​​EXCLUSIV Administratorul public al Bucureștiului a transmis direcțiilor din Primăria Capitalei o scrisoare care atestă situația financiară dezastruoasă și cere limitarea cheltuielilor

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 iunie 2019, 11:41 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: PMB
Administratorul public al Bucureștiului, Sorin Chiriță, a transmis pe 5 iunie direcțiilor din Primăria Capitalei, instituțiilor din subordine și companiilor municipale o scrisoare care atestă situația financiară dezastruoasă de la Primăria Capitalei din cauza scăderii cotelor defalcate din TVA ce ajung la administrația locală. Mai exact, în primele 5 luni ale anului, veniturile au scăzut cu 15 %, iar în acest ritm, până la finalul anului se estimează o scădere de până la 35%. Sorin Chiriță cere instituțiilor din subordinea Primăriei Capitalei să diminueze cheltuielile și să facă investiții noi doar dacă sunt strict necesare.


În aceste condiții, Chiriță, cere instituțiilor din subordine să ia următoarele măsuri:
”Precizăm că, conducerea PMB depune eforturi susținute și repetate către Guvernul României, în vederea majorării, la rectificarea bugetului de stat pe anul 2019, a sumelor repartizate Municipiului București din cotele defalcate din impozitul pe venit, precum și pentru obținerea unor împrumuturi din Trezoreria Statului, astfel că, o soluționare favorabilă a acestor demersuri va fi comunicată și prezentată ulterior și dumneavoastră”, se mai arată în scrisoare.
- să reanalizeze toate categoriile de cheltuieli pentru care au fost prevăzute fonduri în bugetele aprobate, atât cheltuielile care derivă din angajamentele deja încheiate, cât mai ales cele care urmează a fi inițiate/angajate pentru noile proiecte care au fost prevăzute în bugete a se realiza în lunile următoare, astfel încât să fie create premisele realizării unei economii a cheltuielilor totale de 30%-35% care să conducă la finele anului bugetar la încadrarea în nivelul estimat al veniturilor totale.
- încheierea unor noi angajamente legale care pot crea obligații prezente și viitoare pe seama fondurilor publice să fie abordată cu prudență, în sensul identificării acelor cheltuieli care pot fi limitate, suspendate, amânate (fără generarea unor costuri adiacente), astfel încât să fie create premizele încadrării cheltuielilor totale consolidate în nivelul estimat la această dată al realizării veniturilor bugetare locale, al cărui grad de încasare la finele anului, dacă condițiile și trendul actual nu se modifică, se estimează a fi de 60% - 75% din cel programat,
- la solicitarea lunară a creditelor bugetare și de angajament să aibă în vedere numai cheltuielile posibil de efectuat/plătit până la finele anului pentru asigurarea continuității activității, iar pentru proiectele noi, solicitarea va fi însoțită de justificări privind necesitatea și oportunitatea realizării acestora, prezentând și eventualele consecințe negative a nerealizării acestora;
- să prioritizeze fondurile actuale la secțiunea de funcționare pentru cheltuielile curente derivate din angajamentele legale existente;
- să achite și să identifice plățile restante generatoare de costuri adiacente (dobânzi, penalități întârziere);
- să reanalizeze și să revizuiască toate obiectivele propuse la aprobarea bugetelor;


Acestora se adaugă ”imposibilitatea încasării sumelor din soluțiile alternative generatoare de venituri care să compenseze cu aceeași valoare sumele neîncasate de la bugetul de stat din cote defalcate din impozitul pe venit și care să asigure bună funcționare și desfășurarea la parametri normali a tuturor activităților pentru a căror finanțare au fost prevăzute fonduri în bugetul local” și ”gradul ridicat de incertitudine pentru perioada următoare în ceea ce privește atât încasarea sumelor restante din primele 5 luni a cotelor defalcate din impozitul pe venit, cât și estimarea pesimistă pentru perioada următoare, agregate cu celelalte categorii de venituri a căror realizare depind de o serie de factori externi PMB care nu pot fi anticipați pentru a diminua riscurile neîncasării acestor venituri”, potrivit documentului.

