Când e Bucureștiul mai poluat? Nu în timpul orelor de vârf din trafic, ci noaptea în weekend. Ce spun instituțiile statului despre această "anomalie"

de Catiușa Ivanov, Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 5 noiembrie 2019, 8:00 Actualitate | Administratie Locala


Poluarea in Bucuresti - Duminica, 3 noiembrie
Foto: Hotnews
Timp de mai bine de două spătămâni HotNews.ro a monitorizat înregistrările pe București ale rețelei independente de monitorizare a calității aerului - Airly.eu. Culmea, valorile cele mai mari - practic momentele când Bucureștiul apare că ar fi mai poluat nu au fost în timpul săptămânii, la orele de vârf din trafic, ci noaptea și mai ales în weekend. Trei weekenduri consecutive, duminică de duminică, în care valorile de poluare cu praf (PM10 și PM2.5) au depășit chiar și 400%. HotNews.ro a solicitat informații la institutțiile de mediu, dar acestea spun că se sesizează doar dacă măsurătorile sunt făcute de rețeaua oficială de monitorizare - rețea oficială unde în București-Ilfov doar câteva stații au înregistrat date privind poluarea cu praf. Practic - din punct de vedere oficial și al statisticilor - Bucureștiul este un oraș curat atâta timp cât nu este înregistrată poluarea.


Info pe scurt:
  • Trei weekenduri la rând, în special duminică noaptea, rețeua independentă de monitorizare a calității aerului Airly.eu a înregistrat creșteri alarmante de poluare cu praf (PM10 și PM2.5) în București.
  • În mod constant valorile înregistrate au fost foarte mari în weekend și noaptea, în timp ce datele din timpul săptămânii, chiar și la orele de vârf, erau simțitor mai mici. Ba chiar au fost zile din timpul săptămânii cu valori constant „pe verde”, în ciuda traficului și a altor surse de praf precum șantierele din oraș.
  • La solicitarea HotNews.ro, instituțiile de mediu au spus pe rând că: nu știu despre ce poluare este vorba / că rețeaua oficială de stații de măsurare nu au înregistrat și ea acele valori ridicate / că rețeaua Airly nu e acreditată și că înregistrările nu respectă nicio normă de măsurare.
  • Din rețeaua oficială de măsurare a poluării pe zona București-Ilfov doar câteva stații au înregistrat date privind poluarea cu praf.
  • Primăria Capitalei nu a răspuns solicitărilor HotNews.ro, iar Garda Națională de Mediu a transmis că nu știe despre ce este vorba și nu a răspuns dacă există vreo anchetă în curs.

Două săptămâni de monitorizare - valori de praf foarte mari noaptea și în weekend / Rețeaua oficială de la Protecția Mediului a înregistrat valori de trei-patru ori mai mici

Timp de mai bine de două săptămâni, HotNews.ro a monitorizat constant raportările rețelei independente de monitorizare a calității aerului Airly.eu care se bazează pe 17 senzori în zona București-Ilfov, asta după ce mai mulți utilizatori și cititori au semnalat pe Facebook creșteri periculoase a gradului de poluare cu praf în general seara și mai ales în weekend.

Trei weekend-uri la rând, gradul de poluare cu praf în București a crescut alarmant în special noaptea.

Un moment extrem a fost duminică pe 27 octombrie, la miezul nopții, când valorile PM2.5 au ajuns și la 428% față de maximul admis, iar cele de PM10 au ajuns la 230%, conform înregistrării unui senzor din rețeaua Airly din zona Șoselei Giurgiului.

Rețeaua oficială de stații a Agenției de Protecția Mediului București, pe lângă faptul că doar o parte au înregistrat date privind poluarea cu praf, a contorizat valori de două-trei sau chiar patru ori mai mici în acea noapte - practic în București nu exista oficial un grad de poluare așa de ridicat.

În weekend poluare, în timpul săptămânii valori „pe verde”...

Poluarea înregistrată de Airly a continuat apoi și luni, toată ziua, abia de marți încolo valorile revenind mai spre normal, ba chiar „pe verde” în zilele ce au urmat.

De aici și paradoxul: în zile de săptămână, cu traficul greu și aglomerat din București, cu șantiere și alte surse de poluare, calitatea aerului a fost mult-mult mai bună decât ce s-a înregistrat în weekend pe canalul independent de măsurare.

Ce spun Garda de Mediu și Agenția pentru Protecția Mediului

În urma monitorizării, HotNews.ro cerut instituțiilor statului responsabile explicații - de unde și cum apar aceste valori, dar ne-am lovit de dezinteresul statului de a efectua măcar o minimă cercetare sau interes, deși este vorba despre o problemă care ar putea afecta peste două milioane de oameni (patru milioane după ultimele estimări ale primarului Gabriela Firea).

Contactați de HotNews.ro, reprezentanții Gărzii de Mediu București spun că nu știu despre ce este vorba și ne-au îndrumat către Agenția de Protecția Mediului București, care are rețeaua oficială de monitorizare a calității aerului.

Viorel Glăman, comisarul șef al Gărzii de Mediu București: „Mie nu mi-au venit aceste măsurători. Vă rog să vă adresați Agenției pentru Protecția Mediului București, ei fac măsurătorile. Primăria Capitalei se ocupă”.

De la Agenția pentru Protecția Mediului ni s-a comunicat că rețeaua lor nu a înregistrat aceste depășiri, iar dacă ar fi înregistrat, ar fi sesizat Garda de Mediu.

Simona Aldea, director APM București: ”Acelea [n.r. înregistrările Airly] nu sunt acreditate. Dacă vreți să aflați calitatea aerului intrați pe calitateaer.ro și vedeți stațiile din rețeaua națională de monitorizare care sunt acreditate și sunt datele transmise la Comisia Europeană. Eu nu vreau să comentez deloc ce înregistrează acele analizoare care nu respectă nicio normă de măsurare. Dacă vreți, puteți să comparați datele cu cele de pe calitateaer.ro unde se înregistrează online toate măsurătorile. Nu știu acum dacă au înregistrat depășiri sau nu, dar cu siguranță nu au înregistrat asemenea valori fiindcă sezizam Garda de Mediu, să facă verificări. Dacă ar fi fost asemenea depășiri ar fi fost raportate și la Minister și la Garda de Mediu și cu siguranță aș fi știut. Orice astfel de anomalie ar apărea, am fi știut”.

La Primăria Capitalei am solicitat un punct de vedere încă de la începutul săptămânii trecute, dar nu am primit niciun răspuns până la momentul publicării acestui articol.

La Garda Națională de Mediu am întrebat vineri dacă există o anchetă în curs și dacă cineva a sesizat aceste depășiri, dar nu am primit niciun răspuns până la această oră.


Poluarea Aerului în București - Airly.eu vs rețeaua de stații ANMB (date colectate de pe calitateaer.ro):

Notă: HotNews.ro a monitorizat o perioadă mai lungă zi de zi, dar pentru exemplificarea fenomenului în acest articol am ales câteva exemple grăitoare începând cu 20 octombrie 2019.

