​VIDEO FOTOGALERIE Parcul de două hectare amenajat în sectorul 6 în locul unei autobaze a societății de salubrizare. Investiția se ridică la 12 milioane de lei

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 14 octombrie 2019, 9:29 Actualitate | Administratie Locala


Parc bd. Timișoara 2
Foto: Hotnews
Bucureștenii care locuiesc în Sectorul 6 vor avea în câteva săptămâni un parc nou-nouț, de aproape două hectare, pe bulevardul Timișoara nr. 10. Spațiul verde a fost amenajat de Primăria de sector, pe un teren industrial, unde funcționa o autobază a societăților de salubrizare, ceea ce reprezintă o noutate pentru București. Pentru amenajarea parcului, instituția a investit circa 12 milioane lei fără TVA.



Lucrările au demarat în iunie 2018, cu demolarea construcțiilor și scoaterea pavajului din fosta autobază a operatorilor de salubritate Rebu și Urban, iar amenajarea parcului a început în octombrie 2018. În prezent, acestea sunt finalizate, iar muncitorii fac ultimele retușuri înainte de inaugurare.

”Noul parc din Sectorul 6 are o suprafață de aproximativ 20.000 mp. A fost amenajat pe o fostă autobază a unor societăți de salubrizare. Cu alte cuvinte am făcut reconversia unui teren industrial în spațiu verde. Avem peste 540 de arbori plantați, peste 3.000 de arbuști plantați, gazon, sisteme de irigații, alei, spații pentru șahiști, copii, terenuri de minifotbal, spații pentru fitness, o fântână arteziană și cișmele. Terenul aparținea Primăriei Capitalei, am solicitat preluarea lui în administrarea Primăriei Sector 6 pentru a face această reconversie. Cel mai important lucru pentru noi este că am reușit să oferim cetățenilor un nou spațiu verde. Parcul va fi inaugurat în maxim două săptămâni. În acest moment căutăm un nume pentru parc”, a declarat primarul Gabriel Mutu pentru HotNews.ro.

Din informațiile furnizate de Primăria Sector 6, acesta este primul parc construit de la zero în București, după revoluție, de administrația publică.




FOTOGALERIE Cum arată noul parc






















Și Primăria Capitalei va amenaja un parc

Primarul Gabriela Firea a promis în noiembrie 2017 că va amenaja un nou parc în București, în zona Eroilor, la intersecția arterelor străzilor Dr. Dumitru Bagdasar, Nicolae Paulescu și Dr. Gheorghe Marinescu, pentru a celebra împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire. A trecut anul 2018, însă pe spațiul verde de 1,5 ha ce urma să poarte numele de ”Parcul Centenarului”, nu a fost amenajat și inaugurat nici până acum.

Într-un răspuns adresat la solicitarea HotNews.ro, reprezentanții municipalității spun că anul trecut au reușit doar să organizeze un concurs de soluții pentru amenajarea peisagistică, anul acesta se va realiza proiectul tehnic și apoi vor începe lucrările. Citește aici mai mult.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















25777 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Not bad not bad (Luni, 14 octombrie 2019, 10:11)

    luptator_din_munti [utilizator]

    Now you!
  • +8 (12 voturi)    
    electoratul are mintea scurta (Luni, 14 octombrie 2019, 10:26)

    qwerasdf [utilizator]

    fix cu putin inaintea alegerilor primarii psd s-au apucat sa faca parcuri, 3 ani de zile zici ca n-au avut fonduri si timp...
    • +5 (5 voturi)    
      nu cred (Luni, 14 octombrie 2019, 10:36)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      ca ii mai crede nimeni tura asta indiferent ce fac. Dar ideea cu parcul e foarte buna.
    • -2 (10 voturi)    
      aici gresesti! (Luni, 14 octombrie 2019, 10:53)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      nu sunt fanul lui Mutu, dar aici gresesti! 'Cu putin inaintea alegerilor' a dat in folosinta un nou parc (desi te bate soarele in cap, ca doar nu vor fi plantat copaci de 30 ani), nu ca s-a apucat acum sa il faca. S-au apucat anul trecut, deci pe la jumatatea mandatului.
      • +5 (11 voturi)    
        hai sa fim seriosi... treceam zilnic pe acolo (Luni, 14 octombrie 2019, 11:11)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui lambda

        o zi munceau, trei nu era nimeni pe santier

        parcul ala se facea in 2 luni de munca
        • 0 (2 voturi)    
          acesta e ritmul (Luni, 14 octombrie 2019, 15:35)

          lambda [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          si eu trec zilnic pe-acolo. Ce spui tu e corect, insa acesta e ritmul de lucru peste tot (din pacate), cand e vorba de guvenrn/primarie. Ce spuneam eu e ca s-a apucat acum 1 an si ceva si au lalait lucrarea pana acum. Nu ca s-au apucat ieri si il vor termina in campania pentru locale. Cine imi da minusuri (nu plang dupa ele) as vrea sa argumenteze.
          • +4 (4 voturi)    
            Eu nu pot sa cred psd-istii sunt de buna credinta (Luni, 14 octombrie 2019, 16:50)

            qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui lambda

            ca guvernarea psd si oamenii acestora, mai fac lucruri pentru binele omenirii... mi-e greu sa cred!
            i-i includ aici si pe pnl-isti. Haideti sa ne uitam la dezastrele din padurile seculare, ultimele paduri virgine ale Europei... se taie si se fura la greu. Face vreunul ceva?

