și nici pe site-ul Companiei Municipale Iluminat Public. Astfel că nu știm nici cât costă, nici de la cine au fost închiriate/cumpărate ornamentele. HotNews.ro a solicitat încă de săptămâna trecută Primăriei Capitalei să comunice aceste informații, dar nu am primit niciun răspuns deși primarul Gabriela Firea se laudă cu transparența instituției și ceartă jurnaliștii în mod public că nu îi cer punctul de vedere.

Anul trecut Primăria Capitalei a cheltuit circa 9,8 milioane lei pentru luminițele de Crăciun, contractul fiind atribuit Companiei Municipale Iluminatul Public București. Mai departe, ornamentele au fost furnizate de MK Illumination S.R.L.

Firma S.C. MK Illumination S.R.L, de la care Compania Municipală Iluminat Public București a cumpărat luminițele, este din Hunedoara și are ca acționari firma MK IMMO TRUST GMBH din Austria și un cetățean român - BABA HOREA MIHAI.

Sectorul 4

Pe lângă luminițele puse de Primăria Capitalei, Primăria Sectorului 4 vrea propriile decorațiuni. Instituția va plăti circa 643.000 lei pentru închirierea de instalații pentru iluminatul festiv firmei Luxten Lighting Company. Contractul a fost încheiat pe 14 octombrie 2019 (sursa - aici).

Luminițele vor fi puse în următoarele piețe și pe următoarele bulevarde: Big Berceni, Fântâna Florilor, Tineretului – Văcărești, Eroii Revoluției, Luică-Giurgiului, Apărătorii Patriei, Tineretului-Șincai, Budapesta (D.Cantemir - Mărășești), Reșița – Luică, Iriceanu – Olteniței, Ctin Brâncoveanu – Olteniței, Ctin Brâncoveanu - N.Vasile, Ctin Brâncoveanu - Turnu Măgurele, etc. și bulevarde precum: Șoseaua Olteniței- tronson Iriceanu-Eroii Revoluției, Bvd. Brâncoveanu -tronson Olteniței-Luică, Șoseaua Berceni - tronson Apărătorii Patriei-Pta Sudului, Șoseaua Berceni- tronson Apărătorii Patriei-centură București, Bvd. Tineretului - tronson Șincai-C.Văcărești, Bvd. Al. Obregia - tronson E.Racoviță-T.Măgurele, C.Văcărești- tronson Sos. Olteniței-Pasaj M.Bravu, Șerban Vodă -tronson Șincai-Eroii Revoluției, Gheorghe Șincai -tronson Tineretului-Timpuri Noi, Nițu Vasile - Izvorul Rece- Drumul Gazarului, Turnu Măgurele, Luică, Sos. Giurgiului- tronson Sos. Olteniței-Drumul Bercenarului, Emil Racoviță, Ion Iriceanu - tronson Ap.Patriei-Sos. Olteniței, Huedin + Straja -tronson Ctin Brâncoveanu - Drumul Gazarului, Alunisului, Reșița, Secuilor, etc.

Sectorul 6

Și Primăria Sectorului 6 vrea mai multe decorațiuni. Instituția va plăti circa 530.00 lei pentru închirierea de produse și servicii de montare/demontare echipamente pentru „Iluminat festiv pe perioada sărbătorilor de iarna 2019-2020” în Parcul Drumul Taberei. Contractul a fost semnat pe 12 noiembrie 2019 cu firma EURO-AUDIT SERVICE. http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-rfq/100103525

Sibiu

Primăria Sibiu plătește pentru bradul artificial ornamental cu aspect natural inclusiv cu globuri și instalații luminoase cu LED-uri, asigurarea asistenței tehnice pe toată perioada montării, demontării și la punerea în funcțiune a instalațiilor electrice circa 530.000 lei. Contractul a fost semnat pe 2 octombrie 2019 cu firma MK ILLUMINATION. (sursa)

Pentru iluminatul stradal festiv, instituția mai plătește circa 1,4 milioane lei. Contractul a fost încheiat pe 11 februarie 2019 cu firma EURO-AUDIT SERVICE, potrivit informațiilor din sistemul electronic de achiziții publice. (sursa)

Medgidia

Primăria Medgidia plătește pentru iluminatul festiv pentru sărbătorile de iarnă, respectiv închirierea, montarea, punerea în funcțiune, demontarea, verificarea și remedierea defecțiunilor a instalațiilor închiriate circa 670.000 lei. Contractul a fost semnat pe 12 noiembrie 2019 cu firma EURO-AUDIT SERVICE. (sursa)

Cernavodă

Primăria Cernavodă plătește pentru închirierea de produse pentru iluminatul festiv circa 636.000 lei. Contractul a fost semnat pe 5 noiembrie cu firma EURO-AUDIT SERVICE. (sursa)

Galați

Primăria Galați plătește pentru închirierea echipamentelor și instalațiilor de iluminat festiv pentru sărbătorile de iarnă circa 640.000 lei. Contractul a fost încheiat pe 21 octombrie cu firma RC ENERGO INSTALL. (sursa)

Slatina

Orașul Slatina, prin Direcția Administrarea Străzilor și Iluminatului Public, a încheiat pe 12 noiembrie 2019 un contract în valoare de circa 670.000 lei cu firma EURO-AUDIT SERVICE pentru achiziție și montaj iluminat decorativ pentru sezonul de iarnă.