  • Duminică/Luni 20 octombrie - în jurul orei 20.00

Măsurători Airly:

Poluarea cu PM2.5 atinge pragul de 98 µg/m³ - depășire de 392%, iar PM10 - 142 µg/m³ - 242%. Cea mai gravă situație este în Popești Leordeni, în Sectoarele 3, 4, 5.

Masurători rețea APMB:

Merg doar două stații, B1 și B5 (Lacul Morii și Parcul Drumul Taberei):

Poluarea cu PM2.5 atinge pragul de 27 și 35 µg/m³.

Poluarea cu PM10 este măsurată de stațiile B1, B2, B3, B5, B6, B8 (Lacul Morii, Parcul IOR, Șoseaua Mihai Bravu, Parcul Drumul Taberei, Universitate, Pădurea Snagov), iar valoarile înregistrate sunt cuprinse între - 41 și 60 µg/m³. Stațiile din aceste zona Popești Leordeni și Sectorul 5 nu au înregistrat (B7 și B4).




---

Ulterior acestor valori mari înregistrate dumincă noaptea, rețeaua Airly a constatat o îmbunătățire a calității aerului pe parcursul săptămânii.

Mai jos aveți selectate și lipite capturi de ecran realizate marți, miercuri și joi, când multe valori din Capitală erau „pe verde” dimineața la ora 10.



În weekend, încă de sâmbătă, poluarea a crescut din nou...

  • Sâmbătă 26 octombrie - 20.00 - 21.00:

Măsurători Airly:

Poluarea cu PM2.5 atinge pragul de 66 µg/m³ - depășire de 264 %, iar PM10 - 97 µg/m³ - 194 %. Situația este critică în Sectorul 5.

Masurători rețea APMB:

Merge o singură stație, B1: Poluarea cu PM2.5 atinge pragul de 24 µg/m³.
Pentru măsurarea poluării cu PM10 merg 3 stații B1, B3, B6 care au înregistrat valori cuprinse între 30 și 66 µg/m³.



  • Duminică/Luni 27/28 octombrie - 00.00-01.00:

Măsurători Airly:

Poluarea cu PM2.5 atinge pragul de 107 µg/m³ - depășire de 428 %, iar PM10 - 155 µg/m³- 310%. Situația critică este în Sectoarele 5 și 3.

Măsurători rețea APMB:

Merge o singură stație, B1:
Poluarea cu PM2.5 atinge pragul de 54 µg/m³.
Pentru măsurarea poluării cu PM10 merg 3 stații B1, B3 și B6 care au înregistrat valori între 55 și 97 µg/m³.


---

Ca urmare a valorilor mari de duminică noaptea, toată ziua de luni Airly a înregistrat valori foarte mari de poluare cu praf în Capitală (colaj 1, mai jos). Abia spre marți valorile au început să scadă, iar miercuri au reintrat „pe verde(colaj 2, mai jos)...

Luni 28 octombrie pe timpul zilei:


Marți (29 oct) și Miercuri (30 oct):




Cum a venit weekendul, cum s-a reluat povestea... Duminică seara (3 noiembrie) între orele 19 și 23 rețeaua Airly înregistrează noi valori alarmante (+400% la PM 2.5).

  • Duminică 3 noiembrie - 19.00-20.30

Măsurători Airly - 20:30 - zona Barbu Văcărescu:

Poluarea cu PM2.5 atinge pragul de 101 µg/m³ - depășire de 404 %, iar PM10 - 138 µg/m³ - 276%. Situația critică în zone din Sectoarele 1, 2 și 3.

Rețeaua APM (între orele 20 și 24):

PM2.5 - 45-153 µg/m³- o singură stație merge.

PM10 - trei stații (B1, B3 și B6) între 50 și 161µg/m³.



---

Despre particulele PM10 și PM2,5

Particulele în suspensie reprezintă un amestec complex de particule foarte mici și picături de lichid.
  • PM 2.5: 25 ug/m3 - valoarea-tintă anuală, 20 ug/m3 - valoarea limită anuală care trebuie atinsă până la 1 ianuarie 2020
  • PM 10, valori limită: 50 ug/m3 - valoarea limită zilnică pentru protecția sănătăţii umane; 40 ug/m3 - valoarea limită anuală pentru protecția sănătăţii umane

Surse naturale: erupții vulcanice, eroziunea rocilor, furtuni de nisip și dispersia polenului.

Surse antropice: activitatea industrială, sistemul de încălzire a populației, centralele termoelectrice. Traficul rutier contribuie la poluarea cu pulberi produsă de pneurile mașinilor atât la oprirea acestora cât și datorită arderilor incomplete.

Efecte asupra sănătăţii populaţiei

Dimensiunea particulelor este direct legată de potențialul de a cauza efecte. O problemă importantă o reprezintă particulele cu diametrul aerodinamic mai mic de 10 micrometri, care trec prin nas și gât şi pătrund în alveolele pulmonare provocând inflamații și intoxicări.

Sunt afectate în special persoanele cu boli cardiovasculare și respiratorii, copiii, vârstnicii şi astmaticii.

Copiii cu vârsta mai mică de 15 ani inhalează mai mult aer, și în consecință mai mulți poluanți. Ei respiră mai repede decât adulții și tind să respire mai mult pe gură, ocolind practic filtrul natural din nas. Sunt în mod special vulnerabili, deoarece plămânii lor nu sunt dezvoltați, iar țesutul pulmonar care se dezvoltă în copilărie este mai sensibil.

Poluarea cu pulberi înrăutăţeşte simptomele astmului, respectiv tuse, dureri în piept și dificultăți respiratorii.

Expunerea pe termen lung la o concentrație scăzută de pulberi poate cauza cancer și moartea prematură.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















47917 vizualizari

  • -53 (57 voturi)    
    Hopa a venit UE la putere? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 8:45)

    Lok [utilizator]

    Nu chiar dar nu suntem departe.
    • +22 (28 voturi)    
      @Lok (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:45)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Deci poluarea este ceva prea bun... prea romanesc, prea de la tara, nu ?

      Vai de creierasul tau saracut....

      Astia de la UE se tin numai de ticalosii, uite, acum o tin langa cu poluarea asta, rai ce sunt ei !
      • -13 (21 voturi)    
        Taxarea pe carbon si isteria mediului e a lor (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:44)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Asa ca ma astept la multe articole si stiri asemanatoare de acuma.
        • +3 (7 voturi)    
          Senzorii Airly.eu sunt cu infraroșii și impreciși (Marţi, 5 noiembrie 2019, 19:34)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Senzorii aceia Airly.eu sunt cu infraroșu. Măsoară cât de opaca, sau transparenta, este o masa de aer la lumina infraroșe și de aici pe baza unor calibrări făcute nu se știe cum se stabilește o legătură cantitativa intre opacitate și densitatea prafului.
          • +1 (3 voturi)    
            relax (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 11:43)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Astia cred ca sereleul polonez este vreo autoritate UE. Practic, este o firma care face bani din isteria cu mediul. Bravo lor, ca turma e mare si mai creste. Cati crezi ca s-au dat pe site-ul lor ca sa vada cu ce se mananca?