”Având în vedere situația efectiv realizată în primele 5 luni ale anului 2019, când se constată o diminuare cu 15% a veniturilor bugetare locale, urmare a încasărilor din cotele defalcate din impozitul pe venit în scădere semnificativă față de aceeași perioada a anului 2018, ce ar presupune prin extrapolare la întregul an 2019, dacă se va menține acest trend nefavorabil, la o diminuare drastică a veniturilor bugetare cu minim 35%. Municipiul București se confruntă cu o situație extrem de dificilă, cauzată de scăderea majoră a încasărilor din cote defalcate din impozitul pe venit”, se arată în scrisoare.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat vineri că instituţia pe care o conduce se află în "faliment nedeclarat", alături de primăriile de sector, fiindu-i necesar "urgent" un miliard de lei pentru a-şi asigura activitatea.

"Eu sunt mult mai preocupată în acest timp de faptul că atât Primăria Capitalei, cât şi primăriile de sector, cât şi multe municipii şi oraşe din ţară au un buget mult mai mic decât cel care ni s-a promis şi s-a prognozat, când a fost unul pe hârtie. Îmi pare rău că ai mei colegi primari m-au lăsat singură anul trecut să mă bat cu ştiţi dvs cine, pentru că probabil unii s-au bucurat că s-au tăiat bani de la Primăria Capitalei, dar acum toţi suntem în faliment nedeclarat. Sper ca măcar de această dată să fim uniţi. Ceea ce se realizează cu banii de la primărie este doar în beneficiul cetăţenilor", a declarat Firea înaintea şedinţei CExN al PSD.

Gabriela Firea a declarat că săptămâna viitoare va exista o întâlnire cu prim-ministrul Viorica Dăncilă şi ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, pentru soluționarea situației.

"Am vorbit cu doamna prim-ministru, am anunţat această situaţie. La această oră se desfăşoară o discuţie tehnică la Ministerul de Finanţe cu doamna secretar general şi administratorii primăriilor. Situaţia este gravă. Mă preocupă mai mult acest subiect, pentru că, dacă intră Primăria Capitalei în incapacitate de plată, scade automat rating-ul de ţară şi s-ar putea să ajungem la Consiliu Monetar. Asta ne dorim? (...) Avem un minus de un miliard de lei. Ne trebuie urgent un miliard de lei", a declarat Firea.

Primăria Capitalei are în 2019 un buget estimat de 6,7 miliarde lei (circa 1,4 miliarde euro). Pentru infrastructură și marile proiecte de investiții s-au alocat circa 370 de milioane de euro. Principalele lucrări de infrastructură care primesc bani în 2019 sunt: lărgirea străzii Fabrica de Glucoză, Pasajul Ciurel, Pasajul Nicolae Grigorescu și străpungerea în continuarea pasajului, parcarea park&ride de la capătul Șos. Pantelimon.

Subvențiile pentru căldură și transport public reprezintă 340 milioane euro (1,6 miliarde lei). 128 de milioane de euro merg pentru asistenta sociala și 85 de milioane de euro pentru spitale.



Citeste mai multe despre   
















22730 vizualizari

  • +34 (34 voturi)    
    pai da (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 11:45)

    alllx [utilizator]

    1. catedrala - sute de milioane de euro
    2. statui - milioane de euro
    3. iepurasi din plastic si alte hidosenii - sute de mii de euro
    4. borduriada continua si inutila - zeci de milioane de euro
    5. 22 de companii inutile, zeci de mii de angajati inutili - zeci de milioane de euro
    6. combinatii si furt continuu - zeci-sute de milioane de euro
    ----------
    FALIMENT
    • +15 (17 voturi)    
      Curtea de Conturi si Parchetul (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 15:15)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui alllx

      Trebuie sa Administreze Special PMB
      DUamna Gabi sa fie arestata pana maine Dimineata, 09 iunie 2019

      Imediat alegerea unui nou primar genelal pentru Bucuresti
    • +2 (2 voturi)    
      lol (Duminică, 9 iunie 2019, 12:28)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui alllx

      ups, de vreo saptamana doua a inceput sa existe Udrea la stiri.
  • +23 (23 voturi)    
    Ca orice Patron, DUamna Gabi sa vina (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 12:15)

    un domn [utilizator]

    Cu bani de acasa, mai ales pentru prada celor 400 milioane euro in 22 Gauri Negre

