Scandal în Consiliul General privind pasajul de la Doamna Ghica. Consilierii din opoziție cer refacerea proiectului, cu linie de tramvai sau pasaj subteran. Gabriela Firea acuză că aceștia blochează lucrarea

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 28 iunie 2019, 7:32 Actualitate | Administratie Locala


Simulare Pasaj Doamna Ghica
Foto: Hotnews
Pasajul suprateran din intersecția de la Doamna Ghica, un proiect vital pentru fluidizarea traficului în zonă, a stârnit controverse în Consiliul General al Municipiului București. Opoziția (PNL și USR) nu a votat transferul spațiului verde din intersecție, din administrarea Sectorului 2 în administrarea Primăriei Capitalei, iar fără acest teren nu se poate face lucrarea. Consilierii USR și PNL au argumentat că proiectul nu include și linie de tramvai pe pasaj, așa cum prevede strategia orașului, arată urât și a fost făcut în mod heirupist. Primarul Gabriela Firea acuză consilierii PNL si USR blocheaza un proiect esențial pentru fluidizarea traficului din Capitala. Marius Coaje, consilierul primarului pe infrastructură, spune că municipalitatea nu a pus linie de tramvai pe pasaj deoarece nu are loc și vine cu explicații de ce nu se poate face pasaj subteran și cum vor fi protejați locuitorii din zonă de zgomot.

De ce nu a votat opoziția proiectul?

Ciprian Ciucu, consilier general PNL, spune că pasajul este extrem de invaziv și această soluție tehnică este inoportună.

”Modul în care arată acest proiect în acest moment este cel puțin înfricoșător pentru acea zonă. În afară de faptul că este extrem de invaziv și foarte urât ca și aspect, este inoportună această soluție din punct de vedere tehnic. În lipsa unui studiu foarte clar de fezabilitate, care să conțină inclusiv consultări la nivel local cu oamenii, nu putem face orice altceva decât să blocăm acea tentativă de a duce acea monstruozitate în București. În plus, acel pasaj se face după ce Primăria Sectorului 2 a investit bani să amenajeze spațiul verde”, a explicat Ciucu. Acesta a mai explicat că un pasaj subteran era mai potrivit.

Ana Maria Ciceală, consilier general USR a declarat faptul că proiectul a fost făcut fără consultare, iar locuitori din zonă se opun.

”Eu vreau să vă spun ce ne spun cetățenii care ne-au scris pe acest subiect și care spun că în primul rând nu s-a organizat de către primărie o dezbatere publică. Și spun așa: ”PMB a decis să ne agraveze condițiile de viață, și așa extrem de frustrante în acest oraș, printr-o decizie nefundamentată de a construi pasajul. Pe lângă un zgomot infernal care depășește orice limită de poluare fonică, un miros înecăcios de noxe, mașini care circulă pe trotuar, acum vom avea și un pasaj cu 4 benzi fix sub nas. Celelalte 4 benzi vor continua să funcționeze sub pasaj. Pasajul urmează să ne treacă prin fața ferestrei mie și altor sute de locatari, 10 blocuri afectate a câte 8 și 10 etaje, să ridice noxele și zgomotul, va reduce din trotuar și din locurile de parcare și așa puține și ne va da o priveliște de vis spre pod”. Acest proiect este foarte inoportun”, a declarat Ana Ciceală.

Ce spune primarul general

Primarul Gabriela Firea spune că opoziția blochează un proiect vital pentru oraș. „Consilierii PNL și USR blochează un proiect esențial pentru fluidizarea traficului din Capitală, ignorând beneficiile pe care o astfel de investiție le are pentru una din zonele cele mai aglomerate din București. Era necesar să preluăm acest teren pentru execuția pasajului Doamna Ghica-Colentina și vă reamintesc că am atribuit proiectarea și execuția încă din luna mai. Pasajul este prevăzut cu 4 benzi de circulație iar avantajele realizării sale sunt incontestabile: se vor elimina blocajele de trafic din zonă, va crește viteza de circulație și accesibilitatea zonei, se va reduce rata accidentelor prin adoptarea unor măsuri de siguranță. Realizarea pasajului are impact și asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea şi descărcarea apelor pluviale”, a declarat Gabriela Firea.