            Sunt curios cati dintre astia "eco" de pe aici sunt dispusi sa cotizeze la firma poloneza si sa "monitorizeze", pe banii lor, aerul din Romania. Brusc, "salvatul" planetei parca nu mai e mare chestie. Ipocrizie cat casa...
      • 0 (2 voturi)    
        UE (Marţi, 5 noiembrie 2019, 21:41)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        La tine un SRL polonez este "astia de la UE"? Pentru ca are domeniu .eu? :)))))
    • -10 (14 voturi)    
      Airly.eu indica cât de curat nu poluat e aerul! (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:21)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Senzorii Airly.eu arata cât de curat nu cât de poluat e aerul! Voi interpretați exact pe dos indicațiile lor. Ati creat niște praf artificial sa vedeți ca într-adevăr creste indicația aparatului la poluare? Nu ați făcut asemenea test ca dacă îl puneați în practica ați fi remarcat ca scădea nivelul de poluare afișat cu creșterea cantității de praf.

      Valorile voastre sunt pe dos de cum ar trebui din cauza ca aparatul indica eronat o creștere în loc de o scădere și invers.

      Citat:
      "Timp de mai bine de două spătămâni HotNews.ro a monitorizat înregistrările pe București ale rețelei independente de monitorizare a calității aerului - Airly.eu. Culmea, valorile cele mai mari - practic momentele când Bucureștiul apare că ar fi mai poluat nu au fost în timpul săptămânii, la orele de vârf din trafic, ci noaptea și mai ales în weekend. Trei weekenduri consecutive, duminică de duminică, în care valorile de poluare cu praf (PM10 și PM2.5) au depășit chiar și 400%."
      • +8 (14 voturi)    
        Hai ca esti tare (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:38)

        Pasarea_PuieMontix [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Nu te supara insa ori esti daltonist ori nu stii engleza. Cand poluarea e ridicata iti scrie "Poor air quality" cu alb pe fundal rosu. "Adeca" spune nu iesi fraiere afara "ca e" putoare. Plus valorile sunt mai ridicate.
        As fi de acord cu tine ca este cel putin ciudat si ca articolul nu indica nici o cauza si nu prezinta o opinie a unui specialist. Pt ca mega specialistii "le-au dat cu flit". Nu m-as mira sa fi dat de niste fetitze puse bine de mai marii vremii
      • +2 (8 voturi)    
        aparatul nu a indicat eronat (Marţi, 5 noiembrie 2019, 15:14)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Vezi aici: https://airindex.eea.europa.eu/

        Se poate vedea pe harta asta dand click pe Ruse si pe Sofia, graficele arata ca in weekend pe 30,31 octombrie a fost o poluare mai mare.

        Nu sunt echipamente Airly, ci sunt probabil din alea omologate.

        Da Romania, lipseste cu desavarsire de pe harta. Singura tara din UE si singura capitala care nu e monitorizata deloc.

        PM poate fi din cauza unei mase de aer cu mult praf, sau doar ca a fost mai frig si s-au ars mai multi combustibili fosili, eventual la frig nu se mai declanseaza nici catalizatoarele masinilor.
    • +10 (14 voturi)    
      Hopa era ALDE Prahova la putere! Energia + Mediu (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:43)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Si ma tem ca va fi in continuare.

      Cei de la Mediu ii acopera pe cei de la Energie care accepta in SEN energia electrica produsa de CET-uri prin arderea pacurii, in timp ce Hidroelectrica ramine cu energia nevinduta.

      CET-urile folosesc gaz metan ziua si pacura noaptea -ilegal sau cu derogare data de PMB -si in zilele cu ceata, cind fumul e mai putin vizibil, dar mai toxic.
      Cei de la Mediu nu au program dupa ora 16.00 si in weeek-end si oricum nu raspund la telefoane, iar in scris trimit abureli.
    • -1 (7 voturi)    
      nu ma incred in niciun aparat de masura (Marţi, 5 noiembrie 2019, 19:02)

      Gheorghe_Dan [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      in schimb ma incred mai mult in ce vad si simt. In timpul saptamanii pe timp de zi, aerul este irespirabil, din cauza masinilor. Oricine spune altceva (inclusiv aerly astia) e prost sau are alte interese (e samsar?!)

      De asemenea in timpul noptii aerul este foarte greu respirabil din cauza centralelor termice, probabil pentru ca s-au construit foarte multe blocuri, toate cu centrale de apartament. Nici noaptea nu mai pot aerisi. Poate ar trebui puse taxe si pe centrale, la fel ca la autoturisme.

      Praful ala este dupa cum bate vantul, dupa zona de amplasare a acelor aparate, institutiile au dreptate cand spun ca nu sunt acreditate.
  • +10 (20 voturi)    
    Glume de institutii (Marţi, 5 noiembrie 2019, 8:58)

    ady77 [utilizator]

    Garda de mediu,Agentia pentru mediu, pana nu or sa ne "stranga" rau de tot cei de la U.E, pe zona de mediu, caiini latra, ursul merge.
    Nici ei nu stiu ce trebuie sa faca.
    Daca si sambata a devenit zi aglomerata, e normal ca duminica sa se lase tot praful.
    Ce este interesant, cand mai e cate un cros,sau un eveniment se inchid zeci de strazi, iar pe celelalte ia de mai circula, daca mai poti.
    Acest tip de eveniment, ar merita incercat si pe langa Bucuresti, nu neaparat in mijlocul orasului, se pot face trasee de alergat interesante.
    • -16 (24 voturi)    
      Ce e interesant e ca avem valori isteric de mari (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:47)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Dar expectanta de viata continua sa creasca. iar bolile pulmonare continua sa scada. Nimic de inteles din asta.
      • +8 (12 voturi)    
        Bolile pulmonare sunt in crestere (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:26)

        morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Peste 10 ani vor reprezenta a treia cauza de deces la nivel mondial.
        http://www.ziare.com/viata-sanatoasa/boli/bolile-pulmonare-afecteaza-tot-mai-multi-romani-1164031
        • -7 (13 voturi)    
          Recunos ca nu am dat vreo sursa, dar nici tu. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:50)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui morex

          Bolile pulmonare ca si cauza a decesului au crescut foarte usor, dar doar pentru ca au scazut forate mult bolile cardiace, daca corectezi pentru aceasta discrepanta, obtii ca bolile respiratorii provoaca mai greu decesul decat in anii precedenti.
          • +4 (10 voturi)    
            OMS e sursa (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:44)

            morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Scrie in articol. Speculatiile tale sunt irlevante nu ai prezentat nici un fel de sursa care sa le sustina.
            • -4 (8 voturi)    
              OMS nu face articole stiintifice. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:56)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui morex

              Putea sa scrie "cercetatorii vestici", nu e o referinta pentru nimic, nu ii verifica nimeni nu pretind ca datele lor sa fie altceva decat o estimare, dar lumea le ia de bune.
              • +5 (7 voturi)    
                OMS are experti (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:28)

                morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                OMS centralizeaza studiile si trage concluzii. Lasa cercetarile pe mana specialistilor ca asa ajungi sa spui ca vaccinurile ucid.
                • -1 (13 voturi)    
                  OMS declara carnea rosie un risc de cancer. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:58)

