​​Taxa Oxigen Ce se întâmplă cu bucureștenii care au mașini sub Euro 3 și stau în centru. Cum verifică Primăria dacă șoferii plătesc vinieta

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 21 octombrie 2019, 17:19 Actualitate | Administratie Locala


Masini parcate pe trotuar pe Calea Victoriei
Foto: Hotnews

Bucureștenii care locuiesc în centrul Capitalei și au mașini sub Euro 3 ar putea fi amendați dacă nu renunță la mașină sau nu o înlocuiesc cu una mai nouă, potrivit proiectului prin care se dorește implementarea taxei Oxigen.

Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a explicat pentru HotNews.ro că instituția nu deține date referitor la numărul rezidenților care au o mașină sub Euro 3, dar vor fi ajutați prin vouchere sau printr-un stimulent financiar, dedicat lor, să-și înlocuiască mașina. Acesta spune că scopul Primăriei nu este să-i vâneze și să-i amendeze și mizează pe buna credință a cetățenilor, dar în final se poate ajunge și la sancțiuni.

Reamintim că primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București: mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului. Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi. Proiectul va fi discutat în ședința Consiliului General de pe 24 octombrie, iar dacă va fi aprobat se va aplica de la 1 ianuarie 2020.

”Pentru rezidenții acestei zone se va face un proiect de Consiliu General prin care îi vom ajuta cu un voucher sau cu un sprijin financiar pentru a-și înlocui mașina. În prima fază nimeni nu va fi absurd, dar până la 1.1.2020 va apărea și acest program și vom ajuta această nișă. Dacă nu-și înlocuiesc mașina, vor plăti sancțiunile. Nu văd de ce să nu-și înlocuiască mașina dacă îi ajutăm. Nu știu dacă în interiorul acestei zone mai sunt multe mașini non Euro, Euro 1, Euro 2, având în vedere că sunt mașini de peste 25 de ani vechime. Euro 5 începe de acum 10 ani, Euro 4 are 15 ani, Euro 3 20 de ani, iar cele Euro 2 au 25 de ani vechime. Cele vechi, majoritatea au fost date la REMAT sau programul Rabla. Cred că mai sunt foarte puține, putem vedea și pe stradă. Eu cred că în prima fază, când se va da drumul la acest proiect, cred că oamenii vor merge singuri să-și cumpere o mașină mai bună. Sau poate omul nu mai vrea să-și ia altă mașină. Dacă are o mașină neutilizată de 10 ani, poate vrea să cumpere altceva cu voucherul. Noi vrem să ne gândim la buna credință a cetățeanului, nu la coerciție, nu vrem să-i vânăm”, a explicat Mihai Teodorescu.

Zona în care mașinile sub Euro 3 nu mai au voie este delimitată de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Măşeşti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor - șos.Cotroceni - spl. Independenței - str. Știrbei Vodă - str. Berzei - str. Buzeşti - p-ta Victoriei. Zona va fi semnalizată prin indicatoare.

Accesul mașinilor sub Euro 3 în această zonă va fi monitorizat prin intermediul camerelor de supraveghere.

”Sistemul se numește ANPR (Automatic Number Plate Recognition). În prima fază vom avea 50 de intersecții cu 150 de camere, acestea vor fi montate pe stâlpii de semaforizare care au și BTMS, vor merge fie pe fibră, fie pe 4G ca să transmită în timp real”, a explicat Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei.

Cum va fi verificată plata vinietei

În ceea ce privește vinieta Oxigen, aceasta poate fi plătită pe zi, pe lună, pe un an, în funcție de cum dorește proprietarul și cum folosește mașina.

”Dacă persoana respectivă folosește mașina doar într-o anumită perioadă, plătește doar atunci. Salariul mediu pe București-Ilfov este undeva la 4.000 lei net. 500 lei pentru un Euro 4 înseamnă foarte puțin, 3 lei pe zi, echivalentul unei beri”, a explicat Teodorescu.

Șoferii vor fi verificați dacă au plătit vinieta de Brigada Rutieră, Poliția Locală, dar și împuterniciți ai primarului general.

”Noi vom avea un integrator de plăți, veți putea achiziționa vinieta de la benzinării sau prin aplicațiile noastre, se introduce numărul mașinii și rămâne în baza de date. Poliția și cei care verifică vor avea niște smartphone-uri și vor putea verifica numerele în timp real. Este ca sistemul folosit la CNAIR, doar că mai modern, că al lor e mai vechi. Baza de date va fi administrată de Administrația Străzilor și Compania Municipală Managementul Traficului. Verificarea va fi făcută de Brigada Rutieră, Poliția Locală și împuterniciți ai primarului. De exemplu, dacă polițistul rutier te oprește pentru centură, poate verifica dacă ați plătit și vinieta de București și vă poate sancționa”, a explicat șeful direcției Transporturi.

Acesta spune că în prima fază șoferii vor fi opriți fizic, pentru a fi informați că nu au plătit vinieta și li se va da amenda, iar în timp vor primi amenda acasă.

În primă fază toată lumea va fi oprită fizic, fiindcă noi nu dorim să facem japcă sau să ne transformăm în teroriști. Se va face control aleatoriu, iar când se va face implementarea totală a sistemului, se va primi amenda acasă. Tu treci, te taxează, iar la finalul lunii ți se trimite factura. Noi dorim să fie cât mai civilizat. După scoaterea acelei taxe de mediu, din păcate avem foarte multe mașini sub 3.000 de euro care poluează foarte mult. Nu este normal. Mai bine încurajăm să cumpere o mașină nouă Euro 6”, a explicat Teodorescu.

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

Potrivit proiectului de hotărâre care vizează introducerea vinietei Oxigen, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricționat zilnic, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

  • pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restricții pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate străzile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:

  • cele electrice și hibrid
  • cele pe două roți
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public
  • serviciile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • serviciile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

"Încasarea tarifelor pentru achiziționarea vinietelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice și managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului", se arata în proiectul de hotărâre.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















50737 vizualizari

  • +22 (32 voturi)    
    Salubrizare ca in Voluntari (Luni, 21 octombrie 2019, 17:31)

    BogdanAngheluta [utilizator]

    Dar o amenda pentru operatorii de salubrizare care nu respecta strategia de salubrizare si regulamentul de salubrizare ??????

    Arata strazile din Bucuresti precum ulitele de la tara. In rigole cresc buruieni de bine ce sunt curatate
    • -1 (35 voturi)    
      Mda (Luni, 21 octombrie 2019, 21:58)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui BogdanAngheluta

      Eu sunt de acord cu taxa ,daca nu ai bani de masina mai noua nepoluanta nu mai mergi cu masina , ca nu sunt obligati cei care nu au masina deloc sa suporte gazele altora de la toate harburile ! Am inteles o masina de epoca sa fie exceptata pt a avea posibilitatea si cei tineri sa vada cum aratau masinile inainte , dar restul polueaza degeaba.
      • +11 (23 voturi)    
        aerul tot n-o sa fie curat (Marţi, 22 octombrie 2019, 8:47)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Daca nu se interzice si Euro 4 diesel aerul n-o sa fie curat. Ramanem cu aerul otravitor in continuare !!!