    DNA sa vina sa o ia ! Pe DUamna
    • +1 (5 voturi)    
      da de ce... (Duminică, 9 iunie 2019, 4:26)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      sa nu vina cu bani de acasa aia care au ales o si aia 30% care ii acorda incredere ????...si aia care au ales
      ( printre altii ) pe ciorbea , pe lis, pe oprescu , etc. precum si aia care nu au votat niciodata...de ce nu toata populatia bucurestilor care se considera "buricul" romaniei ?!??!?!....va meritati soarta...adica ...mocira in care traiti !!!!!!
  • +27 (27 voturi)    
    O clipa ca nu inteleg articolul (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 12:26)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Adica cienva incearca sa ne spuna ca duamna Firicica cea Neinfricata, atacata si de statul paralel si de TO'arasha Secretara cu Muscaiosul in frunte, cea mai buna primarita din lume, iar PSD, cu cel mai bun guvern din lume, au facut praf situatia economica a tarii?

    Eu nu cred. Sunt sigur ca UE, Soros, Merek, Macovei, Timermans, bancile, multinationalele, Uber, asasinii de la hotel si statul paralel au cumva o vina. Propun o comisie parlamentara pt investigatii.
    • +15 (15 voturi)    
      Nu face paguba! (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 13:51)

      alibaba: 10.8.18,26.5.19,HN [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Lipsesc din inventar 4 cm de sarma si o priza cu microfon.
  • +23 (23 voturi)    
    Sa ne "linisteasca " Pandelica Promterista (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 12:35)

    Plagarus [utilizator]

    ”Vreau să umilesc Clujul, așa că am alocat 2 miliarde pentru cel mai mare festival al planetei, Folcloric Castle”,anunța Gabi Firea
  • +22 (22 voturi)    
    Chiar trebuie (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 12:42)

    Gojifruit [utilizator]

    Subventii pentru un numar infinit de curse pentru pensionari? Nu se pot limita la doua curse pe zi si astea in afara orelor de varf? Ca sa mai ramana loc in metrouri si pentru oamenii care se duc la serviciu... zic.
    Si subventia la caldura chiar trebuie acordata tururor?
    Si beculetele, concertele cu Holograf si alte tampenii nu se pot reduce?
    Si bordurile, panselutele?
    Si companiile primariei nu au redus costurile, ca parca de aia se facusera?
  • +20 (20 voturi)    
    . (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 12:45)

    theo667 [utilizator]

    Firea a declarat ''Este vina statului // soroș cioloș si iohanis plus haștagrezist care voteaza numai in contra. Hai va pup am plecat sa-mi cumpar o sarma de firma''
  • +20 (20 voturi)    
    ingrijorator si rusinos (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 12:48)

    Dizidentul [utilizator]

    cu sau fara taierea de la buget Primaria capitalei a fost sortita sa ajunga in aceasta situatie cind este condusa de diletanti,companiile infiintate si fara o supraveghere stricta real pe principii economice(sumele fabuloase cu care au fost ajutate anul trecut aproape din trei in trei luni) si remuneratia aberanta a conducerilor plus angajarile fara nici un criteriu de cunostinte in ramurile respective au adus un minus fabulos in finantele doamnei Firea.Dupa trei ani de conducere sa iesi si sa declari sintem falimentari este foarte dureros pentru cetatenii din Bucuresti, sa nu se uite Bucurestiul are o valoare a "produsului brut" aproape la nivelul Barcelonei daca nu o depaseste chiar.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, dar ... (Marţi, 11 iunie 2019, 15:15)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

      Dar la Barcelona nu actioneaza haite de basisti, PLUS-isiti, rezisti, soroshisti si alti nemernici care saboteaza, nu o lasa pe Dumana Fierea sa se ocupe de binele Capitalei, sa dezvolte orasul!
  • +23 (23 voturi)    
    Politica de Ciuma Rosie (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 12:55)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    - Salarii nesimtite pentru birocratii, putorile si clientela politica a Ciumei Rosii
    - Infiintarea de tot felul de regii falimentare + salarii mari pentru clientela de la conducere
    - Pomeni electorale uriase pentru Catedrala Nenorocirii Neamului si alte biserici
    - Spectacole de tip "Cântarea României", - o Maneliada in var. Firea
    - bani directionati prin contracte spre clientela PSD+ALDE
    - Flit la orice obsevatie de bun simt a opozitiei din Consiliul Municipal
    Etc. Etc.

    Adica INCOMPETENTA, DEMAGOGIE, CORUPTIE, CLIENTELISM - marile realizari ale mâncatoarei de )..._ cu polonicul de la latrinele Securistului Voiculescu.