                  Lok [utilizator] i-a raspuns lui morex

                  Mai... hai sa nu taiem din fasa ideea ca astia nu ar face politica. Si politica zilei este, taxam carbonu, carnea e rea etc.
                  • +2 (8 voturi)    
                    Declara in cunostinta de cauza (Marţi, 5 noiembrie 2019, 14:51)

                    morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                    Tu vorbesti ca sa te afli in treaba.
      • +6 (18 voturi)    
        Deci asta era scopul. Omorirea Exact cum banuiam. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:54)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Si mie mi se pare evident faptul ca producerea energiei electrice si reciclarea deseurilor fix in mijlocul marilor orase romanesti si nu undeva in munti sau zone aride nu este nici prostie, nici intimplare, ci un proces coordonat si coerent care are ca scop scaderea capacitatii de munca si a vitalitatii populatiei si pe termen lung, imbolnavirea si scaderea duratei de viata.

        Ca doar nu or sa ne plateasca pensii pina la 80 ani.
      • +7 (9 voturi)    
        raspuns (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:13)

        mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Uite si rezultatele unui studiu efectuat intr-un oras din polonia....
        https://www.mdpi.com/2073-4433/10/7/393/pdf


        The results obtained in the study allow the formulation of the following conclusions:
        • Air quality standards in the Niedzica recreational area (for existing 24 h and 8 h averaging periods)
        were exceeded in seven out of twelve locations in the case of PM10 and in all twelve locations in
        the case of PM2.5.
        • The highest air pollution was recorded on non-working days. Heating during winter days was
        recognised as a major source of air contamination with different PM fractions.
        • The European CAQI index demonstrated that PM10 and PM2.5 were primarily responsible for
        high values of air pollution during winter days, based on core pollutants in the background index.
        • Due to the wide spectrum of measured parameters and the calibration and validation procedures
        carried out by the manufacturer, the application of medium-cost sensors seems to be a good
        alternative to both professional measurement stations and low-cost devices.
        • -4 (14 voturi)    
          Toate valorile de PM 10 sau 2.5 se bazeaza (Marţi, 5 noiembrie 2019, 14:02)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui mumuishere

          pe un studiu demonstrat ca eronat, ce presupunea ca orice doza cat de mica de particule va avea un efect cumulativ final, cand de fapt exista o valoare limita la care nici un efect medical nu poate fi observat. Ghici care studiu le face la UE mai multi bani. Si vei afla care e cel care l-au ales... pentru bunastarea europenilor, bineinteles.
          • +7 (9 voturi)    
            Cam ciudata logica ta (Marţi, 5 noiembrie 2019, 14:36)

            serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Aparent astia ard deseuri ca sa faca banul gros, si tu sustii ca nu e nici o problema, ca studiile astea care arata ca defapt poluarea cu particule e ok ptr sanatate.
            Firea s-a trezit ca vrea sa faca un nou incinerator in Bucuresti, dar aia care zic ca poluarea e rea, zici tu ca fac banul...
            Sunt eu tampit sau...
            • +1 (7 voturi)    
              Cum spuneam exista o valoare de la care conteaza. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 16:45)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

              Dar nu este cea de 25 ug/m3 de PM 2.5 stabilit de UE. E unul din standardele alea care te vor forta sa platesti si sa fii in vesnicul infringment. Sclavie din bunavointa ta prost informata.
          • +3 (3 voturi)    
            Da, stiu (Marţi, 5 noiembrie 2019, 16:46)

            mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Da, ai dreptate. Echipamentele airly sunt de kko iar variatia pentru senzorul de PM10 poate de si de 300 de ug/m3. (in loc de 200 sa arate 500). La fel ca si costul. Un senzor de aer al pmb ajunge la 10k euro comparativ cu 200 de euro cat costa cel de la airly...
          • -1 (1 vot)    
            Si care e studiul ala? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 17:15)

            morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Sau l-ai inventat tu?
    • +6 (10 voturi)    
      Airly cum au explicat valorile? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:54)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Nu stiu, dar acum si intuitiv par ciudate valorile de la Airly. Da, PSD-ul fura si distruge, dar aici ar trebui sa aflam si niste explicatii de la Airly cu care sa putem combate afirmatia PSD-ului ca "nu sunt acreditati".
      • +11 (13 voturi)    
        De ce nu face statul? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:42)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Ei iti pun la dispozitie un serviciu gratuit. De ce ar trebui sa vina Airly sa iti dea tie explicatii ce centrala polueaza in timpul noptii in tara ta? Pare ca au senzori in toata Europa. Dovada ca nu senzorii sunt de vina, este ca senzorii relativ apropiati arata nivele asemanatoare, deci nu este vorba de un senzor decalibrat.
        Ce poti cere este acelasi nivel de masuratori sa fie efectuate de autoritati.
  • -9 (13 voturi)    
    Cat de corecta e ora masuratorilor? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:11)

    cchris [utilizator]

    Nu stiu cum sunt gandite sistemele alea, dar e posibil ca datele de cand sunt colectate pana cand sunt salvate in baze de date si apoi apar in grafice sa dureze ceva timp. Sigur apare acolo momentul masurarii si nu cel al salvarii in baza de date? Ar fi stupid, dar cand vorbim de institutiile statului nostru nimic nu e exclus.
    • +10 (12 voturi)    
      Postez de citiva ani ca noaptea e poluarea maxima (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:02)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui cchris

      Chiar am sa-mi pun pe retelele sociale actele trimise de-a lungul anilor la Primarie, Politia Locala, Mediu - precum si rapunsurile primite - in care tot reclam faptul ca noaptea nu se poate respira de fum si praf iritant in zona Kogalniceanu - Cismigiu.

      Nu e nicio greseala.

      O alta problema e inaltimea la care se fac masuratorile. Poluarea e mult mai mare la etajele superioare, in timp ce cei de la Mediu o fac pe idiotii si masoara poluarea doar la nivelul solului.
  • +10 (12 voturi)    
    Explicatii Airly (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:15)

    luxian [utilizator]

    Airly cum explica rezultatele acestea?
    Intuitiv, nu mi se pare nici mie normal sa fie valori mai mari in weekend, cand nu se lucreaza si circula semnificativ mai putine masini.
  • +20 (24 voturi)    
    Weekend (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:18)

    florinos [utilizator]

    In weekend si noaptea intra in funcțiune Centralele Termice pe păcura sau cele care ard frunze, atunci se evacuează reziduurile de catre Protran si alte firme dubioase de la marginea Bucureștiului. Daca ar evacua ziua s-ar sesiza Garda de Mediu, asa esti mai greu de gasit.