        Diesel euro 6 nu este ok !!! are mai mult Nox decat Euro 5 benzina. Consultati tabelul de aici: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

        Tot ce e diesel fara "euro 6d-temp" ar trebui interzis in cativa ani, altfel toate masinile diesel euro 5 si euro 6 poluante din europa o sa vina la noi.

        Masura ar trebui sa o ia parlamentul pentru toate orasele mari, nu doar pentru Bucuresti.
        • +4 (20 voturi)    
          Daca baga si Pitestiul, Campulungul taxa oxigen?! (Marţi, 22 octombrie 2019, 10:01)

          danduta [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          Sunt Bucurestean, am Opel Corsa din 2005 (euro 3-4), am casa la tara la Campulung, pot ocoli Pitestiul dar am o treaba (ceva hartii) acolo.
          Daca baga si Pitestiul si Campulungul si altele, chiar Schitu Golestiul (ca depinde de o hotarare de Consiliu) ceva similar Taxa Oxigen?!
          Ce fac?? Ca trenul au reusit postcomunistii astia sa-l puna pe butuci.
          Sa nu-mi vorbiti de maxi-taxiurile alea jegoase intercity, ca-s periculoase, conduse de soferi care se cred la curse si cu multe accidente la activ.
          Aud ca vrea sa bage si Comarnicul. Pai, pana la Brasov (ca o sa bage si asta) or sa tot fie: Sinaia, Comarnic, Busteni, Campina, Predeal, etc. Nu-mi vorbiti de centura ca o sa fie o gluma, daca toti o folosesc,
          • -2 (16 voturi)    
            Si eu sunt bucurestean si am afaceri (Marţi, 22 octombrie 2019, 11:59)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui danduta

            in provincie, deci nu poti spune ca nu circul in afara. Insa sunt de acord sa se bage taxa si in alte localitati, cu conditia sa o pot plati pe internet cu cardul, printr-o aplicatie. Aplicatia, spre exemplu, se poate numi taxa Oxygen. Intru in aplicatie, introduc traseul, si aplicatia imi arata orasele ptr care e nevoie sa platesc taxa...apoi o platesc cu cardul, si gata, plec linistit.
            Sunt pentru orice tip de taxa numai sa se mai reduca odata traficul asta infernal!!
            • +5 (11 voturi)    
              schimbarea incepe cu tine (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:27)

              BogdanAngheluta [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Daca vrei sa se reduca odata traficul asta infernal eu zic sa incepi cu tine prin a nu mai folosi masina zilnic.

              Constientizare - responsabilitate - actiune
              sunt cele 3 elemente care ar trebui sa fie specifice adultilor; si sa nu fie nevoie de mijloace punitive si taxe pentru a regla lucrurile.
              • +3 (5 voturi)    
                sunt de acord, (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:44)

                bancher [utilizator] i-a raspuns lui BogdanAngheluta

                dar daca citesti ce am scris mai jos, o sa vezi ca stau 20 min in statie pana vine 385, si tot nu vine. Cand autobuzele ITB vor fi neaglomerate si vor veni la timp, renunt cu plarece la mersul cu autobuzul (mai ales ca parcarea in centru ma duce si la 450 ron pe luna). Insa, in conditiile in care stau 20 min in picioare si autobuzul tot nu vine, si daca vine nu ma pot sui ptr ca e aglomerat, atunci singura solutie este masina personala.
              • +6 (6 voturi)    
                Transport in comun! (Marţi, 22 octombrie 2019, 15:46)

                Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui BogdanAngheluta

                Ati circulat cu parcul auto al STB, sa vedeti cat asteptati in statii si ce focare de infectie sunt, ca sa vorbiti asa, cu usurinta? Troleibuzele, tramvaiele, ,autovehiculele mari, nu au mai fost spalate pe interior si nici curatate, de dinainte de a veni Oprescu la primarie. Chiar si cele achizitionate de la turci, nu cred ca au vazut vreo matura sau apa, de cand au fost puse in circulatie. Stiti care este cel mai bun depoluant al aerului?-COPACUL. Daca primariile cu oameni inconstienti, nu ar taia copacii, in disperare si nu ar betona orice firicel de spatiu verde, ca sa faca loc tunurilor imobiliare, bordurilor triple si ligheanelor cu bonsai de zeci de mii de euro, si ar planta copaci seriosi pe orice spatiu verde, aerul ar fi mai curat si mai nepoluat. Dar ce sa stie miticii, ei ii dau inainte cu traiasca PSD si aliatii lor.
      • +10 (12 voturi)    
        raspuns lui Fanel01 (Marţi, 22 octombrie 2019, 10:15)

        BogdanAngheluta [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Eu am o toyota hibrid dar in timpul saptamanii folosesc mijloacele de transport in comun si merg foarte mult pe jos.

        Comentariul meu era un indemn la a nu vedea "doar pana la bara din fata". Am ridicat problema salubrizarii deficitare pentru ca de 3ani Bucurestiul mi se pare ca s-a transformat intr-o imensa groapa de gunoi.
        • +4 (10 voturi)    
          Depinde pe ce traseul circuli. (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:04)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui BogdanAngheluta

          Eu spre exemplu, daca as lua ITB, ar trebui sa astept dupa 385....385 care nu vine, se sta si 20 min dimineata in statie, si tot nu apare. Daca Hot News ar avea optiunea sa punem poze, as pune o poza cu zecile de oameni care stau in statie la biserica Sf Sebastian, cu ochii in soare, asteptand 385. Unii se sprijina de gardul bisericii, nemaiputand sta in picioare...si 385 tot nu vine.
          • +6 (6 voturi)    
            STB - o mizerie (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:44)

            BogdanAngheluta [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Ce coincidenta . Exact acolo locuiesc si eu si stiu despre ce vorbesti. Singura mea alternativa a ramas mersul pe jos. In prezent merg pe jos pana la Eroilor la metrou zilnic. STB este o bataie de joc iar primul dus din zi il faci la Metrou. E o bataie de joc transportul public in Bucuresti; asa cum este o bataie de joc orice serviciu public edilitar.
  • +29 (37 voturi)    
    Explicatii pentru furtul socialist: (Luni, 21 octombrie 2019, 17:32)

    xolv [utilizator]

    "înseamnă foarte puțin, 3 lei pe zi, echivalentul unei beri”
    • +13 (23 voturi)    
      Macar de-ar fi "socialist". (Luni, 21 octombrie 2019, 19:08)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Din pacate, desi taxa "Oxigen" se vrea o taxa pe poluare, se pare ca va functiona doar ca o taxa pe vechimea masinii. Plus toate exceptiile propuse, este clar ca efectul nu va fi cel clamat.

