

”Locuiesc în zonă și sunt unul dintre cetățenii afectați direct de pasaj, de tăierea arborilor și de toate celelalte lucruri care se întâmplă acum, când se fac lucrările premergătoare. Traficul din zonă este o problemă reală, cu care ne confruntăm în special iarna, când pe lângă faptul că este aglomerație, mai este și o poluare greu de suportat. Problema trebuie rezolvată, dar nu știm dacă în felul acesta, fiindcă tot acest proiect este învăluit de un mare mister. Nu prea știm când o să se facă pasajul, cum, cât o să dureze șantierul. În plus, față de asta, am înțeles de la dezbaterea organizată de viceprimarul Sectorului 2, Dan Cristian Popescu, am înțeles că vor fi tăiați 400 de arbori. Azi drujbele au mers toată ziua, au tăiat tot de pe partea noastră”, a declarat Anda, unul dintre cetățenii care au participat la întâlnire.


”Mă nemulțumește că acest pasaj a început să fie construit în secret. Nu am fost informați, nu ni s-a zis nimic, am auzit că se va lăți la 8 benzi strada, eliminând locurile de parcare, toți copacii și trotuarele. Ce să facem în situația asta, nu ne comunică nimeni nimic, orice echipă întrebăm, toți zic, noi doar săpăm, noi doar tăiem, nimeni nu știe nimic. Nu suntem împotriva dezvoltării unui pasaj într-o anumită formă, nu știm exact care ar fi forma cea mai bună în acest moment fiindcă nu a fost prezentat niciun studiu. În forma actuală, care apare pe postere și din ce ni s-a zis pe unde am întrebat, acest pasaj extra lat ne nemulțumește, nu dorim să fie construit așa. Un pasaj subteran sau suprateran mai îngust poate fi construit la un moment dat, dar trebuie făcut cu respect pentru locuitorii zonei. O să încercăm să acționăm în instanță pentru a opri acest șantier, care nu este șantierul podului ci un șantier pentru relocarea utilităților, prioritatea noastră este oprirea tăierii copacilor, care au mai rămas fiindcă în fiecare zi au tăiat 50 de copaci, dar copacii aceștia au fost plantați de locuitorii zonei”, a declarat Virgil, un alt cetățean din zonă.

Într-un comunicat transmis joi seară, Primăria Capitalei spune că lucrările se execută cu autorizație și există un Aviz de Mediu pentru defrișarea a 225 de copaci, nu a 400, și vor fi plantați în loc 660 de arbori.
”Pasajul Doamna Ghica reprezintă o investiție extrem de utilă pentru București, care se execută pentru confortul și în folosul comunității, fiind una dintre soluțiile de îmbunătățire a traficului prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Pasajul este o parte importantă a inelului median, care permite realizarea legăturii între zona de nord și zona de sud a orașului. Concret, pasajul rezolvă actuala situație din zonă, caracterizată de frecvente blocaje de trafic, întrucât capacitatea actuală de circulație în intersecția Șoseaua Colentina – Doamna Ghica este depășită. Pentru executarea lucrărilor există autorizație de construire semnată, în baza căreia se execută lucrările de deviere a rețelelor, care presupun atât relocarea, cât și modernizarea tuturor rețelelor edilitare din zonă. Cu privire la copacii existenți în perimetrul obiectivului de investiții, precizăm că în prezent există un Aviz de Mediu pentru 225 de copaci, așadar nu este vorba despre defrișarea a 400 de copaci, așa cum eronat se arată în scrisoarea deschisă. Constructorul va planta 660 de copaci, așa cum prevăd normele în vigoare, în compensarea celor prevăzuți în aviz, în spațiile verzi reconfigurate din zona Pasajului, sau în alte zone administrate de ALPAB”, afirmă municipalitatea.
În ceea ce privește locurile de parcare, se precizează că nu se va pierde niciunul deoarece proiectul prevede amenajarea de parcări sub deschiderile marginale ale podului, iar reconfigurarea acestora se face păstrând raportul de 1 la 1.