    Faceti o harta cu fabricile care au cos de evacuare si faceti teste in weekend, este sanatatea voastra in joc.
    • +17 (21 voturi)    
      absolut corect (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:45)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Noaptea dupa ora 21 in general se simte in zona de nord absolut in fiecare zi un miros infect de ars, iar vara mirosuri specifice arderilor/emanatiilor de la groapa de gunoi Rudeni-Chiajna. (cei din Militari Residence cunosc acel miros mult mai indeaproape).

      Noaptea ard si CET-urile + gropi de gunoi, incineratoare si cine stie cate alte gaze. Cata ipocrizie, masuram unde ne convine sa dea bine si apoi luam leafa linistiti, cu rapoartele curate. Ce stat de cacat!
      • 0 (0 voturi)    
        Si in sectorul 5 (Joi, 7 noiembrie 2019, 10:19)

        Valentin Valentin [anonim] i-a raspuns lui naenae

        Si in sectorul 5 pe Pucheni se ard deseuri noaptea si miroase ingrozitor si poltia/garda de meidu NU GASESC POARTA CELUI CARE ARDE desi i-am facut plangere.
  • +17 (21 voturi)    
    Hmm (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:21)

    tudor74 [utilizator]

    Nu m-ar mira sa fie descoperite masluiri ale aparatelor de masura oficiale, ca mna, conform PSD-ului curge laptele si mierea in Romanistan, inclusiv poluarea este mult mai mica aici decat in restul europei. Cine zice altfel este un sorosist, un dusman al poporului mandru romanesc.
    • -13 (23 voturi)    
      Soros exista si a platit multi jurnalisti. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:59)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Echipa Europa FM nici nu se mai scunde ba chiar se mandreste cu asta.
      • +12 (14 voturi)    
        Si de ce nu ar fi mandri? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:29)

        morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Soros a contribuit substantial la democratizarea Romaniei dupa 1990. A sprijinit fundatii si publicatii care au sustinut statul de drept si justitia, drepturile omului, s-au opus regimurilor lui Iliescu, Nastase.
        • -3 (7 voturi)    
          Nu am zis ca nu se pot mandri. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:29)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui morex

          O si fac si e ok. Nu inteleg de ce unii cred ca sponsorizarea factorilor de influenta media a fundatiei lui Soros e o conspiratie. E documentata si reala. Si ne putem si mandri cu asta.
          • +9 (13 voturi)    
            Pentru ca sunt prosti (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:47)

            morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Soros e explicatia prostilor pentru insuccesul lor in viata.
            • -4 (8 voturi)    
              Zici ca e o conspiratie? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:58)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui morex

              Nu mai inteleg. Tocmai ziceai ca Soros sponsorizeaza factorii de influenta media. Acuma iti retragi afirmatiile verificabile?
              • +4 (8 voturi)    
                Nu am afirmat asta (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:34)

                morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                Trollezi.
                • -2 (6 voturi)    
                  Ai zis ca Soros a contribuit..... (Marţi, 5 noiembrie 2019, 15:17)

                  Lok [utilizator] i-a raspuns lui morex

                  Acuma te dezici. Ok. cum vrei, dar ceea ce ai scris ramane momentan acolo.
                  • +3 (5 voturi)    
                    N-am zis ca e conspiratie (Marţi, 5 noiembrie 2019, 17:16)

                    morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                    Soros face ceva normal, numai prostii cred ca e conspiratie.
                    • 0 (6 voturi)    
                      Soros face ceva normal, (Marţi, 5 noiembrie 2019, 22:24)

                      Lok [utilizator] i-a raspuns lui morex

                      Submineaza autoritatea si suveranitatea unei tari prin acapararea mass-mediei. E absolut normal. Denumirea de conspiratie ii este atribuita de cei care ii mascheaza actiunile ca si beningne.
  • +12 (16 voturi)    
    no comment (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:35)

    Cetateanu [utilizator]

    https://liberinteleorman.ro/poveste-din-teleorman-fermier-amendat-de-garda-de-mediu-dupa-ce-a-plantat-40-000-de-arbori/?fbclid=IwAR1DhPkX2KTtbUUjoOJ2wtpUMU21x50TEHwkY3UGPUNzMT7Vk6_jvpfWYfw
  • +10 (22 voturi)    
    sobele polueaza (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:38)

    RaimondAudio RaimondAudio [anonim]

    Monitorizarea Airly este foarte corecta si reflecta realitatea din teren. Toata lumea are senzatia extrem de gresita ca traficul rutier este mama si tata poluarii in Bucuresti. In realitate cea mai mare poluare care conteaza pentru cetateni, este cea provenita de la sobe de incalzire. In weekend zonele sarace ale Bucurestiului stau acasa, nu se duc la munte sau in alte parti pentru ca nu au bani. Tot pentru ca nu au bani oamenii de la periferiile sarace arunca in soba toate gunoaiele si deseurile gasite gratis, inclusiv cauciucuri, orice poate arde. Nici nu este nevoie de senzori, pur si simplu veniti seara in cartierele sarace cu case si o sa va ingroziti cat de intens este smogul. Aproape ca zici ca este o ceata continuua sufocanta. Asa se intampla cand avem gaze sa ne punem si in cap dar guvernantii nu vor sa-l vanda ieftin si populatiei. Ar trebui sa traga gaze ieftine peste tot si sa subventioneze achizitia de centrale termice la case.
    • +9 (15 voturi)    
      si traficul polueaza (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:50)

      carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui RaimondAudio RaimondAudio

      Numai ca senzorii Airly nu masoara decat poluarea cu particule, nu si gazele, cum ar fi CO2, CO, NO2. Fireste, exista poluare si de la sobe, de la centralele de incalzire precum si de la centrele care ard deseuri.
      • -3 (9 voturi)    
        CO2 nu este un poluant. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:51)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui carmen_i

        CO si NO2 sunt de prea scurta durata pentru a conta.
        • +6 (8 voturi)    
          NO2 are efecte negative asupra sanatatii (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:49)

          morex [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Breathing air with a high concentration of NO2 can irritate airways in the human respiratory system. Such exposures over short periods can aggravate respiratory diseases, particularly asthma, leading to respiratory symptoms (such as coughing, wheezing or difficulty breathing), hospital admissions and visits to emergency rooms.
          https://www.epa.gov/no2-pollution/basic-information-about-no2#Effects
  • +16 (18 voturi)    
    Poluatorii in intelegere cu controlorii (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:40)

    clencix [utilizator]

    Centrala de la Grozăvești pornește emisia de praf de cărbune numai dupa miezul nopții, spre dimineață se simte mirosul de ars în aer, ziua au grija sa nu se vadă și sa nu se simtă. Cosurile uriașe de ars nu trebuie sa fie în interiorul cetății.
    • +1 (3 voturi)    
      praf de carbune? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 15:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      cam ce e ala ca nu inteleg.
      • 0 (2 voturi)    
        vezi (Marţi, 5 noiembrie 2019, 20:31)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        https://ro.wikipedia.org/wiki/C%C4%83rbune
        • 0 (0 voturi)    
          eu te-am intrebat de "praf de carbune" (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 9:45)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui clencix