      Partea distractiva va fi verificarea, dimineata la 8:30, seara la 6, cand toata brigada de politie este pe strazi ca sa ajute la fluidizarea traficului. Si 2 maimute de la primarie vor opri masinile sa verifice daca au platit taxa?.. :))
  • +39 (43 voturi)    
    Matematica lu' peshte prajit (Luni, 21 octombrie 2019, 17:32)

    Carcalete [utilizator]

    "... 500 lei pentru un Euro 4 înseamnă foarte puțin, 3 lei pe zi, echivalentul unei beri”, a explicat Teodorescu.

    Sa mori tu !!!
    Nota 2
    • -10 (12 voturi)    
      Mare brânză c-a spus 3 lei (Marţi, 22 octombrie 2019, 10:27)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      Înseamnă mult mai puțin, 365/500 = 0,73. Era mai nasol daca, de fapt, era mai mult. Asta e tot ce aveti de spus, ca a greșit ala o socoteală orientativa si ca pt asta ar trebui spânzurat? O fi încercat sa faca o medie a taxării pt toate normele, nu doar pt E4. Nu mai trebuie sa se bage nici o taxa din cauza asta, nu?! :))
      • +4 (4 voturi)    
        Cu cine ai facut matematica? (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:36)

        florino24 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        ai auzit de regula de 3 simpla?
        500 lei ... pt 365 zile

        x lei... pentru o zi

        x=500*1/365 = 1,37... Nu iese cat a a calculat dl Geo, dar nici ca tine
      • +5 (5 voturi)    
        reia studiile primare ! (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:48)

        BogdanAngheluta [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        cum sa imparti ma numaru de zile la suma ? :)))) da- o n p m - mergi si mai fa 1data primara
  • +25 (43 voturi)    
    taxati SARANTOCII (Luni, 21 octombrie 2019, 17:47)

    Je__ [utilizator]

    taxa pe saracie, ai bani, poluezi cat vrei, iti iei masina cat mai mare

    pentru amaratii care si-au cumparat masini second...cum spunea un clasic ...GHINION!
  • +25 (37 voturi)    
    bani de masini, bani de excursii in grecia (Luni, 21 octombrie 2019, 17:52)

    qwerasdf [utilizator]

    bani la popime pentru o catedrala megalomaniaca, bani pentru iepurasi kitschosi, bani pentru borduri, bani pentru statui...

    dati ma, dati! ca dati de la mamicile si taticii vostri! lua-v-ar puscaria!
  • +19 (25 voturi)    
    omu e nebun... (Luni, 21 octombrie 2019, 17:58)

    gica_ultra [utilizator]

    de unde atatia bani ? iau si eu o dacie 1100, ma ia in spatiu, in centru, o ruda si cer un bani ptr o masina noua. ... firmele de salubritate vor primi si ele vouchere ? firmele de distributie (lucrez in logistica si stiu despre ce vorbesc) : vor trebui sa-si inlocuiasca flotele ? eventual, cele sub eur 5 vor deservi sclavii de la periferii ... bine ca proiectul nu va trece (din motive tehnice si electorale) !
  • +32 (38 voturi)    
    ATENȚIE! (Luni, 21 octombrie 2019, 18:08)

    nick24 [utilizator]

    Se vor înmulți motocicletele și scuterele euro zero, care poluează mai mult decât orice mașină euro1,2,3.

    De ce nu se încurajează în loc de orice motocicletă, pe cele electrice sau euro 6?

    De ce nu se fac piste pt biciclete, pe care pot merge și trotinetele electrice, care sunt peste tot în centru?

    De ce nu se fac parcări gratis la toate capetele de metrou?
    • +7 (11 voturi)    
      corect! (Marţi, 22 octombrie 2019, 10:36)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Exact asta mi-a sarit si mie in ochi, faptul ca sunt scutite motocicletele.
      De fapt este doar o modalitate de a lua cu japca bani de la cetateni, o fi ramas madam firea fara bani pentru pomeni electorale fix inainte de alegeri. Ca doar n-o sa ne spuna ca planteaza pomi de banii aia.
  • +33 (37 voturi)    
    omul e habarnist (Luni, 21 octombrie 2019, 18:08)

    jorj_bv [utilizator]

    - Nu stiu cate masini sunt afectate, dar arunca cifre despre reducerea noxelor
    - In lipsa taxei, de 3 ani au fost aduse destul de multe vechituri, harburi si cazane. Mult peste numarul vechiturilor casate la Rabla
    - Omul nu e in stare sa imparta 500 la numarul de zile dintr-un an de ii da 3 lei pe zi, sau poate se refera la cate zile munceste el
    - Numarul mare de exceptii
    - Buna-credinta? Adica taxa pentru fraierii care pun botul la mesajele ecologiste?
    - Dar avem si camere ... Nu inteleg
    - Timp foarte scurt de "conformare" - 2 luni pentru cei care nu respecta, dar si taxe mari pentru cei cu masini mai vechi
    - Un cazan vechi de 15 ani are valoare sub 2500 daca e brand premium si functioneaza bine, un parci e 500 euro.
    - Cat sa fie voucherele ca sa fie rentabil sa cumperi masina NOUA? Si mai ales CINE le plateste?
  • +17 (39 voturi)    
    Sper sa nu ajunga sa implementeze asa ceva (Luni, 21 octombrie 2019, 18:25)

    gie [utilizator]

    O lege nesimtita...
    • +1 (1 vot)    
      Ba tare cred eu ca se va implementa (Miercuri, 23 octombrie 2019, 10:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui gie

      Mai rau e de saracii din centru, care vor trebui sa isi vanda masinile cu norma mai mica de euro 3.
  • +20 (30 voturi)    
    din banii luati de la saraci (Luni, 21 octombrie 2019, 18:36)

    mmmircea [utilizator]

    sa va luati lumanari.
  • -11 (29 voturi)    
    . (Luni, 21 octombrie 2019, 18:53)

    Mda [utilizator]

    Problema este mult mai simpla, dar trebuie putin cap. Nu foarte mult, ca se poate copia de la altii, unde merge foarte bine. In SUA/Canada poti lua masina noua in leasing cu 0 jos (daca vrei poti sa platesti oricat si iti scade rata) si dobanda e extrem de mica, undeva la 4.49 e cea mai mare peste care am dat pana acum. Si atunci tot romanul va avea o masina noua si n-ar mai fi nevoie sa se cumpere toate cazanele din Germania si inmatriculate pe unde o fi. Masini noi cu rate mici inseamna mai mult consum, mai putina poluare si toata lumea e fericita (banca, omul care si-a cumparat masina si o schimba des, dealerul, statul care ia mai multe taxe). E asa greu?
    • +20 (30 voturi)    
      Este sansa ta.. (Luni, 21 octombrie 2019, 19:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mda

