UPDATE Primăria Sectorului 1 va cheltui circa 5 milioane de euro pe un sistem de bike-sharing / OPTAR: Este inutil să faci acest sistem înainte să faci infrastructură

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 8 octombrie 2019, 11:47 Actualitate | Administratie Locala


Noua pista de biciclete din Aviației
Foto: USER UPLOADED
Primăria Sectorului 1 va cheltui circa 5,5 milioane de euro pentru realizarea unui sistem inteligent de bike-sharing, potrivit unui proiect aprobat marți de Consiliul Local Sector 1. Potrivit indicatorilor tehnico-economici aferenți, ar urma să se realizeze 44 de stații cu 390 de biciclete mecanice, dar și 5 parcări pentru biciclete. Reprezentanții asociației OPTAR spun că este o cheltuială inutilă, deoarece astfel de sisteme trebuie gândite la scara întregului oraș, de Primăria Capitalei, nu la nivel de sector, iar mai întâi trebuie făcută rețeaua principală de piste pentru biciclete.

Proiectul presupune implementarea unui sistem inteligent de mobilitate urbană alternativă, independent energetic utilizând biciclete inteligente, sisteme de andocare si terminale inteligente. Realizarea investitiei necesită alocarea de la bugetul local a sumei de 26.006.493,81 lei (TVA inclus), esalonata astfel : pentru anul 2019 suma de 1.017.003,00 lei, pentru anul 2020 suma de 24.989.490,81 lei.

Componenţa sistemului este urmatoarea :
  • terminale inteligente de închiriere a bicicletelor in numar de 44
  • stații inteligente de predare şi preluare a bicicletelor in numar de 44
  • biciclete inteligente prevăzute cu computer de bord in numar de 390
  • triciclete inteligente prevăzute cu computer de bord in numar de 30
  • parcari inteligente pentru biciclete private in numar de 5
  • centru de operare cu sistem integrat software si hardware de gestiune si comunicații
  • sistem de logistica şi distribuţie
  • kit echipamente mentenanţă

Proiectul ar urma să fie implementat în 9 luni după semnarea contractului de proiectare şi execuție. Astfel, 1 lună este alocată elaborării proiectului tehnic, 6 luni pentru implementarea sistemului, 2 luni pentru derularea procedurilor de achiziție.

Reprezentanții Primăriei Sector 1 spun că proiectul va ajuta la fluidizarea traficului.

”În prezent, în Sectorul 1 sunt necesare măsuri susţinute de fluidizare a traficului rutier si de decongestionare a strazilor secundare de masinile parcate în spații neautorizate. Comisia Europeană, prin politicile de coeziune prevede acordarea unei atenții sporite dezvoltării urbane durabile, inclusiv prin dezvoltarea unor sisteme de transport care respecta mediul ,cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi promovarea unei mobilitați urbane durabile. Transportul prin intermediul bicicletelor reprezintă un adaos şi o completare flexibilă a transportului în comun şi totodată reprezintă o alternativă pentru acesta. Proiectul retelelor de staţii self-service de închiriere de biciclete are ca scop principal utilizarea bicicletei ca o alternativă la alte mijloace de transport poluante, o alternativă ecologică privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Un alt scop al implementării acestui proiect îl reprezintă beneficiile obţinute în urma utilizării bicicletei ca mijloc de transport, respectiv creşterea cotei traficului pe bicicletă în structura modală, crearea unei noi opțiuni de mobilitate, evitarea aglomeraţiei în trafic şi gestionarea cererii pentru transport. Dificultatea cu care se confruntă utilizatorii de biciclete în a circula în condiții de siguranţă şi de a găsi un loc de parcare sigur pentru biciclete în spațiile private limitează utilizarea acesteia”, se arată în referatul de aprobare al proiectului.

Reprezentanții asociației OPTAR spun că este o cheltuială inutilă, deoarece astfel de sisteme trebuie gândite la scara întregului oraș, de Primăria Capitalei, nu la nivel de sector, iar mai întâi trebuie făcută rețeaua principală de piste pentru biciclete.