          Citez din minunatia ta de articol
          Drept combustibil, atât casnic, cât și în producerea de curent electric produs cu ajutorul turbinelor din termocentrale. Prin ardere cărbunele eliberează căldură și produce gaze de ardere ca dioxid de carbon, dioxid de sulf și vapori de apă.
  • +17 (21 voturi)    
    Ceva sigur este (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:42)

    serbanTeodor [utilizator]

    Si tind sa cred ca e ceva ilegal, ptr ca se simte dimineata, miros de fum, deci in timpul noptii ard astia ceva, probabil deseuri. Si nu e eroare de airly ptr ca se simte, si cand deschid airly se confirma ca e spre rosu.
    Nu ma prind cum putem pune noi o statie airly. Se cumpara de la ei sau cum naiba. Eu as fi gata sa donez sau sa instalez una.
    Nu ma astept la institutiile statului sa faca ceva, ptr ca suspectez ca voit statul si-a oprit toate statiile ptr a nu sari populatia ca e dezastru in Buc.
    • +10 (12 voturi)    
      airly (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:41)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

      Am discutat cu cei de la Airly anul trecut, iti pot vinde senzor si il instalezi tu unde poti, dar trebuie sa achiti din buzunarul tau acel senzor in jur de 3-400euro.
  • -3 (13 voturi)    
    problema nu e ce spun institutiile statului (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:45)

    AliKimiku [utilizator]

    Ci ce ne spune bunul simt si anume faptul ca nu traficul auto este principalul vinovat pentru aceste depasiri de limite.
    Vad ca jurnalistii se feresc ca d. de tamaie sa traga concluzia asta.
    • -8 (16 voturi)    
      Traficul nu face atata poluare. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:00)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Arderea si incinerarea sunt cauzele principale. Bunul simt vine din prostie deobicei, nu te mai baza pe el.
  • +1 (9 voturi)    
    Inregistari (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:47)

    generatia-III-a [utilizator]

    La inregistrarea agentilor poluanti pot apare tot felul de anomalii.Vorbesc in cunostinta de cauza. Un exemplu pe care l-am studiat a fost cu cativa ani in urma cand la ora 23h.58min. aparea o crestere brusca de poluare si apoi dupa o ora disparea.Nu am reusit sa facem nimic. Una din aceste masuratori monitoriza un cos de fum.Cresterea aparea si cand la acel cos de fum nu se degaja nimic(nu functionau utilajele).Tarziu am aflat ca la acea ora(ora 24) incepea emisia unei antene puternice din zona.Nu am reusit sa filtram cu nimic acel "zgomot" care introduceau acele inregistrari false.
  • +16 (18 voturi)    
    Calitatea aerului (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:49)

    Casargoz [utilizator]

    Senzori montați in parcuri și în pădure la Snagov.
    Și nici o depășire.
    Un senzor omologat și certificat într-un parc e ca o frecție Diana la un picior de lemn.
    Se cheamă România la mișto.
    • +4 (8 voturi)    
      Ca sa evite acuzatia de genocid ci crima contra um (Marţi, 5 noiembrie 2019, 14:37)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Supunerea unei populatii unor conditii care ii poate leza calitatea vietii e definita in Codul Penal art 438, 439 lit. b. ca Genocid si Crima contra umanitatii.

      Ar trebui facuta o plingere penala.
  • +10 (18 voturi)    
    Sa citim tot graficul.... (Marţi, 5 noiembrie 2019, 9:58)

    CetateanulRoman [utilizator]

    In afara faptului ca peste tot in tara poluatorii au activitate intensa in week-end, prietenii stiu dece.... e importat de vazut ca atunci cind e umezeala mare nu ramin particule in aer, se depun. Cum da un pic soarele si e uscat, praf la greu. Si da e ridicat de cauciucuri, de vint. Praful are la origine constructiile permanente, grobile din asfalt (materialul se macina si dispare ....), nesimtitii care parcheaza pe pamint si ies cu cauciucurile murdare, etc....
    Totul agravat de lipsa vegetatiei care sa fixeze/filtreze praful.

    Oriunde in occident poti sa mergi doua saptamini fara sa ai praf pe pantofi; In Ro ii lustruiesc zilnic..........
    • -7 (11 voturi)    
      Alt sol alta clima (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:08)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Nu te poti compara cu Franta sau europa de vest unde vesnic bate un vant dinspre mare fara praf si fara nisip.
      • +6 (10 voturi)    
        Dar acum 20-30 ani cind eram multi si cu industrie (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:16)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        era alt sol si alta clima?
        Nu, dar nu aveam "baieti destepti" in energie, CET-urile faceau ceeea ce erau proiectate sa faca, repectiv caldura pe gaze, iar energia electrica se producea in munti, nu se punea problema "concurentei" intre furnizorii de energie, adica cineva sa produca inutil.

        Tot atunci erau legi care spuneau ca hirtia/cartonul/sticla se taie si recicleaza numai in hale acoperite, in mediu umed si sub perdea de apa.
        Acum, hirtia si sticla se taie/sparge/preseaza direct pe strazi in momentul colectarii. De aici vine polarea cu pulberi din marile orase.
        • +1 (3 voturi)    
          acum 30 de ani aerul era muuult mai infect (Marţi, 5 noiembrie 2019, 15:54)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Intreaba-i pe fericitii de la Copsa Mica sau cei care aveau bafta sa stea pe langa o fabrica de ciment, Medgidia, Campulung, etc.
          • +5 (7 voturi)    
            Macar se producea. Acum profit pt strainsi moarte (Marţi, 5 noiembrie 2019, 16:15)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Acum se produce o energie ne-necesara ce aduce profit unor actionari straini si moarte pt noi, dar si asta e pe lista profiturilor celor de mai sus.
            • 0 (0 voturi)    
              omule,ai grave carente la intelegerea sistemului (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 9:54)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              energetic.
              Energia nu se poate introduce in sistem fara ca ea sa fie consumata undeva. Acel sistem trebuie sa fie in permanenta echilibrat. De aia cand bate vantul in Dobrogea, termocentralele trebuiesc oprite.
              Si vorbind de straini,
              Electrocentrale Bucuresti SA - În prezent, Ministerul Energiei este principalul acţionar al companiei, deţinând 97,51% din acţiuni, restul acţiunilor fiind deţinute de SNGZ Romgaz (2,49%).
              • 0 (0 voturi)    
                Si cine detine CET GROZAVESTI? (Joi, 7 noiembrie 2019, 12:25)

                D-or [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Cine are actiuni? Acum citiva ani era un turc
    • +11 (11 voturi)    
      si sutele de tone de praf (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:48)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      imprastiate anual in oras pe post de material antiderapant
  • +13 (21 voturi)    
    Cred ca (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:00)

    Casargoz [utilizator]

    Un specialist ar trebui sa știe ca un număr mare de senzori "neomologati" și necalibrati poate oferi o precizie și acuratețe mai mare decât doi senzori perfect calibrat pusi într-un parc.
    Noțiuni de statistica se predau parca și în liceu.
    • -10 (14 voturi)    
      Zici ca (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:53)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Mai bine multi si prosti decat putini si buni?