Cum răspund reprezentanții instituției acuzelor

Contactat de HotNews.ro, Marius Coaje, consilierul primarului pe probleme de infrastructură, spune că realizarea unui pasaj subteran ar fi foarte scumpă, de cel puțin două ori mai mare decât cel suprateran.

”Nu s-a discutat niciodată despre pasaj subteran. Este un studiu de fezabilitate mai vechi, care prevedea ca pasajul să fie făcut pe Șoseaua Colentina, s-a refăcut studiul de fezabilitate și a rezultat că măsura cea mai bună ar fi un pasaj peste Șoseaua Colentina, pe strada D-na Ghica. Tot din studiul de fezabilitate a reieșit că trebuie să fie suprateran fiindcă sunt costuri de două ori mai mici. Când vorbim despre acel tramvai, eu cred că asociația Metrou Ușor se referă să fie tramvai pe pasaj, dar nu încape nici pe pasaj, fiindcă ajungem prea aproape de blocuri, iar pe strada Dna Ghica, spre Petricani, nu este loc pentru tramvai. Avem nevoie de un spațiu de minim 8 m ca să punem tramvai, iar artera respectivă este îngustă, intrăm peste locurile de parcare și peste trotuar. În ceea ce privește pasajul subteran, pe acolo trece o magistrală RADET, colector de la ApaNova, cablu de 110 kv de la Enel. Blocurile sunt prea aproape, trebuie consolidată toată zona dinspre blocuri, fiindcă sunt blocuri înalte. Costurile sunt foarte mari”, a explicat Marius Coaje.

În ceea ce privește poluarea fonică, Marius Coaje dă asigurări că se vor monta panouri de protecție, iar după construirea pasajului în zonă se va circula mai bine ceea ce va duce la reducerea poluării aerului.



Simulare cum va arăta pasajul

Punctul de vedere al Asociației Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor solicită Primăriei Municipiului București să modifice de urgență planul propus pentru pasajul „Doamna Ghica” din zona Colentina ca să prevadă un spațiu pentru linia de tramvai, dacă nu chiar construirea liniei de tramvai propriu-zise. O astfel de linie de tramvai ar putea duce la decongestionarea unor zone precum Pipera și ar degreva de trafic multe rute pe relația Pipera-Pantelimon-Titan-Berceni, spun aceștia.

”Cu toate acestea, proiectul actual avut în vedere de PMB pentru pasajul Doamna Ghica elimină din start posibilitatea realizării unei linii de tramvai pe/sub pasajul Doamna Ghica (astfel încât tramvaiele să poată traversa Șoseaua Colentina pe relația Bulevardul Doamna Ghica - Șoseaua Petricani/Bd.Pompeiu), acest lucru fiind regretabil din punctul de vedere al asociației și în contradicție cu ceea ce și-a asumat PMB în 2016, prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov”, transmite într-o scrisoare-protest Asociația „Metrou Ușor” intitulată „Proiectul pasajului „Doamna Ghica”, o dovadă a viziunii falimentare a Primăriei București asupra dezvoltării durabile”.

Este vorba despre o linie de tramvai ce ar lega zona Pipera de cartierul Pantelimon (cu prelungiri ulterioare către cartierele Titan și Berceni), de-a lungul inelului median din care fac parte și pasajele Nicolae Grigorescu, Baicului-Delfinului și cel de la Doamna Ghica, proiecte ce au dintotdeauna prevăzut spațiu pentru respectiva linie de tramvai.

„În plus, toate bulevardele de pe traseu (Nicolae Grigorescu, Chișinău și Doamna Ghica) au rezervat un spațiu pentru o linie de tramvai rapid, separată de trafic. Decizia de a nu mai lăsa spațiu pentru tramvai în cazul pasajului Doamna Ghica, ar „îngropa” investițiile deja realizate pentru celelalte două pasaje mai sus-amintite, ambele neamortizate încă, demonstrând proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării”, transmite ONG-ul.

Detalii proiect

Primarul Gabriela Firea a încredințat contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina Trustului de Clădiri Metropolitane București, pe 16 mai anul acesta. Proiectarea ar urma să dureze 3 luni, iar execuția 12 luni, costurile fiind de circa 28 milioane de euro, a declarat Gabriela Firea. Pasajul va fi făcut peste Șoseaua Colentina și va avea două benzi pe sens. Deocamdată însă nu a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal al proiectului, acesta fiind în procedură de elaborare. Tehnic vorbind, PUZ-ul stabilește unde va fi amplasat și cum va arăta pasajul. În aceste condiții este interesant cum a fost estimată valoarea lucrărilor.

