Primăria Capitalei va avea un birou pentru politici şi strategii pentru diaspora, potrivit unui proiect inițiat de primarul Gabriela Firea și aprobat de Consiliul General. Scopul acestuia este să-i ajute pe românii care vin în concediu, în țară, să obțină mai repede actele necesare dar și să ajute familiile rămase acasă.

"Am decis înfiinţarea unei structuri, în cadrul Primăriei Capitalei, care să se ocupe de problemele românilor care muncesc în afara graniţelor, un Birou de Politici şi Strategii pentru Diaspora şi care va avea două componente. Pe de o parte, românii care muncesc în afara ţării, atunci când vin în România să viziteze rudele sau în concediu şi au nevoie în timp scurt de acte, de avize, de anumite documente, de autorizaţii să fie sprijiniţi pentru obţinerea acestora - legal, bineînţeles, dar într-un timp mai scurt -, dat fiind că nu pot să stea foarte mult în ţară. Dar şi cealaltă componentă: familiile românilor care muncesc în afara graniţelor să fie sprijinite, să aibă un suport pentru toate nevoile care sunt de natură socială, educaţională, de sănătate sau alte motive", a declarat primarul general, Gabriela Firea, la începutul ședinței de Consiliu General.

Biroul, care va funcţiona în cadrul Direcţiei Generale Situaţii de Urgenţă, Statistici şi Strategii - Direcţia Statistici şi Strategii va avea 6 angajați: o funcție publică de conducere, patru funcţii publice de execuţie şi una de execuţie de natură contractuală.