FOTO Primăria Capitalei a început demolarea clădirilor pentru lărgirea străzii Prelungirea Ghencea la 4 benzi

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 19 septembrie 2019, 16:13 Actualitate | Administratie Locala


Demolari Prelungirea Ghencea 6
Foto: PMB
Primăria Capitalei a început marți demolarea clădirilor aflate pe partea stângă a străzii Prelungirea Ghencea, pentru lărgirea arterei la 4 benzi pe sens, plus linie de tramvai, trotuare și piste pentru biciclete. Până joi au fost demolate 6 clădiri de pe porțiunea dintre bulevardul Ghencea și strada Râul Doamnei, a declarat pentru HotNews.ro Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructură al primarului Gabriela Firea. Lucrările sunt executate de Trustul de Clădiri Metropolitane București, durata acestora fiind de 2 ani. Valoarea contractului cu constructorul este de aproximativ 73,5 milioane euro fara TVA, iar costul total, care include exproprierile, este de aproximativ 122 milioane euro.



















Nouă arteră, care va avea aproximativ 6 km, va avea cale dublă de tramvai, 2 benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete (dublu sens, amplasată pe o sigură parte a arterei), trotuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. Totodată, se va mai realiza și un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) precum și o parcare de tip Park&Rîde cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri.

Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la terminalul tramvaiului 41, traversează intersecția cu Str. Brașov, se continuă cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termină la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate, promit reprezentanții municipalității.

Proiectul se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se afla sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centura București.


Simulare cum va arăta artera după modernizare







Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic au fost elaborate de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă.

Pentru realizarea drumului vor fi expropriate 465 de imobile, cu o valoare estimată de 56.040.000 lei. Sumele pentru primele 50 de imobile au fost consemnate în conturi.

Despre lărgirea străzii Prelungirea Ghencea

Prelungirea Ghencea are o bandă de circulăție pe sens și trebuia lărgită încă din 2007, însă proiectul s-a blocat.

Primii bani pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens au fost alocați de Consiliul General al Municipiului București în 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot în 2006 această suma a fost majorată de aleșii locali la 343 milioane de lei, iar în 2007, la 393 milioane de lei, întrucât era nevoie de 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard se dorea o viteză de circulație de până la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informațiilor de pe site-ul municipalității.

Din 2007 însă nu s-a mai întâmplat nimic. În 2014, firma care trebuia să facă drumul a intrat în faliment, iar municipalitatea a reziliat contractul. Cetățenii din zonă au protestat în nenumărate rânduri față de această situație și au cerut municipalității să înceapă lucrările.




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















8305 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    E bine! (Joi, 19 septembrie 2019, 16:57)

    ber [utilizator]

    In 1990 pe Prelungirea Ghencea nu era nicio constructie intre str. Valea Oltului si linia de centura. Era
    de atunci evident ca este nevoie de o artera larga de circulatie, dar primariile au aprobat si au tolerat constructii haotice. Acuma, daramati-le! Vorba bancului: construim ca sa avem ce darama! Str. Valea Otului ar fi trebuit largita inca de atunci. Acuma este plina de constructii, unele mai haotice ca altele pe latura de vest si s-au mai construit si blocuri ANL. In fine, e bine ca se fac trotuare largi pe artera noua, ca sa aiba lumea unde sa parcheze masinile.
  • +2 (2 voturi)    
    ok (Joi, 19 septembrie 2019, 17:06)

    liviu_ [utilizator]

    se misca ceva...
    dar degeaba daca tot se construieste in draci in bucuresti
    degeaba daca tot nu facem soseaua de centura....
  • +1 (3 voturi)    
    Daca esti tare ca individ (Joi, 19 septembrie 2019, 17:25)

    ap101 [utilizator]

    dar prost ca natie, s ar putea sa fii roman.
  • 0 (4 voturi)    
    ghenchea = tiganie pe vecie (Joi, 19 septembrie 2019, 17:36)

    matematics89 [utilizator]

    Ghencea a fost este si va ramane o mare tiganie tipic romaneasca, printre altele, de-aia ne numesc europenii tiganii europei...asa ar arata lumea daca ar fi romanii la conducere...Gardurile ilegale in strada de pe maracineni, singura legatura cu sos. alexandriei, cand vor fi demolate, cate spagi s-au dat acolo de i-aiu lasat pe aia sa fac gardul in strada? si cand se leaga brasov de alexandriei, pentru ca asta este de fapt problema principala, multi merg pe ghencea dupa care maracineni->alexandriei? este in plan de vreo 10 ani si nu se face nimic acolo. Inca o data, Ghencea nu va fi rezolvata cu acel bulevard, deja acum ar fi nevoie de ca. 6 benzi pentru a decongestiona traficul, trebuie facute alternative, nu doar un bulevard. si cand vor fi inchisi cei care au aprobat puz-ul pentru acesta zona haotica, acolo miroase a multa spaga, mai ales cei cu blocuri in mijlocul caselor...cate milioane s-au dat acolo?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version