Indicatorii tehnico-economici, aprobați în luna ianuarie, în acest an, prevăd construcția unui pasaj de circa 200 de metri lungime și 16,5 metri latime, aferent celor 4 benzi, dar lucrările se fac pe un traseu total de 1 km.

















11362 vizualizari

  • +20 (24 voturi)    
    tuta (Vineri, 28 iunie 2019, 7:41)

    nahir [utilizator]

    nu știe altceva decât să amenințe. Mai mult nu o duce tărtăcuța.
    Orice altă părere nu e bună, decât părerea ei. Altfel îi ești dușman. Tot așa l-o fi luat de bărbat și pe minunea minunilor, pandele?
    • +14 (14 voturi)    
      Acolo dragostea (Vineri, 28 iunie 2019, 8:17)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      (de bani) s-a unit.
      Le mai lipsesc pistoalele.
    • +11 (13 voturi)    
      Ce mai știe (Vineri, 28 iunie 2019, 9:18)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Mai tie cum și când să mănânce (...) așa cum a dovedit-o la Latrine, ca slugă a securistului Voiculescu
  • +16 (18 voturi)    
    Pasajul rutier Dna Ghica (Vineri, 28 iunie 2019, 8:19)

    truiad [utilizator]

    Pe langa problema pasajului in sine - mod de construire supra sau subteran, cu sau fara linie de tramvai, nimeni nu discuta despre o consecinta: intersectia sos.Petricani-Lacul Tei este deja blocata din cauza numarului prea mare de masini care circula in zona - sunt cozi care ajung in sos.Colentina. Pasajul nou ar mari fluxul de masini dinspre sos.Pantelimon cu lungirea cozilor-blocaje-pana peste noul pod rutier. Deci acest pasaj trebuie gandit in corelatie cu intersectia urmatoare care se afla doar la cateva sute de metri. Poate o linie de tramvai ar mai descongestiona zona desi in portiunea Dna Ghica dintre sos.Colentina si sosPetricani nu prea e spatiu.
    • +11 (15 voturi)    
      exact (Vineri, 28 iunie 2019, 9:45)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui truiad

      daca nu fac si dincolo pasaj, este total degeaba.

      Deci si baiatul ala de la primarie spune ca se poate subteran doar ca e de 2 ori mai scump. Zic pentru ca erau niste baieti pe aici care ne spuneau ce prosti suntem noi care cerem subtera.. ca nu se poate, ca e diferenta de nivel etc.

      Daca nu aveti bani de subteran mai asteptati pana cand veti avea! Nu puteti sa distrugeti o zona pentru totdeauna pentru ca va lipsesc voua acum 10 mil eur, la buget anual de miliarde..
      • +1 (3 voturi)    
        nu-ti face nimeni (Vineri, 28 iunie 2019, 12:04)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        subteran in zona respectiva. E vorba de costuri. In afara de aspectul estetic castiguri nu sunt, iar estetic zona e la pamant, arata ca oricare periferie a Bucurestiului. N-o sa dea nimeni niciun leu in plus. E o sansa ratata.
    • 0 (2 voturi)    
      deocamdata (Vineri, 28 iunie 2019, 14:56)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui truiad

      Intersectia Doamna Ghica - Petricani cu Lacul Tei este blocata tocmai pentru ca timpul de asteptare pentru traversarea soselei Coneltina este foarte mare. Prin urmare un pasaj peste Colentina ar trebui sa rezolve inclusiv coada de pe Petricani (coada de seara).
      Coada de dimineata (de pe Doamna Ghica) are alte cauze: trecerile de pietoni. Problema trecerilor de pietoni poate fi rezolvata cu o semaforizare sincronizata concomitent cu semaforizarea trecerii de pietoni din dreptul scolii.
  • +1 (13 voturi)    
    Renuntati la una din cele doua benzi auto (Vineri, 28 iunie 2019, 9:28)

    MariusPav [utilizator]