      Daca tot ai fost in SUA/Canada si ai vazut cum ar trebui sa se faca, de ce nu iti deschizi tu in Romania prima firma de leasing cu avans 0 si dobanda 4.49? Abia astept sa ne povestesti cum ai devenit milionar! :)
      • -7 (19 voturi)    
        . (Luni, 21 octombrie 2019, 19:42)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        daca acolo merge de zeci de ani, noi de ce suntem mai speciali? taxe peste taxe sa inteleg ca e ok. vreau sa vad si eu statul roman cum vine macar cu o idee buna. si da, sa faci asa ceva e o combinatie intre dealer, banca si taxare. deci nu e ceva ce pot sa fac eu de pe o zi pe alta. dar statul ar putea incuraja pe cei care pot. doar ca trebuie sa ii convina pe toti (banca, dealer, consumator) ca e o idee buna. dar e greu... mai bine niste taxe in plus, nu?
        • +10 (10 voturi)    
          ce legatura au taxele? (Luni, 21 octombrie 2019, 22:36)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mda

          vrei sa spui ca nu poti da leasing cu avans zero din cauza regimului diferit de taxare din Romania?
          fii mai explicit, ce ar trebui sa se schimbe in legislatia fiscala ca sa poti tu sa-ti deschizi firma de leasing cu avans 0?
    • +13 (15 voturi)    
      re (Luni, 21 octombrie 2019, 19:56)

      xyz2033 [utilizator] i-a raspuns lui Mda

      dobanzile alea sunt pt economia SUA rating AAA
      adica maxim
      stai jos, nota 2.
      • -3 (11 voturi)    
        . (Luni, 21 octombrie 2019, 22:06)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui xyz2033

        am dat un exemplu. sunt sigur ca se poate ajusta dobanda la economia tarii. dar nu 25% avans + casco obligatoriu + rata imensa la leasing, incat sa ajungi sa platesti masina de 3 ori. de aia nu isi cumpara nimeni masini noi in Romania. daca tot suntem la lectii de economie, de ce exista obligatia de minim 25% avans?
    • +14 (22 voturi)    
      aberezi cu ratele la masini (Luni, 21 octombrie 2019, 20:11)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Mda

      2 milioane de angajati au sub 1500 LEI pe luna. NET.
      Doar 1 milion de angajati au peste 2600 lei pe luna.
      Daca o parte din ei au si chirie sau rate la casa, din ce se poate da/lua un credit pentru masina? 700 lei / luna, plus asigurari pentru un Logan cu 25% avans. Pentru o Octavia e dublu (include asigurare, dar ai valoare reziduala). Romania are inflatie 4-5%, iar dobanzile nu pot fi sub asta.

      Apropo, in SUA / Canada transportul in comun e adesea dezastruos si asociat cu mizeria si saracia lucie. Sa nu uitam ca acolo benzina e la jumatate din pretului din Romania.

      Demografie Romania:
      - 6 milioane de angajati
      - 5,5 milioane pensionari
      - 3 milioane de elevi,
      - 0.5 milion de prescolari
      - 0,5 milioane studenti
      - cateva sute de mii de antreprenori (PFA, II, patroni IMM)
      - circa 100 mii de asistati adulti
      - cativa agricultori peste subzistenta
      - 5 milioane de "capsunari" / emigranti definitivi sau temporari
      • +16 (20 voturi)    
        AI UITAT DE (Luni, 21 octombrie 2019, 20:46)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        vreun milion de pensii speciale și de serviciu - ăștia își permit să-și cumpere electrice.
        • +3 (7 voturi)    
          cele 10 miliarde de lei pensii speciale (Marţi, 22 octombrie 2019, 11:04)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          se impart intre doar 150 mii de pensionari pe legi speciale.
          Eu explicam doar ca un numar mic de oameni isi pot permite o masina noua, si un numar si mai mic sa explice de unde au banii (salariile alea minime sunt destul de multe la gri).
      • +1 (11 voturi)    
        2 milioane de angajati au sub 1500 LEI pe luna. NE (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:04)

        IncaUnFraier [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Poate ar fi cazul sa renunte la rabla, nu zici? La 1500 de lei, ce masina mai vrei?!
        • 0 (8 voturi)    
          Corect! (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:07)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui IncaUnFraier

          NU iti permiti masina, asta e, te descurci cu metroul si ITB-ul. Conceptia ca toti romanii trebuie sa aiba masini e gresita, mai ales ca multi nu au bani nici sa isi schimbe becurile, daramite sa o si intretina.
  • +19 (43 voturi)    
    Vrei o bere pe zi de la mine? (Luni, 21 octombrie 2019, 19:19)

    Nahgfa [utilizator]

    Rovineta e 133 lei / an si asta acopera toate drumurile din tara si voi vreti 500 lei / an pt. o masina decenta din 2009 Audi euro4 pe benzina?

    Vrei o bere de la mine pe zi mah? FMM.

    Ce faceti mah cu banii, faceti statuii sa purifice aerul, puneti borduri care purifica aerul? Nu va ajunge mah 10 lei pe ora taxa de parcare fata sa faceti nicio parcare ci doar sa puneti un semn ca e 10 lei / ora.

    Cat vine mah pe an 10 lei pe ora daca stau la munca si parchez in centru 9-10 ore pe zi? Hai sa calculam impreuna, 10 lei ora x 10h x 20zile x 12luni = 24000 lei

    Ati scapat cu aia de 10 lei ora si incercati altele noi acu?

    Dupa ce ca dam 24.000 lei / an pe parcare mai vrei mah inca 500 lei de la mine? 500 pe pe care ii faci 5000 peste cateva luni?

