​USR pune condiții pentru votarea vinietei Oxigen: modificarea grilei tarifare și benzi unice

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 23 octombrie 2019, 14:53 Actualitate | Administratie Locala


Poluare auto
Foto: pixabay.com
Consilierii municipali USR București au anunțat pe pagina de Facebook că vor vota introducerea vinietei Oxigen și interzicerea accesului mașinilor sub Euro 3 în centrul orașului doar dacă primarul Gabriela Firea și consilierii generali vor fi de acord cu introducerea mai multor amendamente. Printre acestea se numără modificarea grilei tarifare astfel încât plata să se facă în funcție de numărul de zile în care mașina este utilizată propriu-zis, înființarea de benzi unice în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) și respectarea lor, exceptarea parcărilor tip park&ride de la zonele unde taxa este obligatorie.

”Consilierii municipali USR București vor propune mai multe amendamente pentru îmbunătățirea proiectului prezentat de Gabriela Firea. Amendamentele vor viza, printre altele: modificarea grilei tarifare astfel încât plata să se facă în funcție de numărul de zile în care mașina este utilizată propriu-zis, înființarea de benzi unice în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) și respectarea lor, exceptarea parcărilor tip park&ride de la zonele unde taxa este obligatorie, utilizarea fondurilor colectate prin taxă exclusiv pentru lucrări, investiții și proiecte din domeniul protecției mediului care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condițiilor de transport și a calității aerului, informarea constantă a publicului cu privire la nivelul de poluare și informarea cu privire la rezultatele aplicării acestei taxe la 6 luni de la introducerea ei. Consilierii municipali USR București vor vota proiectul de Hotărâre doar dacă acest proiect va fi îmbunătățit în sensul celor prezentate mai sus, prin adoptarea amendamentelor depuse”, a comunicat USR București.

Deocamdată însă, în forma în care a fost propus, proiectul cere bucureștenilor să plătească din buzunar trei ani și jumătate de incompetență și indiferență a Gabrielei Firea față de problema poluării aerului, sunt de părere consilierii USR.

Acești spun că în general, taxarea autoturismelor în funcție de cât poluează este corectă și utilă, este o soluție de reducere a traficului auto și implicit a poluării, soluție care a dat rezultate foarte bune în alte capitale europene, dar proiectul prezentat de Gabriela Firea are hibe majore.

Problemele semnalate de USR București sunt:

1. Este o măsură axată pe coerciție. Bucureștenii vor fi taxați, fără să li se pună la dispoziție alternative realiste: proiectele mari de infrastructură nu sunt finalizate, parcul auto al STB este deficitar și învechit, sistemul benzilor unice pentru transportul în comun nu este implementat, rețeaua de benzi pentru transportul alternativ este insuficientă și nu leagă cartierele de centru. În lipsa acestor alternative, taxa propusă de Gabriela Firea este o simplă ”pedeapsă” aplicată bucureștenilor.

2. Este o măsură ale cărei rezultate vor fi modeste. Tocmai pentru că oamenii nu vor avea alternativă, ei vor continua să utilizeze autoturismele personale. De altfel, municipalitatea nu are stabilite obiective cuantificabile privind reducerea poluării care să fie atinse ca urmare a introducerii noii taxe. Gabriela Firea nu știe nici de unde pleacă, în materie de poluare, nici unde vrea să ajungă. Asta pe lângă faptul că nu știe cu exactitate nici câte mașini sunt în București, cu ce normă de poluare și cu ce frecvență de utilizare.

3. Este o măsură care nu respectă principiul ”poluatorul plătește”. Un bucureștean care utilizează autoturismul propriu în 100 de zile pe parcursul anului (aproximativ 2 zile pe săptămână) va plăti la fel de mult ca unul care merge 365 de zile pe an. În aceste condiții, cei care vor plăti ”abonamentul” anual, vor avea argumente raționale să utilizeze mașina mai des, și nu mai rar. Or, tocmai acesta ar trebui să fie scopul măsurii: să descurajeze utilizarea autoturismului personal. În plus nu se face distincție între motoarele pe benzina și cele diesel, nu se iau în considerare cantitățile efective de noxe emise. Pot fi mașini cu normă de poluare superioară, dar cu capacitate cilindrică mare ce poluează mai mult decât mașini cu motor mai mic. Faptul că nu se fac aceste distincții înseamnă că cei care poluează mai mult vor plăti la fel ca și cei care poluează mai puțin.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3725 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    Nu inteleg cum e posibila o astfel de taxa (Miercuri, 23 octombrie 2019, 15:14)

    Je__ [utilizator]

    Deci nu primesti nici un serviciu, beneficiu in urma achitarii ei, deci suna corect a TAXA pe SARACIE

    Nu inteleg de ce spunem ca platim dreptul de a polua. Pai dreptul de a polua l-ai cumparat o data cu masina. Da, masina are o durata de viata de 20-30 de ani, (acum ca unii incearca sa o scurteze mai ceva ca la un electrocasnic...tine de capitalism), un nr de km de exploatare, ca e 200k KM, ca e 500k KM, ca e 1 milion de Km, iar depinde de brand, motorizare, etc. Masinile astea au fost aprobate la vanzare dupa niste standarde....deci ai platit masina sa ai dreptul sa o exploatezi fie nr de ani, sau nr de km

    Si acum vin unii si-ti spun...nene...trebuie sa mai platesti o taxa, ca poluare...natura

    Si ai bogati le convine, ca platesc sa fie singuri pe drum. Basca mai baga si o croaziera cu iahtu, sau un city break cu private jet, si polueaza intr-o zi cat 100 de amarati toata viata lor

    Dar, na...hipsterilor li se pare normal sa plateasca.