    Acest oras trebuie sa devina unul mai aerisit si mai curat, ca sa faci acest lucru va trebui sa se renunte cat mai mult la masini.
    Dar pentru a renunta la masini trebuie sa avem o infrastructura de transport bine pusa la punct.
    Daca in acest oras, in 2019, initiativele de proiecte de infrastructura nu au in prim plan imbunatatirea transportului in comun si abia dupa cel auto e clar ca nu avem nici o sansa de a-l face mai curat si a trai mai sanatos.
    Multumim municipalitatii ca se bate si se cearta in consilii in loc sa se apuce serios de treaba, sa creasca oameni cu initiative si cu capacitati necesare de a oferi solutii la probleme.
  • +7 (7 voturi)    
    Nu sunt bucurestean (Vineri, 28 iunie 2019, 9:48)

    1anonim [utilizator]

    Asa ca intreb: fluxul principal nu e pe Colentina? Nu e normal ca fluxul majoritar sa fie evacuat cat mai rapid fara piedici, adica podul( sau tunelul daca e ) sa fie pe directia Obor- Voluntari?
    • +4 (4 voturi)    
      nu (Vineri, 28 iunie 2019, 10:43)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      in Bucuresti se circula foarte mult pe inelele radiale ale orasului nu pe "raze". aceste inele cel median dar nu numai conecteaza multe cartiere iar in cazul de fata leaga zona de birouri Pipera de cartierele "dormitor"
      • -2 (2 voturi)    
        Principial (Vineri, 28 iunie 2019, 12:04)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        ai dreptate. Dar eu nu vorbesc la modul general; concret - daca pe directia Obor circula statistic 8000 masini/ora, si pe directia Pipera 6000, pasajul trebuie facut pe directia fluxului majoritar. Daca nu vii cu ceva concret, nu ajungem nicaieri. Poti sa contrazici cifrele astea?
    • +1 (1 vot)    
      Exact (Vineri, 28 iunie 2019, 10:51)

      sim18 [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      La acest lucru ma gandeam, daca traficul de pe Colentina ar fi preluat de pasaj, ar fluidiza traficul din Petricani- autostrada, nu ar mai fi cozi.
    • -1 (1 vot)    
      Da, dar ... (Vineri, 28 iunie 2019, 11:21)

      complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      Fluxul principal ESTE pe Calea Colentina, iar pina in 2014, cand mergeam la fabrica din Voluntari, eram si eu parte a acestui flux!

      DAR exista o denivelare natural, din cauza luncii raului Colentina, cel mai simplu este sa faci pod pe directia perpendiculara, asa cum arata proiectul!

      Nu este neaparat cel mai eficient, POATE ca pe directia Obor- Voluntari, cum zici, sau cu tunel, sa fie mai bine, dar clar ar fi mai scump si ar dura mai mult!!!
    • 0 (0 voturi)    
      e mai usor asa cred (Vineri, 28 iunie 2019, 11:31)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      datorita diferentei de nivel, rampa ar fi foarte mica, posibil nici sa nu trebuiasca.

      asta pentru ca ei vor pe deasupra
    • +1 (1 vot)    
      inutil si irelevant (Vineri, 28 iunie 2019, 16:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      fluxul pe Colentina este blocat in prea multe puncte. daca te uiti pe harta, vei intelege. de-aia merge madam Pandele-Firea pe linia de tramvai..

      in plus, oricare ar fi directia pasajului, efectul este acelasi - masinile traverseaza intersectia mai usor.

      scopul a fost de la inceput sa se creeze o scurtatura intre S3, S2 si S1 pe Dna Ghica, degrevand astfel traficul de pe Mihai Bravu. este marele proiect de "inel median". ala pe care vroia Oprescu sa faca autostrada suspendata prin Herastrau...

      problema e ca s-au cheltuit o gramada de bani pentru Dna Ghica, inclusiv spatiu pentru linia de tramvai, dar este in continuare blocaj total la intersectia cu Colentina si la capatul celalalt, spre Pantelimon, nici acum nu au terminat "strapungerea" la Piata Delfinului. degeaba ai 3km de 2 benzi pe sens, cu separator pe centru, ca la capete poti sa stai uneori jumatate de ora blocat. teoretic se poate introduce o noua linie de tramvai din Titan pana in Pipera. practic, nu vrea firea..
  • +4 (8 voturi)    
    sorin Opărescu (Vineri, 28 iunie 2019, 10:05)

    tropotaru [utilizator]

    dragi bucureşteni

    cand eram primar aţi râs de mine cand va ziceam de autostrada suspendata. Uite ca, acum, viziunea mea se dovedeste a fi cea mai potrivita. Si acum o vad in fata ochilor, suspendată pe deasupra blocurilor ...
    • +1 (1 vot)    
      sorin Opărescu (Vineri, 28 iunie 2019, 15:11)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Am scris in gluma mai sus, dar uite ca au mai facut si altii prin 1960 pe deasupra blocurilor:

      https://www.hotnews.ro/stiri-international-23228547-video-imagini-spectaculoase-podul-morandi-din-genova-demolat-aproape-prabusirea-unei-portiuni-acestuia.htm
  • +4 (8 voturi)    
    Unii si altii (Vineri, 28 iunie 2019, 10:35)

    subcultura [utilizator]