    Miticii de pe Dâmbowitza au ce au votat: 6 primari din Ciuma Rosie + PG din aceeasi mafie de hoti
    • -5 (5 voturi)    
      consideratii, divagatii, excitatii (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 22:20)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Pana la urma, hai sa fim corecti: daca bugetul s-a facut pe o alocare pe care Guvernul nu a respectat-o ce vina are primaria!?

      Nici eu nu sunt de acord cu subventionarea Catedralei, dar consider ca trebuie sa ne pastram la subiect.

      Daca vrem sa fie bine, e necesar sa invinuim oamenii numai pentru vina pe care o au, nu si pentru o vina inchipuita.

      ()()()

      Tot comentez pentru ca tare nu as vrea ca dupa urmatoarele alegeri ingerii albiciosi care vor prelua primariile sa faca acelasi r,,,, praf ca si PSD, dar in alt mod. Ce vei mai spune atunci?
  • -8 (12 voturi)    
    si totusi (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 13:23)

    Dedalus [utilizator]

    Fara a o avea deloc la inima pe doamna Marx fara barba, sunt totusi nevoit sa recunosc faptul ca legislatia achizitiilor publice este un dezastru national.

    ()()()

    Coroborat cu perfecta imbecilitate si cu atitudinea neocomunista a majoritatii functionarilor care se ocupa de achizitii publice prin primarii si ministere (ceea ce se poate usor vedea si demonstra la o simpla privire in SEAP), ar fi aproape imposibil sa derulezi achizitii publice eficiente.

    Asa ca are si ea dreptate, in felul ei.

    Ar fi de asteptat ca legislatia achizitiilor publice sa fie modificata in asa fel incat sa fie permise oferte de calitate, nu sa fie favorizate cele cu pretul cel mai mic.

    Ar mai fi de asteptat (dar mult rau !) ca onor functionarii sa capete macar un minim de cunostinte in domeniu si in drept. Greu de crezut asta intr-o tara analfabetilor cum e Romania.

    Asa ca pana la urma solutia lui Marx fara barba - anume companii locale - apare in mod bizar ca justificata.
    • +4 (4 voturi)    
      Seiros? (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 15:24)

      cetateanulmodern [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      asa este, PMB este aproape de faliment din cauza achizitiilor ineficiente nu a managementului dezastruos!
      • +2 (4 voturi)    
        cunostinte nu scuipat coji de seminte! (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 22:13)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

        Daca ai companii locale, nu mai ai cum sa faci si achizitii in acelasi domeniu. Asa ca replica ta e lipsita de logica.

        Iar cu sarcasmul nu ajungi nicaieri, dovedesti doar ca nu ai argumente,


        ()()()

        In plus, din nou fara a fi nici pe departe de partea lui Marx fara barba, vreau si eu sa imi arate cineva cum intra pe profit o firma mare din primele 6 luni de functionare.

        Cat despre faliment, mai e pana acolo.

        ()()()

        Nu este deloc util ca pornirile politice viscerale sa inlocuiasca ratiunea si cunostintele.

        Eu consider ca la primarie trebuie sa fie oameni care stiu despre ce e vorba in economia de piata, Alesi de cetateni cu calm si intelegerea lucrurilor. Cetatenii exaltati nu prea voteaza, ci doar se revolta :-)),

        Simpla atitudine anti-PSD nu tine loc de cunostintle si nici de competenta,

        Politica nu e pe injuraturi, ci pe confruntari de solutii,
        • +1 (1 vot)    
          daca pui totul upside-down (Duminică, 9 iunie 2019, 13:14)

          John_english [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          pare sa ai dreptate.

          dar

          in partile dezvoltate ale lumii guvernele si primariile privatizeaza tot ce pot in domeniul serviciilor si nu invers. mai mult exista calculatoare si servicii postale care pot prelua pana la 50% a muncii functionarilor.

          altfel, primariile trebuie sa angajeze in primul rand manageri buni dintre cei care au lucrat in sectorul privat si nu din cei care au învârtit hartii la stat toata viata. managerii la randul lor recruteaza angajatii care pot fi literati sau nu functie de capabilitatile managerilor si nu invers.

          referitor la firmele nou infiintate se vede de la o posta lipsa elementara de cunostinte economice si experienta a liderilor de partid. stilul de a conduce este fix cel al PCR. un business, o firma, pleaca de la obiectul muncii mai intai si evolueaza de la small business la big business si nu invers.