      Atunci asa sa fie, mult si prost! Rezistenti multi si prosti!
      • +6 (10 voturi)    
        doar rezistent nu esti! (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:28)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        .
      • +7 (11 voturi)    
        Literatura (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:20)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        Concluzii in primul rand:
        Calibrarea de laborator este irelevanta din punct de vedere al masurarii poluarii. Vezi al doilea document.

        Cu toate acestea, literatura de specialitate susține că: (1) abordările cu costuri reduse pot fi utile pentru
        evaluarea calitativă a concentrației într-un mediu moderat poluat și (2) desfășurarea multor senzori ieftini la scară comunitară sau de vecinătate poate oferi o suficientă granularitate a datelor pentru a oferi informatii despre tiparele spațiale și / sau temporale. Acest lucru poate fi util pentru evaluarea expunerilor umane sau producerea de seturi de date pentru analiza tendințelor pe termen lung.

        1. cititul poate fi obositor dar recomand:
        How Many Low-Precision Sensors are Enough for Reliable Detection?
        Published in: IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems ( Volume: 47 , Issue: 4 , OCTOBER 2011 )
        This paper investigates the problem of achieving any given detection performance through combining multiple independent low-precision sensors with uncertain parameters. It shows that the achievability is robustly guaranteed when the number of sensors is above some level. An example is used to demonstrate the effectiveness of the obtained results.

        La fel de mult recomand:
        Low-cost sensors for the measurement of
        atmospheric composition: overview of
        topic and future applications
        Editors: Alastair C Lewis, Erika von Schneidemesser and
        Richard Peltier
        Lead authors: Candice Lung, Rod Jones, Christoph Zellweger, Ari Karppinen, Michele Penza,
        Tim Dye, Christoph Hüglin, Zhi NING, Roland Leigh, David Hagan, Olivier Laurent, Greg
        Carmichael
        Contributing authors: Gufran Beig, Ron Cohen, Eben Cross, Drew Gentner, Michel Gerboles,
        Sean Khan, Pierpaolo Mudu, Xavier Querol Carceller, Giulia Ruggeri, Kate Smith, Oksana
        Tarasova
        • -4 (6 voturi)    
          Spui ceva (Marţi, 5 noiembrie 2019, 14:38)

          Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

          Dar esti pe langa subiect.

          Eu am raspuns afirmatiei urmatoare: "Un specialist ar trebui sa știe ca un număr mare de senzori "neomologati" și necalibrati poate oferi o precizie și acuratețe mai mare decât doi senzori perfect calibrat pusi într-un parc."

          Una este un senzor necalibrat, alta este un senzor neomologat si care poate sa inregistreze foarte prost.
          Apoi ca vii cu foarte multi senzori prosti pentru care s-ar putea ca din punct de vedere statistic sa ajungi cu media valorii masurate undeva aproape de valoarea reala este discutabil si nu neaparat sa se intample, dar pentru asta ar trebui ca toti acei senzori prosti sa masoare in acelasi loc, nu sa fie amplasat fiecare prin alte locuri, ca altfel nu ai rezolvat nimic cu acei senzori prosti.
    • +7 (9 voturi)    
      Corect, dar pe ticalosi nu-i poti convinge (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:18)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Ei stiu mai bine decit toti ce ticalosie fac.
  • +2 (16 voturi)    
    Publicitate pentru airly? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:10)

    independentu [utilizator]

    Airly sunt polonezi si au ambitii globale.
    Echipametele lor sunt la nivel de amatori clasa de precizie 10, sau peste, adica pot da erori de 10% sau peste. Sunt de sute de ori mai ieftine decat statiile masura de la mediu, de la ANPM. Metoda folosita de ANPM (gravimetrica, adica pe colectare efectiva de particule) este cea acceptata pe plan european, cea a polonezilor nu (metoda optica, cu laser), findca da erori mari.
    In plus, airly nu masoara CO2, N02, So2, O3 samd.
    E poluat Bucurestiul, dar, pentru a masura, ai nevoie de profesionisti, nu de amatori.
    • +7 (13 voturi)    
      Tipic romanesc (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:43)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      Aia sunt niste amatori, noi facem profi, aia au ceva in marja eroare 10%, noi n-avem nimic...
    • +6 (10 voturi)    
      :) (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:35)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      Profesionisti care masoara la snagov si in parcul drumul taberei , si langa lacul morii.
  • +4 (10 voturi)    
    Ce explicatie ati gasit pana la urma? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:35)

    Iuliana Stoica-Diaconovici [anonim]

    Am tot citi acest lung articol, in speranta ca voi gasi si explicatia acestei anomalii.
    Nu scrie nimic despre ce zic cei care au instalat aceasta retea independenta de masurare a poluarii. Cine sunt ei? Ce aparate utlizeaza in comparatie cu cele oficiale? Parerea unui expert independent? Nimic.
    Parca din cate stiam eu nu asa se scrie un articol...
    • -3 (11 voturi)    
      Nimic (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:42)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Iuliana Stoica-Diaconovici

      Probabil Hotnews va primi o sponsorizare si va ingropa subiectul.
      • -2 (8 voturi)    
        Cum a fost cu Salamul de Sibiu? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 12:30)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui florinos

        Hmmm.
      • +3 (7 voturi)    
        Multumesc HN pentru abordarea acestui subiect! (Marţi, 5 noiembrie 2019, 14:50)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui florinos

        E un articol curajos intr-un domeniu cu sume colosale protejate de partide ce par create special.

        Dar doar o plingere penala pt genocid si crima contra umanitatii ii va opri pe ticalosi.
  • +13 (15 voturi)    
    Intre timp (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:42)

    florinos [utilizator]

    Intre timp, Felix Mulţescu, un fermier din judeţul Teleorman, a plantat pe pământul său 40.000 de copaci si a fost amendat de autorități.
  • -7 (13 voturi)    
    NU este nimic paradoxal! (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:47)

    Unforgiven [utilizator]

    Doar nepriceperea celor care analizeaza acesti indicatori de poluare.

    Poluarea mai mare din week-enduri si din cursul noptilor nu are legatura cu traficul, ci cu conditiile atmosferice care s-au inregistrat pe parcursul masuratorilor.
    Astfel, in general in cursul noptii vantul este mai slab decat in cursul zilei si poluantii se acumuleaza mult mai mult in apropierea solului.

    Poluarea mai mare din week-end a fost cauzata doar de o coincidenta de conditii atmosferice care au fost mai favorabile poluarii, atata tot si nimic altceva.

    In afara de poluarea antropica mai exista si poluarea naturala, dar daca va veni Barna la putere cu siguranta ca va disparea si aia!

    Geme tara de prosti si de prostie!
    • +6 (8 voturi)    
      pai de ce faci tara sa geama? (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:30)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      .
    • +6 (8 voturi)    
      Poluarea in week-end e corelata nu paradoxala (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:49)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      Asta demonstreaza ca sunt citiva poluatori majori care au programele corelate in functie de multi indicatori: vreme (cind ploua sau e ceata), perioada (in zilele lucratoare pina la rasarit, simbata si duminica pina pe la 10.00), vizite oficiale straine in Bucuresti, chiar programele de la TV.