    M-am nascut si am trait douazeci si ceva de ani in Colentina, langa Doamna Ghica. Am vazut si inainte de 89 si dupa cum s-a circulat. Si acum 10 ani si zilele trecute.
    1. Pasajul in forma propusa de Firea nu rezolva mai nimic, doar garanteaza 5 ani de blocaj in zona.
    2. Pasaj, supra sau mai degraba subteran ar trebui sa fie pe Soseaua Colentina.
    3. Nu incape tramvai (ar fi o idiotentie sinistra) pe strada Doamna Ghica spre Petricani sau spre Baicului. Oricum nu ar rezolva nimic. Cu un trafic mai fluid si 6 autobuze electrice se obtine acelasi efect.
    4. Solutia corecta din perspectiva mea: Pasaj/solutie fluidizare intersectie Colentina-Fundeni (la avion) + pasaj Doamna Ghica subteran de-a lungul soselei + solutie trafic intersectie Tei-Petricani (in fata palat Ghica) + solutie trafic/parcare Teiul Doamnei si intersectiile din captete (cu Sos Colentina si Lacul Tei) + interzicerea parcarii in zona intersectiei Doamna Ghica (eventual construit parcare) + REALIZAREA CENTURII BUCURESTI (vine lumea din Moldova spre Drumul Taberei si trece prin intersectia aia).
    • +4 (4 voturi)    
      Buna dimineata! (Vineri, 28 iunie 2019, 11:27)

      complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

      Numai despre ultimul punct: Centura orasului sigur ca da, trebuia facuta de muult, in cei 30 de nai d ela Revolutie a ajuns a fie centura exterioara a ORASULUI, nu mai are rol de centura OCOLITOARE, deic ar trebui si alata centrua, cam pe la Snagov, care sa uneasca drumurile nationale si autostrazile FARA a trece prin Bucuresti!
      Craiova, Sibiu, Pitesti si Ploiesti AU acum astfel de centuri, ce ocoleec orasul la distanta! La noi de c enu se poate?!

      Dar singura preocupare a Duamnei Fierea este sa dea in judecat pe toti cei cu care nu este de acord ...
    • +2 (2 voturi)    
      subestimezi.. (Vineri, 28 iunie 2019, 16:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

      daca stai de atata timp in Colentina, stii cat au demolat si remodelat ca sa faca strapungerea pe Dna Ghica. ce mai conteaza inca 200 de metri pana in Petricani? oricum, este destul loc, doar ca momentan e blocat de masini parcate pe spatiul public. se poate remedia rapid.
  • +7 (7 voturi)    
    Dar cand ea face acelasi lucru cum se numeste? (Vineri, 28 iunie 2019, 11:54)

    calinetz [utilizator]

    Proiectul initial al extinderii Prelungirii Ghencea nu includea tramvai... s-a facut licitatie, aprobari de exproprieri, etc. pe baza acelui proiect.

    Dupa care, a venit inteligenta si a cerut tramvai pe mijlocul soselei, care sa intoarca sub viitorul sens giratoriu suspendat de la intersectia cu sos. de centura => refacere proiect, amanarea inceperii lucrarii, necesitatea maririi exproprierilor... tot felul de efecte placute.

