Gabriela Firea propune amânarea vinietei Oxigen pentru mașinile Euro 4 pentru 2021

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 24 octombrie 2019, 11:31 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: PMB
Vinieta Oxigen pentru mașinile Euro 4 se va aplica din 2021, a declarat primarul Gabriela Firea la începutul ședinței de Consiliu General de joi. În proiectul inițial se propunea plata taxei de la începutul anului 2020.

Proiectul primarului Gabriela Firea prin care mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului, va fi discutat în ședința de joi a Consiliului General. Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobat, vinieta se va taxa de la 1 ianuarie 2020.

Zona în care mașinile sub Euro 3 nu mai au voie este delimitată de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Măşeşti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor - șos.Cotroceni - spl. Independenței - str. Știrbei Vodă - str. Berzei - str. Buzeşti - p-ta Victoriei. Zona va fi semnalizată prin indicatoare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6450 vizualizari

  • +16 (30 voturi)    
    propun ca firea (Joi, 24 octombrie 2019, 11:34)

    mmmircea [utilizator]

    sa petreaca cu interaga familie macar o ora pe zi in teava unui euro 4.
    • +18 (20 voturi)    
      a luat teava la viata ei si de la Euro 2 (Joi, 24 octombrie 2019, 11:45)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      si de la Non Euro..cum crezi ca a juns la Bucuresti ? numai luand teava la greu !
      • -2 (4 voturi)    
        Pacat (Joi, 24 octombrie 2019, 21:32)

        Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Si euro 4 este la fel de puluant ,nu cred ca trebuia amanant . Vrei sa poluezi platesti , nu ai bani de euro 5-6 mergi cu bicilceta ca nu sunt obligati altii sa suporte noxele.
        • +2 (2 voturi)    
          .... si cu bicicleta ..... (Joi, 24 octombrie 2019, 23:07)

          cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

          Si daca mergi cu bicicleta emiti CO2 + alte gaze .....
    • +5 (13 voturi)    
      e prea din scurt (Joi, 24 octombrie 2019, 11:55)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      De 3 ani nu exista nicio opreliste pentru inmatricularea sau pastrarea unui cazan de 20 ani, inclusiv in Bucuresti, unde media veniturilor e mult chiar si fata de media celorlalte orase mari.
      Totusi, chiar si daca se voteaza maine, e foarte greu sa fie aplicabila pentru inceputul anului. Adica nu cu control aleator al perceptorilor, trebuie licitat sistemul video, contestatii, apoi sa vina camerele, sistemul IT, se angajeaza oameni.
      Omul trebuie sa aiba un orizont de timp, eventual in care sa se rezolve cumva cu transportul in comun - poate benzi unice, autobuze moderne,
      • -2 (10 voturi)    
        Unde vezi tu tovarase cazane de 20 de ani (Joi, 24 octombrie 2019, 12:21)

        xolv [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Dacia Solenza, Oltcit, Renault ??? In visele umedele ale urii de clasa si proprietate ?
        • +2 (4 voturi)    
          sunt o gramada de BMW (Joi, 24 octombrie 2019, 12:24)

          yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui xolv

          antice de care tot trag baietii cu scart.... si care zici ca sunt pe carbuni la cat fum scot. Sa nu imi zici ca nu le-ai vazut. Nu sunt 1-2
    • +1 (13 voturi)    
      mda (Joi, 24 octombrie 2019, 12:02)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Germanii sunt idioti si rumanii verzi si eco stiu cel mai bine:

      https://www.germanemissionssticker.com/

      Cam asa e pe la saracii aia... Cum mai atragea atentia cineva, Bucurestiul nu este nici in primele 50 cele mai poluate orase din UE. In schimb exceptam cazanele vechi STB.


      In alta ordine de idei, amanarea este o chestie strict legata de alegeri.
  • +11 (15 voturi)    
    Lasa-neeee Lasa-neeee (Joi, 24 octombrie 2019, 11:39)

    Zummm [utilizator]

    Sper ca mizeria asta sa nu treaca. Sa vedem daca se face blat sau nu
    • +3 (3 voturi)    
      Haha (Joi, 24 octombrie 2019, 12:25)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      La alegeri va spune ca a incercat dar bucurestenii nu au inteles ce vrea sa faca.
  • +15 (15 voturi)    
    nu e mare dif intre 4 si 5 pentru benzina (Joi, 24 octombrie 2019, 11:47)

    tusnami [utilizator]

    https://www.rac.co.uk/drive/advice/emissions/euro-emissions-standards/

    Euro 5 emissions standards (petrol)
    CO: 1.0g/km
    THC: 0.10g/km
    NMHC: 0.068g/km
    NOx: 0.06g/km
    PM: 0.005g/km (direct injection only)

    Euro 5 emissions standards (diesel)
    CO: 0.50g/km
    HC + NOx: 0.23g/km
    NOx: 0.18g/km
    PM: 0.005g/km
    PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km

    Euro 4 emissions standards (petrol)
    CO: 1.0g/km
    THC: 0.10g/km
    NOx: 0.08g/km

    Euro 4 emissions standards (diesel)
    CO: 0.50g/km
    HC + NOx: 0.30g/km
    NOx: 0.25g/km
    PM: 0.025g/km