            Tot ce fac oamenii astia e doar de fatada, sa ne mai prosteasca pt un vot. Nimic nu e intamplator. Au inceput lucrarea la parc anul trecut, tocmai pt ca urmau sa o lalaie. Asa cum se maturau strazile inainte sa vina Iliescu in vreun oras uitat de lume. In sectorul 5 abia anul s-au apucat de "gazoane" si "borduri"! Intamplator? Nu cred!

            PS. nu ti-am dat eu niciun "-".
    • +7 (7 voturi)    
      paine si circ (Luni, 14 octombrie 2019, 11:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Parcuri fac tot timpul. in S4 nu mai ai loc sa arunci un ac in Oraselul Copiilor / Lumea Copiilor, cele doua parcuri rupte din Tineretului, pe care le administreaza primaria de sector. In fiecare zi mai picteaza o bancuta, mai pun o arteziana, se mai planteaza un copacel... o afacere infloritoare pentru familiile primarilor.

      Din pacate, si acest parc este tot in stilul grotesc al fostilor comunisti - garduri de doi metri (pe cine incearca sa tina afara?), ghereta de plastic alb, alei cu piatra cubica, spatiu verde pe care nu ai voie sa calci... doar sa privesti. Ca la circ.
    • -1 (5 voturi)    
      acu 3 ani acolo era autobaza URBAN (Luni, 14 octombrie 2019, 13:17)

      mirceapop [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Faptul ca a terminat lucrarile in doar 3 ani e admirabil. Ca si actiuni care au fost facu-te
      1 - Mutare autobaza - > capat de iuliu maniu - aproape la iesirea din bucuresti (2016->2017)
      2 - spargere patforma betonata (in 2018)
      3 - amenajare parc (din martie 2018).

      In plan mai sunt inca 2 amenajari - Amenajarea Promenada Lacul Morii si amenajare parc zona liniei - dar acolo cred ca inca sunt probleme cu proprietatea terenului.

      Comparativ cu Manaescu si Poteras - Mutu e 10 clase inaintea lor.
    • +2 (2 voturi)    
      prosti sunt aia care voteaza.... (Luni, 14 octombrie 2019, 14:44)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      prosti sunt aia care voteaza....
  • +3 (3 voturi)    
    . (Luni, 14 octombrie 2019, 12:29)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    Pavajul ăla de la firmele lui Negoiță....
  • +4 (4 voturi)    
    Obiectiv putem spune urmatoarele (Luni, 14 octombrie 2019, 13:20)

    Zummm [utilizator]

    1. Este SINGURUL parc construit de la ZERO in orasul Bucuresti din anii 60 si pana acum. (ca se mai incearca o amenajare de spatiu pe ici pe colo este cu totul altceva.o banca, un balansoar, mai pui un rulou de gazon, mai tai un arbust etc nu se incadreaza in definitia cuv. PARC)

    2. Designul se mentine unul invechit si nu de anul de gratie 2019.

    3. E loc si de mai bine Media europeana este de 26 m2 spatiu verde/locuitor. Parcu are 2 ha.
    • +5 (7 voturi)    
      Daca tot vrem sa fim obiectivi.. (Luni, 14 octombrie 2019, 15:21)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Parcul Natural Vacaresti este singurul parc construit de la ZERO in Bucuresti din anii 60 si pana acum. Chiar daca intial intentia era alta..

      Parc, nu un petic de gazon. Amenajarea din poze are 2/3 din suprafata acoperita de piatra cubica si cauciuc.
      • -1 (1 vot)    
        Amice esti pe langa (Marţi, 15 octombrie 2019, 9:10)

        Zummm [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Daca tu dai *parcul Vacaresti* ca exemplu :)) Cine la construit....Natura ? :)))
        • +2 (2 voturi)    
          Ai fost acolo? (Marţi, 15 octombrie 2019, 10:39)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

          Este parc? Este. Sau trebuie sa aiba alei de piatra cubica si gard de beton ca sa fie parc?..

          Este "construit"? Este.