    Hai mah sa-ti dau bere zilnica...
    • +9 (15 voturi)    
      Din pacate, (Marţi, 22 octombrie 2019, 7:08)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Nahgfa

      atat au inteles politicieni la noi. Si schema se aplica la nivel national ....Dupa ce ca suntem taxati cu 80% pe venit, mai vor extra taxe. Cauza, responsabilitate ZERO. Se comporta ca un prescolar in parc. Bugetul merge: la prieteni, la capaital de imagine prin SC BOR Advertising SRL, etc. Numai in interesul contribuabilului nu.Contribuabilui este un fel de vacuta pe care o bati si o mulgi de cate ori ai tu chef.
    • +1 (7 voturi)    
      Vezi ca la parcarile Universitate, Inter, Cocor (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:10)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nahgfa

      si Unirii sunt abonamente cu 450 RON/luna. Nu e nevoie sa dai 10 RON ora in parcarea primariei, cand iti poti face abonament la parcare subterana cu 450 RON. In 12 luni ai da 5400 RON.
      Tot e mult si asa, dar mai putin decat 24 000 RON cat ai calculat tu.
  • +11 (27 voturi)    
    Penibil, psd nu se dezminte (Luni, 21 octombrie 2019, 19:53)

    crisab [utilizator]

    In mod sigur e neconstitutional sa interzici accesul unei masini in afara propriei curti ca are norma de poluare mai mica de euro 3....in acelasi timp e ilogic sa accepti o masina diesel euro 5 care polueaza 180mg/km si sa taxezi o masina pe benzina euro 4 care polueaza 80mg/km.
    • -4 (16 voturi)    
      din categoria aruncăm cifre (Luni, 21 octombrie 2019, 22:45)

      Iascrijan [utilizator] i-a raspuns lui crisab

      Dacă te referi la miligrame de CO2 pe km, îi fix pe dos. Dieselul emite mai puțin CO2 decât benzina, fiindcă e direct proporțional cu consumul de carburant.

      Iar limita emisiilor de NOx pentru benzină Euro 4 e absolut comparabilă cu cea pentru diesel Euro 5.

      Cât despre interzicerea accesului, îmi pare rău dar dreptul deținerii unui autoturism nu îi tot aia cu dreptul de a gaza populația.
  • -7 (27 voturi)    
    vrem o tara ca afara ! (Luni, 21 octombrie 2019, 20:00)

    xyz2033 [utilizator]

    Germania: Interzicerea accesului autovehiculelor diesel în centrul oraşelor e legală
    https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-22312249-inalta-instanta-germana-decis-orasele-pot-interzice-diesel-urile-vechi.htm
    • +13 (27 voturi)    
      eu as vrea doar sa te cunosc (Luni, 21 octombrie 2019, 20:44)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui xyz2033

      sa vad daca trollezi sau chiar iti lipsesc niste tigle. Cand veniturile noastre vor fi de 5 ori mai mari vreau si eu o tara ca afara, pana atunci legea trebuie sa ma ajute sa ma dezvolt, nu sa ma scufunde in saracie si mai adanca, iar banii colectati sa mearga la pomenile firutei.
      • -6 (18 voturi)    
        zboară, puiule (Luni, 21 octombrie 2019, 22:47)

        Iascrijan [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Păi una-i să te ajute legea să te dezvolți și alta-i să te ajute să poluezi.
      • -3 (13 voturi)    
        re (Luni, 21 octombrie 2019, 23:40)

        xyz2033 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        nu e nimic personal e vb de dezbatut idei.
        idei care in germania se aplica.
        aici e vorba de sanatatea celor din Bucuresti si Ilfov, ca nu putem respira doar teava de esapament si sa pretindem ca suntem sanatosi. asta ar fi nebunia.
        o masina hibrida euro 5 te ajuta sa salvezi niste bani, nu mai platesti nici taxe. costa cat un logan.
        daca esti sanatos poti sa iti iei o bicicleta.
        degeaba ai veniturile de 10 ori mai mari, daca ajungi ca Tiriac sa zici ca toti vecinii au barci, dar nimeni nu face un pic de sport la vasle.
      • 0 (8 voturi)    
        Sunt curios (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:01)

        IncaUnFraier [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Cum te ajuta o rabla sa te dezvolti ?
      • +3 (13 voturi)    
        Halal dezvoltare (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:11)

        IncaUnFraier [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Daca pentru tine, a avea o rabla de acum 20 inseamna sa te dezvolti, inseamna ca mai ai inca un drum lung de parcurs.
        • -1 (5 voturi)    
          serios? (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:55)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui IncaUnFraier

          Tu inseamna ca ai instalator de lux, ca sa dau un exemplu, care-ti vine cu Sprinter 2019 Euro6d si-l platesti ca atare, nu? Costul amortizarilor se regaseste in pretul final, adica fix in ala de unii verzi cu gura mare nu-l platesc ca e prea mare si lucreaza cu unii mai ieftini care folosesc masini mai vechi, doh. Iti mai desenez?
          • +1 (1 vot)    
            Instalatorii au banii. (Miercuri, 23 octombrie 2019, 10:58)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Din moment ce iti iau 200 ron ca sa iti schimbe un racord la baie, sa fii sigur ca au bani. Ca se vaieta ei si fac pe saracii, e alta discutie, insa sa stiti ca mesterii in general au bani. (stiu instalator care vina la clienti cu Dacia 1310, si ptr familie are Volkswagen Passat nou).
    • +9 (21 voturi)    
      la ei e pe viata si moarte (Luni, 21 octombrie 2019, 20:48)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui xyz2033

      industria lor auto depinde de consumul germanilor ptentru masini

      au avut norocul cu estul europei care le-a importat harburile, permitand constructorilor auto germani sa vanda, vanda si iar vanda

      acum ca est europenii ajung la saturatie, cam problem pentru producatori auto...si atunci...lobby...inchis acces in orase in germania, acum si in romania....ca doar firuta nu mai e o paradita...are bani, valoare, mertane si-si permite sa plateasca taxa pe saracie, asta daca nu e si scutita ca lucreaza la primarie

      asa ca saracilor, deveniti si mai saraaci....indatorati-va si va schimbati masina....consumati....permiteti-va si fiti sclavii. Va bagam si un video motivational dca aveti nevoie
      • 0 (6 voturi)    
        Nu e adevarat (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:12)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Europa de est esta o piata minimala ptr masinile germane..cele mai multe se vand tot in Europa de vest, plus China si ceva in America de nord.
  • -9 (27 voturi)    
    Sa presupunem ca nu se introduce taxa (Luni, 21 octombrie 2019, 20:08)

    RAFL [anonim]

    In ultimii 7 ani numarul de masini din Bucuresti a crescut cu 150.000. Sunt sigur ca daca nu se ia absolut nici o masura de acest gen acest ritm se va mentine. Comparativ cu alte orase orase europene suntem undeva la dublu * media de masini per/1000 de locuitori. Buna sau proasta masura va avea cel putin efectul de a stopa cresterea numarului de masini in Bucuresti, daca nu va produce si o usoare scadere.

