FOTO-VIDEO Pasajul de la Doamna Ghica stârnește furia locuitorilor din zonă fiindcă trece prea aproape de blocuri și se taie aproximativ 225 de copaci. Oamenii vor să suspende lucrările în instanță

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 27 septembrie 2019, 10:58 Actualitate | Administratie Locala


Simulare Pasaj Doamna Ghica
Foto: Hotnews
Câteva asociații de proprietari din blocurile aflate în intersecția Doamna Ghica se mobilizează pentru a da în judecată Primăria Capitalei ca să suspende autorizația de construire emisă pentru pasajul suprateran din zonă. Circa 100 de oameni din imobilele afectate s-au întâlnit joi seară pentru a stabili ce urmează să facă. Ei sunt nemulțumiți că pasajul trece foarte aproape de ferestrele lor, dar și că vor fi tăiați câteva sute de arbori. Ei nu sunt împotriva construirii unui pasaj, dar spun că ar dori fie unul subteran, fie un pasaj suprateran mai îngust. Locuitorii din zonă mai cer ca Primăria Capitalei să fie mai transparentă, să comunice mai bine cu ei și să le explice exact ce va face, spunând că până acum municipalitatea nu a discutat deloc cu ei.



Situația s-a inflamat după ce în urmă cu câteva zile primarul Gabriela Firea a anunțat pe pagina de Facebook că a semnat autorizația de construire pentru pasajul Doamna Ghica, iar de miercuri dimineață a început tăierea arborilor, fără să se anunțe dinainte acest lucru.

Într-un comunicat transmis de Primăria Capitalei joi seară se anunță însă că a fost semnată doar autorizația pentru devierea utilităților și se vor tăia 225 de arbori, dar vor fi plantați în loc 660.


Înainte și după defrișări Foto: Facebook/Adrian Sasu


”Locuiesc în zonă și sunt unul dintre cetățenii afectați direct de pasaj, de tăierea arborilor și de toate celelalte lucruri care se întâmplă acum, când se fac lucrările premergătoare. Traficul din zonă este o problemă reală, cu care ne confruntăm în special iarna, când pe lângă faptul că este aglomerație, mai este și o poluare greu de suportat. Problema trebuie rezolvată, dar nu știm dacă în felul acesta, fiindcă tot acest proiect este învăluit de un mare mister. Nu prea știm când o să se facă pasajul, cum, cât o să dureze șantierul. În plus, față de asta, am înțeles de la dezbaterea organizată de viceprimarul Sectorului 2, Dan Cristian Popescu, am înțeles că vor fi tăiați 400 de arbori. Azi drujbele au mers toată ziua, au tăiat tot de pe partea noastră”, a declarat Anda, unul dintre cetățenii care au participat la întâlnire.

Defrișări pentru pasaj Foto: Facebook/Cătălina Nicolae

”Eu sunt în acest bloc din '77, de când s-a construit. Este un bloc înalt, cu 13 etaje, iar în momentul în care vor pune piciorul podului lângă blocul meu, sigur vor strica structura de rezistență. Toate trepidațiile vor fi în casa noastră. Vor veni noxele, zgomotul, cum putem trăi în halul acesta. Să vină să vadă la fața locului că nu se poate face așa ceva. Și nu este adevărat că va debloca circulația, va fi mai rău, o vor muta cu o stație mai încolo. Nu avem trotuare, vom avea trotuare de 1,5 m, nu se poate. Nu este corect făcut planul acesta de sistematizare”, a spus o altă doamnă prezentă la dezbatere.


