Consiliul General a aprobat vinieta Oxigen. Mașinile sub Euro 2 nu mai au voie în București din 2022, iar cele Euro 3 din 2024

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 24 octombrie 2019, 12:55 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: Stirile ProTV
Majoritatea PSD-ALDE din Consiliul General al Municipiului București a votat joi proiectul primarului Gabriela Firea care vizează introducerea vinietei Oxigen din 2020 pentru mașinile sub Euro 4, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021. Proiectul a trecut cu 31 de voturi. Potrivit unui amendament propus de ALDE și aprobat, mașinile noneuro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București, iar pentru cele Euro 3 restricția este valabilă din 2024.

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de 5 tone pe arterele din Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:
  • pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; Restricția pentru Euro 4 se aprobă din 2021.
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen
Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi. Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

Tabel tarife:


Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:
  • cele electrice și hibrid
  • scuterele și motocicletele
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.
Se defineşte Zona de Acțiune pentru Calitatca Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl. Independentei - str. Știrbei Vodă - str. Berzei str. Buzeşti -p-ta Victoriei.

"Incasarea tarifelor pentru achiziționarea vinietelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice și managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului", se arata in proiectul de hotarare.

În formă inițială a proiectului, doar mașinile care nu erau înmatriculate în București și Ilfov plăteau o taxa, iar cele sub Euro 3 nu aveau deloc acces în centrul orașului.

Primarul General, Gabriela Firea: "Ma bucur ca astazi, impreuna cu majoritatea din Consiliul General care a votat acest proiect, am facut un pas urias pentru sanatatea bucurestenilor si ne-am aliniat oraselor europene care iau masuri clare pentru diminuarea poluarii! Este vorba despre introducerea vinietei OXIGEN pe care trebuie sa o plateasca masinile intens plouatoare care circula in Bucuresti si care este menita sa contribuie la sanatatea noastra si a copiilor nostri! Bucurestiul este pe locul 6 in topul celor mai poluate orase din Europa, si pe locul 4 in topul celor mai poluate orase din Romania (dupa Iasi, Cluj-Napoca si Brasov), de aceea sunt necesare masuri concrete de imbunatatire a calitatii aerului!

Dezvoltarea si modernizarea transportului public, care este acceptata in unanimitate ca solutie pentru mobilitatea urbana in secolul 21, nu poate avea efectele scontate fara masuri concomitente de descurajare a traficului cu autoturisme. Degeaba dublam numarul de vehicule ale STB, daca ele vor sta blocate in trafic! Reamintesc faptul ca, in ceea ce priveste modernizarea transportului public, in prezent sunt deja 400 de autobuze noi pe strada, Euro 6, iar anul viitor vor sosi in Capitala 130 de autobuze hibrid, pentru care deja avem semnat contractul cu Mercedes. Se vor mai achizitiona 100 de troleibuze, 100 de tramvaie si 100 de autobuze electrice, pentru care suntem in etapa finala a procedurilor de licitatie".


Grupurile PNL și USR au votat împotrivă.

Cătălin Deaconescu, consilier PNL, a declarat că primarul Gabriela Firea nu își asuma prin proiect cu cât se va reduce poluarea după aplicarea vinietei, iar proiectul nu a stat suficient în dezbatere publică.

”Interziceți un drept de proprietate, le interziceți oamenilor să intre în anumite ore cu mașina în centrul orașului, dar nu spuneți unde suntem și unde trebuie să ajungem. Trebuia o dezbatere foarte serioasă care să dureze mai mult timp. Măsura trebuia aprobată etapizat. Ascunde o taxă de congestie, nu mai aveți bani la buget”, a declarat Deaconescu.

Ciprian Ciucu, consilier general PNL, a declarat că degeaba se introduce această taxă dacă primăria nu oferă bucureștenilor alternative la autoturismul personal.
USR a votat împotrivă fiindcă amendamentele propuse de ei nu au trecut.
Lista de amendamente USR:

  • Se vor identifica zone exceptate de la plata vignetei pentru a facilita mobilitatea urbană durabilă, respectiv
  • a) parcările de tip Park&Ride precum și accesul din exteriorul Bucureștiului către acestea.
  • b) zona terminalelor mijloacelor de transport în comun care se află în proximitatea limitei teritoriale a Municipiului București și accesul din exteriorul Bucureștiului către acestea.
  • Se acordă o perioadă de grație pentru interdicția de a intra în ZACA până la data de 1 ianuarie 2021 pentru autovehiculele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 care sunt înmatriculate pe adrese din zona delimitată ZACA.
  • Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului București și vor fi folosite exclusiv pentru lucrări, investiții și proiecte din domeniul protecției mediului care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condițiilor de transport în comun și a calității aerului precum proiecte din domeniul mobilitatii urbane alternative.
  • Circulația autovehiculelor specificate în articolul 2 c) în ZACA constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1500 la 2000 de lei.
  • În zona identificată ZACA se vor înființa benzi unice pentru transportul în comun cu darea în folosință 01.01.2020 pe următoarele străzi și bulevarde: Lascăr Catargiu, Magheru, Nicolae Bălcescu, I C Brătianu Demetru, I. Dobrescu, Știrbei Vodă, Splaiul Independenței, Splaiul Unirii, Dacia între Calea Victoriei și Piața Romană.
  • Se împuternicește Primarul General să semneze un protocol cu Poliția Rutieră din București pentru asigurarea respectării benzilor unice pentru transportul în comun delimitate pe raza Municipiului București.
  • În linie cu acțiunile identificate ca necesare în domeniul protecției mediului prin Planul Local de Acţiune pentru Mediu, respectiv, promovarea conştientizării publice a responsabilităților în domeniul protecției mediului şi creşterea sprijinului public pentru strategiile alese se demara o campanie de informare a populației privind valoarea în timp real a poluanților atmosferei din București.
  • Pentru o comunicare eficientă a rezultatelor și pentru ajustarea pe viitor a parametrilor măsurii implementate conform acestei hotărâri, instituțiile responsabile menționate la Art. 10 vor organiza o dezbatere publică în luna septembrie 2020 prin care se vor prezenta rezultatele acestei măsuri pe primele 6 luni de aplicare. Se vor prezenta evoluția parametrilor de poluare măsurați în București, valorile investițiilor, a cheltuielilor de funcționare și a veniturilor din vânzare și amenzi, a sumelor cheltuite pe diferite obiective precum și statistici pe categorii de automobile care au făcut obiectul acestei măsuri. Datele vor fi prezentate cu cel puțin 5 zile înaintea dezbaterii publice.
USR a propus și modificarea tarifelor
Tarif (lei) pe zi vinietă electronică Oxigen
  • non-Euro 15
  • Euro 1 - 15
  • Euro 2 - 10
  • Euro 3 - diesel - 7
  • Euro 3 - benzina/GPL - 5
  • Euro 4 - diesel - 5
  • Euro 4 - benzina/GPL - 3



