Aproape 340 de milioane de lei pentru modernizarea transportului public din București. Ce investiții vrea să facă în acest an STB: de la stâlpișori la aer condiționat în autobuze

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 10:20 Actualitate | Administratie Locala


Garduri care delimiteaza linia 21 de tramvai
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Societatea de Transport București(STB) are în 2019 un buget estimat de 1,24 miliarde lei. Din această sumă, cheltuielile cu personalul reprezintă 913 milioane, iar cheltuieli pentru investitii 343 milioane lei.

Compania de transport vrea să modernizeze peroanele liniei de tramvai 41, să pună panouri electronice de informare a călătorilor pe linia tramvaiului 21, să facă linie unică (delimitată cu garduri sau stâlpișori) pentru tramvaie pe Șos. Giurgiului, Șos. Iancului, Camil Ressu, Șos. Chitilei, dar și să investească 200 milioane lei în modernizarea flotei de autobuze, tramvaie și troleibuze.

Bugetul STB va fi supus aprobării Consiliului General în ședința de marți.

Ce investiții vrea să facă STB în 2019:
  • modernizare peroane linia tramvaiului 41 - circa 7 milioane lei;
  • finalizarea liniei unice pentru tramvaiele 1/10 - 4,6 milioane lei;
  • modernizare autobaza Giurgiului - 92 milioane lei;
  • implementare sistem interactiv de informare a călătorilor pe linia tramvaiului 21 - circa 4 milioane lei
  • delimitarea cu stâlpișori a liniei tramvaielor 7,11 si 21 pe Șos. Giurgiului, între CFR Progresu, Piata Eroii Revoluției, pe un tronson de 7.6 km - 452.000 lei;
  • delimitarea cu garduri a liniilor tramvaielor 19,23,27 pe bd. Camil Ressu, între Șos. Mihai Bravu și str. Dristor - 200.000 lei;
  • delimitarea cu stâlpișori a liniei tramvaielor 46 și 55 pe Șos. Iancului, între Șos. Mihai Bravu și Șos Pantelimon (2,4 km) - 142.000 lei;
  • delimitarea cu garduri a liniei tramvaielor 45 pe Șos. Chitilei, între bd. Laminorului și bd. Bucureștii Noi (4 km)- circa 2 milioane lei;
  • 200 milioane lei pentru modernizarea tramvaie, troleibuze și autobuze din flota și dotarea cu aer condiționat;
La finalul anului 2018, STB avea 10.601 angajați, iar la finalul anului 2019 își propune să aibă 11.714 angajați.

În 2018, câștigul mediu lunar pe angajat era de 5527 lei, iar în 2019 își propune să crească la 6217 lei. Încasările din titluri de călătorie sunt estimate la 148 milioane lei în 2019. Subvenția plătită de Primăria Capitalei către STB în 2019 este de 170 milioane de euro.

În 2018, bugetul de investiții aprobat a fost de circa 130 milioane lei, iar cel realizat de 82 milioane lei.

Separat de bugetul de investiții al STB, Primăria Capitalei a achiziționat în 2018 - 400 de autobuze Otokar, valoarea contractului fiind de 458.100.826 lei fără TVA.

Până la finalul anului urmează să ajungă toate în București. În plus, municipalitatea are în desfășurare licitații pentru: - achiziționarea a 100 de troleibuze. La licitație s-a înscris un singur ofertant, respectiv asocierea dintre Bozankaya Otomotiv Makina İmalat İthalat ve İhracat A.Ş. (Turcia) și SILEO GmbH (Germania). Oferta urmează să intre în analiza comisiei de evaluare care va stabili dacă sunt îndeplinite toate cerințele. Valoarea estimată a achiziției este de 214.488.800 lei fără TVA.

Primăria Capitalei a lansat licitația pentru achiziția celor 100 de troleibuze în luna februarie 2019. - 100 de tramvaie. Oferte au fost depuse luna trecută de două companii - ASTRA VAGOANE CALATORI SA si DURMAZLAR MAKINE SAN VE TIC A.S. Valoarea estimata a contractului este de 845,68 milioane lei (180 de milioane de euro). - 100 autobuze electrice și 130 autobuze hibride. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este de 27 mai, respectiv 7 mai 2019. Valoarea contractelor este estimată la circa 400 milioane lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4405 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Câștigul mediu lunar (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 10:45)

    NME [utilizator]

    „În 2018, câștigul mediu lunar pe angajat era de 5527 lei, iar în 2019 își propune să crească la 6217 lei.”