”Mă nemulțumește că acest pasaj a început să fie construit în secret. Nu am fost informați, nu ni s-a zis nimic, am auzit că se va lăți la 8 benzi strada, eliminând locurile de parcare, toți copacii și trotuarele. Ce să facem în situația asta, nu ne comunică nimeni nimic, orice echipă întrebăm, toți zic, noi doar săpăm, noi doar tăiem, nimeni nu știe nimic. Nu suntem împotriva dezvoltării unui pasaj într-o anumită formă, nu știm exact care ar fi forma cea mai bună în acest moment fiindcă nu a fost prezentat niciun studiu. În forma actuală, care apare pe postere și din ce ni s-a zis pe unde am întrebat, acest pasaj extra lat ne nemulțumește, nu dorim să fie construit așa. Un pasaj subteran sau suprateran mai îngust poate fi construit la un moment dat, dar trebuie făcut cu respect pentru locuitorii zonei. O să încercăm să acționăm în instanță pentru a opri acest șantier, care nu este șantierul podului ci un șantier pentru relocarea utilităților, prioritatea noastră este oprirea tăierii copacilor, care au mai rămas fiindcă în fiecare zi au tăiat 50 de copaci, dar copacii aceștia au fost plantați de locuitorii zonei”, a declarat Virgil, un alt cetățean din zonă.

La întâlnire a participat și Dan Trifu, vicepreședintele fundației Ecocivica, care a spus că va merge alături de oameni în instanță și îi va sprijini.

”În primul rând trebuie mobilizate asociațiile de proprietari, ăsta este și motivul pentru care am venit, să le dăm încredere oamenilor că poate reușim. Dorim foarte repede să depunem acțiune în instanță pentru suspendarea autorizației de construire și a lucrărilor și să trecem la anularea acestei autorizații de construire și în felul acesta să cerem Primăriei să respecte legea, să treacă la promovarea unui plan urbanistic zonal, unde să existe o dezbatere publică reală, soluțiile cele mai bune alese, cea cu pasaj subteran este cea mai bună, iar Agenția de Mediu să-și facă treaba și să evalueze impactul asupra mediului, să aleagă varianta cea mai bună”, a declarat Dan Trifu. Acesta speră că în aproximativ o lună Tribunalul va da un termen și va dispune oprirea lucrărilor.

Simulare cum va arăta pasajul

Într-un comunicat transmis joi seară, Primăria Capitalei spune că lucrările se execută cu autorizație și există un Aviz de Mediu pentru defrișarea a 225 de copaci, nu a 400, și vor fi plantați în loc 660 de arbori.

”Pasajul Doamna Ghica reprezintă o investiție extrem de utilă pentru București, care se execută pentru confortul și în folosul comunității, fiind una dintre soluțiile de îmbunătățire a traficului prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Pasajul este o parte importantă a inelului median, care permite realizarea legăturii între zona de nord și zona de sud a orașului. Concret, pasajul rezolvă actuala situație din zonă, caracterizată de frecvente blocaje de trafic, întrucât capacitatea actuală de circulație în intersecția Șoseaua Colentina – Doamna Ghica este depășită. Pentru executarea lucrărilor există autorizație de construire semnată, în baza căreia se execută lucrările de deviere a rețelelor, care presupun atât relocarea, cât și modernizarea tuturor rețelelor edilitare din zonă. Cu privire la copacii existenți în perimetrul obiectivului de investiții, precizăm că în prezent există un Aviz de Mediu pentru 225 de copaci, așadar nu este vorba despre defrișarea a 400 de copaci, așa cum eronat se arată în scrisoarea deschisă. Constructorul va planta 660 de copaci, așa cum prevăd normele în vigoare, în compensarea celor prevăzuți în aviz, în spațiile verzi reconfigurate din zona Pasajului, sau în alte zone administrate de ALPAB”, afirmă municipalitatea.

În ceea ce privește locurile de parcare, se precizează că nu se va pierde niciunul deoarece proiectul prevede amenajarea de parcări sub deschiderile marginale ale podului, iar reconfigurarea acestora se face păstrând raportul de 1 la 1.