          intotdeauna scopul unei firme este sa produca bani si nu asistenta sociala.

          referitor la legislatie. romania stagneaza de 30 de ani si putem spune ca este la nivelul lumii a 3-a dar comparat cu acele tari este undeva la coada. nu amaratii de functionari trebuie sa schimbe ceva ci liderii politici. administratia centrala si locala este toata numita politic de la un anumit nivel in sus chiar daca legea spune altfel. ca legea x sau y nu este buna sunt doar amănunte.
          • 0 (2 voturi)    
            realitatea ne haleste (Duminică, 9 iunie 2019, 14:18)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui John_english

            Nu neaparat. Nu intotdeuna privatizarea servciilor este benefica. O parte din Serviciile din Viena, unele orase din Germania -a u mers pe mentinerea companiilor locale.

            Si eu sunt adeptul privatizarii, dar vreau sa vad o analiza minima de piata.

            ()()()

            Managerii oraselor - ar fi bine sa fie din sectorul privat, dar si aici sunt limite: ce stie un patron de magazin IT despre serviciile municipale?

            In plus, cine e nebun sa isi lase afacerea pentru o slujba la primarie. Sigur , poate pentru un venit mai mare. Dar atunci sare lumea ca "aruncam bani pe fereastra", apar nepotii etc.

            ()()()

            Daca nu schimbam legea achizitiilor publice, toata discutia e degeaba. Legea aia este absurda, Pana se schimba insa, ce ar putea sa faca un primar?

            ()()()

            De-asta spun, e usor sa dai vina pe Firea, dar hai sa il punem pe Barna in loc. Ce ar face? Ar trebui fie sa mearga dupa legea aia - adica sa nu-i iasa nimic, s-a vazut asta - fie sa faca precum Firea - firme locale,

            Am spus-o de multe ori: nu e vorba despre oameni politici, ci despre un stat organizat prost, socialist, cleptocrat (ca efect) cu cetateni care urasc de fapt capitalismul. Bucurestenii ar vrea firme private, dar sa nu castige prea mult nici alea...

            Adica toti vrem un fel de capitalism al caprei vecinului: nu conteaza cat castig eu, dar sa nu castige vecinul mai mult decat mine.
            • +2 (2 voturi)    
              Firea a avut Partidul in spate (Duminică, 9 iunie 2019, 15:09)

              John_english [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

              daca vroiau sa schimbe legile le puteau schimba oricand mai ales ca au majoritatea absoluta si au avut majoritate in aproape toti anii de la revolutie.

              dar, sa ne fie cu iertare, la capitolul "putinta" sunt zero barat.

              ma repet. toata administratia centrala si locala e politizata de la un nivel in sus. asta nu poate contesta nimeni.

              deci politicienii de top, inclusiv Firea, sunt vinovati de mocirla in care se zbate Romania sau Bucurestiul, nu oamenii de rand.
              • 0 (2 voturi)    
                statul liberal (Duminică, 9 iunie 2019, 17:58)

                Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui John_english

                Legile socialiste trebuie schimbate cu unele pro-piata, Statul liberal.

                Daca asta nu se intampla, vom inlocui la nesfarsit socialistii imbuibati cu socialistii flamanzi,

                ()()()

                Pot fi de acord ca puteau schimba legile dat ...
                a) nu stiu daca le incape in cap statul liberal - nu incape el nici macar in gandirea PNL (ca USR e comunist de tip nou de fapt)
                b) primarii nu au treaba cu schimbatul legilor (fie ca ii simpatizam fie ca ii antipatizam)
                • +1 (1 vot)    
                  sa ne lamurim putin (Duminică, 9 iunie 2019, 20:39)

                  John_english [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

                  primarii sunt politici in Romania si deobicei sunt membri importanti in structurile de comducere. ei trebuie sa spuna "hei sefu, legea asta nu e buna, hai sa o schimbam". Firea nu face exceptie.

                  termenul de gandire liberala folosit in zilele noastre este cel de socialist din trecut. este o mare confuzie in RO pe tema asta. la dreapta de liberali sunt capitalistii reprezentati prin conservatori in vest dar fara reprezentanti in RO.
                  • -1 (1 vot)    
                    terminologie (Luni, 10 iunie 2019, 8:14)

                    Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui John_english

                    Terminologia e chiar mai varza de atat.