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















65376 vizualizari

  • +9 (39 voturi)    
    Acum sa le si stranga cumva! (Joi, 24 octombrie 2019, 13:01)

    mircea112 [utilizator]

    Daca nu mai au voie, sa aibe grija sa nu umple trotuarele din Bucuresti cu epave! Sa le si stranga cumva si sa le mute la periferie, si asa sunt multe epave abandonate in Bucuresti!
    • -1 (49 voturi)    
      E VREMEA (Joi, 24 octombrie 2019, 13:45)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      E vremea ca toate localitatile sa procedeze la fel, si orice masina sa plateasca atunci cand le traverseaza. Intocmai cum fac miticii din capitala rosie, Bucuresti
      • -8 (26 voturi)    
        Tu cu ce te duci la munca? (Joi, 24 octombrie 2019, 14:52)

        alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Desteptule!
        • -4 (14 voturi)    
          sa stranga rablele de pe trotuare (Joi, 24 octombrie 2019, 17:08)

          cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

          trotuarele sunt pentru trotinete.
          TROTuare -> TROTinete
          mai ales pentru cele electrice abandonate aiurea
      • +7 (23 voturi)    
        Doar orasele mari isi pot permite asa ceva (Joi, 24 octombrie 2019, 15:54)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Tu chiar crezi ca ar mai calca cineva prin Falticeni, spre exemplu, daca primaria ar impune o taxa oxygen?
        Dimpotriva, orasele mici ar trebui sa reduca cat mai mult taxele, sa atraga turisti si investitori.
        • +20 (28 voturi)    
          Am si eu o intrebare! (Joi, 24 octombrie 2019, 16:11)

          pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Masinile de adunat gunoiul sau tractoarele cu care se face dezapezirea... ce norma de poluare au?
          • +5 (13 voturi)    
            depinde de anul de (Joi, 24 octombrie 2019, 16:46)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

            fabricatie. Sunt masini ca orice alta masina, daca sunt noi au norma euro 6d-temp, daca sunt vechi au norma euro 3 sau mai mica.
      • 0 (4 voturi)    
        Poate tu esti rosu, muscale (Vineri, 25 octombrie 2019, 10:06)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Capitala a votat Nicusor Dan + Predoiu in aceeasi masura in care a votat Firea (daca mai punem si Turcescu PMP ies cred peste 50%), doar ca si atunci (ca si acum), dupa indelungi discutii, opozitia nu s-a inteles la un candidat unic. Probabil Uniunea Salvati Buc (precursoarea USR) era subevaluata ca forta.
        Altfel Bucurestiul e orice altceva decat rosu; probabil ca n-ai dat in viata ta prin el.
        • 0 (0 voturi)    
          Aveti doar in parte dreptate (Vineri, 25 octombrie 2019, 12:50)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          Utati-va si la rezultatele pentru primariile de sector.
          • 0 (0 voturi)    
            uitate (Vineri, 25 octombrie 2019, 18:41)

            sipu [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            la participarea la vot ......
            • 0 (0 voturi)    
              La ce bun? (Vineri, 25 octombrie 2019, 20:16)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui sipu

              Stiu la ce va referiti, dar nu se poate sustine cu argumente clare afirmatia des-intalnita ca sustinatorii pesedei ies la vot, iar ceilalti nu.
    • +22 (36 voturi)    
      periferie?! (Joi, 24 octombrie 2019, 14:10)

      risk_mdm [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Adica cum sa le mute la periferie?! Te crezi rasa superioara ca stai in centru, sau cum? Genul asta de gandire ne va tine pe loc inca 50 de ani.
    • +5 (21 voturi)    
      Au inceput sa le ridice (Joi, 24 octombrie 2019, 15:53)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Daca te uiti cu atentie, vezi ca au incpeut sa puna somatii de ridicare pe bordul Daciilor vechi si al altor epave..de la mine de pe strada au ridicat 2, si am vazut ca au pus somatii si pe alte strazi.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu se intampla nimic (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:30)

        Zummm [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        In Sectorul 6 le-au pus de 2 ori in decurs de 2 luni. Sa justifice si ei zilele alea de munca
    • -1 (17 voturi)    
      Ma bucur de aceasta decizie (Joi, 24 octombrie 2019, 21:26)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Sunt perfect de acord cu decizia primariei ,masinile poluante sa nu mai aiba voie in capitala deja sufocata de poluare. Asteptam si masura legata de zgomotul produs de motociclete !
  • +34 (44 voturi)    
    Exceptiile (Joi, 24 octombrie 2019, 13:09)

    Alfabetix [utilizator]

    Daca va uitati mai bine, exceptiile ne gazeaza cel mai rau!
    • -13 (25 voturi)    
      nu ai calculat bine (Joi, 24 octombrie 2019, 13:44)

      killerbee [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      cred ca toate exceptiile insumeaza undeva la 5% din totalu masinilor din oras...
    • +14 (22 voturi)    
      da (Joi, 24 octombrie 2019, 14:13)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      dar sunt ale statului (si ale presei) deci alea sunt exceptate...
      poporu plateste, smecherii au doar mai multi bani sa fure...
      ca doar nu crede cineva ca o sa investeasca acesti bani in ceva util pentru cetatean!
      • -12 (24 voturi)    
        ratezi scopu masurii (Joi, 24 octombrie 2019, 14:18)

        killerbee [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        scopul masurii este reducerea numarului de masini din oras. sigur ca poate nu e cea mai fericita prima-varianta (inca lipsesc alternative viabile) dar logic ca o sa inceapa cu masinile cele mai poluante. si nu, masinile politiei si restu exceptiilor nu ar trebui sa fie afectate de o astfel de masura. innoirea parcului auto pt institutii se face din bani publici daca nu stiai
        • +16 (20 voturi)    
          Adevaratul scop (Joi, 24 octombrie 2019, 16:28)

          unins [utilizator] i-a raspuns lui killerbee

          este sa mai fure (legal) din putinii bani castigati cu multa munca de amaratii de romani. D-aia au fost alesi, nu sa munceasca si sa gaseasca solutii eficiente la problemele comunitatii. Incapabilii! Hotii! TOTI.
          • -6 (10 voturi)    
            hai Doamne-ajuta (Joi, 24 octombrie 2019, 18:15)

            AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui unins

            da-ti-i inainte. Cea mai buna masura a primariei din ultimii 30 de ani. Abia astept sa platesc chiar eu taxa. Sper sa se reduca traficul macar cu 10-20%, ar fi extraordinar.
            Pacat ca se face derogare un an pentru cei sub euro 3 din zona ZACA, toti isi vor face mutatie in acea zona si vor circula in continuare cu harburile inca un an.
        • +6 (10 voturi)    
          visezi erotic (Joi, 24 octombrie 2019, 17:14)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui killerbee

          tu crezi ca banii aia ajung in alte buzunare decat ale smecherilor?pai iaca de ce a fost aleasa fierea.cu naivi ca tine si mai ales urlatorii ''eco'',sa tot castige aia care fac manevre.
          aia cu fumatul sunt cei mai ridicoli ''idioti utili'' ca si aia cu trotinetele.vai mama lor...
          traiasca greta tuvanburg,icoana voastra.
        • +4 (4 voturi)    
          Nicio regulă nu trebuie să aibă excepții (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:36)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui killerbee

          Dacă statul zice că euro x trebuie să plătească, atunci inclusiv statul să plătească pentru mașinile euro x pe care le are în exploatare.
    • +21 (31 voturi)    
      Suntem asa de saraci pentru ca statul ne fura. (Joi, 24 octombrie 2019, 15:00)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Apoi ne taxeaza saracia.
    • +17 (25 voturi)    
      nu stiu ce vor face taximetristii! (Joi, 24 octombrie 2019, 15:55)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Tare mi-ar placea sa nu fie exceptati.
      • -10 (12 voturi)    
        cate taxiuri euro 4 vezi? (Joi, 24 octombrie 2019, 17:10)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        eu vad doar euro 5
        la uber am mers cu o bora si o octavia I
        • +4 (4 voturi)    
          Eu vad o gramada de Loganuri I (Vineri, 25 octombrie 2019, 10:01)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          cu norme euro I si II, plus Logan Diesel.
      • +5 (5 voturi)    
        multi sunt pe GPL, deci exceptie (Joi, 24 octombrie 2019, 18:47)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        oricum discutam de interdictie la euro 2 abia din 2022. Euro 3 inseamna deja 15 ani, poate mai sunt Logan I pe taxi dar mai vechi chiar am dubii. Pe taxi poti face 100 mii km pe an lejer.
        • 0 (0 voturi)    
          Unde vedeti exceptie la GPL?!? (Vineri, 25 octombrie 2019, 13:26)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          .
      • +2 (2 voturi)    
        Simplu (Vineri, 25 octombrie 2019, 13:25)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        O sa blocheze Piata Victoriei cu 1000 de masini si-or sa-si obtina exceptarea.
  • -7 (49 voturi)    
    excelenta veste! (Joi, 24 octombrie 2019, 13:17)

    icarag [utilizator]

    de la interzicerea fumatului in spatii inchise , asta e cea mai buna veste pt sanatatea bucurestilor.
    as vrea ca Romania sa aiba cea mai dura lege antipoluare ( apropo CO2 e hrana pentru plante , nu asta e poluantul, ci noxele de la rablele diesel importate la mina 2 ) .
    sa cumpere Dacii noi cu EURO6, nu rable ce sunt interzise in west . in felul asta sprijini si productia auto interna.
    • +18 (30 voturi)    
      creste nivelul (Joi, 24 octombrie 2019, 14:15)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      de trai si o sa-si schimbe omu singur masina...

      nu sunt afectat DELOC de aceasta lege, dar tot mi se pare o prostie!

      pai alea interzise in "west" sunt interzise pentru ca aa au bani sa-si cumpere masini euro 6... in romania cati au bani?!
      si nu ma lua cu "sa mearga cu STB" ! care apropos, poate polua in continuare!
      • -4 (12 voturi)    
        masini din 2003 respecta EURO 5 (Joi, 24 octombrie 2019, 16:22)

        john007 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Sa fim seriosi gasesti masini EURO 5 al 1000 euro. Iti dau si exemplu Ford Mondeo benzina din 2003. Si cam orice benzinar dupa 2003 este EURO 5
        • -2 (4 voturi)    
          2003 e Euro 3, duoa 15 ani nu se face Euro 5 (Joi, 24 octombrie 2019, 19:12)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui john007

          Ia spune aia cu Euro 5 catre Logan I omologat Euro 4 sa vezi ce-ti tuseste a noxe. Cu tot cu GPL.
          Poate candva ar fi putut fi omologata la standardul Euro 5, dar in viata reala comportamentul se schimba ca exista joc
    • +11 (33 voturi)    
      Esti naiv rau! (Joi, 24 octombrie 2019, 16:34)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      În Rromania poluarea este foarte mica. Iasi este orasul cel mai poluat, urmat de Cluj, Brasov si apoi Bucuresti. In Europa, Iasiul ocupa locul 24, iar Bucurestiul nici nu este in primele 50! (sursa: AirVisual - World most polluted cities - Europe). Politicienii rromani invoca poluarea pentru a avea motive sa impuna taxa auto; taxa de poluare; timbru de mediu; etc. si deci sa fure "legal" banii oamenilor care muncesc cinstit. Jubileaza producatorii auto, cand vad cati naivi ca tine sunt in Romania. "Fara prosti, desteptii ar muri de foame".
      • -4 (10 voturi)    
        lasa clasamentele (Joi, 24 octombrie 2019, 18:18)

        AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui unins

        sunt ca si sondajele CURS de la alegeri, depinde cine le comanda. Bucurestiul este cel mai poluata capitala din Europa.