”Sunt făcute afirmații fără niciun temei sau studiu, legate de stabilitatea blocurilor în zonă sau de nivelul de zgomot – deși proiectul include toate măsurile de protecție a populației din zonă, așa cum este legal: fundațiile blocurilor din zonă sunt independente de noul pasaj și sunt situate la distanțe semnificative. În plus, pasajul include componente specifice acestui tip de construcții, care absorb vibrațiile de pe partea mobilă a podului generate de trafic. Precizăm că pe toată lungimea rampelor se vor monta panouri fonoabsorbante pentru a reduce poluarea fonică (panouri care în prezent nu există, deși este zonă intens circulată)”, se mai arată în comunicat.


Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că lucrarea se va finaliza la timp.

”Cu privire la termenul de execuție, precizăm că unul dintre motivele înființării companiilor municipale a fost tocmai necesitatea de a avea parteneri contractuali serioși (în condițiile în care, în anii anteriori, unele lucrări de amploare au fost blocate de situația financiară sau juridică a companiilor private contractate). Așa cum companiile au demonstrat deja, există cazuri în care termenele asumate au fost devansate, așadar nu se poate pleca de la prezumția că termenul de execuție va fi depășit. În cazul de față, lucrările sunt realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane București. Trustul de Clădiri Metropolitane București a alocat suficiente resurse umane și capacități tehnice în vederea execuției într-un ritm alert pentru a asigura finalizarea la timp a lucrărilor. Aceste măsuri sunt aplicate cu respectarea legislației în vigoare. Cu privire la lucrul pe timp de noapte, precizăm că are ca scop, afectarea la minim a traficului și a siguranței trecătorilor, având în vedere că este o zonă intens circulată. Totodată, este o opțiune care contribuie la limitarea duratei lucrărilor, având în vedere că unul dintre obiective este ca lucrările să aibă un impact minim asupra locuitorilor”, se mai arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, poluarea în zonă se va reduce, iar soluția cu pasajul suprateran este mai puțin invazivă pentru locuitori.

”Facem precizarea că soluția tehnică aleasă pentru Pasajul Doamna Ghica este cea mai puțin invazivă pentru cartierul și locuitorii din zonă. În cadrul studiului de fezabilitate au fost luate în calcul mai multe variante, s-au analizat efectele asupra mediului înconjurător și a locuitorilor, precum si durata de realizare a construcției, fiind aleasă cea mai avantajoasă variantă, din punct de vedere al impactului pentru zona de dezvoltare. În plus, noua construcție rezolvă și alte situații deficitare din zonă, cum este cea privind scurgerea apelor provenite din ploi si zapezi: conductele de canalizare pluviala au fost redimensionate pentru a colecta apele din zona carosabila si pentru a asigura confortul necesar cetățenilor participanți la trafic”, se mai arată în comunicat.


Primăria Capitalei a emis autorizația de construire pentru pasajul de la Doamna Ghica pe 23 septembrie, a anunțat primarul general, Gabriela Firea, pe pagina de Facebook. În prima etapă vor avea loc lucrările de deviere a rețelelor edilitare. Lucrările la pasaj se vor finaliza în 12 luni, iar costul estimat este de 28 de milioane de euro. Constructor este Trustul de Clădiri Metropolitane București, una dintre companiile municipale înființate de Gabriela Firea.

Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens, cu spațiu rezervat pentru linie de tramvai, în cazul în care va fi nevoie.

”Pasajul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate ținând cont de noua configurație stradală, pentru asigurarea unei circulații fluente. De asemenea, în conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz. Trotuarele se vor proiecta pe ambele părți ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri”, a explicat primarul Gabriela Firea, în mai, la semnarea contractului cu constructorul.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















24636 vizualizari

  • -8 (18 voturi)    
    ... (Vineri, 27 septembrie 2019, 11:51)

    a.nonim [utilizator]

    Cum sa faci un pod cu inaltime de 15 metri, cand configuratia terenului si spatiul iti permit un pod obisnuit de 6 metri la care aproape ca nu ai nevoie de rampe datorita pantei existente?
  • +29 (41 voturi)    
    Fifi mimează implicarea (Vineri, 27 septembrie 2019, 11:53)

    Kap [utilizator]

    Acest pasaj este necesar, trebuie realizat, însă nu oricum și nici nu trebuie să fie singura măsură de fluidizare.