„Achiziționarea și montarea acestor produse de iluminat festiv este necesară, întrucât mai multe instalații de iluminat ornamental s-au deteriorat din cauza uzurii și a intemperiilor apărute în decursul anilor, scăzând astfel gradul de civilizație și confort. Astfel, se vor achiziționa următoarele produse: decorațiune tip panou de sfere – 46 buc; decorațiune tip aripa de înger (alb – rece) – 48 buc; decorațiune tip aripa de înger (alb – cald) – 44 buc; sfera 2D (alb-cald) – 69 buc; boltă luminoasă – 1buc; sfera 3D alb-cald – 3 buc”, se arată în sistemul electronic de achiziții publice. (sursa)

Către cine ajung banii: contracte de 3,9 milioane lei către firma fiicei unui fost deputat PNL

Sectorul 6 din București, Sibiu, Cernavodă, Slatina și Medgidia au încheiat contracte de 3,9 milioane lei cu firma EURO-AUDIT SERVICE. Potrivit datelor de la Registrul Comerțului firma are doi acționari: HORGA MARIA GABRIELA (99.99%) și SECARĂ FLOAREA (0,01%).

Horga Maria Gabriela este fiica fostului deputat PNL Vasile Horga (2012-2016).

Firma a fost înființată în 2004 și are sediul social în Târgoviște. În 2013 apărea în acționariatul firmei și Vasile Horga (5%), dar acesta s-a retras.

În 2012, Horga Maria Gabriela a fost consilier personal la Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri și administrator la Romaero. În 2013 apare ca administrator la compania de stat Active Conexe SA din Craiova, dar și director de cabinet la secretar de stat la Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri și a făcut parte din Consiliul de Administrație al următoarelor companii: SAAF, GDF SUEZ, FORMENERG. În 2014, aceasta a ocupat funcția de consilier la cabinetul președintelui ANAF, potrivit datelor din declarațiile de avere și de interese. Potrivit declarației de interese în 2013 era vicepreședinte TNL.

Firma Luxten Lighting Company s-a ocupat de iluminatul public din București peste 20 de ani, având în acest sens contract cu Primăria Capitalei. Din 3 iulie 2019, Compania Municipală Iluminat Public București S.A. a preluat această activitate.

Ce spune EURO-AUDIT SERVICE

Contractele au fost câștigate după depunerea unor oferte conforme și îndeplinirea criteriului de atribuire: prețul cel mai scăzut, a declarat Alexandru Cârlig, administrator al firmei, la solicitarea HotNews.ro.

”Societatea noastră participa lunar la aproximativ 15-25 de licitații. Media contractelor câștigate din acest număr total de participări se situează la 2 licitații, acesta fiind un procent pe care ne dorim să îl îmbunătățim. (...) Spre exemplu, compania noastră a participat în aceeași perioadă de 2 luni (în care am câștigat licitațiile care fac obiectul solicitării dvs) și la alte licitații de iluminat sau de lucrări electrice în țară. Dintre acestea aminitim: Drăgășani, Poplaca, Satu Mare, Călmățuiul de Sus, iluminat festiv la Deva, Iluminat festiv la Hunedoara, la ADPS Buc sector 3, la ADPS București sector 2, Iluminat la Jucu, la Blaj, extindere rețea Administrație Port Constanța, Băneasa - Cta, Crevedia, la Bistrița, Valul lui Traian - Constanța, Peccica - 2 proceduri, Chitila -ilfov, Pantelimon -ilfov, Constanța festiv - 3 loturi, Sinaia - extindere și Sinaia - întreținere, Grădiștea, Tudor Vladimirescu, Babiciu, Rm Vâlcea, Tg Jiu, Compania Iluminat Public București - 5 loturi, Sopralita, Savadisla”, spune acesta.

Potrivit sursei citate, compania ”a fost înființată în 2004 și este specializată în execuția lucrărilor electrice (extinderi, reabilitări, întreținere a sistemului de iluminat și nu numai, cât și producția, furnizarea și montajul decorațiunilor festive de sărbători). Societatea are în jur de 75 de angajați, și un departament tehnic- ofertare dedicat exclusiv participării la licitațiile ce se publică pe site-ul de Achiziții Publice Național (SICAP)”.