        Dar chiar mai neplacuta decat poluarea este aglomeratia, si acolo Bucurestiul este in top 3 din Europa.
        • +8 (8 voturi)    
          Daca citeai (Joi, 24 octombrie 2019, 22:02)

          unins [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

          mai atent ti-am dat si sursa informatiilor: AirVisual - World most polluted cities - Europe. Cauta pe google.
    • +9 (11 voturi)    
      Daca se doreste (Joi, 24 octombrie 2019, 19:50)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      reducerea poluarii, macar in centru - unde chiar este foarte aglomerat si se simte poluarea foarte puternic - ar trebuie sa plateasca (diferentiat)toate masinile inclusiv euro 5 si euro 6 pentru ca si ele polueaza.
      Sa fie exceptate doar masinile electrice si cele hibride (care polueaza foarte putin)!
      • +10 (12 voturi)    
        STII ce inseamna asta, doar masini electrice? (Joi, 24 octombrie 2019, 22:35)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

        pai daca o firma de instalatii trebuie sa-i ia masini electice sa vina sa-ti schimbe un robinet sau o baterie de la chiuveta, te va costa 250 de lei fata de 50 de lei acum...
        Cate servicii sa faca sa amortizeze 30.000 euro ?!?!?!
        • -3 (9 voturi)    
          Nu trebuie sa-si (Joi, 24 octombrie 2019, 23:35)

          paonipao [utilizator] i-a raspuns lui rov

          Cumpere masini electrice....
          Trebuie doar sa plateasca 3, 4, sau 5 lei pe zi ca au trecut prin centru.
          N-ai treaba pe acolo...nu platesti.
          • +3 (3 voturi)    
            mda (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:05)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

            Ghici FIX ce categorie de clienti vor comenta cand va fi marit tariful cu 15lei. Unii care au gura maaare si acum.

            Exact cu masuri d-astea dai in cap antreprenorilor intr-o economie care incearca sa miste. Masurile de genul le iei cand ajungi la un grad de dezvoltare ridicat sau cand sunt probleme grave cu poluarea, iar in Bucuresti NU sunt, oricat va mint astia.
      • 0 (0 voturi)    
        Poluare. (Luni, 28 octombrie 2019, 16:13)

        Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

        Dvs, ati auzit de cel mai bun aspirator, al poluarii? Se numeste COPAC si spatiu verde. Daca madamme Firea si prietenii primary de sectoare, at fi droit micsorarea poluarii, nu ar fi taiaty, defrisat si betonificat copacii si spatiile verzi, mai ales pecuniare, in centru. Dar tunurile imobiliare, ale clentelei politice si comisioanele pe care le primesc primarii, pentru orice "aprobare" de constructie pe spatii verzi, cu precadere, in centru, nu sunt de colo. Centrul Bucurestiului a ajuns o Sahara, de la Oprescu incoace. Daca nu se stopeaza, acest fenomen si nu se planteaza copaci(nu ligheane cu bonsai si bordure triple) si nu se reabiliteaza spatiile verzi, degeaba punem taxe(pe care tot ei primarii), le vor baga in buzunar, ca poluarea nu se va micsora semnificativ! Oameni buni, ce oras, lasati nepotilor vostri? Unul sufocat de mizerie, betoane si poluare?
  • -31 (49 voturi)    
    mare dezamagire USR-ul (Joi, 24 octombrie 2019, 13:35)

    icarag [utilizator]

    votul impotriva al USRului confirma ca nu au valoare si viziune . de PNL ce sa mai zic? se cred partid de dreapta dar sunt mai de stinga decit Ponta.
    cu o lege super dura impotriva poluari : incurajezi productia de Dacia Euro 6 ( iar daca nu ai 6000 euro atunci dute la tzara sa lucrezi pamintul sau ia tramvaiu) , reduci cazurile de cancer deci consturile cu sanatatea .
    • +11 (25 voturi)    
      ce te-a dezamagit, mai exact? (Joi, 24 octombrie 2019, 13:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      care dintre amendamentele propuse de USR ti s-a parut ca nu are "valoare si viziune"?
    • +17 (35 voturi)    
      Logică de coada vacii, adică de postac pe$edist (Joi, 24 octombrie 2019, 13:50)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      Proiectul este o mizerie discriminatorie, menit să spele imaginea catastrofei de primar.

      O mașină euro 3 care circulă foarte puțin e mai poluantă decât un taxi diesel euro 6 care freacă orașul 24 din 24?
      De ce discriminează orășenii care-și folosesc mașinile preponderent extraurban, în schimb gipanele ilfovene euro 6 diesel sunt blagoslovite la oricât ar circula?
      USR și PNL foarte bine au făcut, o asemenea aberație nenorocită trebuie urgent desființată!

      Iar matracuca de la primărie trebuia să reabiliteze și să dezvolte rețeaua RATB, să creeeze piste de biciclete, parcări suficiente și să fluidizeze zonele critice, apoi să deschidă gura de taxe.
      • -10 (22 voturi)    
        Vezi ca un diesel nu polueaza chiar asa (Joi, 24 octombrie 2019, 15:57)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kap

        mult. Motoarele diesel emit mult Nox, in schimb polueaza f putin cu CO2.
        La benzina este invers.
        Fiecare polueaza in felul lui, nu e adevarata conceptia ca un diesel polueaza iar un benzinar este clean.
        • +10 (24 voturi)    
          NOX ucide (Joi, 24 octombrie 2019, 16:34)

          john007 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Gazele NOX sunt foarte periculoase pentru sanatatea corpului uman, pe cand masurile pentru reducerea CO2 sunt luate pentru limitarea incalzirii globale.
          Ambele sunt importante doar ca primele au efecte devastatoare imediate, iar expunerea pe termen mediu provoaca cancer!
          • +11 (11 voturi)    
            Bucurestiul nu cu NOx are probleme ci cu PM (Joi, 24 octombrie 2019, 17:43)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui john007

            mai exact PM 2.5 si PM 10 , iar astea provin dintr-o gramada de surse dintre care ultima ca pondere sunt dieselurile.
            Oricum efectul masurii lui Madam Firea va fi fix zero, zero doi la % asuopra calitatii aerului.
            Daca merg cu un euro 6 bara la bara la 9 dimineata 1 ora in loc de 20 de minute sa se calculeze cat consum in plus si deci cate noxe se vor duce in plus in aer.
          • -5 (5 voturi)    
            Bucurestiul a depasit normele (Vineri, 25 octombrie 2019, 10:02)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui john007

            europene la cantitatea de CO2 din aer, si nu la Nox.
            • +3 (3 voturi)    
              O sursa... (Vineri, 25 octombrie 2019, 13:37)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              ... pentru aceasta curajoasa afirmatie?
            • +2 (2 voturi)    
              asta de unde ai scoso (Vineri, 25 octombrie 2019, 14:12)

              yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              si de ce ar fi in opinie ta mai important co2 decat nox?
        • +6 (8 voturi)    
          poluarea e in principal noxe si particule (Joi, 24 octombrie 2019, 17:15)

          paul22 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          la diesel nu ai foarte putin CO2, e doar cu vreo 15% mai putin ca la benzina; iar noxele sunt triple cel putin
        • +4 (4 voturi)    
          NOx si PM (Joi, 24 octombrie 2019, 19:19)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          CO2 a fost gogorita din deceniul trecut, si de aia s-a trecut la diesel. Plus ca aveau cuplu mare, ca nu aparusera turbo pe benzina, consumul mic era si el placut, petrolisti erau bucurosi ca au cui sa vanda motorina (din petrol se produce prin distilare fractionata la diverse temperaturi, si benzina, kerosen, motorina, iar ce ramane se poate considera pacura).
          Dieselul produse NOx si PM, periculoase pentru om.
          CO2 are efect de sera, dar dureaza - oricum daca se topeste permafrostul iese metan de 100 de ori mai periculos.
          Benzinarele produc mai mult CO care e si el periculos asa cum e.
        • +2 (6 voturi)    
          "foarte putin cu CO2"!? (Joi, 24 octombrie 2019, 21:58)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Sigur nu citesti alta poveste?.. Un motor diesel va emite mai putin CO2 doar pentru ca a consumat mai putin combustibil. In viata reala, un diesel consuma ~25% mai putin si emisiile de CO2 sunt pe masura.
          Dar motorul diesel va avea putere mai mica la aceeasi cilindree, deci multi isi iau motor mai mare.

          Reality check:
          BMW 330i (258CP) 1998cmc : 132 - 139 g/km
          BMW 320d (190CP) 1995cmc : 115 - 122 g/km
          • +4 (4 voturi)    
            mai depinde si de km (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:46)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Mai exact cifrele de emisii sunt ca alea de consum mediu dat de producator.
            Numai ca kilometrul dintre Iancului si Pta Universitatii la 9.30 dimineata nu e egal cu acelasi km la 1 a.m.
            Uita-te pe Waze la 5-6 dupa-amiaza si o sa vezi harta Bucurestiului rosie, zeci de km de strazi pe care se circula cu viteza medie de 5-10 km la ora. Cat crezi ca va consuma, respectiv emite, o masina in conditiile alea?
            Numai ca madam Firea a luat zero masuri de fluidizare a traficului si acum vrea sa il dilueze cu forta si pe banii nostri.
            Prapadita aia de sosea inel de circulatie interioara a orasului va deveni supra-aglomerata.
          • -5 (5 voturi)    
            prietene, (Vineri, 25 octombrie 2019, 10:06)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            tocmai ce mi-am cumparat o masina cu motor diese, euro6 dtemp, ce emite 93 g CO2 la km.
            Vechea masina pe benzina, desi avea cilindree de numai 1.2litri turbo, imi emitea peste 130g CO2/km. Deci care emite mai putin CO2?
            Cu siguranta ca motorul diesel.
            • +1 (3 voturi)    
              amice, (Vineri, 25 octombrie 2019, 10:52)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              bine ca nu compari noua ta masina cu un Ford Model T

              poate nu ai inteles. motorul "arde" combustibil si rezulta CO2.
    • +13 (19 voturi)    
      Viziune? (Joi, 24 octombrie 2019, 13:57)

      sim18 [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      Pai ce viziune a avut psd cand a eliminat taxa de mediu? Sa nu fim ipocriti...
    • +18 (30 voturi)    
      de maine (Joi, 24 octombrie 2019, 14:17)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      De maine idiotii prostii ticalosiii hotii bisnitarii cersetorii politrucii samd,nu mai au voie in Bucuresti! Cum ti se pare.
      Cat de jigodie sa fiii sa vii cu o hotarare (care sa-ti umple matu pe repede inainte) fara sa spui ce conditii asigura celor care sunt sub incidenta ei, posibiitatatea de a se conforma si sa-si pastreze mobilitatea. Cand in acelasi timp ai umplut orasul de sute de mii de centrale individuale, cand exista sisteme de incalzire pe lemne, cand carciumile ard tone de lemne pentru gratare, cand spatiile verzi de care raspunzi se degradeaza de la o zii la alta, cand importi harburi pentru transportul in comun cand.. Cand nu esti decat o jigodie aroganta cu o echipa de idioti utili (PENTRU TINE).
    • +9 (23 voturi)    
      baiete... (Joi, 24 octombrie 2019, 14:18)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      tocmai votul usr impotriva dovedeste ca AU viziune!

      am mai scris pe aici niste intrebari si posibile probleme cu privire la aceasta lege. sa le citesti pentru ca aparent nu ti-ai pus problema si la lucrurile negative pe care le poate face legea asta!
  • -11 (31 voturi)    
    una peste alta (Joi, 24 octombrie 2019, 13:35)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    e bine
    • +20 (34 voturi)    
      pana aici e bine (Joi, 24 octombrie 2019, 14:04)

      gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Dar de aici incolo nu mai e bine. Bucurestenii isi vor plati cumintei taxele, orasul ramane in continuare sufocat de masini, poluarea ramane.... daaaaaaar primaria va dona si mai multi bani pentru catedrala!!! Aplauze si apoi stati jos.
      • -5 (11 voturi)    
        aveti si voi o obsesie (Joi, 24 octombrie 2019, 18:21)

        AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui gogpintenog

        toata catedrala face cat jumate din suma alocata pentru stadioanele pt euro 2020.