    De ce nu a putut fi găsită o variantă acceptabilă de pasaj (mai suplu, mai puțin intruziv)?
    De ce nu a fost dezbătută soluția?
    DE CE NU e prevăzută linia de tramvai de acum? De la linia de tramvai ar fi trebuit începută discuția, nu lăsat loc de linie pentru posteritate.....

    E deja năravul cunoscut al madamei Fierea de a băga pumnul în gură tuturor și de a impune o improvizație clocită de incompetenții de la firmele municipale (pile de partid care taie frunză la câini pe salarii gogonate, evident).
    Și după ce 3 ani nu a mișcat nimic, graba e să fie începute câteva lucrări, ca să aibă cu ce se lăuda la anul de alegeri. Va bifa șantierele începute și va da vina pe toată lumea că n-o lasă să le termine: la Doamna Ghica, podurile neterminate care stau degeaba pe splaiul Independenței - unul la Ciurel altul aproape de Sălăjan, capătul tramvaiului din Pantelimon la care se fac că lucrează, stațiile de tramvai re-bordurite pe Barbu Văcărescu deși linia e părăsită șamd.

    Va turna minciuni și diversiuni să nu conștientizăm că și-a bătut joc de bugetul și locuitorii Bucureștiului TOT MANDATUL.
    Mai stați acasă în ziua votului?
    • +5 (7 voturi)    
      Vor vota la fel si anul viitor (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      Calitatea electoratului se vede la alegeri si nu se schimba peste noapte.
    • -6 (10 voturi)    
      Daca (Vineri, 27 septembrie 2019, 18:56)

      Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui Kap

      Consiliul general nu si-ar fi dat acordul si asta pe baza planului facut de specialisti, dna Firea nu ar fi avut nici o putere.
      • +6 (6 voturi)    
        "specialisti"? (Sâmbătă, 28 septembrie 2019, 0:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mironescu Valeriu

        Avem toata increderea in CGMB, in frunte cu specialistul in bataturi, viceprimar si om cu origini sanatoase, de la tara, aurelian badulescu!..
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Sâmbătă, 28 septembrie 2019, 15:43)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      este nevoie de ceva mai multa seriozitate si transparenta. nu ajungeau in situatia asta daca proiectul era trecut prin etapele necesare.

      pe de alta parte, intersectia respectiva are urgenta nevoie de schimbari pentru ca este groaznica. dar cum zici si tu, trebuia inceput cu strazile laturalnice, sa creeze mai intai alternative si pe urma se puteau apuca de pasajul sub sau suprateran care se impunea aici. pe de alta parte, este posibil ca implementarea pasajului suprateran sa necesite o reconfigurare a cladirilor din zona si eu unul nu as avea incredere in astia de acum sa faca astfel de operatii logistice cu vietile oamenilor pana la urma si cu atat mai putin cu a mea sau a familiei mele. si nu in ultimul rand, este cat se poate de clar ca lucrarea care s-ar incepe acum ar avea deficiente majore. din start. sunt probleme pe toata linia.
  • -4 (26 voturi)    
    lasa ca si la altii trece pe la ferestre si nu mor (Vineri, 27 septembrie 2019, 11:57)

    leeloo2 [utilizator]

    ...
    • +5 (17 voturi)    
      Sa nu (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:26)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      zici ca este chiar fereastra casei tale!
    • +8 (14 voturi)    
      Asa a fost si cu pasajul Basarab (Vineri, 27 septembrie 2019, 14:26)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Or sa se uite aia din masina prin fereastra mea cand ma ...
    • +5 (9 voturi)    
      sa te vedem cand o trece (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      chiar pe la fereastra casei tale.
    • 0 (2 voturi)    
      nu toti sunt puturosi ca tine (Sâmbătă, 28 septembrie 2019, 9:43)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Si in Coreea de Nord oamenii traiesc cu o lingura de orez pe zi si nu mor.