    Cred ca una dintre problemele din Romania e ca munca este suprataxata si proprietatea taxata prea putin.
    • +9 (11 voturi)    
      completare (Luni, 21 octombrie 2019, 20:19)

      xyz2033 [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

      munca suprataxata, proprietatea taxata mai putin, dar salariile sunt cele mai mici din uniunea europeana.
    • +10 (22 voturi)    
      dublu...scotch poate (Luni, 21 octombrie 2019, 20:54)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

      Ia mai citeste statisticile alea inca o data si da-ti doua palme, poate te trezesti. Vehicles per Capita by Country conform ACEA: media UE 602 vehicule la mia de locuitori. Romania - ultimul loc cu 362 vehicule la mia de locuitori, adica la jumate fata de media Europeana. Tot acolo gasesti si varsta medie a parcului auto european, care supriza e de 11,1 ani, asta ca sa spulberam si mitul ca toti nemtii umbla numai cu masini de 2-3 ani.
      • -4 (16 voturi)    
        Ce treaba are una cu alta? (Luni, 21 octombrie 2019, 23:30)

        RAFL [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

        Ce treaba are Bucuresti cu Romania?

        https://www.wall-street.ro/articol/Auto/231822/in-bucuresti-sunt-de-doua-ori-mai-multe-masini-la-1-000-de-locuitori-fata-de-media-ue.html#gref

        Personal m-am saturat sa nu am pe unde sa merg pe trotuar pentru ca si-a parcat vreo unul cazanul cumparat cu 1000 de euro.

        Avem venituri mici, iar taxele sunt indexate la venituri sunt sigur ca daca se introducea vreo taxa de genul asta in Germania sau in orice alta zona din Europa de vest taxa anuala era de 10 ori mai mare.
        • +7 (17 voturi)    
          Date false, in scopuri propagandistice (Marţi, 22 octombrie 2019, 1:07)

          independentu [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

          In Bucuresti nu sunt decat 1,1 milioane. autovehicule. Numarul masinilor inmatriculate cu numere de Bucuresti e mai mare, fiindca multe masini in leasing au numere de Bucuresti, fiindca aici sunt cele mai multe societati de leasing, dar ele circula in tara, de fapt. Asta inseamna 610 auto/1000 de locuitori, adica fix in media europeana. https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/aproape-500-000-de-masini-din-bucuresti-vor-fi-interzise-in-centru-sau-vor-plati-pentru-acces-1176587
        • +15 (21 voturi)    
          de ce oare sunt mai multe?.. (Marţi, 22 octombrie 2019, 1:17)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

          1. "cazanul" cumparat cu 1000 de euro nu ar trebui sa treaca ITP-ul. daca il trece ilegal, politia ce pazeste?
          2. "cazanul" nu poate fi parcat pe trotuar legal decat daca primaria, respectand legea (codul rutier), a marcat acel trotuar ca fiind loc de parcare. altfel, problema este la tot politie..
          3. crezi ca in Bucuresti isi cumpara toti masina de placere? ai incercat sa urci intr-un metrou dimineata la 8:30? sau sa astepti un tramvai care nu mai vine (5) si un autobuz care vine la 45 de minute (605), in ploaie? cand vine autobuzul ala, imputit, tu te urci, scoti cardul sa-ti validezi calatoria si se uitat toti ca la urs.. poate esti controlorul! problema transportului in comun este la primarie..

          deci autoritatile locale nu isi fac treaba, apoi pun o taxa in plus ca sa acopere mizeria. asta este realitatea.
          si poti s-o lasi mai moale cu mediile si articolele de 2 bani. 1000 la 1000? adica toti avem masina, inclusiv copiii si toti pensionarii?
          • +2 (2 voturi)    
            605 nu e cumva linia care tine (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:53)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            loc de tramvaiul 5?/ Daca da, rusine ITB ca nici acum nu i-a dat drumul.
        • -1 (1 vot)    
          tu stii sa citesti? sau doar titlul e suficient? (Marţi, 22 octombrie 2019, 17:31)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

          In articolul la care faci referire se compara numarul de masini per 1000 loc din Bucuresti cu media UE, nu cu nr de masini din orice alta capitala europeana.
          Deci comparam mere cu cirese cu alte cuvinte.
      • -2 (6 voturi)    
        Te contrazic (Marţi, 22 octombrie 2019, 13:51)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Merg des in Germania (de Vest) si acolo masnile sunt noi...de cativa ani. Nu am vazut vechituri nici macar la turcii din Germania. Majoritatea sunt din triada BMW-Mercedes-Audi, dar si Opel sunt multe.
        Iar pe autostrazi am vazut des decapotabile.
        Nu mai aberati ca umbla neamtul cu masini vechi, ca nu e asa...parcul e mult mai nou decat in Buc
        • +1 (1 vot)    
          sau o fi vechi in Germania de est (Miercuri, 23 octombrie 2019, 11:00)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Insa in vest in niciun caz.
    • +11 (25 voturi)    
      va stopa in capul tau cresterea (Luni, 21 octombrie 2019, 21:09)

      gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

      Nu va stopa nimic. Proprietarii de masini vor plati iar Firea ii va dona la catedrala, Asta se va intampla. Daca ai gandi peste genunchiul broastei, ti-ai pune intrebarea " ce vor face astia cu banii" si nu ai face scenarii cu stopatul cresterii numarului de masini.
  • +14 (26 voturi)    
    Boicot... (Luni, 21 octombrie 2019, 21:02)

    yo3 [utilizator]

    Pentru o taxă în plus, eu zic ca ar trebui boicotata...Nu ar trebui plătită!
    Nu v-a rezolva nimic cu această nou taxă, decat sa-si umfle buzunarele madam Firea si să pompeze în cele 26 de Companii Municipale care capuseaza...
    • +1 (11 voturi)    
      Buna idee (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:06)

      IncaUnFraier [utilizator] i-a raspuns lui yo3

      Nu plati! Nu mai plati nimic! Leaga-te cu lanturi de cimitirul de masini!
      • +2 (2 voturi)    
        @IncaUnFraier (Marţi, 22 octombrie 2019, 16:09)

        yo3 [utilizator] i-a raspuns lui IncaUnFraier

        Fraieri sunt mulți...ce mai conteaza unul ca tine în plus?
        Sau lucrezi la o companie municipală la cimitir?
        Somn usor Firea veghează...
  • +13 (19 voturi)    
    ne vedem la vot (Luni, 21 octombrie 2019, 21:24)

    Razvan_M [utilizator]

    Sa vedem ce vrea votantul bucurestean - daca avem iarasi absenteism, este clar ca-i de acord cu comportamentul firei.
  • -2 (22 voturi)    
    e foarte bine! (Luni, 21 octombrie 2019, 21:49)

    credinciosul [utilizator]

    si ar trebui aplicat in cat mai multe orase!
    din 10 masini,cel putin una scoate fum dens de motorina sau ulei,parca mai urat mirositor decat al trabantului sau warburgului!
    ce diesele euro 3 se aduc,in scurt timp pica turbosuflanta sau au probleme la injectie,iar un injector e vreo 2000 lei origine!
    am luat logan pe benzina prin rabla de 6500 euro,euro 6,am si un tucson euro6 ,dar cel mai mult folosesc loganul ,e mai economic si-l pot parca mult mai usor !
    dar am avut salariati,carora ,sotiile le-au spus ca nu se urca intr-o asemenea masina!
    ce sa faci,unii sunt cu chilotii rupti,dar fala...,e mare!
    prostia si domnia nu s- a platit prea scump in Romania,dar se va plati!
  • -2 (18 voturi)    
    Ar fi prima si singura realizare... (Luni, 21 octombrie 2019, 22:52)