        Eu nu cred ca banii din taxa vor fi alocati pentru reducerea poluarii si imbunatatirea traficului, pentru ca au strecurat cu nonsalanta in proiect cuvintele "cu precadere". Dar nu conteaza, masura este oricum buna.
        • -4 (4 voturi)    
          Un stadion în plus înseamnă un spectacol (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:44)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

          care aduce bani la buget; biserica este exceptată, deci orice „spectacol” aduce pierderi; de aceea eu prefer să „irosim” banii pe stadioane decât să o facem pe biserici (bine, terenuri de tenis cu teren hard și toate dotările aferente ar fi și mai utile, pentru că ar putea fi închiriate tot timpul anului iar un turneu aduce alți bani, însă...)
    • -7 (17 voturi)    
      sa vezi tu (Joi, 24 octombrie 2019, 14:16)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      ce bine o sa fie cand o sa fie orasul plin de epave parcate si cand o sa vie periferia supra aglomerata...

      doar nu crezi ca o sa dispara masinile alea, nu?!
      trebuiau interzise de tot, progresiv si cu un timp de 1-2 ani de adaptare!
      • +5 (15 voturi)    
        pai asta s-a si votat (Joi, 24 octombrie 2019, 15:21)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        daca esti atent. din 2022 nu mai au voie Euro 1 si 2 in tot Bucurestiul iar din 2024 nici Euro 3. Deci vor disparea cazanele din tot orasul si exista si o perioada de gratie in care sa isi poata casa/vinde in alte orase oamenii masinile.
  • +21 (21 voturi)    
    Da Rudeniul? (Joi, 24 octombrie 2019, 13:38)

    Vinceroy [utilizator]

    Ala ramane in continuare si are voie sa imputa cu H2S tot nord-vestul Capitalei?
    Aviz cunoscatorilor, ca vine weekendul si incep valurile de deversat H2S si incinerat gunoi noaptea (ca hotii).
  • +3 (15 voturi)    
    exceptii (Joi, 24 octombrie 2019, 13:39)

    little_dracula [utilizator]

    Deci sint exceptate masinile persoaelor cu handicap locomotor. Celelalte persoane cu handicap cum ar fi fizic, neuromotor, vizaual, mental, care au nevoie de transport la fel ca cele cu handicap locomotor nu sint exceptate. Oare paote fi vorba de disctiminare sau doar de prostie??
    • +6 (12 voturi)    
      persoanele cu handicap neuromotor, (Joi, 24 octombrie 2019, 16:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui little_dracula

      vizual si mental nu au sa permis de conducere. Nu ai cum sa treci examinarea medicala cu astfel de probleme. Cum ar fi sa vezi in trafic o masina condusa de un orb, sau cu un nebun la volan?? In schimb, cei cu handicap locomotor, pot avea permis de coducere, daca au masina modificata.
      • +2 (2 voturi)    
        Aproape toți parlamentarii (Vineri, 25 octombrie 2019, 22:17)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        și-au scos adeverință de handicapat, ca să parcheze la mol mai aproape de ușă. Ei cum sunt? Orbi, nebuni, tâmpiți sau toate la un loc?
  • +15 (19 voturi)    
    DEGEABA (Joi, 24 octombrie 2019, 13:41)

    NOTORIOUS [utilizator]

    doar se mai aduna ceva bani la buget ce vor fi furati ca si pana acum. In rest problema infrastructurii transportului public nu se rezolva.
  • +23 (29 voturi)    
    impotenta....mascata in scuze si taxare (Joi, 24 octombrie 2019, 13:54)

    Je__ [utilizator]

    In loc sa puna gazon si iarba, sta pamantul dezvelit peste tot -> sursa de praf

    constructii haotice, fara masuri de limitare poluare

    nu tu transport in comun eco si cu frecventa care sa favorizeze impotriva masinii

    program rabla care sa cumpere vechituri din piata si sa le caseze direct, nu sa ingrase profitul producatorilor auto

    infrastructura, si etc, etc etc

    ne ascundem incompetenta TAXAND SARACIA!!!
  • +25 (31 voturi)    
    deci (Joi, 24 octombrie 2019, 14:12)

    liviu_ [utilizator]

    televiziunile (care e motivu tovarasa firea), STB si altii pot polua in voie in continuare...
    BRAVOS!!!

    doar prostii platesc taxe, statu poate ignora linistit legile...

    si ca sa fie clar: euro 6 + motocicleta. nu sunt afectat financiar de aceasta masura, dar tot proasta mi se pare

    1 - cum kkt o implementezi in 2 luni si ceva ?!
    2 - trebuie sa existe timp pentru cei cu masini vechi sa le schimbe
    3 - oare interzicerea accesului in centru nu o sa aglomereze si mai mult periferia (deci efectul asupra poluarii o sa fie 0 sau negativ)?!
    4 - permiterea accesului in weekend nu o sa faca si mai multe probleme cu locurile de parcare? pentru ca masinile o sa fie pastrate pt weekend si atat?!
    5 - FARA asumarea nici unei masuri concrete (lucrari de infrastructura, benzi pt biciclete, parcari, investitii in transportul in comun) aceasta "taxa de poluare" nu este DECAT un nou impozit!
    • +9 (11 voturi)    
      corect (Joi, 24 octombrie 2019, 20:55)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nici eu nu sunt afectat din aceleasi motive, insa turma aplaudaca, frustrata ca-i miroase mana a bara de autobuz sau mandra de iuro cinciu la care inca plateste rate, nu intelege chestiuni de principiu si interdictii/taxari care maine-i pot viza pe ei.
      • +1 (7 voturi)    
        Si ce problema ai tu (Vineri, 25 octombrie 2019, 0:05)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        mai baiete cu oamenii care folosesc transportul in comun sau cu cei care isi platesc rate la masina aia euo 5...?!
        Serios....?!

        Problema se pune foarte simplu si principiul trebuie sa fie acelasi pentru toata “lumea” cu cat poluezi mai mult cu atat trebuie sa platesti mai mult...
        Dar asa cum am spus pentru toata lumea: persoane fizice, juridice, institutii de stat etc!
        Banii obtinuti sa fie virati intr-un cont special si sa fie folositi numai pentru protejarea mediului...altfel totul se va transforma in bani incasati doar pentru a astupa gaurile din bugetul primariei.
        • +3 (5 voturi)    
          niciuna, exceptand invidie/frustrare/lauda/bla (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:52)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

          Asta e taxa congestie, n-are nicio treaba cu mediul. Bucurestiul nu este poluat (nici in top 50 orase UE, dupa cum a mai dat cineva link), chiar si comparat cu tarile vestice care nu au implementat masuri de genul. Ne place sa fim motz, ca exista unii care sa aplaude ca focile, fara sa gandeasca aplicat, orice suna bine.

          In Londra, de ex, unde exista taxa de congestie (la noi i-au spus de mediu, ca sa aplaude turma), rezidentii au reducere majora. Un mic exemplu. Lasa cum sunt afectate afacerile mici, cum ar fi firmele de termopane. Ala doar aduce tamplaria, nu se plimba cu ea in jurul blocului, DOH, si ghici cine ar trebui sa plateasca amortizarea unei masini iuro5 sau taxarea? Mda, greu cu ganditul intr-o tara in care doar asta mai e de rezolvat, desi (inca) NU este cazul.