      Nu mai te da tu destept pe pielea altora,

      Poate unii muncesc si au nevoie de odihna.

      Daca tu stail la bere si mici toata ziua sau freci pisoiul la servici si esti odihnit, nu toti sunt ca tine.
  • +12 (22 voturi)    
    660? :O (Vineri, 27 septembrie 2019, 11:58)

    Codruta N [utilizator]

    Unde naiba or sxa planteze astia 660 de copaci? :O In asfaltul de pe pod? >:
    Sa ceara oamenii localizarea EXACTA pentru fiecare dintre cei 660 de copaci! :P
    • +5 (5 voturi)    
      Pe blocurile (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:27)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      din jur!
    • +4 (4 voturi)    
      In Volutari! :))) (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:05)

      mircea112 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      ...
    • +8 (8 voturi)    
      6600, daca insisti.. (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Ii pot planta sub pod, un langa celalalt, ca pe panselute. Si daca se usuca?.. Ghinion! Ii mai planteaza inca o data si anul urmator. Daca insisti, pun si in jardiniere, pe marginea pasajului, pe care le va uda zilnic cu apa din Dambovita o firma privata din comuna Voluntari si florile vor fi schimbate la saptamana. Pentru cateva sute de milioane pe an...
  • +6 (12 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 27 septembrie 2019, 12:07)

    hahahaha [anonim]

    • +1 (5 voturi)    
      Ce te mai bucuri tu (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui hahahaha

      de raul altora!! (adica al celor din zona)
  • +14 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 27 septembrie 2019, 12:33)

    [anonim]

    • +6 (8 voturi)    
      Imi permit sa continui: (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:28)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui

      liberi ca pasarea cerului!
  • +7 (17 voturi)    
    O prostie crasă, de ce nu un pasaj subteran (Vineri, 27 septembrie 2019, 12:38)

    Ed___ [utilizator]

    Oamenii au dreptate, nu vor să vadă un pasaj suprateran sau UMBRA de la acest suprateran

    Este o prostie crasă
  • +3 (15 voturi)    
    1 observatie pertinenta (Vineri, 27 septembrie 2019, 12:47)

    t4v1 [utilizator]

    Trecand pe pasaj masinile vor elibera mult mai rapid zona deci vor polua mai putin in zona.
    • +1 (7 voturi)    
      zgomotul (Vineri, 27 septembrie 2019, 16:06)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Poluarea fonica creste imens la trecerea peste poduri,
  • +10 (16 voturi)    
    mda (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:02)

    SoulSearcher [utilizator]

    votati firea in continuare.... cat mai traiti in bucurestiul ala...
    • +6 (8 voturi)    
      Ce ar fi (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:29)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      daca bucurestenii ar vota cu capul si nu cu firea!
  • +7 (13 voturi)    
    Nu stie dreapta ce face stanga! (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:07)

    gabi082 [utilizator]

    1. Ce linie de tramvai? Sa duca unde? Sa presupunem ca v-a lega Tei-ul de Delfinului, DAR, pasarela de la Delfinului nu a fost proiectata si pentru greutatea tramvaielor! Pasarela aia se dastrama singura de la traficul de acum, daramite cu tramvai. BASME!