    Deci, cand face ea asta se numeste imbunatatirea proiectului. Cand altii vin cu astfel de cerinte la proiectele ei se numeste blocarea proiectului. Sau cumva totul se numeste IPOCRIZIE?!
    • +2 (2 voturi)    
      curvasarie (Vineri, 28 iunie 2019, 14:01)

      LC123 [utilizator] i-a raspuns lui calinetz

      se numeste curvasarie
  • -3 (3 voturi)    
    se cheama nesimtire nu imbunatatire (Vineri, 28 iunie 2019, 12:10)

    mmmircea [utilizator]

    Tramvaiele sunt complet depasite, extrem de costisitoare si creeaza grave perturbatii pentru traficul auto. Ar trebui urgent desfiintate si inlocuite prin linii de metrou complementate de autobuze electrice la suprafata. As incepe cu aberatia de linie de pe Reinvierii, alfata la nici 10m de blocuri.
  • +1 (1 vot)    
    Doamne cata prostie si tiganie! (Vineri, 28 iunie 2019, 12:15)

    Habermas [utilizator]

    Bucurestiul nu este un oras ci o imbulzeala. Acest oras are probleme sistemice, nu daca trebuie sau nu pasaj supra- /sub-teran. Traficul trebuie aerisit orin solutii la nivelul orasului ca intreg, nu prin inclestari locale cump fac gascanii astia.

    Iar cei care vin si spun, nu se poate ca este prea scump sunt FENOMENALI. Deci ei iming inainte solutii care nu rezolva nimic pentru ca sunt mai ieftine si nu dureaza! Asta se numeste - la alegere: TIGANIE sau RETARDAMENT MINTAL.

    Deci niste oameni incapabili de viziune, incapabili de planificare. Niste zarghiti isterici.

    "Capitala" Romaniei - si ne mai miram ca Romania fie patineaza pe loc fie merge in jos.
  • -4 (4 voturi)    
    Metrou usor (Vineri, 28 iunie 2019, 12:44)

    PowerIon [utilizator]

    Ar fi bine sa va desfiintati ca asociatie.
    Terminati cu sinele prin Bucuresti, ca nu mai au loc. A venit vremea autobuzelor electrice, 6 autobuze electrice costa cat un tramvai de 80 de metri care blochează simultan 2 intersecții, crescând poluarea generala.
    Stiinta progreseaza, apar motoare cu pile de hidrogen, inclusiv pentru autoturisme.
    O să vă treziți cu sinele voastre de calitate vest, terminate după vreo 10 ani, că nu mai e nevoie de ele.
    • +3 (3 voturi)    
      autobuzele merg pe sosea (Vineri, 28 iunie 2019, 14:51)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      deci sunt blocate de traficul auto. Degeaba esti in autobuz daca la orele de varf face 100 m in 20 de minute alaturi de celelalte masini. Prin comparatie tramvaiele au capacitate mult mai mare iar unde sunt separate prin garduri de traficul auto merg foarte bine. Nu e nici un termen de comparatie. Daca ai sina de tramvai seaparata si tramvaie ok (aici e marea buba actuala ca pana or venii celebrele 100 de tramvaie noi de 36m mai dureaza) poti muta rapid si eficient cantitati mari de oameni. De asta in toate marile orase europene e tramvai, de asta e super folosit 41 etc...
  • +1 (1 vot)    
    2 nivele (Vineri, 28 iunie 2019, 13:55)

    LC123 [utilizator]

    De ce nu intrebati arhitectii?
    Pasajul suspendat ar putea fi pe 2 nivele - unul pentru tramvai, celalalt pentru masini - rezolva problema latimii.
    Costuri suplimentare pentru bretele, si noi suntem un oras seismic...
    E de comparat cu costul pasajului subteran - mi rsitrebati arhe pare mult mai bun din pdv tehnic.
    Dar intrebati arhitectii.
    • 0 (0 voturi)    
      ok si cand coboara de pe pasaj cum (Vineri, 28 iunie 2019, 14:52)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui LC123

      mai incap cele 2 benzi auto + tramvai?
  • 0 (0 voturi)    
    Referitor la (Vineri, 28 iunie 2019, 20:03)

    Mironescu Valeriu [anonim]

    solutia subterana: Intersectia e o "groapa". De ce sa faci un tunel sub o groapa cand pentru suprateran inaltarea ar fi destul de mica?
    Referitor la tramvai spre/dinspre Pipera: Nu prea ii vad pe cei din Pipera mergand cu tramvaiul.
    Referitor la care directie e mai buna:dinspre Obor sau dinspre Pipera: traficul se fluidizeaza in ambele cazuri, deci e mai buna prima varianta, care presupune un pasaj mai ingust, fara cai pt tramvai. Argumentul ca trebuie pasaj pe directia cea mai aglomerata nu se sustine pt ca asa cum se merge de la Obor la dna Ghica se va merge in continuare si pe pasaj.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version