          Daca-mi spui cu ce te ocupi personal sau firma unde lucrezi, iti gasesc N taxe si interdictii de impus, d-astea care salveaza pamantul, le aplauda greta, si-ti umplu' gura cand le spui.
    • +1 (1 vot)    
      @1 (Vineri, 25 octombrie 2019, 13:51)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Simplu. O implementezi prost, sau deloc. Urmeaza o ploaie de amenzi aiurea, oamenii le contesta, primaria e sufocata si trebuie sa mai angajeze 100 de juriste... si stiti dvs. cam acre-s regulile de angajare la statul pesedist.
      Povestea cu rovinieta - care are totusi, cati, cinci sau zece ani de la implementare - a facut din CESTRIN cel mai mare "client" al curtilor judecatoresti. Aproape 80000 de mii - OPTZECI DE MII!!! - de dosare stupide aglomereaza inutil curtile.
      Cu noua idiotenie, o sa se mai adauge niste zeci de mii.
  • +20 (24 voturi)    
    Ce vrăjitoare ! (Joi, 24 octombrie 2019, 14:49)

    Observatory [utilizator]

    se vede și miroase (urat) de la o poshta ca adevăratul scop al acestei “măsuri” este TAXA
    Atât , restul este o vrăjeala de prost gust !
    • 0 (2 voturi)    
      Inmatricularea (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:00)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Nu mai e legata de buletin de București.
      Dar mulți nu au acte de chirie sau le e lene sa meargă cu proprietarul tuns sa declara ca să aibă viza de flotant. Asa ca sta masina înmatriculată prin fundul Moldovei ca e mai scurta coada la rar- așa e și rca-ul mai ieftin
      Plus multe din sud înregistrare pe Bulgaria.
      O grămadă de ilfoveni și giurgiuveni muncesc în București.
      Pe niciunul din astia nu poți să-i taxezi prin impozitul pe lux.
  • +5 (13 voturi)    
    artere, aorte, etc. (Joi, 24 octombrie 2019, 16:08)

    AdrianAdr [utilizator]

    Intreb si eu unde este definit termenul artera (nu artera de circulatie!)?.
    Eu stiu de la lecțiile de biologie ca arterele se găsesc in corpul uman (și al animalelor) pe unde circula globulele roșii, albe, etc. Bucureștiul poate sa aibă artere rutiere, artere de circulație dar nu artere simplu.
    Daca hotărârea iese asa, nu se poate contesta pe motivul ca eu circul pe strada/sosea/carosabil nu pe artera cum este definit in textul dat mai sus?
    • 0 (6 voturi)    
      Da (Joi, 24 octombrie 2019, 17:26)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      Si de asemenea, mai poti contesta si pe motivul ca tu esti suveran, fiinta nascuta vie.
      • +1 (1 vot)    
        nu te impiedica nimeni (Vineri, 25 octombrie 2019, 8:18)

        AdrianAdr [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        ce scriam eu este ca este redactata aiurea si lasa loc de interpretari. La fel ca si decizia cu decizia privind animalelel. Ca trebuie sa le declari dar nu face distinctie intre specii....pasări, pești, hamsteri etc.
  • -6 (18 voturi)    
    benizinare dupa 2003 sunt EURO 5 (Joi, 24 octombrie 2019, 16:28)

    john007 [utilizator]

    Cred ca sunt foarte relaxate normele introduse de primarie, pentru ca masini de 15 ani, respecta normele de poluare EURO 5, si ajung sa coste 1000-1500 EUR. E o ipocrizie sa spui ca esti prea sarac sa-ti cumperi o masina cu EURO 5.
    Cam toate benzinarele dupa 2004 sunt EURO 5. Acu ca tu vrei diesel, cu Euro 3 sau 4 si nu-ti pasa de sanatatea celor din jur.. nu mai comentez!
    • +9 (15 voturi)    
      nu mai minti, sunt e3 iar din 2005 e4. (Joi, 24 octombrie 2019, 16:48)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui john007

      ...
    • +10 (12 voturi)    
      nu e adevarat. (Joi, 24 octombrie 2019, 16:52)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui john007

      In aprilie 2003 mi-am cumparat un Renault nou (de pe stoc) de la reprezentanta si avea norma de poluare euro 3.
      In 2011 am cumparat alta masina, si era euro 5. Euro 5 a aparut in 2010, daca nu ma inseala memoria. In 2003 , in Romania era inca euro 3.
      • +1 (3 voturi)    
        s-au vandut pana in 2006/7 (Joi, 24 octombrie 2019, 17:35)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        benzina euro 3.
      • +2 (4 voturi)    
        E5 (Joi, 24 octombrie 2019, 20:52)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Exista diesel audi E5 din 2008, desi oficial s-a introdus in 2009
  • +21 (23 voturi)    
    Din ce inteleg eu: (Joi, 24 octombrie 2019, 17:05)

    bigbrother [utilizator]

    1. Vigneta nu trebuie achizitionata daca nu mergi cu masina, nu zice ca n-am voie sa o tin in fata blocului in parcare sau in garaj sau in curte.
    Daca vreau sa o misc si sa circul "pe arterele din Bucuresti", cumpar vigneta doar pentru acea zi (x lei in functie de clasa de poluare).

    2. In week-end, sarbatori legale si intre orele 22-07 se poate circula moka indiferent de clasa de poluare.\

    3. Proiectul nu rezolva problema numarului mare de masini din oras ci doar circulatia lor in cursul saptamanii; teoretic, ar trebui sa aiba efect pozitiv asupra poluarii (in sensul sa scada poluarea). Sunt curios insa cate din masinile <= euro 3 chiar circulau prin oras sau zaceau in fata blocurilor.
    • -7 (13 voturi)    
      oricat de mult ati carcoti (Joi, 24 octombrie 2019, 18:23)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      este un inceput. Legea mai poate modificata pe parcurs in functie de efecte, nimeni nu poate prevedea 100% impactul.
      • +3 (3 voturi)    
        Nimeni nu poate prevedea 100% impactul... (Vineri, 25 octombrie 2019, 13:58)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        ... mai ales daca nu incearca.
        Primaria rosie a avut la dispozitie aproape trei ani si jumatate sa se gandeasca la o astfel de masura. N-au facut-o vreme de peste trei ani, acum au aruncat-o pe piata si aprobat-o in mai putin de-o luna iar dvs. veniti si spuneti ca nu se poate prevedea impactul?!?
        Iaca se poate; chiar si cu timpul de dezbatere ridicol de scurt, USR a venit cu un set de amendamente - respinse in bloc, toate. Le-ati citit?