    2. Au refacut spatiul verde cu noi borduri, copacei, panslute, si acum il distrug! Bravo!
    • +3 (3 voturi)    
      vezi ca la timpul viitor (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:33)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui gabi082

      ,,va'' se scrie legat.
    • +4 (4 voturi)    
      Ar lega Titan de Pipera (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:58)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui gabi082

      Iar poduri/pasarele pot fi consolidate.
  • -1 (27 voturi)    
    mai mult decat locuitorii (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:12)

    mmmircea [utilizator]

    gem ong-urile si taietorii de frunza la caini. Aceasta patura de saprofiti pune intentionat bete in roti oricarui proiect de infrastructura. Ar trebui inasprita legea si cei care contesta ca sa se afle in treaba ar trebui sa serveasca sute de zile de munca in favoarea comunitatii.
  • +6 (12 voturi)    
    Intrebare. (Vineri, 27 septembrie 2019, 13:52)

    Azra [utilizator]

    De ce nu il fac subteran, ar fi mult mai simplu si nu ar supara pe nimeni?
    • +1 (5 voturi)    
      Pe ce te bazezi? (Vineri, 27 septembrie 2019, 14:39)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      ?
    • +1 (7 voturi)    
      Pentru ca subteran (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:55)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      O sa fie metroul pe directia Colentina
    • +1 (7 voturi)    
      in subteran (Vineri, 27 septembrie 2019, 16:00)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      trec foarte multe conducte majore de utilitati, inclusiv coloane primare Radet. Astea chiar nu pot fi mutate. Iar sub ele va trece si un viitor posibil metrou.
    • 0 (4 voturi)    
      cam cat de simplu o sa fie? (Vineri, 27 septembrie 2019, 16:48)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Avand in vedere panta naturala existenta acolo?
      De acord, varianta aia cu arc e o tampenie sinistra.
  • +6 (22 voturi)    
    Comparatie (Vineri, 27 septembrie 2019, 14:14)

    aspirin [utilizator]

    Spre comparatie, in Budapesta sunt demolata pasajele construite in anii 80, pentru pur si simplu au distrus zonele adiacente: valoarea imobilelor a scazut, magazinele s-au inchis. Nu se pot contrui autostrazi in mijlocul oraselor (cel putin in Europa nu). Solutia este transportul alternativ (biciclete, transport in comun, etc.) si reducerea numarului de masini.

    Bucurestiul este plin de masini din 2 motive: din fite si din nevoie: nu exista suficiente piste pt. biciclisti, transportul in comun este la pamant (problema nu este doar parcul invechit dar si modul de organizarea si reteau de trasee), pe jos nu poti umbla pentru ca trotuarele sunt pline cu masni parcate etc.

    Un transport eficient intr-un oras mare si aglomerat cum este Bucurestiul se bazeaza pe metrou. Toate celelalte metode de transport (autobuze, tramvaie, troleibuze, biciclete, trafic auto din zona metropolitana) trebuie sa aiba legatura cu metroul. Asa se va scadea traficul in oras si nu mai este nevoie de construirea de pasaje.
    • +11 (15 voturi)    
      Mai tii minte ce tiganeala (Vineri, 27 septembrie 2019, 16:01)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui aspirin

      era in zona pasajelor Basaram sau Mihai Bravu? As zice ca cele 2 zone sunt mult mai ok acum decat inainte de pasaje
      • -2 (2 voturi)    
        la fel (Sâmbătă, 28 septembrie 2019, 15:31)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        Sunt la fel ca inainte.

        Sau , daca vrei, singura deosebire este ca in prezent se mentine curatenia. Ceea ce se poate face oricum si cu pod si fara pod.
    • 0 (4 voturi)    
      stiu si ei bine, dar fac pe prostii ca sa ia bani (Vineri, 27 septembrie 2019, 16:05)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui aspirin

      Nu e nici o prostie in lucrarile Bucurestiului. Ele sunt facute special sa fie cat mai scumpe si sa dureze cat mai putin.

      Ghici de ce,
  • +4 (12 voturi)    
    Cui nu ii place ... (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:33)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    "CUI NU II PLACE, NU ARE DECAT SA SE MUTE IN ALT SECTOR!"