Reprezentanții societății spun că au câștigat licitațiile deoarece au oferit cel mai mic preț dintre participanți:

1. Sector 6 București: Valoare estimată a achiziției : 605.270 lei fără TVA,

La licitație s-au înscris 2 participanți: Cris Style Impex și Euro Audit Service. După aplicarea criteriului de atribuire "prețul cel mai scăzut ", compania noastră s-a clasat pe locul 1 cu prețul ofertat de 530.950 lei. După expirarea perioadei legale de contestație, am fost declarați câștigători și invitați la semnarea contractului.

2. Sibiu: Licitația la care faceți referire a fost publicată pe site-ul Național de Achiztii Publice anul trecut, obiectul procedurii fiind ,,ORNAMENTE ILUMINAT FESTIV DE IARNĂ ÎN MUNICIPIUL SIBIU” pentru Crăciunul 2018-2019,

Valoarea estimată a achiziției fiind de 1.932.773,11 lei, în licitație s-au înscris 2 firme, MK Illumination SRL și Euro- Audit Service.

MK Illumination a ofertat un preț de 1.928.790 lei (cu aprox 5.000 lei mai mic decât estimatul) iar compania noastră a ofertat un preț de 1.398.955 lei (cu aproape 600.000 lei mai puțîn decât valoarea estimată) și astfel am fost declarați câștigători prin comunicarea rezultatului procedurii din 20.09.2018 și chemați să semnăm contractul în dată de 03.10.2019 (pentru a trece perioada legală pentru eventualele contestații).

Cu toate acestea, în ultima zi în care se puteau face contestații, MK Illumination a depus contestație la raportul procedurii cât și la comunicarea rezultatului la Tribunalul Sibiu și astfel Primăria Sibiu nu a mai semnat contractul până nu se clarifica situația în instanța. Prima decizie a instanței a respins contestația celor de la MK Illumination și a păstrat deciziile Primăriei Sibiu de a ne declara pe noi câștigător al procedurii. După această decizie a instanței, MK Illumination a depus recurs la Curtea de Apel Albă-Iulia care a decis în Februarie 2019, după Crăciun, păstrarea deciziei din prima instanța - Tribunalul Sibiu, prin urmare noi fiind declarați câștigători, astfel, pe 11.02.2019 am semnat contractul cu Primăria Sibiu și am livrat produsele.

Ulterior hotărârilor celor două instanțe, conform hotărârii definitive, Primăria Sibiu a semnat contractul, însă la puțîn timp după, Primăria a reziliat unilateral contractul, decizie pe care acum am contestat-o în instanța și este în stadiu de judecată. Astfel, compania nu a beneficiat de acest contract câștigat prin hotărâri a două Instanțe.

3. Medgidia : Valoare estimată a achiziției : 789.181lei fără TVA, în licitație s-au înscris 2 participanți Luxten Lighting și Euro Audit Service, după aplicarea criteriului de atribuire "prețul cel mai scăzut ", compania noastră s-a clasat pe locul 1 cu prețul ofertat de 669.095.5 lei. După expirarea perioadei legale de contesatie, am fost declarați câștigători și invitați la semnarea contractului.

4.Cernavodă : Valoare estimată a achiziției : 644.000 lei fără TVA, în licitație s-a înscris 1 participant Euro Audit Service, după aplicarea criteriului de atribuire "prețul cel mai scăzut ", compania noastră s-a clasat pe locul 1 cu prețul ofertat de 636.417.10 lei. După expirarea perioadei legale de contesatie, am fost declarați câștigători și invitați la semnarea contractului.

5. Slatina: Valoare estimată a achiziției : 960.000 lei fără TVA, în licitație s-au înscris 2 participanți RC Energo Install și Euro Audit Service, după aplicarea criteriului de atribuire "prețul cel mai scăzut ", compania noastră s-a clasat pe locul 1 cu prețul ofertat de 669.140 lei. După expirarea perioadei legale de contesatie, am fost declarați câștigători și invitați la semnarea contractului.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















8585 vizualizari

  • -1 (15 voturi)    
    . (Marţi, 26 noiembrie 2019, 7:32)

    Sarmat [utilizator]

    Astia de la PNL......dati dislike uri care va regretati voturile!
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns de bun simt pe care nu'l meriti (Marţi, 26 noiembrie 2019, 18:43)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      in primul tur n-am votat nici PSD nici PNL

      in al 2 lea tur doar nu eram tampit sa votez viorica...
  • +17 (17 voturi)    
    Coruptia tot coruptie e (Marţi, 26 noiembrie 2019, 8:19)

    Jolly Roger [utilizator]

    Si jaful tot jaf!
    Mai ales ca e pe banul public.