    Oricum e facut pe gennunchi rau proiectul, parca intentionat l-au facut asa ambiguu ca sa fie de respins.
  • +13 (13 voturi)    
    Era evident ca nu va face nimic (Joi, 24 octombrie 2019, 11:57)

    mr_mojo [utilizator]

    Asta o si defineste: nimic.
    E doar un exercitiu de imagine, insa imaginea s-a dus de mult. Zbaterile hidrei.
  • +15 (17 voturi)    
    si iarasi nicio vorba despre diesel... (Joi, 24 octombrie 2019, 12:05)

    uman [utilizator]

    Balanganeala si amatorism, ca se poate...
    Daca ne-ar pasa de poluare am lua masuri, nu am pune taxe... Nu s-a facut nimic pt tara in 30 de ani! Asta e realitatea, nu alta1
    Bataia de joc a statului vs cetateni... e simplu. Nu inteleg de ce ne mintim in continuare si nu vedem realitatea.
    RAR si itp pe naspa, fumigene peste tot, microbuze si autobuze varza, soferi analfabeti care le conduc, lipsa infrastructura, lipsa orice, dar vrem taxe...
    Inca o data - strict referitor la euro IV... Diesel e problema, nu benzina - si mai e si diferenta de capacitate cilindrica - emisiile sunt diferite si in functie de capacitate si mai ales de lipsa / manareala dpf-urilor si altele - vedeti scandalurile pe emisii mascate la mai toti producatorii de masini cu care se plimba toti astia care dau legi si taxe.
    • 0 (0 voturi)    
      Norma Euro (Joi, 24 octombrie 2019, 12:28)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui uman

      este singula clara si recunoscuta. Daca ar incerca sa faca selectia dupa o alta formula, oricum ar fi ea, tot ar fi contestata, nu ar convenii unora si ar putea sa fie respinsa pentru ca aceasta noua formula nu este omologata. Deci contestarea acestei masuri bazata pe norma Euro, inseamna de fapt (ce sa ne mai ascundem dupa cires) sa nu se faca de fapt absolut nimic.... Recunoaste ca de fapt, asta vrei
  • 0 (0 voturi)    
    Orice idee buna, tot prost ii iese!!! (Joi, 24 octombrie 2019, 12:27)

    mircea112 [utilizator]

    Nu stiu cum se face dar orice idee buna ar avea tot prost le iese! Probabil asa e cand pui prosti la conducere!
    Uitati-va si la parcarea de la Universitate, trebuia sa descongestioneze zona, si a ajuns una dintre cele mai scumpe din Bucuresti! 3 Intrari si o singura iesire! La orice centru comercial privat te duci, parcarea e mai ieftina decat parcarea publica de la Universitate!
    Nu ma indoiesc ca si aceasta taxa va avea efectul invers in final, toate masinile euro 1, 2, 3 vor primii cate un vaucher daca intra in centru Bucurestiului!
  • +4 (4 voturi)    
    De bun simț (Joi, 24 octombrie 2019, 12:27)

    rectificare [utilizator]

    mi s-ar părea ca nici o persoană aleasă pentru un mandat limitat în timp, să nu aibă voie să ia măsuri care s-ar aplica dupa încheierea mandatului său. Și să nu aibă voie să contracteze credite pe perioade mai lungi decât mandatul său. Și cum la noi bun simț nu există, lucrurile astea ar trebui impuse prin lege.
  • +3 (3 voturi)    
    Maine o sa iasa sa spuna... (Joi, 24 octombrie 2019, 12:37)

    Olyx [utilizator]

    ca amana aplicarea vinietei si pentru masinile sub Euro3...Putea lasa ceva "in urma" pentru bucuresteni cand va pleca ( LA ANU' ! ), adica un aer mai putin poluat cu noxe, insa nu e capabila...Gandeste tot politicianist, la nivel mic, de "pigmeu", ca doar asa ceva a "produs" Romania dupa '89 !...Insa cand e vorba de bani "supti" din bugelele primariei, aceiasi "pigmei" devin dintr-o data ZMEI...!
  • 0 (2 voturi)    
    dar de ce nu (Joi, 24 octombrie 2019, 12:49)

    daldepsd [utilizator]

    un plan national vis-à-vis de acest subiect.
    Poluare e si la oras si la sat, at trebui introdus principiul "poluatorul plateste", tara asta nu se reduce doar la Bucuresti si la alte cateva orase cu "principii".
    Indiferent de detonator, taxa de poluare trebuie aplicata pe unitatea poluatoare, adica norma de poluare si capacitate cilindrica.
  • 0 (0 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Joi, 24 octombrie 2019, 12:51)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    saraca ... nici institutia dumneaei nu mai e ce-a fost ... se-ncurca in propriile aranjamente ... ce hal de bucuresti mai vor sa faca pe-acolo ...
  • +2 (4 voturi)    
    Margareto, (Joi, 24 octombrie 2019, 12:59)

    John M. [utilizator]

    Locuiesc chiar in buricul targului si am o Dacie 1310 din 1973 care e ca noua. Tu nu existai atunci cand am cumparat-o si nici nu cred ca ti-ai putea imagina azi ce sacrificii am facut eu pentru ea. Dar, in ignoranta ta, iti inchipui ca imi vei interzice mie sa circul cu ea.
    Incearca-ma si o sa vezi...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by