                    De exemplu, daca spui "dreapta" - multi inteleg gresit neofascism - aiurea compet.

                    Liberal e una in SUA si alta in Europa :-). Ce e in Romania, ma retin ;-).

                    ()()()

                    Incerc sa separ doctrine pro-piata de doctrine anti-piata pentru claritate.

                    Din aceasta perspectiva, toate partidele Romaniei sunt anti-piata.

                    Sunt atat de anti-piata incat sunt aproape anti-capitaliste.

                    Asta e o problema uraiasa , pentru ca afecteaza baza democratiei = existenta mai multor partide diferite.
  • +14 (14 voturi)    
    Falimentul... (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 13:30)

    iaurtica [utilizator]

    este integral datorat proastei administrări. Salarii nesimţite şi nemeritate (pentru că nu s-a făcut nimic), aparat supra dimensionat, donaţii la biserici, pomeni pentru pensionari, decoraţiuni imbecile de Paşte şi Crăciun, Otocare, festivaluri şi alte evenimente de sifonat banii publici, cam pe acolo este miliardul de lipseşte. Este urgentă nevoie de o lege a responsabilităţii pentru toţi funcţionarii publici şi cei care administrează banii publici. Să raspunda ei direct dacă nu sunt în stare să gestioneze aceşti bani, nu să ceară tot de la bugetul de stat.
  • +15 (15 voturi)    
    firea (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 13:31)

    ------ [utilizator]

    Tare curios sunt ce salarii v-ati facut tu femeie cu amicii tai din primarie ,nu-ti fa probleme taie din venituri si totul fa fi bine.
  • +15 (15 voturi)    
    Se pare ca-n Romania este prostia este infinita. (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 14:36)

    quietguy58 [utilizator]

    Si uite asa, capitala a intrat in faliment.
    "Felicitări" PMB cat si celor care i-au votat.
    Se pare ca-n Romania este prostia este infinita.
  • +14 (14 voturi)    
    sa mai dam 100 de mil la BOR! (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 15:31)

    N.S. [utilizator]

    ca poate fac o minune!
  • -5 (7 voturi)    
    Acasa (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 16:51)

    iomvvd [utilizator]

    Ăștia cu mintea in urmă cu 5 minute să părăsească discuția !!!! ��������
  • +5 (5 voturi)    
    suspect.... (Duminică, 9 iunie 2019, 12:55)

    U_swamp [utilizator]

    Cam suspecta anuntarea `falimentului nedeclarat` acum cind guvernul pesede e pe marginea prapastiei. O fi cumva un semnal pentru opozitie s-o lase mai moale cu venirea la putere fiindca vor plati politele neplatite de madam Firea si ai sai?
  • +3 (3 voturi)    
    Bucuresti vs New York public administration (Duminică, 9 iunie 2019, 13:57)

    John_english [utilizator]

    Bucuresti - 1.85 mil locuitori are 7 primarii + 7 primari + X consilieri locali

    New York - 8.65 mil locuitori are 1 primarie + 1 primar si 51 consilieri.

    Cati consilieri locali are Bucureștiul in cele 6 primarii de sector plus primaria generala?
    • 0 (0 voturi)    
      Corect, dar ... (Marţi, 11 iunie 2019, 15:19)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui John_english

      NY are zgarie-nori si Statuia Libertatii si podul Brooklin, dar NU are iepurasi sclipiciosi, voucere si excursii gratuite pentru pensionari!
      Si asa face pariu ca la primarul NY nu s-au descoperit doua sarme in "colon", ca sa ne exprimam decent!

      Asa ca, adminsitratia publica din Bucuresti castiga detasat competitia!
  • +1 (1 vot)    
    Firea e una care citea stiri (Luni, 10 iunie 2019, 6:55)

    John M. [utilizator]

    furnizate de Voiculescu. Consilierii sunt niste politruci ce raspund la sforile trase de stapanii lor. Un buget de 1400 de milioane sunt bani de pizza pentru o adunatura de habarnisti. Bucurestenii nu stiau asta cand i-au ales?!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa se-nvete minte! (Marţi, 11 iunie 2019, 15:10)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Urgent, dumana Firea trebuie sa infiinteze si a 23-a companie municipala, care va avea rolul de Administrator public al capitalei.
    Cu un CEO care ii este ruda, aceasta firma ii va da aprobare pentu orice cheltuieli, fara limita!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version