    Schimbarea se face punand la dispozitie noi tehnologii, facandu-le accesibile....dar na cand marii bogati iti spun ca a detine o masina va fi un privilegiu, cum zise deunazi sefu Ford...e din ce in ce mai clar ca 1% vor detine totul si restul niste sarantoci care-si vor cersi dreptul la existenta
    • -1 (7 voturi)    
      teoretic, primesti.. (Miercuri, 23 octombrie 2019, 15:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      primeste dreptul de a polua aerul pe care il respira cei din jurul tau.

      practic, mult prea multi vor putea polua in continuare, fara sa plateasca, cativa vor plati, alti cativa vor fi nevoiti sa renunte la masina. masura prost gandita, tipic #ciumarosie.
    • -3 (11 voturi)    
      Mentalitate de roman meltean. Peste tot in Vest (Miercuri, 23 octombrie 2019, 16:04)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Nu mai gandi ca un meltean mancator de mici, bautor de bere si ascultator de manele.
      Peste tot in Vest este legea asta, in toate tarile civilizate si in toate orasele mari. Ba chiar in Germania din 2020 nu se vor mai produce masini diesel care polueaza si din 2030 nu vei mai avea voie sa circuli.
      Diferenta este ca acolo sunt alternative, iti poti lasa masina la intrare in parcari mari si iei metroul. Dar de, la noi stiu doar sa puna taxa.
      • +1 (3 voturi)    
        Ok! (Miercuri, 23 octombrie 2019, 19:53)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Dar daca locuiesti in zona centrala, ce faci?
        • 0 (2 voturi)    
          Ce faci?.. (Joi, 24 octombrie 2019, 13:05)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

          Daca iti permiti sa locuiesti fix in centrul capitalei Romaniei, faci ce vrei, dar sigur nu te plangi ca n-ai bani de o masina mai noua de 10 ani sau de taxa..
  • +2 (8 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 23 octombrie 2019, 15:24)

    marc.andre [utilizator]

    Clarificari binevenite, care arata cat de incompetenta este Firea si consilierii care o sustin.
    • +5 (5 voturi)    
      clarificari? (Miercuri, 23 octombrie 2019, 15:44)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Pai la punctul 3 tocmai au clarificat ca nu sunt in stare sa inteleaga ideea de abonament, prin calculul stupid facut. Eu zic sa patenteze stupiditatea si sa revolutioneze vignetele si parcarile, cel putin, la nivel mondial.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu trebuie diferentiere diesel/benzina (Miercuri, 23 octombrie 2019, 19:34)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Nu chiar “bravo”.
      La punctul 3 se reproseaza ca nu se face diferentiere intre diesel si benzina; pai nici nu trebuie! Nivelul la care polueaza e important, nu tipul de combustibil.
      Exista modele diesel care la Euro6 polueaza mai putin decat echivalentul la aceeasi marca/model pe benzina. De aceea nu exista niciun oras in Europa care sa restrictioneze dieselul cu Euro6, inclusiv Londra, Berlin, Madrid, care sint destul de stricte.
      Deci de data USR in offside; mai cititi.
  • +8 (12 voturi)    
    nimic pentru cetateanul de rand (Miercuri, 23 octombrie 2019, 15:35)

    NOTORIOUS [utilizator]

    Asta nu este o taxa cu vreun beneficiu pentru omul de rand, doar mai putina aglomeratie in trafic pentru cei bogati.
  • +3 (5 voturi)    
    Marketing scapat de sub control! (Miercuri, 23 octombrie 2019, 16:04)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Toata nebunia asta este marketing imbracat in promisiuni eco! Fiindca masinile rezista mai mult, rata de improspatare a parcului auto a scazut.
    Daca citim tabelul cu noxe (primul care incepe cu Diesel si apoi Petrol pt M1, vehicule care transporta pina in 8 pasageri) observam clar cum ca Dieselul este mai putin poluant decit benzina. Faptul ca uneori vedem cum se pleaca puternic dupa stationare indelungata in coloana si fumega se datoreaza racirii catalizatorului si acumularii de particule - catalizatorul nu lucreaza la rece; pt a rezolva problema acum se adauga uree.

    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    https://www.oxe-diesel.com/About-Oxe/Emissions/HC-NOx

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Monoxid_de_carbon

    Motoarele diesel consuma mai putin decit cele ce utilizeaza benzina.
    Mai mult observam ca benzinarele produc dublu cantitatea de MONOXID DE CARBON - gaz toxic care blocheaza hemoglobina formind carboxi-hemoglobina. Benzinarele emit si hidrocarburi.
    Nebunia asta mondiala a pornit de la nevoia de a vinde si nimeni nu mai citeste specificatiile, doar o luam la vale.