    Nu mai folosiți cifrele astea medii, sunt irelevante.
    Un mecanic, de exemplu, nu cred că e nabab, să primească 5000 lei lunar, după cum un director are salariu mai mare, nu de-abia își duce zilele pe același salariu mediu de 5000 lei lunar.
    Vreți să folosiți câștigurile medii? Faceți-o pe categorii de angajați. Un măturător are salariul mediu atât, un șofer are atât, un director are atât.
    • 0 (0 voturi)    
      Dar cati directori sunt in STB ?! (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 19:08)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui NME

      Media e medie, adica directorul poate avea pana la 20.000 de lei, iar alti 15 angajati pot avea doar 4.000 de lei. In medie iese 5.000 de lei.

      Oricum sunt salarii super-mari pentru niste soferi la stat, care sunt majoritatea angajatilor...
      • 0 (0 voturi)    
        Dacă tot vorbim de salarii medii,... (Luni, 29 aprilie 2019, 10:16)

        NME [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        dumneavoastră, când ieșiți la piață, cumpărați de salariul mediu, sau de câți bani aveți în mână?

        Exact asta ziceam și eu.
        Un director are 20.000 lei în mână, dar în medie primește doar 5.000. Bietul de el, director cu doar 5.000 lei? Trebuie să mai primească niște sporuri, ceva, nu? Că doar e director...
        Iar ceilalți angajați au în mână 4.000 de lei, dar în medie aceiași 5.000. Mult! Cum să primească ăia 5.000 lei? Să le mai scădem, că au salarii prea mari!

        Pe de altă parte, pe lângă directorul ăla, mai sunt și o grămadă de alți consilieri, care primesc salarii cam la fel de consistente. Iar pe lângă șoferii ăia, mai sunt și mecanici, și îngrijitori, și vânzători de bilete și mai știu eu câți alții.
        Ne plângem că-s autobuzele mizerabile, dar nu i-am da unuia mai mulți bani să le spele ca lumea. Sau să schimbe vreun scaun rupt, sau vreun bec ars...
        Nu, ne uităm că șoferii au, ÎN MEDIE, nu știu câți bani...
  • +2 (2 voturi)    
    sunt milioane de euro de spart... (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 11:54)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    sunt milioane de euro de spart... hai cu panselutele... nu gandim, doar consumam si distrugem.
  • +2 (2 voturi)    
    Pariem? (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 12:04)

    Benedict1944 [utilizator]

    Pariem ca o sa castige turcii ambele licitatii?
  • +2 (2 voturi)    
    Aer conditionat? (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 12:34)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Vai dar ce investitie revolutionara. In tarile civilizate asta e standard. Ca sa nu mai zic ca e o inventie de zeci de ani in alte parti.
    Ma rog, la noi e o gaura neagra de merge timpul mai incet. Iar gaura aia neagra e de obicei in contabilitatea statului.Lumina nu scapa, e intuneric, dar nici banii.
  • +2 (2 voturi)    
    De ce sunt stâlpișorii investiție? (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 16:36)

    asavreau [utilizator]

    Montarea de stâlpișori este o prostie periculoasă.În plus,drumul public,străzile,bulevardele nu sunt proprietatea STB ca să facă //investiții// cu stâlpișori.Marcaje vizibile și echipe de control privind respectarea regulilor de circulație ar fi mai eficient și mai ieftin.
  • +1 (1 vot)    
    GARDURI, FA! (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 17:14)

    schroedinger [utilizator]

    Asta ne trebuie, garduri! Neacoita si vad ca si ala din sectorul 6 inalta borduri falnice, de juma de metru, iar tu pui garduri!
    Io zic sa pui si intre sinele de tramvai, ca nu se stie. Poate vrea vreun manipulant sa o ia pe contra sens!
    • +1 (1 vot)    
      ne cam trebuie, din pacate (Duminică, 21 aprilie 2019, 17:26)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      am fi naivi sa ne bazam pe educatia si bunul-simt al soferilor... vom constata ca majoritatea sunt cocalari care blocheaza liniile de tramvai fara nicio jena.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version