Primăria Capitalei ar putea cumpăra cele 100 de tramvaie noi de la turcii de la Durmazlar

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:52 Actualitate | Administratie Locala


Tramvai turcesc de 33 de metri
Foto: durmaray.com
Primăria Capitalei ar putea cumpăra cele 100 de tramvaie noi de la turcii de la Durmazlar. Potrivit clubferoviar.ro, comisia de licitație din cadrul municipalității a desemnat luni câștigătorul procedurii de achiziție publică, respectiv firma DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S. Contactați de HotNews.ro, reprezentanții municipalității spun că nu pot anunța deocamdată câștigătorul, deoarece urmează o perioadă de 10 zile de contestații.

”Oferta declarată câștigătoare în urma aplicării criteriului de atribuire, cel mai bun raport calitate-preț și a algoritmului de calcul asociat așa cum a fost publicat în anunțul de participare, este oferta prezentată de DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S. care s-a clasat pe primul loc și a obținut un punctaj de 99,61 puncte”, se arată în documentul ”Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire <Achiziționarea a 100 de tramvaie>”, intrat în posesia culbferoviar.ro.

Turcii de la Durmazlar au concurat la această licitație cu asocierea Astra Vagoane Călători Arad -CRRC (China).

În ceea ce privește specificațiile tehnice, oferta Astra-CRRC propunea un tramvai cu lungimea de 36 de metri, iar al turcilor de la Durmazlar va măsura doar 32 de metri.

”Ceea ce ridică însă serioase semne de întrebare asupra corectitudinii procedurii de achiziție este faptul că nu s-a ținut cont de indicatorul ”life cycle cost”, adică consumul și cheltuielile pe durata perioadei de exploatare. Conducerea Astra Vagoane Călători Arad va face contestație la decizia de atribuire a contractului. Nu e pentru prima oară când producătorul autohton de material rulant Astra Vagoane Călători este ”faultat” la o procedură de licitație publică”, scrie clubferoviar.ro.

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru achiziționarea celor 100 de tramvaie în decembrie 2018. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 și 55. Valoarea totală estimată a contractului depășește 845 milioane de lei (fără TVA).

Potrivit caietului de sarcini aferent procedurii de achiziție, tramvaiele vor fi din gama de 36 m, cu minim 5 uși duble, și trebuie livrate în 4 ani. În primul an se va livra doar un tramvai. În anul 2 de contract ar urma să fie livrate 48 de tramvaie, în anul 3 de contract alte 48 de tramvaie, iar în ultimul an încă 3 tramvaie.

"Ofertantul se obligă să livreze primul tramvai, în termen de maxim 9 luni de la semnarea contractului. După livrare ofertantul se obligă în maxim 3 luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului (..). În situația în care ofertantul declarat câștigător nu reușește să obțină omologarea de tip a vagonului cap de serie, după cele 12 luni de la semnarea contractului, se va proceda la rezilierea contractului.", se arată în Caietul de sarcini.

Potrivit documentului de licitație, toate tramvaiele vor fi echipate cu instalație de numărare a călătorilor (sisteme cu senzori inteligenți 3D și un analizator) fiind incluse în prețul contractului.

"Instalația va permite urmărirea și înregistrarea numărului de călători transportați pe anumite intervale de timp, stație, linie, nr. vehicul etc. Informațiile sistemului de numărare călători vor fi structurate în rapoarte după descărcarea datelor în server. Descărcarea datelor se va face prin computerul de bord, în timp real.

Precizia reală de măsurare a sistemului trebuie să fie de minim 95% fără prelucrări și corecții de software. La ofertă se va prezenta certificatul CE emis de un laborator neutru acreditat în UE care să certifice precizia de minim 95%. Sistemul nu va efectua numărări când ușile vehiculului sunt închise.", se mai arată în caietul de sarcini.

Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate-preț, componenta financiară având o pondere de 60% în punctajul maxim al ofertei.​

Turcii de la Durmazlar au mai câștigat anul trecut o licitație în Polonia, pentru furnizarea a 24 de tramvaie în Olsztyn. Tramvaiul Olsztyn are o capacitate de 210 pasageri, 32,500 m lungime, 2,5 m lățime și 3,7 m adâncime, podea 100% coborâtă. În Turcia, tramvaiele producătorului circulă în orașele Samsun și Kocaeli.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6193 vizualizari

  • +7 (21 voturi)    
    miticii nu se dezic (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:05)

    torna_fratre [utilizator]

    autobuze turcesti
    urmeaza tramvaie turcesti.
    Bucurestiul inca nu a scapat de apucaturi de raia turceasca.
    In schimb cei de la Astra Arad nu au decat sa exporte ca blonda mono-neuron de la primaria bucuresti se vinde pe lire turcesti.
    • -5 (5 voturi)    
      sa ia o data.. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 18:45)

      Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      atata ce-ati cantat autobuzele alea otokar, ati umplut internetul cu aberatii.. in final s-au dovedit a fi foarte bune si foarte utile, imi plac mai mult decat alea mercedes, care nu aveau nici macar aer conditionat.
  • +12 (18 voturi)    
    Ne-am turcit de tot... (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:09)

    bancher [utilizator]