    Oxizii de azot sint comparabili ca emisie deoarece se combina pe catalizator cu alte hidrocarburi. In contact cu mucoase (plamin, ochi, etc) formeaza acid azotic care este coroziv si toxic.

    https://chemistry.stackexchange.com/questions/107170/what-are-the-products-formed-when-nitrogen-dioxide-reacts-with-water

    Cine si cum a calculat aceste taxe? Pt ce diferentierea intre clasele de poluare? Conteaza cilindrea motorului - fiindca un 1,5diesel E3 polueaza mai putin decit un 3L benzina E6 - si conteaza si "vitejia" celui de la volan, km parcursi, starea masinii (daca pleaca "cu scirtz" la fiecare semafor poate sa fie E6 ca e de pomana.
    Observ ca nimeni de la INMT (Institutul National de Motoare Termice), de la Academie, Politehnica, etc nu se simte dator sa comenteze sau sa faca clarificari.
    Poate fiindca pozitiile lor depind de acesti politicieni analfabeti care ne jupoaie
  • +5 (7 voturi)    
    Orice taxa (Miercuri, 23 octombrie 2019, 16:22)

    unins [utilizator]

    este un furt legalizat! Motive se pot gasi milioane, doar pentru a fura din banii castigati prin multa munca de oamenii cinstiti.Cei votati de noi, daca sunt capabili, trebuie sa gaseasca solutii corecte pentru orice problema, excluzand total orice impunere de taxe si impozite. Daca majoritatea participanti la trafic vor plati, asta inseamna ca poluarea si aglomeratia vor fi la fel. În Rromania poluarea este foarte mica. Iasi este orasul cel mai poluat, urmat de Cluj, Brasov si apoi Bucuresti. In Europa, Iasiul ocupa locul 24, iar Bucurestiul nici nu este in primele 50! (sursa: AirVisual - World most polluted cities - Europe). Politicienii rromani invoca poluarea pentru a avea motive sa impuna taxa auto; taxa de poluare; timbru de mediu; etc. si deci sa fure "legal" banii oamenilor care muncesc cinstit. USR s-a dat cu hotii si incapabilii!
    • +3 (3 voturi)    
      eh (Joi, 24 octombrie 2019, 1:20)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui unins

      Nu le cere sa vorbeasca pe facts, ca ei sunt mai mult cu vrajeala. Chiar daca nu e poluarea cea clamata, firea+usr=LOVE. firea pentru bani si usr pentru prostit turma
  • +1 (7 voturi)    
    Ce inseamna poluare? Si ce nu e deja taxat? (Miercuri, 23 octombrie 2019, 16:35)

    jorj_bv [utilizator]

    - CO2 - direct proportional cu consumul (jumatate din pretul combustibilului sunt taxe, masinile vechi consuma mai mult)
    - capacitatea cilindrica - impozitul creste exponential peste 1.6
    - puterea
    - masa -
    Variatii:
    - motor (turbo) diesel - consum mai mic, ceva mai eficient
    - motor benzina aspirat
    - motor turbo pe benzina - permit motoare mici pentru puteri mari (eficiente doar pe hartie, 3 cilindri, se strica usor)
    - motor benzina ciclu Atkinson (hibride) - eficienta mare, dar capacitati mari (1.8)

    Clasa de poluare se masoara in alte chestii:
    - NOx (oxizii de azot, sau "noxele") - aici sta naspa diesel, pentru Euro 6 trebuie AdBlue
    - CO (monoxid de carbon)
    - THC (hidrocarburi)
    - NMHC (benzen)
    - PM (particule, "fum") - aici sta naspa diesel, pentru Euro 4 necesita filtru particule, dar unele motoarele turbo pe benzina au un fel de filtru pentru Euro 6d
    • +1 (3 voturi)    
      nu are legatura capacitatea (Miercuri, 23 octombrie 2019, 19:52)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Cilindrica cu emisiile de CO2!
      Exista motoare de 3.000 cmc, care emit 128 gr/km si motoare de 1400 cmc ca emit mai mult!
      • +1 (1 vot)    
        sunt curios (Joi, 24 octombrie 2019, 13:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        care este motorul ala de 3 litri care emite doar 128g CO2/km??

        nu de alta, dar ar trebui sa aiba o eficienta mult peste limita teoretica a ciclului Carnot. sau este vreo tehnologie diferita de motoarele clasice cu combustie interna?..
  • +2 (4 voturi)    
    punctul 3 (Miercuri, 23 octombrie 2019, 16:58)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    e ridicol. Cum s-ar putea calcula oare numar de zile in care folosesti masina si celelalte lucruri indrugate? Stii in avans de cate ori vei avea nevoie de masina? Sunt scrise niste lucruri acolo doar pe principiu de ghita contra. Celelalte sunt ok


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by