    Aceasta a fost solutia magica oferita de Dl. Negoita in toamna lui 2014, cand protestam impotriva defrisarilor din parcuri.
    Presupun ca reteta se aplica si aici ...
    • +5 (7 voturi)    
      din seria panselutelor scumpe (Vineri, 27 septembrie 2019, 16:04)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Sute de mii de romani ii urmeaza sfatul si se muta in alt sector. Al altei capitale.

      Asa se intampla cand votezi comunisti- isi bat joc de locuitori.

      +++

      De fapt toate aceste lucrari au doar scopul de a justifica firmele locale infiintate de Firea, Asa acopera salariile uriase, lipsa de control a subcontractelor.

      A verificat cineva subcontractele firmelor de constructii locale? Cat dau ele pe borduri, comparat cu cat costa la liber?
  • +3 (7 voturi)    
    Mintea de pe urmă (Vineri, 27 septembrie 2019, 15:33)

    Bubico [utilizator]

    Suspendăm proiectul DUPĂ ce au fost tăiați peste 200 de copaci?
  • +7 (13 voturi)    
    platim degeaba Agentia de Mediu! (Vineri, 27 septembrie 2019, 16:01)

    Dedalus [utilizator]

    O sa planteze pe naiba 660 de arbori!

    De cate ori au "plantat" au pus de fapt niste betze sinistre, din specii straine repede cresctatoare. purtatoare insa de tot felul de ganganii care inteapa.

    Au disparut castanii, teii, plopii - toate speciile autohtone au fost inlocuite cu tot felul de "platani" adusi de cine stie unde.

    La fiecare 100 de pomi planteaza de fapt doar 10 in loc, dar au grija sa ii puna la loc cat mai vizibil. Politica de imagine, aducatoare de voturi.

    Ca este de fapt total contraindicat sa inlocuiesti speciile straine cu altele specifice altor tari, Agentia de Mediu Bucuresti se face ca nu vede,

    De ce ii mai platim atunci pe functionarii de la MEdiu?!

    Se pricep la ceva, sau mai bine ii inlcuim cu un automat de cafea adaptat: pe pa parte bagi banii si cererea si pe partea cealalata sa iti iasa autorizatia.

    Ar fi mai ieftin
  • -1 (9 voturi)    
    Si in (Vineri, 27 septembrie 2019, 18:53)

    Mironescu Valeriu [anonim]

    Titulescu podul trece cam la fel pe langa ferestrele oamenilor. Daca se iau masuri de antifonare cred ca situatia se va ameliora. Oricum la Dna Ghica e mult zgomot si poluare. Prin descongestionarea traficului cred ca poluarea va scadea, mai ales ca podul nu se ridica prea sus avand in vedere nivelul scazut actual al intersectiei Treaba cu copacii e exagerata si se poate rezolva prin replantari in alte parti ale parcului.
    • +3 (3 voturi)    
      adio somn (Vineri, 27 septembrie 2019, 22:11)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Mironescu Valeriu

      Nu se poate antifona. Scade foarte putin zgomotul, dar frecventele joase sunt foarte greu de blocat.

      Eu nu as cumpara un apartament intr-un bloc langa un pod. Nu l-as lua nici degeaba,
  • +2 (8 voturi)    
    ne ingroapa in betoane (Vineri, 27 septembrie 2019, 19:23)

    ladybug [utilizator]

    un om care e primar si a castigat acest mandat facand niste promisiuni dar ca si Dragnea are o agenda pe care o urmeaza. Nu a fost transparenta, pur si simplu a bagat buldozerele si face ce stie, isi impune punctul de vedere fara sa ii pese de oameni, fara sa informeze in prealabil. Este Dumnezeu pe pamant si toti care ne conduc sunt dumnezei atata timp cat nu pot fi trasi la raspundere.
    In zona pasajului blocurile sunt foarte apropiate, este o scoala se lucreaza si ziua si noaptea de ca si cum ar fi pe camp. Oamenii nu au liniste nici ziua nici noaptea, cum se vor tine cursurile la scoala? S-a facut un studiu de trafic pietonal in care sa se demonstreze ca trotuarul cu latimea de 1.5 m este suficienta pentru fluxurile de pietoni luand in calcul si peroanele cu handicap locomotor si mamele cu carucioare?
    Din ce calcule a rezultat ca aceasta latime este suficienta?... de fapt nu trebuie sa dati explicatii sunteti Dumnezeu si noi suntem nimeni ..
    • +2 (2 voturi)    
      pentru bani si voturi (Vineri, 27 septembrie 2019, 22:13)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ladybug