      De exemplu, in loc ca fumul sa inceapa sa se simta seara de la ora obisnuita, daca e vreo finala de fotbal sau alt mare eveniment, poluarea incepe dupa terminarea acestuia.

      Dupa fumul din zona Izvor stiu exact cind este sau nu este locuit Cotroceniul.

      Perioada cea mai putin poluata pe care am trait-o in Bucuresti vreodata - cind am vazut cerul albastru si norii albi - a fost 29 septembrie - 1 octombrie 2019.

      Asta nu e nepricepere, stimabile, e corelare.
  • +11 (13 voturi)    
    e o mare increngatura mafiota aici (Marţi, 5 noiembrie 2019, 10:47)

    subcultura [utilizator]

    pe tot ce inseamna monitorizare de mediu in romania e monopol politic. era o mare sensibilitate pe zona asta din partea aut de mediu.

    mai mult, in Chiajna, Chitila sau Bucurestii Noi, nici nu e nevoie de vreo masuratoare, pe la 8 seara vine damful de gunoi, cel putin de vreo doua ori pe saptamana. si nu e asa un miros putin mai neplacut, e ca si cum ai bga capul intr-un tomberon de gunoi din ala statut cu fractie umeda.

    la cati bani se invart, ma indoiesc sincer ca se va schimba ceva
  • +9 (13 voturi)    
    cum ar trebui (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:04)

    jescu [utilizator]

    As vrea sa faca monitorizarea primaria si cand se detecteaza o depasire majora din diverse cauze, gen lipsa vant sau gen presiune care tine gazele jos, atunci sa se instituie interdictii in acea zi, sa nu mearga masinile diesel sub euro 6 si cele benzina sub euro 5 sau sa mearga doar masinile cu numere impare, apoi ziua urmatoare pare. Cand dispare problema sa se ridice si restrictia. Asa se procedeaza in multe orase mari din vest.
    Monitorizarea sa fie la blocurile de langa bulevarde din Pantelimon, Militari, Piata Sudului... Acolo locuiesc majoritatea, nu in parcuri si pe strazi mici din centrul vechi. Sa monitorizeze si NOx si SO nu doar PM(ce face in momentul asta Airly).
    • +4 (6 voturi)    
      Hehe (Marţi, 5 noiembrie 2019, 11:33)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Pai idea ar fi ca daca ar fi monitorizare, ar reiesi ca esti mereu in situatia in care nu ar trebui iesi din casa din cauza poluarii.
      Asa daca nu stii, esti safe.
      • +6 (8 voturi)    
        In case se aduna mai mult fum si praf (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:30)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Praful si fumul au proprietatea de a se acumula in spatii inchise si de a fi atrase de caldura si inaltime. Iar majoritatea orasenilor locuiesc la etaj.

        Nu degeaba lumea aleasa si-a luat din timp case pe pamint in afara oraselor. Stia ce urmeaza.
    • +8 (10 voturi)    
      Poluarea de la masini e fleac pe linga CET-uri si (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:25)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      reciclare.
      Chiar e cinica masura PMB cu interzicerea masinilor sub euro 4 in timp ce acorda derogari pentru arderea pacurii si accepta pe strazi masinile de gunoi care preseaza sticla si cartonul poluind si cu fibre de carton, de siliciu, dar si cu gaze de la motoarele Diesel antice.

      Dar e mai simplu sa lezezi milioane de amariti decit sa deranezi fie si un singur mahar.
  • +7 (9 voturi)    
    Ce prostie! (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:08)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    "Primăria Capitalei nu a răspuns solicitărilor HotNews.ro"

    Asta nu mai este naivitate, este de-a dretul prostie!
    Duamna Fierea are alte trebui, nu sa raspunda la intrebari legate de poluare. gabitza ii aduce ode Veoricai, care va renasta ca pasarea Phoneix si va rade mai bine la URNA!

    Daca vroiam o Capitala nepoluata, bucurestenii nu ar fi ales taman pe stirista Varanului!!!
  • +7 (9 voturi)    
    Veniti in Bucuresti (Marţi, 5 noiembrie 2019, 13:41)

    Mihail. [utilizator]

    Pentru "o viata mai buna"...
    • +6 (10 voturi)    
      Si in Galati e la fel. Aceasi firma de reciclare. (Marţi, 5 noiembrie 2019, 14:01)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      Aceeasi firma care opereaza in Bucuresti provine din Galati si masinile penduleaza permanent prin oras huruind rontaind cartoanele si sticla si poluind infiorator.

      Si CET-ul care nu mai e folosit pentru termoficare - inchisa de primarul PSD - e foarte util pentru arderea pacurii pentru energie. Daca nu a fost deja privatizat, sigur va fi cumparat in curind de un "baiat destept".

      Si in Constanta va fi co-generare. De fapt, doar generare de fum.
  • +2 (6 voturi)    
    airly este cam ciudat (Marţi, 5 noiembrie 2019, 15:13)

    mano74 [utilizator]

    La ora asta, pe Ion Mihalache aerul este "Great air here today! The air is grand today." Tot Bucurestiul este pe verde la ora asta si in oras este fff aglomerat. Ma indoiesc sincer ca sunt reale citirile. Nici cele ale autoritatilor nu sunt probabil, dar airly este gresit bine, cel putin acum.
  • +1 (3 voturi)    
    Poluare (Marţi, 5 noiembrie 2019, 23:41)

    satanae [utilizator]

    OK, cred ca tocmai ati dat peste o poveste adevarata, daca judecam, mai ales, dupa reactia celor de la Mediu. Cineva, in Bucuresti, polueaza masiv, pe ascuns, si toate autoritatile stiu asta, dar nu vor sa spuna nimic. Cel mai probabil, este vorba de cineva important, iar toti de la stat sint complici. Mai ramine sa vedem cat de jurnalisti sinteti si daca sinteti in stare sa va tineti de poveste, ca sa aflati ce se intimpla.
    • 0 (0 voturi)    
      exact, asta e cheia subiectului (Miercuri, 6 noiembrie 2019, 15:08)

      details_count [utilizator] i-a raspuns lui satanae

      acum sa vedem cate minusuri o sa iei, pentru cel mai corect comentariu
    • 0 (0 voturi)    
      Secretul lui Polichinelle (Joi, 7 noiembrie 2019, 12:35)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui satanae

      E vorba de PACURA si de afacerile cu reciclarea.

      Si mai e intentia EVIDENTA de a sabota sanatatea si vitalitatea populatiei din orasele mari, astfel ca producerea energiei a fost mutata din munti in orase in fostele CET-uri pt termoficare, in timp ce populatia a fost incurajata sau chiar obligata, ca in Galati, sa-si monteze centrale de apartament fara sa scoata cosurile centralelor pe acoperisul blocurilor ci sa le lase sub geamurile vecinilor.

      In felul acesta se asigura imbolnavirea de cancer.

      Aici e un plan coerent de distrugere in masa.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by