    Nu inteleg de ce nu se iau de tramvaie de la Arad..macar am sustine economia nationala.
    Daca tot cu turcii facem, vai de noi...ajungem iar ca pe vremea fanariotilor.
    • -1 (9 voturi)    
      ajungem? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:08)

      ion_de_la_tara [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      sundem deja acolo! pasalac turcesc, bazat pe bacsis si ciubuc (tot cuvinte turcesti)
  • +9 (13 voturi)    
    Nema problema (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:12)

    ABBV [utilizator]

    daca se strica exact cand a expirat garantia sau de cum a intrat in exploatare ...Peskes`ul e important sa ajunga unde trebuie...restul nu conteaza.
  • +22 (22 voturi)    
    Nu am nimica cu turcii (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:26)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Sa fie sanatosi turcii.
    Ei momentan sunt pe tobogan in jos, lira lor s-a devalorizat si s-a incurajat exportul.
    Dar cat timp exista fabrica de tramvaie in Romania, discuta naibii cu ei ca sa dam de mancare fratilor nostri si apoi la altii.
    Daca continuam in felul acesta se duce de rapa toata economia tarii. Mai ales acuma cand va veni o criza mai ampla decat cea din 2008.

    Iar pentru minunatul ''jurnalist'': Olsztyn este numele orasului nu al modelului de tramvai.
  • +4 (8 voturi)    
    trist (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:29)

    Kato01 [utilizator]

    Turci, nemti nu conteaza de unde se cumpara. Dar sunt bani risipiti dc merge pe sinele vechi cu infrastructura varza.
  • +15 (15 voturi)    
    deci cat e bucata ? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:37)

    vila77 [utilizator]

    845 mil / 4.75 / 100 buc = 1.778.947 Euro bucata ??!!

    Polonezii au cumparat 24 buc cu 20 mil Euro … adica vreo 833.000 Euro bucata

    https://clubferoviar.ro/durmazlar-a-semnat-contractul-pentru-livrarea-tramvaielor-in-polonia/

    Matematica nu gluma :(
    • +4 (4 voturi)    
      Conteaza ce s-a cerut in contract. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:02)

      _sandu_ [utilizator] i-a raspuns lui vila77

      In cazul autobuzelor sunt 4 ani garantie completa cu tot cu consumabile si inca 4 ani cu garantie normala fara consumabile. (asta fiind modivul pentru care concurenti au avut oferte asa de slabe fata de Otokar)

      Aici se pare ca s-a cerut la fel : "Contractul include piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere în funcţiune, servicii de întreţinere, service şi remedierea defecţiunilor pe perioada garanţiei. Câştigătorul va asigura şi şcolarizarea vatmanilor."

      Economia turcilor are probleme si lira turceasca e la pamant de asta matura cu astia pe jos in aceste licitatii.
    • +3 (3 voturi)    
      Da corect..... (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:15)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui vila77

      la noi tot e dublu ....drumurile/km materialul rulant ....tot ce atinge statul se dubleaza la pret. Si e normal .....nu? Doar avem taxe duble.
    • 0 (0 voturi)    
      Ca fapt divers (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:20)

      georgmihai1211377215 [utilizator] i-a raspuns lui vila77

      In articol beneficiarul spune ca produsul turcesc ar fi mai bun decat Tramino pe care il foloseste deja, dar este vorba de un model mai vechi de Tramino, tarile cu industrie de material rulant schimba modelele precum producatorii de auto, des. Sigur nu se poate compara tramvaiul produs in Turcia cu modele recente de Tramino, precum asta: https://pl.wikipedia.org/wiki/Solaris_Tramino#/media/Plik:Leipzig_NGT10_Linie4_04.jpg
  • +10 (12 voturi)    
    Lololol (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:37)

    mitg [utilizator]

    S-au pierdut bucurestenii cu firea.
  • +2 (8 voturi)    
    ... (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:51)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    rahat turcesc... doar produse de rahat, nimic de calitate.
  • +6 (8 voturi)    
    Firea preferă turcește. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:05)

    asavreau [utilizator]

    Pecheș,rahat,minciună.Cumpără(!) 100 de tramvaie și vin numai 50.
  • +5 (5 voturi)    
    Da' spaga, cat e spaga ? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 15:19)

    KTerinca [utilizator]

    "Ca calitatea" turcismelor o stim …. .
    O urare romaneasca, mai de colea, asa …. : Hai sictir !
  • +7 (7 voturi)    
    Explicatia est efoarte simpla (Marţi, 5 noiembrie 2019, 16:16)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Turcii si-au facut si confirmat reteaua de dat spaga. A mers cu autobuzele, sa mearga si cu tramvaiele....
    Parasuta mai da un tun inainte de disparitie. E stilul psd.
    De unde au turcii traditie in fabricat tramvaie?!
    Piesele de muzeu care mai circula inca prin Bucuresti sunt facute in Romania si uite ca circula de zeci de ani...dar noua ne place sa dam banii altora.
    R'ati ai dreaq cu melcii vostri.....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by