Potrivit sursei citate, poluarea în zonă se va reduce, iar soluția cu pasajul suprateran este mai puțin invazivă pentru locuitori.
”Facem precizarea că soluția tehnică aleasă pentru Pasajul Doamna Ghica este cea mai puțin invazivă pentru cartierul și locuitorii din zonă. În cadrul studiului de fezabilitate au fost luate în calcul mai multe variante, s-au analizat efectele asupra mediului înconjurător și a locuitorilor, precum si durata de realizare a construcției, fiind aleasă cea mai avantajoasă variantă, din punct de vedere al impactului pentru zona de dezvoltare. În plus, noua construcție rezolvă și alte situații deficitare din zonă, cum este cea privind scurgerea apelor provenite din ploi si zapezi: conductele de canalizare pluviala au fost redimensionate pentru a colecta apele din zona carosabila si pentru a asigura confortul necesar cetățenilor participanți la trafic”, se mai arată în comunicat.

Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens, cu spațiu rezervat pentru linie de tramvai, în cazul în care va fi nevoie.
”Pasajul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate ținând cont de noua configurație stradală, pentru asigurarea unei circulații fluente. De asemenea, în conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz. Trotuarele se vor proiecta pe ambele părți ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri”, a explicat primarul Gabriela Firea, în mai, la semnarea contractului cu constructorul.
De ce nu a putut fi găsită o variantă acceptabilă de pasaj (mai suplu, mai puțin intruziv)?
De ce nu a fost dezbătută soluția?
DE CE NU e prevăzută linia de tramvai de acum? De la linia de tramvai ar fi trebuit începută discuția, nu lăsat loc de linie pentru posteritate.....
E deja năravul cunoscut al madamei Fierea de a băga pumnul în gură tuturor și de a impune o improvizație clocită de incompetenții de la firmele municipale (pile de partid care taie frunză la câini pe salarii gogonate, evident).
Și după ce 3 ani nu a mișcat nimic, graba e să fie începute câteva lucrări, ca să aibă cu ce se lăuda la anul de alegeri. Va bifa șantierele începute și va da vina pe toată lumea că n-o lasă să le termine: la Doamna Ghica, podurile neterminate care stau degeaba pe splaiul Independenței - unul la Ciurel altul aproape de Sălăjan, capătul tramvaiului din Pantelimon la care se fac că lucrează, stațiile de tramvai re-bordurite pe Barbu Văcărescu deși linia e părăsită șamd.
Va turna minciuni și diversiuni să nu conștientizăm că și-a bătut joc de bugetul și locuitorii Bucureștiului TOT MANDATUL.
Mai stați acasă în ziua votului?
pe de alta parte, intersectia respectiva are urgenta nevoie de schimbari pentru ca este groaznica. dar cum zici si tu, trebuia inceput cu strazile laturalnice, sa creeze mai intai alternative si pe urma se puteau apuca de pasajul sub sau suprateran care se impunea aici. pe de alta parte, este posibil ca implementarea pasajului suprateran sa necesite o reconfigurare a cladirilor din zona si eu unul nu as avea incredere in astia de acum sa faca astfel de operatii logistice cu vietile oamenilor pana la urma si cu atat mai putin cu a mea sau a familiei mele. si nu in ultimul rand, este cat se poate de clar ca lucrarea care s-ar incepe acum ar avea deficiente majore. din start. sunt probleme pe toata linia.
Nu mai te da tu destept pe pielea altora,
Poate unii muncesc si au nevoie de odihna.
Daca tu stail la bere si mici toata ziua sau freci pisoiul la servici si esti odihnit, nu toti sunt ca tine.
Sa ceara oamenii localizarea EXACTA pentru fiecare dintre cei 660 de copaci! :P
Este o prostie crasă
2. Au refacut spatiul verde cu noi borduri, copacei, panslute, si acum il distrug! Bravo!
De acord, varianta aia cu arc e o tampenie sinistra.
Bucurestiul este plin de masini din 2 motive: din fite si din nevoie: nu exista suficiente piste pt. biciclisti, transportul in comun este la pamant (problema nu este doar parcul invechit dar si modul de organizarea si reteau de trasee), pe jos nu poti umbla pentru ca trotuarele sunt pline cu masni parcate etc.
Un transport eficient intr-un oras mare si aglomerat cum este Bucurestiul se bazeaza pe metrou. Toate celelalte metode de transport (autobuze, tramvaie, troleibuze, biciclete, trafic auto din zona metropolitana) trebuie sa aiba legatura cu metroul. Asa se va scadea traficul in oras si nu mai este nevoie de construirea de pasaje.