”Sunt măsuri care se aplică de primăriile de Sector și unele măsuri care nu pot fi luate decât de Primăria Generală deoarece are o viziune mai largă asupra problemei. În cazul de față, sistemul de bike-sharing este similar unui sistem de închiriere de mașini. Cum ar fi să te duci să închiriezi o mașină, dar să spună că nu o poți lăsa decât în Sectorul 1. Adică o iei din Sectorul 1 și o lași tot acolo. Problema este similară cu sistemul de bike-sharing. În momentul în care tu faci un sistem de bike-sharing se presupune că tu circuli doar în sectorul 1. Ori faptul că un sistem de bike-sharing este destul de costisitor. Poate să ajungă la 1000 de euro întreținerea unuei biciclete timp de un an, acesta este prețul care se practică în afară, dar în România este posibil să coste mai mult deoarece gradul de vandalism este mai mare. Este inutil să faci acest sistem înainte de a face infrastructura. Primăria de sector nu are competențe pentru a face rețeaua principală de piste pentru biciclete, dar o poate extinde pe străzile secundare. Există sens unic pentru biciclete, parcări pentru biciclete, sunt multe pe care le poate face. Dar în loc să le facă cum trebuie, face ceva care nu este de competența lor și apoi se trezesc cu un mamut pe care trebuie să-l întrețină ca și costuri”, a explicat pentru HotNews.ro Marian Ivan, reprezentant OPTAR.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















985 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Mai Optar! (Marţi, 8 octombrie 2019, 12:13)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Cum o sa fie INUTIL?

    Desigur, nu se va putea CIRCULA pe pistele de bicle precum cea din poza, dar nici nu este aceast scopul - ideea este sa se sparga niste bani si sa se ia niste comisioane frumoase!

    Cum puteti spune ca este inutil?!
    • +3 (3 voturi)    
      Pentru cea din poza (Marţi, 8 octombrie 2019, 13:03)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      ar trebui incercat cheia de la bicicleta. Pana la tabla, Si data viitoare s-ar gandi de trei ori daca sa o mai lase ca nesimtitul.
      • +1 (1 vot)    
        sa vad care mai este situatia ACUM (Marţi, 8 octombrie 2019, 22:44)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Nu vin cu bicla la servici, dar abia la a doua privire am observat ca pozea este de "la noi" - lucrez pe N. Cranfil si merg pe aici in drumul spre statia de metrou!
        Observat ca masina nu este pe avarii, adica nu este doar oprita acolo, ci parcata ...
  • +5 (5 voturi)    
    doar atat? (Marţi, 8 octombrie 2019, 12:19)

    bbdp [utilizator]

    asa putin costa? sunt surprins. adica lor nu le "iese" decat 3 mil E la povestea asta? WTF?
  • +4 (4 voturi)    
    hahahahah (Marţi, 8 octombrie 2019, 12:27)

    Toreador [utilizator]

    hai cu sifonareaaaaa
  • +4 (4 voturi)    
    Cand il apuca inovatia pe roman (Marţi, 8 octombrie 2019, 12:35)

    Anonym [utilizator]

    Iese un cacat.
    Un pod sau 2 peste Herastrau nu ati face.
    Instalarea de camere si amendarea celor ce stationeaza ilegal nu ati face.
    Un culor de verdeata prin interiorul muzeului Satului nu ati face.
    Un semafor cu buton la fantana miorita (sau un pasaj) nu ati face.
    O renovare a cacatului de zona de birouri Pipera-Aurel Vlaicu nu ati face.
    Gropilea de pe Caranfil credeti ca le veti acoperi iarna asta?
  • +4 (4 voturi)    
    Pai, (Marţi, 8 octombrie 2019, 12:46)

    2016 [utilizator]

    primarul pzdist de la sectorul 1 a si dat anuntul la soparlica, sa se faca peste noapte SRL-ul care va castiga licitatia. Este simplu: contractul este de 5.5 milioane (euro), din care 3.5 milioane euro valoarea reala a tuturor serviciilor si mijloacelor fixe si mobile, restul, 2 milioane euroi, pentru eroii implicati in aceasta realizare mareata: primarul pzdist, o parte a rudelor, "prietenii de furtisag", altii de pe palierele superioare, plus taxa/spaga la PSDragnea!
    Sa nu uitam: toate cele 44 de statii + bicicletele vor fi montate + vor circula doar pe cei 2-3 kilometri de pe Calea Victoriei, unde exista piste amenajate pentru biciclete. In rest, unde nu exista piste, biciclistii merg pe proprie raspundere: daca da o masina peste ei, ghinion, primarul pzdist nu are nicio raspundere, el s-a ocupat de livrarea spagii unde trebuie! Asa-i in Romania!
  • 0 (2 voturi)    
    Oras alternativ (Marţi, 8 octombrie 2019, 13:47)

    Lorena Verza [anonim]

    Ne dorim mult un oras alternativ.Pe bune Orasul se sufoca din cauza traficului.Inchipuiti-va ce avantaj este pt cei care fac naveta.