    Olyx [utilizator]

    a PSD-istei ce conduce Bucurestiul...Tare mi-e teama ca se va "suci" pana la urma, pentru ca, nu-i asa, romanii VOR AER CURAT IN CAPITALA DAR SA PLATEASCA ALTII PENTRU ASTA !....
  • +12 (20 voturi)    
    Cred ca Romania a ajuns (Marţi, 22 octombrie 2019, 6:34)

    John M. [utilizator]

    un mare laborator de incercat idei ciudate de catre niste politicieni complet idioti.
  • +1 (21 voturi)    
    Mentalitate de sarantoci (Marţi, 22 octombrie 2019, 8:34)

    Alui [utilizator]

    Se plang unii ca se taxeaza saracii. Nu conteaza ca ei nenorocesc sanatatea altora. Daca esti sarac, masina e o mare cheltuiala, ar trebui sa mergi cu bicicleta sau cu transportul in comun.
    • +7 (13 voturi)    
      Mentalitate de habarnist parvenit (Marţi, 22 octombrie 2019, 10:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Daca sanatatea primeaza, atunci taxa ar trebui sa fie stabilita pe principiul "poluatorul plateste". Din pacate, acest lucru nu se intampla. Norma de poluare a motorului nu este nici pe departe suficienta pentru a stabili cine polueaza. O masina Euro3 cu capacitate cilndirica mica poate polua mai putin decat una Euro5 cu motor mare. O masina Euro3 plimbata 1-2 ore pe saptamana cu va polua mai putin decat una Euro5 care este folosita 12 ore pe saptamana. Ca sa nu mai vorbim de exceptiile propuse. Trece Radet cu un camion vechi de 40 de ani si simti ca te sufoci instantaneu.

      Se poate stabili lejer o taxa direct proportional cu cat polueaza fiecare. De ce nu se face acest lucru, daca "sanatatea altora" este atat de importanta?
  • -4 (8 voturi)    
    Amenda sa fie pt. sofer nu proprietar (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:11)

    Nahgfa [utilizator]

    Daca trece abuzul asta, amenda pt. neplata sa fie pt. sofer nu pt. proprietar, exact ca la cele de radar in care esti filmat cu camera.

    De ce sa fie amenda pe proprietar? Poate ai un frate, un bunic, un parinte fara venit si fara proprietati cu care imparti masina si el a plecat la drum de nebun in zona taxabila (centru sau in Bucuresti). Poate acel bunic, frate, vecin e chiar colectionar de amenzi si mai vrea in colectie si cateva cu abuzul asta Fii Rea FMM.

    Corect? Amenda sa fie pt. sofer nu pt. proprietar. Azi Fii Rea?

    Sau poate imi adaptez masina ca pt. taxe cu dizabilitati
    si nu mai tre sa platesti ceva ca esti scutit. O adaptez cu un sticker si gasesc un vecin cu dizabilitati pe care sa zic ca-l transport prin oras. Obtin si parcare gratis cu stickerul ala si nu mai dau nici 10 lei / ora parcarea.
  • 0 (10 voturi)    
    Poluare dar (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:39)

    Adisson [utilizator]

    Principala tinta este una imobiliara, pensionarii cu cate un Tico din zona zero trebuie sa faca loc celor cu masini euro 6. Ca daca zicea va maresc impozitele pe teren/imobile nu era nici socialism, nici cu perdea.

    Altfel, poluare mare specifica economiilor in curs de dezvoltare. Ar mai trebui sa treaca niste ani buni de dezvoltare ca astfel de masuri sa fie corecte si binevenite pentru toata lumea. Inca pur si simplu nu suntem acolo.
  • +10 (16 voturi)    
    INTREBARE (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:50)

    Cetateanu [utilizator]

    (La firuta & CO)
    Daca am un euro 4, si merg des prin provincie, si li se nazareste si altora sa bage taxa, platesc pentru fiecare oras?!
    • +2 (8 voturi)    
      evident (Marţi, 22 octombrie 2019, 10:46)

      edi.h [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

      Iti dai seama ca restul primarilor n-or fi mai prosti sa se lase mai prejos si sa nu ceara si ei niste bani de la imbuibatii astia cu autoturisme. Cel putin orasele mai mari si eventual fara centuri ...
      • -1 (1 vot)    
        doar primariile oraselor mari pot (Miercuri, 23 octombrie 2019, 11:01)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui edi.h

        face astfel de lucruri....adica orasele care, cu sau fara taxa Oxygen, tot vor fi cautate de oameni.
        Nu ar avea niciun sens sa se bage o astfel de taxa in orasul Falticeni, spre exemplu.
  • +13 (15 voturi)    
    unde se duc aceste taxe? (Marţi, 22 octombrie 2019, 9:51)

    ZaiR [utilizator]

    nu ma deranjeaza faptul ca mi se cer bani pentru o masina E4, in schimb ma intereseaza ce se intampla cu acesti bani. Sunt cumva facuti sa dispara precum cei luati in privinta taxei de inmatriculare?
  • +3 (9 voturi)    
    Asa gandeste un bugetar (Marţi, 22 octombrie 2019, 10:43)

    kolonelu [utilizator]

    Sper ca ati observat cum gandeste un bugetar, salariul mediu este 4000 bla bla bla, normal ca asa gandeti Teodorescule, bugetar sadea care freci menta pe banii nostri, cand stai si mulgi oamenii ca pe vaci, normal ca iti permiti sa gandesti altfel si sa bagi taxe, pentru ca pe voi va doare in cur ma de poluare, scopul vostru este sa mulgeti bani, stau si ma intreb EURO 5 NU POLUEAZA DELOC ?
  • 0 (10 voturi)    
    Taxa Oxygen la Comarnic (Marţi, 22 octombrie 2019, 11:00)

    Nahgfa [utilizator]

    Abia astept taxa asta la Comarnic. Si sa fie pt. toate masinile, 100 lei/ trecere.

    E taxa pt. aer curat, asa ca nu e taxa de drum sa se spuna ca drumul national nu tine de primaria Comarnic.

    Treci prin orasul lor si poluezi acolo, platesti. Daca o sa fie admisa taxa in Buc. o sa fie un precedent f. misto.

    Hai cu taxe noi.

    Si cine pune botul ca asta e taxa pt. sanatate sau ca cine are sub euro 5 o sa-si ia direct BMW i3 sau i8 ... e naiv rau de tot.