Sau , daca vrei, singura deosebire este ca in prezent se mentine curatenia. Ceea ce se poate face oricum si cu pod si fara pod.
Ghici de ce,
Aceasta a fost solutia magica oferita de Dl. Negoita in toamna lui 2014, cand protestam impotriva defrisarilor din parcuri.
Presupun ca reteta se aplica si aici ...
Asa se intampla cand votezi comunisti- isi bat joc de locuitori.
+++
De fapt toate aceste lucrari au doar scopul de a justifica firmele locale infiintate de Firea, Asa acopera salariile uriase, lipsa de control a subcontractelor.
A verificat cineva subcontractele firmelor de constructii locale? Cat dau ele pe borduri, comparat cu cat costa la liber?
De cate ori au "plantat" au pus de fapt niste betze sinistre, din specii straine repede cresctatoare. purtatoare insa de tot felul de ganganii care inteapa.
Au disparut castanii, teii, plopii - toate speciile autohtone au fost inlocuite cu tot felul de "platani" adusi de cine stie unde.
La fiecare 100 de pomi planteaza de fapt doar 10 in loc, dar au grija sa ii puna la loc cat mai vizibil. Politica de imagine, aducatoare de voturi.
Ca este de fapt total contraindicat sa inlocuiesti speciile straine cu altele specifice altor tari, Agentia de Mediu Bucuresti se face ca nu vede,
De ce ii mai platim atunci pe functionarii de la MEdiu?!
Se pricep la ceva, sau mai bine ii inlcuim cu un automat de cafea adaptat: pe pa parte bagi banii si cererea si pe partea cealalata sa iti iasa autorizatia.
Ar fi mai ieftin
Eu nu as cumpara un apartament intr-un bloc langa un pod. Nu l-as lua nici degeaba,
In zona pasajului blocurile sunt foarte apropiate, este o scoala se lucreaza si ziua si noaptea de ca si cum ar fi pe camp. Oamenii nu au liniste nici ziua nici noaptea, cum se vor tine cursurile la scoala? S-a facut un studiu de trafic pietonal in care sa se demonstreze ca trotuarul cu latimea de 1.5 m este suficienta pentru fluxurile de pietoni luand in calcul si peroanele cu handicap locomotor si mamele cu carucioare?
Din ce calcule a rezultat ca aceasta latime este suficienta?... de fapt nu trebuie sa dati explicatii sunteti Dumnezeu si noi suntem nimeni ..
In plus, sunt destul retardati pentru care betonul valoaraza mai mult decat spatiul verde, semianalfabeti pentru care "frumos" inseamna beton, Firea vrea voturile acelora, Le cumpara cu drujba
Curtea de conturi a verificat modalitatea de subcontractare si cumpararea de materiale a acestor firme locale?
Fac ele licitatii pentru acestea? Sau le cumpara de pe unde apuca?
Redau mai jos un fragment din raspunsul fratelui meu:
"
Articolul este OK cu mici detalii:
1. proiectul a fost publicat de la 1 iunie 2019 si afisat pe toate gardurile/zidurile de pe D-na Ghica.
2. exista un forum https://forum.metrouusor.com/viewforum.php?f=405 unde nu este inscris niciun rezident de pe D-na Ghica.
3. au taiat deja toti copacii din zona ca so "nu impiedice lucrarile".
4. toate parcarile din zona au disparut ca sa "nu impiedice lucrarile".
5. tot spatiul verde din intersectie a disparut si a fost betonat (ca sa aiba ce sparge), inclusiv pentru gurile de acces la retelele edilitare (apa, gaze, etc.).
6. unde este deja betonat si va fi rampa de acces exista o teava RADET de 1.2m diametru. nimeni nu stie cand se va taia teava RADET si nici ce blocuri raman fara apa calda/caldura peste iarna (poate sa fie blocul meu sau cele de pe aleea Sinaia - soarta :D ).
7. nu exista niciun fel de comunicare intre autoritati (pe principiul noi stim tot) si populatie (voi suportati).
8. exista un proiect semnat si finantat de UE pentru tramvai pe D-an Ghica pana 2030, dar Primaria Capitalei sustine ca proiectul UE este "o utopie a fostilor edili". deci undeva in viitor dupa ce se va face ca dracu acest pod, se va demola tot ca sa nu luam si alte sanctiuni de la UE.
siii: bomboana pe coliva:
9. Primaria Sector 2 a refuzat sa de-a avizele de lucru pe zona afectata, asa ca Consiliul General al Capitalei a trecut/mutat (adica a confiscat) toata zona afectata in ograda Primariei Capitalei.
Preventiv am cumparat o oala de 15L ca sa ne spalam iarna aceasta.
"