        Realitatea e ca javrelor rosii de fapt nu le pasa nici de impact, nici de dezbatere, nici de amanedamente. Fac ce-i taie capul si cand ii taie capul, pentru ca pot. Inca mai pot.
  • +9 (13 voturi)    
    Nu s-a mentionat macar problema principala. (Joi, 24 octombrie 2019, 17:40)

    Azra [utilizator]

    Atata timp cat Bucurestiul nu va avea o sosea de centura bine pusa la punct(in regim de autostrada) nu se va rezolva problema traficului supra aglmerat din Capitala si nici nu se va imbunatatii calitatea aerului pe care oamenii il respire.In Bucuresti sunt acum un million si aproape jumatate de masini care circula zilnic.Daca ar exista o autostrada de centura (Parisul are doua: perifericul interior si perifericul exterior), cetatenii care locuiesc in Balta Alba si lucreaza in Pipera, nu vor mai tragersa orasul ci vor merge pe autostrada de centura pana la iesirea spre Pipera; la fel vor face cei din Militari care lucreaza in Estul Capitalei, cei din Colentina care lucreaza in Militari s,a,m.d.;asfel orasul se va descongestiona simtitor. Ca sa nu mai vorbim de traficul inter-urban, pentru autovehiculele care nu au treaba in Bucuresti, dar la ora actuala nu au solutii(traficul camioanelor pe bucatica aia de centura, este acum ceva ingrozitor) Daca d-na primar general s-ar fi ocupat pana acum in mod serios de
    m .
  • +7 (11 voturi)    
    Enjoy Oxygen during your sleep (Joi, 24 octombrie 2019, 21:24)

    gie [utilizator]

    Dar va rog sa faceti loc Euro 5 e pa primu loc... Sa facem loc sa treaca tovarasii ca nu mai au loc de rablele si cazanele noastre... Noi pe jos, ei cu hibrida... Ei cu masina noi cu *ashina. Si in sfarsit o sa avem oxigen in Bucuresti... Practic dupa aceasta lege am realizat mutarea Bucurestiul intr-o mare padure la munte sau chiar fara falsa modestie deasupra planctonului din Ocean.
    Si batalia politica e si ea foarte apreciata. Partidele cele noi s-au luptat pe viata si pe moarte ca sa nu se voteze o lege atat de buna...
  • +9 (13 voturi)    
    E nevoie pt mai Multe Catidrale (Vineri, 25 octombrie 2019, 2:49)

    Dalinar [utilizator]

    Doar nu crede cineva ca va face Prompterista ceva pt bucuresteni cu banii aia. Just another tax grab.
  • +6 (6 voturi)    
    d-na Firea mergeti cu tramvaiul 41!!! (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:16)

    MirceaIo [utilizator]

    Problema este ca: Masinile armatei, RATB, politie jandarmeri, etc., mari poluatoare vor avea in continuare acces in Bucuresti. Mijloacele de transport si infrastructura RATB este praf. Va rog faceti o plimbare cu tramvaiul 41 la ora 7. Sunt sigur ca aceasta masura nu va avea nici un efect privind gradul de poluare. Voi conducatorii ar trebuii sa dati exemplu si noi oamenii de rand sa va urmam. Firea are bani, masini scumpe, o incurca sarantocii si vrea sa ii interzica!?
  • +7 (7 voturi)    
    Efecte secundare... (Vineri, 25 octombrie 2019, 9:37)

    anghelson [anonim]

    Traficul se va muta din centru in zonele nerestrictionate. Strazi precum cele din Drumul Taberei, Crangasi, Berceni ...etc vor deveni de necirculat.
    Unii vor parca in zonele limitrofe zonei centrale, pentru a nu fi obligati sa plateasca taxa. Va invit sa vedeti cum va arata Plevnei, sau Panduri sau... in viitorul apropiat!
    Aceasta masura, ca si altele asemenea care se bizuie doar pe coercitie fara sa ofere alternative, nu va rezolva nimic. Traficul va ramane infernal, in special in zonele netaxate, locurile de parcare vor fi disputate de si mai multi soferi disperati.
    Este o rusine pentru acei consilieri care si-au dat girul pentru aceasta taxa, ca si pentru Primar. Disperare dupa bani pe care sa ii imparta tot aiurea. Macar 1 leu din zece stransi daca s-ar intoarce in infrastructura rutiera din Bucuresti. Dar nu va fi asa!
  • +4 (6 voturi)    
    Conteaza banii. Atat! (Vineri, 25 octombrie 2019, 10:02)

    Andres [utilizator]

    Nu este o masura contra poluarii. Este o masura de a mai face niste bani in plus cat mai repede. De ce?

    Simplu: Daca ar fi fost o masura antipoluare din start masinile Non Euro si cele Euro 1,2 si 3 nu ar mai trebui sa circule deloc. Si in maxim 5 ani sa ramana doar cele Electrice, Hybrid si Euro 6.
    Dar se merge pe schema - nu ai voie sa circuli ca poluezi aerul..dar daca dai frumos un ban poti sa poluezi mai departe...estre exact ca la aeroport..nu ai voie cu sticle de apa, suc etc..dar dupa check in...cumpara fara numara apa suc si ce mai vrei...
  • +8 (8 voturi)    
    va certati degeaba (Vineri, 25 octombrie 2019, 10:10)

    GabrielNegrila1 [anonim]

    si ei aproba distrugerea bazelor sportive, daca cititi mai jos o sa vedeti ca acum se poate construi in bazele sportive pe suprafete de pana la 70% din suprafata bazei, fara proiect aprobat in PUZ si FARA LIMITA de inaltime !!! Voi, in Bucuresti, continuati sa distrugeti tot ceea ce este spatiu verde si apoi sariti in sus ca este orasul poluat?Ca este mult CO2? Normal ca este daca numarul copacilor scade de la o zi la alta! Ca aveti orasul sufocat? Normal ca aveti orasul sufocat daca construiti spatii pentru birouri de dimensiuni megalomanice care au acces la o strada cu 1 banda sau max 2 benzi pe sens! Si normal ca este aglomeratie daca FUDULIA romanului este nemarginita si chiar daca merge cu tigaia doar prin oras trebuie sa fie musai ditamai masina de teren!!! Sa vada vecinii "valoarea" si sa "moara de ciuda"...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by