          Parcul Natural Vacaresti a fost zona locuita. Acolo era manastirea Vacaresti, pe care au distrus-o. Au demolat sute de case in 1988, inainte de inceperea lucrarilor de indiguire.
    • +2 (2 voturi)    
      pentru o zona verde (Luni, 14 octombrie 2019, 16:06)

      AdrianAdr [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      este ok, dar parc...lasa de dorit. Prea mult "beton" fata de spatiul verde. Din cat se vede o parte foarte mare este acoperita de locul de joaca si terenurile de fotbal. Oricum decat nimic e bine si acesta, peste 10 ani poate va fi si umbra. Sper ca cei din zona sa se bucure de el cat mai mult timp fara stricaciuni si mizerie.
    • -1 (1 vot)    
      De fapt... e chiar singurul parc din Bucuresti (Marţi, 15 octombrie 2019, 8:44)

      farty [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Toate parcurile devenite parcuri in vremea comunista au fost transformate astfel din niste terenuri confiscate, nu cumparate, de respectivul regim. Prin urmare, se poate spune ca acesta este intr-adevar singurul parc din Bucuresti facut pe bune.
  • +1 (1 vot)    
    daca intra terenul pe copita lui fierea (Luni, 14 octombrie 2019, 17:53)

    Antenistontel [utilizator]

    baga 1-2 biserici, o manastire, un hotel pentru pelerini, orice, ”asezamant monahal” sa fie!
  • +3 (3 voturi)    
    insa... (Luni, 14 octombrie 2019, 18:50)

    GBN77 [utilizator]

    dl primar a fentat elegant intrebarea cat a costat toata afacerea, probabil de banii aia facea trei parcuri nu unul.

    se tot insista cu plantarea de platani, arbore nativ Americii de Nord nu zonei noastre, probabil nu ar putea plati un arbore neaos la pret de arbore exotic. evident vor veni la pachet cu nenorocitele alea de insecte, tigrul platanului care-ti fac viata un chin, ciupesc incredibil de tare pt cat sunt de mici.

    am sa trec personal pe acolo sa vad si eu cum au reglat aspersoarele, pe tot Iuliu Maniu (si nu numai) par reglate de copii prescolari, mai mult stropesc pe strada decat pe zonele verzi.

    concluzia e ca da poate dl Mutu face mai multe decat alti predecesori de-ai sai dar totusi e departe de un bun gosopodar in adevaratul sens al cuvantului.
  • +5 (5 voturi)    
    Un pas inainte, doi pasi inapoi (Luni, 14 octombrie 2019, 19:51)

    ber [utilizator]

    E foarte bine ca s-a amenajat acest parc. Judecand local putem spune ca asistam la un progres, un fapt de normalitate: pe bd. Timisoara s-a amenajat un parc.
    Sa vedem insa cum stam global, adica pe ansamblu.
    Parcul Drumul Taberei, care a fost construit prin munca locuitorilor cartierului prin anii 70 (am fost cateva duminici acolo si am sapat gropi, am plantat copaci) a fost practic distrus prin intesarea lui cu spatii comerciale, sali de nunti si alte acareturi care au necesitat distrugere de spatiu verde. Parcul Herastrau nu a avut nici el o soarta mai buna. Si cate alte parcuri din Bucuresti. Vedem ca strategia asa zisilor edili este urmatoarea: distrugem parcuri sa turnam betoane si spargem betoane ca sa facem parcuri. Parca am fi nebuni! Stiu ca era o lege: nu se retrocedeaza nici-un spatiu verde, nici-o scoala, nici-un spital. Se da ceva in compensare. Dar ei au facut altceva: daca ai avut un teren in Botosani si ai avut relatii, ti s-a dat in compensare un teren in Bucuresti!
  • +4 (4 voturi)    
    Inca (Luni, 14 octombrie 2019, 22:26)

    Cetateanu [utilizator]

    Mutu, cu rasul lui imbecil arogant, crede ca prosteste. Ce a realizat? A mai bagat ceva malai in buzunarele vanzatorilor de platani , piatra cubica, panselute si "gazon" necirculabil (ca daca calci pe el si nu-l uzi permanent se ofileste si cade singur). Isi pune imbecilii paznici la umbra si copii ii lasa la soare. Un ticalos din aceeasi satra cu : Poteras si Manescu. Aceeasi ticalosie si realizare ca si la parcul Drumul Taberei, bdul Iuliu Maniu si etc..
  • 0 (0 voturi)    
    E un bun facut (Marţi, 15 octombrie 2019, 9:58)

    the_andy [utilizator]

    Lasand deoparte partidele, politica, e un bun facut si chiar neasteptat de noi cei din sector6, ma bucur ca cineva s-a gandit la asa ceva si poate incet incet indiferent de culoare politica se vor gandii si vor face si altii ca pana la urma faptele conteaza, vorba volant
    • 0 (0 voturi)    
      beton (Marţi, 15 octombrie 2019, 13:41)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui the_andy

      Ca sa fie parc, trebuiesc plantati copaci seriosi, pe o suprafata de 80% din teren. Iar arbustii aia de mii de euro si placile de beton ale lui Negoita, nu tin loc de parc. De ce sa plantam copacii specifici zonei Romaniei si Bucurestiului, ca de exemplu tei, fagi, stejari si sa nu plantam platani, bonsai de zeci de mii de euro, care ne aduc comisionul gras in buzunar?!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version