      Sunt doar pentru a da de lucru firmelor lui Firea, Sa justifice salariile uriase.

      In plus, sunt destul retardati pentru care betonul valoaraza mai mult decat spatiul verde, semianalfabeti pentru care "frumos" inseamna beton, Firea vrea voturile acelora, Le cumpara cu drujba
  • +3 (7 voturi)    
    Incetisor Bucuresti ajunge un fel de Bangkok (Vineri, 27 septembrie 2019, 20:00)

    Dalinar [utilizator]

    Cu iz balcanic!
  • +3 (5 voturi)    
    Marxa (Vineri, 27 septembrie 2019, 22:15)

    Dedalus [utilizator]

    Toti comunistii si dictarorii au febra betonului.
  • +2 (2 voturi)    
    licitatii? (Sâmbătă, 28 septembrie 2019, 15:34)

    Dedalus [utilizator]

    Eu am o mare intrebare:

    Curtea de conturi a verificat modalitatea de subcontractare si cumpararea de materiale a acestor firme locale?

    Fac ele licitatii pentru acestea? Sau le cumpara de pe unde apuca?
  • +3 (3 voturi)    
    comentariu "din zona" (Luni, 30 septembrie 2019, 10:46)

    no-dachi [utilizator]

    Sunt nascut-si-crescut in zona. Eu unul am plecat din tara acum 11 ani dar fratele si parintii sunt inca acolo asa ca le-am cerut o perspectiva "locala".
    Redau mai jos un fragment din raspunsul fratelui meu:

    "
    Articolul este OK cu mici detalii:
    1. proiectul a fost publicat de la 1 iunie 2019 si afisat pe toate gardurile/zidurile de pe D-na Ghica.
    2. exista un forum https://forum.metrouusor.com/viewforum.php?f=405 unde nu este inscris niciun rezident de pe D-na Ghica.
    3. au taiat deja toti copacii din zona ca so "nu impiedice lucrarile".
    4. toate parcarile din zona au disparut ca sa "nu impiedice lucrarile".
    5. tot spatiul verde din intersectie a disparut si a fost betonat (ca sa aiba ce sparge), inclusiv pentru gurile de acces la retelele edilitare (apa, gaze, etc.).
    6. unde este deja betonat si va fi rampa de acces exista o teava RADET de 1.2m diametru. nimeni nu stie cand se va taia teava RADET si nici ce blocuri raman fara apa calda/caldura peste iarna (poate sa fie blocul meu sau cele de pe aleea Sinaia - soarta :D ).
    7. nu exista niciun fel de comunicare intre autoritati (pe principiul noi stim tot) si populatie (voi suportati).
    8. exista un proiect semnat si finantat de UE pentru tramvai pe D-an Ghica pana 2030, dar Primaria Capitalei sustine ca proiectul UE este "o utopie a fostilor edili". deci undeva in viitor dupa ce se va face ca dracu acest pod, se va demola tot ca sa nu luam si alte sanctiuni de la UE.

    siii: bomboana pe coliva:

    9. Primaria Sector 2 a refuzat sa de-a avizele de lucru pe zona afectata, asa ca Consiliul General al Capitalei a trecut/mutat (adica a confiscat) toata zona afectata in ograda Primariei Capitalei.

    Preventiv am cumparat o oala de 15L ca sa ne spalam iarna aceasta.
    "


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by