    Cu un ANI eficient si un DNA prompt sa vezi ce liniste se face pe segmentul asta!
  • +7 (7 voturi)    
    Nu inteleg eu ceva? (Marţi, 26 noiembrie 2019, 9:02)

    fdaniel [utilizator]

    Dar nu e o contradictie intre Achizitie PUBLICA si pret SECRET ??

    Doamna Kovesi,mai treceti pe la noi, din cand in cand!
  • +6 (6 voturi)    
    Nu poti sa tii secret cand cheltui bani publici! (Marţi, 26 noiembrie 2019, 9:59)

    shuly [utilizator]

    Jurnalistiide la Hotnews trebuie sa depuna cerer in scris care conform legii are un timp de raspuns din partea Primariei.Daca timpul expira aveti dreptul sa faceti plangere penala impotriva lor si sa trimiteti organele abilitate la cercetari.
    Numai asa vor invata acesti indivizi ca ei sunt pusi acolo sa gestioneze niste bani care nu sunt ai lor.
    Iar oamenii trebuie sa inteleaga ca orice lucru ,oricat de mic ,se face din banii lor si nu ai primarilor.
    Ca si la administratiile de bloc orice cheltuiala peste o anumita suma trebuie aprobata de catre locatari.
  • 0 (4 voturi)    
    anul acesta, (Marţi, 26 noiembrie 2019, 10:14)

    bancher [utilizator]

    in semn de protest, nici nu ma mai duc prin Balciul de Craciun organizat de Firea. A ocupat ditamai piata creand haos in trafic si nebunie ptr cei care parcau acolo, a cheltuit banii nostri pe prostii, ca sa faca ce? UN ditamai chici, casute amplasate alandala, miros de mici si carnati prajiti de nu iti mai iese din haine, lume multa si necivilizata, multi cu mintile aburind de la vinul fiert...
    mai bine ma duc intr-un parc, ies mai in castig. La targul lui Firea sa se duca cei care au votat-o, ca li se potrivesc din plin carnatii, berea si vinul fiert.
  • +4 (4 voturi)    
    Doar curios (Marţi, 26 noiembrie 2019, 10:40)

    ranuhasu [utilizator]

    Nu e lege care sa sanctioneze nepublicarea anuntului lansat de Primarie pe sistemul de achizitii publice?
    • 0 (0 voturi)    
      Sistemul de achizitii publice (Marţi, 26 noiembrie 2019, 11:21)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui ranuhasu

      se numeste SEAP (sistemul electronic al achizitiilor publice). Ba da, exista lege, se numeste Legea nr 98/2016 privind achizitiile publice, si legea este clara: orice entitate publica isi va face achizitiile prin intermediul platformei electronice SEAP; adica dai anunt in SEAP , pui caracteristicile care te intereseaza, si apoi alegi oferta cu pretul cel mai mic. Daca vrei sa iei mai scump, faci un referat de motivare a deciziei, care trebuie sa fie aprobat de ANAP (Autoritatea nationala a achizitiilor publice).
      Daca Firea nu a respectat legea si a facut achizitii directe, ocolind SEAP, e pasibila de puscarie.
      Numai sa vedem cine are curaj sa o controleze si sa aplice legea.
  • -1 (1 vot)    
    ma intreb cat s-a furat in bucuresti (Marţi, 26 noiembrie 2019, 11:50)

    Itsoc [utilizator]

    bucurestiul e intr-o stare mai deplorabila decat a fost in ultimii 19 ani. Comparabil cu perioada de dinainte de 2000 doar cu mai mult trafic si mai multa mizerie.

    In conditiile in care bucuresitul are un buget imens iar falimentul a fost deja anuntat, ma intreb daca macar 5% din bugetul primariei chiar a fost folosit pentru a face lucruri utile ca in rest pare ca doar furt si balciuri.

    Pe aceasta ocazie ii felicit pe bucurestenii care in iunie 2016 au mers la mare. Mi-amintesc cum stateam in sectia de vot ca observator si nu venea nimeni. Prezenta atunci la nivel de bucuresti a fost 39% .

    Noroc ca am plecat din cloaca aia de oras.
    • 0 (0 voturi)    
      in 5 iunie 2016 (Marţi, 26 noiembrie 2019, 13:20)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      putini bucuresteni au fost la mare...vremea a fost urata, racoroasa, nu e de mers la mare in Romania pe 5 iunie.
      Insa starea de lehamite si de respingere a clasei politice au dus la acest absenteism la vot.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by