    Pe cand taxa pe sarma? Unde mananca Fii Rea si consilierul asta? Poate e un bucatar sau ospatar bun cu euro 3-4 sa le serveasca ceva potrivit, gatit la foc fara emisii de CO2.
  • +1 (7 voturi)    
    dezamagire (Marţi, 22 octombrie 2019, 11:39)

    AGF [utilizator]

    Taxa pe respiratie cand o propuneti? Ati terminat cu toate problemele din asa zisa capitala europeana!!!??? Stimati domni/doamne coborati din scaunele Dvs si plimbati va prin Bucurestiul pe are il administrati!!!
  • -1 (9 voturi)    
    Niste comunisti hotzi nesatui (Marţi, 22 octombrie 2019, 11:46)

    actadi [utilizator]

    Toate deciziile in Primaria capitalei is luate de o gashka de hotzi comunisti imputitzi cu hemoroizi care nu au mers niciodata pe 2 rotzi sau cu motor sub 2200 cm3 si care nu se mai satura de supt!
    Daca blocatzi cateva strazi salvatzi orashul?
    Alcolistilor!
    Puneti mana pe matura intai!
    Incepeti dialog cu cetatenii si veniti cu propuneri care sa fie supuse votului cetatzenilor! Gandim noi cetatzenii si pentru voi daca voi avetzi dureri de cap cand ganditzi!
    Teodorescule, ia-l p-ala responsabil cu pistele pt biciclete si dati-va foc in ZACA pentru ca doar asa o sa fii vreodata aplaudat!
    FMM! Nu mai scapam odata de voi, parazitzilor!!!
  • +6 (6 voturi)    
    .. (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:20)

    albastru de Romania [utilizator]

    multi comenteaza, dar nu voteaza in buc, ca au CI de unde s-au nascut.

    cand a fost la vot nu i-a interesat sa isi schimbe documentele, dar acum ca ii arde la buzunar brusc tipa revoltati,
    • 0 (6 voturi)    
      + (Marţi, 22 octombrie 2019, 14:00)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

      ca fix astia ne fac mitici/sudisti/bla cand se duc acasica sa-si ia sarmale la cratitza, de la mami
    • 0 (2 voturi)    
      Vot (Marţi, 22 octombrie 2019, 16:09)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

      Ba, voteaza miticii, dar voteaza PSD si haita acestuia, vezi votul din 2016. Aveti impresia, ca miticii din Bucuresti, veniti din provincie, sau cei veritabili, s-au desteptat? De 30 de ani, sunt inconstienti si rupti de realitate, prinsi in mrejele PSD-ului, unde curge lapte si miere si "dudue" economia!
  • +1 (7 voturi)    
    Constientizare - responsabilitate - actiune (Marţi, 22 octombrie 2019, 12:28)

    BogdanAngheluta [utilizator]

    Constientizare - responsabilitate - actiune sunt cele 3 elemente care ar trebui sa fie specifice adultilor; si sa nu fie nevoie de mijloace punitive si taxe pentru a regla lucrurile. Oamenii sa reinvete sa mearga pe jos si sa foloseasca autobuz-metrou-tren; sa forteze autoritatile sa civilizeze mijloacele de transport in comun.
  • 0 (2 voturi)    
    se dau autorizatii de constructii la greu (Marţi, 22 octombrie 2019, 16:55)

    matematics89 [utilizator]

    iar astia imi vorbesc de poluare? De ce se intampla poluarea, tocmai din cauza autorizatiilor de constructie...care nu se mai termina...bucurestiul ar trebui inchis pt constructii si daramat tot ce este ilegal si imoral, de ex. blocurile din zonele de vile...ar trebui daramate multe cladiri si facut loc pt parcuri...parcarile subterane unde sunt? infrastructura unde este, ca sa poti iesi repede sin bucuresti si sa nu poluez 1 ora pana ies din mizeria de oras? semaforizare inteligenta, subventii pt panouri solare si mori de vant pe blocuri, dar mai ales unde este centura verde a bucurestiului, de care se tot vorbea acum ceva timp? Toate astea ar reduce cu adevarat poluarea, taxa da, sunt de acord, dar fa-mi un program de finantare rezonabil pt un salariu minim si unde sunt incarcatoarele pt masinile electrice? Autobuzele electrice unde sunt? Taxiuri electrice? Dar masinile diesel ale MAPN de ce au voie sa polueze infernal, au masini din 1960. Salvarile euro6 unde sunt? Aceste masini polueaza infernal de mult, pt ca circula practic incontinuu...taxa ar trebui defalcata pe cel care merge 10.000 de km pe luna si cel care merge 200km/luna...sunt multe lucruri de discutat...e usor sa pui o taxa dar problema poluarii nu se va rezolva...
  • -1 (3 voturi)    
    Au uitat si de ... (Marţi, 22 octombrie 2019, 18:04)

    vernazza [utilizator]

    Astia fac calcule DOAR pentru salariul mediu din Bucuresti de 4000 lei (valoare care cred ca este umflata). Persoanele cu varsta putin peste 65 ani, adica pensionarii, cu pensii de la 1400 lei conform calculelor algoritmelor puse la punct de politicienii din ultimii 30 de ani, care nu au fost parlamentari si nu au pensii speciale, NU CONTEAZA ! Sa nu mai mearga cu masina !!!
  • -3 (3 voturi)    
    Taxa Oxigen (Marţi, 22 octombrie 2019, 19:36)

    Cata Gisa [anonim]

    Masina e o necesitate , nu un lux , cum poti sa ajungi din Pantelimon in Ghencea , fara sa ajungi in centru .Trebuie sa schimbi doua mijloace de transport in comun . si faci aproape 1,5- 2 ore . Cu masina propie max 40 minute , cu toate semafoarele la care stai. Salarile cresc cu ,,1 leu '' si ti se ia 10 .De ce nu avem centuri ocolitoare , copaci plantati care sa reduca poloarea .La Doamna Ghica , pentru podul care se v-a construii , s-au taiat copacii si de pe spatiul verde si din fata blocurilor. Poloarea din Bucuresti este si de la santierele care dureaza cate 2-3 ani ( Fabrica de Glucoza ) taxe peste taxe ,Daca ar fi semafoare sincronizate si drumuri de calitate nu s-ar mai pierde atat tim in trafic cu consum de benzina , motorina ,GPL.E suficient ca ne pleaca oameni din tara , acum separe ca se doreste sa plecam si din Bucuresti
  • 0 (0 voturi)    
    Avocatul poporului (Joi, 7 noiembrie 2019, 9:34)

    Fierbinti [utilizator]

    Sa se sesizeze avocatul poporului pentru o taxa discriminatorie ,plus paguba adusa soferilor care au masini cumparate si nu le mai pot folosi din cauza primaritei,sa despagubeasca toti bucuresteni si sa le cumpere masini cu norma de poluare dupa cum cer cei alesi fraudulos,nu le mai platiti impozitele datorate pentru ca le platiti degeaba ,
    sa dispara ciumafaia din peisaj


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version