    Felicitari pt. initiativa si mult succes sa reusiti sa puneti in practica!!
  • -1 (1 vot)    
    marti ,08/10 (Marţi, 8 octombrie 2019, 13:51)

    Ana Maria Ion [anonim]

    orasele se sufoca din cauza traficului,iar bicicletele inteligente sunt o solutie favorabila in aceasta problema.
  • -1 (1 vot)    
    Bunza ziua (Marţi, 8 octombrie 2019, 14:00)

    Daniela Dinu [anonim]

    Ma bucur sa citesc asta ! Ma bucur ca Romanaia , in sfarsit, se dezvolta . Felicitari persoanelor implicate ! Un proiect de merita sustinut
  • -1 (1 vot)    
    10/08 (Marţi, 8 octombrie 2019, 14:02)

    Andreescu Claudia [anonim]

    felicitari pentru initiativa !!! chiar e utila aceasta idee! multumim !!
  • +1 (1 vot)    
    Buna ziua (Marţi, 8 octombrie 2019, 14:50)

    Crina Vasile [anonim]

    Orasele se sufoca din cauza traficului , iar bicicletele inteligente sunt o solutie fezabila la aceasta problema . Sper ca Tudorache and co. sa reuseasca sa impuna pe agenda Consiliului Local aceasta initiativa.
  • 0 (0 voturi)    
    Buna ziua (Marţi, 8 octombrie 2019, 14:54)

    Horia Ungureanu [anonim]

    Vrem transport alternativ ! De ce nu poate Bucurestiul sa ia exemplul orasului Amsterdam ?
  • +1 (1 vot)    
    Nu sunt misogin (cred), (Marţi, 8 octombrie 2019, 15:09)

    2016 [utilizator]

    dar 4 domnisoare/doamne foarte dragute: Lorena, Ana-Maria, Daniela si Claudia, s-au aruncat cu laudele, citind (cred) doar titlul articolului!
    Va intreb pe toate 4 (daca nu sunteti angajate la primaria 1): cum ati putea circula cu cele > 400 de biciclete si triciclete, daca nu exista drumuri speciale? Asa cum am scris mai sus, puteti circula intr-adevar pe cei cativa kilometri de pe Calea Victoriei si poate altii pe care nu-i stiu. Sa nu spuneti ca imitatiile de "drumuri" delimitate cu benzi autocolante galbene (distruse de intemperii de mult!) se pun la socoteala! Stiti motivele!
    Asa ca, initiativa este de laudat, dar este precum bancul cu tiganul: ne cumparam potcoave, dar cal nu avem inca!
    • +1 (1 vot)    
      A aparut si Crina! (Marţi, 8 octombrie 2019, 16:54)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui 2016

      O fi angajata la primaria 1?
  • 0 (0 voturi)    
    3 (Marţi, 8 octombrie 2019, 15:59)

    Horia Ungureanu [anonim]

    Este un avantaj pentru navetisti , bravo , e un proiect care trebuie neaparat implementat !
  • +1 (1 vot)    
    . (Marţi, 8 octombrie 2019, 16:22)

    Irina45545 [utilizator]

    Ce sa asteptati de la Tudorache ? Omul tace si nu face ,iar la faza asta cu bicicletele ,crede ca fura din electoratul USR
  • +1 (1 vot)    
    . (Marţi, 8 octombrie 2019, 16:26)

    Ioana4554 [utilizator]

    Biciclete inteligente ne trebuie noua? Ne trebuie deratizare in cartierul 16 februarie , curatenie la Gara de Nord , transport public in Baneasa si in Aviatiei si renovarea tuturor scolilor !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version